eğitimde buzkıran tekniği / Buz Kırıcı & Hareketlendirici – Deneyimsel Öğrenme

Eğitimde Buzkıran Tekniği

eğitimde buzkıran tekniği


Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi dersinde yararlandıkları öğretim materyalleri, strateji, yöntem ve tekniklerine ilişkin kullanma durumları ve görüşleri / The status of classroom teachers' use of teaching materials, strategies, methods and techniques they utilize in life sci̇ences course and their opinions about them
Yazar:AHMET TÜRKÖZ
Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ SEVİM GÜVEN
Yer Bilgisi: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Hayat bilgisi = Life science ; Hayat bilgisi dersi = Life science lesson ; Materyal kullanımı = Material usage ; Öğretim araçları = Teaching aids ; Öğretim teknikleri = Teaching techniques ; Öğretim yöntemleri = Teaching methods ; İlkokul öğrencileri = Primary school students ; İlkokullar = Primary schools Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe

s.
İlkokul düzeyinde vatandaşlık becerilerinin edinilmesinin ilk basamağı ve bir çok derslerin de öncülü olarak kabul edilen ders Hayat Bilgisi dersidir. Bu ders kapsamında öğretmenlerin dersi zenginleştirmek adına kullanacağı her türlü öğretim materyali, strateji, yöntem ve tekniği öğrenmeyi kolaylaştırır ve öğrenmede kalıcılığı arttırır. Bu nedenle araştırmada; sınıf öğretmenlerinin HBD yararlandıkları öğretim materyalleri, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerine ilişkin kullanma durumları ve görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde üzerine kurgulanmıştır. Araştırmaya, eğitim-öğretim yılında Tokat ilinde MEB bağlı ilkokullarda 1. 2. ve 3. sınıfta görevli tesadüfî örnekleme yoluyla belirlenmiş 'i erkek ve 'ı kadın öğretmenlerinden oluşan toplam sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan anket yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 17 paket program aracılığıyla analiz edilmiştir. Katılımcıların öğretim materyali, strateji, yöntem ve tekniklerine ilişkin kullanım durumları ve görüşlerin belirlenmesinde yüzde ve frekans gibi betimsel istatistikler; HBD yararlandıkları öğretim materyalleri, öğretim stratejisi, öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmaya ilişkin görüşlerinin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığı Bağımsız Gruplar t-testi; yaş, okutulan sınıf, öğretmenlik yapılan yer ve eğitim durumuna ilişkin farklılıkların manidarlığı ise Varyans analizi (ANOVA); sınıf mevcudu ve mesleki kıdem yılı değişkenleri ile ilişkisine ise Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısı analizi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların öğretim materyali olarak en sık ders kitaplarını, kırtasiye malzemelerini (kalem, makas, tebeşir, resim kağıdı vb.) ve okuma parçalarını kullandıkları, en az ise akıllı tahta, Encarta Word Atlas programını ve asetatları kullandıkları belirlenmiştir. Katılımcıların HBD strateji, yöntem ve teknik olarak en sık sunuş yoluyla öğretim stratejisini, anlatım yöntemini ve rol oynama yöntemini kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca soru-cevap yöntemi, ev ödevi ve 5N1K tekniği de oldukça sık tercih edildiği araştırmamızda tespit edilmiştir. Bununla birlikte tutor öğrenme tekniği, rulman tekniği ve buz kıran tekniği katılımcılar tarafından ez az tercih edilen teknikler olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların HBD öğretim materyali kullanarak konuyu günlük yaşamla ilişkilendirebildiği, öğretim materyallerinin öğrencilerin başarısına katkısının olduğu, öğrencinin tüm bilişsel, duyuşsal ve devinişsel becerilerine uygun öğretim materyali seçebileceği ve tasarlayabileceği yönünde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların HBD yönelik uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniği seçmede kendilerini yeterli gördükleri, öğretmenlerin çoğunun farklı strateji, yöntem ve teknikleri kullanmayı sevdikleri ve bunları birer zaman kaybı olarak görmedikleri gözlenmiştir. Katılımcıların HBD öğretim materyali, öğretim strateji, öğretim yöntem ve teknik kullanımına ilişkin görüşlerinin cinsiyet, yaş, okutulan sınıf, öğretmenlik yapılan yer ve eğitim durumuna göre manidar bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca HBD yararlandıkları öğretim materyallerini kullanmaya ilişkin görüşleri ile mesleki kıdem yılları ve sınıf mevcutları arasında negatif, düşük ve manidar olmayan bir ilişki bulunmuştur. Katılımcıların HBD yararlandıkları öğretim stratejisi, öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmaya ilişkin görüşleri ile mesleki kıdem yılları arasında negatif, düşük ve manidar bir ilişki, sınıf mevcutları arasında negatif, düşük ve manidar olmayan bir ilişki bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre katılımcıların HBD teknolojik araç gereçler kullanmaya öncelik verdiği ve öğretim strateji, yöntem ve tekniğin seçimini en fazla dersin kazanımının etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların yaklaşık üçte ikisinin okulunda araç ve gereçlerin muhafaza edildiği bir odanın bulunduğu ve öğretim materyallerini öncelikli olarak okuldan temin ettikleri sonucuna varılmıştır.
Life sciences course is considered as the first step of the acquisition of citizenship skills at the primary education level, as well as being the premise of many funduszeue.info the scope of this course, all kinds of teaching materials, strategies, methods, and techniques that teachers use to enrich the course facilitate learning and increase retainability in funduszeue.infoore, this study aimed to reveal the status of classroom teachers' use of teaching materials, strategies, methods, and techniques they utilize in life sciences course (LSC), and their opinions. The study was designed in the descriptive review model. It consisted of a total of classroom teachers teaching 1st, 2nd, and 3rd-grades in primary schools of the Ministry of National Education in Tokat province in the academic year determined through random sampling method, of whom were males and funduszeue.info data were collected usinga questionnaire prepared by the researcher andanalyzed using SPSS 17 software funduszeue.infoptive statistics such as percentages and frequencieswere used to determine the status of the participants' utilization of teaching materials, strategies, methods, and techniques and their opinions. Independent Samples t-test was employed to reveal whether the opinions of the participants regarding the use of teaching materials, strategies, methods, and techniques they utilized in LCSs indicated a difference according to gender. Variance analysis (ANOVA) was used to find the significance of differences relating to age, current class taught by the teacher, the school, and the level of education, while Pearson Product-Moment Correlation Coefficient analysis was employed to discover the relationship with variables such as class size and the year of service. The study found that the most frequently utilized teaching materials were textbooks, stationery materials (pencils, scissors, chalk, drawing paper, etc.) and reading texts, whereas the least frequently used materials were smart board, Encarta World Atlas software, and transparencies. It was determined that participants most often used presentation teaching strategy, narrative method, and role-playing method as LSC strategy, method, and technique. In addition, question-answer method, homework, and 5N1K technique were also found to be the most frequently preferred methods and techniques. On the other hand, the study revealed that the tutor learning technique, the bearing technique, and the ice breaking technique were the least preferred techniques by the participants. The participants were found to express opinion that they could associate the subject with daily life by using LSC teaching material, the teaching materials contributed to the success of students, and that students could choose and design teaching material suitable for all their cognitive, affective, and psychomotor skills. In addition, it was observed that the participants considered themselves adequate in choosing appropriate teaching strategies, methods, and techniques for LSC, the majority of them liked using different strategies, methods and techniques, and that they did not see these as a waste of time. It was concluded that the participants' opinions regarding their use of LSC teaching material, strategies, methods, and techniques did not differ significantly according to gender, age, current class taught, the school, and the level of education. In addition, a negative, low, and insignificant relationship was found between the opinions of the participants about their use of teaching materials they utilized in LSC and their year of service and class sizes. A negative, low and significant relationship was found between the participants' opinions about using teaching strategies, methods, and techniques in LSCs and their year of service, while the relationship with the class size was negative, low, and insignificant. According to the findings, it was determined that the participants gave priority to using technological tools and equipment in LSCs, and that the selection of teaching strategies, methods, and techniques were mostly influenced by the course outcomes. Furthermore, it was found that approximately two thirds of the participants had a roomin their school where the tools and equipment were kept, and that they primarily obtained teaching materials from their school.

Tek ihtiyacınız olan doğru araç ve doğru incelik. En iyi on tanesine göz atın interaktif sunum teknikleri altında! Bu günlerde, sunum izleyicilerinizi, odada veya Zoom aracılığıyla ölü gözlerle size bakarken, kelimelerinizin bir yerinde kaybolmuş bulabilirsiniz. Değişikliğin vakti geldi.

İyi bir sunumun sırrının harika sunumlar oluşturmaktan geçtiğini duymuşsunuzdur. etkileşimli deneyimler kitlenizle, ancak büyük soru şu ki Nasıl?

Içindekiler

Daha İyi Sunum için daha fazla pratik yapın

alternatif metin


Saniyeler içinde başlayın.

Bir sonraki etkileşimli sunumunuz için ücretsiz şablonlar edinin. Ücretsiz kaydolun ve şablon kitaplığından istediğinizi alın!


🚀 Şablonları ücretsiz alın

Etkileşimli Sunum Tekniklerini Neden Denemelisiniz?

Hiç bir kalabalığın önünde durup sinirinizin tüm zerresini bir şey sunarken harcadınız, ancak tüm görebildiğiniz seyircilerin esnemesi veya telefonlarına bakması oldu mu? 

Burada yalnız değilsin…

  • Her beş kişiden biri sunum sırasında sürekli olarak telefonlarına veya dizüstü bilgisayar ekranlarına baktı. (güverte üstü)

İzleyiciler tek yönlü sunumlar sırasında çabuk sıkılır ve kaybolur, bu nedenle sunumu daha etkileşimli ve ilgi çekici hale getirmek en iyisidir. Size bazı istatistikler üzerinden yol gösterelim:

  • Katılımcıların %64'ü iki yönlü sunumları doğrusal olanlardan daha çekici buldu. (Duarte)
  • Pazarlamacıların %70'i, sunumları daha etkili hale getirmek için izleyicilerle etkileşim kurmanın gerekli olduğuna inanıyordu. (Duarte)

Eğlenceli Etkileşimli Bir Sunum Oluşturmanın 10 Yolu

Etkileşim, kitlenizin kalbinin anahtarıdır. İşte bunu elde etmek için kullanabileceğiniz on etkileşimli sunum yöntemi…

1. Odayı ısıtmak için buz kırıcılar

Kısa bir giriş veya ısınma olmadan sunumunuza atlarsanız gözünüzü korkutabilir ve sizi daha fazla endişelendirebilir. Aradaki buzları kırıp izleyicinin siz ve başkaları hakkında daha fazla bilgi sahibi olmasını sağladığınızda işler daha kolay olur.

Küçük bir atölyeye, toplantıya veya derse ev sahipliği yapıyorsanız, etrafta dolaşın ve katılımcılarınıza kendilerini daha rahat hissettirmek için basit, hafif yürekli sorular sorun.

Bu, isimleri, nereden geldikleri, bu etkinlikten ne bekledikleri vb. ile ilgili olabilir. Veya bu listedeki bazı soruları deneyebilirsiniz:

  • Işınlanmayı mı yoksa uçmayı mı tercih edersin?
  • Beş yaşındayken hayalinizdeki meslek neydi?
  • Kahve ya da çay?
  • En sevdiğin tatil hangisi?
  • Kova listenizdeki 3 şey?

🧊 Daha fazla buz kırıcı soru bulun okuyun!

Daha fazla insan olduğunda, AhaSlides gibi etkileşimli bir platform aracılığıyla bir bağlantı duygusu oluşturmak için buz kırıcıya katılmalarını sağlayın.

Hazır buz kırıcılarla zaman kazanın

Hedef kitlenizden ücretsiz olarak canlı yanıtlar toplayın. Buzkıran faaliyetlerini kontrol edin. AhaSlides şablon kitaplığı!

2. Bir hikaye anlatmak

İnsanlar iyi bir hikaye duymayı severler ve bu anlatılabilir olduğunda kendilerini daha çok kaptırma eğilimindedirler. Harika hikayeler, odaklanmaya ve geçmeye çalıştığınız noktalara yönelik anlayışlarını artırmaya yardımcı olabilir.

Kitlenin ilgisini çeken ve içerikle ilgili ilgi çekici hikayeler bulmak zor olabilir. Pek çok insanın farklı geçmişleri olduğundan, ortak bir zemin bulmak ve anlatacak büyüleyici bir şey bulmak kolay değil.

Siz, içeriğiniz ve hedef kitleniz arasındaki ortak noktaları bulmak ve bundan bir hikaye oluşturmak için şu soruları sormayı deneyin:

  • Nasıllar?
  • Onlar niye burada?
  • Onların sorunlarını nasıl çözebilirsin?

💡 Şuna bakın izleyicinin bir haritaya ihtiyacı var daha fazla soru için.

3. Sunumu oyunlaştırın

Hiçbir şey odayı (veya Yakınlaştırmayı) sallayamaz ve izleyicilerin bazı oyunlardan daha iyi zıplamasını sağlamaz. Eğlenceli oyunlar, özellikle katılımcıları hareket ettiren veya güldüren oyunlar, sunumunuz için harikalar yaratabilir.

Canlı testlere, oyunlara veya çark döndürmeye yönelik birçok çevrimiçi aracın yardımıyla doğrudan bir sunum içinde etkileşimli oyunlar yapmak çocuk oyuncağı.

Biraz ilhama mı ihtiyacınız var? Bir sonraki yüz yüze veya sanal etkinliğinizde bu etkileşimli oyunları deneyin:

🎉 Kısa sınav – Eğlenceli anketler veya çoktan seçmeli sorularla sunumunuzu canlandırın. Çevrimiçi bir sınav platformu kullanarak tüm kalabalığın katılmasına ve yanıt vermesine izin verin; Aralarından seçim yapabileceğiniz çok şey var (AhaSlides, Quizziz, Kahoot, vb.).

🎉 Oyunlar – Katılımcıları ayağa kaldırın ve sağlanan bir kelimeyi veya ifadeyi tanımlamak için vücut dillerini kullanın. Seyirciyi daha rekabetçi hale getirmek ve atmosferi ısıtmak için takımlara ayırabilirsiniz.

🎉 Tercih eder misin? – Pek çok katılımcı oyun oynarken sandalyelerinde oturmayı tercih eder, bu nedenle sunumunuzu aşağıdaki gibi kolay ve kolay bir sunumla zenginleştirin. Tercih eder misin?. Onlara iki seçenek verin, ormanda mı yoksa mağarada mı yaşamayı tercih ederdin?, ardından en sevdikleri seçeneğe oy vermelerini isteyin ve neden yaptıklarını açıklayın.

💡 Daha yığınlamız var interaktif bir sunum için oyunlar, ile birlikte sanal ekip toplantıları için oyunlar, yetişkinler için oyunlar ve öğrenciler için oyunlar!

funduszeue.info

Sunucular genellikle sunumlarının sonunda soru toplamak ve ardından bunları ele almak için bir "bana bir şey sor" oturumu düzenler. Soru-Cevap süresi, sindirmek için bir sürü bilgi aldıktan sonra herkesin aynı sayfada olmasını sağlarken, aynı zamanda size hedef kitlenizle doğrudan konuşma ve etkileşim kurma şansı verir.

Bir ritmi kaçırmamak için, bir çevrimiçi Soru-Cevap aracı soruları tek tek cevaplayabilmeniz için toplamak ve görüntülemek için. Bu tür bir araç, akın eden tüm soruları yönetmenize yardımcı olur ve insanların isimsiz olarak sormalarına izin verir (ki bu birçok insan için bir rahatlamadır, eminim). 

5. Sahne ile sunum yapın

Bu eski numara, sunumunuza düşündüğünüzden daha fazla güç katar. Sahne dekorları, yalnızca konuştuğunuzda veya 2B görüntüler gösterdiğinizde izleyicinin dikkatini daha hızlı çekebilir ve insanların neden bahsettiğinizi anlamalarına yardımcı olan harika görsel yardımcılardır. Bu bir sunucunun rüyası.

Mesajınıza bağlanan ve izleyicilerle görsel olarak iletişim kurmanıza yardımcı olan bazı aksesuarlar getirin. Ne kadar "havalı" olursa olsun, konunuzla ilgisi olmayan rastgele bir şey seçmeyin.

İşte sahne malzemelerinin doğru şekilde nasıl kullanılacağına dair bir örnek…