maarif koleji istanbul / İSTANBUL KADIKÖY ANADOLU LİSESİ (MODA MAARİF KOLEJİ) KAMPÜS İNŞAAT - Hasko İnşaat

Maarif Koleji Istanbul

maarif koleji istanbul

    • Kadıköy Anadolu Lisesi Tarihçesi
      Okulumuz yılında Bakanlığımız tarafından ortaya konan Maarif Kolejleri projesi kapsamında açılmıştır. Türkiye'nin dünyaya eğitim alanında kendi tavrını koyduğu en önemli milli eğitim projelerinden biridir. Bu proje ile yabancı dil bilen yurtsever yetişkin insan gücü oluşturulması; bazı yabancı ülkelere ait ya da onlarca desteklenen okullara karşı Anadolu'nun her köşesinden başarılı gençlere fırsat eşitliği sağlanarak devlet tarafından ücretsiz eğitim verilmesi hedeflenmekteydi.
    • Kadıköy Anadolu Lisesi, Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Eğitimde Fırsat Eşitliği Amacıyla Yabancı Dille Eğitim Yapan Devlet Okulları Açılması" projesinde yer alan Türkiye'deki altı ve İstanbul'daki tek Maarif Koleji olarak, Maarif Vekaleti Kadıköy Koleji adıyla Kadıköy´de açılmasına karar vermiş, yapılan incelemeler sonucunda okulun şimdiki yeri belirlenmiş, arazi ve binaları tahsis edilmiştir.
kaynağı değiştir]
KALMUN
seafoodplus.info
Harita
Slogan World of Colours
Kuruluş
Yasal statü Aktif
Konum
  • Kadıköy, İstanbul, Türkiye
Resmî&#;diller İngilizce
Ana&#;kurum Kadıköy Anadolu Lisesi
Resmî siteseafoodplus.info

Kadıköy Anadolu Lisesi Model Birleşmiş Milletler Konferansı ya da KALMUN, Kadıköy Anadolu Lisesi’nin düzenlemiş olduğu bir konferanstır. yılında kurulmuştur. Kolejin civarında öğrencisiyle Türkiye ve Avrupa’da birçok konferansa delege, büyükelçi, avukat, hâkim, komite yöneticisi ve basın mensubu olarak katılmıştır. 'den bu yana Kadıköy Anadolu Lisesi adı altında bir Model BM konferansı düzenleme gayesinde ilerleyen kulüp, bu isteği KALMUN ile gerçekleştirmiş ve 31 Mayıs – 3 Haziran tarihleri arasında ilk KALMUN konferansını organize etmiştir. Daha sonra sırasıyla KALMUN , KALMUN ve KALMUN konferanslarını düzenlemiştir.

Geçmiş konferanslar[değiştir kaynağı değiştir]

Okul öğrencilerinin istekleri doğrultusunda kurulan kulüplerde, öğrenciler ilgi alanlarına göre sosyal ya da sanatsal aktivitelerde yer alabilmekte, proje geliştirebilmektedir. Okullarda henüz kol adı altında bu faaliyetlerin yapıldığı dönemlerde kurulan kulüpler aracılığı ile öğrenciler zorunlu olarak bir "kol" çalışması yapmaktan ziyade ilgi alanlarına giren ya da kendilerini geliştirmek istedikleri alanlardaki kulüp faaliyetlerine katılabilme fırsatını yakalamıştır. Daha sonra bu model tüm Türkiye'de faaliyete geçirilmiş ve "kol" faaliyetleri yerini kulüp faaliyetlerine bırakmıştır.

döneminde mevcut olan 57 kulüp aşağıdaki gibidir:[24]

  • AB Projeleri ve E-twinning Kulübü
  • Akıl Oyunları Kulübü (Satranç-Go-Scrabble)
  • Almanca Kulübü
  • Best Buddies
  • Bilim-Fen Teknoloji Kulübü
  • Biyoloji Kulübü
  • CIP-Community Involvement Project
  • Çevreyi Koruma ve Yeşilay Kulübü
  • Dans Kulübü (KalDans)
  • Değerler Kulübü
  • Doğa Sporları ve Macera-Keşif Kulübü
  • Ekoloji Kulübü
  • E-Spor Kulübü
  • Felsefe Kulübü
  • Fizik ve Astronomi Kulübü
  • Folklor Kulübü
  • Fotoğrafçılık ve Görsel Sanatlar Kulübü
  • Gastronomi Kulübü
  • Gezi, Tanıtma ve İstanbul Kulübü
  • Girişimcilik Kulübü
  • GönüllüKAL Kulübü
  • İngilizce Tiyatro Kulübü (ETC)
  • İngilizce-Creative Writing Kulübü
  • İngilizce-ECHO Kulübü
  • İngilizce-EYP Kulübü
  • İngilizce-MUN Kulübü
  • İngilizce-Scrabble Kulübü
  • İngilizce-TEDx Kulübü
  • İzcilik ve Oryantiring Kulübü
  • KAL-Çiz Kulübü & Anime Kulübü
  • KAL-İnnovasyon Kulübü
  • KAL-Sanat Kulübü
  • Kariyer ve Meslek Tanıtım Kulübü
  • Kızılay, Sosyal Yardımlaşma ve Toplum Hiz. Kulübü
  • Kodlama ve Yazılım Kulübü (CodeKAL)
  • Kültür, Edebiyat ve Yayın Kulübü
  • Kütüphanecilik Kulübü
  • Maker-İhata Kulübü
  • Matematik Kulübü
  • Mühendislik Uygulamaları Kulübü (MUKAL)
  • Münazara Kulübü
  • Müzikal Kulübü
  • Müzik - KAL Jazz Kulübü
  • Nano Teknoloji Kulübü
  • Nörobilim Kulübü
  • Okçuluk Kulübü
  • Okul Tanıtma Kulübü
  • Prodüksiyon Kulübü
  • Robotik Kulübü
  • Sinema Kulübü (Sinekal)
  • Sivil Savunma Kulübü
  • Spor Kulübü
  • Tarih ve Atatürkçü Düşünce Kulübü
  • Tasarım ve Geri Dönüşüm Kulübü
  • Tiyatro Kulübü (KALTT)
  • Uluslararası İlişkiler Kulübü
  • Yaratıcı Yazı ve Okuma Kulübü

[değiştir kaynağı değiştir]

ABD Başkanı John F. Kennedy, ülkesinin dünyada yeniden güçlü biçimde etkin olabilmesi için yılında ABD Kongresi'nin de onayıyla devlet destekli gönüllü bir yardım programını başlatmıştı. Bu programı yürütecek Barış Gönüllüleri (Peace Corps) örgütünün o yıl kurulmasından sonra bu örgütün çalışmalarına katılan genç ve eğitimli ABD vatandaşları dünyanın dört bir köşesinde, özellikle de gelişmekte olan ülkelerde görev yapmaya başladılar. Barış Gönüllüleri sağlık, çevre ve turizm gibi alanlarda da çalışmış olmakla birlikte büyük bir kısmı eğitim alanında, bunların da ezici çoğunluğu İngilizce öğretiminde görev almışlardır. Bunun nedeninin "Yabancı dil bilen birisinin radyo ve basın aracılığıyla propagandaya açık hale geleceği, ilgili ülkenin düşünce tarzı ve siyasetini benimsemesinin ve mallarını satın almaya başlamasının kolaylaşacağı" varsayımı olduğu iddia edilmiştir.[8] Böylesi düşüncelerle Barış Gönüllüleri'ne kuşkuyla bakanlar olmuştur.[9]

Türkiye hükümeti ile yapılan özel anlaşmalara dayanarak ilâ yılları arasında Türkiye'de Barış Gönüllüsü görev almıştır.[10] Bunların %67'si Türkiye'deki çeşitli okullarda İngilizce öğretmeni olarak görev yapmışlardır. Müslim Özbalkan'ın yılında yayımladığı Gizli Belgelerle Barış Gönüllüleri adlı kitapta hangi okullarda hangi Barış Gönüllülerinin görev yaptığı isim isim listelenmişti. Bu kitaba göre 6 Maarif Koleji'nde sadece yıllarında 28 İngilizce öğretmeni görev yapmıştı.[11]

Bununla birlikte bu kolejlerde görev yapan her yabancı öğretmen Barış Gönüllüsü değildi. Bu okullarda, okul-aile birlikleriyle özel sözleşme yaparak çalışan yabancı öğretmenler de vardı.

İç bağlantılar[değiştir

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir