Çocuklara film izleme fikri çok spontane doğdu. Bulunduğumuz okulda bir projeksiyon odası vardı. Oradaki projeksiyon perdelerini aldık, yıkıntıların arasından da projeksiyon aletini çıkarttık. Okuldaki jeneratörü tamir edip elektrik çekebildik. Çocukların birlikte çizgi film izlemelerinin iyi bir fikir olacağına karar verdik.
Normali hissettirmek
Sinema etkinliğini haftada iki kez yapmayı düşünüyoruz. Çocuklar ‘Toy Story’ (Oyuncak Hikâyesi) izleyip kendilerinden geçtiler. Çocuklarla bu faaliyetleri sürdürüp aynı zamanda
temel ihtiyaçlarının envanterini tutuyoruz. Hâlâ temel ihtiyaçlara, çadıra ulaşmada sorunlar yaşanıyor. Bir atölyemiz var çocuklarla orada da
birlikteyiz. Normali hissettirmeye çalışıyoruz onlara.
Erdal Çoban, Sokak Sanatları Atölyesi yönetmeni, Hatay
‘Tüm gün mahalleleri ve ilçeleri geziyoruz’
’de İzmir’de sanatın dört duvar arasında olmaması ve halka ulaşması gerektiğini düşünen gönüllüler ve birkaç arkadaşımızla Sokak Sanatları Atölyesi’ni kurduk. Daha önce hem mülteci kamplarında hem de Elâzığ ve İzmir’deki deprem alanında çocuklara yönelik birçok proje gerçekleştirdik.
Depremin ikinci günü Hatay’a geldik ve arama kurtarma çalışmalarına katıldık. Toplamda 5 kişiyi enkaz altından çıkardık. Ardından çocuk etkinliklerimize başladık.
Hatay Şehir Stadyumu’ndaki çadır alanında çocuklara gösteriler yaptık. Sosis balonlar, oyuncaklar dağıttık, yüzlerini boyadık.
Çocuklara yönelik ihtiyaçlarımızı sosyal medyadan duyurduk. Her gün mahalleleri ve ilçeleri geziyoruz. Hatay’la başladık, şimdi başta Adıyaman ve Kahramanmaraş olmak üzere depremin etkilediği 10 ilimizdeki çocukları ziyaret edeceğiz.
Gezgin Akademi, AFAD ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’yla koordine halindeyiz. Ayrıca gönüllülerimiz hem işgücü hem de çocuklarla ilgili pedagojik formasyon olarak destek oluyorlar.
Ben 9 Eylül Üniversitesi psikolojik danışmanlık bölümü mezunuyum. Alanda 20 yıllık bir tecrübem var. Çocuklara nasıl davranmaları gerektiğiyle ilgili arkadaşlarımıza eğitimler veriyoruz.
Bu sefer bambaşka bir depremle karşı karşıya kaldık. Çocukların umuda ihtiyacı var. Onlara kostümlü bir şekilde, ellerimizde balonlar, hediyelerle gittiğimizde gerçekten çok mutlu oluyorlar. Kendilerini değerli hissediyorlar. Çünkü bu deprem en çok çocuklara kendilerinin değersiz olduğunu hissettirdi.
Şu anda kimisi çok stresli, kimisi şiddete meyilli, kimisi anksiyeteyle mücadele ediyor. Gece uykularında sorun yaşıyorlar. Biz çocuklara psikolojik olarak sanat yoluyla yaklaşıyoruz. Deprem alanında paketlenmiş, hediyelik oyuncağının olması onları çok şaşırtıyor. Gıda, erzak bir şekilde her yere ulaştı, ulaştırılıyor ama elimizde oyuncaklarla onların yanına gidip onlara sarılmamız, dokunmamız onları çok mutlu ediyor. Çünkü dokunsal olarak da temasa ihtiyaçları var.
Seda Aydoğdu, pedagog, uzman klinik psikolog/Üsküdar Üni. NP Feneryolu Tıp Merkezi
‘Her şarkının, her masalın özel bir anlamı vardır’
Deprem gibi ağır travmatik bir deneyim sonrası çocukla kurulan ilişki her zaman olduğundan daha da önemli. Depremden etkilenmiş çocuklarla aktivite yapmanın belli hassas noktaları vardır ve bunlara dikkat etmek önemlidir.
Çocukların hassas bir süreçten geçtiğini unutmamalıyız. Kayıpları ve travmatik deneyime maruz kalma faktörleri de değerlendirilmelidir.
Bu çocuklarımız enkaz altında kaldıysa ne kadar kaldığı, ailesinden kayıpları, sağlık durumları ve şu an mevcut olan fiziksel imkânları mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır.
Bunlar göz önüne alınmadan yapılan aktiviteler çocuğun psikolojik sağlamlığını daha da
sarsabilir. Depremzede çocuklarımızın içinde bulunduğu bu travmayı anlayabilecek, doğru teknik ve metotlarla onlara yaklaşabilecek çocuk ve ergen ruh sağlığı profesyonellerinin bu hizmeti vermesi önemli.
Depremzede çocuklarımız için bu dönem en önemli şeylerin başında istikrar gelmektedir. Çocuklarımıza bir rutin oluşturulmalı ve o rutin içerisinde hareket edilmelidir.
Deprem gibi önemli bir olaydan sonra çocukların güvende hissetmeye ihtiyaç duyduklarını görebilmekteyiz. Güven duygusunu güçlendirebilmek için rutinleri çevresel ve bireysel ihtiyaçlara göre organize edebilmeli. İhtiyacından bağımsız oyunlar ve kişiler çocukta bu duygunun oluşmasını sekteye uğratabilir.
Deprem bölgesine giden ve çocuklarla vakit geçiren kişilerin iyi niyetlerinden şüphe edilmemesi gerektiğine inanmak istemekle birlikte; iyilikten maraz doğmaması için
profesyonellere alan açılmalı.
Kullanılan her bir oyuncağın, söylenen her bir şarkının, okunan her bir masalın ve oynanan her bir oyunun oldukça özel bir anlamı vardır. Uzman olmayan kişiler tarafından yapılan bu çalışmalar çocuklarının halihazırda olan travmatik deneyimlerini tetiklemektedir.
Bu sebeple önce bireysel yaklaşımla çocuğumuzun zihninde taşıdığı anlamlarla yapılandırılan bireysel oyun terapileri ve grup çalışmaları ancak alanın profesyonelleri tarafından belirlenmelidir ki; farkında olmadan zarar verilmesin.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası