okul öncesi psikomotor gelişim raporu / 1. DÖNEM GELİŞİM RAPORU ÖRNEKLERİ

Okul Öncesi Psikomotor Gelişim Raporu

okul öncesi psikomotor gelişim raporu

Paylaşım için Selda Hocaya Anaokullu ailesi olarak teşekkür ederiz&#;&#;

Gelişim Raporu Örnek

Öğrencinin Adı Soyadı : Mustafa&#;&#;.
Öğretmenin Adı : Selda &#;&#;..
Yaş : 6
Öğretim Yılı :&#;&#;..
Okul :&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;..

PSİKO-MOTOR ALAN : Mustafa’nin genel olarak bedensel hareketleri yaş grubundan beklenen düzeyde. Bu konuda başarılı. Ona hareket etme fırsatını devamlı olarak tanıyın ve enerjisini olumlu yönde harcamasını sağlayın. Ayrıca makas tutma,kağıt katlama vb el-göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilmede son derece başarılı.İnce motor hareketleri konusunda başarılı fakat evde kalem tutma,kesik çizgileri birleştirme ve boyama çalışmaları çocukla kalemi tutma alışkanlığının yerleşmesi amacıyla pekiştirme olarak yapılmalı.


SOSYAL-DUYGUSAL ALAN : Belli aralıklarda pasif ve çekingen fakat genel olarak kendini doğru olarak ifade edebilen aktif bir çocuk. Türkçe etkinliği ve diğer etkinlik zamanlarında öğretmenin sorduğu sorulara cevap verebiliyor. Arkadaşları ile olan ilişkilerinde son derece başarılı olduğunu ve başkalarının haklarına saygılı olduğunu gözlemledim. Yine’de evde toplum kuralları vb. kurallarda aile içindede çalışmalar yapılmalı. Mustafa bu konuda desteklensin. Devamlı olarak pekiştirme yapılmalı ve çocukta bunlar yerleşik davranış olarak tutunabilmeli. Aynı zamanda Mustafa ‘ya devamlı olarak başarılı olduğu, herşeyi yapabileceği empoze edilmelidir.
BİLİŞSEL ALAN : Renkler,sayılar ve şekilleri tanımada başarılı fakat renkler ve sayılar üzerinde başarılı olsada evde çalışmalar yapılmalı. Dikkatini toplamada ve sürdürmedede başarılı olduğunu gözlemledim. Öğrenme hızı yaşından beklenilenin düzeyde. Evde 1 ve 5 arasında ufak çıkarma işlemleri yapılmalı. Aynı zamanda adres ve telefon bilgilerinin evde tekrar edilip ,çocuğa kazandırılması gerekiyor. Sıralama,sınıflama ve nesneleri amaçlarına uygun olarak kullanma konusunda başarılı ve bu yöndede desteklenip pekiştirme yapılması gerekir. Ayrıca çocuğa sağ-sol kavramları kazandırılmalı. Bunu kalemi tuttuğun elin hangisi ise o sağ elin, diğeride sol elin diyerek kazandırabilirsiniz.
DİL ALANI : Mustafa çekinmediği zamanlarda kendini son derece iyi ifade edebilen,cümleleri düzgün kuran bir çocuk. Şarkı,tekerleme ve parmak oyunlarını öğrenmede yaşından beklenen düzeyde başarılı.Hikaye kitaplarını resimlerinden takip edebilen bir çocuk. Kitaba olan merakı çocukta desteklenmeli. Aynı zamanda sesleri doğru takip edebilmekte. Evde küçük çaplı kelime alıştırmaları yapılmalı.(Oyun yoluyla) Evde Mustafa ile küçük kelime oyunları oynayabilirsiniz. Ona evde hikayeler okuyun ve hikaye bitiminde sorular sorun ve cevaplarını çok zorlamadan almaya çalışın.
ÖZBAKIM BECERİLERİ : Giyisilerini kendi giyip çıkarabiliyor. Tuvalet bakımını bağımsız olarak gerçekleştirebiliyor. Gözlemlerime göre temizlik malzemelerini doğru kullanıyor,fakat evde takip edilmeli ve bunu pekiştirmesi önemle sağlanmalı. Beslenmesi son derece sağlıklı yemeklerde seçici değil ve beslenmesi doğal seyrinde. Acil durumlarda başvurulacak bir telefon numarasını öğrenmede yardımcı olunmalı ve devamlı olarak desteklenmeli bu konuda. Aynı zamanda düğme ilikleme ve bağcık bağlama çalışması önemle yapılmalıdır.

anaokulu

2. Dönem için Gelişim Raporu Örneği

MERHABA ARKADAŞLAR,

AŞAĞIDAKİ ÖRNEKLER İKİ SEÇENEKLİDİR.

1. DÖNEMDE ''GELİŞİYOR'' yorumlamasını yaptığım kazanımları 2. dönemdeki gelişimlerinin kıyaslamasının yapılabileceği biçimde alarak çocukların 2. dönem raporlarını hazırlamıştım.


SİZ DE 2. DÖNEM RAPORLARINIZI HAZIRLARKEN, çocuklarınızın TAMAMLADIĞI GELİŞİM ÖZELLİKLERİNİ yazarsanız, veli çocuğunun gelişimini daha net görebilecektir.


HEPİNİZE KOLAY GELSİN.



BİLİŞSEL ALAN

Bir olaydan sonra ne olacağını tahmin ediyor. Ev adresini, telefon numarasını biliyor.

Ev adresini öğrenme gelişimi devam ederken, telefon numarasını öğrenebilmiştir.

2. dönem dikkatini konu üzerinde yoğunlaştırabildiği görülmüştür.

Eksilen nesneyi söyleme becerisi kazanmıştır.

Olayları oluş sırasına göre sıralayabilmektedir.


Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırma yapmaya başlamıştır.

Neden-sonuç ilişkisi kurmuş, 5 içinde çıkarma gerektiren problemleri çözmeye başlamıştır.

Problemlere çözüm önerebilmektedir.


DİL GELİŞİMİ

Bazı soyut ifadeleri anlamaya başlamıştır. Espri anlayışı gelişmiş olup, basit şakalar yapabilmektedir.

Dinlediği yeni sözcükleri fark etmeye, sözcüğün anlamını açıklamaya başlamıştır.
Konuşurken sesinin tonunu ve hızını ayarlayabilme gelişimi devam etmektedir.
Verilen sese benzer sesler çıkartabilmekte, sözcüklerin başlangıç seslerini ve aynı sesle başlayan sözcükler söyleyebilmektedir.




İLGİ ALANLARI

Dinleme becerisi yüksektir. Kelime dağarcığı zengin ve hafızası iyidir.

Soyut ve kavramsal düşünebilmektedir.

Duygularını vücut dili ile anlatabilmekte, hamurla oynamayı sevmektedir. Yerinde duramaz.. Kas gelişimi mükemmel düzeydedir.

Hayvanlara, açık havaya, çevreye, doğa olaylarına meraklıdır.

Sunularında resim yapmaktan hoşlanmaktadır. Ritmik konuşur ve mırıldanır.

Arkadaşlarına oranla daha fazla hayal kurmaktadır. Sunulardan ve resimli anlatımlardan hoşlanmaktadır. Anlatmaktan, anlaşmaktan hoşlanmaktadır.


Sosyal ilişki kurmaktan, öğütler vermekten, anlatmaktan, anlaşmaktan hoşlanır.

Güçlü ve zayıf yönlerini bilmektedir. Hatalarından, başarılarından ders çıkartarak öğrenir. Kendi başına çalışmaktan hoşlanmaktadır. Öz saygısı yüksektir.

Sözel dilsel, görsel-uzamsal ve müziksel ritmik zekâya sahiptir.


Büyüyünce ………………………….olmayı düşünmektedir.



ÖZBAKİM BECERİLERİ

Doğru beslenmenin önemini bilmekte ancak, seçtiği yiyecekler olabilmektedir.

Elini istenilen şekilde yıkarken üzerini ıslatmamaya özen gösterebilmektedir.
Elini istenilen şekilde yıkarken üzerini ıslatmaktan hoşlanmakta, böylece dikkati üzerinde yoğunlaştırmayı başarmaktadır.

Bedenini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilmektedir.
Bedenini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme gelişimi devam etmektedir.

Eşyalarını koruyabilmekte, asabilmektedir.
Eşyalarına sahip olmaya başlamıştır.
Eşyalarına sahip olma gelişimi devam etmektedir. Sorumluluklar vermeniz eşyalarına sahip olmayı öğretecektir.

Çevreyi temiz ve düzenli tutabilmektedir.
Çevreyi temiz ve düzenli tutabilme gelişimi devam etmektedir.


PSİKOMOTOR GELİŞİM

Nesneleri değişik malzemelerle bağlayabilme gelişimini tamamlamıştır.
İp atlayabilmekte, bedenini koordineli olarak kullanabilmektedir.
Kalemi düzgün tutma gelişimi devam etmektedir. Bu alanda desteklenmesine devam edilmesi önerilmektedir.


SOSYAL DUYGUSAL ALAN

Kendisine güven duyma gelişimini çok iyi tamamlamıştır.
Başkalarının farklı özelliklerini kabullenmeye başlamıştır.
Yetişkin denetimi olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranmaya başlamıştır.

Kaygı ve korkularını yenmiştir.

Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyabilme gelişimini tamamlamıştır.
Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyabilme gelişimleri devam etmektedir.

Olumlu ve olumsuz duygularını ifade ederken haklarını koruyabilmekte, başkalarının haklarına da saygı gösterebilmektedir.


Duygu düşüncelerini çok iyi ifade edebilmektedir.
Kendi haklarını korurken, başkalarının hakkına saygı gösterebilmektedir.
Kendi haklarını korurken, başkalarının hakkına saygı gösterebilme gelişimi devam etmektedir.

 

- Yılı Okul öncesi Gelişim Raporu (Sunu)

 B İ L İ Ş S E L    G E L İ Ş İ M    

*Nesne ,olay ve durumla ilgili ipuçlarını birleştirerek tahminini söylemesi önemli bir zihinsel beceridir.
*Gösterilen iki resimden birinde var olan farklılıkları ve nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları bulur.
*İleri ve geriye doğru sayma becerisine sahiptir.
*Belli bir olaydan sonra ne olacağını tahmin eder.
*Ölçme sonucunu tahmin ederek söyleyebilmektedir.
*Günlük yaşamdaki sembolleri tanıyabilmektedir.
*Atatürk’ü tanımada önemli bir gelişim göstermiştir. Atatürk’ün Türk toplumu için öneminin farkındadır.
*Nesnelerle örüntü(yeni bir şekil)oluşturabilmekte ayrıca nesneleri kullanarak toplama -çıkarma işlemleri yapabilmektedir.
*Renk ve şekilleri iyi derecede biliyor ve bunu günlük
hayatındaki cümlelerine doğru bir şekilde yansıtıyor.
*Verilen yönerge doğrultusunda nesneyi uygun yere yerleştirir. *Yarım bırakılan olay ,durum ,şiir , ve öyküyü özgün bir şekilde kısaca tamamlar.
*Bir bütünün parçalarını söyler. İki yarımı birleştirerek bir bütün elde eder. Bütünü iki eş parçaya böler.
*Nesnenin mekandaki konumunu bilir. Eksilen ve eklenen nesneyi fark eder.
*Söz hakkı aldığı zaman istenilen etkinliği başarıyla yerine getirebilmektedir.
*Algıladıklarını hatırlamada olumlu bir gelişim sergilemektedir

*Verilen bilgileri kavrar. Sayı, şekil, varlıkları özelliklerine göre sınıflama, sıralama vb. becerilerde gelişimi devam etmektedir.
*Verilen bilgileri çabuk kavramakta ve uygulamaktadır. Gözlem yeteneğine sahiptir.
*Problem durumlarda probleme çözüm yolları önermekte
mantıklı açıklamalar yapabilmektedir.

 B İ L İ Ş S E L    G E L İ Ş İ M    

*Yaşına uygun düzeyde zihinsel beceriye sahiptir
*Anlama ve fark etme düzeyi iyi. Aynı sesle başlayan
nesnelere    örnekler verir.
*Dikkatini toplamada ve sürdürmede başarılıdır.
*1’den 10’a kadar olan sayıları tanır ve yazar.
*1 den 20 ye kadar ritmik olarak sayar.
* Algı düzeyi iyidir ve algıladıklarını çok rahat bir şekilde ifade
edebilmektedir.
*Kavram, sayı, gruplandırma, eşleme v.b.. çalışmalarda dikkatlidir.
*Bir konunun neden-sonuç ilişkilerini anlaşılır bir biçimde
açıklar.
*Dün, bugün ve yarın ile ilgili zaman bildiren kelimeleri cümlelerinde kullanır.
*Olayları gözlemleyerek karşılaştırma yapabilir ve olayları oluş sırasına göre sıralayabilir.

*Nesnelerle sayılar arasındaki ilişkiyi kurar, sayıları tanır ve
yazar.
*    Nesnelerle basit toplama ve çıkarma işlemleri yapar.
*    Olayları gözlemleyerek karşılaştırma yapabiliyor ve olayları
oluş sırasına göre sıralayabiliyor.
*    Çeşitli nitelikteki yap-bozları tamlamada, geometrik şekilleri tanımada ve onlarla özgün ürünler oluşturmada başarılıdır.
*Eksik bırakılan bir hikayeyi kendi sözcükleriyle tamamlar.
*Nesnelerin bir sıra içindeki konumunu (birinci, ikinci, üçüncü
gibi) isimlendirir. "En az, en çok, bir kaç’ın anlamını bilir ve uygun davranışı gösterir.
*Sayı, şekil, renk vb. kavram bilgilerinin kazanımı ve ileri düzey
bilişsel becerilerde gruplama, sırlama, gelişimi devam etmektedir.
*Bilişsel beceriler olan bilme, anlama, uygulama gibi
yeterliliklere sahiptir
*    Sayı, şekil, varlıkları özelliklerine göre sınıflama, sıralama ve benzeri becerilerde gelişimi sürmektedir.
*    Dikkatlidir çabuk algılar iyi bir gözlemcidir.

 D İ L    G E L İ Ş İ M İ    


*Şarkı tekerleme ve parmak oyunlarını öğrenmede başarılıdır.
*Belli bir konuda konuşmayı başlatmada ve konuşurken
göz teması kurmada desteklenmesi gerekmektedir.
*Kelimeleri doğru telaffuz eder.
*Sözcük dağarcığında yaşının özelliklerini göstermektedir.
*Gelişmiş bir sözcük dağarcığına sahiptir.
*Dinlediklerini başkalarına anlatma becerisinin geliştirilmesi gerekmektedir.
*Türkçeyi ve konuşurken sesini ve nefesini doğru kullanmaktadır.
*Sohbete katılır, söze iletişim becerisine sahiptir.
*Ses bilgisine sahiptir. Sesin geldiği yönü belirleyebilir.
*Konuşmalarında jest ve mimiklerini kullanabilmektedir.
*Sorulan sorulara mantıklı ve doğru cevaplar verebilmektedir.
*Dinlediklerini müzik, resim    ve drama vb. yollarla sergileyebilmektedir.
*Ses bilgisinde farkındalığı gelişmiştir, sözcüğün başlangıç sesini tanımakta ve aynı sesle başlayan farklı sözcükler kurabilmektedir.
*Sesin kaynağını söyler, sesin geldiği yönü söyler, dinlerken konuşurken göz teması kurar, genel olarak yapılan sohbetleri, okunan kitapları, şarkıları ve parmak oyunlarını dinlemekte ve kolayca öğrenip tekrar edebilmektedir.


 D İ L    G E L İ Ş İ M İ    

*Kendini ifade etmede net ve anlamlı cümleler kullanabilmektedir.
*Olumlu olumsuz duygu ve düşüncelerini grup içinde
rahatlıkla açıklaya bilmektedir.
*Şarkı, şiir tekerleme, parmak oyunlarını kısa sürede
öğrenebilmekte ve tek başına söylemekten keyif almaktadır. Duygu, düşünce ve hayallerini
* kelimelik cümleler kurabilir, söylendiğinde tekrarlayabilir.
*    Soyut nesnelerin anlamlarını sorar.
*Zıt anlamlı soyut kelimeleri söyler.
*Zıt anlamlı somut kelimeleri söyler.
*Günlük yaşantılarını anlatır.
*Yer ve adres bilgilerini tarif eder.
*Niçin sorusunu açıklayarak cevaplar.
*Kelimelerin anlamlarını merak ederek ne anlama geldiğini sorar.
*Arkadaşlarına basit şakalar yapmayı sever. Espri anlayışı gelişmiş bir öğrenci.
*İzlediği filmden ya da dinlediği bir müzikten aklında kalanları beklenmedik anda mırıldanma derecesinde söylüyor.
*Dinlediklerini ve izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.
*Şarkı, şiir tekerleme, parmak oyunlarını kısa sürede öğrenebilmektedir.
*Çeşitli nesneleri bir araya getirip kısa hikayeler
oluşfunduszeue.info isimlerini oluşturduğu hikayede kullanır.


 S O S Y A L    D U Y G U SA L    G E L İ Ş İ M    

*Arkadaşları ile olan ilişkilerinde son derece başarılı ve başkalarının haklarına saygılıdır.
*Sakin, uyumlu ve paylaşımcı bir    yapıya sahiptir.

*Yeni katıldığı bir ortamda öncelikle çevresindeki kişileri gözlemler, güven duyduğu kişinin yanında olmayı tercih
eder, daha sonra uygun bulursa oradakiler ile iletişim başlatır.
*Olumlu ve olumsuz duygularını ifade ederken haklarını
koruyabilmekte, başkalarının haklarına da saygı gösterebilmektedir.
*Duygu düşüncelerini çok iyi ifade edebilmektedir.
*Öğretmenin sorduğu sorulara cevap verebiliyor.
*Arkadaşları ile olan ilişkilerinde son derece başarılı ve başkalarının haklarına saygılıdır.
*Sorumluluklarını yerine getirir.
*Başkalarının farklı özelliklerini kabullenir ona göre davranır.
*Arkadaşları ile sorunlarını onlarla konuşarak çözer.
*Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
*İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranmaya çalışır.
*Konuşmak için söz alır ve sırasını bekler.
*Etkinliklere kendi isteğiyle katılarak sorumluluklarını yerine getirir.
*    Grup içerisinde iletişimi kendiliğinden başlatabilir.
*Grup içerisinde liderlik özelliği baskındır.
*Kurallara uyar uyumludur.
*Kendine olan güveninin geliştirilmesi için başarmaya yönelik etkinliklerle olumlu pekiştireçlerle ödüllendirilmesi
gerekmektedir.


 S O SY A L    D U Y G U SA L    G E L İ Ş İ M İ    

*Grup etkinliklerine katılıp, grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
*Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.
*Sorumluluk alır aldığı sorumlulukları yerine getirir.

*Duygularının farkındadır, nedenlerini ve sonuçlarını
açıklar
*Kendini tanıyabilen, duygusal ve sosyal özellikleri gelişmiş bir öğrencidir.
*Özgüven duygusu gelişmiştir.
*Liderlik özelliğinin baskındır.
*Gerektiği durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
*Kendisine ve ailesine ait özellikleri söyler.
*Adres ve telefon bilgileri öğretilmeye yönelik desteklenmelidir.
*Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki vermesi dikkatli

ve sorumlu olduğunu göstermektedir.
*Bir işi yada görevi başarmak için kendini güdüler.
*Farklılıklara saygı gösterir farklı kültürel özellikleri kavramada gelişim süreci devam etmektedir.
*Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları
söylemesi estetik anlayışının geliştiğinin gösterir.
*Grup önünde kendini ifade eder.
*Gerekli durumlarda farklı görüşlerini ifade eder.
*Sorunlarını çözemediğinde yetişkinlerinden yardım ister.
*Gerekli zamanlarda uzlaşmacı bir tavır sergiler.
*Sınıf içerisindeki araç-gereçleri istekli toplar, sınıfı düzenler.


 P S İ KO M O T O R    G E L İ Ş İ M  

*Farklı ağırlıktaki nesneleri iter, çeker ve kaldırır.
*Etkinliklerde verilen malzemeleri istenilen nitelikte kesme, katlama, çizme konusunda başarılıdır.
*El-göz koordinasyon becerisine sahiptir.
*Nesneleri takma, çıkarma, toplama, boşaltma vb.
becerileri rahatlıkla yerine getirir.
*Büyük kaslarını kullanarak koşma atlama zıplama
tırmanma gibi koordinasyon ve güç gerektiren hareketleri rahatlıkla yapabilir.
*Küçük kaslarını kullanarak toplama, çıkarma, takma,
malzemelere şekil verme; kesme katlama vb. becerileri rahatlıkla yapar. *Kalemi düzgün tutar.
*Denge gerektiren hareketleri yerine getirebilmektedir.
*Bedenini ve nesneleri kullanarak ritim çalışmalarını uygun olarak yapabilmektedir.
*Müzik ve ritim eşliğinde dans edebilmektedir.
*Küçük nesneleri toplar, nesneleri üst üste dizer, takar,
çıkarır, nesneleri ipe dizer ve el becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.
*El göz koordinasyonu gerektiren kazanımlardan
şekilleri çizme, malzemeleri istenilen nitelikte kesme, çeşitli malzemeleri katlama, yeni şekiller oluşturma vb. hareketleri yapmakta başarılıdır.
*Hamur gibi yumuşak materyalleri kullanarak
parçadan oluşan şekiller yapar ve bunlardan kompozisyon oluşturur.
*Yürüme, koşma, yuvarlanma, sekme, sıçrama, atlama,
yakalama vb. bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilmede yaşının özelliklerini gösterir.
*Model    gösterildiğinde    kağıdı    çapraz    şekilde    katlar
yönergeye göre çalışmasını tamamlar.
*Yemeğini kendi kendine yer. Tekrar yemek istediğinde servisini taşıyıp tekrar yemek alır.
*Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır.
*Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapar.
*Giysilerini yardımsız giyip çıkarabiliyor, katlayabiliyor, asabiliyor. *Sınıfta yemek yemeyi seviyor    besin seçmiyor
*Beslenmesini problemsiz severek bitiriyor.
*Okuldaki eşyaları temiz ve düzenli kullanır.
*Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer.
*Giysilerini yardımsız çıkarır ve giyer.
*Okuldaki eşyaları temiz ve düzenli kullanır.
*Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer.
*Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılmaktadır.
*Düğme ilikleme, fermuar çekme, bağcık bağlama gibi becerilerinin geliştirilmesi için desteklenmelidir.
*Yiyecekleri yeterli miktarda ve ayrım yapmadan yer.
*Doğru beslenmenin öneminin farkındadır.
*Temel güvenlik kurallarını bilir.
*Sağlığını korumak için yapılması gerekenleri açıklayabilir.
*Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçların farkındadır.
*Sağlığını korumak için gerekenleri uygular.
*Sınıfımızda etkinlik sonrası sınıfın toplanmasında aldığı sorumluluğu başarıyla yerine getirir.
*Eşyalarını düzenli kullanır, elbiselerinin temiz olmasına özen gösterir.
*Eşyalarını kullanırken oldukça özenli davranır.
*Tehlikeli olan durumları söyler ve herhangi bir tehlike anında bir yetişkinden yardım ister, tehlikeli olan durumlardan uzak durur.
*Temiz düzenli ve tertiplidir.
*Çalışırken masasının dağınık olmamasına dikkat eder.


 G Ö R Ü Ş     V E    Ö N E R İ L E R    

*Uzaktan eğitim sürecinde gönderilen etkinliklerin çoğunu istekle ve azimle yaparak güzel gelişimler gösterdin.
*Canlı etkinliklere katılarak ve etkinlik öncesi hazırlıklarını yaparak gelişim alanlarının bir çoğunda başarı gösterdin.
* Aile ile yapılan etkinliklerde aktif katılım sağlayarak olumlu geri
dönüşlerde buludun.
*Evde spor ve çeşitli beden egzersizleri yaparak süreci verimli bir şekilde değerlendirdin.
*Gönderilen sanatsal etkinliklere kendi fikirlerini de ekleyerek orijinal çalışmalar oluşturdun ve bunları benimle paylaştın.
*Karantina kurallarına uyarak örnek bir öğrenci oldun.
*Verilen mutfak etkinliklerinde görev alarak sonuçlarını benimle paylaştın.
*Ebada verilen etkinlikleri takip ederek aktif katılım sağladın.
*Çocukların dışarıda olduğu saatlerde doğada bulundun çok güzel ve verimli zaman geçirerek doğa materyalleriyle özgün çalışmalar yaptın.
*Yüz yüze eğitimde ve pandemi sürecindeki gözlemlerime göre tüm gelişim alanlarından başarı sağladın.
*Etkinliklere istekle katıldın ve çalışmalarının sonuçlarını benimle
paylaştın.
*Gönderdiğim şiir, bilmece, parmak oyunu, ve hikaye dinleme, resmetme etkinliklerini başarıyla yaparak olumlu dönütler sağladın.
*Pandemi sürecinde bol bol yeni kitaplar keşfederek kitaplardaki yeni kelimelerin anlamlarını öğrenerek evin uygun bir bölümüne kendi kitap köşeni yaparak kaliteli zaman geçirmeni öneriyorum.
*Azmin gayretin,istekle ve heyecanla katıldığın tüm etkinliklerde başarılı funduszeue.info tebrik eder,başarılarının devamını dilerim.
*    Uzaktan eğitim sürecindeki çabaların,gayretin etkinliklere istekle
ve mutlu bir şekilde katılımların için seni kutluyorum ve başarılarının devamını diliyorum. seni çok seviyorum.


 G Ö R Ü Ş      V E    Ö N E R İ L E R    

*    Sakin bir yapıya sahiptir. Genel olarak tüm gelişim alanlarında çok başarılıdır.
*    Sosyal etkinliklerde aktiftir.
*    Dinleme becerisi ve öz saygısı yüksektir.
*    Öğrenmeye çok meraklıdır. Satranç ve akıl oyunları oynama resim çizme, evcilik köşesinde vakit geçirme ve öğretmenine yardım etmeyi çok sever.

*Hafızası iyidir. Yardımsever    çalışkan ve etkinliklerde çok hızlıdır. Başarılarının devamını dilerim.
*    Yeni bilgilere ve öğrenmeye çok açık. Resim yapmayı çok seviyor.
*    Sorumluluk almaktan çok hoşlanıyor. Yardımsever ve etkinliklerde çok hızlı bir öğrencidir.
*    Temiz düzenli, başarılı çalışkan bir öğrenci. Verilen görevleri başarıyla yerine getirir. Arkadaşlarına öğütler verir. Oyun arkadaşı olarak tercih edilen bir öğrenci. Başarılarının devamını dilerim.
*Kurallara uyum sağlayabilmesi için birlikte belirlenecek kurallara uymanın gerekliliğinin açıklanması yerinde olacaktır.
*Genel olarak tüm gelişim alanlarında çok başarılıdır.
Özgüveni yerinde, sosyal etkinliklerde aktif, arkadaşlarıyla ve öğretmeniyle uyumu iyidir.
*    Gelişimi çok güzeldir.
*Meraklı, ilgili, heyecanlı bir öğrencidir.


 G Ö R Ü Ş      V E    Ö N E R İ L E R    

*    Meraklı ilgili ve heyecanlı bir çocuk.
*    Yeni bilgilere çok açık ve öğrendiği şeyleri çabuk unutmuyor.
*    Merakını artırmak için birlikte eğitici filmler izleyebilir, doğa
yürüyüşleri yapabilirsiniz.
*    Kendi işlerini kendinin yapması yönünde desteklemeniz, sorumluluk bilincinin gelişmesini sağlayacaktır.
*    Dikkat geliştirici oyunlar oynamayı öneririm.
*Çizgi çizme, resim yapma ve boyama gibi el ve göz koordinasyonu gerektiren çalışmaları evde de devam etmelisiniz.
*    Sayıları ve renkleri tanıma, çizgileri doğru yönde yazması
için pekiştirme çalışmaları yapmalısınız.
*    Kas gelişimini desteklemeniz için evdeki küçük işlerde yardım etmesini isteyebilirsiniz. Basit bağlama çözme oyunları oynayabilirsiniz.
*    Her gün öykü okumalı okunan öykü ile ilgili cevap
vermesini istemelisiniz. Öyküde geçen yeni sözcükler hakkında konuşmanız dil gelişimini destekleyecektir.
*    Her fırsatta sayı saymasını, renk ve şekil söylemesini oyunlar ve kitaplarla destekleyiniz.
*    Genel olarak tüm gelişim alanlarında yaşıtlarının üzerinde
performans sergiliyor. Bu başarının artarak devam etmesi için, okul içi ve okul dışı ilginizi sürdürmenizi öneririm.
*    Hareketli oyunları çok sever, bedensel koordinasyonu çok iyidir. Dolayısı ile kendisi ve çevresine zarar vermemesi için yoğun olan bu enerjisini kontrol edip, doğru yönlere kaydırmasını öneririm. Bunu futbol, basketbol, yüzme gibi enerjisini faydalı etkinliklere yönlendirerek yapabilirsiniz.

Diğer Gelişim Raporu Örneklerimiz;

 Bilişsel Alan Gelişim Raporu (Sunu)
 Dil Alanı Gelişim Raporu (Sunu)
 Öz Bakım Gelişim Raporu (Sunu)
 Psikomotor Gelişim Raporu (Sunu)
 Yılı Sosyal Duygusal Alan Gelişim Raporu Örnekleri
Görüş ve Öneri Alanı Gelişim Raporu Örnekleri

Merhaba, Bu makalede tarafımızca hazırlanan Psikomotor Gelişim Raporu Örneğini Bulabileceksiniz. 

ADI SOYADI: *******

YAŞ GRUBU :  5 YAŞ

MOTOR GELİŞİM

Baran , el-göz koordinasyon becerisine sahiptir. Nesneleri takma, çıkarma, toplama, boşaltma vb. becerileri rahatlıkla yerine getirebilmektedir. Büyük kaslarını kullanması ile zıplama, koşma, atlama, tırmanma gibi koordinasyon ve güç gerektiren hareketleri rahatlık ile yapabilmektedir. Küçük kaslarını kullanarak çıkarma, toplama, takma, malzemelere şekil verme; katlama kesme vb. becerileri rahatlık ile yapabilmektedir. Nesneleri değişik malzemeler ile bağlama çalışmaları hususunda beklenen başarıyı sağlamaktadır. Hareketli etkinliklere katılmaktan olukça zevk almaktadır.

SOSYAL- DUYGUSAL GELİŞİM

Arkadaşları ile ilişkileri olumludur, paylaşmayı ve yardımlaşmayı oldukça sever. Yeni ve alışılmamış durumlara kolaylıkla uyum sağlayabilmektedir. Kendiliğinden bir işe başlayabilmekte ve başladığı işi bitirme çabasını da gösterebilmektedir. Grup etkinliklerine katılıp, grup etkinliklerinin kurallarına da uyabilmektedir. Sorumluluk alabilmekte ve sorumlulukları yerine getirebilmektedir. Gerektiği durumlarda nezaket sözcüklerini de kullanmaktadır. Kendini tanıyabilen, sosyal ve duygusal özellikleri gelişmiş öğrencidir. Ancak bazı zamanlar içe kapanarak kendini gruptan soyutlamaktadır.

DİL GELİŞİMİ

Şarkı tekerleme ve parmak oyunlarını öğrenmede son derecede başarılıdır. Konuşmalarında alçak ses tonunu tercih etmektedir. Sözel yönergeleri yerine getirmede ve dinlediklerini açıklamada da başarılı bir gelişim izlenmiştir. Konuşmayı başlatması, sürdürmesi konuşmak için sırasını beklemesi davranışlarını iyi bir şekilde gösterebilmektedir. Sorulan sorulara doğru ve mantıklı cevaplar verebilmektedir. Kelime dağarcığı da oldukça iyi olmasına rağmen bazen sözcükleri telaffuz etmekte zorlanmaktadır.

BİLİŞSEL GELİŞİM

Bilişsel beceriler olan anlama, uygulama, bilme gibi yeterliliklere sahiptir. Bilişsel gelişimi de yaşıyla paralel olarak devam etmektedir. Olay veya varlıkların özelliklerini gözlemleyebilmektedir ve karşılaştırabilmektedir. Geometrik şekilleri tanıyarak kare, daire, üçgene benzeyen şekilleri gösterebilmektedir. Verilen bilgileri hatırlama, uygulama, anlama gibi bilişsel becerilere sahiptir. Kendisi ve ailesiyle ilgili bilgileri kolayca açıklayabilmektedir. Dikkatini çeken duruma yönelik sorular sorabilmesi de zihinsel gelişimin önemli bir adımıdır.

ÖZ BAKIM BECERİLERİ

Temizlik ve tuvalet gereksinimine yönelik işleri yapabilmektedir.  Temizlik malzemelerini düzgün ve doğru kullanabilmektedir. Okuldaki eşyalarını titiz, temiz, düzenli kullanır. Sınıfta kullandığı araç, gereç ve oyuncakları toplarmakta, yerine yerleştirebilmektedir. Yemek yeme kurallarına uyum göstermektedir. Yorulduğu durumlarda ise dinlendirici etkinliğe geçmektedir. El &#; yüz temizliğini kendisi yapanilmekte ancak bu konudaki alışkanlığını tam anlamıyla kazanamamıştır.

ÖNERİLER

İlgi alanlarına yönelik olarak desteklenmelidir. Kelimelerin doğru şekilde telaffuz edilmesi için bol bol kelime telaffuzu konusunda egzersiz yapılmalıdır. El- Yüz yıkama alışkanlığı kazandırılmalıdır.

GELİŞİM RAPORU

ADI SOYADI: ******

YAŞ GRUBU :  5 YAŞ

MOTOR GELİŞİM

Kadriye Ece ,  etkinliklerde verilmiş olan malzemeleri istenilen niteliklerde katlama, kesme, çizme konusunda oldukça başarılıdır. El ve göz koordinasyon becerisine sahiptir. Yaşı ile paralel fiziksel yapı ve hareket becerisine sahiptir. Nesneleri, çıkarma, takma, toplama, boşaltma vb. becerileri kolayca yerine getirebilmektedir. Büyük kaslarını kullanarak  atlama, zıplama, koşma, tırmanma gibi koordinasyon ve güç gerektiren hareketleri kolay bir şekilde yapabilmektedir. Okulumuzda yapılmış olan etkinliklerde fiziksel açıdan, yaş özelliklerine uygun bir şekilde gelişim göstermiştir. 

SOSYAL- DUYGUSAL GELİŞİM

Etkinliklere kendi isteği ile katılarak sorumluluklarını alıp, yerine getirmektedir. Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda ise gerektiği gibi davranabilmektedir. Sınıf  içerisindeki araç ve gereçleri istekli olarak toplayabilmekte ve uygun olarak düzenleyebilmektedir. İletişim anlamında genel itibari ile uyumludur. Grup etkinliklerine katılmakta, grup etkinliklerinin kurallarına uyum sağlayabilmektedir. Olumlu olumsuz duygu ve düşüncelerini söylemektedir ancak kendini ifade etmekte bazı durumlarda çekimser davranmaktadır.

DİL GELİŞİMİ

Konuşmalarda söz dizimi kurallarını doğru bir şekilde kullanmaktadır. Sözcük dağarcığı hususunda yaşının özelliklerini göstermektedir. Çekinmediği zamanlarda kendini çok rahat ve çok iyi ifade edebilmektedir, cümlelerini doğru ve düzgün kurabilmektedir. Şarkıları, tekerlemeleri ve parmak oyunlarını öğrenmede son derecede başarılıdır. Sözel yönergeleri de yerine getirme ve dinlediklerini açıklamada da başarılı bir gelişim izlemiştir.

BİLİŞSEL GELİŞİM

Bilişsel beceriler olan anlama, bilme, uygulama gibi yeterliliklere sahiptir. Öğrenim hızı ise yaşından beklenen düzeyde ilerlemektedir. Nesneleri çeşitli niteliklerine göre eşleştirme ve gruplama yapabilmektedir. Şekil, sayı, renk vb. kavram bilgilerinin kazanımı ve ileri düzeyde bilişsel becerilerde sırlama, gruplama, gelişimi devam etmektedir. Verilen bilgileri kavrama hususunda özelliklerini gösterebilmektedir ve dikkatini yoğunlaştırabilmektedir. Renkleri tanımaktadır.

ÖZ BAKIM BECERİLERİ

El ve yüz yıkama, tuvalet temizliği gibi temizlik kurallarını uygulayabilmektedir ve ekstra özenli bir davranış göstermektedir. Tuvalet bakımını bir başına bağımsız olarak gerçekleştirebilmektedir. Giysilerini yardımsız tek başına giyinip çıkarabilmektedir. Kendi başına yemek yiyebilme becerisine de sahiptir.  Kendini tehlikelere ve kazalara karşı koruyabilme davranışını gerçekleştirebilmektedir.

ÖNERİLER

Sosyal anlamda aile içinde  mutlaka desteklenmelidir. 

Psikomotor gelişim örnekleri, gelişim örnekleri, motor gelişim örnekleri, öğrencilere uygulanacak psikomotor gelişim örnekleri, ÖZBAKIM BECERİLERİ Gelişim RAPORU, Bilişsel Gelişim Raporu Örnekleri, Sosyal DUYGUSAL Alan Gelişim raporu Örnekleri, Okul Öncesi motor gelişim özellikleri, Dil gelişimi gelişim raporu Örnekleri, Gelişim Raporu ÖRNEKLERİ , Gelişim Raporu ÖRNEKLERİ , Gelişim Raporu ÖRNEKLERİ , Okul Öncesi motor gelişimi etkinlikleri, Psikomotor Gelişim etkinlikleri, psikomotor gelişim örneği, okul öncesi gelişim raporu, okul öncesi gelişim raporu örneği

 


nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası