ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TEST ÇÖZ, ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TESTİ, ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TESTİ İNDİR, ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TEST ÇÖZ
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
TEST-1
Ön öğrenmelerin yeterli olmadığı ve konunun yeni öğrenilmeye başlanıldığı bir durumda aşağıdaki modellerden hangisi seçilmelidir?
A) İş birliğine dayalı öğrenme
B) Tam öğrenme modeli
C) Buluş yoluyla öğretim
D) Sunuş yoluyla öğretim
E) Problem çözmeye dayalı öğretim
2. Öncüleri Max Wertheimer, W. Köhler, funduszeue.info, ve Ausebel olan kuram hangi kuramdır?
A) Bioteknik kuram,
B) Bilişsel alan Geştaltçı kuram,
C) Bağlaşıma kuram,
D) Güdüleme kişilik, toplumsal ağırlıklı kuram,
E) Bilgi işlem kuramı.
3. Öğretim stratejilerifunduszeue.infoğrultusunda gelişir ve yön bulur?
A) Öğretim yöntemleri
B) Öğrenme kuramları
C) Öğretim teknikleri
D) Eğitim durumları
E) Modeller
4. Teknik, strateji ve yöntem kavramlarının hiyerarşik sıralaması en üstten alta doğru nasıl olur?
A) Teknik, yöntem, strateji,
B) Teknik, strateji, yöntem
C) Teknik strateji, yöntem,
D) Strateji, yöntem, teknik
E) Yöntem, teknik, strateji,
5. Öğretimde anlamlılık ilkeleri olarak bilinen ilkeler kime aittir?
A) Skinner B) Pavlov C) Piaget D) Köhler E) Koffka
6. Bir üst yetkiliye kısa ve öz bilgileri grafiksel veriler ve araç gereçler kullanarak verilen teknik hangisidir?
A) Konferans B) Brifing C) Nutuk D) Demeç E) Diyalog
7. 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramında öğretmenin öğrencilere coşkulu bir konuşma yapar. Bayram törenine katılan tüm konuklar bu konuşmadan çok etkilenir. Okul müdürünün kullandığı duyuşsal ağırlıklı teknik hangisidir?
A) Demeç B) Brifing C) Nutuk (söylev) D) Konferans E) Diyalog
8. Bir öğretmen Yurdumuz ünitesiyle ilgili depremler konusunu işlemektedir. Bu öğretmen sunuş yoluyla öğretim stratejisini kullanarak önce deprem konusuna ilişkin ön organize edici bilgileri vermiş, daha sonra kavramın tanımını vermiştir. Bu öğretmenin takip etmesi gereken etkinlik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Olumlu örnekler verme
B) Olumsuz örnekler verme
C) Öğrenciden olumlu örnekler isteme
D) Deprem kavramının özelliklerini belirleme
E) Öğrenciden olumsuz örnek isteme
9. Bir dersin öğretim yönteminin seçilmesine yön veren en temel öğe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Taktik B) Yöntem C) Strateji D) Model E) Araç gereçler
Bilginin aktarılması, kavram ilke ve genellemelerin açıklamasında kullanılan strateji ve yöntem hangisidir?
A) Buluş yoluyla öğretim stratejisi, Tartışma yöntemleri
B) Araştırma, soruşturma yoluyla öğretim stratejisi, Grupla çalışma yöntemleri,
C) Sunuş yoluyla öğretim strateji, Anlatım yöntemleri
D) Tam öğrenme yoluyla öğretim stratejisi, Bireysel öğretim yöntemleri
E) Programlı öğretim, işbirliğine dayalı öğretim
Aşağıdakilerden hangisi araştırma soruşturma yoluyla öğretmede en çok kullanılan yöntemdir?
A) Düz anlatım
B) Tartışma
C) Örnek olay
D) Soru cevap
E) Proje çalışması
12. dersin amaçlarına ulaşmasını sağlayan yöntem, teknik ve araç gereçlerin belirlenmesine yön veren genel bir yaklaşımdır?
A) Yöntem B) Teknik C) Strateji D) Model E) Kuram
Temel amacı kısa sürede çok sayıda fikir üretirken sorunların benzerinden yararlanma, düşünce ilişkisi kurma ve zarardan yarar üretme gibi çözüm yollarını kullanmayı gerektiren ayrıca yaratıcılığı geliştirmek gibi amacı olan yöntem (teknik) hangisidir?
A) Rol Oynama
B) Ekiple Öğretim
C) İşbirliğine Dayalı Öğretim
D) Panel
E) Beyin Fırtınası
Thorndikenin öğrenme ilkeleri aşağıdakilerden hangisidir?
A) Pekiştirme, güdüleme, tekrar
B) Açıklama, uygulama, değerlendirme
C) Etki, alıştırma, anlama
D) Rehberlik, dikkat çekme, anlama
E) Tekrar, uygulama, değerlendirme.
Sağlığımız konusuyla ilgili açıklamalarda bulunması için bir öğretmen sınıfa bir hemşire davet etmiş ve sağlık kuralları ile ilgili bilgi vermesini istemiştir. Bu davranışı gösteren öğretmen anlatım yöntemleri içinde bulunan hangi tekniği benimsemiştir?
A) Demeç B) Brifing C) Konferans D) Nutuk (Söylev) E) Diyalog
Öğretme yöntemini uygulamaya koyma biçimi ya da sınıf içinde yapılan işlerin bütününe ne denir?
A) Teknik B) Yöntem C) Kuram D) Taktik E) Strateji
Türkçe dersinde cümlenin öğeleri kavramını sunuş yoluyla öğretim stratejisini kullanarak veren bir öğretmenin, bu stratejide gerçekleştirmesi gereken en son aşama hangisidir?
A) Öğeler kavramına ilişkin bilgilerin verilmesi
B) Öğeler kavramına ilişkin özelliklerin belirlenmesi
C) Öğrencilerden örnek istemesi,
D) Öğeler kavramına ilişkin olumlu örnekler vermesi,
E) Öğeler kavramına ilişkin olumsuz örnekler vermesi
Buluş yoluyla öğretim stratejisini kullanan bir öğretmenin öğrencilerinin, en az bilişsel alanın hangi aşamasına sahip olması gerekir?
A) Bilgi B) Kavrama C) Uygulama D) Analiz E) Sentez
Aşağıdakilerin hangisi buluş yoluyla öğretim stratejisini uygulayan bir öğretmen davranışı değildir?
A) İpucu verme
B) Rehberlik etme
C) Konuya ilişkin kavramın özelliklerini açıklama
D) Örnek verme
E) Öğrenciden örnek isteme
Aşağıdaki öğretim yöntem veya tekniklerinden hangisi öğrenci merkezlidir?
A) Sunu(Brifing)
B) Demeç
C) Nutuk
D) Problem çözme
E) Konferans
TEST-2
1. Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretimin temel ilkelerinden değildir.
A) Küçük adımlar ilkesi
B) Öğrenmeye etkin katılım ilkesi
C) Doğru cevaplar ilkesi
D) Anında düzeltme ilkesi
E) Rehberlik ilkesi
2. Bir öğretmenin anlatım yönteminde başarılı olabilmesi için yapması gereken en önemli unsur aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kavramın özelliklerini belirtme
B) Sözel ve görsel destek kullanma
C) Kavrama ilişkin örnekler sunma
D) Öğrenciden kavrama ilişkin örnekler isteme
E) Rehberlik isteme
3. Bir öğretmen Çevre sağlık trafik dersinde dersinde, trafik kuralları konusuyla ilgili hedef davranışları kazandırırken bir grup öğrenciye bu konuyla ilgili ödev vermiş ve bu ödevlerini yaptıktan sonra sınıfta belirtilen zamanda toplanıp başkanlarını seçmelerini ve arkadaşlarına çevreyi korumayla ilgili her birinin hazırladığı ödevi sunmalarını istemiştir. Sunu bittikten sonra ise arkadaşlarının soru sormalarını ve grubun bu sorulara yanıt vermesini istemiştir. Öğretmen bu yolla hangi tekniği benimsemiştir?
A) Münazara B) Konferans C) Panel D) Forum E) Diyalog
4. Aşağıdakilerden hangisi soru-cevap yönteminin amaçlan arasında yer almaz?
A) Güdüleme
B) Karar verme
C) Yargılama
D) Hatırlama
E) Yaratıcı düşünme
5. Gösteri yöntemi özellikle hangi alanlarda kullanılmaktadır?
A) Fen B) Spor C) Müzik D) Sanat E) Hepsi
6. Öğretmenin sınıfı 7 gruba ayırıp Kurtuluş savaşı ünitesini grup çalışması ile işlemesi davranışı hangi tekniği kullandığını gösterir?
A) Tartışma
B) Soru cevap
C) Örnek olay
D) Ekiple öğretim
E) İşbirliğine dayalı öğretim
7. Öğretmenin başarılı olan grup üyelerine teşekkür ederek kitap dağıtması hangi amaca hizmet eder?
A) Pekiştireç
B) Hedeften haberdar etme
C) Dönüt verme
D) Öğrenmeleri kontrol etme
E) Sınıfta disiplin sağlama
funduszeue.info öğretmen ilkokul 3. sınıfta sağlığımız ünitesini işlerken yakınındaki en yakın dispanserden aldığı bazı afişleri, resimleri sınıfa getirir. Öğrencilere bu resimleri göstererek, neler gördüklerine ilişkin konuşma yapmalarını ister. Daha sonra bugün diş fırçalama ile ilgili öğrenecekleriniz size hayat boyunca yardımcı olacak ve diş fırçalamayı hatasız olarak bilen kişiler olacaksınız diyerek konuya giriş yapar.
8. Bu öğretmenin sınıfa dispanserden elde ettiği afişlerle gelip görüş alması davranışı aşağıdakilerden hangisine hizmet eder?
A) Dönüt verme
B) Dikkat çekme
C) Gözden geçirme
D) Pekiştirme
E) Ödül verme
9. Öğretmenin öğrencilere dersin sonunda diş fırçalamayı hatasız olarak yapabilen bireyler olacaksınız demesi hangi davranışa hizmet eder?
A) Öğrenmeyi kontrol etme
B) Pekiştirme
C) Güdüleme
D) Gözden geçirme
E) Dönüt Düzeltme
Bir sınıfta öğretmen çalışan annelerin çocuğu mu mutlu; yoksa çalışmayan annelerin çocuğu mu mutludur, tartışmasını ortaya atar. Öğretmen bu durumda jüri olur ve sınıf iki karşıt görüşe ayrılır. İki grup görüşlerini nedenleri ile savunur. Öğretmenin izlediği bu yöntemin adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Forum
B) Zıt Panel
C) Açıkoturum
D) Konferans
E) Münazara
Ders anlatırken bir öğretmenin kazandırılacak hedef davranışların yaşamda ne işe yarayacağını ve hangi sorunların çözümünde nasıl kullanılacağını vurgulaması aşağıdaki öğretmen davranışlarından hangisiyle ilgidir?
A) Gözden geçirme
B) Güdüleme
C) Dikkat çekme
D) Dönüt verme
E) Düzeltme yapma
Aşağıdakilerden hangisi örnek olay yönteminin özelliklerinden değildir?
A) Gerçek hayat meseleleriyle öğrencileri yüz yüze getirir.
B) Kuram ve uygulama arasındaki boşluğun doldurulmasına yardımcı olur.
C) Bir sorunu çözebilmek için öğretimde kullanılır.
D) Öğrenciyi edilgin halden kurtarıp etken hale getirir.
E) Öğrencilere kavram ve ilkelerin doğrudan öğretimini sağlayan bir yöntemdir.
Türkiyedeki turistik yerler konusunda öğretmen öğrencilerine videoda film izlettirmektedir. Filmin en ilginç yerinde televizyonu kapatıp bundan sonra neler olabilir? Niçin? sorularını sorarak tartışma açmıştır. Daha sonra tartışma sonuçlarını da kullanarak filmin sonuçlarını göstermiştir. Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem (teknik) hangisidir?
A) Proje yöntemi
B) Münazara
C) Beyin Fırtınası
D) Örnek Olay
E)Problem Çözme
Karar verme süreci özellikle hangi yöntemin en önemli aşamalarından biridir?
A) Problem Çözme
B) Proje Yöntemi .
C) Örnek Olay
D) Soru-Cevap
E) Rol Oynama
Öğrencilerin taklit etmelerini, jest mimik el kol ve vücut hareketleri yaparak ses tonunu ayarlamasını gerektiren, hem öğrenme, hem de eğlenmenin olduğu yöntem hangisidir?
A) Gösteri B) Dramatizasyon C) Örnek Olay D) Gözlem E)Workshop
Aşağıdakilerden hangisi yöntem seçimini etkileyen faktörlerden değildir?
A) Konunun özelliği
B) Öğrenci grubunun büyüklüğü
C) Öğretmenin konuya yatkınlığı
D) Zaman ve fiziksel imkanlar
E) Yönetim
Aşağıdakilerden hangisi Bloomun tam öğrenme modelinde yer alan öğretim hizmetinin niteliği başlığı altında yer alan unsurlardan değildir?
A) Sınıf Disiplini
B) İpucu
C) Pekiştireç
D) Öğrencinin etkin katılımı
E) Dönüt Düzeltme
Öğretimin bireyselleşmesi esasına dayalı olarak Skinner tarafından ortaya atılan Programlı Öğretimde yer alan öğrenme işi bizzat öğrencinin kendi tarafından yapılmalıdır tanımı programlı öğretimin hangi ilkesi ile ilgilidir?
A) Küçük adımlar ilkesi
B) Etkin katılım ilkesi
C) Başarı ilkesi
D) Anında düzeltme ilkesi
E) Bireysel hıza göre ilerleme ilkesi
Kısa zamanda çok miktarda bilgiyi kalabalık bir öğrenci grubuna aktarmayı sağlayan en uygun yöntem hangisidir?
A) Soru-Cevap B) Örnek olay C) Anlatım D) Proje E)Konferans
Aşağıdakilerden hangisi yöntem seçimini etkileyen faktörlerden değildir?
A) Maliyet
B) Zaman ve fiziksel imkanlar
C)Yönetim
D) Konunun özelliği
E) Öğrenci grubunun büyüklüğü
TEST 3
1. 1-Sonuca ulaşma
2- Veri toplama
3- Problemi tanıma
4- Sonuçları test etme
5- Geçici hipotezleri formüle etme
Yukarıdaki problem çözme aşamasının doğru sıralaması aşağıdakilerden hangisidir?
A) B) C) D) E)
2. Öğretmenin öğrencilerin önünde bir şeyin nasıl yapılacağını göstermek ya da bir prensibi açıklamak için yaptığı işlemleri kapsayan teknik, yöntem hangisidir?
A) Benzetişim B) Proje C) Ekiple çalışma D) Gösteri E) Anlatım
3. Eğitime yapılan en eski eleştirilerden biri; kapalı kapılar arkasında olması ve gerçek öğrenmeye yer vermemesidir. Bu eleştiriler karşısında uygulaması önerilen yöntem hangisidir?
A) Gözlem gezisi
B) Gösteri
C) Örnek olay
D) Rol oynama
E) Benzetişim
4. Öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alan ve her öğrenciye kendi öğrenme hızına göre ilerleme imkanı veren, ayrıca öğrencinin öğrenme süresince dikkatli ve etkin olmasını sağlayan yöntem hangisidir?
A) Gösteri
B) İşbirliğine dayalı öğretim
C) Programlı öğretim
D) Proje yöntemi
E) Problem çözme yöntemi
5. Özellikle öğretmen adaylarının mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışlarını kazanmalarında uygulanan ve davranışların analiz edilmesi, geri besleme ve bireye yönelik olma gibi özellikler taşıyan yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Programlı öğretim
B) Proje yöntemi
C) Örnek olay
D) Mikro öğretim
E) Ekiple öğretim
6. Aşağıdakilerden hangisinde iletişim sürecinin öğeleri doğru sıralanmıştır?
A) Kaynak mesaj alıcı kanal
B) Kanal kaynak mesaj alıcı
C) Kaynak mesaj kanal alıcı
D) Kanal kaynak alıcı mesaj
E) Mesaj kaynak alıcı kanal
7. Aşağıdakilerden hangisi mikro öğretim yönteminin faydalarından değildir?
A) Gerçek yaşantılar kazandırır.
B) Anında değerlendirme ve geri besleme sağlar.
C) Bütün öğretim becerilerinin kazandırılmasında uygun düşer.
D) Öğretimde laboratuar ortamı sağlar.
E) Belli hedeflerin gerçekleşmesini ön plana çıkarır.
8. İki ya da daha fazla sayıda öğretmen ve diğer ilgilinin, öğretim etkinliklerini planlama, sunma ve değerlendirmede anlamlı ve metodolojik işbirliği gerektiren yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ekiple öğretim
B) İşbirliğine dayalı öğretim
C) Problem çözme
D) Proje
E) Mikro öğretim
9. Aşağıdakilerden hangisi ekiple öğretim yönteminde uygulanabilecek organizasyon yapılarından değildir?
A) Konu yaklaşımı
B) Ortak merkezli yaklaşım
C) Birlikte sunulan konular yaklaşımı
D) Artarda gelme yaklaşımı
E) Doğrusal program yaklaşımı
Aşağıdaki yöntemlerden hangisi öğrencinin bilgisayar kullanım becerisini gerektirir?
A) Gösteri
B) Proje yöntemi
C) Mikro öğretim
D) Problem çözme
E) Programlı öğretim
Aşağıdakilerden hangisi problem çözme yönteminin yararların değildir?
A) Öğrencide sorumluluklar gelişir.
B) Hem bilişsel, hem duyuşsal öğrenme oluşur.
C) Öğrencinin aktif katılımı sağlanır.
D) Uygulaması kolay ve ekonomiktir.
E) Öğretmen planlaması çok fazladır.
Eleştirilerin yasaklanması, düşüncelerin teşvik edilmesi, çok sayıda düşünce üretiminin amaçlanması ve hayal etmenin sağlanmasına ağırlık veren teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Açıkoturum
B) Panel
C) Beyin fırtınası
D) Münazara
E) Soru cevap
Bir öğretmen sınıftaki öğrencileri 5 gruba ayırır. Daha sonra bitki örtüsü konusu ile ilgili incelenebilecek konuları belirlemek için öncelikle sınıfta konu hakkında görüş alış verişinde bulunur. Grupları şöyle görevlendirir.
1 Grup, bitki örtüsü nasıl oluşur,
2 Grup, yakın çevrede bulunan bitki örtüsü üzerinde araştırma yapınız
3 Grup. Türkiyenin bitki örtüsünü bütün olarak inceleyiniz.
Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı öğretim stratejisi hangisidir?
A) Sunuş yoluyla öğretim
B) Buluş yoluyla öğretim
C) Araştırma geliştirme yoluyla öğretim
D) Tam öğrenme
E) Programlı öğretim
Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem hangisidir?
A) Örnek olay
B) Problem çözme
C) Proje yöntemi
D) Ekiple öğretim
E) Mikro öğretim
Öğretmenin konuya ilişkin sınıfta görüş alış-verişinde bulunması hangi teknikle ilgilidir?
A) Münazara
B) Sunu (brifing)
C) Örnek olay
D) Fikir taraması (beyin fırtınası)
E) Panel
3 öğrencinin 3er dakika konuştuğu grup tartışması aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fikir taraması 33 B) Vızıltı 33 C) Vızıltı 36 D) Vızıltı33 E) Beyin fırtınası 33
Belli öğretim amaçlarının karşılanabilmesi için belli olay ve durumların gerçek dünyada incelenmesine yönelik olarak yapılan gözlem gezisi yönteminin başarılı olabilmesi başta hangi şarta bağlıdır?
A) Gözlem öncesi planlama
B) Gözlem gezisini gerçekleştirme
C) Gözlem yerini tespit etme
D) Gözlem sonrası değerlendirme
E) Amaçları belirleme
Psikomotor davranışların öğretiminde en etkili yöntem ya da teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Örnek olay
B) Gösteri
C) Proje yöntemi
D) Panel
E) Soru cevap yöntemi
Proje yönteminde en etkin kullanılabilecek strateji aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sunuş yoluyla öğretim
B) Buluş yoluyla öğretim
C) Araştırma inceleme yoluyla öğretim
D) Tam öğrenme
E) Programlı öğretim
Öğretmenin ses tonu, öğrencilere karşı tutumu, dili kullanma becerisi gibi özellikleri aşağıdakilerden en çok hangisini etkiler?
A) Öğrencilerin derse etkin katılımı
B) Sınıftaki fiziki durumu
C) Ölçme değerlendirme etkinliklerini
D) Materyal kullanımı
E) Sınıftaki psikolojik havayı
TEST 4
1. Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin sınıf içinde soru sorma nedenlerin-dendir?
A) Öğrencilerin konuya dikkatlerini çekme
B) Sınıf disiplini sağlama
C) Öğrenmeyi etkin hale getirme
D) Dönüt sağlama
E) Yukarıdakilerin hepsi
2. Aşağıdakilerden hangisi öğretimin öğelerinden değildir?
A) Öğrenci B) Öğretmen C) Öğretim konusu D) Öğretim amaçları E) Yönetim
3. Tam öğrenme modelinin kurucusu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Edvvard De Bono B) Bloom C) Bruner D) Koffka E) Skinner
4. Aşağıdaki stratejilerden hangisinde öğrenci merkezli bir yaklaşım vardır?
A) Sunuş yoluyla öğretim
B) Programlı öğretim
C) Araştırma inceleme yoluyla öğretim
D) İşbirliğine dayalı öğretim
E) Tam öğrenme
5. Aşağıdaki stratejilerden hangisinde öğretmen merkezli bir yaklaşım vardır?
A) Buluş yoluyla öğretim
B) Sunuş yoluyla öğretim
C) Araştırma inceleme yoluyla öğretim
D) işbirliğine dayalı öğretim
E) Tam öğrenme
6. Tam öğrenme modeline göre öğrenme ürünlerini etkileyen iki tane bağımsız değişken vardır. Bunlar nelerdir?
A) Bilişsel giriş davranışları duyuşsal giriş davranışları
B) Genel bilişsel özellikler özel bilişsel özellikler
C) Öğretim hizmetinin niteliği duyuşsal giriş davranışları
D) Öğretim hizmetinin niteliği bilişsel giriş davranışları
E) Öğrenci giriş davranışları öğretim hizmetinin niteliği
7. Tam öğrenme modelinde öğrencilerin düzeylerini değerlendirirken ele alınan tam öğrenme ölçütü en az kaçtır?
A) %50 B) %60 C) %70 D) %80 E) %90
8. Her bilim alanında öğrencilerin öğrenmelerini artıran zekanın yedi yönünün olduğunu savunarak çoklu zeka kuramını ortaya atan bilim a-damı kimdir?
A) Bloom B) Gardner C) Skinner D) Pavlov E) Goleman
9. Aşağıdakilerden hangisi yaratıcı drama etkinliklerinin bir aşamasıdır?
A) Isınma B) Doğaçlama C) Oluşum D) Oyun E) Hepsi
Yaratıcı drama yönteminin kullanılmasında en son yer verilen çalışma hangisidir?
A) Oyun B) Doğaçlama C) Isınma D) Oluşum E) Değerlendirme
11 bir metne bağlı olmadan içten geldiği gibi ve aniden gelişen durumdur, yaratıcı dramanın bir aşamasıdır.
A) Isınma B) Oyun C) Doğaçlama D) Değerlendirme E) Oluşum
Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretimin temel ilkelerinden birisi değildir?
A) Öğrenilecek bilgi üniteleri öğrenciyi, adım adım ilerlemeye yöneltecek biçimde sunulmalıdır.
B) Bireysel başarıdan ziyade grup başarısı önemlidir.
C) Öğrenci programla devamlı iletişim halinde bulunmalıdır.
D) Öğrenciye cevapların doğruluğu hakkında anında dönüt verilmesi gerekir.
E) Soruların güçlük düzeyi öğrencinin cevaplayabileceği düzeyde olmalıdır.
Öğretilecek içeriğin olanaklar ölçüsünde her birinde özel bir fikir veya görüş bulunan küçük ünitelere ayrılıp, bu ünitelerin belirli bir mantıki sıraya göre düzene koyulduğu, her ünitede bilginin öğrenilip, öğrenmediğini kontrol etme olanağı bulduğu bireysel, kendi kendine öğrenme yöntemidir.
Yukarıda ifade edilen öğretim yöntemi hangisidir?
A) Anlatım
B) Mikro öğretim
C) Proje yöntemi
D) Örnek olay
E) Programlı öğretim
Başarısızlık tehlikesinin düşük, öğretme yeteneği imkanlarının yüksek olduğu yapay ortamlarda, öğretmen adaylarına hizmet öncesi deneyim kazandıran yöntem hangisidir?
A) Proje yöntemi
B) Programlı öğretim
C) Mikro öğretim
D) İşbirliğine dayalı öğretim
E) Ekiple öğretim
Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretim materyali hazırlama modelleridir.?
A) Yatay, düşey atlamalı dallara ayrılan program modeli
B) Doğrusal, yatay dallara ayrılan program modeli
C) Düşey, dikey, doğrusal program modelleri
D) Doğrusal dallara ayrılan ve atlamalı dallara ayrılan program modeli
E) Atlamalı dallara ayrılan, düşey ve doğrusal programlar
Bir davranışın gösterilme sıklığını artırmak için öğretmenin yaptığı davranışa ne denir?
A) İpucu B) Pekiştireç C) Dönüt-düzeltme D) Açıklama E) Güdüleme
Öğrenciye neyin öğrenileceğini açıklayan mesajların tümüne ne denir?
A) Dikkat çekme
B) Güdüleme
C) İpucu
D) Dönüt-düzeltme
E) Pekişti ime
Aşağıdakilerin hangisi işbirliğine dayalı öğretim tekniklerinden biridir?
A) Öğrenci timleri- başarı grupları tekniği
B) Tartışma grubu tekniği
C) Ayrılıp birleşme tekniği
D) Takım oyun -turnuva tekniği
E) Hepsi
Öğrencilerin küçük gruplar kurarak bir problemi çözmek ya da bir görevi yerine getirmek üzere ortak bir amaç uğruna birlikte çalışma yoluyla bir konuyu öğrenme yöntemi hangisidir?
A) Örnek olay
B)Proje yöntemi
C) işbirliğine dayalı öğretim
D) Örnek olay
E) Programlı öğretim
Tümevarım, analoji, diyalektik, ve akıl yürütme türlerinin kullanıldığı strateji hangisidir?
A) Buluş yoluyla öğretim
B) Sunuş yoluyla öğretim
C) Araştırma-inceleme yoluyla öğretim
D) Tam öğrenme
E) Programlı öğretim
TEST 5
1. Bilgi ve beceri kullanmayı gerektirir. Bu teknikte gösteri ve tartışma vardır. Yukarıda belirtilen teknik hangisidir?
A) Münazara
B) Panel
C) Demonstrasyon
D) Simülasyon
E) Rol oynama
2. Aşağıdakilerden hangisi grupla çalışmayı gerektiren öğretim tekniği değildir?
A) Konferans
B) Work-shop
C) Problem çözme
D) Rol oynama
E) İşbirliğine dayalı öğretim
3. Bir öğretmenin soru cevap yöntemini etkili bir şekilde uygulayabilmesi için nelere dikkat etmesi gerekir?
A) Soru sorma düzeylerini bilmesi gerekir.
B) Soru sorma tekniklerini bilmesi gerekir.
C) İpuçlarını yerinde kullanmalı.
D) Sorunun cevabı için bekleme süresi verilmeli.
E) Hepsi
4. Soru cevap yöntemini uygulayan bir öğretmenin Bloomun soru sorma basamaklarını bilmesi gerekir. Bu durumda soruların hiyerarşik sıralaması nasıl olmalıdır?
A) Bilgi uygulama analiz kavrama değerlendirme sentez
B) Bilgi sentez analiz kavrama -değerlendirme uygulama
C) Kavrama uygulama bilgi analiz sentez değerlendirme
D) Bilgi kavrama uygulama analiz sentez değerlendirme
E) Sentez analiz kavrama bilgi -değerlendirme uygulama
5. Bir öğrencinin Türkiyenin yüzölçümünü bilmesi hangi davranışla ilgilidir?
A) Duyuşsal B) Bilişsel C) Sosyal D) Psikolojik E) Psikomotor
6. Bir öğrencinin sınıfın temizliğine dikkat etmesi ve yerdeki çöplerden rahatsız olması hangi davranışla ilgidir?
A) Duyuşsal B) Bilişsel C) Sosyal D) Psikolog E) Psikomotor
7. Aşağıda belirtilen duyu organımızdan hangisi öğrenme üzerinde en etkili olanıdır?
A) İşitme B) Dokunma C) Görme D) işitme-dokunma E) Hepsi
8. İşin başından beri olumlu öğrenme koşulları sağlanmış ise bilgileri hemen hemen herkes öğrenebilir, sayıltısına dayalı olarak geliştirilmiş öğrenme modeli hangisidir?
A) Proje yöntemi
B) Programlı öğretim
C) Tam öğrenme
D) işbirliğine dayalı öğretim
E) Problem çözme
9. Ünlü psikolog Skinnerin pekiştirme ilkeleri esas alınarak ortaya atılmış ve temelde öğretimin bireyselleştirilmesi ve hatanın en aza indirilmesi gibi iki önemli yenilik getiren teknik hangisidir?
A) Çoklu zeka kuramı
B) Tam öğrenme
C) Proje yöntemi
D) Programlı öğretim
E) Hiçbiri
Öğrencilerin derse katılımlarını ve güdülenmelerini arttıran, öğrenmeyi soyutluktan kurtaran, somut ve yaparak yaşayarak öğrenmeyi sağlayan teknik hangisidir?
A) Benzetişim (simülasyon)
B) Örnek olay
C) Tam öğrenme
D) Problem çözme
E) Proje yöntemi
Aşağıdakilerden hangisi anlatma yönteminin özelliklerinden değildir?
A) Kişinin kendine olan güvenini arttırır.
B) Etkili ve dikkatli dinleme yeteneğini geliştirir.
C) Akıcı konuşmayı geliştirir.
D) Yaratıcılığı arttırır.
E) Öğrencilerin bilişsel becerilerinin kazandırılmasında etkilidir.
Özellikle derse giriş yaparken, konuyu özetlerken ya da bir konuyla ilgili bilgiyi aktarırken kullanılan strateji ve yöntem hangisidir?
A) Buluş yoluyla öğretim stratejisi örnek olay yöntemi
B) Sunuş anlatım
C) Sunuş proje
D) Buluş problem çözme
E) Araştırma geliştirme problem çözme
Aşağıdakilerden hangisi soru cevap yönteminin etkin bir şekilde kullanılması için bir öğretmenin sahip olması gereken davranışlardandır?
A) Sorunun cevabı için bekleme süresi verilmesi
B) Öğrencilerin isimleriyle çağrılması
C) Pekiştirmenin verilmesi
D) İpucunun verilmesi
E) Hepsi
Duyuşsal alan davranışları ile devin-sel (psikomotor) davranışlar arasındaki en büyük fark sizce nedir?
A) Aralarında hiçbir fark yoktur.
B) Birisi duyguları, öteki hareketleri içerir.
C) Birisi gözlenebilir, diğeri gözlenemez.
D) Birisi bilgiyi, diğeri duyguları içerir.
E) ikisi de duygularla ilgidir.
Dramatizasyon (rol oynama) tekniğinde aşağıdakilerden hangisi daha çok rol oynar?
A) Akıl yürütme B) Duygular C) Beceriler D) Bilgiler E) Hiçbiri
Münazara yapmada bir takımın diğer bir takıma üstün gelmesindeki en önemli ölçüt hangisidir?
A) Etkili konuşma ve ikna etme gücü
B) Etkili kanıtlar ortaya koyabilme
C) Tarafların etkisi
D) Grubun bilgi seviyesi
E) Hepsi
Karadeniz bölgesinde balıkçılık ve turizm konusunu işleyen bir öğretmen, dersinin başında bu bölgede balıkçılık ve turizmi geliştirmek için neler yapabiliriz sorusunu sınıfa sorar ve birkaç saniye bekledikten sonra istekli öğrencilere cevap hakkı verir. Verilen cevaplara doğru ya da yanlış demeyerek öğrencilere, konu işlendikten sonra Karadeniz bölgesiyle ilgili soruları doğru bir şekilde cevaplayabileceksiniz der. Ayrıca bu dersin sonunda Karadeniz bölgesinin temel sorunlarına yeni çözümler önerebileceksiniz der.
Bu öğretmenin dersine konuyla ilgili bir soruyla başlaması hangi davranışla ilgilidir?
A) Derse geçiş
B) Gözden geçirme
C) İpucu
D) Güdüleme
E) Dikkat çekme
Öğretmenin soruyu sorduktan sonra birkaç saniye beklemesi hangi tekniğin uygulaması ile ilgidir?
A) Anlatım B) Örnek olay C) Soru cevap D) Münazara E) Hiçbiri
Verilen cevaplara doğru ya da yanlış dememesi öğretmenin hangi davranışıyla ilgidir?
A) İpucu
B) Gözden geçirme
C)Pekiştirme
D) Hatırlatma
E) Güdüleme
Bu dersin sonunda Karadeniz bölgesi ile ilgili sorulan soruları doğru bir şekilde cevaplayabileceksiniz demesi öğretmenin hangi davranışıyla ilgidir?
A) Pekiştirme
B) Güdüleme
C) Derse geçiş
D) Değerlendirme
E) Gözden geçirme
TEST -6
1. Tartışma yöntemi içerisinde bulunan münazara tekniği aşağıda belirtilen hangi akıl yürütme sürecini belirler?
A) Analoji
B) Hipotetik dedüktif
C) Tez-antitez
D) Tümevarım
E) Tümdengelim
2. Tümel ve doğru olan önermeden, orta terim yoluyla tekile gitme süreci hangi akıl yürütme sürecidir?
A) Analoji B) Sentez C) Tümdengelim D) Tümevarım E) Hiçbiri
3. Açık bir sistem olarak ele alınan eğitimin en önemli süreçlerinden birisi öğrenme öğretme ortamıdır. Bu kavram aşağıdaki hangi kavramla eş anlamlıdır?
A) Eğitim durumu
B) Öğretim yöntemleri
C) Değerlendirme
D) Amaçlar
E) İçerik
4funduszeue.info davranışları öğrenciye kazandırmak için gerekli uyarıcıların düzenlenip işe koşulmasıdır. Yukarıdaki boşluk hangisi ile tamamlanmalıdır?
A) Amaç B) İçerik C) Eğitim durumu D) Değerlendirme E) Hiçbiri
5. İstendik davranışın ileride tekrarlanma ihtimalini arttıran eğitim durumu değişkeni hangisidir?
A) Dönüt B) Düzeltme C) İpucu D) Pekiştireç E) Güdüleme
6. Panel, diyalog, forum gibi öğretim tekniklerinin kullanıldığı strateji hangisidir?
A) Sunuş
B) Buluş
C) Araştırma-soruşturma
D) Tam öğrenme
E) Programlı öğretim
7. Buluş yoluyla öğretim stratejisinin uygulanması için öğretmenin yapması gereken en önemli husus aşağıdakilerden hangisidir?
A) Konuya ilişkin kavramın ne anlama geldiğini açıklama
B) Kavrama ilişkin olumlu örnek isteme
C) Konuya ilişkin sorunun doğru cevabını öğretmenin söylemesi
D) Konuya ilişkin sorunun doğru cevabını kesinlikle öğretmenin söylememesi
E) Hepsi
8. Güdümlü tartışma, küçük ve büyük grup tartışması çember, panel, münazara, açık oturum, gibi tekniklerin kullanıldığı strateji hangidir?
A) Sunuş
B) Buluş
C) Araştırma-soruşturma
D) İşbirliğine dayalı öğretim
E) Tam öğretim
9. Hedeflerin uygulama ve daha üst düzeyde olmasını gerektiren strateji hangisidir?
A) Sunuş
B) Buluş
C) Araştırma-soruşturma
D) İşbirliğine dayalı öğretim
E) Tam öğrenme
Araştırma soruşturma yoluyla öğretim stratejisine ilişkin olarak aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Bu stratejide örnek olay, problem çözme, rol oynama, gösteri, gezi -gözlem yaratıcı drama, gibi teknikler kullanılır.
B) Örneklerle ilgili değişik durumların denencelerini öğrenciler tartışarak kendileri kurmalıdır.
C) Kurulan denenceleri öğrenci test etmelidir.
D) Öğrenciler yaparak yaşarak öğrenme etkinliğini kullanmalıdır.
E) Bu stratejide sözlü ifade becerilerini geliştirici teknikler kullanılmadır.
Öğrencinin duyuşsal ve bilişsel giriş davranışları ile ilgilenen öğrenme modeli hangisidir?
A) Sunuş
B) Buluş
C) Araştırma-soruşturma
D) Tam öğrenme
E) İşbirliğine dayalı öğretim
On, on bir, on iki yaş çocukları, anlatılan bir konu üzerinde dikkatlerini en fazla kaç dakika toplayabilirler?
A) 3 B)5 C)7 D) 10 E) 15
Öğrencilerin bir ünitedeki eksik ve yanlışları düzeltilmeden ondan sonraki üniteye geçilmesinin izin verilmediği strateji hangisidir?
A) İşbirliğine dayalı öğretim
B) Programlı öğretim
C) Tam öğrenme
D) Hiçbiri
E) Mikro öğretim
Tam öğrenme modelinde her işlemden sonra doğru yapanlara pekiştireç verilmesi, yanlışların düzeltilmesi, eksiklerin tamamlanması, bunlar için ipuçlarının kullanılması funduszeue.info ilgilidir.
A) Bilişsel giriş davranışları
B) Duyuşsal giriş davranışları
C) Tamamlama eğitimi
D) Hazır bulunuştuk
E) Eğitim hizmetinin niteliği
İş başında eğitimin başarısı büyük ölçüdeBu cümleyi tamamlayınız.
A) iyi öğretici seçimine bağlıdır.
B) Mali imkana bağlıdır.
C) iş alanlarına dönük çalışmaya bağlıdır.
D) Öğrenciye bağlıdır.
E) iyi bir sınıf atmosferine bağlıdır.
Aşağıdakilerden hangisi anlatım yöntemiyle ilgili değildir?
A) Geleneksel bir yöntemdir.
B) Öğrenci anlatım yönteminde öğretmenin bilgilerini, pasif bir şekilde dinler.
C) En eski yöntemdir.
D) Sık ve yanlış kullanımı nedeniyle en etkisiz yöntem olarak bilinmektedir.
E) Yüksek bilişsel düzeyde öğrenme için idealdir.
Anlatım yönteminin iyi organize edilmesi için ilk koşul,?
A) Özel ve genel amaçlar saptanmalıdır.
B) Anlatım planı hazırlanmalıdır.
C) Dinleyicilerin özel ilgi ve ihtiyaçları bilinmelidir.
D) Anlatılan konunun yazılı bir özeti dağıtılmalıdır.
E) Sorulardan faydalanılmalıdır.
Bir öğretmen sınıfında problem çözme yöntemini uygulayarak ders işlemek istemektedir. Bu öğretmenin yaptığı ilk iş problemi sınıfa tanıtmaktır.
Daha sonraki aşama aşağıdakilerden hangisidir?
A) Veri toplama
B) Hipotezleri kurma
C) Verileri analiz etme
D) Sonuca ulaşma
E) Sonuçları test etme
Aşağıdaki (yöntem tekniklerden) hangisinde hem görsel, hem işitsel iletişim kullanılır?
A) Anlatım
B) Soru-cevap
C) Gösteri (demonstrasyon)
D) Örnek olay
E) Problem çözme
Öğrencilere gerçek dünyayı görme ve gözlem yapma imkanı sağlayan yöntem hangisidir?
A) Similasyon
B) Proje yöntemi
C) Örnek olay
D) Gözlem gezisi
E) Anlatım
TEST 7
1. Aşağıdakilerden hangisi soru cevap yöntemi içerisinde yer alan soru sorma düzeylerinden değildir?
A) Bilgi B) Analiz C) Sentez D) İrdeleme E) Değerlendirme
2. Aşağıdakilerden hangisi soru sorma tekniği ile ilgidir?
A) Sorunun bir amacı olmalıdır.
B) Soru cevabı ima etmelidir.
C) Her soru yalnızca bir fikri kapsamalıdır.
D) Cevap için uygun bekleme süresi verilmelidir.
E) Hepsi
3. Öğrenilecek bilgi, her biri kolaylıkla kavranacak küçük birimlere ayrılmalıdır ilkesi programlı öğretimin hangi ilkesi ile ilgidir?
A) Küçük adımlar ilkesi
B) Öğrenmeye etkin katılım ilkesi
C) Öğrenme sonucunda anında bilgi sağlama ilkesi
D) Doğru cevaplar ilkesi
E) Bireysel hıza göre ilerleme ilkesi
4. Programlı öğretim modellerinden olan doğrusal program ve dallara ayrılan programlama modelleri arasındaki en belirgin fark aşağıdakilerden hangisidir?
A) Konuya ilişkin soruların hacmi ve cevap verme biçiminde
B) Örneklerde
C) Kullanılan araç gereçlerde
D) Sınıf düzeyinde
E) Hiçbiri
5. Öğretmen adaylarının kazandıkları bilgi ve becerileri uygulamaya aktarmalarına; yani kurum ile uygulama arasında köprü kurmalarına yönelik çabaları içeren yöntem hangisidir?
A) Ekiple öğretim
B) Mikro öğretim
C) Programlı öğretim
D) işbaşında eğitim
E) Tam öğrenme
6. Mikro öğretim uygulamalarında grup sayısı en az ve en çok kaç kişi olmalıdır?
A) B) C) D) E)
7. Mikro öğretim yönteminin uygulanabilmesi için özellikle hangi öğretim aracının kullanılması gerekmektedir?
A) Tepegöz
B) Video kamera
C) Bilgisayar
D) Slayt projeksiyon
E) Opak projeksiyon
8. Öğretmenin drama ile derse başlaması, öğretmenin hangi davranışı yaptığını gösterir?
A) Güdüleme
B) Dikkat çekme
C) Derse geçiş
D) Önceki öğrenmelerle bağlantı kurma
E) Hiçbiri
9. Bir liderle en az dört ya da beş uzmandan oluşturulan bir grubun bir topluluk önünde, uzmanı oldukları konu alanında bilgilerini paylaşmak, aktarmak amacıyla yapılan ve tartışma sonrası seyircilerin soru sormalarına imkan veren tartışma türüne funduszeue.info
A) Anlatım B) Brifing C) Panel D) Forum E) Nutuk
Bir öğretmen sınıfta altışar kişilik gruplar oluşturur. Gruplar bir dakika içinde bir sekreter ve lider seçerler. Bir dakikanın sonunda gruplar, tartışılacak sorunları özetleyerek sunarlar ve bu zamanla sınırlıdır. Öğrencilere sorunun en iyi çözümü konusunda bir anlaşmaya varmaları için altı dakika süre verilir.
funduszeue.infoıdaki öğretmenin sınıf içinde kullanmaya çalıştığı yöntem hangisidir?
A) Vızıltı 22 B) Vızıltı 44 C) Vızıltı 66 D) Vızıltı 33 E) Vızıltı
Yukarıda kullanılan bu grup tartışması tekniğinde öğrencilerin kazanmaları düşünülen en önemli beceriler hangileridir?
A) Dinleme ve özetleme
B) Yazma ve konuşma
C) Bilgi ve konuşma
D) Dinleme ve soru sorma
E) Hiçbiri
Bir öğrenciye soru sorup da cevabını alamadığımız zaman başka bir öğrenciye geçmek yerine cevap alamadığımız öğrencinin psikolojik olarak tartışmadan uzaklaşmaması için . kullanarak doğru cevaba ulaşması sağlanmalıdır.
A) Soruyu yeniden şekillendirme
B) İrdeleme (açıklama isteme)
C) İpuçları
D) Pekiştirme
E) Bekleme süresi
Yapay bir ortamda modeller üzerinde çalışmayı gerektiren teknik hangisidir?
A) Simülasyon
B) İşbaşında eğitim
C) Problem çözme
D) Örnek olay
E) Mikro öğretim
Özellikle beceri gerektiren işlerde çalışma ya da çalışmakta olan personeli işin gerektirdiği nitelikte yetiştirmek amacıyla en yaygın biçimde kullanılan yöntemedenir.
A) Programlı öğretim
B) Simülasyon
C) Gösteri
D) İşbaşında öğretim
E) Örnek olay
Aşağıdakilerden hangisi iş başında eğitim için gerekli olan öğretim yapraklarının aşamalarından değildir?
A) İş yaprağı
B) İşlem yaprağı
C) Bilgi yaprağı
D) Değerlendirme yaprağı
E) Araç gereç yaprağı
Aşağıdakilerden hangisi iki kafa tek kafadan daha iyidir. görüşünü destekleyen öğretim yöntemidir?
A) Gösteri
B) Benzetişim
C) Ekiple öğretim
D) Proje yöntemi
E) Mikro öğretim
Ekiple öğretim yöntemiyle yürütülecek kurslar çok değişik biçimlerde organize edilir. Bir temel konu diğer konularla ilişkili olarak çalışma boyunca işlenir.
sözü edilen bu organizasyon aşağıdakilerden hangidir?
A) Öğretmen öğrenci program
B) Öğretmen araç, gereç program
C) Program öğrenci -değerlendirme
D) Araç, gereç-yöntem-değerlendirme
E) Program-araç-öğrenci
Aşağıdakilerden hangisi okulda disiplini sağlamaya yardımcı faktörlerdendir?
A) Uygun bir eğitim programı
B) İyi bir rehberlik sistemi
C) Etkin veli okul ilişkisi
D) Okul binasının etkin kullanılması
E) Hepsi
Aşağıdakilerden hangisi sınıfta disiplin sağlamaya yardımcı faktörlerden değildir?
A) Öğretmenin sınıf önünde duruşu
B) Öğrencilerin sınıfta yerleşimi
C) Araç gereçlerin kullanılması
D) Öğretmenin konuşmasının etkinliği
E) Öğrenci çalışmalarının kontrolü
Öğretmen ve okul yönetimi için en büyük sınırlılığın, yasal sorumluluğunun olduğu yöntem hangisidir?
A) Simülasyon
B) Gösteri
C) Gözlem gezisi
D) Ekiple öğretim
E) Mikro öğretim
TEST 8
1. Fiziksel ya da zihinsel becerilerin, önce en olgun biçimiyle usta ya da öğretmence gösterildiği, gerekli açıklamaların yapıldığı; daha sonra öğrencilerin aynı becerileri tekrarlamaları ve uygulamalarının istendiği yöntem hangisidir?
A) Rol oynama
B) Gösteri
C) Dramatizasyon
D) Benzetişim
E) Ekiple öğretim
2. Değişik görüşe sahip kişi ya da grupların herhangi bir konudaki sorunları tartışarak bir sonuca varmak için, bir başkasının yönetiminde sürdürdükleri sözel iletişim türünün olduğu yöntem hangisidir?
A) Brifing B) Sempozyum C) Diyalog D) Forum E) Söylev
3. Değişik konularda ilgili kurula ya da yöneticiye bilgi vermek amacıyla kısa ve öz olarak geçekleştirilen teknik hangisidir?
A) Sempozyum B) Brifing C) Panel D) Konferans E) Söylev
4. Bir öğretmen dersini işlerken önce bilgi düzeyindeki kavranılan sınıfa anlatıyor ve her bir kavram ile ilgili yaşamdan en az iki örnek veriyor
bu öğretmenin izlemeye çalıştığı strateji hangisidir?
A) Sunuş
B) Buluş
C) Araştırma inceleme
D) Tam öğrenme
E) Programlı öğretim
5. İleri sürülen noktaların açıklığa kavuşturulması yasa savların kanıtlanması için kullanılan tanımlar, örnekler, karşılaştırmalar, istatistik ve uzman kanılar gibi sözel desteklerin kullanıldığı yöntem hangisidir?
A) Tartışma yöntemi
B) Grupla çalışma
C) Anlatım yöntemi
D) Proje yöntemi
E) İşbirliği yöntemi
6. Bilişsel alanın bilgi, duyuşsal alanın alma ve tepkide bulunma, devinsel alanın uyarılma basamağı ile ilgili hedef ve davranışların kazandırılmasının hedeflendiği strateji hangisidir?
A) Sunuş
B) Buluş
C) Araştırma inceleme
D) Tam öğrenme
E) Programlı öğretim
7. Bilişsel alanın kavrama analiz -sentez ve değerlendirme, duyuşsal alanın tepkide bulunma ve değer verme basamaklarından en az birinde olması kural olan öğretme stratejisi hangisidir?
A) Buluş
B) Sunuş
C) Araştırma-inceleme
D) Programlı öğretim
E) Tam öğrenme
8. Aşağıdakilerden hangisi buluş yoluyla öğretim stratejisinde kullanılan a-kıl yürütme yollarından değildir?
A) Tez-antitez
B) Anoloji
C) Tümevarım
D) Hipotetif-dedüktif
E) Tümdengelim
9. Genellikle dört kişiden oluşan grupların serbest ve informal olarak yaklaşık dörder dakika tartışmaları esasına dayalı bir tartışma tekniğidir. Bu teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) vızıltı 22 B) vızıltı 44 C) vızıltı 33 D) vızıltı 66 E) vızıltı 11
Küçük grupla öğretim yöntemi kullanılırken grupların oluşturulmasında farklı yaklaşımlar kullanılır. Bu yaklaşımlardan birinde öğrenciler şans yöntemi ile gruplara ayrılırlar. Aşağıdakilerden hangisi bu yaklaşımı ifade eder?
A) İlgi grupları
B) Homojen gruplar
C) Heterojen gruplar
D) Seçkisiz gruplar
E) Birbirine yakın oturan öğrenci grupları
Özellikle kalabalık grupların eğitiminde kullanılan ve öğretmenden öğrencilere doğru bilgi akışını sağlayan öğretim yöntemi hangisidir?
A) Soru-cevap B) Anlatım C) Gösteri D) Benzetişim E) Tartışma
Aşağıdaki yöntemlerin hangisinde psikomotor becerilerin geliştirilmesi hedeflenmiştir?
A) Gösteri
B) Dramatizasyon
C) Benzetişim
D) Tartışma
E) İşbirliğine dayalı öğretim
Buluş yoluyla öğretim stratejisi kim tarafından geliştirilmiştir?
A) Skiner B) Bruner C) Ausebel D) Orlich E) Pavlov
yılında A.B.D. Stanford Üniversitesinde öğretmen eğitiminin niteliğini arttırmak için bir grup eğitimci tarafından deneysel programın bir parçası olarak geliştirilen yöntem hangisidir?
A) Tam öğrenme
B) Programlı öğretim
C) Mikro öğretim
D) İşbirliğine dayalı öğretim
E) Hiçbiri
Bir savaş ortamı yaratılarak sivil savunmaya ilişkin bilgilerin öğretilmesi veya bir yangın olayının gerçekleşmiş gibi canlandırılarak yangın esnasında alınacak tedbirlerin ve kurtuluş çarelerinin öğretilmesi hangi yöntemle mümkündür?
A) Simülasyon B) Gösteri C) Proje D) Örnek olay E)Workshop
Öğrencilerden yarım kalan bir olayı, hikayeyi, masalı veya bir filmi kendilerine göre canlandırmalarının istendiği, özellikle onların duyuşsal alan davranışlarının geliştirilmesinin istendiği yöntem hangisidir?
A) Rol oynama
B) Yaratıcı drama
C) Örnek olay
D) Problem çözme
E) Benzetişim
Bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.
- Hem görerek ve hem de işiterek öğrenme imkanı sağlar.
- Yaparak yaşayarak öğrenme imkanı sağlar.
Yukarıda belirtilen özellikler hangi yöntemle sağlanır?
A) Problem çözme
B) Yaratıcı drama
C) Gösteri (Demonstrasyon)
D) Benzetişim (Simülasyon)
E) Hiçbiri
Gerçek öğrenmelerin, bir problemin çözümüne aktif olarak katılan bireyin tecrübe ve deneyimlerine dayalı olduğunu ifade eden bilim adamı kimdir?
A) Skinner B) Bruner C) Ausebel D) John dewey E) Watson
Bir öğretmenin dersine başından geçen bir anıyı anlatarak başlaması aşağıdaki işlemlerden hangisiyle ilgilidir?
A) İpucu
B) Güdüleme
C) Dikkat çekme
D) Gözden geçirme
E) Ön öğrenmeleri hatırlatma
Tam öğrenme yaklaşımında davranışın tekrar edilme sıklığını artırma işine ne denir?
A) İpucu
B) Öğrenme ürünleri
C) Pekiştirme
D) Dönüt düzeltme
E) Öğrenci katılımı
TEST 9
1. Bloomun taksonomisi olarak bilinen, özellikle hedef ve hedef davranışları yazarken kullanılan davranışların sıralanışı hangi seçenekte verilmiştir?
A) Kavrama uygulama bilgi analiz değerlendirme sentez
B) Uygulama bilgi kavrama analiz sentez değerlendirme
C) Bilgi uygulama kavrama sentez analiz değerlendirme
D) Bilgi kavrama uygulama analiz sentez değerlendirme
E) Bilgi analiz uygulama kavrama sentez analiz değerlendirme
2. Duyuşsal alandaki hedefler aşağıdaki hangi durumla ilgidir?
A) Değer yargıları B) Tutum C) Duygular D) Kaygı E) Hepsi
3.. hem tüme-varım, hem de
tümdengelim birlikte kullanıldığı akıl yürütme yoludur. Yukarıdaki tanım hangi akıl yürütme yoluna aittir?
A) Analoji
B) Tez-antitez
C) Hipotetik-dedüktif
D) Antitez
E)Hiçbiri
4. İlgili kavram ilke ve genellemelerin öğretmen tarafından verilmesi hangi stratejide öncelikle gereklidir?
A) Araştırma inceleme
B) Tam öğrenme
C) Buluş
D) Sunuş
E) İşbirliği
5. Sınıfsız okul, bireysel olarak formüle edilmiş öğretme, modüler programlama, bilgisayar destekli öğretim gibi yeni yaklaşımlar hangi yöntemle ilgilidir?
A) Programlı öğretim
B) Mikro öğretim
C) Ekiple öğretim
D) Tam öğrenme
E) işbirliğine dayalı öğrenme
6. Küçük adımlar ilkesi, öğrenmeye etkili katılım ilkesi, doğru cevaplar ilkesi, anında bilgi sağlama ilkesi ve bireysel hıza göre ilerleme ilkesi hangi yöntemin ilkeleridir?
A) Mikro öğretim
B) Programlı öğretim
C) Proje
D) Örnek olay
E) Soru-cevap
7. Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretim ilkesidir?
A) Öğretimde hazırlanan materyaller öğrenciye basılı materyallerle sunulur.
B) Öğretim makinesi aracılığıyla sunulur.
C) Hem basılı materyal, hem de öğretim makinesi aracılığıyla sunulur.
D) Programlı kitaplarla sunulur.
E) Hiçbiri
8. Ekiple öğretim yöntemiyle yürütülecek kurslar çok değişik biçimlerde organize edilebilir. Bu organizasyonları etkileyen etmen aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrenci yaşı
B) Program özelliği
C) Mevcut materyaller
D) Lider öğretmen
E) Hepsi
9. İşbaşında eğitimi benzetişim yönteminden ayıran en önemli özellik aşağıdakilerden hangisidir?
A) İşbaşında eğitimde beceri geliştirmek hedeflenirken, benzetişim yönteminde bilgiyi geliştirmek hedeflenmiştir.
B) İşbaşında eğitimde yaparak yaşayarak eğitim varken benzetişimde sadece işi öğretmenin yapması hedeflenmiştir.
C) İşbaşında eğitimde doğal ortamlarda (ofis, atölye, makine başında) eğitim verilirken, benzetişimde çalışma yerinin benzerini oluşturarak modeller üzerinde eğitim verilir.
D) İşbaşında eğitimin başarısı büyük ölçüde iyi bir öğretici seçimine bağlıyken, benzetişimde öğrenci yetişmişliğine bağlıdır.
E) Hiçbiri
Bir programa göre öğreticinin denetiminde bir beceri seçecektir. Öğrencinin deneyerek, yanlış yapa yapa öğrenmesini sağlayan yöntem hangisidir?
A) Ekiple öğretim
B) İşbaşında eğitim
C) Mikro öğretim
D) Programlı öğretim
E) Tam öğrenme
Öğretmen, şu anda ünlü olan insanların önemli olup olmadığını tartışacağız ne dersin Mehmet?
Mehmet: Ünlü insanlar bence pek çok insan için aynı zamanda önemlidir de.
Öğretmen : Biraz daha konuyu açar mısın?
Mehmet : Başka insanların mutluluğu ve iyiliği için bir şeyler yapmazlarsa bu onları önemli yapmaz.
Öğretmen : Bu anlamda herkes önemli midir?
Deniz: Emin değilim.
Öğretmen: Peki Hitler in ünlü olduğunu düşünüyor musun?
Deniz: Evet herkes onu hatırlar, fakat o iyi bir insan değildir.
Yukarıda verilen diyalogda öğretmen hangi öğretim stratejisini kullanmaktadır?
A) Sunuş
B) Buluş
C) Programlı öğretim
D) Araştırma-incelenme
E) Tam öğrenme
Diyalogda öğretmen öğrencisi Mehmete konuyu biraz daha açar mısın diyerek hangi soru sorma tekniğini kullanmaktadır?
A) Bekleme süresi
B) İpucu
C) Pekiştirme
D) Yeniden odaklandırma
E) Açıklama isteme
Yukarıdaki diyalogda öğretmen Denize Hitlerin önemli olduğunu düşünüyor musun? Diyerek hangi soru sorma tekniğini kullanmıştır.
A) Bekleme süresi
B) İpucu
C) Pekiştirme
D) Yeniden odaklandırma
E) Açıklama isteme
Diyalogda öğretmenin uygulamaya çalıştığı öğretim tekniği hangisidir?
A) Anlatım
B) Soru-cevap
C) Workshop
D) Örnek olay
E)Hiçbiri
Başarıyı normal dağılım eğrisinden üçgen dağılıma götüren ya da okuldaki %20 oranındaki beklendik başarıyı % 75 ve %90a çıkaran yöntem hangisidir
A) Programlı öğretim
B) Mikro öğretim
C) Ekiple
D) Gösteri
E) Tam öğrenme
Tam öğrenme modelinde yer alan bağımlı değişken nedir?
A) Öğrenme ürünü
B) Öğrenci niteliği
C) Öğretim hizmetinin niteliği
D) İpucu
E) Dönüt düzeltme
Tam öğrenme modelinde yer alan bağımsız değişkenler nelerdir?
A) Öğrenme ürünü öğrenci niteliği
B) Öğretim hizmetinin niteliği öğrenci niteliği
C) İpucu pekiştirme
D) Öğrenci niteliği dönüt düzeltme
E) Öğrenme ürünü ipucu
Edward De Bono tarafından çocuğun günlük hayattaki bilişsel becerilerini geliştirmede yaratıcı problem çözme etkinliği olarak bilinen altı şapkalı düşünme etkinliğinde kullanılan altı şapka neyi simgelemektedir?
A) Araç gereçleri
B) Konuları
C) Düşünme sistemlerini
D) Önerileri
E) Hiçbiri
Eleştiri kapı dışında bırakılır. Sınırsız düşünme sağlanır. Düşüncelerde nitelik değil nicelik aranır. Düşüncelerde kombinasyon ve gelişme aranır.
Yukarıda belirtilen özellikler hangi yönteme aittir?
A) Soru-cevap
B) Beyin fırtınası
C) Anlatım
D) Programlı öğretim
E) Vızıltı 66
Strateji, yöntem ve tekniklerin belirlenmesi programın hangi boyutuyla ilgidir
A) Hedef hedef davranış
B) İçerik
C) Öğrenme öğretme süreçleri
D) Değerlendirme
E) Dönüt düzeltme
TEST 10
1. Öğrencinin yeni gelen bilgileri belleğindeki eski bilgileriyle ilişkilendirerek uzun süreli belleğe kodlanması hangi öğrenme stratejisi ile ilgilidir?
A) Örgütleme B) Anlamlandırma C) Tekrar D) Listeleme E) Özetleme
2. Öğrenmede önemli bir yer tutan bilgi ve kavram haritaları hangi öğrenme stratejisinde kullanılır?
A) Anlamlandırma
B) Tekrar
C) Gözden geçirme
D) Örgütleme
E) Sesli anlatma
3. Bireyin bir metni çalışırken, yeni gelen bilgileri eskileriyle ilişkilendirerek olduğu gibi değil, değiştirerek uzun süreli belleğe kodlaması bu öğrencinin hangi öğrenme stratejisini kullandığını gösterir?
A) Anlamlandırma
B) Tekrar
C) Gözden geçirme
D) Örgütleme
E) Altını çizme
4. Bireylerin duyularına gelen uyarımları kısa ve uzun süreli belleğe transfer etmesini ve uzun süreli belleğe işlemesini sağlayan tekniklere ne denir?
A) Öğretim yöntemleri
B) Öğrenme stratejileri
C) Öğretim teknikleri
D) Örgütleme stratejileri
E) Anlamlandırma stratejileri
5. Kavram haritaları bir konuyla ilgili kavramların isimlerinin.. şematik olarak gösterilmesidir.
A) Genelden özele doğru
B) Özelden genele doğru
C) Alt kavramların
D) Üst kavramların
E) Ana kavramların
6. Aşağıdakilerden hangisi tekrar ve gözden geçirme stratejisinin tekniklerinden değildir?
A) Tekrar okuma
B) Sesli okuma
C) Bilgi haritaları
D) Bilgileri olduğu gibi not alma
E) Altını çizme
7. Bilgiler arasında ilişki kurularak yeniden düzenlemeyi gerektiren öğrenme stratejisi hangisidir?
A) Tekrar
B) Gözden geçirme
C) Örgütleme
D) Anlamlandırma
E) Hiçbirisi
8. Bir öğretmen soruyu sorduktan sonra eğer öğrenci soruyu cevaplayamazsa, öğretmenin göstermemesi gereken soru sorma davranışı hangisidir?
A) Soru biraz daha basitleştirilmeli.
B) İpuçları verilmeli.
C) Cevabın biraz daha açıklanması istenmelidir.
D) Ön bilgileri hatırlatıcı sorular yöneltilmeli.
E) Soru başka öğrenciye yöneltilmeli.
9. Bir grup öğrencinin diğer öğrencilere bilgi verdiği, sununun sonunda da dinleyicilerin konuşmacılara konuya ilişkin sorular yönelttiği grup tartışması yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Münazara B) Panel C) Seminer D) Forum E) Fikir Taraması
Tam öğrenme modeline göre giriş davranışları aşağıdakilerden hangisini kapsamaktadır?
A) Öğrencinin ön öğrenmelerini
B) Yeteneğini
C) Gelişimini
D) Güdülenmesini
E) Hepsi
Tam öğrenme modeline göre üzerinde en fazla durulan değerlendirme aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bilişsel değerlendirme
B) Duyuşsal değerlendi ime
C) Beceri değerlendirme
D) İzlemeye yönelik değerlendirme
E) Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme
Türkiyedeki üniversiteler ve sorunları konusunda öğretmen öğrencilerine bir film izlettirmektedir. Filmin en ilginç yerinde televizyonu kapatıp bundan sonra neler olabilir? Niçin sorularını sorarak tartışma açmıştır. Daha sonra tartışma sonuçlarını da kullanarak filmin sonuçlarını göstermiştir. Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem (teknik) hangisidir?
A) Proje yöntemi
B) Münazara
C) Beyin Fırtınası
D) Örnek Olay
E) Problem Çözme
Aşağıdaki yöntemlerden hangisi öğrencinin bilgisayar kullanım becerisini gerektirir?
A) Programlı öğretim
B) Proje yöntemi
C) Mikro öğretim
D) Problem çözme
E) Gösteri
Bir öğretmenin anlatım yönteminde başarılı olabilmesi için yapması gereken en önemli unsur aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kavramın özelliklerini belirtme
B) Sözel ve görsel destek kullanma
C) Kavrama ilişkin örnekler sunma
D) Öğrenciden kavrama ilişkin örnekler isteme
E) Rehberlik isteme
Eleştirilerin yasaklanması, düşüncelerin teşvik edilmesi, çok sayıda düşünce üretiminin amaçlanması ve hayal etmenin sağlanmasına ağırlık veren teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Açıkoturum
B) Panel
C)Beyin fırtınası
D) Münazara
E) Soru cevap
Öğrencilerin derse katılımlarının ve güdülenmelerini arttıran, öğrenmeyi soyutluktan kurtaran, somut ve yaparak yaşayarak öğrenmeyi sağlayan teknik hangisidir?
A) Benzetişim (simülasyon)
B) Örnek olay
C) Tam öğrenme
D) Problem çözme
E) Proje yöntemi
Aşağıdakilerden hangisi anlatma yönteminin özelliklerinden değildir?
A) Kişinin kendine olan güvenini arttırır.
B) Etkili ve dikkatli dinleme yeteneğini geliştirir.
C) Akıcı konuşmayı geliştirir.
D) Yaratıcılığı arttırır.
E) Öğrencilerin bilişsel becerilerinin kazandırılmasında etkilidir.
Bir öğrencinin bölgelerimizi bilmesi hangi davranışla ilgilidir?
A) Duyuşsal B) Bilişsel C) Sosyal D) Psikolojik E) Psikomotor
Bir öğrencinin kendi diş sağlığına dikkat etmesi hangi davranışla ilgidir?
A) Duyuşsal B) Bilişsel C) Sosyal D) Psikolog E) Psikomotor
Yapay bir ortamda maketler üzerinde çalışmayı gerektiren teknik hangisidir?
A) Simülasyon
B) İşbaşında eğitim
C) Problem çözme
D) Örnek olay
E) Mikro öğretim
Öğretim Yöntemleri Konu Testi - 1 1. Sunuş yoluyla öğretim stratejisini kullanmak isteyen bir öğretmenin kullanabileceği en uygun öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Soru cevap B) Anlatım C) Problem çözme D) Tartışma E) Örnek olay
2. Öğrencilerde eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilir. İyi uygulanması durumunda orta ve daha alt düzeye sahip öğrenciler derse katılabilir. Öğrencilerin bir konu üzerinde düşüncelerini söylemelerini ve yorum yapmalarını sağlar. İyi planlanmalı ve sorular dikkatli seçilmelidir. Paragrafta sözü edilen öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Problem çözme B) Gösterip yaptırma C) Tartışma D) Anlatım E) Proje
3. Öğretim yöntemi seçilirken ilk olarak göz önünde bulundurulması gereken nokta aşağıdakilerden hangisidir? A) Öğretmen B) Öğrenci C) Aile D) Sosyal durum E) Fiziksel koşullar
4. Güzel Sanatlar Fakültesinde öğretim görevlisi olan Nurcan Öğretmen, okulun Heykel Bölümü'ne yeni kayıt yaptıran öğrencilerden heykel yapmalarını istemiş ancak öğrencilerin bu konuda çok başarısız olduklarını görmüştür. Nurcan Öğretmenin yaptığı hata aşağıdakilerden hangisidir?
A) Konuyu iyi anlatmamıştır. B) Öğrencilerin hazırbulunuşluklarını göz ardı etmiştir. C) İletişimini sağlıklı kuramamıştır. D) Öğrenciye çok kolay bir etkinlik vermiştir. E) Öğrencilerin dikkatini toplayamamıştır.
5. yılında uygulamaya konulan yeni İlköğretim programının tanıtımı için yapılan bir etkinlikte birinci oturumda genel sunulara yer verilmiş, ikinci oturumda hayat bilgisi, üçüncü oturumda matematik, dördüncü oturumda fen ve teknoloji, beşinci oturumda sosyal bilgiler dersleri ele alınmış, her oturumda o konunun uzmanları dinleyicilere bilgi vermişlerdir. Bu etkinlik aşağıda verilen yöntem ya da tekniklerden hangisine örnek gösterilebilir?
A) Anlatım B) Gösterip yaptırma C) Kollegyum D) Sempozyum E) Beyin fırtınası
6. Bir öğretmen daha önceden belirlediği bir ders saatinde öğrencilerine bir motorun hangi aşamalarla çalıştığını anlatmış sonra motoru kendisi çalıştırmış daha sonra da öğrencilerin çalıştırmasını sağlamıştır. Öğretmenin uyguladığı öğretim yöntemi/tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Proje yöntemi B) Bireysel çalışma C) Örnek olay D) Problem çözme E) Gösterip yaptırma
7. I. Hedeflerin belirlenmesi II. Üzerinde çalışma yapılacak sorunun belirlenmesi ve tanımlanması III. Çalışma sonucunda hazırlanacak raporun özelliklerinin ve nasıl sunulacağının belirlenmesi IV. Değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi Proje yönteminde izlenecek beşinci adım aşağıdakilerden hangisidir?
A) Projenin sunulması B) Bilgilerin toplanması C) Ölçme araçlarının oluşturulması D) Grupların oluşturulması E) Projenin değerlendirilmesi
8. Bir öğretmen, sınıftaki bütün öğrencilerin derse aktif olarak katılmalarını istemektedir. Öğretmenin bu amacına ulaşmak için kullanılması uygun olmayan öğretim yöntemi hangisidir?
A) Anlatım B) Proje C) Örnek olay D) Gösterip yaptırma E) Araştırma
9. Öğrenci merkezlidir. Öğrenci yaparak yaşayarak öğrenir. Araştırma yoluyla öğretime uygun durumlarda kullanılır. Öğrenciler öğrenme durumlarını kendilerine göre ayarlarlar. Paragrafta özellikleri verilen öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Anlatım B) Bireysel çalışma C) Örnek olay D) Gösterip yaptırma E) Tartışma
Problem çözmenin yararlarına ilişkin aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Öğrencide ilgi ve güdülemeyi artırır. B) Öğrenciler kavram ve ilkeleri kendileri keşfeder. C) Ekonomiktir ve kısa sürer. D) Üst düzey düşünme becerileri kazandırır. E) Daha kalıcı öğrenmeler gerçekleşir.
Cevaplar: 1-B 2-C 3-B 4-B 5-C 6-E 7-D 8-A 9-B C
Öğretim Yöntemleri Konu Testi - 2 1.
Aşağıdaki durumların hangisinde proje yöntemini kullanmak doğru olmaz?
A) Disiplinlerarası çalışmalarda
B) Araştırma yoluyla öğretimde ve üst düzey davranışlarda
C) Bireysel ve grupla öğrenmeye ve okul ile gerçek hayat arasında bağ kurulmasına önem verildiğinde
D) Aynı anda çok kişiye bilgi verilmek istendiğinde
E) Süreç boyunca çalışmalar önemli görüldüğünde
2. Dinleyici grubun uzman gruba soru sorması, uzmanların bu soruları yanıtlamasıyla gerçekleşir. Paragrafta sözü edilen açıklama aşağıdaki hangi tartışma tekniğinin en belirgin özelliğidir?
A) Brifing B) Beyin fırtınası C) Vızıltı grupları D) Münazara E) Forum
3. Bir öğretmen, daha önceden karşılaşmış olduğu bir trafik kazasını derste öğrencilere yazılı bir metin ile sunmuş, ardından tartışma ortamı açmış ve öğrenciyle birlikte çözüm üretmeye çalışmıştır. Öğretmenin kullandığı öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Gösteri B) Örnek olay C) Soru yanıt D) Gösterip yaptırma E) Anlatım
4. Bir dersin işleyişinde veya bir öğretim sürecinde kullanılacak olan öğretim yönteminin seçiminde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta aşağıdakilerden hangisidir?
A) Okulun sahip olduğu olanaklar B) Ailelerin sosyal durumu C) Ölçme araçları D) Öğretim araçları E) Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyi
5. Kalabalık gruplara çok bilgi vermek için seçilebilecek en uygun öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sempozyum B) Anlatım C) Proje D) Örnek olay E) Problem çözme
6. I. Problemin farkına varma II. Problemi tanımlama III. Genelleme ve sonuçlara ulaşma IV. Veri toplama V. Problemin çözüm seçeneklerini belirleme VI. Verileri değerlendirme Problem çözme aşamalarının doğru sıralandığı seçenek aşağıdakilerden hangisidir?
A) I-II-III-IV-V-VI B) I-II-III-V-IV-VI C) I-II-V-IV-VI-III D) II - III-I-VI-V-IV E) I-II-VI-IV-III-V
7. Öğrencilerden oluşan grup, konuyu sunar ve öğrencilerden oluşan grup uzmanlardan oluşan gruba sorularını yöneltir. Uzmanlar bu soruları yanıtlar. Her iki grup da 3 - 5 kişiden oluşabilir. Bu paragrafta sözü edilen tartışma tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kollegyum B) Seminer C) Panel D) Münazara E) Açık oturum
8. Sunuş yoluyla öğretimde öğrenci çoğunlukla pasif, öğretmen aktiftir. Aşağıdakilerden hangisi sunuş yoluyla öğretim yaklaşımını kullanan bir öğretmenin dersi monotonluktan kurtarmak ve öğrenciyi öğrenmeye güdülemek için yapması gereken davranışlardan biri değildir?
A) Öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarını göz önünde tutmak B) Konuyu öğrenciye anlattırmak C) Materyal ve örneklerden yararlanmak D) Ders sonunda değerlendirme yapmak E) Ders esnasında öğrencilerin soru sormalarına fırsat vermek
9. Öğrenciler konunun temel yapısını tümevarım yoluyla keşfederler. Tümevarımda örneklerden kurallara ve genellemelere ulaşma vardır. Sonuçta kural ve genellemeleri keşfeden öğrencidir. Paragrafta sözü edilen öğretim stratejisi ve buna uygun öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Buluş - Örnek olay
B) Sunuş-Anlatım
C) Araştırma-inceleme - Tartışma
D) Sunuş - Bireysel çalışma
E) Sunuş - Problem çözme
Problem çözme yönteminin birinci basamağı problemin farkına varmaktır. Problemi tanımlama olarak devam eden bu süreçte yeterince bilgi varsa 3. basamak aşağıdakilerden hangisidir?
A) Problemi çözümleme
B) Genelleme ve sonuçlara varma
C) Problemi tekrar çözme
D) Problemin çözüm seçeneklerini belirleme
E) Verileri değerlendirme
Cevaplar: 1-D 2-E 3-B 4-E 5-B 6-C 7-A 8-B 9-A D
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası