selçuk üniversitesi harf notu / Selçuk Üniversitesi Not Hesaplama Sistemi (selcuk)

Selçuk Üniversitesi Harf Notu

selçuk üniversitesi harf notu

Üniversite Not Hesaplama Sistemi

Not ortalaması hesaplama

Selçuk Üniversitesi hakkında bilgi

Selçuk Üniversitesi;  yılında Konya ilinde devlet üniversitesi olarak kurulmuştur ve üniversitede yılında öğrenci eğitim görmektedir.

Üniversite web sitesi : funduszeue.info

Not hesaplama sayfası : Selçuk Üniversitesi Not Hesaplama Sistemi

Selçuk Üniversitesi not sistemi hakkında bilgi

Selçuk Üniversitesi için not ortalaması hesaplanırken; program Ortalama=(Dersin Kredisi x Aldığınız Not / Kredilerinizin Toplamı) işlemini yapmaktadır. Aldığınız Not AA ise bunu , FF ise , alır. Ortalamanız üzerindeyse dersi (koşullu) DC+ ile geçer altındaysa (koşullu) DC- ile kalırsınız. Genelde bütün üniversitelerde bu formül ile ortalama hesabı yapılmaktadır. Selçuk Üniversitesi (selcuk) için de bu formul kullanılmıştır.

Selçuk Üniversitesi'nde okuyorsanız gano ve agno hesaplama, dönem not ortalaması hesaplama, genel not ortalaması hesaplama ve transkript hesaplama için Selçuk Üniversitesine özel bu sayfayı kullanabilirsiniz. Sitemizi favori sitelere eklerseniz, bilgi kirliliği ile dolup taşan genel not ortalaması hesaplama, ortalama hesaplama, gano ortalama hesaplama, transkript hesaplama arama sonuçlarıyla hiç uğraşmadan sitemize direk ulaşabilirsiniz.

Selçuk Üniversitesinden:

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE

SINAV YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA

DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1 –13/1/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Selçuk Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 13 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MADDE 13 – (1) Bu Yönetmeliğe tabi akademik birimlerde öğrencilerin sınav notlarının değerlendirilmesinde Mutlak Değerlendirme Sistemi ve/veya Bağıl Değerlendirme Sistemlerinden biri uygulanır.

(2) Mutlak ve Bağıl Değerlendirme Sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, Bağıl Değerlendirme Sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma şartları, kısıtları, bunların sınırları, başarı dereceleri ve ilgili diğer hususlar Senato tarafından belirlenir.

(3) Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile Mutlak Değerlendirme Sistemindeki not aralıkları aşağıdaki tabloda verilmiştir:

Mutlak Değerlendirme
Sistemindeki Not
Aralıkları

Başarı

Notu

Harf Notu

Karşılığı

AKTS

Notu

Açıklaması

88 -

4,00

AA

A

Mükemmel

80 - 87

3,50

BA

B

Çok İyi

73 - 79

3,00

BB

C

İyi

66 - 72

2,50

CB

D

Orta

60 - 65

2,00

CC

E

Yeterli

55 - 59

1,50

DC

-

Şartlı Geçer

50 - 54

1,00

DD

-

Şartlı Geçer

0 - 49

0,00

FF

FX

Derste başarısız

0

0,00

F

F

Devamsız başarısız

-

G

-

Geçer (Kredisiz derslerde başarılı)

-

K

-

Kalır (Kredisiz derslerde başarısız)

-

M

-

Muaf (Derecelendirme dışı)

(4) Üçüncü fıkradaki harf notlarının açıklamaları şunlardır:

a) AA, BA, BB, CB, CC: Başarılı,

b) DC, DD: Öğrencinin dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2,00 ve üzerinde ise başarılı (Geçer), değilse başarısız (Kalır),

c) FF: Derste başarısız,

ç) F: Devamsızlık veya uygulamalardan başarısız olması nedeniyle final ve bütünleme sınavlarına girme hakkı yok,

d) G: Geçer, kredisiz derslerde başarılı,

e) K: Kalır, kredisiz derslerde başarısız,

f) M: Muaf, bir yükseköğretim kurumundan dikey/yatay geçişle kabul olunan veya herhangi bir yükseköğretim programında okurken merkezi yerleştirme ile yeniden kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilgili programa intibaklarında, önceden izledikleri programda almış oldukları ve ilgili yönetim kurulu kararı ile başarılı sayıldıkları dersler için kaydedilen not.”

MADDE 2 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3 – Bu Yönetmelik hükümlerini Selçuk Üniversitesi Rektörü yürütür.

Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin

Tarihi

Sayısı

13/1/

Selcuk-Universitesi-Onlisans-ve-Lisans-Programlari-Olcme-ve-Degerlendirme-Esaslari-Yonergesi(2)

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ<br />

ÖNLİSANS VE LİSANS PROGRAMLARI<br />

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ESASLARI YÖNERGESİ<br />

BİRİNCİ BÖLÜM<br />

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar <strong>ve</strong> Kısaltmalar<br />

Amaç <strong>ve</strong> Kapsam<br />

Madde 1 - (1) Bu Yönerge, Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesi Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi,<br />

Güzel Sanatlar Fakültesi, Veteriner Fakültesi <strong>ve</strong> Dilek Sabancı Devlet Konservatuvarı dışında<br />

kalan fakülte, yüksekokul <strong>ve</strong> meslek yüksekokullardaki sınavlar ile ders başarılarına yönelik<br />

ölçme <strong>ve</strong> değerlendirmeye ilişkin kurallar <strong>ve</strong> bunların uygulama usul <strong>ve</strong> esaslarına ilişkin<br />

hükümleri içermektedir.<br />

Dayanak<br />

Madde 2 - (1) Bu esaslar, 13/01/<strong></strong> tarih <strong>ve</strong> sayılı Resmi Gazetede<br />

yayımlanan Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesi Ön <strong>Lisans</strong> <strong>ve</strong> <strong>Lisans</strong> Eğitim-Öğretim <strong>ve</strong> Sınav Yönetmeliği’nin,<br />

2/<strong>11</strong>/<strong></strong> tarih <strong>ve</strong> sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak değiştirilen maddesine<br />

dayanılarak hazırlanmıştır.<br />

Tanımlar<br />

Madde 3 - (1) Bu Yönergede geçen tanımlar;<br />

a) Birim : Yönergenin birinci maddesinde belirtilen Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesine bağlı<br />

fakülteleri, yüksekokulları <strong>ve</strong> meslek yüksekokullarını,<br />

b) Kurul : Fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu kurulunu,<br />

c) Program : Diploma Programını,<br />

ç) Rektör : Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesi Rektörünü,<br />

d) Senato : Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesi Senatosunu,<br />

e) Üni<strong>ve</strong>rsite : Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesini,<br />

f) Yönetmelik : Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesi Ön <strong>Lisans</strong> <strong>ve</strong> <strong>Lisans</strong> Eğitim-Öğretim <strong>ve</strong> Sınav<br />

Yönetmeliğini,<br />

İfade eder.<br />

Kısaltmalar<br />

Madde 4 - (1) Bu yönergede geçen kısaltmalar;<br />

a) ASKY : Ara Sınav Katkı Yüzdesini,<br />

b) ASP : Ara Sınav Puanını,<br />

c) BDKPAS : Bağıl Değerlendirmeye Katma Puanı Alt Sınırını,<br />

ç) BDS : Bağıl Değerlendirme Sistemini,<br />

d) F/BSKY : Final/Bütünleme Sınavı Katkı Yüzdesini,<br />

e) F/BSP : Final/Bütünleme Sınavı Puanını,<br />

f) F/BSPAS : Final/Bütünleme Sınavı Puanı Alt Sınırını,<br />

g) HBN : Ham Başarı Notunu,<br />

h) HBNO : Ham Başarı Notu Ortalamasını,<br />

ı) MDS : Mutlak Değerlendirme Sistemini,<br />

i) YİEKY : Yıl içi Etkinlik Katkı Yüzdesini,<br />

j) YİEP : Yıl içi Etkinlik Puanını,<br />

ifade eder.<br />

1


İKİNCİ BÖLÜM<br />

Ölçme İşlemi, Sınav Puanının <strong>ve</strong> Ham Başarı Notunun Belirlenmesi<br />

Ölçme İşlemi<br />

Madde 5 - (1) Bir programda okutulan derste, öğrencilerin o derste hedeflenen<br />

yeterlilik/yeterlilikleri kazanıp kazanmadığı, o dersi <strong>ve</strong>ren öğretim elemanı/elemanlarının,<br />

Yönetmeliğin <strong>11</strong>. maddesinde belirtilen sınav/sınavları yapmaları <strong>ve</strong> varsa öğrencilerin yarıyıl/yıl<br />

içi etkinliklerini de dikkate almaları ile belirlenir.<br />

(2) Bu sınavlarda esas, öğretim elemanının, <strong>ve</strong>rdiği ders için belirlenen<br />

yeterliliği/yeterlilikleri öğrencilerin kazanıp kazanmadığını ölçmesidir. Öğretim elemanı bu<br />

yeterliliği yarıyıl/yıl içi <strong>ve</strong>/<strong>ve</strong>ya yarıyıl sonu/yılsonunda yapacağı sınav/sınavlar ile yarıyı/yıl<br />

içerisinde öğrencilere <strong>ve</strong>receği ödev, seminer, uygulama, proje, laboratuvar vb. etkinliklerle ile<br />

ölçer.<br />

(3) Sınavlar; Yazılı Yoklama, Sözlü Sınav, Test Sınavı vb. ölçme türlerinden biri ile <strong>ve</strong>ya<br />

karma olarak yapılabilir. Ölçmenin sağlıklı <strong>ve</strong> etkin bir şekilde yapılabilmesi için sınavlarda<br />

mümkün olduğu kadar çok soru sorulmalıdır. Bu çerçe<strong>ve</strong>de yazılı yoklamalarda 5 (beş)’ten az,<br />

test sınavlarında 25 (yirmi beş)’ten az soru sorulamaz. Sözlü Sınavlarda ise her bir öğrenciye<br />

sorulan sorular <strong>ve</strong> öğrencinin bu sorulara <strong>ve</strong>rdiği cevaplar kısaca not edilir, sesli <strong>ve</strong>ya görsel<br />

araçlarla kayıt altına alınabilir <strong>ve</strong> öğrencinin performansı değerlendirilerek hangi puanın takdir<br />

edildiği belirtilir.<br />

(4) Sorular derste anlatılan konulara dağıtılarak hazırlanır. Bir dersin sınavında sorulan<br />

sorular, o dersin “Ders Öğrenim Çıktıları” ile ilişkili olmalıdır. Sorular; çok kolay, kolay, orta,<br />

zor <strong>ve</strong> çok zor kategorilerinde düzenlenmeli <strong>ve</strong> öğrenciler arasındaki beceri <strong>ve</strong> çalışma<br />

farklılıklarını ortaya çıkarabilmelidir.<br />

(5) Öğretim elemanı sınavlarda sorduğu soruların puan değerlerini soru kağıdında<br />

belirtmek zorundadır. Yazılı yoklama olarak yapılan sınavlarda sorulan soruların herhangi birinin<br />

değeri 30 puanı aşamaz. Test sınavlarında ise her bir sorunun puanı eşit olmalıdır.<br />

(6) Sınav yapan öğretim elemanı, sınav tarihinden itibaren en geç 15 gün içerisinde sınav<br />

kağıtlarını kapalı bir poşet içerisinde Bölüm Başkanlıklarına teslim eder. Ayrıca, sınavda sorulan<br />

soruların bir örneği, cevap anahtarı <strong>ve</strong> sınavda sorulan soruların ders öğrenim çıktıları ile olan<br />

ilişkisi <strong>ve</strong> her bir sorunun ders başarı ortalaması <strong>ve</strong> dersin genel ortalaması ile ilgili<br />

değerlendirmesi yapılır. Varsa, herhangi bir dersin öğrenim çıktısında sağlanamayan genel<br />

başarı ortalaması ile ilgili olarak öğretim elemanının bu konuda yapacağı düzenleme açıklanır.<br />

Bu evraklar, sınav poşetine konmadan ayrı bir dosyada sınav soruları ile birlikte Bölüm<br />

Başkanlıklarına teslim edilir. Bölüm Başkanlıkları öğretim elemanı tarafından kendilerine teslim<br />

edilen bu evrakları ara sınav, final/bütünleme sınavı <strong>ve</strong> diğer sınavların bitiş tarihinden itibaren<br />

en geç bir ay içerisinde ilgili birimin Dekanlıklarına/Müdürlüklerine teslim ederler.<br />

Sınav Puanının Belirlenmesi<br />

Madde 6 - (1) Yönetmeliğin <strong>11</strong>. maddesinde açıklanan her bir sınav <strong>10</strong>0 (yüz) puan<br />

üzerinden ölçülür <strong>ve</strong> dersin öğretim elemanı tarafından yapılan sınav sonuçları <strong>10</strong>0 (yüz) puan<br />

üzerinden sayısal puan ile gösterilir.<br />

Ham Başarı Notunun (HBN) Belirlenmesi<br />

Madde 7 - (1) Bir ders için HBN, o dersin ara sınav <strong>ve</strong> varsa yarıyıl/yıl içi diğer eğitimöğretim<br />

etkinliklerinden almış olduğu puanların bu yönergede belirlenen katkı yüzdeleri ile çarpılıp<br />

final <strong>ve</strong>ya bütünleme sınavlarından aldıkları puanların yine bu yönergede belirlenen katkı yüzdeleri<br />

ile çarpılıp toplanmaları dikkate alınarak belirlenir. Ancak ara sınav <strong>ve</strong>/<strong>ve</strong>ya yarıyı/yıl içi<br />

etkinliklerinden almış oldukları puanın katkı yüzdesinin %30…%50 aralığında, final <strong>ve</strong>ya<br />

2


ütünleme sınavından aldıkları puanının katkı yüzdesinin ise %70…%50 aralığında olması<br />

zorunludur. Bu sınırlar arasındaki oranlar ilgili birimin kurul kararı ile belirlenir.<br />

(2) HBN, aşağıdaki şekilde formüle edilerek bulunur:<br />

a)Yarıyıl/yıl içi etkinliği yapılmıyorsa,<br />

HBN = [(ASP x ASKY) + (F/BSP x F/BSKY)]<br />

Kısıtlar:<br />

(0 ≤ ASP ≤ <strong>10</strong>0)<br />

(0 ≤ F/BSP ≤ <strong>10</strong>0)<br />

(ASKY + BSKY = <strong>10</strong>0)<br />

b)Yıl içi etkinliği yapılıyorsa,<br />

HBN = [(ASP x ASKY) + (YİEP x YİEKY) + (F/BSP x F/BSKY)]<br />

Kısıtlar:<br />

(0 ≤ ASP ≤ <strong>10</strong>0)<br />

(0 ≤ YİEP ≤ <strong>10</strong>0)<br />

(0 ≤ F/BSP ≤ <strong>10</strong>0)<br />

(ASKY + YİEKY + BSKY = <strong>10</strong>0)<br />

Her iki yolla da elde edilecek HBN’nin değeri <strong>10</strong>0 puanı geçemez.<br />

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM<br />

Genel Esaslar<br />

Değerlendirme Sisteminin belirlenmesi<br />

Madde 8 - (1) Bu yönergede belirtilen Üni<strong>ve</strong>rsite bünyesindeki birimlerde, öğrencilerin<br />

sınav notlarının değerlendirilmesinde, Mutlak Değerlendirme Sistemi <strong>ve</strong>/<strong>ve</strong>ya Bağıl Değerlendirme<br />

Sistemlerinden biri uygulanır.<br />

(2) Tek ders sınavı, intibak sınavı, muafiyet sınavı <strong>ve</strong> ek sınavlar ile öğrenci sayısının 20<br />

den daha az olduğu derslerdeki sınavlarda Mutlak Değerlendirme Sistemi uygulanır. Özel<br />

durumu olan derslerde (Yönergenin Maddesinin 2. bendinde açıklanmıştır) hangi<br />

değerlendirme sisteminin kullanılacağına, ilgili birimin kurulu karar <strong>ve</strong>rir. Bunların dışındaki<br />

durumlarda ise yönergenin Beşinci Bölümünde açıklanan şartların sağlandığı hallerde, öğrencilerin<br />

başarı notunun hesaplanmasında Bağıl Değerlendirme Sitemi uygulanır.<br />

Notların Hesaplanması <strong>ve</strong> Arşivlenmesi<br />

MADDE 9 - (1) Bu Yönerge kapsamındaki tüm birimlerde, her iki değerlendirme<br />

sisteminde notların hesaplanmasına ilişkin işlemler Öğrenci İşleri Otomasyon Sistemi ile<br />

yapılır. Öğrenci İşleri Otomasyon Sistemine girilen notlara ilişkin tüm <strong>ve</strong>rilerin gü<strong>ve</strong>nli<br />

şekilde yedeklenerek saklanmasından ilgili birimler sorumludur.<br />

Öğretim Elemanlarının Sorumluluğu<br />

MADDE <strong>10</strong> - (1) Dersin sorumlu öğretim elemanları, öğrencilerinin devam durumu <strong>ve</strong><br />

sınavlardan aldıkları notları Üni<strong>ve</strong>rsite tarafından ilan edilen süreler içinde Öğrenci İşleri<br />

Otomasyon Sistemine girilmesinden, ilânından <strong>ve</strong> gerekli düzeltmelerin yapılmasından<br />

sorumludur.<br />

3


Devamsız Öğrencilerin Durumu<br />

MADDE <strong>11</strong> - (1) Devamsız öğrenciler, Final <strong>ve</strong> Bütünleme sınavlarına giremezler. Bu<br />

öğrencilere F harf notu <strong>ve</strong>rilerek başarısız sayılırlar.<br />

Final/Bütünleme Sınavlarına Girmeyen Öğrenciler<br />

MADDE 12 - (1) Final <strong>ve</strong>ya bütünleme sınavına girme hakkı bulunmasına rağmen bu<br />

sınavlara girmeyen öğrencilerin ara sınav/sınavları <strong>ve</strong> yıl içi etkinlikleri değerlendirilmez. Final<br />

<strong>ve</strong>ya bütünleme sınavına girmedikleri dersten 0 (sıfır) puan alırlar. Bu öğrencilere FF harf notu<br />

<strong>ve</strong>rilir.<br />

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM<br />

Mutlak Değerlendirme Sistemi (MDS)<br />

Değerlendirme Yöntemi<br />

MADDE 13 - (1) MDS’de bir öğrencinin başarısı, öğrencinin ait olduğu gruptaki diğer<br />

öğrencilerin başarısından bağımsız olarak, sınavına girdiği dersten aldığı notun değerine<br />

göre belirlenir.<br />

Harf Notlarının Hesaplanması<br />

MADDE 14 - (1) Öğrencilerin HBN'leri Tablo 1'de gösterilen "mutlak aralıklar"a göre<br />

başarı notu olarak harfli notlara çevrilir. MDS uygulanan tüm derslerde bu tablo kullanılır.<br />

MDS’de küsuratlı HBN’ler en yakın tam sayıya yuvarlanır (örneğin; 0,01…0,49 alt tam<br />

sayıya; 0,50…0,99 üst tam sayıya).<br />

Tablo 1. Mutlak Değerlendirme Sisteminde HBN aralıklarının Harf notu karşılıkları<br />

Mutlak Değerlendirme<br />

Sistemindeki Not<br />

Aralıkları<br />

Başarı<br />

Notu<br />

Harf Notu<br />

Karşılığı<br />

AKTS<br />

Notu<br />

Açıklaması<br />

88≤ HBN ≤<strong>10</strong>0 AA A Mükemmel<br />

80 ≤ HBN ≤ 87 BA B Çok İyi<br />

73 ≤ HBN ≤ 79 BB C İyi<br />

66 ≤ HBN ≤ 72 CB D Orta<br />

60 ≤ HBN ≤ 65 CC E Yeterli<br />

55 ≤ HBN ≤ 59 DC - Şartlı başarılı <strong>ve</strong>ya başarısız<br />

50 -≤ HBN ≤54 DD - Şartlı başarılı <strong>ve</strong>ya başarısız<br />

0 ≤ HBN ≤49 FF FX Sınavda başarısız<br />

0 F F Devamsız başarısız<br />

60 ≤ HBN ≤ <strong>10</strong>0 - G -<br />

Geçer (Kredisiz derslerde<br />

başarılı)<br />

0 ≤ HBN ≤ 59 - K -<br />

Kalır (Kredisiz derslerde<br />

başarısız)<br />

- - M - Muaf (Derecelendirme dışı)<br />

(2) Yapısı gereği bağıl değerlendirmeye uygun olmadığı ilgili birimin kurul kararı ile<br />

belirlenen Staj, Bitirme Projesi, Araştırma Projesi, Uygulama, Seminer, Stüdyo vb. ders <strong>ve</strong><br />

etkinlikler için MDS uygulanır.<br />

4


BEŞİNCİ BÖLÜM<br />

Bağıl Değerlendirme Sistemi (BDS)<br />

Değerlendirme Yöntemi<br />

MADDE 15 - (1) BDS, bir öğrencinin başarısını mutlak standartlara göre değil,<br />

öğrencinin ait olduğu grubun genel başarısına göre ölçmeyi hedefleyen istatistik temelli bir<br />

yöntemdir. Bu sistemde bir notun, grubun genel HBN ortalamasından artan yönde uzaklaşması<br />

başarının artması, azalan yönde uzaklaşması ise başarının azalması olarak değerlendirilir.<br />

BDS ile ilgili Kısıtlar<br />

Madde 16 - (1) BDS’nin başarısı bakımından aşağıdaki kısıtlar uygulanır:<br />

Bağıl Değerlendirmeye Katma Puanı Alt Sınırı (BDKPAS): İstatistiksel<br />

değerlendirmeye (dersin not ortalamasının <strong>ve</strong> standart sapmasının hesaplanmasına) katılan<br />

notların HBN cinsinden alt sınırını ifade eder. Bu not, Üni<strong>ve</strong>rsitemizdeki bütün birimler için 15<br />

olarak alınır. 15’in altındaki notlar bağıl değerlendirmeye katılmaz<br />

Final/Bütünleme Sınavı Puanı Alt Sınırı (F/BSPAS): Öğrencilerin bir dersten<br />

doğrudan <strong>ve</strong>ya şartlı geçebilmeleri için, ara sınav, yarıyıl/yıl içi etkinlik puanlarına bakılmaksızın<br />

final <strong>ve</strong>ya bütünleme sınavından Fakülte <strong>ve</strong> Yüksekokullarda <strong>10</strong>0 tam puan üzerinden en az<br />

30 puan, Meslek Yüksek Okullarında <strong>10</strong>0 tam puan üzerinden en az 25 puan almaları<br />

gerekir. Yıllık program uygulanan birimlerde bu alt sınır, ilgili birimin kurul kararı ile 40 puana<br />

kadar yükseltilebilir. Final <strong>ve</strong>ya Bütünleme sınavından bu sınır değerlerin altında puan alan<br />

öğrenciler FF harf notu alarak o dersten başarısız olurlar.<br />

Başarı Notu Alt Sınırı (BNAS): Bu sınır, en düşük şartlı geçer notun BDS’deki alt<br />

sınırını ifade eder. Üni<strong>ve</strong>rsitemizde BDS uygulanan tüm dersler için alt sınır not 40’tır. HBN'si<br />

40’ın altında kalan öğrenciler doğrudan FF alarak başarısız olurlar.<br />

Harf Notlarının Hesaplanması<br />

MADDE 17 - (1) Bağıl değerlendirme sisteminde HBN değerlerinin harf notlarına<br />

çevrilmesinde aşağıdaki formüller kullanılır:<br />

<br />

N<br />

<br />

i<br />

1<br />

N<br />

X<br />

i<br />

N<br />

<br />

2<br />

( X<br />

i i<br />

)<br />

1<br />

, ,<br />

N<br />

Burada;<br />

N: Değerlendirmeye katılan öğrenci sayısı,<br />

X i : Değerlendirmeye katılan öğrencilerin HBN’si,<br />

µ: Değerlendirmeye katılan öğrencilerin HBN’sinin ortalaması,<br />

<br />

X <br />

T [( i<br />

) <strong>10</strong>]<br />

50<br />

<br />

: Değerlendirmeye katılan öğrencilerin HBN’sinin standart sapması,<br />

T: Değerlendirmeye katılan öğrencilerin HBN’sinin dönüştürüldüğü skordur.<br />

(2) Standart sapmaya ilişkin alt sınır değer "8" dir. Ancak, bu sınır değer senato kararıyla<br />

en fazla "<strong>10</strong>" değerine kadar yükseltilebilir. Standart sapma değerinin 12’den fazla olması<br />

durumunda ise, BDS hesaplamasında bu değer “12” olarak alınır.<br />

(3) BDS’de öncelikle bağıl değerlendirmeye katılan öğrenci sayısı (N) <strong>ve</strong> standart sapma<br />

( ) değerine bakılır. N 20 <strong>ve</strong>ya 8 olması durumunda Tablo 1'deki sabit aralıklar<br />

kullanılarak Mutlak Değerlendirme yapılır. N 20 <strong>ve</strong> 8 12<br />

ise Tablo 2’de yer alan<br />

ortalama <strong>ve</strong> standart sapmaya bağlı değişken aralıklar kullanılarak Tablo 3’ deki T skorlarına<br />

göre Bağıl Değerlendirme yapılır <strong>ve</strong> harf notları <strong>ve</strong>rilir.<br />

5


Tablo 2. HBNO’ya bağlı olarak ders başarı düzeyleri<br />

DERSTEKİ BAŞARI DÜZEYİ HBNO ARALIĞI<br />

Mükemmel 70,00 - <strong>10</strong>0<br />

Çok İyi 62,50 - 69,99<br />

İyi 57,50 - 62,49<br />

Ortanın Üstü 52,50 - 57,49<br />

Orta 47,50 - 52,49<br />

Zayıf 42,50 - 47,49<br />

Kötü 0,00 - 42,49<br />

(4) HBN’lerin ortalaması dikkate alınarak, öğrencilerin performansına göre dersteki başarı<br />

düzeyi, kötü, zayıf, orta, ortanın üstü, iyi, çok iyi <strong>ve</strong> mükemmel şeklinde yedi düzey olarak<br />

belirlenmiştir.<br />

(5) Bütünleme sınavı harf notları final sınavında oluşan aralıklara göre belirlenir.<br />

(6) Bir dersin birden fazla gruba ayrılarak aynı öğretim elemanı tarafından <strong>ve</strong>rilmesi<br />

durumunda gruplar birlikte değerlendirilir, farklı öğretim elemanı tarafından <strong>ve</strong>riliyorsa farklı<br />

değerlendirilir.<br />

(7) Bir öğretim elemanı tarafından <strong>ve</strong>rilen aynı dersin I. <strong>ve</strong> II. öğretim sınıfları, dersler<br />

birlikte <strong>ve</strong>riliyorsa birlikte değerlendirilir, ayrı <strong>ve</strong>riliyorsa ayrı ayrı değerlendirilir.<br />

(8) Maddi hata vb. nedenlerle final/bütünleme sınavı sonucu ilgili birim Yönetim Kurulu<br />

Kararı ile değişen öğrencilerin başarı notunun değerlendirilmesinde dersin final sınavında<br />

uygulanan not aralıkları kullanılır.<br />

(9) Bir dersteki sınıfın başarı düzeyi MÜKEMMEL ise (70 ≤ HBNO ≤ <strong>10</strong>0) o dersin<br />

değerlendirilmesinde BDS uygulanmaz. Öğrencilerin HBN’lerinin harf <strong>ve</strong> dörtlük sistemdeki<br />

karşılıkları tablo 1’de <strong>ve</strong>rilen esaslara göre MDS ile belirlenir.<br />

Tablo 3. T skorları tablosu<br />

DERSTEKİ<br />

BAŞARI DÜZEYİ<br />

Çok İyi<br />

İyi<br />

Ortanın Üstü<br />

Orta<br />

Zayıf<br />

Kötü<br />

HBNO<br />

ARALIĞI<br />

AA BA BB CB CC DC DD FF<br />

69,99 <strong>10</strong>0 60,99 55,99 50,99 45,99 40,99 35,99 30,99<br />

62,50 61 56 51 46 41 36 31 0<br />

62,49 <strong>10</strong>0 62,99 57,99 52,99 47,99 42,99 37,99 32,99<br />

57,50 63 58 53 48 43 38 33 0<br />

57,49 <strong>10</strong>0 64,99 59,99 54,99 49,99 44,99 39,99 34,99<br />

52,50 65 60 55 50 45 40 35 0<br />

52,49 <strong>10</strong>0 66,99 61,99 56,99 51,99 46,99 41,99 36,99<br />

47,50 67 62 57 52 47 42 37 0<br />

47,49 <strong>10</strong>0 68,99 63,99 58,99 53,99 48,99 43,99 38,99<br />

42,50 69 64 59 54 49 44 39 0<br />

42,49 <strong>10</strong>0 70,99 65,99 60,99 55,99 50,99 45,99 40,99<br />

0,00 71 66 61 56 51 46 41 0<br />

6


ALTINCI BÖLÜM<br />

Diğer Hükümler<br />

Yürürlük<br />

MADDE 18 - (1) Bu yönergenin esasları, Senatoda kabul edildiği tarihten itibaren<br />

yürürlüğe girer.<br />

Yürütme<br />

MADDE 19 - (1) Bu Yönergenin esaslarını Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesi Rektörü yürütür.<br />

7

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS PROGRAMLARI ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ESASLARI YÖNERGESİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar <strong>ve</strong> Kısaltmalar Amaç <strong>ve</strong> Kapsam Madde 1 - (1) Bu Yönerge, Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesi Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Veteriner Fakültesi <strong>ve</strong> Dilek Sabancı Devlet Konservatuvarı dışında kalan fakülte, yüksekokul <strong>ve</strong> meslek yüksekokullardaki sınavlar ile ders başarılarına yönelik ölçme <strong>ve</strong> değerlendirmeye ilişkin kurallar <strong>ve</strong> bunların uygulama usul <strong>ve</strong> esaslarına ilişkin hükümleri içermektedir. Dayanak Madde 2 - (1) Bu esaslar, 13/01/<strong></strong> tarih <strong>ve</strong> sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesi Ön <strong>Lisans</strong> <strong>ve</strong> <strong>Lisans</strong> Eğitim-Öğretim <strong>ve</strong> Sınav Yönetmeliği’nin, 2/<strong>11</strong>/<strong></strong> tarih <strong>ve</strong> sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak değiştirilen maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar Madde 3 - (1) Bu Yönergede geçen tanımlar; a) Birim : Yönergenin birinci maddesinde belirtilen Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesine bağlı fakülteleri, yüksekokulları <strong>ve</strong> meslek yüksekokullarını, b) Kurul : Fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu kurulunu, c) Program : Diploma Programını, ç) Rektör : Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesi Rektörünü, d) Senato : Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesi Senatosunu, e) Üni<strong>ve</strong>rsite : Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesini, f) Yönetmelik : Selçuk Üni<strong>ve</strong>rsitesi Ön <strong>Lisans</strong> <strong>ve</strong> <strong>Lisans</strong> Eğitim-Öğretim <strong>ve</strong> Sınav Yönetmeliğini, İfade eder. Kısaltmalar Madde 4 - (1) Bu yönergede geçen kısaltmalar; a) ASKY : Ara Sınav Katkı Yüzdesini, b) ASP : Ara Sınav Puanını, c) BDKPAS : Bağıl Değerlendirmeye Katma Puanı Alt Sınırını, ç) BDS : Bağıl Değerlendirme Sistemini, d) F/BSKY : Final/Bütünleme Sınavı Katkı Yüzdesini, e) F/BSP : Final/Bütünleme Sınavı Puanını, f) F/BSPAS : Final/Bütünleme Sınavı Puanı Alt Sınırını, g) HBN : Ham Başarı Notunu, h) HBNO : Ham Başarı Notu Ortalamasını, ı) MDS : Mutlak Değerlendirme Sistemini, i) YİEKY : Yıl içi Etkinlik Katkı Yüzdesini, j) YİEP : Yıl içi Etkinlik Puanını, ifade eder. 1

Inappropriate

You have already flagged this document.
Thank you, for helping us keep this platform clean.
The editors will have a look at it as soon as possible.

Mail this publication

Loading

Delete template?

Are you sure you want to delete your template?

For this magazine there is no download available

Magazine: Selcuk-Universitesi-Onlisans-ve-Lisans-Programlari-Olcme-ve-Degerlendirme-Esaslari-Yonergesi(2)

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası