abdulkadir sağlam / The Journal of Social Sciences

Abdulkadir Sağlam

abdulkadir sağlam

Abdulkadir SAĞLAM
İlçe Milli Eğitim Müdürü

Kırşehir Çiçekdağı İlçesinde doğdu. İlk orta ve lise eğitimini Yerköy ve Çiçekdağı ilçelerinde tamamladı. 

2001 yılında kazandığı Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünden 2005 yılında mezun oldu. Eğitimini Adalet Bölümü okuyarak devam ettirdi. Askerlik görevini 2008 yılında Sakarya ilinde tamamladı.

2006 yılında Sınıf Öğretmeni olarak Kırşehir/Çiçekdağı ilçesinde meslek hayatına başlayan Abdulkadir SAĞLAM, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı okul ve kurumlarda öğretmen, müdür yardımcısı, okul müdürü, öğretmenevi müdürü ve şube müdürü görevlerinde bulundu. Çeşitli STK çalışmalarında ve birçok yerel, ulusal proje çalışmasında aktif görevler aldı.

Abdulkadir SAĞLAM evli ve 3 çocuk babasıdır.


03866122115

                                           ÖZGEÇMİŞ                              

 

Abdulkadir SAĞLAM

Edremit Bilim ve Sanat Merkezi-Edremit,VAN

Tel: 0555 637 60 00        E-mail : [email protected]

 

İŞ TECRÜBESİ

 

2009 - 2011                         Doğanyayla İlkokulu, Sınıf Öğretmeni- Mdr Yetkili Öğrt. Bahçesaray, Van

 

2011 - 2013                       Sempaş İlkokulu, Sınıf Öğretmeni, Merkez, Van

 

2013 - 2015                       Sempaş İlkokulu, Müdür Yardımcısı, İpekyolu, Van

 

2015 - 2020                       Yusuf Gökçenay Bilim ve Sanat Merkezi, Sınıf Öğretmeni,  İpekyolu, Van 

 

2020 - 2021                       Yusuf Gökçenay Bilim ve Sanat Merkezi, Müdür Yardımcısı,  İpekyolu, Van 

 

2021 - ........                       Edremit Bilim ve Sanat Merkezi, Müdür,  Edremit, Van 

 

 

EĞİTİM BİLGİLERİ

 

2004 - 2009                      Ege Üniversitesi, İzmir

Lisans, Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği (4+1 yıl İngilizce hazırlık sınıfı)

 

2011- 2014                        Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Yüksek Lisans (Tezli), Eğitim Bilimleri Enstitüsü- Eğitim Programları ve

Öğretimi Bölümü

 

2015- 2019                          Atatürk Üniversitesi

                                           Lisans- Sosyoloji Bölümü.

 

2019 - (devam ediyor)              İstanbul Üniversitesi

                                               Lisans- Çocuk Gelişimi Bölümü (devam ediyor).

 

2018 – (devam ediyor)       Hacettepe Üniversitesi

Doktora, Temel Eğitim Anabilim Dalı, İlköğretim (Sınıf Öğretmenliği) Programı.

 

2021- (devam ediyor)         Düzce Üniversitesi

Tezsiz Yüksek Lisans, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Üstün Yetenekliler Bilim Dalı

 

 

TEZ- MAKALE BİLGİSİ

 

TEZ (Yüksek Lisans): İlkokul ve ortaokullarda uygulanan sosyal kulüplerin işlevlerine yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 2014, Van.

 

Makale:21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. RumeliDE Journal of Language and Literature Studies, 24, 718-734. 2021.

 

Makale:Eğitimcilerin Gözünden Türk Eğitim Sistemi: Bir Metafor Çalışması. YYU Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 522-546. 2021.

 

Makale:Immanuel Kant’ın “Eğitim Üzerine” Kitabına Dair Bir Değerlendirme. Turkuaz Eğitim ve Kültür Dergisi, 2 (3), 32-34. 2021.

 

Makale:Zekâ Oyunlarının Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkisi. Internatıonal Journal Of Socıal Humanıtıes Scıences Research, 8 (71), 1404-1418. 2021.

 

Makale:Development of Verbal Games Achievement Test of Primary School 3rd Grade Science Lesson “Let’s Know About Substance” Unit. The Asian Institute of Research Education Quarterly Reviews, 4 (Special Issue 1), 481-496. 2021

 

Makale: Eğitimde Adaptif Liderlik ve Covid-19 Süreci. Internatıonal Journal Of Socıal, Humanıtıes And Admınıstratıve Scıences, 7 (37), 316-325. 2021

 

Makale: Teknoloji Bağımlılığına İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (53), 154-170. 2021

 

Makale:Kelime tekrar tekniğinin üçüncü sınıf özel yetenekli öğrencilerin akıcı okuma düzeylerine etkisi. Journal of History School, 46, 1605-1629. 2020

 

Makale:Özel yetenekli öğrencilerin sınıf ortamındaki davranışlarına yönelik öğretmenlerin görüşleri. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 473-493. 2020.

 

Makale:Okuma güçlüğü olan evde eğitim öğrencisinin okuma becerilerinin geliştirilmesi. Temel Eğitim Dergisi, 2(1), 14-25. 2020.

 

Makale:Bilim ve sanat merkezi öğrencilerinin “bilsem” ve “okul” kavramlarına ilişkin algı düzeylerinin metaforlarla karşılaştırılması, Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 4(3). 91-108. 2017.

 

Makale: Ortaokul Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi, International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5 (2), June 2017.

 

Makale: Değerler Eğitiminin Öğrenci Davranışlarına Etkisinin Veli Görüşlerine Göre İncelenmesi, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Aralık, 2016.

 

Makale: İlkokul ve Ortaokullarda Uygulanan Sosyal Kulüplerin İşlevlerine Yönelik Öğretmen Görüşleri, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Ağustos, 2014.

 

 

KİTAP/ KİTAP BÖLÜMÜ

 

 

·     (Kitap bölümü) Zekâ Oyunlarının Eğitimdeki Önemi ve İlkokul 2.Sınıf Dersleriyle İlişkisi, H. Kurt, İ. Yüksel & M.A. Savaş (Ed.). Temel Eğitimde Zekâ Oyunları İle Eğlenerek Öğreniyorum -2. Sınıf Örneği- içinde (1-22). Ankara: Nobel Yayıncılık. 2021.

 

·     (Kitap bölümü) Şifreli Sözcük, Sözcük Çemberi ve Göbek Oyunlarıyla Türkçe Öğretimi, H. Kurt, İ. Yüksel & M.A. Savaş (Ed.). Temel Eğitimde Zekâ Oyunları İle Eğlenerek Öğreniyorum -2. Sınıf Örneği- içinde (135-152). Ankara: Nobel Yayıncılık. 2021.

 

·    (Kitap bölümü) Abc Bağlama, Sihirli Piramit, Eksik Harfler Ve Karışık Harfler Oyunlarıyla İngilizce Öğretimi, H. Kurt, İ. Yüksel & M.A. Savaş (Ed.). Temel Eğitimde Zekâ Oyunları İle Eğlenerek Öğreniyorum -2. Sınıf Örneği- içinde (223-243). Ankara: Nobel Yayıncılık. 2021.

 

·     (Kitap bölümü) Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri ve tanılama işlemleri, H. Kurt,  İ. Yüksel (Ed.). Üstün Yetenekliler İçin Zekâ Oyunlarıyla Fen Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri içinde (73-86). Ankara: Nobel Yayıncılık. 2020.

 

·    (Kitap bölümü) Üstün yetenekliler için zekâ oyunlarıyla fen eğitimi ve örnek uygulamaları, Y. Çıkılı & İ. Yüksel (Ed.). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler İçin Zekâ Oyunlarıyla Fen Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri içinde (203-230). Ankara: Nobel Yayıncılık. 2020.

 

·   2020-2021 Eğitim öğretim yılından itibaren Milli Eğitim Bakanlığınca ortaokullarda seçmeli “Memleketim” derslerinde okutulmak üzere Van İl Milli Eğitim Müdürlüğünce hazırlanan ISBN’li “Şehrimiz Van” kitabının yazar kadrosunda yer aldım.

 

 

 

ÇALIŞTAY- KONGRE- SEMPOZYUM BİLDİRİLERİ

 

Çalıştay: BİLGEP (Bilim Sanat Merkezleri Geliştirme Çalıştayı), Adana, Kasım 2016.

 

Kongre:Hayat Boyu Öğrenmeye Ilişkin Öğretmen ve Akademisyen Görüşlerinin Belirlenmesi. Uluslararası Eğitim Programları Ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK). Burdur, 25-27 2021.

 

Kongre:Evde Eğitim Öğrencisi Olan Bir Öğrencinin Yaşadığı Öğrenme Güçlükleri Ve Çözüm Önerileri, 6.Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Gaziantep, 26-27 Nisan 2019.

 

Kongre:Sınıf Öğretmenlerinin İlk Yardım Bilgi Düzeyi (Van ili örneği), 6.Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Gaziantep, 26-27 Nisan 2019.

 

Kongre:Lise Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme, 6.Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Gaziantep, 26-27 Nisan 2019.

 

Kongre:Türk Eğitim Sistemi ile Kanada (Ontario) Eğitim Sistemin Karşılaştırılması, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Pratiğimiz ve 2023 Eğitim Vizyonu Kongresi, Van, 19-21 Mart 2019.

 

Kongre:Lise Öğrencilerinin Emoji Kullanım Sıklığı Ve Emojilerin Dilimize Etkisi, MEB Fatih Projesi Teknoloji Zirvesi, Ankara, 2-3 Kasım 2018.

 

Kongre:Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin “Bilsem” ve “Okul” Kavramlarına İlişkin Algı Düzeylerinin Metaforlarla Karşılaştırılması, Üstün Yetenekliler Kongresi, Gaziantep, 3-5 Mayıs 2018.

 

Kongre:Üstün Zekalı Öğrencilerin Tarih Dersine İlişkin Algı Düzeylerinin Metaforlarla İncelenmesi, Üstün Yetenekliler Kongresi, Gaziantep, 3-5 Mayıs 2018.

 

Sempozyum:Sınıf Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Düzeyi (Van ili örneği), 17. Uluslar arası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, 11- 14 Nisan 2018.

 

Sempozyum: “Aday Öğretmenlerin Adaylık Sürecindeki Mesleki Uygulamalara İlişkin Görüşleri”, 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu (18-20 Mayıs 2017), Alanya, Antalya.

 

Kongre: “Yapboz mu? Asırlık çınar mı? Eğitimcilerin gözünden Türk Eğitim Sistemi”, 12. Eğitim Yönetim Kongresi, 11-13 Mayıs 2017, Kızılcahamam, Ankara.

 

Sempozyum:Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik Dönemi ve İcraatları (2003-2009)”, II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, 3-7 Mayıs 2017.

 

Sempozyum:İlkokul Öğrencilerinin Sosyal Kulüplere Karşı Tutumlarının İncelenmesi (Van ili örneği)”, 15. Uluslar Arası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, 11-14 Mayıs 2016.

 

 

PROJELER

 

1.       TÜBİTAK 4004 Doğa ve Bilim Okulları Destekleme Programınca desteklenmesi uygun görülen 91.000 TL bütçeli “120 Tarihinin İzinde” projesi yürütücüsü olarak görev aldım, 2021.  

 

2.       Gençlik Spor Bakanlığı Gençlik Projeleri Destek Programı, “Oryantiring İle Hedefi Bul, Fuat Sezgin’i Bil”, Proje Yürütücüsü, 2019.

 

3.       TÜBİTAK 4007, Hayaller Van Bilim Şenliğinde Gerçekleşiyor, Eğitmen, 5-8 Kasım 2018.

 

4.       TÜBİTAK 4004 Doğa ve Bilim Okulları Destekleme Programınca desteklenmesi uygun görülen Kaman Bilim ve Sanat Merkezince yürütülen ve kurumumuzun da paydaş olduğu “Özel Yetenekliler Arkeoloji ile Tarihe Dokunuyor” projesinde Van ayağının organizasyonunu yaptım ve projede rehber olarak görev aldım, 20-29 Haziran ve 3-12 Eylül 2018.

 

5.       Van ili İpekyolu ilçesi TÜBİTAK Koordinatörlüğü, 2019-2020-2021.

 

6.       TÜBİTAK 51. Ortaöğretim Öğrencileri Arası Proje Yarışmasında danışmanlığını yaptığım 2 proje bölge sergisine davet edildi. 2020.

 

7.       TÜBİTAK 50. Ortaöğretim Öğrencileri Arası Proje Yarışmasında danışmanlığını yaptığım 2 proje bölge sergisine davet edildi. Psikoloji ve Kimya alanında bölge ikinciliği ve üçüncülüğü elde ettim, 2019.

 

8.       TÜBİTAK 14. Ortaokul Öğrencileri Arası Proje Yarışmasında danışmanlığını yaptığım 2 proje bölge sergisine davet edildi ve Teknoloji ve Tasarım alanında bölge ikinciliği elde ettim, 2020.

 

9.       TÜBİTAK 13. Ortaokul Öğrencileri Arası Proje Yarışmasında danışmanlığını yaptığım 7 proje bölge sergisine davet edildi ve bu 7 projenin 5’i bölge derecesi aldı (Türkçe ve Tarihte bölge 2.ve 3.’lükleri, Coğrafyada bölge 1.liği), 2019.

 

10.    TÜBİTAK 49. Ortaöğretim Öğrencileri Arası Proje Yarışmasında danışmanlığını yaptığım 2 proje bölge sergisine davet edildi ve Psikoloji alanındaki proje ile bölge 2.liği kazandım, 2018.

 

11.    TÜBİTAK 12. Ortaokul Öğrencileri Arası Proje Yarışmasında danışmanlığını yaptığım 2 proje bölge sergisine davet edildi ve Kimya alanındaki proje ile bölge ikinciliği kazandım, 2018.

 

12.    Van Valiliği ve Van İl Milli Eğitim Müdürlüğünün ortaklaşa gerçekleştirdiği “Güzel Van’ımı Tanıyorum Projesi” kapsamında oluşturulan Eser Hazırlama Komisyonu’nda görev aldım, 2016-2017-2018.

 

13.     “Eğitimde İyi Örnekler” Projesi Van Üçüncülüğü, Katılım Belgesi, 2014.

 

14.    Milli Eğitim Bakanlığınca illerde uygulanması düşünülen “Okul Dışı Öğrenme Ortamları” Van il komisyonunda yer aldım, 2019.

 

15.    TÜBİTAK’ın 4004 kodlu proje yarışmasına 2016 yılında “Eğitimi Tuşba’da Yamaç Paraşütü ile Kanatlandırıyoruz”, isimli projeyi yazdım. 

 

16.    TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları proje yarışmasına bir proje yürütücüsü olarak katılım sağladım, 2018.

 

17.    TÜBİTAK 48. Ortaöğretim Öğrencileri Arası Proje Yarışmasına bir öğrenciye danışmanlık yaparak bölge sergisine davet edildim, 2017.

 

18.    Kurumumuzda gerçekleştirilen TÜBİTAK 4006 Bilim Şenliği’nde birçok öğrenciye danışmanlık yaparak projeye katılım sağladım, 2016-2017-2018-2019.

 

 

YABANCI DİL BİLGİSİ

 

 

Yabancı Dil Sınav Puanı: 76,25 YÖKDİL- Sosyal (İngilizce).

 

                                              

SEMİNER ve KURSLAR

Zeka Oyunları Eğitici Eğitimi Kursu

Zeka Oyunları 1 Kursu

Okul Aile İşbirliği Geliştirme Programı Eğitici Eğitimi Kursu

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Destek Eğitim Odası Farkındalık Kursu

Bedensel Engellilerin Eğitimi Farkındalık Kursu

Özel Eğitim Hizmetleri Semineri

İletişim Becerileri Kursu

Eğitimde FATİH Projesi Teknoloji ve Liderlik Formu Kursu,

Bilgisayar Destekli Yayın İndesign Kursu

 

 

 

 

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir