ilkokul için türküler / Atayurt Okulları | anasınıfı, ilkokul, ortaokul, anadolu lisesi, fen lisesi

Ilkokul Için Türküler

ilkokul için türküler

İlkokul Ortaokul ve Liseler için Eşlikli Türkü Dağarcığı-1

İlkokul Ortaokul ve Liseler için Eşlikli Türkü Dağarcığı-1 Kitap Açıklaması

Ülkemizin çeşitli yörelerine ait yirmi üç türkünün özgün bir biçimde ele alınıp işlendiği; başta ilkokul, ortaokul ve liseler olmak üzere aynı yaş grubundaki bireylere hitap eden diğer eğitim ortam ve durumlarında da kullanılabilecek olan bu kitap, öğrencilerin müzik icra sürecine daha etkin olarak katılımını sağlayarak onlara, öncelikle birlikte müzik yapma disiplin ve zevkini deneyimleme veya en azından eşlikli vokal seslendirme olanağı sunmak amacıyla hazırlanmıştır.

Kitapta yer alan türküler, söz konusu yaş grubundaki bireylerin bedensel özellikleri dikkate alınarak seçilmiş, eksen sesleri de buna göre belirlenmiştir. Ayrıca türküler, ses genliği dar olanlardan geniş olanlara doğru sıralanmıştır. Bu sayede eğitimciler, çalışılan grubun özelliklerine göre eser seçimi yapabileceklerdir.

Türküler, ulaşılabilen imkânlar bakımından eğitim ortamlarının birbirinden oldukça farklı özellikler gösterebileceği göz önünde bulundurularak iki farklı şekilde eşliklendirilmiş; partitürler, öğrencilerin takip etme ve okuma kolaylığı gözetilerek düzenlenmiştir. Birinci tip partitürde vokal partisi, üsttekinin “düm” alttakinin ise “tek” darbını temsil ettiği vurmalı çalgı partileri ile piyano partisi yer almaktadır. Armonizasyonda ağırlıklı olarak dörtlü fonksiyonel sistemin kullanıldığı, teknik bakımdan üst düzey icra becerisi ile uzunca bir hazırlık süreci gerektirmemesine azami ölçüde önem verilerek hazırlanan piyano partileri, elektronik orglar ile de seslendirilebilir niteliktedir. İkinci tip partitürde ise vokal partisi, serbest bir anlayışla hazırlanan ve eserdeki yatay çok sesli yapıyı oluşturan melodika partisi ile vurmalı çalgı partileri yer almaktadır.

Türkülerin, özellikle mevcut imkânların çok kısıtlı olduğu durumlarda kullanılmak üzere hazırlanan ve günümüzde yaygın olarak kullanılan elektronik araçlar vasıtasıyla yararlanılabilecek nitelikteki kayıtlarına kitabın iç kapağında yer alan karekod aracılığı ile ulaşılabilir.
Türk müzik eğitimine katkı sağlaması dileklerimle.

Alper Er

(Tanıtım Bülteninden)

  • Kitap Adı İlkokul Ortaokul ve Liseler için Eşlikli Türkü Dağarcığı-1
  • Yazar Alper Er
  • Yayınevi Gece Kitaplığı
  • Hamur Tipi 2. Hamur
  • Sayfa Sayısı 138
  • Ebat 21 x 29
  • İlk Baskı Yılı 2021
  • Baskı Sayısı 1. Basım
  • Dil Türkçe
  • Barkod 9786257426749

HİKAYESİ OLAN TÜRKÜLER

11.05.2021

Nerede bir türkü söyleyen görürsen korkma, yanına otur. Çünkü kötü insanların türküleri yoktur.Neşet Ertaş

 

Türkü demek; binlerce yıldır söylenen ve söylenecek olan...
Bağlama demek; binlerce yıldır çalınan ve çalınacak olan.

Geçmişten günümüze halkımıza ve yaşantımıza dair ne varsa içerisinde barındıran türkülerimiz bize bizi anlatarak adeta tarihe ışık tutmaktadır. Türküler yaşanmışlıklar üzerine söylenir ve bu yüzden pek çoğunun bir hikayesi vardır. Yaşanılan anın acısını, hüznünü, kederini, heyecanını ya da sevincini dile dökerek dinleyenlere yansıtır. Türküler, dönemin yaşam koşullarını ve hayatını da içerisinde barındırdığından bizlere kültürümüzün hemen her alanından kesitler sunar.

Bu amaçla öğrencilerimizle hikayesi olan türkülerimizle buluşturmak istedik. Tarih öğretmeni Bilal BACAKSIZ ve Müzik Öğretmeni Tanju YILDIZ hikayeler ve türküler ile gençlerimize değerlerimizin ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha hatırlattılar.Emekleri için öğretmenlerimizi kutluyoruz.

 

STEM'Lİ TÜRKÜLER

STEM'Lİ TÜRKÜLER

STEM' Lİ TÜRKÜLER SAYESİNDE MİNİK KALPLERLE GEÇMİŞTEN GELECEĞE...

                          Mart ayının başından Nisan sonuna kadar uzayan iki aylık süreçte,Keloğlan masallarıyla başlayıp Nasreddin Hoca fıkralarıyla devam eden bir serüvene başladık .Sekiz okulun öğretmenleri ve öğrencileri bir araya geldi ve ilk proje deneyimi heyecanını yaşayarak dört kolla sarıldık yaptığımız işe... "STEM'li Türküler" bizim için hem çok eğlenceli hem de çok öğretici bir deneyim oldu. Etkinlikleri uygularken aklımıza sürekli yeni fikirler geliyor, heyecanla yeni bir öğrenme adımı atıyorduk. Bizi sürekli izleyen ve çok keyif alan öğrencilerimiz en büyük şevkimizdi. Gösterdiğimiz her yeniliği mutlu yüzlerle karşılıyorlar,hata yapmaktan korkmuyorlardı. Bu bizi daha çok şevklendirmişti.

                   " STEM'li Türküler"  köylüyü, buğdayı, sıcak köy ekmeğini , Aşık Veysel'i Neşet Ertaş'ı,bağlamayı , müzik aletlerini, türküleri getirdi önümüze... Aynı zamanda Çanakkale Şehitlerimizi andık bağrı yanık türkülerle. Atamızı andık ,onun bize hediyesi olan egemenliğimizi, bayrağımızı, 23 Nisan'ı... Ve Ramazan davulunu,bayram şekerlerimizi, kaşık oyununu, halayları, halay mendilini, yörelerimizi, camilerimizi, müzelerimizi, buram buram çorba kokusunu... Kültür ögelerimizi çok kısa bir süreye sığdırmak riskliydi aslında çünkü çok geniş bir konuyu önümüze getirmiştik. Fakat yaptığımız etkinlikler birbiriyle öyle güzel bir bağ kurdu ki biz bile şaşırdık. STEM modeli de bunu gerektirir. Ders içi kazanımların birbiriyle çok iyi ilişkilendirilmesini şart koşar.

                    Matematikle türküleri nasıl bağlayacağımız en başta bizi çok düşündürmüştü. Sonra sevgili öğretmenlerimizin fikir alışverişi sayesinde üstesinden gelebildik. STEM'li Türküler matematik kodlaması yapmaya karar verdik. Her öğretmen bir ya da iki harfi alıp alfabedeki karşılığını öğrencilere bulduracaktı. Türkülerle nasıl bağladınız? diye sorarsanız Aşık Veysel'in " Uzun ince bir yoldayım" şiirinden yola çıkıldı. Harf,hece,kelime,cümle,dize kavramlarına değinildi. Sonra her grubun görev aldığı harflerin sayısına ulaşmak istedik. Bunu da problem kurup çözerek yaptık. Daha sonra da her harfle alakalı bir bulmaca sorusu oluşturup "STEM'li türküler" anahtar kelimesini bulmacada öğrencilerimize buldurduk.                  

                    Kültür ögelerimiz geniş bir konu olduğunda gruplara ayrıldık. Ve her grup bir kültür ögesini konu alan etkinlikler sundu.Örneğin halk oyunlarını alan kişi hayat bilgisinde konuya değindikten sonra matematikte nesne grafiği oluşturarak halk oyunları grafiğiyle ilgili problemler çözüldü ; öğrencilerimizin öğrendikleri kavramlar başka bir derse aktarım yapılarak pekiştirildi. Bunlar yapılırken web 2 araçlarından mutlaka faydalanıldı.Öğrencilerimiz web 2 tasarımları yaparken hem bilgiler tazelendi, hem de teknolojiye olan ilgi ve deneyimleri artmış oldu.

                    Umarım bundan sonra yine güzel projelerle devam ederiz. Arkamızda geçmişine sahip çıkarak geleceğe umutla taşıyan minik kalpler bırakma dileğiyle...

         Makale yazarı : Pınar ALTINKAYA

         Makalemiz haber niteliğinde birçok gazetede yayınlanmıştır. Aşağıdaki web adreslerinden ulaşabilirsiniz:

http://www.mersinnewnews.com/2022/05/stemli-turkuler-sayesinde-minik-kalplerle-gecmisten-gelecege/

https://www.halkinsesi33.com/stemli-turkuler-sayesinde-minik-kalplerle-gecmisten-gelecege/

https://tarsusozgurhaber.com/stemli-turkuler-sayesinde-minik-kalplerle-gecmisten-gelecege/

https://www.mersindorukhaber.com/stemli-turkuler-sayesinde-minik-kalplerle-gecmisten-gelecege.html

  PROJEMİZE AİT FOTOĞRAF GALERİSİ: 

01-05-2022

01-05-202201-05-2022

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası