Birçok çocuğun eğitim hayatında dönüm noktası 1. sınıftır. Türkiye istatistiklerine baktığımızda okul öncesi eğitim yeteri kadar tercih edilmediği için 1. sınıf birçok öğrencinin okulla tanıştığı ilk yıl olarak karşımıza çıkıyor.
Yeni bir ortamın, yeni kuralların getirdiği stresle birlikte, bir de yeni sorumluluklar çocukların derslerden soğumasını kolaylaştırıyor. Ders çalışma isteğini kaybetmeye başlayan bir öğrencinin de ne yazık ki ders tekrarı, ev ödevi, yazma alıştırmaları gibi çalışmaları yapması zorlaşıyor.
Peki, 1. sınıf öğrencilerini ders çalışmaya nasıl teşvik etmeli?
Unutmayın! Önemli olan çocuklarınızın okuryazar olması. Okuma yazma alışkanlığı pratik yaptıkça gelişir. Çocuğunuza okuma yazma çalışmaları sırasında destek olurken ona kitap sevgisini mutlaka aşılayın. Kitapla severek iç içe olması, okumaya yönelmesi hâlihazırdaki başarısını perçinleyecektir.
Rehberlikmerkezim bep planları sayfamızda bulunuyorsunuz. Bep planı olarak kısalttığımız bireyselleştirilmiş eğitim planı özel gereksinimli öğrencilere uygulanan bir tür eğitim planıdır. Aşağıdaki tablomuzda sınıf kademelerine göre ve derslere göre ayrı ayrı hazırlanmış içeriklere ulaşabilirsiniz. Konu hakkında çeşitli bilgiler edinmek için sayfayı aşağı doğru kaydırın.
Bep planı bireyselleştirilmiş eğitim planının kısaltılmış halidir. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı tüm okullarda bireyselleştirilmiş eğitim planının yapılması zorunludur. Bu plan özel gereksinimi olan öğrencilere uygulanır. Her özel gereksinimli öğrenci için bu plan mutlaka hazırlanmalıdır. Unutulmaması gerekir ki hem Türkiye Cumhuriyeti anayasasın da hem de çocuk hakları sözleşmesinde her bireyin eğitim hakkına önemli vurgular yapılmıştır. Bu sebeple özel gereksinimli öğrencilerin eğitim ortamına uyumları için maksimal düzeyde çaba harcanmalıdır. Öğretmenler özel gereksinimli öğrenciler için eğitim ortamına en iyi koşullarda düzenlemek zorundadır.
Öncelikle öğrencimizin eğitsel durumundan haberdar olmamız gereklidir. Bunun için kaba değerlendirme formu ya da eğitsel değerlendirme formu dediğimiz materyali kullanarak öğrencinin yapabildiği becerileri bu materyale işleriz. Daha sonra ise öğrencinin en temel kazanımlardan başlayarak planımızı hazırlayabiliriz.
Kaynaştırma eğitimi özel gereksinimli öğrencinin yaşıtlarıyla beraber aynı ortamda bulunması anlamına gelmektedir. Özel gereksinimi olan öğrenci için eğitim hayatı için iki seçenek bulunmaktadır. Birinci seçenek özel alt sınıf seçeneğidir. Burada öğrenci kendi seviyesine yakın diğer özel gereksinimli öğrencilerle aynı ortam içerisinde eğitim alır. Diğer seçenek ise kaynaştırma eğitimidir. Kaynaştırma eğitiminde öğrenci akranlarıyla beraber eğitim ortamına katılır. Akranları ile aynı eğitimi görür. Fakat kaynaştırma eğitiminde her alan öğretmeni öğrenci için bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlar.
Bu kararı verecek olanlar Rehberlik ve Araştırma Merkezleridir. Özel gereksinimli öğrencinin özel durumunu fark edildiğinde öğrenci Rehberlik ve Araştırma Merkezi tarafından tanılanır. Yapılan tanılama sonucunda öğrencinin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine gidip gitmeyeceğine ve örgün eğitimine hangi şekilde devam edeceğine karar verilir.Rehberlik ve Araştırma Merkezleri bu doğrultuda yönlendirmeye yaparlar.
Her kademe değişikliği esnasında Rehberlik ve Araştırma Merkezi tarafından verilen tedbir kararı olarak adlandırdığımız rapor yenilenir. Örneğin, özel gereksinimli öğrenci ilkokuldan ortaokula geçiş yaptığından raporun yenilenmesi gereklidir. Bu konuda okullarımızda ciddi bir kafa karışıklığı söz konusudur. Rehberlik ve Araştırma Merkezi verilen rapor farklı bir kademe de alınmışsa bu raporun mutlaka yenilenmesi gerekir. Rapor yenilenmeden öğrencinin eğitsel durumunun ve özel gereksiniminin ne durumda olduğu bilinemez. Bu sebeple rapor yenilenmeden herhangi bir plan yapılmamalıdır.
Evet değişebilir. Öğretmenler veli ile iletişime geçerek öğrenciyi tekrar Rehberlik ve Araştırma Merkezine yönlendirebilir.
Eğitsel değerlendirme formu Rehberlik ve Araştırma Merkezi öğrenciyi incelerken okul öğretmenleri tarafından doldurulan formdur. Rehabilitasyon merkezlerine devam eden öğrenciler için her yıl bir kere devam etmeyen öğrenciler için kademe değişikliği esnasında mutlaka doldurulur. Ayrıca öğrenci ilk defa özel eğitim için tanı alacaksa yine öğretmen tarafından eğitsel değerlendirme formu doldurulur. Artık bu formlar mebbis sistemi üzerinden doldurulmaktadır. Öğretmen ilk defa tanı alacak öğrenci için dolduruyorsa eğitsel değerlendirme formu ( ilk inceleme) nüshasını eğer daha önce tanı almış bir öğrenci için dolduruyorsa eğitsel değerlendirme formu ( yeniden inceleme ) nüshasını mutlaka doldurmalıdır.
Öncelikle planlarımızı indirdikten sonra gerekli düzenlemeleri yapmaya başlayabiliriz. Yukarıdaki resimde gösterdiğim yerleri kendi okul ismimize ve çalıştığımız öğretmen arkadaşların isimlerine göre düzenleyebiliriz.
Düzenlememizi yaptıktan sonra bep planı örneğimize bir bakış atacağız. Planımızda ki kazanımların özel gereksinimli öğrencimize uygun olup olmadığına karar vermemiz gerekiyor. Tabii bunun içinde özel gereksinimli öğrencimizin eğitsel durumundan haberdar olmamız şarttır.
Değiştirebilirsiniz. Hazırlanan içerikler, örnek mahiyetindedir. Baktığınızda bu sizin öğrenciniz için uygun değilse değiştirilebilir. Olduğu gibi uygulamak zorunlu değildir.
Önceki sınıf kademelerinde hazırlanan içerikleri kontrol edebilirsiniz. Örneğin 2.sınıf matematik dersi için bir içerik arıyorsunuz uygun gelmediyse 1.sınıf veya 3.sınıf için hazırlanan örneklere bakabilirsiniz.
Sitemizde ki öğretmen kategorisine ulaşmak için tıklayınız.
Bep Geliştirme Birimi Toplantı Tutanakları için tıklayınız.
Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğü web sayfasına erişmek için tıklayınız.
Bu doküman şimdiye kadar 15173 kez indirilmiş. (Bugün:0 , Bu ay:33)
Bu dosyaya 0 kişi oy verdi. Oy ortalaması 0
Teşekkür Edenler:(1)Mustafa Erkan,
1.Sınıf Türkçe Bireysel Öğretim Planı için hazırlanmış olan indirme veya görüntüleme bağlantıları sayfanın aşağısında bulabilirsiniz. Dosyaya ait örnek bir görüntüyü aşağıda bulabilirsiniz. Ayrıca 1.Sınıf Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları kategorisine ve diğer 1.Sınıf Dokümanlarına ait materyalleri bulmak için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.
1.Sınıf Serbest Etkinlik Planları
1.Sınıf Yıllık ve Günlük Planlar
1.Sınıf Tüm Dosya ve Dokümanlar
Dosyaya ait görüntü veya yazı
(BİREYSEL ÖĞRETİM PLANI)
Bireysel Öğretim Planı; BEPte öğrencinin gereken davranışları,amaçları kazanması için öğrenciyle çalışan kişinin yapması gerekenleri ayrıntılı/belirgin olarak ifade eder.BÖP te öğrencinin dersin konusuyla ilgili performans düzeyi,uzun dönemli-kısa dönemli ve öğretimsel amacı/amaçları hangi ölçütte gerçekleştireceği yer alır.Bunun yanında öğretim esnasında kullanılacak yöntem teknik,kullanılan araç gereç ve değerlendirme kısımları da bulunur.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PLANI(BÖP) FORMU
(BEP Formundan Yola Çıkılarak Doldurulacak)
Öğrencinin Adı-Soyadı:Ahmet Can DONAT Sınıfı:1/A Beceri Alanı: Türkçe
Öğretmenin Adı-Soyadı: Ali TAŞÇİNTEN Engel Durumu: Hafif Düzey Zihinsel Yetersizlik
ÜNİTE/KONU: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencinin Performans Düzeyi: | Yazıaraç gereçlerini tanır | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uzun Dönemli Amaç(UDA): | İlkokuma- Yazma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kısa Dönemli Amaç (KDA) : | AMAÇ 8: El, göz koordinasyonunu geliştirir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğretimsel Amaçlar: | .1. Lego vb. birbirine geçen nesneleri takar, çıkarır. 2. Tahta blok, küp vb. nesneleri üst üste dizer. 3. Delikli yüzeylere uygun gereçleri takar, çıkarır. 4. İpe boncuk, düğme, makarna vb. malzeme dizer. 6. Duran topa ve balona sopayla vurur. 7. Hareket eden topa ve balona sopayla vurur. 8. Makaraya ip sarar. 9. Topu belirli merkezlere fırlatır. 10. Renkli kutular içine, kutu rengiyle aynı olan nesneyi koyar. 14. Yaklaşan nesneyi tutar. 15. Yana doğru giden nesneyi tutar.16. Adı söylenen nesneleri belirlenmiş yere koyar. 17. Kağıt vb. buruşturur. 18. Kağıt yırtar. 19. Kağıt katlar. 20. Kağıt keser.21. Eksik bırakılan şekli çizer. 22. Sınırları düz alanları boyar. 23. Sınırları girintili çıkıntılı alanları boyar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖĞRETİM SÜRECİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A)Öğretimin yapıldığı yer: | Destek Eğitim Odası | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B)Araç-gereçler: | Okuma yazma araçları | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C)Öğretimde kullanılan yöntemler/teknikler: | Yaparak yaşayarak | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D)Süre: | 12 ders saati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
E)Dersin İşlenişi: | 1. Lego vb. birbirine geçen nesneleri takar, çıkarır. 2. Tahta blok, küp vb. nesneleri üst üste dizer. 3. Delikli yüzeylere uygun gereçleri takar, çıkarır. 4. İpe boncuk, düğme, makarna vb. malzeme dizer. 6. Duran topa ve balona sopayla vurur. 7. Hareket eden topa ve balona sopayla vurur. 8. Makaraya ip sarar. 9. Topu belirli merkezlere fırlatır. 10. Renkli kutular içine, kutu rengiyle aynı olan nesneyi koyar. 14. Yaklaşan nesneyi tutar. 15. Yana doğru giden nesneyi tutar. 16. Adı söylenen nesneleri belirlenmiş yere koyar. 17. Kağıt vb. buruşturur.18. Kağıt yırtar.19. Kağıt katlar.20. Kağıt keser.21. Eksik bırakılan şekli çizer. 22. Sınırları düz alanları boyar.23. Sınırları girintili çıkıntılı alanları boyar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
F)Değerlendirme(8 oturum için ayrı ayrı işaretlenecek): | 1)= | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 2) | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 3) | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 4) | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
Değerlendirme Ölçütleri:Fiziksel Yardım(F) Model Alarak(M) Sözel İpucu(S) Bağımsız(B)
Dosyanın indirme bağlantısı
1.Sınıf Türkçe Bireysel Öğretim Planı
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası