10 biyoloji kazanım testleri / Sınıf Biyoloji Kazanım Testleri-Kalıtım – 2 – funduszeue.info

10 Biyoloji Kazanım Testleri

10 biyoloji kazanım testleri

Eski adıyla PYBS, yeni adıyla İOKBS bu yıl 3 Eylül tarihte yapılacak. MEB Bursluluk sınavında çıkacak konuların listesini sizler için hazırladık. 9. sınıf, sınıf ve sınıf bursluluk sınavı konuları aşağıda verilmiştir.

9, 10 ve sınıfların girdiği ortaöğretim / lise bursluluk sınavında tüm sınıflara 9. sınıf müfredatından sorular sorulmaktadır.

9,10, sınıf bursluluk sınavında çıkacak konuların listesi MEB tarafından 30 Mayıs tarihinde yayımlanan Bursluluk Sınavına Esas Derslere Ait Konu, Kazanım ve Açıklamalar kılavuzuna göre hazırlanmıştır.

9, 10, Sınıf Bursluluk Sınavı Türk Dili ve Edebiyatı Konuları

9, 10, sınıf bursluluk sınavında çıkacak Türk dili ve edebiyatı dersi konuları:

  • 1. ÜNİTE: GİRİŞ (Standart dil, ağız, şive, lehçe ile argo, jargon kavramları)
  • 2. ÜNİTE: HİKÂYE
  • 3. ÜNİTE: ŞİİR
  • 4. ÜNİTE: MASAL / FABL
  • TÜM ÜNİTELERDE ORTAK KONULAR
  • Sözcükte Anlam Konuları:
    • Sözcükte Anlam Özellikleri (Gerçek, Yan, Mecaz, Terim Anlam)
    • Sözcükler Arası Anlam İlişkileri (Eş Anlam, Zıt Anlam, Eş Sesli, Somut-Soyut)
    • Söz Öbekleri (Deyimler, Atasözleri, Özdeyişler, Yansımalar, İkilemeler)
  • Cümlede Anlam Konuları:
  • Paragrafta Anlam Konuları:
  • Dil Bilgisi Konuları:
  • Yazım Bilgisi Konuları:
  • Edebi Türler ve Söz Sanatları Konuları:
BURSLULUK SINAVI ÇIKMIŞ SORULAR

9, 10, Sınıf Bursluluk Sınavı Matematik Konuları

9, 10, sınıf bursluluk sınavında çıkacak matematik dersi konuları:

SAYILAR VE CEBİR

  • 1. MANTIK
    • Önermeler ve Bileşik Önermeler
  • 2. KÜMELER
    • Kümelerde Temel Kavramlar
    • Kümelerde İşlemler
  • 3. DENKLEMLER VE EŞİTSİZLİKLER
    • Sayı Kümeleri
    • Bölünebilme Kuralları
    • Birinci Dereceden Denklemler ve Eşitsizlikler
    • Üslü İfadeler ve Denklemler
    • Denklemler ve Eşitsizliklerle İlgili Uygulamalar

9, 10, Sınıf Bursluluk Sınavı Fen Bilimleri Konuları

9, 10, Sınıf Bursluluk Sınavı Fizik Konuları

9, 10, sınıf bursluluk sınavında çıkacak fizik dersi konuları:

  • 1. Ünite &#; Fizik Bilimine Giriş
  • 2. Ünite &#; Madde ve Özellikleri
  • 3. Ünite &#; Hareket ve Kuvvet
  • 4. Ünite &#; Enerji

9, 10, Sınıf Bursluluk Sınavı Kimya Konuları

9, 10, sınıf bursluluk sınavında çıkacak kimya dersi konuları:

  • 1. Ünite &#; Kimya Bilimi
  • 2. Ünite &#; Atom ve Periyodik Sistem
  • 3. Ünite &#; Kimyasal Türler Arası Etkileşimler

9, 10, Sınıf Bursluluk Sınavı Biyoloji Konuları

9, 10, sınıf bursluluk sınavında çıkacak biyoloji dersi konuları:

  • 1. Ünite &#; Yaşam Bilimi Biyoloji
  • 2. Ünite &#; Hücre

9, 10, Sınıf Bursluluk Sınavı Sosyal Bilimler Konuları

9, 10, Sınıf Bursluluk Sınavı Tarih Konuları

9, 10, sınıf bursluluk sınavında çıkacak tarih dersi konuları:

  • 1. ÜNİTE: TARİH VE ZAMAN
  • 2. ÜNITE: İNSANLIĞIN İLK DÖNEMLERİ
  • 3. ÜNİTE: ORTA ÇAĞ’DA DÜNYA

9, 10, Sınıf Bursluluk Sınavı Coğrafya Konuları

9, 10, sınıf bursluluk sınavında çıkacak coğrafya dersi konuları:

  • 1. ÜNİTE: DOĞAL SİSTEMLER

9, 10, Sınıf Bursluluk Sınavı Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Konuları

9, 10, sınıf bursluluk sınavında çıkacak din kültürü ve ahlâk bilgisi dersi konuları:

  • 1. BİLGİ VE İNANÇ
  • 2. DİN VE İSLAM
  • 3. İSLAM VE İBADET
    • İslam’da ibadet kavramını ve ibadetin kapsamını açıklar.
    • İslam’da ibadetlerin yapılış amacını ve önemini fark eder.

Sınıf Biyoloji Kazanım Testleri

Eğitim Öğretim Yılı Sınıf Biyoloji Kazanım Testleri Soru ve Cevapları. 10 Sınıf Biyoloji test çöz ve sınavlara hazırlan!

Sınıf Biyoloji Konuları:
Mitoz ve Eşeysiz Üreme, Mayoz ve Eşeyli Üreme, İnsanda Üreme Sistemi, Büyüme ve Gelişme, Kalıtım, Modern Genetik Uygulamaları, Ekolojik Sistem, Biyomlar,Hücre Bölünmeleri,Kalıtımın Genel İlkeleri,Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre Sorunları. Şimdi ,  Sınıf Biyoloji Testleri Çözelim !

  • Canlılarda hücre bölünmesinin gerekliliği.
  • Mitoz
  • Eşeysiz üreme
  • Mayoz
  • Eşeyli üreme
  • Kalıtımın genel esasları
  • Genetik varyasyonların biyolojik çeşitliliği açıklamadaki rolü
  • Ekosistemin canlı ve cansız bileşenleri arasındaki ilişki
  • Canlılardaki beslenme şekilleri
  • Ekosistemde madde ve enerji akışı
  • Madde döngüleri ve hayatın sürdürülebilirliği arasında ilişki
  • Güncel çevre sorunlarının sebeplerini ve olası sonuçları
  • Birey olarak çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki rolü
  • Yerel ve küresel bağlamda çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik çözüm önerileri
  • Doğal kaynakların sürdürülebilirliğinin önemi
  • Biyolojik çeşitliliğin yaşam için önemi
  • Biyolojik çeşitliliğin korunmasına yönelik çözüm önerileri

[trx_icon icon=&#;icon-back-2&#; bg_style=&#;custom&#; font_size=&#;em&#; font_weight=&#;&#;] Sınıf Testleri

Ders Geçmiş Yıllarda Çıkan Soruların Tamamı

← Önceki DersSonraki Ders →

AYT’de s&#;rpriz yok

Haberin Devamı

KİMYADA DÜZENLİ ÇALIŞAN BAŞARILI OLUR
Kimya testi, temel kavram ve ilkeleri iyi kullanan, ayrıntıları görebilen, okuduğunu anlayıp yorumlayabilen ve iyi işlem becerisine sahip olan öğrencilerin çözebileceği düzeydeydi. Soruların 9’u 11’inci sınıf, 4’ü 12’nci sınıf kazanımlarından sorulmuştu. Sınavdaki sorular müfredata uygun olup 11 ve 12’nci sınıf kimya dersi kazanımlarını detaylı bir şekilde ölçtü. Ayrıca bilgi donanımı iyi olan, analitik düşünebilen ve düzenli çalışan öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınavdı.

BİYOLOJİDE BİRDEN ÇOK KAZANIM SORGULANDI
Biyolojide sorulan 13 sorunun 9’u 11i’nci sınıf konularının, 4’ü ise 12’nci sınıf konularının kazanımlarından sorulmuştu. Sınav sorularının tamamının kazanımlara uygun olarak hazırlandığını gördük. Geçen senenin sınavına göre bu yıl sorularının bilgi ve yorum açısından çok daha derinlikli bilgi isteyen sorulardan oluştuğu gözlemledik. Bu seneki sınavda bazı sorular önceki sınavlardan farklı olarak kavramların özelliklerini karşılaştırma şeklinde gelmiş ve konular arası bağlantı sağlanmaya çalışılmıştı. Bazı sorularda birden çok kazanımın sorgulandığı ve çeldiricilerin güçlü olduğunu tespit ettik. Bu noktada konuyu tam olarak bilen öğrencilerin yapabileceği bir sınav denilebilir.

AYT ZORLAMADI
“AYT, sınırlandırılmış konu dağılımına uygunluk gösterdi. Genel olarak alanında yeterli tekrarlarda bulunmuş öğrencilerin rahatlıkla yapabileceği tarzdan soruların bulunduğu bir sınav olmakla beraber eleyici branşları matematik ve geometri oldu” diyen Gen Koleji’nin eğitim uzmanları tarafından yapılan AYT analizi şöyle:

MATEMATİKTE YENİ NESİL SORULAR
Matematik soruları 11  ve 12’nci sınıfın birinci dönem konularından müfredata uygun bir şekilde geldi. Geometri tarafı TYT sınavına göre öğrencileri biraz daha zorladı. Yeni nesil de denen beceri temelli sorulara yer verildi. Soruların orta ve zor olduğunu söyleyebiliriz. Bilindiği gibi AYT daha formüle dayalı bir sınav, bu yüzden düzenli ve sistemli çalışan öğrencilerin başarılı olacağı bir sınavdı.

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATINDA SATIR ARASI SORU YOK
Sınavda 24 edebiyat sorusunun anahtar bilgi olarak altı çizilen eser ve yazarlardan geldiği, Edebi sanat sorularının yoğunluğunu hissettirdiği bir sınav oldu. Yazar ve eser sorularının hepsi anahtar kelime olarak çizilen, beklenilen eserlerden gelmiş olup, satır arası soruyla karşılaşılmamıştır.

FİZİK GEÇEN YIL KADAR ZORLAMADI
Sorular pandemi döneminde yapılan YKS’de olduğu gibi 14 sorunun 9 tanesi 11’inci sınıf müfredatından, 5 tanesi ise 12’nci sınıf müfredatından soruldu. Hemen hemen her konudan soru sorulmaya çalışılmış, sorulardan bir tanesi 12’nci sınıf konularından iki konunun birleştirilmesi ile sorulmuş, bir tanesi de 11’nci sınıf konusu olan Momentum - Çarpışma konusundan klasik tarzda sorulmuştur. Sorular kazanımlara uygun, çok düşünmeye zorlamayan, öğrencileri sınavı kadar zorlamayan bir sınav oldu.

KİMYADA SORULAR ELEYİCİYDİ
Kimya bölümünde sorular 11’inci sınıf ağırlıklı olmak üzere soruldu. 11’inci sınıftan atomun kuantum modelinden 1, gazlar konusundan 2, çözeltiler konusundan 2,enerji konusundan 1, kimyasal tepkimelerde hız konusundan 1, kimyasal denge konusundan 2 soru sorulurken, 12’nci sınıftan karbon kimyasına girişten 1, kimya ve elektrik konusundan 3 soru soruldu. Sorularda işlem ve yorum bir arada istendir. Genel itibari ile bilgiyi ölçmeye ve verilen bilgileri yorumlama üzerinde duruldu. Soruların eleyici özellikleri vardı. Ancak düzenli çalışan tekrarını yapan bolca soru çeşidi görmüş öğrenciler çok zorlanmamışlardır.

BİYOLOJİ ORTA ZORLUKTA
AYT Biyoloji soruları müfredat doğrultusunda ağırlıklı olarak 11’inci sınıf konularından soruldu. Denetleyici ve düzenleyici sistem, sindirim sistemi organları, dolaşım sistemi, solunum sistemi, boşaltım sisteminden soru gelirken üreme sisteminden soru sorulmadı. Genel olarak soruların yoruma dayalı olmayıp biyoloji dersi alan bilgisini ölçmeye yönelik olarak orta zorlukta olduğunu gördük.

TARİH BİLGİ BİRİKİMİNİ ÖLÇTÜ
AYT Tarih Soruları orta-zor seviyedeydi. Konular 9,10,11 ve 12’nci sınıf müfredatına uygundu. İslam Tarihi, İlk Türk Devletleri ve Türk-İslam Devletleri Tarihi, Osmanlı Devleti ve İnkılap Tarihi konularından sorular soruldu. Öğrencilerin anlama -yorumlama ve en önemlisi bilgi birikimlerini ölçen sorular çıktı.

Matematik sorularının AYT’ye göre daha zor olduğu söylenebilir. Özellikle Geometri soruları adayları zorladı. Fen derslerinde fizik ve biyoloji alanında zorlayıcı soruların olması nedeniyle, bu dersler belirleyici oldu. Fizik soruları geçmiş senelere göre, basit matematiksel işlemli soruları daha fazla içerse de ağırlık, işlemsiz yorum sorularına verildi. Kimya alanında AYT’ye benzeyen bilgiye dayalı orta zorlukta, formül bilmeyi ve yorumlamayı gerektiren sorular soruldu. Biyoloji alanında ise temel bilgiyi içeren öncüllü soruların ağırlıklı olduğu, birkaç sorununda yorumlama becerisini gerektirdiği sorular soruldu. Sözel alanda, tarih orta zorlukta sorulardan oluştu. Coğrafya alanında, önceki senelere oranla zorluk derecesi artış göstermiş, Harita okuryazarlığı gerektiren soruların ağırlıklı olduğu görüldü. Felsefe grubu, AYT’ye göre daha kolay bir sınavdı, bilgi yorumlama ve metin analizi gerektiren sorular soruldu.

Özetle, genel olarak AYT sınavı bilginin ağırlıklı olduğu, bunun yanında muhakeme, okuduğunu anlama, yorumlayabilme, gündelik hayatla ilişkilendirebilme ve çıkarımda bulunabilme becerisini ölçen sorulardan oluştu.

MATEMATİKTE AYIRT EDİCİ SORULAR ARTTI
AYT Matematik testinde müfredat dışı soru olmayıp sorular kazanımlara uygundur. Matematik testinde geçen yıla göre ayırt edici soru sayısında artış görüldü.  Geometri soruları etkinlik içeren sorulardan oluştu. Öğrencilerden aldığımız yorumlara göre soruların zorluk düzeyi geçmiş yıllara göre daha belirleyici oldu. Analitik düşünme yöntemlerini kavramış, soru tipi ezberlemeyen, matematiksel kavram ve teoremler üzerine analitik düşünerek öğrenmiş öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınav gerçekleşti.

FEN TESTİNDE KİMYA VE BİYOLOJİ BELİRLEYİCİ
AYT genel olarak değerlendirildiğinde kimya ve biyoloji alanlarının belirleyici olduğu görüldü. Fen bilimleri testi derslere göre şöyle yorumlandı:

AYT Fizik testinde tüm sorular, 11 ve 12’nci sınıfın ilk dönem müfredatından seçilmiş olup, soru sayısının azlığı nedeniyle her konudan (Ağırlık merkezi, Yeryüzünde Hareket, Bağıl Hareket, İş Güç Enerji, Basit makineler, Elektrik alan, Işıkta girişim) sorgulama yapılmadı. Bu anlamda soruların tamamı müfredata uygun, ancak müfredat kapsamına göre daha dar çerçevede kaldı. Fizik testinin genelinde fiziksel kavramların, temel fizik kuralları kullanılarak fizik bilgileri üzerinden güçlü ve dikkatlice yorumlanması ile sonuca ulaşılabildi. Basit matematiksel işlemli sorular önceki yıla göre daha fazla olmasına rağmen, ağırlık, işlemsiz yorum sorularına verildi. Sığaç ve vektör soruları ile fizik testinin AYT de belirleyici olacağını düşünüyoruz.

AYT Sınav kimya testi soruları 11 ve 12’nci sınıf müfredatından ÖSYM’nin açıkladığı kazanımlara uygun olarak hazırlanmış. Sınavda çıkan soruların bilgiye dayalı, geneli orta zorlukta, formül bilmeyi ve yorumlamayı gerektiren sorulardan oluştuğu gözlendi. AYT sınavı ile benzer zorlukta bir sınav olduğu belirtilmiştir. Düzenli çalışan ve kazanım eksiği olmayan öğrenciler için çözülebilir düzeyde sorulardan oluştu.

Sınav sorularının müfredatına uygun temel bilgi içerdiği görüldü. 11 ve 12’nci sınıf konularına hakim öğrencilerin yapabileceği türden sorular olduğu anlaşıldı. Birkaç soruda bilginin yanı sıra yorum da yapmak gerektiği belirlendi. Sınavda yeni nesil sorulara yer verilmedi.

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATINDA SÜRPRİZ YOK
Sınavda müfredat dışı sorulara yer verilmemiş, dil ve anlatım konularından sadece anlam bilgisi soruları yer almış. Farklı tipte soruya yer verilmedi ve dil bilgisinden soru sorulmadı. Sınavın Türk edebiyatını tarayan, sürpriz soruların olmadığı ve orta zorlukta bir sınav olduğu saptandı.

TARİH SORULARI BİLGİ AĞIRLIKLI
Bu yıl AYT Sosyal Bilimler-1 de yer alan Tarih sorularının çoğunluğu bilgi ağırlıklı sorulardan oluştu. Sınavı geçmiş yıllarla karşılaştırdığımızda zorluk seviyesinin orta zor düzeyde bir sınav olduğunu söyleyebiliriz. Soruların ağırlıklı olarak 9 ve 12’nci sınıf müfredatından sorulduğu tespit edildi.

COĞRAFYA HARİTA OKURYAZARLIĞI İSTEDİ
AYT sınavında Coğrafya testi, 11 ve 12’nci sınıf MEB müfredat ve kazanımlarına uygun, bilginin ön planda olduğu ve iyi bir harita okuryazarlığı gerektiren sorulardan oluştu.  Özellikle “Uluslararası Örgütler” ve “Türkiye’de Enerji Kaynakları” sorularının seçiciliği yüksek bulundu. Geçtiğimiz senelere göre zorluk seviyesi yüksek soruların sayısı arttığı için, coğrafyanın sosyal bölüm içerisindeki belirleyiciliğinin fazla olduğu söylenebilir.

FELSEFE GEÇEN YILA GÖRE DAHA KOLAYDI
AYT’de felsefe grubu testinde Felsefe, Psikoloji, Sosyoloji ve Mantık alanlarından 3’er soru soruldu. Sorular analiz edildiğinde müfredat dışı soru olmadığı, önceki yıllardan farklı olarak kavram bilgisi sorulmadığı; yorumlama ve metin analizi bilgisi gerektiren sorulardan oluştuğu gözlenmiştir. Soruların net, açık ve iyi kurgulanmış olduğu söylenebilir.   AYT Felsefe grubu sorularının AYT ile güçlük derecesi açısından karşılaştırıldığında daha kolay olduğu gözlendi.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLÂK BİLGİSİ ZORLADI
Bu yılki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi soruları AYT sınavında olduğu gibi kavram ve bilgi ağırlıklı soruldu. Sorulan bu sorular ile öğrencilerin bilgi seviyesi yeni nesil soru tarzı ile harmanlanarak ölçüldü. Öğrencilerin kavram ve bilgi sorularının anlama ve yorumlama sorularına göre öğrencileri zorladığı görüldü.

MATEMATİK VE TARİH BELİRLEYİCİ OLACAK
AYT’de genel olarak tüm derslerin orta zorlukta olduğuna dikkat çeken Uğur Okulları ve Uğur Kurs Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt ile Lise Bölüm Başkanlarının değerlendirmesi şöyle:

MATEMATİK TYT’YE GÖRE ZORLAMIŞ OLABİLİR
Matematik, bilgi içeren ve bu bilgileri kullanıp işlem yapmayı gerektiren sorulardan oluştu. Matematik sorularında AYT sınavına benzer bir dağılım vardı. Sorular adayın matematiksel bilgi seviyesini ve bilgiyi kullanarak işlem yapabilme gücünü ölçtüğünden bazı adaylara TYT matematik sınavına göre daha zor gelmiş olabilir.Öğrenciler; soruların net, anlaşılır ve zorluk seviyesinin orta seviyede olduğunu söyledi.

GEOMETRİ ORTA GÜÇLÜKTEYDİ
Geometri ağırlıklı olarak 9, 10 ve 11’inci sınıf konularından bilgi gerektiren ve yorum yaparak çözüme ulaşmayı hedefleyen sorulardan oluşmuştu. Geometride gerçek hayat problemleri ile ilişkilendirilip görsellere yer verilerek hazırlanmış orta güçlükteki sorular vardı.

FİZİKTE DERİNLEMESİNE DÜŞÜNMEYİ GEREKTİREN SORULAR VARDI
Fizik sorularının bir kısmı yüzeysel düzeyde bilgi, yorum ve çıkarım gerektirirken, bir kısmı daha derinlemesine düşünmeyi gerektiren sorular olarak değerlendirilebilir. Geçtiğimiz yıldan farklı olarak bazı sorular hesaplama içerdi. Bu, adayların sıralamadaki yerini belirlemede en önemli etkenlerden biri olacak. Soruların temel özelliğinin akademik bilgiyi inceleyen ve herhangi bir boşluk olduğunda hataya neden olabilecek sorulardan oluştuğunu gördük.

KİMYA MÜFREDATA TAMAMEN UYGUNDU
Kimya sorularının müfredata tamamen uygun olduğu görülüyor. Geçmiş yıllardaki sınav sorularına benzerlik gösterdi. İşlemli sorular belirleyici olacak. Sınava iyi hazırlanan adayların yapabilecekleri, seçici, ayrıntılı, işlemli sorular yanında, bilgi düzeyi düşük olan öğrencilerin de yapabilecekleri sorulara yer verildi.

BİYOLOJİ SORULARI GEÇMİŞ YILLARLA BENZERDİ
Biyoloji sorularının klasik ÖSYM formatında, AYT’nin uygulandığı geçmiş yıllara benzer, bilgi temelli ve orta zorluk seviyesinde olduğu görüldü. Sorular 11 ve 12’nci sınıf birinci dönem kazanımlarını kapsadı. Toplam 13 biyoloji sorusundan 9 tanesi 11’inci sınıf, 4 tanesi 12’nci sınıf müfredatından geldi. Klasik ÖSYM formatında ve müfredatla uyumlu olan soruların AYT’nin uygulandığı geçmiş yıllarla benzer olduğu görüldü. Öğrenciler, bu sene AYT biyoloji kapsamında genel olarak bilgiyi ölçen sorular ile karşılaşmıştı. Soruların müfredat kazanımlarına hakim adayların yapabileceği, orta zorluk düzeyinde olduğunu söyleyebiliriz.

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATINDA ELEYİCİ SORULAR VARDI
Türk Dili ve Edebiyatı 9,10 ve 11’inci sınıf müfredatından yazar-eser ve temel edebiyat bilgisini sorgulayan ve aynı zamanda yorum becerisi gerektiren sorulardan oluşmuştu. Dersin 24 sorusunun 6’sı anlam bilgisi, 18’i Türk edebiyatı sorusundan oluşmuştu. Bazı sorularda detay bilgi verilerek öğrencilerden yazarı ya da eserini bulması istendi. Bu sorular edebiyat alanında eleyici sorular olacak. Genel anlamda orta düzeyde zorluğa sahip test olduğu söylenebilir.

TARİHTE SORULAR AÇIK VE ANLAŞILIRDI
Tarih soruları, ağırlıklı olarak bilgi ve bilgiyi analiz etme gücünü ölçen funduszeue.info iki testteki tarih sorularının zorluk düzeyi yüfunduszeue.info olarak tarihi kavramlar, dönem bilgisi, neden-sonuç ilişkisi, kronoloji bilgisi ve temel bilgiler verilerek paragraf yorumlama becerisini ölçen sorulardan oluşmuştu. Soruların kurgusunda açık, net ve anlaşılır bir dil kullanılmıştı.

COĞRAFYA RAHATLIKLA YAPILABİLİRDİ
Coğrafya sorularının konu dağılımı dengeli ve MEB kazanımlarına ve müfredata uygundu. Coğrafya dersinde harita okuryazarlığı her yıl olduğu gibi bu yıl da ön plana çıkarıldı. Konu kapsamına hakim, düzenli çalışan adayların rahatlıkla yapabileceği bir sınavdı. Sınavlarda adaylara ‘Doğal Sistemler, Beşeri Sistemler, Küresel Ortam ve Çevre ve Toplum’ ünitelerinin tamamından soru yöneltildi. TYT’de haritalı soru sorulmamışken; AYT’ de hem Sosyal Bilimler-1 hem de Sosyal Bilimler-2 testlerinde çokça harita okuryazarlığı gerektiren soru yöneltildi. Sosyal Bilimler-1 testinde Doğal Sistemler; Sosyal Bilimler-2 testinde ise Beşeri Sistemler üniteleri ön plana çıkarıldı.

FELSEFE GRUBU MÜFREDATA UYGUNDU
Felsefe soruları, önceki yıllardaki AYT formatına benzer, müfredata uygun, konuları bilen öğrencinin çözebileceği orta düzeyde bir zorluktaydı. Paragrafa dayanarak temel bilgi ve yorum gücünü ölçen felsefe ve sosyoloji soruları bilgiyi analiz etme becerisi gerektirdi. Psikoloji ve mantık sorularının tümü, doğrudan bilgiyi ölçen sorulardı. Bazı soruların çeldiricileri güçlü tutulmuş, tüm sorularda açık ve net bir dil kullanılmıştı. Orta derece zorluk düzeyine sahip bir sınavdı.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ GEÇMİŞE GÖRE DAHA BASİTTİ
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi soruları geçmiş yıllara oranla daha basit, genelde yorum yapma becerisini ölçmenin yanı sıra temel bilgileri de sorgulayan tarzda hazırlanmıştı. Kolay tarzda hazırlanan soruları cevaplamak isteyen öğrencinin müfredat dahilindeki konu ve kazanımlara hakim olması gerekiyordu. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine ait toplam altı sorunun dördü yorum yapmayı gerektiren tarzdaydı. Diğer iki soruda ise öğrencinin temel bilgilerini ölçmek amaçlanmıştı. Bu sınavda öğrencilerden soruları dikkatli bir şekilde okuyarak bilgiyi analiz etmesi ve yorumlaması istendi.

GÜZEL SONUÇLAR ALINABİLİR
Türk dili ve edebiyatı testinde ayırt edici soruların geçen yıla kıyasla daha fazla olduğuna dikkat çeken Bahçeşehir Koleji uzmanları sınavı şöyle değerlendirdi:

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATINDA ZORLAYICI SORULAR VARDI
Türk dili ve edebiyatında soru dağılımı geçen sene olduğu gibi 6 adet anlama ve yorumlama, 18 adet edebiyat sorusuna yer verildi. Geçen senelerde şiir verip seçeneklerde şiirin özellikleri sorgulanırken bu sene, geçen senelerden farklı olarak ‘çeşitli özellikler’ verildi ve ‘bu özelliklerin hepsini taşıyan dize’nin bulunması istendi. Bu zorlayıcı sorulardan biri oldu. AYT Edebiyat sorularının geneline baktığımızda öğrencileri zorlayacak sorular vardı. Ancak düzenli çalışıp tekrar yapan öğrencilerin güzel sonuç alacağı bir sınav olduğunu söylemek mümkün.

MATEMATİKTE ‘POLİNOM’ SORUSU AYIRT EDİCİ
Matematik soruları kazanımlara uygun bir şekilde hazırlanmıştı. Sorular genel olarak orta güçlükte olup ifadeler oldukça açık ve anlaşılırdı. Uzun metinli karmaşık sorulara yer verilmemişti. Sınavda AYT müfredatından çıkarılan Limit, Türev ve İntegral konularının olmaması ve bu soruların yerine 9 ve 10’uncu sınıf kazanımlarından soruların sorulmasından dolayı sınavın bu yılki ortalamasının geçen sene ile paralellik göstereceğini düşünüyoruz. Ayrıca sınavda birkaç kazanımı içinde barındıran soru sayısının da az olması soruların yapılabilme oranını arttıracak.Düzenli bir şekilde derslerini takip ederek test çözen ve soruları dikkatlice okuyan öğrencilerin başarılı olacağı bir sınav oldu. Polinom sorusunun sınavın ayırt edici sorusu olduğunu söyleyebiliriz.

GEOMETRİYE DÜZENLİ ÇALIŞAN BAŞARILI OLDU
Geometri soruları, 12’nci sınıf 2’nci dönem konuları dışında tüm lise öğretim programı kazanımlarını kapsayacak şekilde güncel hayatla ilişkilendirilmiş sorulardan oluştu. Geçen yıllarda yapılan sınavlara oranla 9 ve 10’uncu sınıf öğretim programlarından daha fazla soruya yer verildi. Düzenli çalışan öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınav oldu. ‘Çemberde Uzunluk’ sorusunun sınavın ayırt edici sorusuydu.

FİZİKTEKİ SORULAR YILINDAKİ AYT İLE BENZERDİ
Fizik testinde, kazanımların günlük hayatla ilişkilendirildiği, öğrencilerin kazanımlara dair hâkimiyetini ölçen ve bilginin yorumlanmasını gerektiren nitelikte sorular vardı. Hikâyeleştirilmiş yeni nesil sorulara TYT’de olduğu gibi bu sınavda da yer verildi. Sınavda son iki yıldır hiç işlem sorusu sorulmamışken, bu yıl işlem içeren 5 soru funduszeue.infoçen yıl her iki sınıf seviyesine ait konulardan 7’şer soru çıkmışken bu yıl 11’inci sınıf konularından 9, 12’nci sınıftan ise yalnızca 1’inci dönem konularını kapsayan 5 soru soru vardı. Sınavdaki soru dağılımının yılında yapılan AYT fizik sınavı ile benzerliği dikkat çekti. Fizik testinin 11’inci ve 12’nci sınıf sınıf konularına hâkim, kazanımları tam olarak özümsemiş, konuya dair günlük hayatla ilgili yaşamsal örnekleri anlamış, düzenli ve yeterli sayıda soru çözen adayların yapabileceği bir yapıda olduğunu düşünüyoruz.

KİMYADA SORU DAĞILIMI DENGELİYDİ
Kimya sorularının dokuz tanesi 11, dört tanesi ise 12’inci sınıf ünitelerinden hazırlanmıştı. Sınavda 12’nci sınıf 2’nci dönem ünitelerine yer verilmediği için geçen yıldan farklı olarak ‘Gazlar’ ile ‘Sıvı Çözeltiler’ ünitelerinin soru sayıları arttırılmıştı. Bu yıl ‘Periyodik Sistem’ ile ‘Çözünürlük Dengesi’ konularına yer verilmemişfunduszeue.inforın ünitelere dağılımı oldukça dengeliydi AYT kimya sorularıyla karşılaştırıldığında soru dağılımı farklılıkları olsa da zorluk düzeyi bakımından büyük ölçüde benzerlik gösterdiğini söylemek mümkün. Sınavda yer alan 11’inci sınıf düzeyindeki 9 sorunun kolay ve orta güçlükte, 12’nci sınıf düzeyindeki 4 sorunun ise orta güçlükte olduğunu görüyoruz. Soruların yaklaşık yarısı da matematiksel işlem becerisi gerektiren sorulardı. Logaritmik terimin yer aldığı Nernst Bağıntısı sorusu ile görseli verilmeden metinle betimlenen Galvanik Hücre ve Elektrolitik Hücre soruları da öğrencileri zorlayacak nitelikteydi. Bu sebeple 12’nci sınıf ünitelerine ait bu üç sorunun belirleyici olacağını söyleyebiliriz.

BİYOLOJİDE GÜÇLÜ ÇELDİRİCİLER YOKTU
Biyoloji Testinde, 11’inci sınıf kazanımlarından 9, 12’nci sınıf kazanımlarından 4 adet soru soruldu. Testte ‘İnsan Fizyolojisi’ ünitesi 7 soru ile önemli yer tuttu. Genel olarak kolay ve orta düzey sorularla öğrencilerin bilgi düzeyini ölçmek hedeflenmiş olup yorum becerisi gerektiren sorulara yer verilmedi. Test, geçen senekine göre adayları daha az zorlayacak bir yapıdaydı. Adayların ikilem yaşayabileceği, öncüllü soruların bazılarında güçlü çeldiricilerin bulunmaması avantaj sağladı. Bu anlamda AYT biyoloji testi, sınava düzenli çalışan öğrencilerin rahat bir şekilde çözebileceği yapıdaydı.

TARİH ÖNCEKİ YILLARLA PARALEL
Tarih testinde soruların iki tanesi yorum gerektiren sorulardan oluşurken 8 sorunun çözümü için kavram bilgisi gerektirdi. Bu durum sınavın güçlük düzeyinin yüksek olmasına neden oldu. Soruların geneline bakıldığında, daha önceki yıllarda hazırlanmış kazanımlara paralel bir sınavdan oluştuğu görülüyor. 9’uncu ve 12’nci sınıf öğretim programlarının ikisinden toplam 16 soru gelerek sınavın ağırlıklı kapsamını oluşturdu. Soruların MEB öğretim programında yer alan kazanımlara uygun olması, soru köklerinin açık net ifadelerden oluşması, genel tekrar yapan ve konu içeriklerine hâkim olan adaylar açısından avantaj oluşturdu.

COĞRAFYA HARİTA OKUMA BECERİSİNİN ÖNEMİNİ GÖSTERDİ
Coğrafya soruları, beklendiği gibi sınıf 2’nci dönem konularından sorular yer almadığından, hem sosyal bilimler-1 testi hem de sosyal bilimler-2 testinde 11’inci sınıf konularına ait sorular sayıca öne çıkacak şekilde düzenlenmişti. Ünitelere göre soru dağılımlarında ise sosyal bilimler-1 testinde ‘Doğal Sistemler’ ünitesinden soruların, sosyal bilimler-2 testinde ise ‘Beşerî Sistemler’ ünitesinden soruların diğer ünitelere göre sayıca fazla olduğu görüldü. Her iki testte de ‘biyoçeşitlilik-ekosistem, küresel ısınma, ekstrem olaylar ve Türkiye’de enerji’ konularından sorulara yer verilmişti. Birçok soruda harita kullanılmış olması, harita okuma becerisinin geliştirilmesinin Türkiye ve Dünya haritalarını tanımanın önemli olduğunu bir kez daha gösterdi. Coğrafya soruları genel olarak güçlü çeldiricileri bulunmayan, açık ve anlaşılır bir yapıda olup geçen yılki AYT sınavında olduğu gibi orta güçlükte sorulardandı.

FELSEFE GRUBU SORULARINDA KÜÇÜK İPUÇLARI VARDI
Felsefe soruları, MEB kazanımlarına uygun olarak, açıklanan kapsam doğrultusunda hazırlandı. Sorular önceki yıllarda olduğu gibi öğrencilerin alan bilgisini ölçmeye yönelik olarak hazırlanmış ve paragrafların içinde cevapların bulunabilmesi için küçük ipuçlarına da yer verilmişti. Paragraflar çok uzun tutulmamış, terimsel ifadelere fazla yer verilmemişti. Psikoloji soruları AYT sorularında olduğu gibi kısa ve öğrencilerin alan bilgisini ölçen, yoruma yer vermeyen sorulardan oluşturulmuştu. Mantık sorularında AYT’den farklı olarak felsefe sorularında olduğu gibi paragraflara yer verilmiş, paragraftan yola çıkarak seçeneklerde tamamen kavramsal bilgiyi ölçen ifadeler yer almıştı. Öğrencilerin yalnızca paragrafı anlayarak yorumlamalarını değil, seçeneklerdeki kavramlara da hâkim olmalarını gerektiren sorular vardı. Sosyoloji soruları önceki yıllardan farklı olarak paragraftan çıkartılabilecek yoruma ulaşılması yerine paragrafta açıklamaları verilen kavramların terim karşılığının seçeneklerde bulunmasını gerektirdi.

SINAV MÜFREDATA UYGUN SORULARDAN OLUŞTU
Sınavın müfredata uygun sorulardan oluştuğuna dikkat çeken Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Eğitim Kurumları Üniversite Hazırlık Bölüm Başkanları’nın sınav hakkında yaptığı değerlendirme şöyle:

MATEMATİKTE İŞLEM UZUNLUĞU ADAYLARI YORDU
Matematik testi MEB kazanımlarına uygun, alan bilgisini ve analiz kabiliyetini ölçen sorulardan oluşan bir sınavdı. 12’nci sınıfın 2’nci dönem konularının sınav kapsamından çıkarılmış olması nedeniyle soru dağılımı önceki yıllarla bir miktar farklılık göstermiş durumda. Kapsam dışı tutulan konuların yerine ağırlıklı olarak 9’uncu ve 10’uncu sınıf konularından sorular kullanılmış. Bu bağlamda 9’uncu sınıfa ait temel kavramlar sorularının sayısı önceki yıllara göre ciddi oranda artış göstermiş. Soruların bir kısmındaki işlem uzunluğu adayları yormuş olabilir.

GEOMETRİDE 9 VE 10’UNCU SINIFTAN SORU GELDİ
Geometri soruları geçmiş yıllarda yalnızca 11 ve 12’nci sınıf müfredatını içerirdi. Bu yıl ise 12’nci sınıf ikinci dönem konularından sorulmayınca 9 ve 10’uncu sınıf müfredatından da sorular geldi. Soruları dikkatli okuyan, düzenli çalışan bir öğrencinin başarı olabileceği bir sınav.

FİZİKTE YORUMA DAYALI SORULAR FAZLAYDI
Fizik soruları, beklenildiği gibi 11 ve 12’nci sınıf müfredatına uygun sorulmuştu. Genel olarak soruların mekanik ağırlıklı olduğunu gördük. Son yıllarda olduğu gibi işleme dayalı soru sayısı çok az, yoruma dayalı soru sayısı fazlaydı. Sınavda, günlük hayatta fizik bilgilerinin kullanıldığı örnekleri içeren sorulara da yer verilmişti.

KİMYADA SORU DAĞILIMI BU YIL FARKLIYDI
Kimya soruları müfredata uygun kazanımları içerdi. Soru dağılımı bu seneki özel durumdan dolayı geçen seneye göre farklılık gösterse de sınavın yüzde 30’u 12’nci sınıf konu kazanımlarını kapsadı. Konulara hâkim olan, yorumlayabilen öğrenciler için zorlanmadan yapılabilecek bir sınav olmuş.

BİYOLOJİ BİLGİYİ KULLANMA BECERİSİNİ ÖLÇTÜ
Biyoloji sorularında, 12’nci sınıfın birinci dönemi ile 11’inci sınıfa ait ünitelerdeki kazanımlar sorgulanmıştı. Sorular MEB müfredatına uygun olup genellikle öğrencilerin biyoloji alan bilgisini kullanma becerisini ölçen nitelikteydi. Sınavda temel bilgi sorularının yanı sıra, konulardaki detayları özümsemiş ve yorum gücü yüksek adayların çözebileceği tarzda sorular bulunuyordu. Sınava iyi hazırlanan öğrencilerin çalışmalarının karşılığını güzel şekilde alacakları bir sınav olduğunu söyleyebiliriz.

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SORULARI ADAYLARI ZORLAYACAK TÜRDEN
Türk Dili ve Edebiyatı testinde 6 tane paragraf sorusu yer alıyor. Edebiyat sorularında ise 6 tane şiir bilgisi sorusu var. Bunlar içinde söz sanatları, uyak, ölçü bulma, nazım biçimi, nazım türü bulma gibi başlıklar öne çıkıyor. 4 soru divan edebiyatıyla funduszeue.info akımlarından 1 sorunun yer aldığı testin diğer soruları Yunus Emre, İbrahim Şinasi, Hüseyin Cahit Yalçın, Mehmet Akif Ersoy, Orhan Seyfi Orhon, Haldun Taner gibi sanatçıları ölçmekte. Bu yılki sınavın kapsamında yer almayacağı söylenen konulardan soru sorulmadığı gibi bazı bölümleri çıkarılan ünitelerle ilgili sorulara da yer verilmemiş. Bu testteki sorular adayların zorlanacağı türden. Sınavdaki metinlerin günlük dile yakın örneklerden seçilmiş olması ise öğrenciler açısından olumlu bir gelişme.

TARİHTEKİ SORULAR BELİRLEYİCİ OLACAK
Sosyal 1 ve Sosyal 2 Tarih soruları MEB müfredatına uygundu. 9, 10, 11 ve 12’nci sınıf konu kazanımları dikkate alınarak hazırlanmış, sade, anlaşılır nitelikteydi. Sınav sürecinde disiplinli çalışan ve düzenli konu tekrarları yapan, soru kökünü iyi okuyan tüm öğrencilerin rahatlıkla cevaplayabileceği düzeydeydi. Tarih kavram bilgisi, bilgiyi yorumlama yeteneği, kronolojik olayların neden ve sonuç ilişkisiyle bağlantılarını kurabilme kazanımları doğrultusunda ayırt edici, zorluk derecesi yüksek soruların belirleyici olacağı bir sınav gerçekleşti.

COĞRAFYA BİLGİ AĞIRLIKLIYDI
Coğrafya soruları müfredata uygun ve TYT’ye göre daha fazla bilgi ağırlıklı sorulardan oluşuyor. Harita üzerinden çalışma yapmak coğrafya sorularını yapmayı kolaylaştırır. Sınavda küresel örgütlerden, yenilenebilir enerji kaynakları rüzgar enerjisi, turizm, sera gazı, tropikal siklonlar, biyoçeşitlilik, kültür bölgeleri ve su ekosistemi konularından sorular geldi.

FELSEFE GRUBU SORULARI MAKUL SEVİYEDEYDİ
Felsefe grubu soruları müfredatla uyumluydu. 2’nci dönem konularının dahil olmaması psikoloji, sosyoloji ve mantık sorularının makul seviyede olmasını sağlamış. Okuduğunu anlayan ve kavramsal açıdan yorumlayabilen adaylar için nispeten kolay bir sınavdı.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası