hakim savcı atamaları listesi / Hakim Ve Savcı Atamaları Haberleri - Son Dakika Yeni Hakim Ve Savcı Atamaları Gelişmeleri

Hakim Savcı Atamaları Listesi

hakim savcı atamaları listesi

3 Bin Hakim Ve Savcının Görev Yeri Değişti

Gölbaşı Cumhuriyet Başsavcısı Ali Çalık'ın Yargıtay Cumhuriyet Savcılığına, Ankara Cumhuriyet Savcısı Abdurrahman Yalçın'ın Gölbaşı Cumhuriyet Başsavcılığına, Ankara Cumhuriyet Savcısı Hamza Yokuş'un da Ankara Cumhuriyet Başsavcı Vekilliğine ataması yapıldı. Erzurum Cumhuriyet Başsavcısı Halil İnal Antalya Cumhuriyet Başsavcılığına, Söke Cumhuriyet Başsavcısı Burhan Bölükbaşı Erzurum Cumhuriyet Başsavcılığına, Erzincan Cumhuriyet Başsavcısı Mehmet Akif Aktaş Ordu Cumhuriyet Başsavcılığına, Mardin Cumhuriyet Başsavcısı Tolgahan Öztoprak Şanlıurfa Cumhuriyet Başsavcılığına, Burhaniye Cumhuriyet Başsavcısı Hüseyin Tuncel Trabzon Cumhuriyet Başsavcılığına, Bartın Cumhuriyet Başsavcısı Adnan Tosun Yargıtay Cumhuriyet Savcılığına, Ortaca Cumhuriyet Başsavcısı Mehmet Yılmaz Şırnak Cumhuriyet Başsavcılığına, Bilecik Cumhuriyet Başsavcısı Cuma Çoban Yalova Cumhuriyet Başsavcılığına atandı. Siirt Cumhuriyet Başsavcısı İbrahim Cansever Aksaray, Elmalı Cumhuriyet Başsavcısı Abdullah Akın Çiçek Erzincan, Yozgat Cumhuriyet Başsavcısı Ahmet Ataman Hatay Cumhuriyet Başsavcısı olarak görevlendirildi.

Gölbaşı Cumhuriyet Başsavcısı Ali Çalık'ın Yargıtay Cumhuriyet Savcılığına, Ankara Cumhuriyet Savcısı Abdurrahman Yalçın'ın Gölbaşı Cumhuriyet Başsavcılığına, Ankara Cumhuriyet Savcısı Hamza Yokuş'un da Ankara Cumhuriyet Başsavcı Vekilliğine ataması yapıldı. Erzurum Cumhuriyet Başsavcısı Halil İnal Antalya Cumhuriyet Başsavcılığına, Söke Cumhuriyet Başsavcısı Burhan Bölükbaşı Erzurum Cumhuriyet Başsavcılığına, Erzincan Cumhuriyet Başsavcısı Mehmet Akif Aktaş Ordu Cumhuriyet Başsavcılığına, Mardin Cumhuriyet Başsavcısı Tolgahan Öztoprak Şanlıurfa Cumhuriyet Başsavcılığına, Burhaniye Cumhuriyet Başsavcısı Hüseyin Tuncel Trabzon Cumhuriyet Başsavcılığına, Bartın Cumhuriyet Başsavcısı Adnan Tosun Yargıtay Cumhuriyet Savcılığına, Ortaca Cumhuriyet Başsavcısı Mehmet Yılmaz Şırnak Cumhuriyet Başsavcılığına, Bilecik Cumhuriyet Başsavcısı Cuma Çoban Yalova Cumhuriyet Başsavcılığına atandı. Siirt Cumhuriyet Başsavcısı İbrahim Cansever Aksaray, Elmalı Cumhuriyet Başsavcısı Abdullah Akın Çiçek Erzincan, Yozgat Cumhuriyet Başsavcısı Ahmet Ataman Hatay Cumhuriyet Başsavcısı olarak görevlendirildi.

HÂKİMLER VE CUMHURİYET SAVCILARI HAKKINDA UYGULANACAK ATAMA VE NAKİL YÖNETMELİĞİ

 

Kapsam:

Madde 1- Bu Yönetmelik hükümleri, hâkimler, Cumhuriyet savcıları, Yargıtay ve Bakanlık tetkik hâkimleri, Cumhuriyet başsavcı yardımcıları, Cumhuriyet savcı başyardımcıları, Cumhuriyet savcı yardımcıları ile hâkimlik ve savcılık mesleğindeki görevlere diğer hizmetlerden veya yeniden atanacaklar hakkında uygulanır.

Bölgeler:

Madde 2- Adalet teşkilâtı bulunan yerler, coğrafi ve ekonomik şartları, sağlık, sosyal ve kültürel durumları; mahrumiyet dereceleri ile ulaşım, gelişme ve önemli merkezlere yakınlıkları ve diğer durumları bakımından ilişik listede gösterildiği üzere beş bölgeye ayrılmıştır.

Aynı bölgelerdeki ağır, ceza mahkemesi, çift hâkimli asliye mahkemesi, tek hâkimli asliye mahkemesi, bu sıra göz önünde tutularak, biri diğerine nazaran hizmet yeri bakımından üstün sayılır.

Bölgelerdeki Hizmet Süreleri:

Madde 3- Bu Yönetmelikteki istisnai hükümler dışında, en az hizmet süresi beşinci bölgede iki, dördüncü bölgede üç, üçüncü bölgede üç, ikinci bölgede beş, birinci bölgede yedi yıldır.

(Ek:RG/05/) Yönetmeliğe uygun olarak bölgesi değiştirilen yerlerde görev yapanlar atandıkları tarihteki bölge hizmetini yapmış sayılırlar.

Atama Esasları:

Madde 4- Ad çekme ile atamalar, zorunlu nedenler dışında atamalar alt bölgeden başlamak ve sıra takip edilmek suretiyle yapılır.

Bu Yönetmelikteki istisnalar dışında en az hizmet süresini doldurmayan hâkim ve Cumhuriyet savcıları atanmalarını istemeyecekleri gibi; re’sen de atanamazlar. Ancak; kura çekimine münhasır olmak kaydıyla kadro durumunun zorunlu olduğu hallerde beşinci ve dördüncü bölgelerdeki en az hizmet süresini doldurmamış hâkim ve Cumhuriyet savcılarından bölgesinde en fazla kalanlar bir üst bölgeye atanabilirler.

Bölgelerden herhangi birinde iki yılını dolduranlar istekleri ile aynı veya alt seviyedeki bölgelerden birine veya re'sen aynı bölge seviyesinde daha üst bir göreve atanabilirler.

Beşinci ve dördüncü bölgelerde hiç görev yapmadan veya kısmen görev yaptıktan sonra mazeretleri sebebiyle üçüncü bölgeye atananların bu bölgede kalacakları en az hizmet süresinin tespitine; ilgilinin beşinci, dördüncü ve üçüncü bölgelerde geçirmesi gerekli toplam hizmet süresine asgari bir yıl eklenmek suretiyle Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca karar verilir.

(DeÄŸiÅŸik:RG/05/) Bölgelerde baÅŸarısızlığı ve görev gereklerine uyumsuzluÄŸu belgelerle tespit edilenler o  bölgedeki görev süresini doldurup doldurmadıklarına ve meslek kıdemine bakılmaksızın hizmetinden yararlanılabilecek diÄŸer bir bölgeye, bulunduÄŸu bölge seviyesinde bir yere veya daha alt bölgelere atanabilirler. Ä°htiyaç halinde, baÅŸarısı tespit edilen hâkim ve savcılar bir alt bölgedeki, ağır ceza mahkemesi baÅŸkanlığı veya ağır ceza cumhuriyet baÅŸsavcılığı görevine atanabilirler. Bunların atandıkları bölgedeki en az hizmet süresi sonunda atama taleplerine öncelik tanınır.

Atamaların yapılabilmesi, boş kadro bulunmasına, ilgilinin atanacağı yerdeki hizmeti yapabilecek yetenek ve kıdemde olmasına bağlıdır. Atamalarda ilgililerin istekleri imkân ölçüsünde göz önünde tutulur.

Üçüncü bölgede en az hizmet süresini doldurup ikinci bölgeye gitmeye hak kazanan başarılı hâkimler, sulama, baraj, santral, doğal afet sonrası toplu inşaat ve milli savunmaya yönelik ve benzeri büyük projelerin uygulandığı üçüncü veya daha alt bölgelerdeki hukuk ve kadastro hâkimliklerine atanabilirler. Bunlar atandıkları bu bölgedeki en az hizmet sürelerini fiilen ve başarı ile tamamladıktan sonra doğrudan birinci bölgeye atanırlar.

Dördüncü bölgede en az hizmet süresini doldurup üçüncü bölgeye gitmeye hak kazanan başarılı hâkimler; sulama, baraj, santral, doğal afet sonrası toplu inşaat ve milli savunmaya yönelik ve benzeri büyük projelerin uygulandığı dördüncü veya beşinci bölgelerdeki hukuk ve kadastro hâkimliklerine atanabilirler. Bunlar atandıkları bu bölgede en az hizmet sürelerini fiilen ve başarı ile tamamladıktan sonra doğrudan ikinci bölgeye atanırlar.

Beşinci bölgede en az hizmet süresini doldurup dördüncü bölgeye gitmeye hak kazanan başarılı hâkimler; sulama, baraj, santral, doğal afet sonrası toplu inşaat ve milli savunmaya yönelik ve benzeri büyük projelerin uygulandığı beşinci bölgelerdeki hukuk ve kadastro hâkimliklerine atanabilirler. Bunlar atandıkları bu bölgedeki en az hizmet süresini fiilen ve başarı ile tamamladıktan sonra doğrudan üçüncü bölgeye atanırlar.

En az hizmet sürelerini doldurup bir üst bölgeye gitmeye hak kazanan başarılı hukuk ve kadastro hâkimlerinden bulunduğu yerde sulama, baraj, santral, doğal afet sonrası toplu inşaat ve milli savunmaya yönelik ve benzeri büyük projelerin uygulanması halinde en az hizmet süresi kadar o yerde kalmalarına Kurul'ca karar verilenler hakkında da yukarıdaki fıkra hükümleri uygulanır.

Birinci Bölgeye Atanma:

Madde 5- Birinci sınıfa ayrılmamış olanlar, bu Yönetmelikte gösterilen istisnalar dışında birinci bölgeye atanamazlar. Birinci bölgede saptanan sürece kalabilmek, ilgilinin tüm davranışına ve görevine ilişkin başarı durumuna bağlıdır. Birinci bölgede bulunduğu yerde en az hizmet süresini dolduranlar aynı bölge içerisinde bir yere atanabilirler.

Bölgelerdeki Hizmet Sırasının Atlanması:

Madde 6- (Değişik:RG/05/) Yasal sürelerini dolduramamaları nedeniyle henüz birinci sınıfa ayrılmamış olmakla beraber dört ve beşinci bölgelerdeki hizmetlerini tamamlayan veya tamamlamış sayılan, en az üç dereceli terfi yapan, sicil raporları olumlu, üstün başarı gösteren, hâkimlik ve savcılık mesleğinde fiilen sekiz yılını dolduran hâkimler ve cumhuriyet savcıları mesleki ihtiyaçlar gerektirdiği takdirde birinci bölgeye atanabilirler.

Büyükşehir belediye sınırları içinde kalanlar hariç olmak üzere merkez nüfusu bir milyonun altında olan birinci bölgelere atanabilmek için meslekte fiilen altı yılını tamamlamış olmak ve yukarıda sayılan diğer şartları taşımak yeterlidir.

Hâkimlik ve savcılık mesleğinde üstün başarı gösteren ve beşinci bölgedeki hizmetini yapmış olup, dört ve üçüncü bölgeye atanmaya hak kazanmış olanlar mesleki ihtiyaçlar gerektirdiği takdirde mükteseplerinden bir üst bölgeye atanabilirler.

Özel Durumlarda Atama:

Madde 7- a) Bulundukları yerde kendi kusurları olmaksızın herhangi bir nedenle hâkimlik ve Cumhuriyet savcılığının gerektirdiği onur ve tarafsızlık içerisinde görev yapamayacağı veya bulunduğu yerde kalması mesleğin nüfuz ve itibarını sarsacağı anlaşılanlar aynı bölge seviyesindeki bir göreve atanırlar.

b) (Değişik:RG/05/) Görev yerlerindeki işlerin çokluğuna ve çeşidine göre gereken sürat ve başarıyı gösteremedikleri soruşturma ve belgelerle anlaşılanlar, bölge ve meslek kıdemine bakılmaksızın hizmetlerinden yararlanılabilecek aynı veya alt bölgelerdeki bir göreve atanırlar.

c) Haklarında Hâkimler ve Savcılar Kanunu gereğince yer değiştirme cezası verilenler, mazeretlerine ve bulundukları bölgede en az hizmet süresinin dolup dolmadığına bakılmaksızın daha alt bölgeler içinde durumlarına uygun görevlere derhal atanırlar.

İlgililer idari yönden atamalarda, atandıkları bölgelerde en az iki yıl, disiplin yönünden atamalarda ise; o bölgedeki en az hizmet süresi kadar kalmadıkça yeniden atama talebinde bulunamazlar.

Mazeret Nedenine Dayanan Atamalar:

Madde 8- En az hizmet süresine bakılmaksızın atanmaya imkân veren hallerde mazeret nedenleri şunlardır:

a) Sağlık durumu,

b) EÅŸ durumu,

c) Öğrenim durumu,

d) DoÄŸal afetler,

Sağlık Durumu:

Madde 9- İlgililerin bulunduğu bölgede hizmet etmesi halinde kendisi, eşi veya çocuklarının sağlık yönünden hayati bir tehlike doğuracağı, Adalet Bakanlığı'nın uygun göreceği resmî bir hastane sağlık kurulu tarafından tespit edilenler, tedavinin yapılabileceği bir sağlık kurumunun bulunduğu veya yakınındaki bir yere öncelikle atanırlar.

Hayati tehlike teşkil etmemekle beraber tedavi ve kontrolün bir sağlık kurumunda yapılması zorunlu bulunan hastalık hallerinde kadro durumlarının elverdiği ölçüde, ilgilinin istekleri Kurulca değerlendirilir.

Kısa süre tedavi gerektiren hallerde, ilgili, geçici yetki ile tedavi kurumunun bulunduğu yerde görevlendirilebilir.

Sağlık nedenine dayanan atamalarda atanılan bölgedeki en az hizmet süresinin dolması veya gerekli görülecek hallerde, sağlık durumunda bir değişiklik olup olmadığının altı aylık sürelerle Adalet Bakanlığı’nca belirlenecek bir hastane sağlık kurulunca yeniden tetkik ve tespiti istenir.

Sağlık durumu düzenlenenler hizmet ve kıdem durumlarına uygun bir göreve atanabilirler.

EÅŸ Durumu:

Madde Ayrı ayrı yerlerde bulunan eşlerin aynı yerde çalışmalarını sağlamak amacıyla atamaları yapılabilir.

Eş durumu sebebiyle atamalar 5, 4 ve 3 üncü bölgede gerçekleştirilir. Eşlerden biri daha üst bölgede bulunsa veya daha üst bölgeye gitmeye hak kazanmış olsa bile, atama alt bölgede bulunan eşin bulunduğu yerde veya aynı bölge seviyesindeki bir yerde gerçekleştirilebilir.

Eşi başka kurumda çalışan hâkim ve Cumhuriyet savcılarının atama talebinin kabul edilebilmesi, eşin mensup olduğu meslek ve kurum itibarıyla ilgilinin bulunduğu yere veya yakınındaki bir bölgeye atanmasına imkan bulunmamasına bağlıdır.

Ancak; atanmadan bir yıl geçmedikçe ilgilisi, eş durumu nedeniyle yeniden atanma talebinde bulunamaz.

Atamalarda kadro imkânlarına göre eş durumu değerlendirilebilir.

Öğrenim Durumu:

Madde İlgilinin bulunduğu yerde çocuklarının öğrenim düzeyine uygun okul bulunmayanlar ile çocukları yüksek öğretim kurumlarında okuyanlar kadro durumunun elverişli olması şartıyla öğretim kurumlarının bulunduğu bölge veya yakın bir yere atanabilirler.

Öğrenim durumu nedeniyle atanmaları yapılanlar, çocuklarının öğretim kurumlarıyla ilişkilerinin devam ettiğini, her öğrenim yılı başında kurumdan sağlayacakları belge ile kanıtlamak zorundadırlar.

Çocukların öğrenimi tamamlaması veya öğretim kurumlarıyla ilişkilerinin kesilmesi halinde, ilgilinin; atanmadan önceki bölgede en az hizmet süresinin dolmasına bir yıldan fazla bir süre kalmışsa durumuna uygun bir bölgeye atanması yapılabilir.

DoÄŸal Afetler:

Madde Deprem, su baskını, yangın gibi doğal afetlere maruz kalanların o yerdeki hizmet süresine bakılmaksızın aynı veya bir üst bölgeye atanmaları yapılabilir.

Kadronun veya Mahkemenin Kaldırılması Nedeniyle Atama:

Madde Bir mahkemenin veya bir kadronun kaldırılması nedeniyle görevsiz kalanlara mahkemenin veya kadronun kaldırılma zamanında açık bulunan veya ilk açılacak olan aylık ve derecelerine eşit hizmet ve bölgesine uygun hâkimlik veya savcılık görevi teklif edilir.

İlgili birinci teklifi reddedebilir. İkinci teklifi kabul etmeyen meslekten çekilmiş sayılır.

Bir Yerde BirleÅŸemeyecek Olanlar:

Madde Hâkimler ve Savcılar Kanununa göre bir mahkemenin aynı dairesinde görev yapmalarına imkân bulunmayanlardan, o yerde sonradan atanan daha sonra meydana gelen aynı nedenlerden dolayı birleşemeyeceklerden istekli olan, istekli olmaması halinde kıdemsiz olan bulunduğu bölge içinde başka bir daire veya yere atanır.

Raporlu veya Yetkili Geçen Süreler:

Madde İzinli sayılmak kaydıyla sağlık raporları toplamının en çok üç ayı o bölgedeki hizmet süresinden sayılır.

Kendi istekleri üzerine başka bir yerde geçici yetki ile görevlendirilenlerin, yetkili kaldıkları sürenin tamamı yetkili oldukları bölgedeki hizmet süresinden sayılır.

Hizmet gereği olarak re’sen başka bir yerde geçici yetkiyle görevlendirilenlerin yetkili kaldıkları sürenin tamamı sürekli görev yaptıkları bölgedeki hizmet süresinden sayılır.

(Değişik:RG/03/) Hâkimlik veya Cumhuriyet savcılığı görevine başladıktan sonra askere alınanların askerlikte geçen süreleri ile Devlet Memurları Yabancı Diller Eğitim Merkezinde lisan eğitimi alan, Türkiye Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsünde (TODAİE) öğrenim gören ve eğitim amacıyla yurt dışına gönderilen hâkim veya Cumhuriyet savcılarının, buralarda geçirdikleri süreleri, çalışmakta oldukları bölgelerindeki hizmet sürelerine dahil edilmez.

Bölgelerdeki Süre Fazlalıkları:

Madde Alt bölgelerde öngörülen süreden fazla görev yapmış olanların artan süreleri üst bölgelerde geçmiş sayılır.

Ad çekme nedeniyle daha üst bölgelere atananların bu bölgelerde geçirdikleri süreler aynı bölgelerde geçirmeleri gereken hizmet sürelerinden indirilir.

Adalet Bakanlığı Merkez Kuruluşuna ve Yargıtay Tetkik Hâkimliği ile Cumhuriyet Başsavcı Yardımcılığına Atananlar:

Madde Hâkimler ve Savcılar Kanununun 37’nci maddesinde gösterilen görevlere atananlara bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz.

Yargıtay tetkik hâkimliği ile Cumhuriyet Başsavcı yardımcılığı görevlerine atamalarda Yargıtay Kanununun ilgili hükümleri uygulanır.

Bakanlık merkez kuruluşunda görev alan hâkim ve Savcılar ile Yargıtay tetkik hâkimliği ve Cumhuriyet Başsavcı yardımcılığından, hâkimlik veya Cumhuriyet savcılığı görevlerine tekrar atanacakların, bu hizmetlerde geçirdikleri süre, hizmet görmesi gereken bölge geçmiş sayılarak gidebilecekleri bölgelere atamaları yapılabilir.

Hâkim Adaylığından Atanma:

Madde (Değişik:RG/06/) Mesleğe kabullerine karar verilen adli yargı hâkim adaylarının Adalet Bakanlığı’nda adli yargı teşkilâtının ihtiyacı ile eş durumu ve diğer durumları göz önünde bulundurulmak suretiyle tespit edilecek görevleri ve görev yerleri Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca yapılacak ad çekme ile belirlenir.

(Değişik:RG/06/) Meslekî tecrübe ve yetenek kazandırmak amacıyla, (Mülga ibare:RG-8/2/) (…) bütün bölgelere ad çekme yoluyla atamaya Kurulca karar verilebilir.

Kurulca tespit edilecek ad çekme gün ve saati adaylara duyurulmak üzere Adalet Bakanlığı'na bildirilir. Ad çekme sonucu bir tutanakla tespit edilir. Düzenlenecek kararname yüksek onaya sunulur.

Ad çekme ile yapılan atamalar sonunda beşinci ve dördüncü bölgelerde çalışmayanlar, bu bölgelerdeki hizmetlerini yapmak zorundadırlar.

Ad Çekme Sonundaki Hizmet Süresi:

Madde (Değişik:RG/06/)(Mülga ibare:RG-8/2/) (…) birinci bölgeler ile ikinci ve üçüncü bölgelere ad çekme ile atananlar, bu bölgelerde en çok üç yıl hizmet görürler ve iki yıl geçmedikçe başka bir bölgeye atanmaları yapılmaz.

(Değişik:RG/06/)(Mülga ibare:RG-8/2/) (…) birinci bölgeler ile ikinci ve üçüncü bölgelere ad çekme ile atananlar, buradaki hizmet süreleri sonunda öncelikle beşinci bölgeye ve zorunluluk halinde dördüncü bölgeye ad çekme suretiyle atanırlar. Ancak, hâkim veya savcı ile evli olanlar hakkında ad çekme hükümleri uygulanmaz.

Olağanüstü hal ilân edilmiş yerlerdeki terörün yoğun olduğu ağır ceza merkezlerine ad çekme ile atananlar, buradaki hizmet sürelerini tamamladıktan sonra, anılan bölge dışına öncelikle beşinci bölgeye ve zorunluluk halinde dördüncü bölgeye ad çekme suretiyle atanabilirler.

Askerlik Hizmeti İçin Ayrılanlar:

Madde Hâkim ve savcı iken muvazzaf askerlik hizmetlerini yapmak üzere silah altına alınanlar, bu süre zarfında görev yerleri saklı kalmak suretiyle aylıksız izinli sayılırlar. Askerlik hizmetini tamamlayıp göreve dönmek isteyenler terhislerinden itibaren 30 gün içinde Adalet Bakanlığına başvurmak, Adalet Bakanlığı da bu başvuru tarihinden itibaren 30 gün içinde ilgilileri göreve başlatmak zorundadır.

Yukarıdaki fıkrada gösterilen süre geçtikten sonra başvuranlar, görevden çekilmiş sayılarak haklarında sayılı Hâkimler ve Savcılar Kanununun 40’ncı maddesi uygulanır.

DiÄŸer Hizmetlerden veya Yeniden MesleÄŸe Atanacaklara Uygulanacak Esaslar:

Madde Hâkimlik ve savcılık mesleğinden kendi istekleri ile çekilen veya emekli olanlardan tekrar mesleğe kabul edilenler hizmet gereği ihtiyaç duyulan bir göreve atanabilirler.

(Değişik:RG/03/) Avukatlıktan mesleğe kabul edilenler kıdem ve derecelerine bakılmaksızın ancak 5 inci veya 4 üncü bölgelerde bir göreve ad çekme sureti ile atanırlar.

Hukuk Fakültelerinde maddi hukuka veya usul hukukuna ait dallarda profesör ve doçent olanlara ilişkin Hâkimler ve Savcılar Kanununun 39 uncu maddesi hükmü saklıdır.

Hâkimlik ve Cumhuriyet Savcılığı Mesleğinden Birinden Diğerine Atamalar ve Yetki:

Madde Hâkimlikten Cumhuriyet savcılığına veya Cumhuriyet savcılığından hâkimliğe atanacaklar istek üzerine veya re'sen evvelce hâkim ve Cumhuriyet savcısı olarak çalıştıkları yerler ile bu Yönetmelik hükümleri göz önüne alınarak kıdem, derece ve bölgelerine uygun bir göreve atanabilirler.

Ancak bulunduğu yerde en az hizmet sürelerini doldurmayan hâkim ve Cumhuriyet savcılarının istekleri dışında hâkimlikten Cumhuriyet savcılığına veya Cumhuriyet savcılığından hâkimliğe atanmaları yapılamaz.

Aynı yerde görev yapan hâkime savcı, savcıya hâkim yetkisi verilemez.

Atama ve Yetki Talepleri:

Madde Atama ve yetki talepleri, Adalet Bakanlığı'na sunulmak üzere Cumhuriyet savcılıkları aracılığı ile gönderilecek bir dilekçe ile yapılır. Atanma talepleri bir yıl içerisinde yerine getirilmeyen ilgilinin yeniden dilekçe vermedikçe eski dilekçesi nazara alınmaz.

İlgililerin geçici veya sürekli olarak aynı yer veya başka yer yargı çevresinde görevlendirmeye ilişkin talepleri reddedilip bu karar kesinleştikten sonra altı ay geçmedikçe aynı sebebe dayanarak yeniden yetki talebinde bulunamazlar.

İlgililer mazeret nedenlerine dayandıkları takdirde, sağlık kurumları raporları ile resmi mercilerden alacakları tüm belgelerini dilekçelerine eklemek zorundadırlar.

Kararname Taslağının Hazırlanması:

Madde Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü ilgililerin isteklerini, sicillerini ve tespit edilmiş sair hallerini hizmetin icap ve ihtiyacı ile birlikte inceleyerek Kanuna, Atama ve Nakil Yönetmeliğine göre her yılda en az iki defa hazırlayacağı kararname taslağını Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kuruluna sunar.

Kurul Ãœyelerine Verilecek Bilgi ve Belgeler:

Madde Atama kararnamelerinin görüşülmesinden önce Bakanlıkça;

a) Münhal hâkimlik ve Cumhuriyet Savcılıkları,

b) Mesleğe kabul edilenlerin, kabul tarihlerini gösteren liste,

c) Hâkim ve Cumhuriyet savcılarının göreve başlama tarihleri ve görev yerlerini gösteren defter,

d) Nakil talebinde bulunan hâkim ve Cumhuriyet savcılarının durumlarını gösteren özet bilgiler,

e) Açık ve gizli sicillerle varsa disiplin, tedbir ve geçici görevlendirme kararları,

Kurulun toplantılarında ve gerektiğinde toplantı dışında üyelerin incelemeleri için hazır bulundurulur.

Taslağın Görüşülmesi:

Madde Kararname taslağı, ilgilerin gizli ve açık sicilleri ve diğer belgeleri ile birlikte kurul tarafından en geç bir ay içinde incelenir. Aynen veya gerekli görülen her türlü değişiklikler yapılarak karara bağlanır ve Adalet Bakanlığına tevdi edilir.

(Değişik:RG/06/) Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca yapılan atamalara ilişkin kararlar Resmî Gazete’de yayımlanır.

Kaldırılan Hükümler:

Madde gün ve sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Hâkimler ve Cumhuriyet Savcılarına Uygulanacak Atama ve Nakil Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Geçici Hükümler:

Geçici Madde 1- (Mülga:RG/05/)

Geçici Madde 2- (Mülga:RG/05/)

Geçici Madde 3- (Mülga:RG/05/)

Geçici Madde 4- (Mülga:RG/05/)

Geçici Madde 5- (Mülga:RG/05/)

Yürürlük:

Madde sayılı Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Kanunu ile sayılı Hâkimler ve Savcılar Kanununa göre hazırlanan bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme:

Madde Bu Yönetmelik hükümlerini Adalet Bakanı yürütür.


ALFABETİK ADLİ YARGI ADALET TEŞKİLÂTI

 

Mahalli

Bölgesi

Teşkilâtı

Ağır Ceza Mahkemesi

Ä°li

-A-

 

 

 

 

Abana

3

Tek Hâkimli

Ä°nebolu

Kastamonu

Acıgöl

4

Tek Hâkimli

NevÅŸehir

NevÅŸehir

Acıpayam

3

Çift Hâkimli

Denizli

Denizli

Adaklı

5

Tek Hâkimli

Bingöl

Bingöl

Adalar (Merkez ilçe)

1

Tek Hâkimli

Kartal

Ä°stanbul

Adana

1

Müseafoodplus.info

-

Adana

Adıyaman

2

Müseafoodplus.info

-

Adıyaman

Adilcevaz

4

Tek Hâkimli

Bitlis

Bitlis

AfÅŸin

3

Çift Hâkimli

Elbistan

KahramanmaraÅŸ

Afyon

1

Müseafoodplus.info

-

Afyon

Ağaçören

4

Tek Hâkimli

Aksaray

Aksaray

Ağın

5

Tek Hâkimli

Elazığ

Elazığ

AÄŸlasun

4

Tek Hâkimli

Burdur

Burdur

Ağlı

5

Tek Hâkimli

Kastamonu

Kastamonu

Ağrı

3

Müseafoodplus.info

-

Ağrı

Ahırlı

4

Tek Hâkimli

SeydiÅŸehir

Konya

Ahlat

4

Tek Hâkimli

Bitlis

Bitlis

Ahmetli

3

Tek Hâkimli

Manisa

Salihli

Akçaabat

2

Çift Hâkimli 

Trabzon

Trabzon

Akçadağ

4

Tek Hâkimli

Malatya

Malatya

Akçakal

4

Tek Hâkimli

Şanlıurfa

Şanlıurfa

Akçaket

4

Tek Hâkimli

Kırşehir

Kırşehir

Akçakoca

3

Tek Hâkimli

Düzce

Bolu

AkdaÄŸmadeni

3

Çift Hâkimli

Yozgat

Yozgat

Akhisar

2

Müseafoodplus.info

-

Manisa

Akıncılar

4

Tek Hâkimli

Şebinkarahisar

Sivas

Akkışla

5

Tek Hâkimli

Kayseri

Kayseri

Akköy

3

Tek Hâkimli

Denizli

Denizli

AkkuÅŸ

5

Tek Hâkimli

Ãœnye

Ordu

Akören

4

Tek Hâkimli

Konya

Konya

Akpınar

4

Tek Hâkimli

Kırşehir

Kırşehir

Aksaray

2

Müseafoodplus.info

-

Aksaray

(Değişik satır:RG/11/)

Akseki

3

Mülhakat

Manavgat

Antalya

Aksu

4

Tek Hâkimli

Isparta

Isparta

AkÅŸehir

2

Müseafoodplus.info

-

Konya

Akyaka

5

Tek Hâkimli

Kars

Kars

Akyazı

3

Çift Hâkimli

Sakarya

Sakarya

Akyurt

3

Tek Hâkimli

Ankara

Ankara

Alaca

3

Çift Hâkimli

Sungurlu

Çorum

Alacakaya

5

Tek Hâkimli

Elazığ

Elazığ

Alaçam

3

Çift Hâkimli

Bafra

Samsun

AladaÄŸ

5

Tek Hâkimli

Kozan

Adana

Alanya

2

Müseafoodplus.info

-

Antalya

Alaplı

3

Tek Hâkimli

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir