sözcükte yapı uygulama / Sözcükte Yapı Nedir? Örnekler İle Sözcük Yapısı Konu Anlatımı - En Son Haberler - Milliyet

Sözcükte Yapı Uygulama

sözcükte yapı uygulama

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Oku

Aydın Yayınları

Aydın Yayınları’nın eğitimci kadrosu tarafından hazırlanan Aydın Yayınları yardımcı kitapları, okul öncesinden başlayarak üniversite sınavı hazırlık yayınlarına kadar geniş bir yelpazeye sahiptir. Küçük yaşlardan itibaren, öğrencilerin eğitim hayatını destekler ve önündeki uzun eğitim maratonuna hazırlanmasında yardımcı olur. Aydın Yayınları tarafından ortaya konan yardımcı kitaplar, gerçekleştirilen düzenli güncellemeler sayesinde, yeni nesil bir anlatıma ve içeriğe sahiptir. Özellikle sınavlara hazırlık sürecinde tercih edilen kitaplarımız, sahip olduğu güncel konu anlatımları, yeni nesil soruları ve sınavda yakaladığı yüksek başarı ile dikkat çekmektedir.

Aydın Yayınları Kitapları

Aydın Yayınları tarafından değerli öğrencilere sunulan kitaplar; okul öncesi kitapları, ilkokul kitapları, ortaokul kitapları, lise kitapları, LGS kitapları ve YKS kitaplarından oluşmaktadır. Kapsayıcı yaklaşımı sayesinde, bir öğrencinin eğitim hayatına başlangıcından itibaren üniversiteye ilk adımı atana kadar destek olmaktadır. Aydın Yayınları’nın profesyonel kadrosu sayesinde güncelliğini koruyan kitaplar, öğrencilerin hedeflerine ulaşmasında en büyük destekçilerinden biri olmaya devam etmektedir.

YKS Kitapları

Öğrencilerin hedeflediği üniversite ve bölüme kavuşması adına, TYT ve AYT sınavlarına hazırlık süreçleri için ortaya konan kitaplar YKS kitaplarıdır. Aydın Yayınları tarafından hazırlanan YKS kitapları, en güncel müfredat konularını dikkate alarak öğrencilere sunulur. Bünyesinde yer alan yeni nesil ve farklı tipte sorular sayesinde, öğrencilerin çok iyi bir şekilde sınava hazırlanmasını sağlar. YKS sınavında en çok soru tutturan yayınlar arasında gösterilen Aydın Yayınları, öğrencilerin yüksek net ve puan elde etmesine katkıda bulunuyor.

En İyi YKS Yayınları

YKS kitaplarının başarısını gösteren bazı temel faktörler bulunmaktadır. YKS konu anlatım kitaplarının olabildiğince yalın bir dile sahip olması, başarısının altında yatan temel özelliktir. Soru bankalarında ise öne çıkan özellik, yeni nesil ve farklı tipte sorulara yer vermesidir. En iyi YKS yayınları arasında yer alan Aydın Yayınları, öğrencilerin sınava en iyi şekilde hazırlanması adına yayınlarını düzenli bir şekilde günceller. Soru bankaları ve YKS denemelerinde yer verdiği yeni nesil sorular ile sınavlarda en çok soru tutturan yayınlardan biri olmuştur.

TYT – AYT Üniversite Hazırlık Kitapları

YKS sınavı iki farklı oturumdan oluşmaktadır. İlk oturumda girilen sınava TYT ismi verilirken; ikinci oturumda girilen sınav ise AYT sınavıdır. TYT sınavı, öğrencilerin mantık ve analitik zekasına odaklanır. AYT sınavı ise, daha çok öğrencinin tercih ettiği alan hakkındaki bilgiyi ölçer.

TYT sınavı basit hata yapmaya müsait bir sınavdır. Bu açıdan Aydın Yayınları tarafından hazırlanan TYT soru bankaları, yaprak testler ve TYT denemeleri çok büyük katkı sağlar. Ne kadar fazla yeni nesil ve farklı tipte soru çözülürse, TYT sınavındaki başarı da o oranda artacaktır. AYT sınavında ise öne çıkan faktör bilgidir. AYT sınavına hazırlanırken konu anlatım kitapları çok iyi bir şekilde tekrarlanmalıdır. AYT soru bankaları ve denemeleri ile bol bol pratik yapılmalıdır.

En İyi TYT – AYT Hazırlık Yayınları

Aydın Yayınları, TYT ve AYT sınavına hazırlanan öğrenciler için hazırlanan çok sayıda yardımcı kaynak sayesinde, en iyi TYT ve AYT hazırlık yayınları arasında gösterilmektedir. Öğrencilerin yüksek net yapması, hedeflediği üniversite ve bölüme girmesi için özenle hazırlanan YKS hazırlık yayınları, en güncel konuları barındırır. Aydın Yayınları’nın profesyonel kadrosu tarafından hazırlanan sorular, sınavda çıkan sorulara en yakın sorular olarak dikkat çekmekte ve başarı üzerinde büyük rol oynamaktadır.

LGS Hazırlık Kitapları

LGS sınavına hazırlanan ortaokul öğrencileri, doğru kaynaklar ile yapacağı disiplinli çalışmanın karşılığını iyi bir lise kazanarak alacaklardır. Bu süreçte, Aydın Yayınları tarafından hazırlanan LGS hazırlık kitapları çok önemli katkılar sunacaktır. LGS’ye hazırlanan öğrencilerin sınavda çıkması muhtemel soruları önceden çözmesi adına, Aydın Yayınları LGS soru bankası ve deneme kitaplarını tercih edebilir.

En İyi LGS Hazırlık Yayınları

LGS sınavına hazırlık sürecinde kullanılan yardımcı kaynaklar arasında; LGS konu anlatım kitapları, LGS soru bankaları ve LGS denemeleri yer almaktadır. Ayrıca gün içerisindeki boş vakitlerin verimli bir şekilde geçmesi adına LGS yaprak testleri büyük katkı sunar. Aydın Yayınları, ortaya koymuş olduğu LGS hazırlık kitapları ile en iyi LGS hazırlık yayınları arasında gösterilmektedir.

Konu Anlatımlı Ders Videoları

Aydın Yayınları’nın profesyonel eğitimci kadrosu tarafından hazırlanan konu anlatımlı ders videoları, öğrencileri en iyi şekilde sınavlara hazırlar. Konuları çok yalın ve anlaşılır bir şekilde anlatan Aydın Yayınları eğitimcileri, bu konuda öğrencilerden tam not almıştır. Hali hazırda, çok sayıda konu anlatım ders videosu oluşturarak, öğrencilerin görsel ders kaynaklarına da zenginlik katmaktadır. Aydın Yayınları tarafından sunulan soru bankaları ve denemelerin videolu çözümleri sayesinde, öğrencilerin sınava hazırlık süreçlerine değer katar.

Çok Satan Ders Kitapları

LGS ve YKS sınavı hazırlık süreci için hazırlanan Aydın Yayınları konu anlatım, soru bankası, yaprak test ve denemeler, çok satan ders kitapları arasında gösterilmektedir. LGS ve YKS sınavlarında en çok soru tutturan yayın olarak isim yapmış olan Aydın Yayınları, bu başarısını korumak adına düzenli olarak çalışmalarına devam etmekte ve yayınlarını güncellemektedir.

Tez NoİndirmeTez KünyeDurumu432705
Ortaokul 6, 7, 8. sınıflarda Türkçe dil bilgisi öğretiminde sözcükte yapı konusunun öğretimi üzerine bir araştırma / A study on teaching of word structure in Turkish grammar teaching at middle school grades 6, 7, and 8
Yazar:ALİ FERHAT ÖMEROĞLU
Danışman: PROF. DR. JALE ÖZTÜRK
Yer Bilgisi: Mustafa Kemal Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Dilbilgisi = Grammar ; Kelime yapısı = Word structure ; Ortaokullar = Secondary schools ; Türkçe dersi = Turkish lesson ; Türkçe öğretimi = Turkish teaching Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2016
292 s. Bu çalışma, ortaokul 6, 7, 8. sınıf Türkçe ders kitaplarının (öğretmen kılavuz kitabı / öğrenci çalışma kitabı) dil bilgisi bölümünde sözcükte yapı konusunun nasıl öğretildiğini ve bu konuda ne tür uygulamalara yer verildiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ders kitaplarında yer alan dil bilgisi bölümü, İlköğretim 2005 Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda sözcükte yapı konusunun dil bilgisi kazanımlarına bağlı olarak incelenmiştir. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, araştırmanın gerekçelerini ortaya koyan "Problem Durumu", "Problem Cümlesi", "Araştırmanın Amacı", "Araştırmanın Önemi", "Sınırlılıklar" ve "İlgili Araştırmalar" anlatılmıştır. İkinci bölümde, Türkçenin dil sınıflamalarındaki yeri ve yapısal özellikleri, eklemeli dil yapısı, Türkçede yeni kavramları karşılama yolları, Türkçede eklerin işlevi ve sözcüğe kazandırdığı anlamlar, eklemeli dil yapısının ana dili öğretimindeki (dinleme/konuşma/okuma/yazma) önemi ve ek öğretimi üzerinde durulmuştur. Çalışmanın kavramsal çerçevesi, bu bölümde yapılandırılmıştır. Üçüncü bölümde, yöntemi içeren "Araştırmanın Modeli", "Evren ve Örneklem", "Veri Toplama Araçları" ve "Veri Çözümleme Teknikleri" üzerinde durulmuştur. Araştırmanın modeli, nitel değerlendirme tekniklerinin kullanıldığı tarama modelidir. Araştırmanın evrenini ortaokul 6, 7, 8. sınıf Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır. Örneklem olarak 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onayı bulunan ortaokul 6, 7, 8. sınıf Türkçe ders kitapları arasından ölçüt örnekleme yoluyla seçilen her sınıf düzeyine ait farklı yayınevlerinden olmak üzere en az üçer kitap alınmış ve alınan bu kitaplarda sözcükte yapı konusunu işleyen dil bilgisi etkinlikleri incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak "Etkinlik Dağılım Tabloları" oluşturulmuştur. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik tekniklerinden frekans (f) ve yüzde (%) hesaplamaları kullanılmıştır. Dördüncü bölümde, İlköğretim 2005 Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda sözcükte yapı konusu ve akademik düzeydeki dil bilgisi kitaplarında eklerin işleklik derecesi ile anlamsal işlevi hakkında bilgiler ayrıntılı olarak çözümlenmiştir. Beşinci bölümde, araştırmanın bulgularına yer verilmiştir. Sözcükte yapı konusuna ait dil bilgisi etkinlikleri; sözcükte yapı konusunun alt konu başlıkları, metinle yürütülme durumu, yapım-çekim eklerinin anlamsal işlevi, yapım eklerinin kullanım sıklıkları ve oranları, ders kitaplarında öğretimine yer verilmeyen yapım eklerine göre başlıklar hâlinde sınıflandırılmıştır. Altıncı bölüm, araştırmanın sonuçlarını ve önerileri içermektedir. Sözcükte yapı konusunun alt konu başlıklarına ait dil bilgisi etkinliklerinde çeşitli uygulama yanlışlarıyla karşılaşılmış ve bu yanlışlar belirtilmiştir. İncelenen 263 etkinlik içinde metinle yürütülen toplam 37 etkinlikle (%14,06) karşılaşılmış ve bu sayının çok az olduğu görülmüştür. Yapım eklerine ait toplam 44 etkinlik içinde eklerin anlamsal işlevine yer veren toplam 15 etkinlikle (%34,09) karşılaşılmıştır. Çekim eklerine ait toplam 147 etkinlik içinde eklerin anlamsal işlevine yer veren toplam 108 etkinlikle (%73,46) karşılaşılmıştır. İncelemeler sonucunda çekim eklerinin anlamsal işlevine yer veren etkinlik sayısının ve oranının yapım ekleri ile kıyaslandığında daha fazla olduğu görülmüştür. Dört çeşit yapım ekinin kullanım sıklığı incelenmiş olup akademik düzeydeki dil bilgisi kitaplarında işleklik derecesi fazla olan yapım ekleriyle Türkçe ders kitaplarında sıklıkları ve oranları yüksek olan yapım eklerinin genel itibariyle uyumlu olduğu görülmüştür. Ancak yapılan araştırmalar sonucunda ek öğretiminin sınıf düzeylerine yayılmadığı ve aşamalı olarak öğretilmediği tespit edilmiştir. ANAHTAR SÖZCÜKLER Dil Bilgisi Öğretimi, Eklemeli Dil Yapısı, Sözcükte Yapı, Ek Öğretimi, Ortaokul Türkçe Ders Kitapları This study has been carried out in order to determine how the topic 'word structure' is taught in the grammar parts of Turkish textbooks (teacher guidebooks / student workbooks) for middle school 6th, 7th, and 8th grades and what types of practices are included in this topic. The grammar chapters in the textbooks have been examined based on grammar attainments of the topic 'word structure' in Elementary School 2005 Turkish Language Course Curriculum. The study consists of six chapters. In the first chapter, 'Problem Status', 'Problem Statement', 'Purpose of the Study', 'Importance of the Study', 'Limitations', and 'Related Studies' are described to outline the reasons for the study. In the second chapter, the place of Turkish in language classifications and its structural features, ways to meet new concepts in Turkish, the function of affixes and the meaning they bring to words in Turkish, agglutinative language structure, the importance of the agglutinative language structure in teaching the native language (listening/speaking/reading/writing) and teaching affixes are discussed. The conceptual framework of the study is structured in this chapter. In the third chapter, 'Model of the Study', 'Population and Sample', 'Data Collection Tools', and 'Data Analysis Techniques', involving the method, are discussed. The model of the study is the screening model in which qualitative assessment techniques are used. The population of the study is middle school 6th, 7th, and 8th grades Turkish textbooks. At least three books have been selected as samples for each grade level from different publishing houses by criterion sampling out of middle school 6th, 7th, and 8th grades Turkish textbooks with approval by the Ministry of Education in the 2015-2016 academic year, and the grammar activities treating the topic 'word structure' in the books selected have been examined. 'Activity Distribution Tables' have been created as the data collection tool. Frequency (f) and percentage (%) calculations, which are among descriptive statistics, have been used in calculating the data. In the fourth chapter, the topic 'word structure' in the Elementary School 2005 Turkish Language Course Curriculum and the information about the activity degree and semantic function of affixes in grammar books at academic level have been analyzed in a comprehensive manner. In the fifth chapter, the findings of the study are given. Grammar activities of the topic 'word structure' have been classified in titles according to subtopic titles of the topic 'word structure', its status of execution with the text, the semantic function of derivational affixes and inflection suffixes, the frequency and ratio of use of derivational affixes, and the derivational affixes lacking instruction in the textbooks. The sixth chapter contains the results and suggestions of the study. Various practical mistakes have been faced in the grammar activities of the subtopic titles of the topic 'word structure', and these mistakes have been identified. A total of 37 activities executed with the text have been encountered within 263 activities examined (14.06%), and this number has been considered to be very small. A total of 15 activities including a semantic function of affixes have been encountered within a total of 44 activities of derivational affixes (34.09%). A total of 108 activities including a semantic function of affixes have been encountered within a total of 147 activities of inflection suffixes (73.46%). As a result of analyses, it has been observed that the number and ratio of activities including a semantic function of inflection suffixes is higher than those of derivational affixes. The frequency of use of four types of derivational affixes has been examined and it has been observed that the derivational affixes the activity degrees of which are high in grammar books at academic level are in general compatible with the derivational affixes the frequencies and ratios of which are high in Turkish textbooks. However, as a result of analyses performed, it has been identified that teaching of affixes is not distributed to grade levels and is not carried out gradually. KEYWORDS Grammar Teaching, Agglutinative Language Structure, Word Structure, Affix Teaching, Middle School Turkish Textbooks

Sözcükte Yapı Nedir? Örnekler İle Sözcük Yapısı Konu Anlatımı

Haberin Devamı

Örnekler ile Sözcük Yapısı Konu Anlatımı

 Aslına bakılırsa ayrı ayrı 3 farklı grup üzerinden ele almak suretiyle, sözcük yapısını konu anlatımlı şekilde anlatmak mümkün. Böylece her bir grup içerisinde örnek vererek düzenli biçimde daha iyi anlaşılabilir. 

Basit sözcükler; Herhangi bir yapım eki almamış ve daha basit kök dilimine ayrılmayan sözcükler basit sözcükler olarak bilinmektedir. Bunlar isim soylu ve fiil soylu şeklinde ayrılır. İsim soylu olanları örnek vermek gerekirse, ‘Duvar, masa, deniz, saz, bahçe, göz’ Örnekleri öne çıkıyor. Fiil soylu olanlar arasından ise, ‘Gör, al, bak, gel, git, var’ gibi daha birçok değişik örnek vermek mümkün.

 Türemiş sözcükler; Kök durumunda bir kelimeye yapım eki gelmesi ile beraber oluşan sözcük türemiş sözcükler şeklinde bilinmektedir. Örneğin ‘göz’ kelimesini ele alalım. Bu doğrultuda yapım eki, ‘lük’ gelmesi ile beraber ‘gözlük’ türemiş sözcüğü oluşmaktadır. Aynı zamanda bir yapım eki daha gelmek suretiyle, ‘gözlükçü’ şeklinde yine türemiş kelime öne çıkıyor. 

Birleşik kelime; En az iki kelimenin bir araya gelmesiyle kalıplaşmış olan sözcükler birleşik sözcüklerdir. Örneğin, ‘sivri + sinek’ sözcükleri bir araya gelerek ‘sivrisinek’ kelimesini oluşturmakta ve birleşik kelime yaratmaktadır.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası