Bursa, Osmangazi, Yunuseli Mahallesi Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’nda bin metrekarelik piknik, eğlence ve spor alanı imara açıldı. Uzun zamandır imara açılmaya çalışılan arazinin büyük bir bölümünün AKP’li Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin bir kısım beton işlerini yapan SİNTA Sanayi İnşaat Taahhüt ve Ticaret AŞ’ye ait olduğu öğrenildi. Şu an boş duran arazi için AKP’li Bursa Büyükşehir Belediyesi, yapılaşmayı öngören bir imar planı yaptı. TMMOB Şehir Plancıları Odası planların iptali istemiyle dava açtı. Oda dilekçesinde, alanın “daha önce kum ve malzeme ocağı olarak işletildiğini ve doldurulmuş alanların bulunduğunu, söz konusu imar planlarının mahkeme tarafından iptaline karşın tekrar tekrar aynı değişikliklerin yapıldığını, alanın 1. derece deprem bölgesinde yer aldığını, imar planlarının çevreye, doğaya ve topluma zarar vereceğini” belirtti. Mahkeme de imar planlarını iptal etti.
AKP’li Bursa Büyükşehir Belediyesi alanı yapılaşmaya açan büyük ölçekli yeni bir plan hazırladı. Plan belediye meclisinde 22 Kasım ’de kabul edildi. Bunun üzerine AKP’li Osmangazi Belediye Meclisi kasım ayı toplantılarında alana ilişkin bir önerge geldi. Osmangazi Belediye Meclisi Başkanlığı’na Mehmet Bayram tarafından verilen önergede söz konusu alana ilişkin büyük ve küçük ölçekli imar planlarının mahkeme tarafından açılan davalar sonucu iptal edildiği ve bölgenin plansız kaldığı belirtilerek yeniden küçük ölçekli imar planı yapılması istendi. Ayrıca önergede küçük ölçekli uygulama imar planlarının “Bir aylık bir zaman kaybına yol açmamak için anılan adalarda yapılan uygulama imar planı çalışmasını içerir ekli dosyanın önergemiz ile birlikte incelenerek, hakkında gereği yapılmak üzere İmar ve Planlama Komisyonu’na havalesini saygı ile arz ederiz” denilmesi dikkat çekti. Küçük ölçekli imar planı CHP’li meclis üyelerinin “ret” oyuna karşın AKP’li Meclis üyelerinin oylarıyla kabul edildi.
İlçe belediyesinin CHP’li meclis üyesi Sefa Yılmaz, “6 Kasım tarihli toplantıda AKP Meclis grubu önce bir önerge vererek söz konusu dosyayı imar komisyonuna havale etti. Aynı meclis toplantısında meclis gündemi görüşüldüğü sırada da toplantıya 5 dakika ara verildi. 5 dakikalık arada imar komisyonu toplanarak dosya komisyonda görüşülmüş gibi yapılarak önceden hazırlanan imar komisyonu raporu AKP komisyon üyeleri tarafından imzalanarak meclis gündemine alındı ve belediye meclis üyeleri bahsi geçen plan değişikliği hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadan, dosya hakkında hiçbir inceleme şansı olmadan AKP’li ve MHP’li meclis üyelerinin oyları ile plan değişikliğini belediye meclisinden geçirdiler. İmara açılan alanda bina yükseklikleri 12 kata kadar yapılabilecek. Oysa ki imara açılan bu alanın çevresi 2 veya 3 katlı imar hakkı olan alanlar” diye konuştu.
Yılmaz arazinin büyük bir kısmının büyükşehir belediyesi dahil birçok belediyenin asfalt işini yapan SİNTA İnşaat şirketine ait olduğunu belirterek “Belediye daha önce rekreasyon alanında olan bu alanın tamamını şehrin park alanı olarak halkın kullanımına kazandırmak yerine bölgeyi ranta kurban etmeyi tercih etmiştir” dedi.
bin bin metrekare büyüklüğündeki alan çoğunluğu konut+ticaret olmak üzere imara açıldı. Yükseklik en fazla 12 kat olarak belirlendi. Planda bin metrekaresi konut, 10 bin metrekaresi ticaret, 4 bin metrekaresi cami, 30 bin metrekaresi eğitim, 55 bin metrekaresi park ve yeşil alan, 6 bin metrekaresi sağlık olmak üzere birçok alan yer aldı.
İstanbul Esenyurt İlçesi, Osmangazi Mahallesi, ada, 39 parsele ilişkin Dini Tesis Alanı amaçlı 1/ ölçekli imar planı tadilatı askıda
Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, selden etkilenen bölgelerdeki yapılan çalışmaları yerinde inceledi. Su baskınlarının geçmişte yapılan imar hataları sebebiyle yaşandığını vurgulayan Bozkurt, "Burası dere kotunun altında bir yer, buraya imar verilmiş. Bu kabul edilir bir şey değil" dedi
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Esenyurt İlçesi, Osmangazi Mahallesi, ada, 39 parsele ilişkin Dini Tesis Alanı amaçlı 1/ ölçekli 16 Haziran tasdik tarihli plan tadilatı bugün askıya çıkarıldı. İmar planı 21 Eylül tarihinde askıdan indirilecek.
İmar planı için
Copyright © funduszeue.info
T.C. UYUMAZLIK MAHKEMES HUKUK BÖLÜMÜ ESAS NO : / KARAR NO : / KARAR TR : | ÖZET : mar plan ve buna dayal imar uygulamas sonucunda uranlan zararn tazminine yönelik bulunan davann, sayl dari Yarglama Usulü Kanunu'nun 2/1-b maddesinde yer alan "dari eylem ve ilemlerden dolay kiisel haklar dorudan muhtel olanlar tarafndan açlan tam yarg davalar" kapsamnda DAR YARGI YERNDE çözümlenmesi gerektii hk.
|
K A R A R
Davac : N.Ç.
Vekilleri : funduszeue.infoG. I. - Av.Ç.D.E.
Davallar : 1- Osmangazi Belediye Bakanl
Vekili : Av.S.Y.
2-Bursa Büyükehir Belediye Bakanl
Vekili : Av.M.P.
O L A Y : Davac vekili dava dilekçesinde; Bursa 3. dare Mahkemesinde / E. say ile Bursa li, Osmangazi lçesi, 2.Bölge. Altnova Mah., H22D02D2D pafta, adada bulunan 1, 2, 3, 4,5, nolu parsellerin sahipleri olan N.D., S. K., N.Ç., H.D. birlikte davac gösterilerek dava açldn; Bursa 3.dare Mahkemesinin, K/ say ile, davaclarn her tanmaza ilikin olarak ayr ayr dava açmas gerektiinden bahisle dilekçenin reddine karar verdiini; i bu davann, bu nedenle her parsel için ayr olarak açlm olduunu; müvekkili Nuray Çiçekin, adna kaytl olan, Bursa li, Osmangazi lçesi, 2.Bölge. Altnova Mah tarihli dilekçede, Osmangazi Belediyesinin, müvekkilinin tanmaz üzerine, ald karara uygun olarak Bursa li, Osmangazi lçesi, 2.Bölge, Altnova Mah., H22D02D2D pafta, ada, nolu parselleri üzerinde, bir ina gerçekletirip gerçekletirmediini bildirmesini ve müvekkillerinin maduriyetini giderecek ekilde, tanmaz bedelinin ve uranlan zararn ödenmesinin talep edildiini; Osmangazi Belediyesinin TL.nin el atma tarihinden itibaren, müvekkilinin tanmaznn bedeli ve yoksun kald kazanç hesaplanarak yasal faiziyle birlikte daval idareden tahsiline karar verilmesi istemiyle Osmangazi Belediye Bakanlna kar idari yarg yerinde dava açm; Bursa 3. dare Mahkemesi anlan belediye yannda, Bursa Büyükehir Belediye Bakanln da hasm mevkiine almtr.
Davallardan Osmangazi Belediye Bakanl vekili, süresi içinde görev itiraznda bulunmutur.
BURSA 3.DARE MAHKEMES: gün ve E/ say ile, () sayl mar Kanununun 5. maddesinde 'Nazm mar Plan; varsa bölge veya çevre düzeni planlarna uygun olarak halihazr haritalar üzerine, yine varsa kadastral durumu ilenmi olarak çizilen ve arazi parçalarnn; genel kullan biçimlerini, balca bölge tiplerini, bölgelerin gelecekteki nüfus younluklarn, gerektiinde yap younluunu, çeitli yerleme alanlarnn gelime yön ve büyüklükleri ile ilkelerini, ulam sistemlerini ve problemlerinin çözümü gibi hususlar göstermek ve uygulama imar planlarnn hazrlanmasna esas olmak üzere düzenlenen, detayl bir raporla açklanan ve raporuyla beraber bütün olan plandr. Uygulama mar Plan; tasdikli halihazr haritalar üzerine varsa kadastral durumu ilenmi olarak nazm imar plan esaslarna göre çizilen ve çeitli bölgelerin yap adalarn, bunlarn younluk ve düzenini, yollar ve uygulama için gerekli imar uygulama programlarna esas olacak uygulama etaplarn ve dier bilgileri ayrntlar ile gösteren plandr.' hükmüne, 6. maddesinde; 'Planlar, kapsadklar alan ve amaçlar açsndan; "Bölge Planlan" ve "mar Planlar", imar planlar ise, "Nazm mar Planlar" ve "Uygulama imar Planlar" olarak hazrlanr. Uygulama imar planlar, gerektiinde etaplar halinde de yaplabilir. hükmüne, 8. maddesinde; 'Planlarn hazrlanmasnda ve yürürlüe konulmasnda aada belirtilen esaslara uyulur, a) Bölge planlar; sosyo - ekonomik gelime eilimlerini, yerlemelerin gelime potansiyelini, sektörel hedefleri, faaliyetlerin ve alt yaplarn dalmn belirlemek üzere hazrlanacak bölge planlarn, gerekli gördüü hallerde Devlet Planlama Tekilat yapar veya yaptrr, b) mar Planlar; Nazm mar Plan ve Uygulama mar Planndan meydana gelir. Mevcut ise bölge plan ve çevre düzeni plan kararlarna uygunluu salanarak, belediye snrlar içinde kalan yerlerin nazm ve uygulama imar planlar ilgili belediyelerce yaplr veya yaptrlr.' hükmüne yer verilmektedir.
sayl Yasann 2. maddesinde; "dari dava türleri, idari ilemler hakknda yetki, ekil, sebep, konu ve maksat yönlerinden biri ile hukuka aykr olduklarndan dolay açlan iptal davalar; idari ilem ve eylemlerden dolay kiisel haklar dorudan muhtel olanlar tarafndan açlan tam yarg davalar; kamu hizmetlerinden birinin yürütülmesi için yaplan her türlü idari sözlemelerden dolay açlan davalar olarak saylm; idari yargnn idari eylem ve ilemlerin hukuka uygunluunun denetimini yapmakla görevli olduu kurala balanmtr.
dari ilem ve eylemlerden dolay kiisel haklar dorudan muhtel olanlar tarafndan açlan tam yarg davalarnn; idari dava türlerinden biri olduu idare hukukunun bilinen ilkelerindendir.
dare, idare hukuku alannda kamu gücüne dayal olarak re-sen ve tek yanl irade açklamas sonucu tesis etmi olduu ilemlere, hukuk alannda yeni durumlar oluturmasyla idari ilem kimlii kazandrmakta ve kural olarak bu ilemler özel yasal düzenlemeler dnda, idari yarg denetimine tabi bulunmakta ve bu ilemler nedeniyle açlan tam yarg davalar da idari yargnn görev alan içerisinde kalmaktadr.
Dosyann incelenmesinden, davacnn, Bursa li, Osmangazi lçesi, 2. Bölge Altinova Mahallesi, H22D02D2D pafta, ada, 3 parsel sayl tanmazn maliki olduu, söz konusu tanmazn uygulama imar plannda yol ve park alan olarak belirlendii ve plann üzerinden 10 yllk bir süre geçmesine karn herhangi bir ey yaplmad ve hukuken el konulduundan bahisle uranld belirtilen ,00 TL maddi zararn tazmini istemiyle baklmakta olan i bu davann açld anlalmaktadr.
Olayda, uyumazln, idarece yaplan imar plan nedeniyle gerçekletirilen hukuki el atma nedeniyle uranld belirtilen zararn tazmini istemiyle açld, bu haliyle davann, idari ilem ve eylemlerden dolay kiisel haklar dorudan muhtel olanlar tarafndan açlan tam yarg davas niteliinde olduu ve idari yargnn görev alanna girdii sonuç ve kanaatine varlmtr.
Dier taraftan, söz konusu tanmazn bir ksmna yol yaplmak suretiyle fiilen el atld iddia edilmi ise de; tanmazn büyük bir ksmna uygulama imar plan nedeniyle hukuken el atld açk olup, söz konusu fiili el atmann tespiti halinde fiilen el atlan ksma yönelik olarak ayrca hüküm kurulaca da tartmaszdr.
Açklanan nedenlerle daval idarenin görev itiraznn reddine karar vermitir.
Davallardan Osmangazi Belediye Bakanl vekilinin, adli yarg yararna olumlu görev uyumazl çkartlmas yolunda süresi içinde verdii dilekçesi üzerine, dava dosyas Yargtay Cumhuriyet Basavcl'na gönderilmitir.
YARGITAY CUMHURYET BASAVCISI; Bursa li Osmangazi lçesi 2. Bölge Altinova Mahallesi H22D02D2D pafta, ada 3 nolu parsel sayl m2'lik tanmazn maliki olan davac tarafndan açlan davada, söz konusu tanmazn uygulama imar plannda yol ve park alan olarak belirlendii, plann üzerinden 10 yllk bir süre geçmesine ramen, kamulatrma ileminin yaplmad, bu suretle mülkiyet hakknn süresiz ve belirsiz bir ekilde kstland gerekçesiyle, TL maddi zararn yasal faizi ile birlikte tazminine karar verilmesi istemi ile idari yarg yerinde tam yarg davas açlmtr.
Dava dosyasnn incelenmesi sonucunda; Osmangazi lçesi 2.
sayl Kanunun maddesinin "Belediyeler; imar planlarnn yürürlüe girmesinden en geç 3 ay içinde, bu plan tatbik etmek üzere 5 yllk imar programlarn hazrlarlar. Be yllk imar programlarnn görüülmesi srasnda ilgili yatrmc kamu kurulularnn temsilcileri görüleri esas alnmak üzere Meclis toplantsna katlr. Bu programlar, belediye meclisinde kabul edildikten sonra kesinleir. Bu program içinde bulunan kamu kurulularna tahsis edilen alanlar, ilgili kamu kurulularna bildirilir. Be yllk imar programlar snrlar içinde kalan alanlardaki kamu hizmet tesislerine tahsis edilmi olan yerleri ilgili kamu kurulular, bu program süresi içinde kamulatrrlar. Bu amaçla gerekli ödenek, kamu kurulularnn yllk bütçelerine konulur. / mar programlarnda, umumi hizmetlere ayrlan yerler ile özel kanunlar gereince kstlama konulan gayrimenkuller kamulatrlncaya veya umumi hizmetlerle ilgili projeler gerçekletirilinceye kadar bu yerlerle ilgili olarak dier kanunlarla verilen haklar devam eder." hükmü ile uygulama imar planlarnda kamu yararna ayrlan yerlerin kamulatrlmasn öngörmektedir.
Davaya konu olayda, davacnn maliki olduu tanmazn imar planlarnda yol ve park alan olarak ayrlmasna ramen idare tarafndan yasada öngörülen süreyi de akn uzun bir süre kamulatrma ilemlerine bavurulmad gibi, bir bölümünden asfalt yol geçirilmek suretiyle tanmaza fiilen el atld, bu suretle davaclarn tanmaz üzerindeki tasarruf hakknn kstland anlalmaktadr.
Yargtay çtihad Birletirme Kurulunun 11/2/ günlü, /17 E, /15 K sayl kararnda, kamulatrmasz el atma kavram darenin kanunsuz bir hareketi olarak tanmlanm ve bu eylemden kaynaklanan davalarn mülkiyete tecavüzün önlenmesi veya haksz fiil neticesinde meydana gelen zararn tazmini davas mahiyetinde olduu ve bu bakmdan adli yargnn görevli olduu kabul edilmitir.
Bu nedenle, daval idarenin imar mevzuat hükümlerine tam uygun olmayan ve hareketsizlikle beraber ksmen ve fiilen araziye yönelik tecavüzünün kamulatrmasz el atma temelinde haksz fiilden kaynaklanan ve adli yargnn görev alanna giren bir dava olduu açktr.
Uyumazlk Mahkemesinin 17/11/ tarih ve / sayl kararnda yer alan, "Belediyelerin sayl mar Kanunu 8. maddesi ve maddesinin verdii yetki ile arazi ve arsalar üzerinde imar planlarnn hazrlanmas ve yürürlüe konulmas, arazi ve arsa düzenlemesi gibi faaliyetleri kapsamnda yaptklar imar planlarndan kaynaklanan ilemlerin tek yanl ve kamu gücüne dayanan irade açklamalar ile tesis edilen genel ve düzenleyici ilemler olduu bu yönü ile de idari eylem ve ilemlerden kaynaklanan uyumazlklarn idari yarg yerlerinde çözümlenmesi gerektii tartmaszdr. Buna karlk, Belediyece, Kamulatrma Kanununda öngörülen usul ve yöntemlere uygun idari nitelikte uygulama ilemleri yaplmakszn, dava konusu tanmaza fiilen el atlmas karsnda, idarenin bu eyleminin kamulatrmasz el atma niteliini tad açktr. () darenin dava konusu tanmaza kamulatrmasz el atmasndan doan zararn tazminine yönelik bulunan davann, haksz fiillere ilikin özel hukuk hükümlerine göre görüm ve çözümü adli yarg yerinin görevine girmektedir." eklindeki görüte de ayn hususlarn vurguland görülmektedir.
Açklanan nedenlerle, açlan davann adli yarg yerinde görüm ve çözümü gerekmektedir.
KARAR: Yukarda açklanan nedenlerle sayl Kanunun 10 ve maddeleri gereince, olumlu görev uyumazl çkarlmasna, dosyann Uyumazlk Mahkemesi Bakanlna gönderilmesine karar vermitir.
Bakanlkça, sayl Yasann maddesine göre Dantay Basavcsnn yazl düüncesi istenilmemitir.
NCELEME VE GEREKÇE: Uyumazlk Mahkemesi Hukuk Bölümünün, Serdar ÖZGÜLDÜRün Bakanlnda, Üyeler: Eyüp Sabri BAYDAR, Ali ÇOLAK, Nurdane TOPUZ, Alaittin Ali ÖÜ, Ayhan AKARSU ve Mehmet AKBULUTun katlmlaryla yaplan günlü toplantsnda;
l-LK NCELEME: Bavuru yazs ve dava dosyas örnei üzerinde sayl Yasa'nn maddesi gereince yaplan incelemeye göre, davallardan Osmangazi Belediye Bakanl vekilinin, anlan Yasann 10/2 maddesinde öngörülen yönteme uygun olarak yapt görev itiraznn reddedilmesi ve 12/1. maddede belirtilen süre içinde bavuruda bulunmas üzerine Yargtay Cumhuriyet Basavcs'nca, maddede öngörülen biçimde, anlan daval idare yönünden olumlu görev uyumazl çkarld anlalmaktadr. Usule ilikin herhangi bir noksanlk bulunmadndan görev uyumazlnn esasnn incelenmesine oybirlii ile karar verildi.
II-ESASIN NCELENMES: Raportör-Hakim Takn ÇELKin, davann çözümünde idari yargnn görevli olduu yolundaki raporu ile dosyadaki belgeler okunduktan; ilgili Basavclarca görevlendirilen Yargtay Cumhuriyet Savcs Uurtan ALTUN ile Dantay Savcs Yakup BALn davada idari yargnn görevli olduu yolundaki sözlü açklamalar da dinlendikten sonra GERE GÖRÜÜLÜP DÜÜNÜLDÜ:
Dava, Davacnn Bursa li, Osmangazi lçesi, 2.Bölge. Altnova Mah., H22D02D2D pafta, ada, 3 parsel sayl tanmaznn imar plannda imar yolu ve park alan üzerinde kald, bu suretle tanmaza kamulatrmasz el atldndan bahisle uranlan zarara karlk; fazlaya ilikin haklar sakl kalmak kaydyla imdilik TL.nin el atma tarihinden itibaren, tanmazn bedeli ve yoksun kald kazanç hesaplanarak yasal faiziyle birlikte daval idareden tahsili istemiyle açlmtr.
sayl mar Kanununun Planlarn hazrlanmas ve yürürlüe konulmas balkl 8. maddesinde; Planlarn hazrlanmasnda ve yürürlüe konulmasnda aada belirtilen esaslara uyulur.
a) Bölge planlar; sosyo - ekonomik gelime eilimlerini, yerlemelerin gelime potansiyelini, sektörel hedefleri, faaliyetlerin ve alt yaplarn dalmn belirlemek üzere hazrlanacak bölge planlarn, gerekli gördüü hallerde Devlet Planlama Tekilat yapar veya yaptrr.
b) mar Planlar; Nazm mar Plan ve Uygulama mar Planndan meydana gelir. Mevcut ise bölge plan ve çevre düzeni plan kararlarna uygunluu salanarak, belediye snrlar içinde kalan yerlerin nazm ve uygulama imar planlar ilgili belediyelerce yaplr veya yaptrlr. Belediye meclisince onaylanarak yürürlüe girer. (Deiik dördüncü cümle: 8/8/ KHK/21 md.) Bu planlar onay tarihinden itibaren belediye bakanlnca tespit edilen ilan yerlerinde ve ilgili idarelerin internet sayfalarnda bir ay süreyle e zamanl olarak ilan edilir. Bir aylk ilan süresi içinde planlara itiraz edilebilir. Belediye bakanlnca belediye meclisine gönderilen itirazlar ve planlar belediye meclisi onbe gün içinde inceleyerek kesin karara balar.
Belediye ve mücavir alan dnda kalan yerlerde yaplacak planlar valilik veya ilgilisince yaplr veya yaptrlr. Valilikçe uygun görüldüü takdirde onaylanarak yürürlüe girer. (Deiik üçüncü cümle: 8/8/ KHK/21 md.) Onay tarihinden itibaren valilikçe tespit edilen ilan yerinde ve ilgili idarelerin internet sayfalarnda bir ay süreyle e zamanl olarak ilan edilir. Bir aylk ilan süresi içinde planlara itiraz edilebilir. tirazlar valilie yaplr, valilik itirazlar ve planlar onbe gün içerisinde inceleyerek kesin karara balar.
Onaylanm planlarda yaplacak deiiklikler de yukardaki usullere tabidir.
Kesinleen imar planlarnn bir kopyas, Bakanla gönderilir.
mar planlar alenidir. Bu aleniyeti salamak ilgili idarelerin görevidir. Belediye Bakanl ve mülki amirlikler, imar plannn tamamn veya bir ksmn kopyalar veya kitapçklar haline getirip çoaltarak tespit edilecek ücret karlnda isteyenlere verir.
c) (Ek: 3/7/ - /25 md.) Tarm arazileri, Toprak Koruma ve Arazi Kullanm Kanununda belirtilen izinler alnmadan tarmsal amaç dnda kullanlmak üzere plânlanamaz. hükmü;
Ayn Kanun'un maddesinde, mar hududu içinde bulunan binal veya binasz arsa ve arazileri malikleri veya dier hak sahiplerinin muvafakat aranmakszn, birbirleri ile, yol fazlalar ile, kamu kurumlarna veya belediyelere ait bulunan yerlerle birletirmeye, bunlar yeniden imar planna uygun ada veya parsellere ayrmaya, müstakil, hisseli veya kat mülkiyeti esaslarna göre hak sahiplerine datmaya ve re'sen tescil ilemlerini yaptrmaya belediyeler yetkilidir. Sözü edilen yerler belediye ve mücavir alan dnda ise yukarda belirtilen yetkiler valilikçe kullanlr.
Belediyeler veya valiliklerce düzenlemeye tabi tutulan arazi ve arsalarn datm srasnda bunlarn yüzölçümlerinden yeteri kadar saha, düzenleme dolaysyla meydana gelen deer artlar karlnda "düzenleme ortaklk pay" olarak düülebilir. Ancak, bu maddeye göre alnacak düzenleme ortaklk paylar, düzenlemeye tabi tutulan arazi ve arsalarn düzenlemeden önceki yüzölçümlerinin yüzde krkn geçemez.
(Deiik üçüncü fkra: 3/12//1 md.) Düzenleme ortaklk paylar, düzenlemeye tâbi tutulan yerlerin ihtiyac olan Milli Eitim Bakanlna bal ilk ve ortaöretim kurumlar, yol, meydan, park, otopark, çocuk bahçesi, yeil saha, ibadet yeri ve karakol gibi umumî hizmetlerden ve bu hizmetlerle ilgili tesislerden baka maksatlarla kullanlamaz.
Düzenleme ortaklk paylarnn toplam, yukardaki fkrada sözü geçen umumi hizmetler için, yeniden ayrlmas gereken yerlerin alanlar toplamndan az olduu takdirde, eksik kalan miktar belediye veya valilikçe kamulatrma yolu ile tamamlanr.
Herhangi bir parselden bir miktar sahann kamulatrlmasnn gerekmesi halinde düzenleme ortaklk pay, kamulatrmadan arta kalan saha üzerinden ayrlr.
Bu fkra hükümlerine göre, herhangi bir parselden bir defadan fazla düzenleme ortaklk pay alnmaz. Ancak, bu hüküm o parselde imar plan ile yeniden bir düzenleme yaplmasna mani tekil etmez hükmü yer almtr.
Dava dosyasnda bulunan Osmangazi Belediye Bakanl mar ve ehircilik Müdürlüünün, gün ve // sayl yazsnda; Altnova Mahallesi, H22d 02d 2d pafta, ada, 3 parsel, Büyükehir Belediye Bakanlnca gün ve / say ile onayl 1/ ölçekli Kentsel Dönüüm Salklatrma Projesi Yalova Yolu Güzergah Uygulama mar Plan kapsamnda m2 lik ksm yolda, m2 lik ksm da yeil alanda kalmakta iken Büyükehir Belediye Meclisinin gün ve sayl karar / say ile Kentsel Dönüüm ve Geliim Alan ilan edilmitir. denildii; yine ayn Müdürlük tarafndan hazrlanm bulunan tarih ve sayl Revizyon Krokisinin incelenmesinden; Altnova mahallesi, adann, 1, 2,3,4 ve 5 parsel sayl tanmazlardan olutuu, parseller üzerinde, taral olarak gösterilen m2lik ksmna asfalt yol yaplmak suretiyle el atldnn belirtildii; söz konusu krokide, bu davann konusunu oluturan 3 parsel sayl tanmaz üzerinde yol bulunmadnn görüldüü, dolaysyla bu tanmaza fiilen el atlmad anlalmtr.
Öte yandan, tanmazn imar plannda dere mutlak koruma alannda kalmas nedeniyle tanmaz üzerindeki tasarruf yetkisinin kstlanmas nedenine dayal olarak baka bir davacnn Asliye Hukuk Mahkemesi nezdinde açt tazminat davasnda, bu Mahkemece günlü, sayl Kamulatrma Kanununun Geçici 6 nc maddesinin baz fkralarnn iptali istemiyle Anayasa Mahkemesine yaplan itiraz bavurusunda; Anayasa Mahkemesi tarih ve E: /93, K: / sayl kararnda Davacnn mülkü üzerinde tasarruf etme hakknn kstlanmas, idarenin bir eyleminden deil, idari bir ilem niteliinde olduu tartmasz olan imar planndan kaynaklanmaktadr. Olayda, idarenin fiili el koyma nitelii tayan bir eylemi henüz bulunmamakta, aksine kanunen yapmas gereken kamulatrma ilemlerini yapmamak biçiminde tezahür eden bir eylemsizlii söz konusudur. Öte yandan kamulatrmasz el atmadan söz edilebilmesi için tanmaz zilyetliinin idareye geçmesi ve tanmazn fiilen kamu hizmetine tahsis edilmi olmas gerekmektedir. Oysa, mahkemede görülen davaya konu olayda olduu gibi imar kstlamalarnda tanmaz zilyetlii malikte kalmaya devam etmekte olup, yalnzca malikin ilgili mevzuattan kaynaklanan baz kstlamalara maruz kalmas söz konusu olmaktadr. Sonuç olarak, davacnn tanmaznn imar planlarnda dere mutlak koruma alan nda braklmas nedeniyle, tasarruf hakknn kstlanmasnn kamulatrmasz el atma sonucu olduu ve tasarruf hakknn kstlanmas sebebiyle doan zararn ancak idari yargda açlacak bir tam yarg davasna konu edilebilecei sonucuna ulalmaktadr. Dolaysyla baklmakta olan dava, itiraz bavurusunda bulunan mahkemenin görev alanna girmemektedir. Nitekim, Anayasann maddesi ile, adli, idari ve askeri yarg merciileri arasndaki görev ve hüküm uyumazlklarn kesin olarak çözümlemeye yetkili klnan Uyumazlk Mahkemesinin istikrar bulmu içtihatlar da bu yöndedir gerekçesiyle, Asliye Hukuk Mahkemesince yaplan itiraz bavurusu, bavuran mahkemenin yetkisizlii nedeniyle oybirliiyle reddedilmitir. Yine tanmaz imar plannda spor alan olarak ayrlan dier bir davacnn Asliye Hukuk Mahkemesinde açt tazminat davasnda, daval idarelerin görev itirazlar nedeniyle Dantay Basavclnca çkartlan olumlu görev uyumazlnda, Uyumazlk Mahkemesince olumlu görev uyumazl talebinin kabulü ile ilgili Asliye Hukuk Mahkemesinin görevlilik kararnn kaldrlmas yolunda verilen karar nedeniyle, anayasal haklarnn ihlal edildii iddiasyla Anayasa Mahkemesine yaplan bireysel bavuru üzerine, Anayasa Mahkemesi kinci Bölümünce tarihinde verilen kararda (Bavuru No: /) Mahkemenin gerekçesi ve bavurucunun iddialar incelendiinde, iddialarn özünün Uyumazlk Mahkemesi tarafndan delillerin deerlendirilmesinde ve hukuk kurallarnn yorumlanmasnda isabet olmadna ve esas itibariyle yarglamann sonucuna ilikin olduu anlalmaktadr. (Resmi Gazete, , Say) Son olarak, Yargtay Hukuk Genel Kurulunun tarih ve E/, K/ sayl kararyla, imar planndaki kstlamalardan kaynaklanan hukuki el atmalardan kaynaklanan tazminat istemli davalarn idari yargnn görevinde olduu hüküm altna alnmtr.
Açklanan nedenlerle, Yargtay Cumhuriyet Basavcsnn bavurusunun reddi gerekmitir.
S O N U Ç : Davann çözümünde DAR YARGININ görevli olduuna, bu nedenle Yargtay Cumhuriyet Basavcsnn BAVURUSUNUN REDDNE, gününde, OY BRL LE KESN OLARAK karar verildi.
Bakan Serdar ÖZGÜLDÜR
| Üye Eyüp Sabri BAYDAR
Üye Alaittin Ali ÖÜ
| Üye Ali ÇOLAK
Üye Ayhan AKARSU | Üye Nurdane TOPUZ
Üye Mehmet AKBULUT |
Belediyeler halkı unuttu (BURSA HABER RÖPORTAJ) by Osmangazi Saadet
Aday adaylığını açıkladığını ilk günden itibaren çalışmalarına aralıksız devam eden Gerçek, vatandaşları özel günlerinde de yalnız bırakmamaya özen gösteriyor. Bağlarbaşında katıldığı bir düğün cemiyetine katılan Gerçek, samimi yaklaşımı ile Saadet Partisine duyulan sempatinin artmasına büyük katkı sağlıyor.
Şenol İLHAN; Sayın Gökhan Gerçek, Osmangazi Belediye başkan adayı Kimdir, kendinizi tanıtır mısınız?
Bursa- Osmangazi doğumluyum. İlkokula kadar Gemlikte yaşadım, daha sonra ilkokulu Bursa-Orhangazide ve ortaöğrenimimi ise Kastamonu ve Bilecikte tamamladım. Yüksek öğrenimimi ise İstanbul -Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Bölümünden yılında mezun olarak tamamladım. Askerlik hizmetimi, Polatlı ve Ankarada yedek subay olarak Milli Savunma Bakanlığı İnşaat Emlak Daire Başkanlığı Elektrik Bölümünde kendi mesleğimi yaparak tamamladım. Daha sonra Samsunda kısa bir süre özel bir mühendislik şirketinde çalıştıktan sonra, yılında Bursada kendi firmamızı kurarak, serbest elektrik mühendisi olarak çalışmaya başladım ve 28 yıldır çalışma hayatına devam etmekteyim. Evli ve iki kız çocuğu babasıyım. Elektrik Mühendisleri Odası üyeliğimin yanı sıra, iki dönem Bursa Teknik Elemanlar Derneği Başkanlığını da yürüttüm. yılından beri Milli Görüş partileri olan Refah Partisi-Fazilet Partisinin yönetim kurullarının çeşitli kademelerinde görev yaptıktan sonra, Saadet Partisinde yaklaşık 10 senedir ilçe başkanlığı görevinde bulundum. İl genel meclisi ve belediye meclisi üyeliği adaylıklarımın yanı sıra, de 5. sıra milletvekili adaylığı, da Osmangazi Belediye Başkan adaylığı ve yine de 2. sıra milletvekili adaylığı görevlerini de üstlendim.
Şenol İLHAN: Sayın Gökhan Gerçek; ekip çalışması deyince nasıl bir tanım yaparsınız?
Gökhan Gerçek; Ekip çalışması deyince aklıma hemen Saadet Partisi Osmangazi teşkilatı geliyor. Çünkü 10 yıldır oluşturmuş olduğumuz Osmangazi teşkilatları tam bir ekip ruhuyla çalışmaktadır. İyi ve otoriter bir idareci, ona ve Genel Merkez’e itaat eden bir yönetim, görevlerini harfiyen yapmaya çalışan yönetim kurulu üyeleri ve temsilciler, sadakat, saygı ve sevgiyle Allah rızası için birbirine bağlı olan, hedefe kilitlenmiş bir topluluk aklıma geliyor Bu tarif Saadet Partisi Osmangazi İlçe Yönetim Kuruludur.
Şenol İLHAN; Büyükşehir Belediye Yasasına hakim misiniz veyahut bu yasaya hiç göz gezdirdiniz mi?
Teşkilatım şahsımı, Osmangazi İlçe Belediye başkan adayı olarak öne çıkardı dolayısı ile bizim görevimiz Büyükşehir Belediye Yasası değil, ilçe belediye yasalarıdır ki: Bu konuya hakimim Şöyle ki: İlçe belediyesinin görevleri, katı atıkları toplamak ve aktarma istasyonlarına taşımak, işyerlerini ve eğlence yerlerini ruhsatlandırmak ve denetlemek, defin işlemlerini yapmak ve otopark, spor, park, sosyal ve kültürel tesisler yapmak olarak özetleyebiliriz.
Şenol İLHAN; Bir şehir sizce nasıl marka bir şehir olur? Çok ciddi ve temeli sağlam projeniz nelerdir?
Marka olmaktan öte, o şehirde yaşayanların rahat, güvenilir ve refah içinde huzurla yaşamaları esastır. Bugün maalesef Osmangazi parsel parsel yönetilmektedir: Yandaşların, tanıdıkların ve zenginlerin parsellerine özel imar çıkartılırken, maalesef halkın imar sıkıntıları çözülmemektedir. Bizim çok ciddi ve temeli sağlam projemiz öncelikle yaşanabilir bir Osmangazidir. Yaşanabilir bir Osmangazi için öncelikle bir bütün olarak Osmangazinin uygulanabilir imar planı yapılacaktır. Sağlık ocakları, okulları, itfaiye ve polis noktaları, park ve pazar yerleri, sosyal alanlar da planlanarak, yollar genişletilip, belli bir sayıda kat verilerek yapılacak imar planları halkımızın önünü açacaktır. En ciddi bir diğer projemiz ise: Halkımızla her zaman olduğu gibi iç içe olmak, onların öncelikleri bizim önceliklerimiz olacaktır Bunu yapmak için de halk günleri ile vatandaşımız belediye başkanına randevusuz ulaşacak ve se-de yani seçtiklerinizi denetleyiniz projemiz ile de belli periyotlarda ( misal altı ayda bir), mahallelerimize giderek halkın sıkıntı ve taleplerini yerine getireceğiz. Se-de projesi ile halkın öncelikleri ivedilikle ele alınırken, bu projenin çok önemli bir yanı da şu olacaktır: Belediye personeli bilecek ki: Başkan ve ekibi sürekli halkla iç içe oluyor, böylece insanlardan rüşvet istenemez, işi yokuşa sürülemez ve zabıta esnafa baskı yapamaz Bu uygulama otokontrol sağlar ve belediye-halk arasında güven ortamı sağlar İmar planları ve halkla iç içe olmak yetmez, bir de: Gereksiz yatırımlar yapılmayacak, israf önlenecek ve tüyü bitmemiş yetimin ve sekizyüz bin Osmangazilinin emanetine sahip çıkılacaktır
Şenol İLHAN; Bursanın en ciddi beş sorunu nedir. Bu sorunlar için çözüm projeleriniz varmı?
Aslında Bursanın sorunları ile Osmangazinin sorunları örtüşmektedir. Çünkü Osmangazi Bursa demektir, Bursanın merkezi Osmangazidir. Ulaşım, kaçak yapılaşma ve çarpık TOKİleşme, imar planlarının yetersiz olması, Ankara yolunun altı dediğimiz ve beldeden dönen mahallelere hiçbir hizmetin yıllardan beri yapılmamış olması ve son olarak da, Osmangazi Belediyesi çok pasif olmasından dolayı, Büyükşehir Belediyesinin bir takım hayallerini ve yanlış projelerini Osmangazi de uyguluyor olması diye sayabilirim. Türkiyenin en pahalı suyu ve ulaşımı Bursada… Bunlar Büyükşehir’in işi, ancak tabii ki bu konuda fikrimiz var… Büyükşehir’i de kazandığımız takdirde, yapılacak şey yanlış ve önceliksiz yatırımlara engel olarak bu sorunları çözmektir Misal olsun: BŞB park bahçelere yılda milyon tl harcıyor, hani kavşaklarda, yol boyundaki yeşilliklerin arasındaki, İsrailden, Hollandadan ithal edilen rengarenk çiçekler falan… Bu çiçeklere sadece bir sene almasak, ya da bir takım konserlere dünyanın parasını harcamasak, Buskinin dünya bankasına olan milyon TL civarındaki borcu bir senede öderiz Böylece suyun fiyatını Türkiye’nin en ucuz suyu olarak halka satarız… Kaçak yapılaşmayı önlemek için derhal uygulanabilir imar planları yapılmalıdır Rantı ve yandaşı düşünmeden, imar planı ve dönüşümler yapılırsa Doğanbey gibi çarpık TOKİleşme asla olmaz… Yol altı dediğimiz bölgede Osmangazide uzun yıllardan beri hizmet yoktur, götürülmemiştir, o bölge bir oy deposu olarak görülmüştür her dönem İnşaallah biz acil eylem planı dediğimiz çalışmaları derhal ortaya koyarak, önce kaldırımsız ve asfaltsız yol kalmayacak diyoruz, ardından çıkmaz sokaklar en kısa sürede açılacak ve ardından yukarıda dediğimiz gibi, acilen uygulanabilir imar planları yapılacak Ve son olarak Osmangazinin büyükşehir belediyesinin yapmak istediği yanlış projelerin merkezi olmasına asla izin vermeyeceğiz…Örnek olarak, Cumhuriyet caddesinin kapatılması, tren hattının konması, yine T1 tren hattının trafiğe ve ticarete engel olması, Belediye binası varken tekrar belediye sarayı yapılması, neredeyse bütün caddelerin paralı otopark yapılması, Doğanbey TOKİ ucubesi, Medical Hastanesinin şehrin merkezine yapılması, Daha önceden yapılan kent meydanı (!) Altıparmak SSK binasının olduğu yere meydan yapacağım demesine rağmen, oraya kocaman bir bina ve iki adet totem yapılması…. Yine şu anda Alman Hastanesi denilen yere Belediye Hastanesi yapılması fevkalade yanlıştır… Ve yine üç sene önce dünyanın parası harcanarak kapasitesi artırılan, UEFA standartlarına getirilen Atatürk stadyumunun yıkılarak, o bölgenin de meydan yapılması planlanması da fevkalade yanlıştır… Osmangazi Belediyesi de 26 milyon TL harcayarak panorama müzesi yapmak istemektedir…Bizim tavsiyemiz: eğer Recep Altepeden size kalan borcu temizlediyseniz, lütfen bu tür işlerden vazgeçin de, mesela Kuruçeşme Sakarya sokağı işgalden kurtarıp, yaya trafiğine açın, Ebu İshak mahalle girişini planlayın, Küplüpınarda çocuk parkı ve kapalı pazaryeri yapın, Ovaakçada Hasırcı, Panayırda Nilüfer derelerini ıslah edin, Eğitim mahallesindeki sürekli kaza olan köprüyü yenileyin, birçok mahallemizde Pazar yeri, okul ve sağlık ocağı yerleri dahi yok Bunlar gibi yüzlerce ihtiyaç ve eksik-yanlış iş varken, neden bunlar yapılmaz, anlamak mümkün değil… Biliyoruz ki halkın öncelik verdiklerini mevcut belediyeler yapamayacak Biz diyoruz ki: boşuna kendinizi de halkı da yormayın Türkiye nüfusunun üçte ikisinin yani yaklaşık elli milyonun yaşadığı tam büyükşehir-il-ilçe ve belde belediyelerinde biz israf etmedik, rüşveti engelledik ve halk ne istiyorsa onları yaparak başladık ve efsane hizmetlerde bulunduk İnşaallah 30 Mart günü halkımız Saadet Partisi diyecek ve efsane hizmetleri ilk defa alacak diyorum, tüm Osmangazili ve Bursalılara saygı ve sevgilerimi sunuyorum
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası