ismet saz toi / İsmet Saz | Le Cordon Bleu

Ismet Saz Toi

ismet saz toi

Kuruçeşme'nin Latin'i The Steeve

Değerli okuyucularım, öncelikle hepinizin mübarek Kurban Bayramı’nı kutlarım. Uzun bir zaman sonra yine bayramlarda bir araya geldik, fakat pandeminin bitmediğini maalesef hatırlatmak ve dikkat etmemiz gerektiğini belirtmek isterim.
Bu hafta Kuruçeşme’deydim. 10 sene önce Arşipel, sonrasında Ece Bar’ın yer aldığı mekanı, geçtiğimiz yıl Şef İsmet Saz satın aldı ve Kanyon’daki restoranını kapatarak, burada tamamen kendi tarzını yansıtan bir mekan kurdu.
Geçtiğimiz ekim ayında açılan The Steeve, maalesef pandemiden dolayı uzun bir süre kapalı kaldıktan sonra kapılarını yeniden açtı ve Latin lezzetlerini misafirleriyle buluşturmaya başladı.

Kuruçeşmenin Latini The SteeveZarif dekorasyon

Öğle ve akşam saatlerinde açık mekana girdiğinizde, Şef İsmet Saz’ın Aztek piramitlerini temsil eden desenlerinden oluşan dövme motiflerinin yansıtıldığı duvarlar ve çoğunluğu ahşap, göze hoş görünen bir dekorasyon sizleri karşılıyor. Sade, huzurlu ama son derece şık Kanyon’daki restorandan tamamen farklı bir hava yakalanmış. Taşınma değil baştan yaratım diyebilirim.
Masamıza geçiyoruz ve servis takımları geliyor. Sofralarda kullanılan tabakların bir kısmının çizimini şefimizin yaptığını öğreniyorum. Karşımda dört farklı markasının (The Steeve, Toi, Bronco, İsmet Saz Fine Catering) operasyon süreçlerinin başında tek başına bulunan, azimli, çalışkan bir şef var: Şef İsmet Saz, namıdiğer The Steeve.
The Steeve, geliştirilen menüsüyle Latin dokunuşların Türk mutfağıyla sentezine ev sahipliği yapıyor. Mekanın kendine has bir tarzla yorumladığı lezzetleri deneyimlemeye başlıyoruz.

Hoşsohbet bir Şef

İlk olarak 10 senelik ekşitilmiş mayadan üretilen iki farklı ekmek, yanında Ayvalık bölgesinden gelen zeytinyağ domates ve acı biberden fermente edilen, güneşte turşulandırılan hafif acılı ve leziz fermente sosla servis ediliyor.
Latin deyince ilk akla gelen lezzetlerden Guacamole, Meksika’dan gelen avokadolarla hazırlanmış, gerçek bir lezzet şöleni diyebilirim. Ardından tabaklarımızdaki yerini alan enpanadas da çok başarılıydı. Boyutları doğru, baharatı ve kıvamı tam
Sunumlar arasında diğer misafirlerinin üzerinden ilgisini eksik etmeyen ve mutfakla bağlantısını da kesmeyen Şef ile Latin gastronomisi hakkında bol bol sohbet etme imkanı yakaladık.

Kuruçeşmenin Latini The SteeveMasanın yıldızları…

yılında New York’ta yaşadığı dönemde arkadaşlarının baklavayı çok sevdiğini belirten Saz, “Ben orada ıstakozlu bir baklava yaptım. Burada da İskenderun ve Mersin’den getirttiğim karideslerle karidesli baklava yaptım, 40 kat hamur ve bol tereyağlı” diyor ve gülerek ekliyor: “Ters çevirip yemenize gerek yok”. Tereyağı kokusunun yoğun olduğu bu farklı lezzet, şefin imza tabakları arasında yer alıyor. Baklavanın reçetesi de New York Times arşivlerinde bulunuyor, bu haliyle şefimizin de hayatının dönüm noktası haline gelmiş.
Ardından patates bravas ve Konya küflü peyniriyle yapılan sos üzerinde servis edilen Amerikan Buffolo Wings görünümlü karnabahar bomb geliyor. Et ve deniz ürünü tercih etmeyenler için vejetaryen bir tabak… Masanın yıldızıydı, gerçekten muhteşemdi.

İş aşkı başka!

Tatlılardan cannoli ve churros’a talep olduğunu öğreniyorum.
Son olarak trüf mantarlı risotto özel sunumuyla tabaklarımızdaki yerini aldı. Açıkça ifade edeyim; dumanı üzerinde tüten risottomuza trüf mantarını rendeleyip son dokunuşu yapan Şef İsmet Saz’ın gözlerindeki o iş aşkını ve pırıltıyı gördüm.
Her gelen spesiyal yemeğin üzerine son dokunuşu masada yapan Şefimiz, yakında tüm Türkiye’de harekete geçireceği sürpriz projesinden de bahsediyor fakat o kısım şimdilik bizde kalsın diyor ve yazımı sonlandırıyorum.
Vizyonu açık, azmi yüksek, sevecen ve hoşsohbet Şef İsmet Saz, Latin lezzetleriyle Kuruçeşme’de misafirlerini ağırlamaya devam ediyor. Türk mutfağının dünyanın öbür ucundaki Latin Amerika mutfağıyla böylesine hoş ilintisi beni hakikaten çok mutlu etti.

Röportaj: Hatice Ünal Bilen Fotoğraflar: Ümit Başer Alkaç

“Mutfak askeriye gibidir. Hiyerarşiyle yürür. TOI iş başındayken hiçbir ses duyamazsınız. Mutfak susar, sadece eller konuşur…”

Tutkuda hız varsa enerji de bir şekilde yolunu buluyor. Tıpkı TOI’nin kurucu şefi İsmet Saz ’ın hikayesi gibi. Çocukluğunda F1 pilotu olmayı hayal ederken düşlediği hız tutkusunu mutfakta yakalayan profesyonel şef, sınırsız ama bir o kadar da kontrollü bir sürüş kabiliyetiyle 19 yıldır mutfak dünyasının içinde sürat yapıyor.

Çünkü onun için hız demek heyecan demek, adrenalin demek… Ama tek bir koşulla tabii! İsmet Saz’a göre hız dengeli kullanıldığında ancak fayda sağlayıcı olur.

Şefin Four Seasons Otel’de daha altı aylık stajyerken gelen ilk terfisi de ondan, ay sonra süratle aldığı terfileri de…

“Sektöre hızlı bir giriş yaptığım doğrudur. Çünkü çok çalışıyordum” diyen İsmet Saz, hatta o döneme ait bir stajyerlik anısını şöyle paylaşıyor: “O zamanki şefim önüme bir trüf mantarı koydu ve kendi trüf bıçağımla kesmemi söyledi. Oysa ben kendi bıçağımla ve biraz da kalın kesmiştim. Sözünü dinlemediğim için beni 7 ay personel yemekhanesinde çalıştırdı. Sabahları yemekhaneye gidiyor, akşamları a la carte’da olmak için uzun saatler çalışıyordum.”

DSC_Ödül de aynı ceza da&#; 

Peki mesleğe yeni başlayan bir stajyer için bu nasıl bir deneyimdi, onu soruyorum. Ödül mü yoksa ceza mıydı? “Bakış açınıza bağlı. Neticede ödül ve ceza aynı. Çünkü ikisiyle de birlikte yaşayabilirsiniz” diye sorumu yanıtlayan şefi yaşadığı bu olay fazlasıyla kamçılamış olacak ki terfileri peş peşe gelmeye devam ediyor. Onun üzerine Four Seasons Otelleri’nin sahibi Isadore Sharp&#;tan marka amblemli bir pin hediyesi almasının da değeri apayrı olmalı.

Devamında hızla yukarıya tırmanış… Türkiye’de Ulus 29, Panini Restoranları, Kemer Country & Golf Club’ta şef olarak çalışan Saz, daha sonra Kemer Country’den istifa ederek Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Mutfak Sanatları ve Gastronomi Bölümü&#;nde lisans eğitimi yapıyor. O aralıkta katıldığı televizyon programlarıyla başarısını pekiştiren İsmet Saz, catering ve yemek derslerindeki başarısıyla da adından sıkça söz ettiriyor.

DSC_

Müthiş batış

İş hayatında hep yükselişlerle başarınız kamçılanacak değil ya, Saz’ın hikayesinde dibe vuruşlar da olmuş elbet. yılında Ataşehir’de açtığı ilk restoranı Allegro ile müthiş battığını söyleyen Saz, “Tabiri caizse müslüman mahallesinde salyangoz satmaya çalışıyordum. Yanlış strateji, yanlış lokasyondu” diyor ve ekliyor; “Tabii bu stratejik hatayı da ancak tecrübeyle anlıyorsunuz. TOI Restaurant bugün o tecrübelerin neticesinde doğmuştur.”

Amerika macerası, ardından yuvaya dönüş

İsmet Saz’ın mutfak yolculuğunda Amerika deneyimlerinin de yeri başka. Dean&Deluca Commissery ve Tom&Cat firmalarında Bakery eğitimleri alan Saz, Amerika’da Marriott Providence RI, Aperitif Group NYC, 2 Michelin Yıldızlı Gordon Ramsay at London NYC’de Sous Chef olarak çalışırken ayrıca Halikarnas Brooklyn, Turks & Frogs Group NYC, Savann NYC Resturant&#;larına da danışmanlık yapıyor.

Amerika’dan Head Chef olarak Dean&Deluca’yı kurmak için Türkiye’ye dönüş yapan Saz, Alaçatı Alavya Otel ve Fogo Restaurant&#;ta Chef de Cuisine olarak çalışıyor.

Ardından g2m firmasında hem Kanal Pazarlama Müdürlüğü hem de Kurumsal Executive Şef görevlerini birlikte yürüten Saz için Alavya Otel sonrası bir dönüm noktası. Çünkü o dönem kendine “Eğer kendi restoranımı açmayacaksam Türkiye’de hiçbir şekilde bir mutfakta çalışmak istemiyorum” sözünü veriyor.

Şefe bunun gerekçelerini soruyorum, o da tüm samimiyetiyle şu sözleriyle yanıtlıyor: “En çok da mantalite farklılıkları tabii. Benim için yemek kalitesi para kazanmaktan çok daha önemli. Keza buradaki en büyük amaçlarımdan bir tanesi de bu. Ben buraya gelen misafirim ödediği her kuruşun karşılığını alsın istiyorum.  Bu yüzden kendi restoranımı açana kadar Türkiye’de çalışmayacağım dedim ve g2m’in sonunda tam Amerika’ya dönerken TOI’yi açtım.”

DSC_İsmet’e güvenebilirsiniz!

TOI’nin güzel de bir açılımı varmış, şefle konuşurken onu öğreniyorum. “Trust of İsmet” yani “İsmet’e güvenebilirsiniz.” Restoranda klasik Fransız mutfağını sırasıyla Akdeniz ve Türk damak tatlarına uyguladıklarını söyleyen Saz, şef restoran konseptinin en büyük iddiaları olduğunu vurguluyor.

Mutfak susacak, eller konuşacak

Salondaki ambiyans muhteşem, lezzetleri parmak ısırtıyor. Ya mutfağın içi, orada neler oluyor? Mekan neden servis esnasına bile bu kadar sessiz? Kafamda deli sorular… Ben bu kadar karmaşık haldeyken genç ve deneyimli şef İsmet Saz, sorularımı büyük bir sükûnetle yanıtlamayı sürdürüyor: “Mutfak askeriye gibidir. Hiyerarşiyle yürür. Benim mutfağımda hiçbir ses duyamazsınız. Sadece sipariş okunduğunda “yes şef” diye bir ses çıkar. Sessizlik daha iyidir. Kaynama sesi, tava tencere sesi tıkır tıkır, süngerin metal tezgahlara vurduğu sesler, temizlik sesi çok daha önemli sesler diye düşünüyorum. Mutfakta konuşmanıza lüzum yok. Elleriniz konuşacak. Tek istediğim temiz ve düz bir üniforma, çalışan eller…”

Hiyerarşik, klasik, inovatif

İstanbul’a üç kuşaktan bağlanan şefi biraz daha yakından tanımak istiyorum. Kendini yenilikçi, bir o kadar da klasik ve hiyerarşik bir şef olarak tanımlayan Saz’ın çalışma prensipleri arasında iş disiplini var orası besbelli. Ya diğer özellikleri, ritülleri? Mutfakta asla taviz veremeyeceği konulardan birinin zaman kuralı olduğunu anlatan Saz, “Personel saat kaçta yatarsa yatsın sabah saatinde işinin başında olmalı. Hem de temiz üniformaları ve keskin bıçaklarıyla.” diyor. Bu arada şefin iyi bir bıçak koleksiyoneri olduğunu da öğreniyorum.

DSC_Lezzet tüyoları

Profesyonel şef İsmet Saz’ın bir yandan yemeklerini tadarken bir yandan da kendisinden birkaç lezzet tüyosu almak istiyorum. Öncelikle söyleyeyim, Saz için iletişim çok önemli. Hatta gelen misafirleriyle arasında öyle güzel bir bağ kurmuş ki, moral mantarı bulan da şefi arıyormuş, denizden ıstakoz çıkaran da… Sanki her biri şefin gönüllü ürün keşifçisi olmuş gibi…

Görüyorum ki kendisinde de o hassasiyet fazlasıyla takdire değer!  Çünkü sohbetimiz boyunca iyi ürün diyor, ürüne saygı diyor, başka bir şey demiyor. Peki onun mutfağında

Ürünün hükmü, değeri ne, neden bu kadar hayati, soruyorum. “Çok basit. Ürünü bildiğin zaman sezonu bilirsin, sezonu bildiğinde ürünü kovalarsın. Misal, pembe domates Çanakkale, Edirne taraflarında, enginarın iyisi Urla’da, kuşkonmaz derseniz Eskişehir’de, tereyağının hası Trabzon’da. Ürünün nerede ve hangi sezonda çıkacağını bilirseniz,  o ürünü bulmak için oraya gidersiniz.” diyen Saz’dan bir lezzet tüyosu daha istiyorum.

Yemekte balans, asit dengesinin önemine dikkat çeken Saz için işin kimyasını bilmek de önemli. Saz buna “Yiyeceğin gramajı dengeli olmalı ki, onu tadan da midesinde bir şişkinlik hissetmesin. Bütün meselemiz bu. Ben ana yemeklerimde her zaman sosu yanında servis ederim. Hiçbir zaman yemeğin üstünü sosa bulamam. Çünkü sade bir yemeği yapmak sosluyu yapmaktan daha zordur.” sözleriyle açıklık getiriyor.

DSC_Aforoz edilmiş karabiber

Gelelim sunumuna… Aynı zamanda güzel Sanatlar mezunu olan Saz için sunumda baştacı, renk kontrastları. Tabağı alabildiğine renkli kullanmaktan çok çok uzak… Renkle lezzeti birlikte harmoni ederek bir denge tutturmak en çok da yapmak istediği… Sıkı durun! Onun mutfağında lezzeti sabote eden bir baharat çok kolay aforoz edilebilir! Tıpkı karabiber gibi. “Ben restoranımda hiçbir zaman karabiber servis etmiyorum.” diyen Saz, karakterli karabiberin yemeği karaktersizleştirdiğine inanlardan benim anladığım.

DSC_New York’ta Michelin için savaşacak

TOI’nin müdavimleri için buradan bir güzel haberim var. Önümüzdeki sezon restoranın ikinci şubesini New York’ta da açmayı planladığını söyleyen Saz, “Yatırımın alt yapısını oluşturmaya başladım. Yaklaşık kişilik bir lokasyon açıp, Michelin için savaşmak istiyorum. Daha önce şampiyonlar liginde oynadım. Havasını da gayet iyi biliyorum. Bunu başarmak için var gücümle savaşacağım. Şu an 36 yaşındayım. Bu zamana kadar koyduğum her hedefi yavaş yavaş yaptım. Ve bence inanmak yapmanın yarısı…” diyor.

Aynı zamanda bir klasik araba tutkunu ve maket koleksiyoneri de olan İsmet Saz’dan sizlere bir taze haber daha! 50 yaşında mesleği bırakacağını söyleyen şefin gelecek hayalinde Kaliforniya’ya taşınıp, tek lifli bir garajda klasik araba tamiri yapmak var. Hemen yanında açmak istediği karın doyurmalık hamburger dükkanı da bu hayalin minik bir bonusu olsa gerek diyor, şefin restoranına veda ediyorum.

DSC_

#HızlıŞef #İsmetSaz #röportaj #şef #toikuruçeşme #ŞefinGözündenröportaj #şef #thechef #turkishchef

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası