frankfurter dikkat testi kaç yaşa uygulanır / Frankfurter Dikkat Testi Nedir, Neden ve Nasıl Yapılır?

Frankfurter Dikkat Testi Kaç Yaşa Uygulanır

frankfurter dikkat testi kaç yaşa uygulanır

Frankfurter Dikkat Testi Nedir?

Çocuklar dış dünyadaki uyaranlara maruz kalmaya başladıktan sonra dikkatlerini uyaranlardan bazıları üzerinde yoğunlaştırmaktadırlar. Bu yoğunlaşma sonucunda ise dış dünyayı ve çevreyi keşfedip öğrenmeye başlamaktadırlar. Günümüzde teknolojinin ilerlemesi ve dijital uyaranların sık sık karşımıza çıkmasıyla çocukların da bu dijital aygıtlara ilgileri artmaktadır. Ancak bu durum çocukların bilişsel süreçleri hakkında endişe duymaya neden olmaktadır. Bunun nedeni ise çocuklarda dikkat toplama ile ilgili sorunların ortaya çıkma ihtimalinin yükselmesidir.   

Dikkat sorunlarının erken dönemde teşhis ve tedavi edilmesi gelecekte oluşabilecek sorunların önüne geçmede önem kazanmaktadır. Çocuğun yaşam kalitesinin artması için özellikle 4 yaşından önce tedaviye başlanması tavsiye edilmektir. 

  • Frankfurter Dikkat Testi, çocukların dikkat seviyesini ölçmek için sık sık başvurulan bir testtir.
  • Test elma ve armut resimlerinde oluşmaktadır. 
  • Çocuktan elmaların içindeki 44 armut resmini bulup işaretlemesi beklemektedir. 
  • Bu test ile okul öncesi dönemde çocuğun konsantrasyon gücü ölçülmektedir. 
  • Frankfurter Dikkat Testi, 60 – 72 ay arası çocuklara uygulanabilmektedir. 

Neden Frankfurter Dikkat Testi Tercih Edilmektedir?

Bireylerin çocukluktaki gelişim hızları ve öğrenme süreçlerinin sorunsuz olması gelecek yaşantılarını doğrudan etkilemektedir. Kişinin sağlıklı ve başarılı bir hayat sürdürebilmesi için erken çocukluk döneminde gelişim süreçlerinin gözden geçirilmesi gerekmektedir. Bunun için de güvenilir ve geçerli testler ile değerlendirme yapılmaktadır. Bu testlerden elde edilen sonuçlara göre çocuğun dikkat durumu yorumlanmalı ve gerek görülürse müdahale edilmesi gerekmektedir. 

Değerlendirmeler erken çocukluk döneminde birebir yapılmaktadır ancak test süreleri nedeniyle çocuğun ilgi süresinin kısa olması ve uygulama zorlukları değerlendirme süreçlerini güçleştirmektedir. Frankfurter Dikkat Testi ise hem birebir uygulanması hem de uygulamanın 90 saniye gibi kısa bir süre içinde yapılabilen, kullanımı kolay, geçerli ve güvenilir bir test olması özellikleriyle öne çıkmaktadır. 

Frankfurter Dikkat Testi Nasıl Uygulanır?

Frankfurter Dikkat Testinin Tanımı

  • 60 – 72 aylık çocuklara birebir uygulanmaktadır.
  • Test sırasında çocuğun bulup işaretlemesi için 44 armut resmi bulunmaktadır.
  • Test anaokullarında, okullarda okul öncesi sınıflarda ve rehberlik merkezlerinde uygulanmaktadır.
  • Uygulama süresi 90 saniyedir. Ancak yönerge ve örnek verilmesi, egzersiz yapılmasıyla 8 – 10 dakika kadar sürebilmektedir.
  • Çocuklar okula başladıktan hemen sonra değil, en az 14 gün sonra test uygulaması yapılmalıdır. Bunun nedeni ise çocuk okula alıştıktan sonra test yapılmasının daha doğru sonuçlar elde etmeye etkisi olmasıdır.
  • Testi uygulayan kişi ile çocuk test öncesinde tanışmış olmalıdır.
  • Çocuk, testin uygulanacağı odayı daha önce görmüş olmalıdır. Bu, çocuğun dikkatinin dağılmasını engellemektedir.
  • Test uygulamasından bir önceki gün çocuğa renkli kalemlerle resim çizdirilmelidir.
  • Çocuğun test sırasındaki ruh hali, fiziki koşullar ve diğer ihtiyaçları sonucu doğrudan etkileyebileceği için en iyi ve en kötü ihtimallerdeki dikkat düzeyi de değerlendirilmelidir. En iyi ihtimal için değerlendirme sırasında son değere 7 eklenmeli, en kötü ihtimal için ise 7 çıkarılmalıdır.

Frankfurter Dikkat Testinin Uygulanması

Frankfurter Dikkat Testinin uygulama aşamaları aşağıdaki gibidir;

  • Test uygulaması sakin ve sessiz bir odada yapılmalıdır.
  • Rahatsız edilmeyeceğinden emin olunmalıdır.
  • Testin ön sayfasına çocuğun bilgileri yazılmalıdır. Bu bilgiler; çocuğun adı - soyadı, doğum tarihi, kronolojik yaşı, okulu ve velisinin mesleği olabilir.
  • Bu bilgilerin yanında test uygulamasının yapıldığı tarih ve testi yapan kişinin adı da yazılmalıdır.
  • Odada kronometre ve kırmızı kalem bulundurulmalıdır.
  • Eğer çocuktan test için oyun oynamayı bırakması istendiyse bir süre sohbet edilerek çocuğun rahatlaması sağlanır.
  • Testin yönergesi verilir. Bu aşamada çocukla göz teması kurmaya dikkat edilmelidir.
  • Alıştırma yapmak için bir örnek gösterilir ve çocuğun egzersiz yapması sağlanır.
  • Yanlış yaptığı noktalar gösterilir ve açıklama yaparak düzeltilir.
  • Bu aşamadan sonra test uygulamasına geçilir.
  • Uygulama sırasında çocuğun armutların üzerini çarpı şeklinde değil çizgi şeklinde işaretlemesi istenir.
  • Uygulama süresi 90 saniye olmalıdır. Çocuğun teste başlamasıyla kronometre başlatılır ve bitirmesine kadar geçen süreye dikkat edilir.
  • Test süresince çocuğun davranışları da gözlemlenmektedir.
  • Test sırasında çocuğun armutların üzerini nasıl çizdiği önem kazanmaktadır. Bu nedenle gelişigüzel mi yoksa sırayla mı çizdiğine dikkat edilmelidir.

Frankfurter Dikkat Testinin Değerlendirmesi Nasıl Yapılır?

Frankfurter Dikkat Testinin değerlendirme aşamaları aşağıda sıralanmıştır;

  • Çocuğun test sırasında gösterdiği davranışlar not edilmelidir.
  • Çocuğun test sırasında işaretlediği armutların sayısı ham puanı oluşturur. Bu nedenle işaretlenen armutlar sayılır.
  • Bu sayı çizelgede ham puan bölmesine yazılır.
  • Ham puan diğer çocuklarla uygulama yapılan çocuğun dikkat düzeyini karşılaştırmak için yeterli değildir. Bu nedenle düzeltilmiş puan hesaplanmalıdır.
  • Yaş ve cinsiyet de sonucu etkileyebilmektedir. Bu nedenle çocuğun yaşı hesaplanır ve uygulayan kişinin elinde bulunan tablodan gerekli eklemeler yapılarak düzeltilmiş puana ulaşılır.
  • Değerlendirme tablosundan yüzde ve son değer bulunur. Son değer, yüzdeliği göstermektedir.
  • Değerlendirme tablosuna göre son değer 0 – 22 ise %26 ve ortalamanın altında demektir. Son değer 23 – 32 ise %49 ve ortalama/normal düzeyde demektir. Son değer 33 – 48 ise de %75 ve ortalamanın üzerinde dikkat düzeyine sahip denmektedir.

Psikolojik Ölçüm ve Değerlendirmeler

ARZU LİSTESİ: Projektif bir uygulamadır. 5 yaş ve üzeri çocuklara uygulanmaktadır. 20 adet sorudan oluşmaktadır. Danışandan kendisine, ailesine, arkadaşlarına ve geleceğe yönelik duygu, düşünce ve arzuları öğrenilmektedir.

ANKARA GELİŞİM TARAMA ENVANTERİ (AGTE) :  Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE), bebek ve çocukların gelişimi ile ilgili derinlemesine ve sistemli  bilgi sağlayan değerlendirme aracıdır. Sorular gelişimin farklı ancak birbiriyle ilişkili alanlarını (dil, bilişsel, ince motor, kaba motor, sosyal beceri bakım ) temsil edecek biçimde düzenlenmiştir. yaş aralığına uygulanmaktadır.

FRANKFURTER DİKKAT TESTİ: Dikkat testidir. aylık çocuklara uygulanmaktadır.

BEİER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ: yaş arasındaki çocuklara uygulanmaktadır. A formunda 56 eksik cümle vardır. Danışandan eksik olan cümleleri doldurması istenir. Kişinin veya grupların tavır, duygu, ve problemlerini araştırmaya yarayan bir yöntemdir.

D2 DİKKAT TESTİ: yaş aralığına uygulanmaktadır. Test seçici dikkati belirlemek için geliştirilmiştir. En fazla 8 dakika içerisinde test sonlandırılmalıdır. Test 14 satır, her satırda 47 karakteri içermektedir.

LOUİSA DUSS PSİKANALİTİK HİKAYELER TESTİ:  Projektif bir testtir. 4 yaşından büyük çocuklar için hazırlanmıştır. Çocuktaki çatışmanın saptanması amacıyla uygulanan on tane yarım bırakılmış hikayeden oluşan bir testtir. Yarım bırakılmış hikayeler test uygulanan kişiye okunarak hikayeleri tamamlaması istenir. Çocukların kompleks ve sorunlarını çözümlemek için hazırlanmış tekniklerin en geliştirilmişlerinden biridir.

BURDON DİKKAT TESTİ: 10 yaş ve üzerine uygulanmaktadır.

GESSEL GELİŞİM FİGÜRLERİ TESTİ: yaş aralığına uygulanmaktadır. yaş okul öncesi çocukların; zeka gelişimlerinin yaşlarına göre ne düzeyde olduğu ile ilgili genel bilgiler verir. Test okul öncesi çocukların görsel algı, görsel motor koordinasyon, küçük kas becerileri ve genel zeka gelişimleri ile ilgili yorumlarda bulunulabilir.

CATTEL 2-A ZEKA TESTİ: 7,6 ile 14 yaş arası bireylere uygulanmaktadır. Toplam 46 maddeden oluşan formun 4 alt testi vardır. Seriyi tamamlama, tasnif, yerleştirme gibi alt alanları bulunmaktadır.

PEABODY RESİM KELİME EŞLEŞTİRME TESTİ: yaş aralığına uygulanmaktadır. Çocukların alıcı dil yaşını ölçmektedir.

METROPOLİTAN OKUL OLGUNLUĞU TESTİ:  1. Sınıfa başlayacak çocuklar için geliştirilmiş okul olgunluğu testidir.

SINAV KAYGISI ÖLÇEĞİ: 6 sınıf ve üzeri bireylere uygulanmaktadır. Öğrencilerdeki sınav kaygısını ve kaygılarının kaynağını tespit etmede kullanılmaktadır.

RAVEN PROGRESİF MATRİSLER TESTİ: yaş arası bireylere uygulanmaktadır. Muhakeme, soyutlama, akıl yürütme gibi zihinsel aktivitelerin ölçümünde kullanılmaktadır.

BENDER GESTALT GÖRSEL MOTOR ALGILAMA TESTİ: Performans testidir. 5 yıl 6 ay ile 10 yıl 11 ay yaşlarındaki çocuklara uygulanmaktadır. Test 9 şekilden oluşmaktadır.  Motor algılama becerisini ölçmektedir.

 

ADANA PSİKOLOJİK TEST MERKEZİ, WISC-R ZEKA TESTİ, DİKKAT TESTLERİ, KİŞİLİK TESTLERİ, GELİŞİM TESTLERİ

PSİKOLOJİK TEST MERKEZİ
(ADANA)
AİLE VE SOSYAL HİZMETLER BAKANLIĞINA BAĞLI KURUM

Özel Kariyer Aile Danışma Merkezi IQ &#; Wisc-R Zeka Testi yada Wisc-IV Yaptırmak İçin Arayınız.

Randevu almak için; 61 82 ve 9

       Çocuklarımızın gelişimini takıp etmek, onları daha yakından tanımak birçok ailenin en büyük isteğidir. Bizim en değerlimiz olan evlatlarımızın yetenekbeceri ve bilişsel seviyelerini gerçekçi bir şekilde tanıyabilirsek onların bugünde daha mutlu olmasını sağlayabiliriz. Hem çocuklarımızla daha iyi bir iletişim kurabilir hem de ailesel bağları daha güçlü bireyler yetiştirebiliriz. Çocuklarımızın ilgi yetenek ve bilişsel becerilerini iyi gözlemlersek,  çocuklarımızla ilgili olan beklentilerimiz normalleşirken onları geleceğe daha iyi hazırlarız.

Düşünsenize çocuğunuz iyi bir mühendis olabilecekken onu zorla istemediği halde tıp doktoru yapmaya çalışıyoruz.  Resim yeteneği çok iyi iken gelecekte iyi bir ressam olabilecekken onu mühendis yapmaya çalışıyoruz. Yâda üniversitede akademisyen olabilecek bir çocuğu ilgi yetenek ve bilişsel becerilerini iyi tanıyamadığımız için farklı olanlara yönlendirebiliyoruz. Aslında bu hatalarımız zamanında yapılabilen küçük dokunuşlarla telafi edilebiliyor. Yeter ki çözmek isteyelim ve çocuklarımızı doğru yönlendirme ve onları tanıma arzusu içinde olalım.

      Daha somut bir örnek vermek gerekirse bir mercedesiniz olduğunu hayal edin ama siz onun Mercedes olduğunu bilmiyorsunuz ona “ şahin, kartal “ muamelesi yapıyorsunuz. Mercedesiniz birkaç ay, birkaç yıl sonra ne hale gelir. Çocuklarınızı ilgi yetenek ve bilişsel becerilerini yakından tanımanız hem beklentilerinizi normalleştirirken hem de çocuklarınız için daha doğru olanı yapma imkanı verecektir.
      “Haklısınız ama nasıl yapacağız” dediğinizi duyar gibiyim. İşte bu konuda konunun uzmanlarından yardım almanız çok önemlidir. Kendini bu alanda geliştirmiş psikolojik testler konusunda uzmanlaşmış bir Psikolojik danışman, psikolog ya da çocuk gelişim uzmanı bulmanız gerekmektedir. Uzmanı bulduktan sonra hangi materyalleri kullandığını sormalısınız. Çünkü uzmanın size vereceği sonuçlar bilimsel, güvenilirlik ve geçerlilik çalışması yapılmış psikolojik testler olmalıdır. Sonrasında uzman psikolojik danışmanlarınızdan; Gelişimini takip etmek, ilgi yetenek ve becerilerini öğrenmek istediğiniz, çocuğunuzla ilgili size ayrıntılı bir bilgi vermesini ve sonrasında neler yapabileceğiniz hakkında yardımcı olmalıdır.
Psikolojik testleri yaptıracağınız bir çok psikolojik danışmanlık ofisi bulunmaktadır. Uzmanların çalıştığı bir ofis bulduktan sonra yukarıdaki noktalarda da size yardımcı olabileceklerini konusunda konuşup, gönül rahatlığıyla çocuğunuza ilgi yetenek, gelişim ve zekâ testleri yaptırabilirsiniz.
      Psikolojik testler konusunda sizlere Adana da profesyonel destek verebilecek olan “Adana Aile Evlilik ve Çocuk Terapi Merkezi”  vardır. Adana Aile Evlilik ve Çocuk Terapi Merkezinde çocuklarınıza ilgi yetenek ve zeka testlerinizi yaptırırken sonrasında profesyonel destek alabilirsiniz.
      Anadolu Aile Evlilik Ve Terapi Merkezinde İlgi, Yetenek, Gelişim, Dikkat Ve Zeka Testi Yaptırmak İçin RANDEVU ALINIZ.

Randevu almak için; 61 82 &#;  9

ADANA AİLE EVLİLİK VE ÇOCUK TERAPİ MERKEZİNDEN

Psikolojik test hizmetiolarak;

ADANA DA UYGULANAN ZEKA TESTLERİMİZ;

      Zeka testleri;  çocuğunuzun bilişsel işlev, zeka yası, zeka seviyesi ve zeka türleri hakkında ayrıntılı olarak bilgi alabilirsiniz. Bu konuda Adana Aile Evlilik ve Çocuk Terapi Merkezi, wısch-r zekâ testi gibi bir çok bilimsel zeka testinden faydalanmaktadır. Sizlere daha iyi sonuçlar verebilmek için eşdeğer zeka testleri de uygulanmaktadır.

WISC-R ZEKA TESTİ, David Wescler tarafından hazırlanan bir zeka testi olan bu test, sonraki yıllarda yapılan düzenlemeler ve güncellemelerle  çocuklar için de yeniden tasarlanmıştır.

      WISC-R Çocuk Zeka Testi, 6 ila 16 yaş arası çocuklara uygundur.

      WISC-R zeka testi bireysel olarak uygulanır.

      WISC-R zeka testi ,5 saat kadar sürmektedir.

      WISC-R ZEKA TESTLERİ kendi içerisinde Sözel Zeka Bölümleri, Performans Zeka Bölümleri olmak üzere iki ana bölüme ayrılmış, 12 alt testten oluşmaktadır.

Çocuklarınıza WISC-R zeka testi yaptırmak için;  9

Catell 2a zeka testi: (Catell Culture Free Intellegence Test)

Catell 2a zeka testi; yas arasındaki çocuklara uygulanabilen zeka testidir..

Catell 2a zeka testi,
25 dakika suren bir zeka testidir.

      Catell 2a zeka testi, zekanın soyut alandaki işlevini saptamaktadır.

Catell 3a zeka testi: (Catell Culture Free Intellegence Test)

Catell 3a zeka testi, üniversite okuyan ya da mezun yetişkinlere uygulan zeka testidir.

Catell 3a zeka testi, 25 dakika suren bir zeka testidir.

Catell 3a zeka testi, zekanın soyut alandaki işlevini saptamaktadır.

Goodenough Zekâ Testi:

      Goodenough Zekâ Testi, 3 yaşından itibaren kullanılabilen zeka testidir.

Goodenough Zekâ Testi,çocuğun çizdiği insan resmine bağlı olarak aldığı puana karşılık gelen zekâ değerini ortaya çıkarır.

Goodenough Zekâ Testinde kız çocuklarının çizdiği erkek ve kadın resmi ile erkek çocuklarının çizdiği erkek ve kadın resminin farklı zekâ değerleri vardır.

Porteus Labirenti:

      Porteus Labirenti 5 – 14 yas arasındaki çocuklara uygulanan zekânın performans kısmini ölçen bir testtir.

Porteus Labirenti, 12 labirentten oluşmaktadır.

ADANA&#;DA UYGULANAN DİKKAT TESTLERİMİZ;

Dikkat testleri;

D2 Dikkat Testi:

      D2 Dikkat Testi, 9- 60 yaş arasındaki kişilerde kullanılır.

      D2 Dikkat Testi, psikomotor hız ve öğrenme fonksiyonlarının ölçülmesinde kullanılır.

      D2 Dikkat Testi,dikkat eksikliğinin saptanmasında kullanılır.

      D2 Dikkat Testi,dikkat seviyelerini ölçmek amacı ile uygulanır.

      D2 Dikkat Testi, bireysel ve grup olarak uygulanabilecek tek form vardır.

D2 Dikkat Testinin her satırı 20 sn içerisinde bitirilmesi gereken dikkat testidir.

      D2 Dikkat Testi en fazla 8 dakika içerisinde sonlanmalıdır.

Frankfurter Dikkat Testi:

Frankfurter Dikkat Testi; farklılıkları bulma puanı ve hızıyla ilgilidir.

Frankfurter Dikkat Testi;Elma ve armut figürleriyle uygulanan bir dikkat testidir.

ADANA&#;DA UYGULANAN İLKOKULA HAZIRLIK PSİKOLOJIK TESTLERİ

OKUL OLGUNLUĞU ÖLÇEĞİ;

      Metropolitan Okul Olgunlugu Testi: Bu test okula yeni başlayanların birinci sınıf talimatlarını anlamaya hazırlıklı olmalarını sağlayacak olan özelliklerini ve başarılarını ölçmek üzere hazırlanmıştır.

      Metropolitan Okul Olgunlugu Testi, çocuklara anaokulun sonunda veya birinci sınıfın başlangıcında incelemek için kullanılmaktadır.

      Metropolitan Okul Olgunlugu TestiTest 5 yas 6 ay – 6 yas çocuklarına uygulanmaktadır.

ADANA&#;DA UYGULANAN GELİŞİM TAKİP TESTLERİ;

Gessel Testi: 

      Gessel Testi,  yas arasındaki çocuklara uygulanır.

      Gessel Testi, kolaydan zora doğru sıralanmış 7 şekilden oluşur. Şekiller her yaşın seviyesine göre düzenlenmiştir.

      Gessel Testi, sonucuna dayanarak çocuğun zekâ düzeyi ve gelişim yaşı hesaplanır.

ADANA&#;DA UYGULANAN DİL VE KONUŞMA GELİŞİMİ TESTLERİ;

Peabody Kelime Anlama Testi:

Peabody Kelime Anlama Testi,
test resimden oluşmaktadır.

       Peabody Kelime Anlama Testinde  çocuğun resme bakarak doğru olarak tanımlaması istenir.

Peabody Kelime Anlama Testi, çocugun aldığı doğru sayısına göre çocuğun dil gelişim yası ortaya çıkar.


ADANA&#;DA UYGULANAN ALGI TETSLERİ;

Bender Gestalt Testi :

Bender Gestalt Testi, 9 basit çizimden oluşan görsel motor algılama, performans testidir.

Bender Gestalt Testi; Çocuk ve yetişkin olarak ayrılır ancak Bender Gestalt Testi daha çok çocuklara yönelik kullanılmaktadır.

Bender Gestalt Testinin çocuklar için kullanılan formunda yas siniri 5 yas 6 ay ile 11 yas arasıdır.

Frostig Gelisimsel Görsel Algi Testi:

Frostig Gelisimsel Görsel Algi Testi, 4 yas 6 ay ile 7 yas 11 ay arasındaki çocuklara uygulanırç

Frostig Gelisimsel Görsel Algi Testi görsel algi seviyelerini ölçer.

Frostig Gelisimsel Görsel Algi Testi, görsel alanda hangi özelliklerin geliştirilmesi gerektiğini gösterir.

ADANA&#;DA UYGULANAN GÖRSEL HAFIZA TESTLERİ;

Benton Görsel Bellek Testi:

Benton Görsel Bellek Testi, 8 yas ve üstü çocuklara uygulanır.

Benton Görsel Bellek Testi, uzun süreli ve kısa süreli bellek ile ilgili bilgi verir.

Anadolu Aile Evlilik Ve Terapi Merkezinde

İlgi, Yetenek, Gelişim, Dikkat ve Zeka Testi Yaptırmak İçin RANDEVU ALINIZ.

Uzman Psikolog, Psikolojik Danışmanda ve Aile Danışmanlarından Randevu Almak İçin

9


Kurumumuz Çalışma Sosyal Hizmetler ve Aile Bakanlığına Bağlı

Özel Aile Danışma Merkezidir.

Ölçme Ve Değerlendirme

1)TİMİ TESTİ

Her çocuğun kendine özgü zeka alanları bulunmaktadır. Bu alanlar kendi içinde birden fazla şekilde bireyde yer almaktadır. Çocuğun ilgili olduğu zeka alanlarında kendini keşif sürecinde ona yol göstermek ve bunu gözlemleyebilmek onun gelişimini erkenden destekleyebilmek için özel önem taşımaktadır.

Her bireyin biricik ve gelişime açık olabileceği bilinciyle, ilgili olduğu alanları keşfedebilmek için 5 ve 6 yaş çocuklarına TİMİ testi uygulamaktayız.

Çocukların ilgi duydukları alanların belirlenmesi; becerilerinin keşfedilmesine ve
yeni öğrenme ve gelişme olanakları sunulmasına imkan tanımaktadır. . Bu
test çocukların ilgi alanlarını “Çoklu Zekâ Kuramı” çerçevesinde aşağıda belirtilmiş
8 farklı alana göre değerlendirmektedir. Bu alanlar:

SÖZEL-DİLSEL ZEKÂ

Bu ilgi ve zekâ alanı çocuklarda hikaye dinleme ve anladığını aktarma becerisine sahip, kelime oyunlarını sevme, yabancı dile ilgi duyma ve öğrenmeye istekli olma öykü ve müzik dinlemekten hoşlanma, espri yapma, neden-sonuç ilintilerini kurabilme şeklinde kendini göstermektedir.

KİŞİYE DÖNÜK-İÇSEL ZEKÂ

Duygu ve düşüncelerini kolaylıkla ifade edebilirler. Tek başına etkinliklerde bulunma, resim yapma ve oyun oynayabilme becerisine sahip, özellikle öz-bakım becerileri gelişirken her şeyi kendisi başarmak ve yapmak isteyen, bireysel alanlara ihtiyaç duyan, kendini gerçekleştirmeye eğilimli, kendine güven duygusu gelişmiş “Ben Yapabilirim” cümlesine sık sık rastlanan çocukların sahip olduğu varsayılan ilgi ve zekâ alanıdır.

KİŞİLERARASI- SOSYAL ZEKÂ

Yalnız olmak yerine insanlarla birlikte olmak isteyen, sosyal ortamlardan keyif alan, etkinliklere katılan, sosyotrop olan, yeni bir ortama girdiğinde kendini kolaylıkla tanıtan ve iletişim kuran, başkalarıyla etkileşimde olabilen, başkalarının duygu ve düşüncelerini anlama ve ona uygun davranış gösterebilme konusunda başarılı çocukların kullandığı gözlemlenen zekâ ve ilgi türüdür.

MANTIKSAL- MATEMATİKSEL ZEKÂ
Matematiksel zekâsı ön planda olan kişiler analitik düşünebilme konusunda iyidirler. Parçaları bir araya getirip sonuç çıkarma, tümden gelim veya tüme varım konusunda başarılıdırlar. Muhakeme yeteneği, matematiksel zekânın bir parçasıdır.
GÖRSEL- UZAMSAL ZEKÂ

Bu zekâ türüne sahip çocuklar; öyküyü okumadan yalnızca resimlere bakarak hikâyeyi anlatabilirler, renkleri çok kolay ve tonlarıyla öğrenirler, şekillerden çeşitli figürler üretebilirler. Üç boyutlu legolarla çeşitli oyunlar üretebilirler, yap-boz yapmada ve labirentlerden oluşan bulmacalarda güzel sonuç elde ederler. Benzerlikleri-farklılıkları bulmayı gerektiren, detaylı etkinliklerden hoşlanırlar.

MÜZİK ZEKÂSI

Şarkı söylemekten ve dinlemekten keyif alan, kendi kendilerine melodi veya şarkı sözleri üreten, bir veya birden fazla müzik aletini çalma konusunda ilgili ve duyduğu seslere karşı duyarlı olan, onlara tepkiler veren çocukların sahip olduğu düşünülen zekâ ve ilgi türüdür.

BEDENSEL- KİNESTETİK ZEKÂ

Beden dilini sık sık kullanan, hareketli, enerjik, dokunsal temastan hoşlanan, belli bir sportif alanda başarılı olmaya yatkın olan çocukların sahip olduğu düşünülen zekâ ve ilgi türüdür.

DOĞA ZEKASI

Bu zeka türüne sahip çocuklar doğal yaşam kaynaklarına ilgi duyan, meraklı, çevresini gözlemleyen, diğer canlı türlerine ilgi duyan, biyolojiyle ilgili çocuklardır. Doğayla ilgili ve gözlemleyen çocukların sahip olduğu düşünülen zeka ve ilgi türüdür.

2)PORTAGE GELİŞİM ENVANTERİ

PortageErkenEğitim envanteri yaş arasındaki çocukların gelişimsel olarak yaşına uygun becerilere sahip olup olmadığını tespit etmek için kullanılmaktadır. Çocuğun sosyal, dil, özbakım, bilişsel ve fiziksel gelişim açısından hangi aşamada olduğu tespit edilir ve çocuğun olduğu aşamadan itibaren, her bir beceriyle ilgili geliştirmeye yardımcı egzersizler, oyunlar anne-babaya öğretilerek çocuğun sağlıklı büyümesini sağlamak hedeflenir. Portageerkeneğitimprogramı normal gelişim gösteren çocuklara uygulanabildiği gibi gelişiminin herhangi bir basamağında gecikme göstermiş veya gelişimsel geriliği olan çocuklar için de uygulanabilir. 

Bu Envanterin Kapsadığı Alanlar:

  • Bebek Gelişim Basamakları
  • Dil gelişimi
  • Özbakım gelişimi
  • Bilişsel gelişim
  • Fiziksel gelişimdir.

PORTAGE Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Ölçeği

0 – 6 yaş arası çocukları bebek uyarımı, sosyal gelişim, dil gelişimi, bilişsel gelişim, öz bakım ve fiziksel gelişim açısından test edilir. Ev görüşmeleri, bireysel etkinlikler ve geliştirilmesi gereken becerilere ait bir çalışma programını ve doğru yönlendirmeyi kapsar.

3) DENVER GELİŞİM TARAMA TESTİ

Çocuklarda gelişmenin izlenmesi, normalden sapmaların erken tanınabilmesi için gelişimsel tarama testlerinin düzenli olarak kullanılması gereklidir. Küçük çocukların gelişimindeki sapmaları rutin fizik muayene sırasında anlamak güçtür. Gelişimsel bozukluğun varlığı genellikle çocukta yürümeme, konuşmama gibi belirgin sorunlar ortaya çıktığında ya da okulda başarısız olduğunda farkedilir.

Denver II yaş arasındaki, sağlıklı görünümde olan çocuklara uygulanmak üzere düzenlenmiştir. Çocuğun yaşına uygun becerilerini değerlendiren bu test, belirti vermemiş olan gelişimsel sorunları taramada, kuşkulu durumları nesnel bir ölçütle doğrulamada, ve gelişimsel açıdan risk altındaki çocukları (örneğin perinatal sorunlar geçirmiş bebekleri) izlemede değerlidir. Denver II çocuğun işlevlerdeki becerisini yaşıtları ile karşılaştırır. Zeka testi değil, gelişim testidir. Gelecekteki zihinsel veya uyumsal yeteneği tahmin etmede kullanılamaz. Öğrenme güçlüğü, konuşma bozukluğu, duygusal bozukluk gibi tanılar vermek üzere yapılandırılmamıştır ve fizik muayene veya tanısal değerlendirme yerine kullanılmamalıdır. Denver II, aşağıdaki gelişimsel alanları taramak üzere test formu üzerinde dört bölümde toplanmış maddeden oluşmaktadır:

  1. Kişisel-Sosyal: insanlarla iletişim kurma, bireysel gereksinimlerini karşılayabilme
  2. Ince motor-uyumsal: el-göz koordinasyonu, cisimleri kullanabilme, sorun çözme.
  3. Dil: işitme, anlama, dili kullanma.
  4. Kaba motor: oturma, yürüme, zıplama ve genel olarak koordinasyon yeteneği

Ayrıca testin sonunda doldurulan 5 adet “Test Davranışı” maddesi uygulayıcının, çocuğun test süresinde davranışlarını ve yeteneklerini nasıl kullandığının değerlendirilmesine yardım eder.

4)METROPOLİTAN OKUL OLGUNLUĞU TESTİ

Çocukların okula, okulun gerektirdiği kurallara ve öğrenmeye hazır olup olmadığını saptamak amacıyla yapılan bir testtir. Okula hazırlanırken olması gereken fizyolojik, çevresel ve zihinsel faktörleri değerlendirmekte kullanılır.

Metropolitan Okul Olgunluğu Testi; Kelime Anlama, Cümleler, Genel Bilgi, Eşleştirme, Sayılar, Kopya Etme gibi 6 alt test ve toplam maddeden oluşur.

Testin sonucunda, çocuğunuzun okul için gereken olgunluğa ne ölçüde hazır olduğu ve düzeyiyle ilgili sağlıklı veriler elde edilir.
Çocukları anaokulun sonunda veya birinci sınıfın başlangıcında değerlendirmek için hazırlanan ve on altı sayfadan oluşan bu test, altı ayrı alt testten oluşmaktadır. Bu testler şu şekilde sıralanmaktadır:
Kelime anlama (15 madde) : Bu test dilin anlaşılması ve kavranmasını belirlemeye yönelik bir testtir. Çocuktan, her sırada dört resim içinden söylenileni seçmesi istenmektedir.
Cümleler (14 madde) : Bu testte çocuktan kendisine anlatılan cümleyi anlaması ve gördüğü resimle bunu birleştirmesi gibi karmaşık bir işlem beklenilmektedir.
Genel Bilgiler (14 madde) : Sosyokültürel faktörün etkisinin fazla olduğu alt testlerden biri olan genel bilgi alt testinde söz konusu olan resimler, çocukların günlük hayatta her zaman karşılaşabileceği görme ve elleme olanağına sahip olduğu nesnelere aittir. Çocuktan gösterilen resimle tanıdığı nesne arasında ilişki kurması ve nesneyi isimlendirmesi istenilmektedir.
Eşleştirme (19 madde) : Okuma yazmanın öğrenilmesinde önemli bir yer tutan eşleştirme, metropolitan okul olgunluğu testinin en önemli bölümlerinden birini oluşturmaktadır. Benzerliklerin tanınmasını içine alır. Her madde de hayvanların, eşyaların, sayıların, harflerin, kelimelerin dört ayrı resmi sıralanmıştır. Sıranın ortasında çerçeve içine alınmış resmin aynısının çocuktan bulması ve çerçeve içine alması istenir. Genellikle bu testte şekilleri doğru olarak işaretleyemeyen ve ters işaretleyen çocuklarda okuma ve yazmada problemlerin görüldüğü belirtilmektedir.
Sayılar (24 madde) : Bu test sayı bilgisini ölçmektedir. Bu alt testte sayılar ve seriler hakkında belirli bir eğitimden geçmemiş olan okul öncesi çocuklarda o zamana kadar kazanılmış olan sayı kavramını dolayısıyla sayı olgunluğunu ölçmek amaçlanmaktadır.
Kopya etme (10 madde) : Çocuğun gördüğü şekli doğru olarak algılaması ve buna mekan içerisinde yer verme yeteneğini ölçen bir testtir. Yazının öğrenilmesinde kopya etme önemli bir yer tutmaktadır. Yazı yazmayı öğrenmede gerekli olan, görsel algı ve hareket kontrolünün bileşimini ölçmektedir. Gördüğünü doğru algılayamayan ya da algıladığını mekanda doğru şekilde yerleştiremeyen çocukların, daha sonraları, okuma yazmanın öğrenilmesinde zorluk çekmeleri araştırmacıların özellikle üzerinde durduğu konulardan biridir (Çataloluk ). Bu tür testlerin çocuklarda, fiziksel gelişmeyi belirlediği kadar, zihinsel olgunluğu da belirledikleri saptanmıştır. Çocuğun, çizme ve yazmada gösterdiği mekanda ters algılama eğilimi kopya etme alt testinde kendini gösterebilir.
Bütün bu alt testlerde her maddeye doğru verilen yanıt bir puan ile değerlendirilir. Puanların tümü testin toplam puanını oluşturur. Toplam puanın yüksekliği genel okul olgunluk düzeyinin yüksek olduğunu gösterir. Her alt testin kendine ait puanları da belirlenir.

5)BİR AİLE ÇİZ TESTİ

Çocuk psikolojisi çalışmalarında kullanılan "Aile Çiz Testi" Maurice Porot tarafından geliştirilen ve psikanalitik verilere dayanan projektif bir resim testidir. Çocuk psikolojisi çalışmalarında kullanılan "Aile Çiz Testi" Maurice Porot tarafından geliştirilen ve psikanalitik verilere dayanan projektif bir resim testidir. Bu testin temel amacı, çocuğun ailesi ile olan çatışmalarını açığa çıkarmaktır. Testin tüm gereci: kağıt, kalem, silgi ve boya kalemlerinden oluşur.

6)FRANKFURTER DİKKAT TESTİ

Frankfurter dikkat testi 60 – 72 ay arası çocuklara elma ve armut figürleriyle uygulanan bir dikkat testidir. Farklılıkları bulma puanı ve hızıyla ilgilidir. Tanı koymada tek başına yeterli değildir fakat dikkat eksikliğini belirlemede etkilidir.


7)MOXO DİKKAT TESTİ

MOXO dikkat ölçme testi çocuklar ve  yetişkinler için geliştirilmiş (Attention-Deficit Hyperactivity Disorder) Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu tanısına yardımcı olan , bilgisayar üzerinden yapılan görsel ve işitsel çeldiricilerin olduğu “online” dikkat ölçme testidir .MOXO, dikkat eksikliği , zamanlama, dürtüsellik ve hiperaktivitenin objektif olarak ölçülmesini sağlayan bir testtir.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası