eğitim bilimine giriş slayt / 9. Sınıf Tarih Tarih Bilimine Giriş Sunum - funduszeue.info

Eğitim Bilimine Giriş Slayt

eğitim bilimine giriş slayt

Eğitim Bilimine Giriş ders notları

9 ders notu

Eğitim Bilimine Giriş

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimine Giriş

egitim bilimine giris ders notu, içindekiler: egitim bilimine giris dersi hafta Yüzyilda Egitim Bilimine Yönelimler ders notu sunumu, yüzyilda egitim bilimine yönelimler, yapilandirmacilik, çoklu zeka kurami, proje tabanli ögrenme, probleme dayali ögrenme, etkin ögrenme, isbirligine dayali ögrenme, yasam boyu ögrenme, elestirel düsünme, yansitici düsünme, yaratici düsünme, Devamını Oku

Eğitim Bilimine Giriş

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimine Giriş

egitim bilimlerine giris ders notu, içindekiler: egitim bilimine giris dersi funduszeue.info Türk Egitim Sisteminin Genel Yapisi ve Özellikleri ders notu sunumu, Türk milli egitim sisteminin yapisi ve özellikleri, egitime sistem yaklasimi, 12 yil zorunlu egitim sistemi, türk egitim sistemi, merkez teskilati, eski yapilanma, yeni yapilanma, tasra teskilati, MEB tasra örgütü semasi, yurtdisi teskilati, Türk egitim sisteminde okul kademeleri, Türkiye'de örgün egitimin kademeleri, okul öncesi egitim, okul Devamını Oku

Eğitim Bilimine Giriş

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimine Giriş

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Eğitim Bilimine Giriş ders notudur.Eğitim bilimine giriş dersi 8. hafta bir eğitim kurumu olarak okul konusu sunum şeklinde ders notudur. Toplumsal yaşamın doğurduğu ihtiyaçların kaçınılmaz bir sonucu olarak ortaya çıkan okul toplumsal bir kurumdur. Bu yönüyle okul bulunduğu toplumun geçmişini, şu anki halini yani şimdisini ve gelecekteki görüntüsünü resmeder. Okullar toplumların, toplumlar okulların aynasıdır. Toplumsal yaşamın doğurduğu Devamını Oku

Eğitim Bilimine Giriş

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimine Giriş

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Eğitim Bilimine Giriş ders notudur.Eğitim bilimine giriş dersi 7. hafta eğitim ve bilimsel araştırma konusu sunum şeklinde ders notudur. Eğitim araştırmaları birey, toplum, kültür, ekonomi, felsefe, program, politika, yönetim, teknoloji vb. bir çok alanda araştırmacılara konu olmakta ve eğitimsel, bilimsel, politik, sosyal çerçevelerde okuyucularına ulaşmaktadır. Bu doğrultuda eğitim araştırmalarının eğitimsel politikalara yön vermelerinin Devamını Oku

Eğitim Bilimine Giriş

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimine Giriş

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Eğitim Bilimine Giriş ders notudur.Eğitim bilimine giriş dersi 6. hafta eğitimin psikolojik temelleri konusu sunum şeklinde ders notudur. Bruner&#;e göre () bilişsel gelişim, yaşam boyu devam eden bir süreçtir. Bruner bilişsel gelişimi Piaget&#;ye benzer bir şekilde incelediğini belirtmektedir. Her ikisi de dünyaya ilişkin bilginin kodlanması, işlenmesi, depolanması ve sıralanması üstünde durmuşlardır. Bruner, çocuğun çevresindeki dünyayı Devamını Oku

Eğitim Bilimine Giriş

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimine Giriş

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Eğitim Bilimine Giriş ders notudur. Eğitim bilimine giriş dersi 5. hafta ders notudur. Bir eğitim programı hangi felsefi görüşe dayalı olarak hazırlanırsa hazırlansın, programın uygulayıcısı olan öğretmenlerin de eğitim felsefesi çok önemlidir.Eğitim bilimine giriş (BTÖ) ders notu içeriği: eğitimin felsefi temelleri konusu ders notu sunumu eğitim felsefesi temelleri felsefenin uğraş alanları eğitim felsefesinin temelleri felsefe ve eğitim Devamını Oku

Eğitim Bilimine Giriş

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimine Giriş

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Eğitim Bilimine Giriş ders notudur.Eğitim bilimine giriş dersi 4. hafta eğitimin tarihsel temelleri konusu sunum şeklinde ders notudur. Eğitim tarihi, geçmişte eğitim, öğretim ve öğrenme konularında neler yapıldığını, kimlerin neler yaptığını, eğitimdeki yaklaşım, yöntem ve tekniklerin nasıl bir gelişme ve değişme çizgisi izlediğini, ve bu gelişme ve değişmelerin neden kaynaklandığını açıklamaya çalışır.Eğitim bilimine giriş (BTÖ) ders Devamını Oku

Eğitim Bilimine Giriş

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimine Giriş

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Eğitim Bilimine Giriş ders notudur. Eğitim bilimine giriş dersi 2. hafta bir meslek olarak öğretmenlik konusunun sunum şeklinde ders notudur. Öğretmenlik mesleğini önemli kılan malzemesidir. Çünkü öğretmenlerin iyi yetiştirecekleri bireyler önce aileleri ve toplumu sonrada ülke ve tüm dünyayı etkilemektedir. Öğretmenlik mesleğinin çok boyutlu bir yapıya sahip olması günümüzde öğretmenin sahip olması gereken özellikler, yeterlilikler ve Devamını Oku

Eğitim Bilimine Giriş

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimine Giriş

egitim bilimine giris ders notu, içindekiler: egitim bilimine giris dersi funduszeue.info Egitim biliminin temel kavramlari sunusu, kültür kavrami, kültürün boyutlari, kültürleme, kültürlenme, kültürlesme, egitim kavrami, egitimin amaci, egitimin islevleri, sistem yaklasimi açisindan egitim, iletisim olarak egitim, ögrenme, ögrenmenin özellikleri, ögrenme türleri, ögretim, egitim,ögretim ve ögrenme arasindaki iliski, egitimin türleri, formal egitim, informal egitim, hizmet içi egitim, örgün Devamını Oku

Yapmak istediğiniz işlem için sisteme giriş yapmanız gerekmektedir.

Özel eğitime giriş ppt

WebAral, N. ve Gürsoy, F. Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Engellilerin üretken hale getirilmesi ve özel eğitime ilişkin maddelere Anayasasında yer verilmiş ve İlköğretim Yasası’na özel eğitimle ilgili hükümler konularak ilk defa özel … 🥇Özel Eğitim Özel Ders - En İyi Öğretmen Özel Ders … WebAral, N. ve Gürsoy, F. Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Engellilerin üretken hale … audi a3 price egypt özel eğitime giriş ppt mean Özel Eğitim (Giriş) - SlideShare WebÖzel Eğitim Sunular funduszeue.info eğitim kaynakları, öğretmenler yardımlaşma forumu. Ana Sayfa Dosyalar Forum Haberler. … audi a3 lane assist (PDF) Türkiye PowerPoint Presentation The Journal of Selcuk University Social Sciences Institute WebDec 14, · Eğitime Giriş. December ; In book: Eğitime Giriş (pp) Publisher: ASOS Yayıncılık; Authors: Tuncay Yavuz Özdemir. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürl audi a3 msrp özel eğitime giriş ppt mean funduszeue.info PowerPoint Sunusu Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim programları ve yöntemleri, bu bireylerin tüm gelişim alanlarındaki yeterliliklerine dayalı olarak uygun ortamda sürdürülen eğitimdir. audi a3 mpg WebÖZEL EĞİTİM. Genel eğitimde, programı okul sistemi belirler, Özel eğitimde,programını çocuğun gereksinimleri belirler. NOT: Genel eğitim alan çocukların kendiliğinden edindikleri becerilerin büyük bir kısmını özel gereksinimli çocuklara, yoğun ve sistematik biçimde öğretmek … audi a3 lease özel eğitime giriş ppt mean Ders: CGL Özel Eğitim Programları - Ankara Üniversitesi WebAbout Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new features NFL Sunday Ticket Press Copyright audi a3 price australia Auzef - Özel Eğitime Giriş- Vize Soruları - YouTube WebÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ EKİBİNİN BİR PARÇASI OLARAK OKUL SOSYAL ÇALIŞMACILARI Öz Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar eşit ve kaliteli eğitime ulaşmada akranlarına oranla daha fazla risk altındadır. Bu riskin önlenmesi için, sağlıklı değerlendirme, doğru tanılama ve yerleştirme … audi a3 lease deals özel eğitime giriş ppt mean Özel Eğitim Sunular - funduszeue.info Ozel egitim Nedir PPT? – funduszeue.info WebBu eğitim seti toplamda 37 adet videodan oluşmaktadır eğitim süresi toplam 2 Saat 53 dakikadır. Eğitim setinin ilk 15 videosu yazılı doküman olarak ilk … PPT - Eğitim Bilimine Giriş PowerPoint … (PDF) İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN … WebÖzel eğitim gerektiren birey (özel eğitime muhtaç çocuk / özel gereksinimlibirey): Milli Eğitim Bakanlığı Sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’de özel eğitim gerektiren birey, “çeĢitli nedenlerle, bireysel özellikleri ve eğitim yeterlikleri açısından akranlarından özel eğitime giriş ppt mean WebÖzel eğitime gereksinimi olan çocukları gelişimsel olarak değerlendirme. 4. DERS Kaynak. Konu 5. Engellilerin eğitiminde kullanılan materyallerin önemi, özellikleri ve materyal hazırlama. 5. DERS Kaynak. CGL Sosyal Antropolojiye Giriş. CGL CGL Anne-Çocuk Beslenmesi. WebJan 30, · A) Özel gereksinimli çocuğa sahip pek çok ebeveyn kendisine stres altında hissetmektedir. B) Özel gereksinimli bir çocuğa sahip olan ailelerin yaşam doyumları yüksek düzeydedir. C) kardeşler arasındaki ilişkiler ailenin yapısından kişilik özelliklerinden ebeveyn tutumlarından ve … audi a3 premium plus özel eğitime giriş ppt mean Webözel eğitim öğretmenleri: special education teachers i. 3: Genel: özel eğitim kurumu: private teaching institution i. 4: Genel: kişiye özel eğitim … WebOct 16, · Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim … (PPT) Özel eğitim gereksinimli bireyler için psikolojik … WebAug 24, · EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ • Psikoloji insan ve hayvan davranışlarını açıklamaya çalışan bir bilimdir. • Eğitim ise bireyde davranış değişikliği meydana getirmenin … audi a3 kw özel eğitime giriş ppt mean WebMB Eğitime Giriş 2 0 2 3 MB Eğitim Felsefesi 2 0 2 3 GK Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 2 0 2 3 GK Yabancı Dil 1 2 0 2 3 GK Türk Dili 1 3 0 3 5 MB Özel Eğitim ve Kaynaştırma 2 0 2 3 MB Seçmeli 6 2 0 2 4 AE Seçmeli 6 2 0 2 4 AE Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları 3 0 3 4 Dersin Adı T U K VII. … audi a3 prix algerie WebBÖLÜM: EĞİTİMİN KAVRAMSAL BOYUTU VE BİR EĞİTİM KURUMU OLARAK OKUL ( Kaynak: Eğitime Giriş, Edi.:Süleyman Çelenk, Pegem … özel eğitime giriş ppt mean WebNov 7, · Özel eğitime ve korunmaya muhtaç çocukları yetiştirmek için özel önlemler alınır. 6)Süreklilik:Bireylerin genel ve mesleki eğitimlerininyaşam boyunca devam etmesi … ÇOCUK GELĠġĠMĠ VE EĞĠTĠMĠ ÖZEL EĞĠTĠME … (PDF) Eğitime Giriş - ResearchGate PPT - UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL … Websağlanacak, sınıf tekrarı ve okul terki azaltılacaktır (Madde ); (ii) Özel eğitime Türkiye’ de Özel Eği m gereksinim duyan enge llilerin ve özel yetenekli bireylerin WebFeb 1, · Akkök, F. Farklı Özelliğe Sahip Olan Çocuk ve Ailelerle Yapılan Çalışmalar. İçinde A. Ataman (Ed.), Özel eğitime giriş. Ankara, Gündüz Eğitim, audi a3 puddle lights özel eğitime giriş ppt mean WebMaddesinde“devlet durumları sebebiyle özel eğitime ihtiyacı olanları topluma yararlı kılacak tedbirleri alır” hükmü bulunmaktadır. Ayrıca ’lı yıllar, özel eğitim açısından hem yasal düzenlemelerin devam ettiği, hem de üniversite bünyesinde personel yetiştirmenin gerçekleştirildiği yıllar olma bakımından WebFeb 27, · ÖZEL EĞİTİMDE MEVZUAT VE İŞLEYİŞ MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK ÖZEL EĞfunduszeue.infoBŞK. GİRİŞ. ENGELLİLERLE İLGİLİ; 42 KANUN, 2 K.H.K, 26 YÖNETMELİK, 15’E YAKIN GENELGE, 5 TEBLİĞ VE ÖZÜRLÜLERE ATIF YAPILAN ’ E YAKIN MEVZUAT … audi a3 pictures özel eğitime giriş ppt mean WebTitle: PowerPoint Sunusu Author: w Last modified by: mahmut keskin Created Date: 5/3/ PM Document presentation format: … audi a3 peru Slayt 1 - Ankara Üniversitesi AUZEF Özel Eğitime Giriş 1. Ünite Ders Özeti - YouTube funduszeue.info WebDec 1, · Özel Eğitime Giriş. Sümeyra Özdemir; View project. Presentation. Full-text available. Otizm Spektrum Bozukluğunda Teknoloji Destekli Öğrenmeyi Sağlayan Mobil Uygulama. September özel eğitime giriş ppt mean PPT - ÖZEL EĞİTİMDE MEVZUAT VE İŞLEYİŞ … Slayt 1 Web(). Ankara özel eğitim alanında çalışmakta olan farklı meslek grubundaki eğitimcilerin yaşadığı güçlüklerin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim … ÇOCUK GELĠġĠMĠ VE EĞĠTĠMĠ ÖZEL EĞĠTĠME … Slayt 1 - MEB WebÖzel Eğitime Giriş: Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar: Otizm Spektrum Bozukluğu: Bedensel, Görme Ve İşitme Yetersizlikleri: Özel Öğrenme … Slayt 1 - funduszeue.info OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ - funduszeue.info WebÖzel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, eğitim performansları dikkate alınarak amaç, içerik ve öğretim süreçlerinde ve değerlendirmede uyarlamalar … özel eğitime giriş ppt mean PPT - ÖZEL EĞİTİMDE MEVZUAT VE İŞLEYİŞ MÜCAHİT … WebÖzel eğitime gereksinimi olan çocukların eğitiminde tercih edilmesi gereken ideal eğitim şekli, çocukların tanı programları ile desteklenerek, normal … WebÖzel Eğitime Giriş- Vize Soruları Ders Link :funduszeue.info Soruları Linki:https:/ PPT ve yetişkinler için özel ihtiyaçlara yönelik eğitim Eğitim Bilimleri Ders Notlari Arşivi (Güzel Özet) Slayt 1 - funduszeue.info özel eğitime giriş ppt mean Tureng - özel eğitim - Türkçe İngilizce Sözlük Microsoft Powerpoint Eğitimi - GlobalKariyer WebOct 13, · GİRİŞ. ENGELLİLERLE İLGİLİ; 42 KANUN, 2 K.H.K, 26 YÖNETMELİK, 15’E YAKIN GENELGE, 5 TEBLİĞ VE ÖZÜRLÜLERE … audi a3 polovni automobili WebSep 2, · UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE. Şenay KURT Duygu KANPAKOĞLU Duygu KAYA. EĞİTİM VE TEKNOLOJİ İLİŞKİŞİ. Slideshow by druce. öğretim yaşı, zamanı, yeri, yöntemi, amaçları ve benzeri sınırlılıklarına bağlı kalmaksızın ; özel olarak … özel eğitime giriş ppt mean WebModül 1: PowerPoint'e Giriş Hızlı Erişim Araç Çubuğu'nu Kullanmak; Menülerin Kullanımı; Sunu ve Slayt Kavramları; Belge Görünüm Modları; … audi a3 olx Milli Egitim Dergisi - MEB A PPT - ÖZEL EĞİTİM PowerPoint Presentation, free … Ozel egitim Nedir PPT? – funduszeue.info PowerPoint Presentation WebÖzel Eğitim özel dersi veren onaylanmış profil arasından size en uygun Özel Eğitim öğretmenini seçin, talebinizi oluşturun ve anında derslere … özel eğitime giriş ppt mean Özel Eğitime Giriş – Çocuk Gelişimi Çıkmış Sorular … Özel Eğitime Giriş Final Soruları çıkmış sorular WebPPT ve yetişkinler için özel ihtiyaçlara yönelik eğitim Eğer yetişkinler için ilk/orta eğitime hak kazandıysanız, özel eğitimin bazı şekillerine de hak … PPT - EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ … WebÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Bu bölüm; Aral, N. ve Gürsoy, F. Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. … audi a3 prestige özel eğitime giriş ppt mean WebSep 22, · Özel eğitimin Milli Eğitim Bakanlığı’nın örgün eğitim hizmetleri arasında yer alması yılında sağlanabilmiştir. yılında çıkarılan … audi a3 prix tunisie WebApr 8, · 2.Özel alan 3.Eğitme – öğretme yeterlilikleri a.öğrenciyi tanıma b.Öğretimi planlama funduszeue.infoal geliştirme d.öğretim yapma e.Öğretimi yönetme funduszeue.infoşarıyı ölçme ve değerlendirme funduszeue.infolik yapma funduszeue.info becerilerigeliştirme i.Özel eğitime gereksnim duyan öğrencilere hizmet … özel eğitime giriş ppt mean WebMSÖ_funduszeue.info_GİRİŞ Kaynak. Konu 2. Konu 3. MSÖ_funduszeue.info_ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME, BEP, BİREYSELLEŞTİRME Kaynak. … audi a3 mexico PPT - Poland Education System PowerPoint Presentation, … WebOct 12, · Poland Education System. Views Download Presentation. Poland Education System. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı Avrupa Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa Ergün Hazırlayan: Ayşegül Kurşun. COĞRAFİ … özel eğitime giriş ppt mean WebOct 16, · Özel eğitim Nedir PPT? Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim programları ve yöntemleri ile onların özür ve özelliklerine uygun ortamlarda sürdürülen eğitime “özel eğitim” denir. WebGİRİŞ BÖLÜMÜ. 1. PowerPoint Programını Başlatma. 2. PowerPoint Programı Arayüze Genel Bakış - Sekmeler ve Şerit ile Çalışma. 3. Hızlı … WebÖzel eğitime gereksinim duyan çocukların normal okullarda akranlarıyla birlikte eğitim görmelerine de önem verilmektedir. ÖZEL EĞİTİMDE EĞİTİM ORTAMLARI Eğitim ortamları en fazla bütünleştirici en az sınırlayıcı ortam olan normal sınıflardan en az bütünleştirici en fazla sınırlayıcı ortam olan … özel eğitime giriş ppt mean Eğitim Sunusu 🎓 Özel eğitim ihtiyaçları Özel Ders - Öğretmen 1)PowerPoint Eğitimine Giriş - YouTube WebÖzel ders hocası ile Özel eğitim ihtiyaçları dersleri alarak kendinizi daha hızlı geliştirebilirsiniz. Öğretmeninizi seçip derslerinizi evde veya uzaktan … WebMar 15, · • Ailelerin özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif katılımlarının sağlanması esastır. Bu ilke, özel eğitim gerektiren bireylerin … audi a3 bagagliaio özel eğitime giriş ppt mean PPT - ÖZEL EĞİTİM PowerPoint Presentation, free … Ders: MSÖ Özel Eğitim - Ankara Üniversitesi

Eğitim Bilimine Giriş

  • Eğitim Bilimine Giriş Bir Meslek Olarak Öğretmenlik Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE

  • Meslek • Türk Dil Kurumu sözlüğe göre meslek, bir kimsenin geçimini sağlamak için yaptığı iş olarak tanımlanmıştır. • Meslek, insanlara yararlı mal ve hizmet üretebilmek ve karşılığında para kazanmak için yapılan, belli bir eğitimle kazanılan sistemli bilgi ve becerilere dayalı, kuralları toplumca belirlenmiş etkinlikler bütünü veya iş olarak tanımlanabilir.

  • Öğretmenlik Mesleği • Öğretmenliğin bir meslek olup olmadığı hususunda geçmişte tartışmalar olmasına rağmen, yasalarımızda buna yönelik bir takım hususlar belirlenmiştir: • Öğretmenlik ilk kez, tarih ve sayılı yasa ile “devletin umumi hizmetlerinden sayılan bir meslek” olarak tanımlanmıştır. • tarih ve sayılı yasada “maarif hizmetlerinde asil olan muallimliktir “ denmiştir. • tarih ve sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun maddesindeöğretmenlik mesleği ve konumu şöyle tanımlanmıştır:

  • Öğretmenlik, Devletin eğitim, öğretim ve bununla ilgili yönetim görevlerini üzerine alan özel bir ihtisas mesleğidir. Öğretmenler bu görevlerini Türk Milli Eğitiminin amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ifa etmekle yükümlüdürler. Öğretmenlik mesleğine hazırlıkgenel kültür, özel alan eğitimi ve pedagojik formasyon ile sağlanır. Yukarıda belirtilen nitelikleri kazanabilmeleri için, hangi öğretim kademesinde olursa olsun, öğretmen adaylarının yüksek öğrenim görmelerinin sağlanması esastır. Bu öğrenim lisans öncesi, lisans ve lisans üstü seviyelerde yatay ve dikey geçişlere de imkan verecek biçimde düzenlenir.

  • - Günümüzde öğretmenlik mesleği, üniversite diploması, mesleki formasyon, alanda uzmanlık, ve etkili öğretim becerisigerektiren, kendine özgü bir profesyonel meslek statüsü kazanmış bulunmaktadır.

  • Öğretmenlik Mesleğinin Gerektirdiği Bilgi Alanları Genel Kültür Bilgisi: Bir öğretmeni sahip olması gereken genel kültür bilgisi (% 12,5, ) Alan Bilgisi: Alanıyla ilgili bilgilere sahip olma (% , 62,5) Öğretmenlik Meslek Bilgisi (Pedagojik Formasyon): Eğitim psikolojisi, öğretim ilke ve yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, rehberlik gibi derslerle verilen öğretmenlik meslek bilgisi (% ) - Öğretmen adaylarınıneğitim fakültelerindegördüğü derslerin ağırlıkları bu oranlara göre dağıtılmaktadır.

  • Öğretmenliğin Meslekleşme Ölçütleri • - Yapılan her işi meslek diye nitelendirmek doğru değildir. Öğretmenliğin meslek olarak tanımlanmasını sağlayan bazı temel özellikler / ölçütler şöyledir: • Devlet tarafından meslek olarak tanınma, tanımlanma • Toplum tarafından benimsenme, kabul görme • Belirli bir uzmanlık bilgi, beceri ve yeterlikleresahip olma • Mesleki kültüre sahip olma • Meslek öncesi eğitim alma ve bunu belgelendirme (diploma, sertifika alma vb.) • Mesleğe girişte belirli bir seçim ve denetimden geçme

  • Mesleki ahlak (etik) kurallarına, ilkelerine ve yaptırımlarına sahip olma • Yasa, tüzük ve yönetmelikler ile statü, gelir ve güvenceye kavuşma • Tanımlanmış bir hizmet alanı olma, o alanda hizmet verme • Yeterince geniş ve yaygın bir hizmet alanınasahip olma • Verdiği hizmetten dolayı yetiştirdiği kişiye, ailesine, topluma, devlete karşı sorumlu olma • Meslek kuruluşları biçiminde örgütlenme • Mesleki amaçlı süreli yayın organına sahip olma • Mesleki çalışma özgürlüğünesahip olma

  • Öğretmenlik Mesleğinin Temel Özellikleri • Öğretmenlik insanları, öğrenmeyi ve öğretmeyi sevenler için ideal bir meslektir. • Öğretmenlik sevgi ve özveri mesleğidir. • Öğretmenlerin büyük bir bölümü devlet memurudur. • Öğretmenler devlet memurlarının çoğunluğunu oluşturur. • Öğretmenlik, tüm ülkelerde en yaygın olarak görülen mesleklerden biridir. • Öğretmenlik, kadınların yoğun olarak çalıştıkları bir meslek alanıdır.

  • Öğretmenlik, daha çok orta ve ortanın altında gelire sahip grupların tercih ettiği meslektir. • Öğretmenler geneldealt ve orta sınıf ailelerdendir. • Öğretmenlik mesleğinin geliri düşük sayılabilir, gelir düzeyi düşük olan mesleklerden biridir. • Öğretmenlik mesleğinin toplumsal statüsü yüksek değildir, ülkemizde statü olarak orta sıralarda yer aldığı görülür. • Öğretmenlerin topluma karşı önemli görev ve sorumlulukları vardır. • Öğretmenlik mesleğinde kariyer yapma ve mesleki gelişim olanakları sınırlı düzeydedir.

  • Öğretmenin Nitelikleri • - Kişisel nitelikler ve mesleki nitelikler olmak üzere iki ana grupta toplamak olanaklıdır. • Öğretmenlerin Kişisel Nitelikleri • Hoşgörülü, sabırlı ve anlayışlı olma • Açık düşünceli ve esnek olma • Sevecen ve esprili olma • Başarıya odaklanma / Yüksek başarı beklentisi olma • Güdüleyici, cesaretlendirici ve destekleyici olma

  • Öğretmenlerin Mesleki Nitelikleri • Öğretim etkinliklerini planlama • Öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanma • Etkili iletişim kurma • Sınıf yönetimi • Zamanı etkili kullanma • Öğrenmeyi değerlendirme • Rehberlik yapma

  • - Genel olarak bakıldığında etkili bir öğretmenin taşıması gereken başlıca nitelikler: • Öğretmen sınıfta yaratıcı bir ortam oluşturmalıdır. • Dersini ilgi çekici ve güçlü bir şekilde sunmalıdır. • Öğrencilere öğrenme hususunda yardım etmelidir. • Hoşgörülü, sevecen, anlayışlı ve esprili olmalıdır. • Açık fikirli, cesaretlendirici ve destekleyici olmalıdır. • Genel kültür sahibi olmalıdır. • Meslek bilgisine sahip olmalı ve kendini yenilemelidir. • Öğretmen öğretme bilgisine sahip olmalıdır. • Öğrenciyi bilgi edinme sürecinde aktif tutmalıdır.

  • Öğretmen Yeterlikleri - Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı temel eğitime destek projesi kapsamında “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri” çalışması sonucunda bir öğretmenin taşıması gereken yeterlik alanlarını belirlemiştir (, 13). Bu çalışmada bazı kavramlar şöyle tanımlanmıştır: Yeterlik: Bir meslek alanına özgü görevlerin yapılabilmesi için gerekli olan mesleki bilgi, beceri ve tutumlara sahip olma durumudur. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri: Öğretmenlik mesleğini etkili ve verimli biçimde yerine getirebilmek için sahip olunması gereken genel bilgi, beceri ve tutumlardır.

  • Alt Yeterlikler: Bir genel yeterliliği yerine getirebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumlardır. Performans göstergesi: Yeterliklerin gerçekleşip gerçekleşmediğinin delili olabilecek ölçülebilir davranışlardır. - Bu çalışmadaMEB, öğretmenlik mesleği genel yeterliklerini 6 ana yeterlik alanı, bu yeterlikleri yerine getirebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları 31 alt yeterlik alanı, alt yeterliklerin gerçekleşip gerçekleşmediğinin delili olabilecek gözlemlenebilir-ölçülebilir davranışları da performans göstergesi özel alan yeterlikleri olarak belirlemiştir.

  • Bu 6 ana yeterlilik alanı şunlardır: • A) Kişisel ve mesleki değerler - mesleki gelişim • B) Öğrenciyi tanıma • C) Öğretme ve öğrenme süreci • D) Öğrenmeyi, gelişimi izleme ve değerlendirme • E) Okul, aile ve toplum ilişkileri • F) Program ve içerik bilgisi • - Bu 6 ana yeterlilik alanı ve alt yeterlilik alanları aşağıda açıklanmıştır.

  • A) Kişisel ve mesleki değerler - mesleki gelişim • Öğretmen, öğrencileri birey olarak görür ve öğrencilere değer verir. Öğrencilerin sosyal ve kültürel farklılıklarını, yaptıklarını ve ilgilerini dikkate alarak en yüksek düzeyde öğrenmeleri ve gelişmeleri için çaba harcar. Öğrencilerindegeliştirmek istediği kişilik özelliklerini kendi davranışlarında gösterir. • Diğer öğretmen, yönetici ve uzmanların başarılı deneyimlerinden yararlanır. Öz değerlendirme yaparak değişim ve sürekli gelişim için çaba harcar. Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini ve kurumu geliştirmede etkin rol oynar. Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.) izleyerek bunlara uygun davranır.

  • Alt yeterlilik alanları: A1.Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme A2. Öğrencilerin, öğrenebileceğine ve başaracağına inanma A3. Ulusal ve evrensel değerlere önem verme A4. Öz değerlendirme yapma A5. Kişisel gelişimi sağlama A6. Mesleki gelişmeleri izleme ve bu gelişmelere katkı sağlama A7. Okulun iyileştirilmesine ve geliştirilmesine katkı sağlama A8. Mesleki yasaları izleme, görev ve sorumlulukları yerine getirme

  • B) Öğrenciyi tanıma - Öğretmen; öğrencinin tüm özelliklerini, ilgi, istek ve gereksinimlerini bilir; geldiği ailenin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır. Alt yeterlilik alanları: B1. Gelişim özelliklerini tanıma B2. İlgi ve ihtiyaçları dikkate alma B3. Öğrenciye değer verme B4. Öğrenciye rehberlik etmek

  • C) Öğretme ve öğrenme süreci - Öğretmen, öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. Alt yeterlilik alanları: C1. Dersi planlama C2. Materyal hazırlama C3. Öğrenme ortamlarım düzenleme C4. Ders dışı etkinlikler düzenleme C5. Bireysel farklılıkları dikkate alarak öğretimi çeşitlendirme C6. Zaman yönetimi C7. Davranış yönetim

  • D) Öğrenmeyi, gelişimi izleme ve değerlendirme • Öğretmen, öğrencilerin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirir. Öğrencilerinkendilerini ve diğer öğrencileri değerlendirmelerini sağlar. Ölçme sonuçlarını daha iyi bir öğretim için kullanır; sonuçlarıöğrenci, veli, yöneticiler ve diğer öğretmenlerlepaylaşır. • Alt yeterlilik alanları: • D1. Ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini belirleme • D2. Değişik ölçme tekniklerini kullanarak öğrencinin öğrenmelerini ölçme • D3. Verileri analiz ederek yorumlama, öğrencinin gelişimi ve öğrenmesi hakkında geri bildirim sağlama • D4. Sonuçlara göre öğretme-öğrenme sürecini gözden geçirme

  • E) Okul, aile ve toplum ilişkileri - Öğretmen, okulun bulunduğu çevrenin doğal, sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır. Aileleri ve toplumu, eğitim sürecine ve okulun gelişimi ile ilgili çalışmalara katılmaları yönünde teşvik eder. Alt yeterlilik alanları: E1. Çevreyi tanıma E2. Çevre olanaklarından yararlanma E3. Okulu kültür merkezi durumuna getirme E4. Aileyi tanıma ve ailelerle ilişkilerde tarafsızlık E5. Aile katılımı ve işbirliği sağlama

  • F) Program ve içerik bilgisi - Türk Milli Eğitim Sistemi’nin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerinibilir ve uygular. Alt yeterlilik alanları: F1. Türk milli eğitiminin amaçları ve ilkeleri F2. Özel alan öğretim programı bilgisi ve uygulama becerisi F3. Özel alan öğretim programını izleme-değerlendirme ve geliştirme

  • Öğretmenin Sorumlulukları • - Öğretmenin temel sorumluluk alanları: • Mesleki gelişim • Öğrenciyi tanıma • Karar verme • Plan yapma • Öğretim • Strateji- yöntem ve teknik seçme • Materyal geliştirme ve kullanma • Sınıf yönetimi • Okul-aile ve toplum ilişkilerini geliştirme • İzleme, ölçme ve değerlendirme

  • Öğretmenlerin Görevleri • - Öğretmenlerin temel sorumluluk alanlarına bağlı olarak yerine getirmeleri gereken bazı görevleri : • Öğretmenin Okuldaki Görevleri • Kendilerine verilen dersleri okutmak. • Öğretmenler kurulu kararı ile kendilerine verilen sınıfın eğitim-öğretim işlerini yürütmek. • Serbest çalışma saatlerinde öğrencileri gözlemek. • Ders dışında eğitim-öğretim-yönetim işlerine de katılmak, bu konuda kanun, yönetmelik ve emirlerde belirtilen görevleri yerine getirmektir.

  • Okul müdürünün uygun bulacağı diğer yönetim işlerine yardımcı olmak. • Öğretmenler kurulu toplantısına katılmak. • Okulun disiplin ve onur kurulu ile eğitim ve yönetim kurullarında kendine verilen işleri yapmak. • Düzenli olarak Tebliğler Dergisini takip etmek ve okumak. • Haftada en az bir gün nöbet tutmak. • Öğretmenler kurulunca ya da okul yönetimince kendilerine verilen öğrenci kurullarını yönetmek ve her türlü eğitim çalışmalarına katılmak.

  • Toplantılarda çalışmaların gözden geçirilip değerlendirilmesi eksiklik ve aksaklıkların giderilmesi için alınacak önlemler konusunda görüş beyan etmek. • Öğrencilerin devam-devamsızlık ve başarı durumlarını gözden geçirmek. • Okullarda yapılan sosyal etkinlik çalışmalarını planlamak ve liderlik yapmak. • Okuldaki okul-aile işbirliği konusunda üzerine düşen görevleri yapmak. • Okuldaki genel işleyişi engelleyecek davranışlar sergilememek. • Okulda huzuru bozacak davranışlar sergilememek.

  • Öğretmenin Öğretim İşlerindeki Görevleri • Her ders yılı başında yıllık eğitim planlarını yapmak. • Etkili bir öğretim için, derslere hazırlıklı girmek ve okulda bulunan ders araçlarından ve okul kitaplığında bulunan kitaplardan öğrencilerinin yararlanmasını sağlamak. • Öğrencilerini bireysel çalışmalara yöneltmek. • Aynı dersi okutan zümre öğretmenleri ile eğitim-öğretim yılı başında toplanarakeşgüdüm sağlamak. • Derslerde öğrencilerine ödev ve araştırma konularını vermek ve takip etmek. • Verdikleri dersleri ve sınıf yoklamalarını her ders sınıf defterineyazarak imzalamak.

  • Öğretmenin Rolleri • Öğretmenin etkili ve başarılı bir öğretim gerçekleştirebilmesi içingörev ve sorumluluklarını yerine getirmesi gereklidir. • Bu nedenle öğretmen; sınıf içerisinde yeri geldiğinde eğitim liderliği, yeri geldiğinde anne-babalık, yeri geldiğinde ise danışmanlık görevini üstlenmelidir. • Bir öğretmen okul içinde ve dışında çeşitli rollere sahiptir.

  • Öğretmenin Okuldaki Rolleri • Liderlik/başkanlık rolü • Danışmanlık rolü • Rehberlik rolü • Eğiticilik/öğreticilik rolü • Yargıçlık/hakemlik rolü • Bilgi yayıcılık rolü • Nasihatçılık rolü • Ana–babalık rolü

  • Öğretmenin Çevresel Rolleri • Çevre kalkınmasına katılma ve katkı sunma rolü • Çevre liderlik rolü • Ahlak savunucusu rolü • Kültürlülük rolü • Çocuk eğitimi rolü

  • Türkiye'de Öğretmenlerin Yaşadığı Bazı Sorunlar • Ülkemizdeöğretmenlik mesleği, hep geçim sıkıntısı ile gündeme gelmiş ve ücretlerinin yetersiz olduğu devamlı vurgulanmıştır. • Yapılan bir araştırma sonucunda, öğretmenler, kendilerinin yasal çalışma saatlerinin dışında fazla çalıştıklarını, büyük kısmının aldıkları ücretleri yetersiz bulduklarını, görevine uygun olmayan işleri yaptıklarını, iş tatmin düzeylerinin düşük olduğunubelirtmişlerdir. • Yine yapılan bir araştırma sonucunda görevlerine yeni başlayan öğretmenlerin karşılaştıkları güçlükler şu şekilde sıralanmıştır:

  • Öğretmenler, resmi işlerin nasıl yürütüleceği ve resmi yazının nasıl yazılacağını bilmemektedirler. • Öğretmenlik mesleğine uyum sağlamada problemler yaşanmaktadır. • Öğretim planları hazırlamak, derse uygun araç ve gereçler belirlemek, derse uygun yöntem seçmek gibi öğretim görevini yerine getirmede sıkıntılar yaşamaktadırlar. • Sınıf yönetim becerileri sergileme konusundasorunlar yaşamaktadırlar. • Okula çevreye uyum sağlama konusunda problemler yaşamaktadırlar. • Derslerin öğretim konusundabilgi ve beceri eksikliği yaşamaktadırlar.

  • Teşekkürler • Ders sunuları için: • funduszeue.info

  • [1]

    EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞTARİHSEL TEMELLER

    [2]

    İLK ÇAĞLARDA VE ANTİK DÖNEMDE EĞİTİMBaşlıkta geçen “ilk çağlar” deyimi, yazının icadı (yaklaşık MÖ bin yıla kadar uzanan bir dönem) ile İsa’nın doğumunu izleyen yüzyıla kadarki zaman aralığıdıfunduszeue.info geniş zaman aralığında antik dönemin yeri önemlidir. Eğitimin tarihini, daha eski dönemlerden değil de antik dönemden başlatmak daha uygun olur. Antik dönem, MÖ yüzyıl ile MS yüzyıllar olarak görüfunduszeue.infoün olduğu gibi antik dünyada da insan yaşantısı için en çok gereksinim duyulan işlevlerden biri hiç kuşkusuz eğitim-öğretimdir. İnsanoğlunun yerleşik yaşama geçmesiyle birlikte o zamana kadar kendisine lazım olan ve farkında olmadan öğrendiği bazı bilgileri, sistemli bir şekilde alma veya başkaları tarafından kendisine ve ailesindeki bireylere -özelliklede çocuklarına- verme ihtiyacını hissetmiştir.

    [3]

    İLK ÇAĞLARDA VE ANTİK DÖNEMDE EĞİTİMSöz konusu edilen sistemli eğitimin Mezopotamya ve Mısır uygarlıklarında ortaya çıktığı bilinmektedir. Başka bir deyişle; Eğitim Bilimlerinin ilk kaynaklarını Yakın Doğu ve Mısır kültürlerinde aramak funduszeue.info çağlarda ve antik dönemde eğitim incelenirken, Doğuda ve Batıda önemli uygarlıklara sahip millet veya devletlerdeki eğitim yaklaşımları esas alınmıştır. Bunlar şöyle sıralanabilir: Mısırlılar, Çinliler, Hintliler, Yunanlılar.

    [4]

    ORTA ÇAĞ’DA EĞİTİMOrta Çağ; MS ’da Roma İmparatorluğu’nun yıkılışı ile başlamış, Rönesans’ın başlangıcı olarak kabul edilen ’lü yıllara kadar sürmüştür. Bu zaman dilimi, aynı zamanda dünyaya egemen olan iki büyük dinin gelişimine rastlar. Dolayısı ile bu bin yıllık süredeki eğitim ve düşünce hareketleri de iki büyük dinin etkisi altında kalmıştır.

    [5]

    ORTA ÇAĞ AVRUPA’SINDA EĞİTİMAvrupa’da Antik kültür, Hristiyanlık süzgecinden geçirilerek yeniden yorumlanmış ve “skolastik düşünce” ortaya çıkmıştır. Platon ve Aristo’nun düşünceleri, bir yandan Hristiyanlık süzgecinden geçirilip resmî ideolojiye dönüşürken diğer yandan ilginç bir şekilde yasaklanmıştır. Orta Çağ’ın eğitimi de “skolastik” ile karakterize edilir. Skolastiğin özellikleri şöyle sıralanabilir:• Felsefe ile dini öğretilerin açıklanması ve temellendirilmesi yoluna gidilmiştir.• Aristoteles mantığı (kıyas mantığı) kullanılmıştır.• Araştırmada keşif değil, “hakikat” olarak kabul edilen dini öğretilerin akıl yoluyla öğrencilere benimsetilmesi yolu izlenmiştir.

    [6]

    ORTA ÇAĞ ASYASINDA EĞİTİMOrta Çağ İslam dünyasında düşünürler, antik çağ filozoflarının Arapçaya çevrilen eserlerini yorumlamışlar ve bunlara benzer eserler vermişlerdir. Farabi, Biruni, İbni Sina, İbni Rüşt, İbni Haldun, Gazali…vs. eğitimci ve düşünürlerden ilk akla funduszeue.infoın eğitime yönelik görüşlerinde, İslam dininin öğretileri ile antik filozofların düşüncelerinin harmanlandığını görürüz. Eğitimin biçimlenmesinde dinsel amaç etkili olmakla birlikte Batı’daki biçimiyle tam bir skolastik düşünceden söz edilemez. Çünkü İslam okullarında dini öğretilerin akıl yoluyla doğrulama çabasında ısrarcı bir yol izlenmemiştir.

    [7]

    RÖNESANS VE AYDINLANMA DÖNEMLERİNDE EĞİTİMBu dönemler, Batı’nın tarihiyle ilgili gelişmeleri ifade etmek için kullanılır. Rönesans dönemi, genellikle ve yüzyıllar olarak bilinir ve Orta Çağ’ın bitiminden sonra başlar. Fransız ihtilalinden sonraki yüzyıl, yüzyıldan sonra ortaya çıkan gelişmeler aydınlanma dönemi olarak adlandırıfunduszeue.info dönemler, ülkelerin gelişmişlik düzeyine göre değişir. Bir yerde Rönesans hareketleri daha yeni başlamışken diğer bir yerde aydınlanma dönemine geçilmiş olabilir.

    [8]

    REFORM DÖNEMİ VE EĞİTİMRönesans’la kilisenin otoritesi sarsılmış ve dinde yeni bir reform hareketi başlamıştır. Protestanlığın kurucusu Martin Luther () ile sembolize olan bir akımdıfunduszeue.info dine ya da kiliseye yönelik iyileştirme hareketleridir. Bu yönü ile Reform akımı Rönesans ve Hümanizmden farklı karakter taşır. Rönesans hareketi bir dünyevileşme hareketidir. Reform hareketinde ise, bu dünya kabullenilmekle birlikte çilekeş manastır hayatı esastır.Hümanizmin insan kişiliğine verdiği değer, reform hareketi için de söz konusudur. Ancak Hümanizm ile Reformun en önemli farklılığı ilkinin antik kültürü, ikincisinin ise antik Hristiyanlığı ön plana çıkarmak funduszeue.infoğer bir farklılık ise, Hümanizm sadece seçkinler zümresine ait olmasına karşılık Reform hareketinin geniş halk tabakalarına yayılan bir hareket sayılmasıdır. Rönesans ile reform hareketlerinin ortak noktası ise her ikisinin de skolastiğe karşı çıkmaları ve insan kişiliğine değer vermeleridir.

    [9]

    KARŞIT REFORM AKIMI VE EĞİTİMKarşıt Reform, Katolik kilisesinin Reform hareketi ile kaybettiği imtiyazlarını tekrar elde etmeye yönelik çabalarını içeren hareketlerdir. Protestanlığa karşı savaşta papalığın en büyük gücünü “Cizvitler Tarikatı” oluşturmuşfunduszeue.info tarikatın amacı, vaaz vermek ve öğretim faaliyetlerinde bulunarak Katolik kilisesinde “baştan çıkarılmış kafaları”, tekrar kiliseye kazandırmaktır. Bu amaçla, papalığın desteği ile bu tarikatça “Cizvit Okulları” (Katolik okulları) kurulmuşfunduszeue.info okullara “kolej” de denmiştir. Kolejler, iki ana kademe üzerine kurulmuştur. Alt kademe 5 yıllık ilk devreden oluşur. Bunun üzerinde tekrar 5 yıllık üst kademe yer alır. Bu on yıllık öğrenimi bitirenler yüksek teoloji öğrenimine geçerler.

    [10]

    METOT ÇAĞ’I VE EĞİTİM yüzyılın ikinci yarısından itibaren hümanizmin dünyevi görüşleri arka plana atılmış ve yüzyılda dini fanatizm ve dogmatizm Çağ’ı yeniden yaşanmaya başlamıştır. Ancak bu yüzyıl, aynı zamanda bu özelliklere tepki olarak düşüncenin özgürlüğe kavuşturulmaya çalışıldığı bir devir olmuşfunduszeue.info devirde insanların peşin hükümlerden kurtarılmasına çalışılmakta her şey tenkitten geçirilmekte ve akıl ön plana çıkarılmaktadır. Din, ahlak, hukuk ve devletle ilgili her türlü doğrunun akıl yolu ile kavranabilecek bir bütün içerisinde sistemli olarak yerleştirilmesine çalışılmıştıfunduszeue.info çabaların karakteristiği, geleneksel olan her şeyin doğruluğu konusunda şüphe edilmesi yöntemidir. Matematik ve tabiat bilimleri artık bilimsel bir metod örneği olarak büyük önem kazanmıştıfunduszeue.info Çağ’ın ilk büyük sistemleri olan rasyonalizm ve ampirizmde yüzyılda ortaya çıkmaya başlamıştıfunduszeue.info iki akımın görüş açıları farklı olmakla birlikte ikisi de bilginin yeni yollarını yaratmak ve bulmak istemektedir.

    [11]

    AYDINLANMA DÖNEMİ VE EĞİTİM yüzyıldan yüzyıla kadar geçen süre aydınlanma dönemi olarak betimlenebilir. Başlangıcı aslında yüzyılda metod Çağ’ı olarak adlandırdığımız gelişmelerdir. Aydınlanma döneminde eğitimin amacı, çocuğu öteki dünyadan çok bu dünyaya hazırlamaktır. İyimser görüşe sahip aydınlanma dönemi eğitimcileri akılcı düşünceye bağlıdırlar. Bu dönemin ilk nemli eğitimcileri Rousseau, Peztalozzi ve Kant gibi eğitimcilerdir. Bu dönem eğitimcileri ile birlikte eğitim kurumu, bilimsel bir nitelik kazanmaya başlamıştır.Çünkü bu düşünürlerle birlikte çocuğun ve öğrenmenin doğası araştırılmaya başlanmış; deneme okulları kurulmuş ve öğrenmeye dönük yeni teoriler ortaya atılmıştır.

    [12]

    TÜRKLERDE EĞİTİMİN TARİHSEL TEMELLERİTürklerin eğitim tarihi, tarihi bilinen ilk Türk toplumları ile başlar. Tarihte Türkler birçok devlet kurmuş ve medeniyetlere ev sahipliği yapmıştır.

    [13]

    OSMANLI EĞİTİM SİSTEMİ

    [14]

    * Medreseler güçlü eğitim kurumları haline gelmişlerdir. Osmanlı dönemi tamamen bir medrese dönemi olarak da nitelendirilebilir.* Azınlık çocuklarının üst düzeyde yönetici yetiştirildikleri Enderun adında önemli bir eğitim kurumu vardır.* İlköğretim yüzyılın sonlarına kadar basit düzeyde kalmıştır.

    [15]

    Osmanlıların son dönemlerine kadar, ilkokul üstü örgün eğitim kurumlarında yalnızca erkekler okumuştur.* Eğitim ve öğretimin temel amacı dinidir* Yöntem daha çok ezbercidir.* Tanzimat dönemine kadar eğitim her düzeyde ücretsizdir

    [16]

    Fatih’in yaptırmış olduğu medreselerle ülke dışında öğrenime gerek kalmamıştıfunduszeue.info döneminde felsefi ve bilimsel düşünüş Osmanlılara girmişfunduszeue.infoı devleri bilime ve bilim adamlarına saygılıdıfunduszeue.infoın eğitim kurumu olarak kahvehaneler ortaya çıkmıştır.

    [17]

    * Tanzimat dönemine kadar eğitim her düzeyde ücretsizdir.* Azınlık ve yabancılara eğitim hakkı tanınmıştır.* Osmanlıca adı verilen bir dil geliştirilmiştir.* Yaygın eğitim daha çok din adamları tarafından yapılmıştır.*Eğitimde yenileşmelere askeri okullardan başlanmıştır.*Medreseler ’dan itibaren , kendisi dışında açılan askeri okullarda kısmen, sivil okullarda daha geniş ölçüde etkisini sürdürmüştür.*Eğitim daha çok vakıflar tarafından yürütülmüştür.

    [18]

    Osmanlıdaki Temel Eğitim KurumlarıSıbyan MektepleriMedreselerEnderun Mektebi Acemioğlan Kışlaları RüşdiyelerİdadilerSultaniler Darülfünun

    [19]

    CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN TEMEL Öfunduszeue.infoiyetin ilk yıllarında halkın %10’u okur yazar durumdaydıfunduszeue.infoürk bizzat kara tahtanın başına geçerek eğitim hamlesini başlatmıştır3. Eğitimde sayısal olarak önemli gelişmeler sağlanmıştır4. Latin harfleri kabul edilmiştir5. Kadın eğitimine önem verilmiştir6.Eğitimin gelişmesi için zaman zaman batılı eğitimcilerden yararlanılmıştır7. Pek çok kez eğitim sorunlarının tartışıldığı şuralar toplanmıştır8. İstikrarlı bir eğitim politikası izlenememiştir9. Öğretmenlik mesleği laik olduğu yere yükseltilememiştir

    [20]

    KISA TARİH• 3 MART TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU ANAYASASI MADDE YENİLENEN DERS PROGRAMLARI VE KİTAPLAR BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMI OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER20

    [21]

    21BEDEN EĞİTİMİNİN GELİŞİMİ

    [22]

    ANTİK ÇAĞLARDA SPOR• Antik medeniyetlere bakıldığında doğu medeniyeti doğu olmayan medeniyetlerin değerlerini ve inançlarını yansıtan benzer düşünceleri ve felsefi pozisyonlara sahiptir. Mısır, Mezopotamya, Çin Meksika ve Orta Amerika gibi medeniyetlerin günümüzle benzer oyunlar oynadıkları görülmektedir. 22

    [23]

    ANTİK ÇAĞLARDA SPOR• Seküler dünyanın yanı sıra antik çağlarda ruhla da beden eğitimi ve spor bağlantısı kurulmuştu. Çok önceleri yok olmasına rağmen doğu medeniyeti bilim, düşünce ve beden eğitimi spor alanında işaretler bırakmış ve batı medeniyetini etkilemiştir. Mısır, Roma ve Yunanistan'la etkileşim halindeydi. Mısır, Yunan ve Roma’dan ne kadar etkilendi tartışılır fakat Roma ve Yunanistan mısırın tıbbından, mimarisinden ve beden eğitimi sporundan etkilenmiştir

    [24]

    ANTİK ÇAĞ’DA OLİMPİYATLARStadyum metre yarışı bu yarışın dışında metre koşusu metre uzun mesafe koşusu pentatlon ve güreş iki tekerlekli araba yarışıbokszırhlı yarış -kısraklarla yarış festival ve KAPANIŞ 24

    [25]

    OLİMPİYAT PROGRAMI1. GÜN: AÇILIŞ TÖRENİ, PROGRAMIN YAZILMASI2.GÜN: ERKEKLERİN STADYUMDA YARIŞLARI, BİNİCİLİK YARIŞLARI3.GÜN: BİNİCİLİK YARIŞLARI VE PENTATLONAKŞAM YEMEK4. GÜN: ZEUS ONURUNA SERAMONİ, ERKEKLERİN YARIŞLARI AYAK YARIŞLARIGÜREŞ, BOKS,PİYADE YARIŞLARI5. GÜN: ÖDÜL VERME SERAMONİSİ, KAZANANLAR ONURUNA PRİTANEONDA ZİYAFET25

    [26]

    ANTİK ÇAĞ-ROMA• Romanın ve Yunanın spor üzerinde etkisi çok önemlidir. Gladyatörler’in yaralanmasına çözüm bulmak amacıyla spor-sağlık gelişti ve spor sağlığın babası kabul edilir. Kavimler Göçü sonrası MÖ ’da baskılar sonucu imparatorluk çökmüş ve İmparator Konstantin Bizans'ı kurmuştur

    [27]

    ORTAÇAĞ• Hristiyan kilisesi ortaçağda sporun doğası ve amacı üzerine etki etmiştir. İlk kilise büyük oranda yunandan etkilenmiştir. Daha sonraki süreçte karşı çıkmıştır. 27

    [28]

    RÖNESANS DÖNEMİ ( YY)• Rönesans'la birlikte Yunan ve Romalı filozoflara geri dönülmüş ve klasik bakış açısıyla hayatın üstün yönleri incelenmiştir. Plato, Aristo gibi entelektüeller bu dünyaya odaklanmıştır. Hümanizm olarak bilinen bu felsefe insanın ruhsallığından ziyade insanlığını vurgular. Spor ve beden eğitimi de bu felsefeden doğrudan yararlanmıştır. Din adamları spor ve beden eğitimine karşı çıkmıştır. 28

    [29]

    BİLİM VE AYDINLANMA ÇAĞI ( YY)• Bilim ve aydınlanma çağı insanlığın çevreyi değiştirme ve anlama ile ilgili gücüne olan inancının arttığı bir dönemdir. Bu inanç öncelikle küçük bir grup entelektüelle başladı. Fakat zamanla batı dünyasının geneline yayıldı. Günümüzde modern dünyanın birçoğu o dönemki aydınların mücadeleleri ile ortaya çıktı. Beden eğitimi de özellikle insanın bütün olarak gelişmesi fikrinden bu dönem etkilenmiştir. 29

    [30]

    BEDEN EĞİTİMİNİN GELİŞMESİ• Felsefi olarak alman idealistleri antik yunan amaçlarını yansıtır. Yunanlılar gibi Almanlarda benliğin gelişimine inanırlar. Beden, ruh ve akıl eğitilmiş olmanın öncelikli türleridir. • Beden eğitiminin gelişimi idealizmden ve Alman, Danimarkalı ve İsveçli eğitimcilerden büyük oranda etkilenmiştir. • Almanya Turner hareketinin temelleri beden eğitiminin bir politik araç olarak kullanmasıydı. 30

    [31]

    BEDEN EĞİTİMİNİN GELİŞMESİ• Almanya’da turnerden etkilenen öğrenciler Amerika'ya döndüklerinde Round Hill okulunu açtılar ve Amerika'da ilk beden eğitimci oldu Charles Becn oldu.• Danimarka jimnastiğinin babası Nachtegall beden eğitimi programı geliştirdi ve müfredata ve katılımına ihtiyaç olduğunu gördü. Bu ülkelerde beden eğitiminin gelişimi eğitimsel ve sağlık değerlendirmeden ziyade askeri amaçlar içindi

    [32]

    DEĞİŞEN BEDEN EĞİTİMİ KAVRAMI• At ve at koşusu yarışları, kriket ve baseball, kürek, atletizmin dışında ’lü yıllarda boks, golf, tenis, bisiklet yarışları başladı. • Yarışlar yılında kolejler arasında oldu. Tüm spor aktiviteleri rekabete dayalı değildi. Amerikalılar geleneksel olarak avcılık, balıkçılık, dans ve bowling gibi aktiviteleri sürdürüyordu. • Sağlık önemli bir etken oldu ve sağlıklı yaşam ile ilgili bilinç bu tarihlerde arttı. Beden eğitimi ve sporda bu değişim için araç olarak görüldü. Eğitimsel kurumların içine spor girdi. 32

    [33]

    BEDEN EĞİTİMİNİN MESLEKİ VE TEORİK GELİŞİMİNDE SAĞLIK KAVRAMININ VE BİLİMİN ETKİSİ:• yy boyunca Amerikalıların ve Avrupa'nın en önemli önceliği sağlıktı. Bu çağda hastalıklar rutin olarak ortaya çıkıyordu ve hastalık önlemede Tıp bilimi yeterli değildi. • yılında bu alanda çalışan ve genelde tıpçı olan 49 kişi beden eğitiminde ortak ilgileri tartıştı ve bu buluşmada en ciddi çaba beden eğitiminin resmi bir meslek olarak tanımlanması yönündeydi. • Bu dönemde beden eğitimi hastalıkları önleme ve sağlığı geliştirmekle ilgiliydi. Daha sonra tıbbın gelişmesi ile birlikte beden eğitimi de değişti ve oyunları ve sporları içeren müfredatlar yoluyla sosyal etkileşim ve davranış değişimine kaydı. 33

    [34]

    BEDEN EĞİTİMİNİN DÖNÜŞÜMÜ• 20 YY başları beden eğitiminde önemli dönüşümlerin olduğu çağ. Lewis’e göre beden eğitimi bazı gelişmelerden etkilenerek dönüştü. Bunlar arasında en önemlisi organizasyona sahip, iyi oluşturulmuş ve çok popüler spor yarışmaları. • Spor geleneksel beden eğitimi aktivitelerini değiştirdi. Beden eğitiminin klasik sağlık ilişkili aktivitelere odağından sosyal gelişime geçmesi, beden eğitiminin içeriği ve kapsamı atletik yarışmalar ve okul içi sporlarla birlikte genişledi. 34

    [35]

    BEDEN EĞİTİMİNİN DÖNÜŞÜMÜ• ’ler boyunca beden eğitimciler eğitimdeki genel eğilimden etkilendi. Bu eğilim çocukların ilgileri ve motivasyonlarını düşünen bir eğilimdi. • Oyun teorisi beden eğitimine bir çerçeve oluşturdu. Teorinin 3 unsuru: beden eğitimi bireyin sağlına katkıda bulunur. Beden eğitimi karakter gelişiminin en önemli parçasıdır, beden eğitimi teori ve metotların geliştirilmesi için önemlidir. Oyun teorisi oyun yoluyla egzersiz fikrini destekler. 35

    [36]

    YY BEDEN EĞİTİMİ• yy’ın başlarında ’lerden 40’lara kadar beden eğitimi programlarının felsefesi, doğası ve gidişi değişmiştir. Jimnastik sistemleri üzerine olan odak azalmış bunun yerine oyunlar, spor , outdoor aktiviteler ve dans gibi konular gelmiştir. • Aktivite programlarını ve kişinin bütün olarak gelişimini vurgulayan yeni beden eğitimi gelişmiştir. Spor popülerliği oldukça artırmıştır. Okullarda ve üniversitelerde kapsamlı programlar oluşturuldu ve rekreasyon programları arttı

    [37]

    20 YY BEDEN EĞİTİMİ• Altın çağ: Yeni beden eğitiminin ortaya çıkışı• Büyük bunalım. Bütçe çöktü ve beden eğitiminde elde edilen birçok kazanım kaybedildi

    [38]

    YY ()• Bu dönemde II. Dünya savaşından sonra beden eğitimi ve Spor programlarında gelişme oldu. Fitness’ın önemi ulusal savunma tarafından benimsendi ve askeriye için antrenmanlar programların geliştirilmesini hızlandırdı. • Okullarda da bu dönemde çocuk ve gençlerde fitness’ı arttırmanın önemiyle birlikte bu yönde daha biçimlendirilmiş kondisyon programları beden eğitimi programlarında görülmüştür. Erkeklerin yanı sıra genç kızlar ve kadınlarda bu programlara dahil olmuştur. • yılında çocuklar üzerinde uygulanmak üzere kassal fitness testi geliştirmiştir. 38

    [39]

    ’den Günümüze• Disiplin hareketi yılındaki yapmış olduğu çalışmalarda beden eğitiminin bir akademik disiplin olduğu ile ilgili açık bir çağrıda bulundu. ’li yıllardan bu yana da beden eğitimi, egzersiz bilimleri ve spor disiplininden oluşan beden bilgisi hızla büyüdü

    [40]

    ’den Günümüze• Hastalıkları Önleme ve Sağlığı Geliştirme: , ve yılı raporları fiziksel aktivitenin iyi olma haline katkılarını açıkça ortaya koymuştur. Orta ya da yüksek şiddette fiziksel aktiviteyi bireylerin günlük yaşamına dahil etmek hedef olmuştur. • yılından beri okul beden eğitiminin beceri edinimi, bilgi edinimi ve yaşam boyu aktif olma alışkanlıkları edinmesinden çok kritik bir rolü olduğunu vurguluyor40

    nest...

    çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası