siyasi düşünceler tarihi ders notları pdf / İktisadi Düşünceler Tarihi Ders Notları | PDF

Siyasi Düşünceler Tarihi Ders Notları Pdf

siyasi düşünceler tarihi ders notları pdf

Ders Notları İndİr

Siyasal düşünceler tarihi ders notu

Siyasal düşünceler tarihi

Siyasal düşünceler tarihi - İçindekiler: Uluslararası İlişkiler Siyasal Düşünceler Tarihi ders funduszeue.info Yıldırım siyasi düşünceler tarihi dersi vize ve final konu anlatımı ve sorularını içeren ders notudur. Sokrates, polisin yitirmiş olduğu temel değerleri yeniden kazandırmak gerektiğini savunur. Temel sorunsalı tıpkı sofistler gibi insan topluluklarıdır. İnsanın kendisini bilmesi Sokrates için önemli bir özelliktir. Sokrates&#;e göre hiçbir şey bilmediğini bilmek insanın bilgili olma yolunda önemli rol oynar. Sokrates&#;in bu konu üzerine &#;bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir&#; sözü vardır. Sokrates&#;e evrensel bilgiye ulaşmak mümkündür. Sokrates&#;e göre araştırılması gereken &#;Aklın Yasasıdır&#;, bu araştırmada duyumlardan yararlanmamamız gerektiği üzerinde durur. siyasal düşünceler tarihi pdf,uluslararası ilişkiler bölümü öğrencileri için siyasal düşünceler tarihi ders notu,ulus için siyasal düşünceler tarihi pdf,siyasal düşünceler tarihi örnek sorular,önceki dönemlere ait vize ve final soruları, (25/06/ )

Ders notu PDF formatında ve KB büyüklüğünde.

Ders notu sistemde onaylanmış, indirilebilir.

Ders notunu İndir

Benzer belgeler

SİYASET NEDİR? Araştırma Soruları

SİYASET NEDİR? Araştırma Soruları Kentsel Siyaset - 2 Doç. Dr. Ahmet MUTLU SİYASET NEDİR? Araştırma Soruları 1. Siyaset ve politika ne demektir? 2. Siyaset ne zaman ortaya çıkmıştır? 3. Siyaset-devlet ilişkisi nasıldır? 4. Geçmişten bugüne

Detaylı

TOPLU İŞ HUKUKU (HUKU)

TOPLU İŞ HUKUKU (HUKU) TOPLU İŞ HUKUKU (HUKU) KISA ÖZET KOLAYAOF DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ.

Detaylı

DEVLET BÜTÇESİ KISA ÖZET KOLAYAOF

DEVLET BÜTÇESİ KISA ÖZET KOLAYAOF DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. DEVLET BÜTÇESİ KISA ÖZET KOLAYAOF 2

Detaylı

ULUSLARARASI ÖRGÜTLER

ULUSLARARASI ÖRGÜTLER DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. ULUSLARARASI ÖRGÜTLER KISA ÖZET KOLAYAOF

Detaylı

Uygarlık Tarihi (HIST ) Ders Detayları

Uygarlık Tarihi (HIST ) Ders Detayları Uygarlık Tarihi (HIST ) Ders Detayları Ders Adı Ders Kodu Dönemi Ders Saati Uygulama Saati Laboratuar Saati Kredi AKTS Uygarlık Tarihi HIST Güz 3 0 0 3 4 Ön Koşul Ders(ler)i Dersin Dili Dersin Türü

Detaylı

ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR (İKTU)

ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR (İKTU) DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR (İKTU)

Detaylı

Uygarlık Tarihi (HIST ) Ders Detayları

Uygarlık Tarihi (HIST ) Ders Detayları Uygarlık Tarihi (HIST ) Ders Detayları Ders Adı Ders Kodu Dönemi Ders Saati Uygulama Saati Laboratuar Saati Kredi AKTS Uygarlık Tarihi HIST Güz 3 0 0 3 4 Ön Koşul Ders(ler)i Dersin Dili Dersin Türü

Detaylı

ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA (ÇEKU)

ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA (ÇEKU) DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA (ÇEKU)

Detaylı

TÜRK YEREL YÖNETİM SİSTEMİ

TÜRK YEREL YÖNETİM SİSTEMİ Dünyada Yerel Yönetimler Ünite 1 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi / Yerel Yönetimler TÜRK YEREL YÖNETİM SİSTEMİ Dr. Aslı YÖNTEN BALABAN 1 Ünite 1 DÜNYADA YEREL YÖNETİMLER Dr. Aslı YÖNTEN BALABAN İçindekiler

Detaylı

İ Ç İ N D E K İ L E R

İ Ç İ N D E K İ L E R İ Ç İ N D E K İ L E R ÖN SÖZ.V İÇİNDEKİLERIX I. YURTTAŞLIK A. YURTTAŞLIĞI YENİDEN GÜNDEME GETİREN GELİŞMELER 3 B. ANTİK YUNAN-KENT DEVLETİ YURTTAŞLIK İDEALİ C. MODERN YURTTAŞLIK İDEALİ 1. Yurttaşlık

Detaylı

Uygarlık Tarihi (HIST ) Ders Detayları

Uygarlık Tarihi (HIST ) Ders Detayları Uygarlık Tarihi (HIST ) Ders Detayları Ders Adı Ders Kodu Dönemi Ders Saati Uygulama Saati Laboratuar Saati Kredi AKTS Uygarlık Tarihi HIST Güz 3 0 0 3 4 Ön Koşul Ders(ler)i Dersin Dili Dersin Türü

Detaylı

ÇALIŞMA YAŞAMININ DENETİMİ

ÇALIŞMA YAŞAMININ DENETİMİ ÇALIŞMA YAŞAMININ DENETİMİ KISA ÖZET KOLAYAOF DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ.

Detaylı

Helen Birliği/İskender İmparatorluğu

Helen Birliği/İskender İmparatorluğu Helen Birliği/İskender İmparatorluğu Makedonyalı İskender in tahta çıkışı = Per İmp. Aile kavgaları+yunan sitelerinin iflası Yunan Siteleri= Artan nüfus+işsizlik ve besin eksikliği+çiftçilerin sürekli

Detaylı

Bölüm 1: Felsefeyle Tanışma

Bölüm 1: Felsefeyle Tanışma İÇİNDEKİLER Bölüm 1: Felsefeyle Tanışma 1. FELSEFE NEDİR? 2 a. Felsefeyi Tanımlamanın Zorluğu 3 i. Farklı Çağ ve Kültürlerde Felsefe 3 ii. Farklı Filozofların Farklı Felsefe Tanımları 5 b.

Detaylı

İNSAN HAKLARI VE DEMOKRATİKLEŞME SÜRECİ

İNSAN HAKLARI VE DEMOKRATİKLEŞME SÜRECİ DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. İNSAN HAKLARI VE DEMOKRATİKLEŞME SÜRECİ

Detaylı

SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ

SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ Kılavuz Kitapçığı / GÜZ DÖNEMİ Birinci Öğretim: Çarşamba Saat: Derslik: Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Tayfun ÜSTÜN Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü e-mail: [email protected]

Detaylı

SOSYAL PSİKOLOJİ II KISA ÖZET KOLAYAOF

SOSYAL PSİKOLOJİ II KISA ÖZET KOLAYAOF DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. SOSYAL PSİKOLOJİ II KISA ÖZET KOLAYAOF

Detaylı

KAMU YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR

KAMU YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. KAMU YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR

Detaylı

1: İNSAN VE TOPLUM

1: İNSAN VE TOPLUM İÇİNDEKİLER Bölüm 1: İNSAN VE TOPLUM 1 BİREYİN TOPLUMSAL HAYATI 1 KÜLTÜR 3 Gerçek Kültür ve İdeal Kültür 5 Yüksek Kültür ve Yaygın Kültür 5 Alt Kültür ve Karşıt

Detaylı

KAMU YÖNETİMİ PROGRAMI

KAMU YÖNETİMİ PROGRAMI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KAMU YÖNETİMİ PROGRAMI SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ YARD. DOÇ. DR. MUSTAFA GÖRKEM DOĞAN 2. ESKİ YUNAN SİYASAL DÜŞÜNCESİ 2 ESKİ YUNAN SİYASAL DÜŞÜNCESİ

Detaylı

İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ

İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ DR. NEVZAT ŞİMŞEK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ funduszeue.info İKT Sokrates Sonrası: Aristoteles MÖ MÖ Platon un öğrencisi Makedonya

Detaylı

SOSYOLOJİSİ (İLH)

SOSYOLOJİSİ (İLH) DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. DİN SOSYOLOJİSİ (İLH) KISA ÖZET

Detaylı

KAMU TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI

KAMU TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI KAMU TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Anabilim Dalı: Kamu PROGRAMIN TANIMI: Kamu Yönetimi Yüksek Lisansı programının açılmak istenmesindeki amaç; kamu ve özel sektör sistemi içerisindeki problemleri ve ihtiyaçları

Detaylı

ULUSLARARASI POLİTİKA II

ULUSLARARASI POLİTİKA II ULUSLARARASI POLİTİKA II KISA ÖZET KOLAYAOF DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ.

Detaylı

DERS PROFİLİ. Diplomasi Tarih I POLS Güz

DERS PROFİLİ. Diplomasi Tarih I POLS Güz DERS PROFİLİ Dersin Adı Kodu Yarıyıl Dönem Kuram+PÇ+Lab (saat/hafta) Kredi AKTS Diplomasi Tarih I POLS Güz 3 3+0+0 3 6 Ön Koşul Yok Dersin Dili Ders Tipi Dersin Okutmanı Dersin Asistanı Dersin Amaçları

Detaylı

ANAYASAL ÖZELLİKLER. Federal Devlet

ANAYASAL ÖZELLİKLER. Federal Devlet ANAYASAL ÖZELLİKLER Ulus devlet, belirli bir toprak parçası üzerinde belirli bir nüfus ve egemenliğe sahip bir örgütlenmedir. Ulus-devlet üç unsura sahiptir: 1) Ülke (toprak), 2) Nüfus, 3) Egemenlik (Siyasal-Yönetsel

Detaylı

SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Detaylı

Kamu Yönetimi Bölümü Ders Tanımları

Kamu Yönetimi Bölümü Ders Tanımları Kamu Yönetimi Bölümü Ders Tanımları PA Kamu Yönetimine Giriş (3,0,0,3,5) Kamu yönetimine ilişkin kavramsal altyapı, yönetim alanında geliştirilmiş teori ve uygulamaların analiz edilmesi, yönetim biliminin

Detaylı

SİYASAL İDEOLOJİLER (SBK)

SİYASAL İDEOLOJİLER (SBK) T.C. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü SİYASAL İDEOLOJİLER (SBK) 2. Hafta Ders Notları - 25/09/ Araş. Gör. Dr. Görkem

Detaylı

Antik Yunan Kentleri (Polis)

Antik Yunan Kentleri (Polis) Antik Yunan Kentleri (Polis) Batı dünyasında gerçek anlamıyla kentin gelişmesi ise Antik Yunan kentleri ile başlamıştır. Atina, Korent, Isparta, Siraküza ve Miletos gibi kentler, hem askeri ve ticari bir

Detaylı

İSTATİSTİK I KISA ÖZET KOLAYAOF

İSTATİSTİK I KISA ÖZET KOLAYAOF DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. İSTATİSTİK I KISA ÖZET KOLAYAOF 2 funduszeue.info

Detaylı

1. ÜNİTE: HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM

1. ÜNİTE: HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM SOSYAL BİLGİLER PROGRAMI 5. SINIF 1. ÜNİTE: HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM Bu ünitede öğrencilerimiz içinde bulunduğu çeşitli grup ve kurumlarla ilişkisini anlamaya çalışır. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile

Detaylı

Moda Tarihi (MTT) Ders Detayları

Moda Tarihi (MTT) Ders Detayları Moda Tarihi (MTT) Ders Detayları Ders Adı Ders Kodu Dönemi Ders Saati Uygulama Saati Laboratuar Saati Kredi AKTS Moda Tarihi MTT Güz 2 0 0 2 3 Ön Koşul Ders(ler)i Dersin Dili Dersin Türü Dersin Seviyesi

Detaylı

Kitap İnceleme / Book Review

Kitap İnceleme / Book Review Kitap İnceleme / Book Review Kitap İnceleme / Book Review Kitabın Adı: İNSAN HAKLARI* Yazarı: Prof. Dr. Fatih Karaosmanoğlu Yayınevi: Seçkin Yayıncılık Basım Yılı: Figen KESKİN Öğr. Gör.,

Detaylı

KAMU YÖNETİMİ PROGRAMI

KAMU YÖNETİMİ PROGRAMI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KAMU YÖNETİMİ PROGRAMI SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ YARD. DOÇ. DR. MUSTAFA GÖRKEM DOĞAN 7. ERKEN MODEN DÖNEMDE SİYASAL DÜŞÜNCE 7 ERKEN MODEN DÖNEMDE

Detaylı

Estetik (MTT) Ders Detayları

Estetik (MTT) Ders Detayları Estetik (MTT) Ders Detayları Ders Adı Ders Kodu Dönemi Ders Saati Uygulama Saati Laboratuar Saati Kredi AKTS Estetik MTT Seçmeli 2 0 0 2 5 Ön Koşul Ders(ler)i Dersin Dili Dersin Türü Dersin Seviyesi

Detaylı

KARŞILAŞTIRMA LI SİYASAL SİSTEMLER

KARŞILAŞTIRMA LI SİYASAL SİSTEMLER DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. KARŞILAŞTIRMA LI SİYASAL SİSTEMLER KISA

Detaylı

DENETİM KISA ÖZET KOLAYAOF

DENETİM KISA ÖZET KOLAYAOF DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. DENETİM KISA ÖZET KOLAYAOF 2 funduszeue.info

Detaylı

Ahlâk ve Etikle İlgili Temel Kavramlar

Ahlâk ve Etikle İlgili Temel Kavramlar Ahlâk Kavramı Yrd. Doç. Dr. Rıza DEMİR İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İnsan Yönetimine Etik Yaklaşım Dersi Etik Türleri Mesleki Etik Türleri Ruhumu kudret altında tutan Allah'a yemin ederim

Detaylı

İNSAN HAKLARI HUKUKU

İNSAN HAKLARI HUKUKU İNSAN HAKLARI HUKUKU I-KAVRAMLAR A-İnsan Hakları İnsanın sırf insan olmasından kaynaklanan yetkileri, hakları, daha doğrusu özgürlüğü ifade eder. İnsan hakları geniş bir kavramdır, pozitif hukuku da kapsar

Detaylı

TEMEL HUKUK ARŞ. GÖR. DR. PELİN TAŞKIN

TEMEL HUKUK ARŞ. GÖR. DR. PELİN TAŞKIN ARŞ. GÖR. DR. PELİN TAŞKIN BU DERSTE NELER ÖĞRENECEĞİZ? Hukuk kavramı Hukuk ve toplum düzeni Hukukun toplumdaki işlevi Diğer toplumsal düzen kuralları (ahlakdin-görgü) ile hukuk kuralları Hukuk kurallarının

Detaylı

Cumhuriyet Halk Partisi

Cumhuriyet Halk Partisi 1 SÖZCÜ / AKP de bir kişi konuşur, diğerleri asker gibi bekler! Tarih : CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu hem AKP deki tek adamlığı hem de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ın üslubunu ve liderliğini

Detaylı

EĞİTİM FELSEFESİ KISA ÖZET KOLAYAOF

EĞİTİM FELSEFESİ KISA ÖZET KOLAYAOF DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTE- LERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. EĞİTİM FELSEFESİ KISA ÖZET 1 KOLAYAOF

Detaylı

KAMU POLİTİKASI. Doç. Dr. Nuray E. KESKİN

KAMU POLİTİKASI. Doç. Dr. Nuray E. KESKİN KAMU POLİTİKASI Doç. Dr. Nuray E. KESKİN [email protected] Kamu politikası, kamu hizmetleri ile ilgili toplum taleplerinin ortaya çıkması, bu taleplerin devlete taşınma biçimleri ve siyasal-yönetsel

Detaylı

İktisadi Düşünceler Tarihi Ders Notları

funduszeue.info
• Ne tam bir klasik iktisatçı ne de tam bir sosyalisttir. Sosyalizmden ciddi
etkilenmeleri olmuştur.
• İşçi ücretlerinin artmasını ücret fonunun artmasına yahut işçi sayısının
azaltılmasına bağlayan Mill bu fonun kolay şekilde artmayacağı için işçi
ücretlerinin artması için işçilerin işten çıkarılmasını önermiştir.
• Sosyalist düşünürlerden etkilendikten sonra bu görüşünden vazgeçmiştir.
• * Mill özel mülkiyetin sınırlandırılması taraftarıdır.
• Marx tarafından ütopik sosyalist olarak adlandırılan iktisatçılar arasındadır.
• * Ücretli işçilikten kooperatifçiliğe geçilmesini savunmuştur.

Klasik Okul Öğretileri Genel Hatları


o Evrenselcilik
o Tümden gelim yöntemi
o Soyutlayıcı bakış açısı
o Homoekonomikus savunması

Tarihçi Okul
Klasik öğretiye eleştiri olarak ortaya çıkmıştır. Klasik okulun varsayımlarına
getirdiği eleştiriler ise :
o Evrenselcilik Üzerine: Her zaman her yerde değişmez iktisat kanunları
yoktur. Tarih içinde farklı dönemlerde farklı ekonomik yapılar vardır. Her ülkenin
kendine has iktisadi sistemi olduğu için bu yaklaşım doğru değildir.
o Tümden Gelimciliğe: Tümden gelim metodu yerine tüme varım yöntemini
benimsemişlerdir. Teorilerini oluştururken olaylardan teorilere gidilmelidir anlayışı
hakimdir.
o Soyutlamacılığa: İktisat anlayışının tarihsel olaylara ve ilişkilerden ve
gerçeklere dayandırılarak oluşturulmasını savunmuşlardır.
o Homoekonomikus: İnsanların sadece kendi maddi çıkarları peşinde
koşmadıklarını ve itibar görme, görev arzusu,hizmet aşkı,yardımlaşma gibi
hasletlerle hareket eden bireylerin olduğunu savunmuşlardır.
• Eski Tarihçi ve yeni/genç tarihçi okul olmak üzere ikiye ayrılırlar
• Schomoller,Sombart, ve Weber önemli isimleri arasındadır
• Sombart kapitalizmin kaynağını Yahudilikle, weber ise Protestanlıkla açıklar
• Bu okula göre gerçeklere dayanmayan iktisat teorisi ütopyadan ibarettir.
• * Ekonomiye devletin müdahalesine olumlu bakarlar. Bu yüzden kimi çevrelerce
sosyalist olarak adlandırılırlar.
• İktisadi liberalleşmeye karı görüşler ortaya atmışlardır.
Sanayi devrimiyle birlikte Avrupa yeni bir çağa giriyor. Bu çağın en önemli
özelliği üretimin, imalatın makineyle yapılmasıdır.
Sanayi kapitalizmi çağının en önemli iktisadi göstergesi fabrika sisteminin inşa
edilmiş olmasıdır.

Fabrika sisteminin çok önemli sosyal sonuçları olmuştur. Sınıflar ortaya çıkmış
ve sınıfsal mücadeleler başlamıştır
Başta İngiltere olmak üzere tüm Avrupa da gelişme ve refah artışları
gözlemlenmiştir. Ancak gelir dağılımında istenilen şekilde adil dağıtım olmamıştır.
Gelir dağılımının neden olduğu bu eşitsizlik nedeniyle İngiltere başta olmak
üzere Almanya ve Fransa gibi ülkelerde çok ciddi eleştiriler gelmiştir.
Bu eleştirileri tek bir çatı altında toplamak mümkün değildir. Ancak
sınıflandırılabilir. Örneğin bazı eleştiriler sosyal reformlarla bu eşitsizliğin
giderilebileceğini düşünürken bazıları ise sistemin toptan değişmesi gerektiğini
dile getirmişlerdir.

Sismondi:
İçinde yaşadığı toplumun gerçeklerine eğilip krizlerin nedenini bulmaya
çalışmıştır
Klasiklerin zaman ve mekandan sıyrılmış soyutlamalarına karşı çıkarak liberal
öğretiyi eleştirmiştir
Sistemde tam istihdam dengesinin kendiliğinden oluşmadığını söyleyerek
iktisadi krizleri inceleyen ilk iktisatçı olmuştur
Makineleşme işsizliğe ve satın alım gücünün azalmasına neden olur görüşünü
benimsemiştir.
Devletin ekonomiye müdahalesini savunmuştur.
Üretim araçlarının özel mülkiyetine olumlu bakmıştır.
Sistemin arızasının giderilmesi için küçük burjuvazinin oluşturulmasını
istemiştir.
Sendikalaşmanın ve makineleşmenin kontrol altına alınmasını önermiştir.

Saint Simon
Evrimci tarih felsefesini benimsemiştir.
Makineleşmenin insanın refahını arttıracağı görüşünü savunmuştur. Israrla
sanayileşmeye önem verilmesini istemiştir.
Sınıflar arası çatışma fikrini desteklememiştir.
İdeal Sanayi Rejiminin liberal bir sistemde değil otorite ile gerçekleşeceğini
düşünüyor ve politik devlet yerine ekonomik devlet anlayışını öne sürmüştür.
Bilim adamlarına ve mühendislere toplumun yönetici mevkilerinin verilmesini
savunmuştur.
Özel mülkiyete karşı değil ancak mülkiyet hakkının toplumsal yararlar amacıyla
kullanılması gerektiğini öne sürmüştür.
Çalışmadan gelir getiren faiz kurumunun bir sömürü olduğunu düşünür.
Ancak kapitalistlerin karı Saint Simona göre meşrudur.

Robert Owen
Sosyalizm ifadesini ilk kez kullanan ve sosyal refah reformları düşünen İngiliz
iktisatçıdır.
Hürriyet ve sermest rekabet kurumlarının devlet müdahalesinden uzak
olmasını sosyal adaletsizliğin nedeni olarak görmüştür.
Üretim araçlarının mülkiyeti ortadan kaldırılmalıdır.
Bireylerin bir araya gelerek topluluklar oluşturması gerektiğini söylemiştir. Bu
birlikteliklerde her türlü üretim ve tüketimin ortak olarak yapılmasını
savunmuştur.
Mülkiyetin özel değil ortak olmasını savunmuştur.
Emek borsası kurarak iki yıl işletmiştir. Bu borsayı kurmadaki amaç : 1-karı
ortadan kaldırmak 2-Herkes emeğine göre ihtiyaçlarını giderme imkanı vermek.
Kendi fabrikasında çocuk işçi çalıştırılmasına izin vermemiştir.
Sendikacılığı ve kooperatifçiliğin gelişiminde Owen’ın düşünceleri son derece
etkili olmuştur.
Malın adil fiyatını o malın üretim masraflarına eşit olan fiyat olarak açıklamıştır.
Charles Faurier
İnsan ilişkilerinden Newtoncu kanunların geçerli olduğunu düşünmüştür.
İnsanların duygu ve düşüncelerini gerçekleştirebildiği ve tatmin edebileceği
imkanı bulduğunda toplumun gerçek mutluluk düzeyine ulaşacağını belirtir.
funduszeue.info, Sismondi,funduszeue.info gibi düşünürlerin işçi sınıfını sefalete sürüklediğini
düşünür.
Bu sefaletten kurtulmanın yolu ise üretici ve tüketicileri kapsayacak birliklerin
kurulması olduğunu söyler. Bu birliklere “Phalanx” adını verir.
Merkezi planlama yerine yerinden yönetim yaklaşımını önermiştir
Sanayileşme yerine toprağa dönülmesini benimsemiştir.
Profesyonel yöneticiler yerine bireylerin kendi kendilerini yönlendirmesini
savunmuştur.
Rekabetin israfa neden olduğunu söylemiş ve rekabet aleyhine tavır almıştır.

Louis Blanc
Fransız ihtilalinin amacına ulaşmadığını düşünmüştür. Elde edilen zenginliğin
sadece burjuva ve zengin kesime yaradığını düşünür.
Toplumdaki sınıflar arasındaki farkın birbirleriyle karşılaştırılamayacak kadar
fark olmuşsa özgürlüğün hiçbir işe yaramayacağını düşünür. (Yani aç karnına
özgürlük olmaz diyor adam haklı )
Blanc`a göre eğer mülkiyet doğal bir hak olarak kabül edilecekse bu ferdi
mülkiyetten ziyade Kollektif mülkiyet olmalıdır.
Toplumda ortaya çıkan ekonomik dengesizlik ve sömürünün kaynağını
rekabete dayandırır.
Ekonomiye devlet müdahalesini savunur ve devlet için “Fakirin Bankeri”
ifadesini kullanır
Üretim sektörünün kamulaştırılmasına yönelik bir programı mevcuttur.

Pierre Joseph Prudhon (ilginç insan, anarşistim diye övünüyor )


Kendisini anarşist olarak nitelendiren ilk toplumsal reformcudur ve anarşist
doktrinin kurucusu olarak kabul edilir.
Faiz ve rant gelirlerini hak edilmiş gelir olarak görür. (çelişkili insan)
Mülkiyeti hırsızlık olarak görmüştür ve mülkiyetin her türlüsüne karşı çıkmıştır.
Prudhon`un ne olduğu belli değildir ne sosyalisttir ne liberaldir ortalığı
karıştıran bir eleman
Prudhon mülkiyetin ortadan kaldırılması önünden en büyük engel olarak
devleti görür ve devletin ortadan kaldırılmasını ister. Devlet ortadan kalkmalı ki
mülkiyet de ortadan kalksın
Owen gibi oda mübadele bankası kurulmasını teklif eder
İşçilerin birlik oluşturması fikrine karşı çıkmıştır

Karl Rodbertus
Devletin ekonomiye müdahalesini savunur.
Sistem olarak kapitalizmin karşısında fakat ihtilale sıcak bakmamıştır.
Geçimlik ücret gelirlerinin toplamının, ulusal üretimin tümünü tüketmeye
yetmeyeceğini dolayısı ile kriz ve savaşların tetikçisi olduğunu belirtmiştir.

Ferdinand Lassale
Sorunların oy ile çözülebileceğine inandığı için işçi partisinin kurulmasını
önermiştir.
Kooperatifçilikten yanadır
Ücretlerin en az geçim ücreti düzeyinde olmasını önermiştir.
Bu yaklaşımına ise Tunç Yasası adını vermiştir. Bu yasayı ise Malthus`a
dayandırarak açıklamıştır.

Karl Henrick Marx


Kendisini bilimsel sosyalist sismondi Saint simon gibi sosyalistleri ise ütopik
sosyalist olarak nitelendirmiştir. Kendisi bunları eleştirirken başkalarının
eleştirmesine şiddetle karşı çıkmıştır 
Kapitalist sistemi işçilerin sömürüsüne dayandırılmış bir sistem olarak görür ve
bu sistemdeki sorunun çözümünü sistemi tamamen terk ederek/yıkarak
çözülebileceğini düşünüyor.
Marx kapitalist sistemin eleştirisini yanlışlarını ortaya koymasına rağmen
alternatif bir sistem ortaya koymaz
Marx`a göre kölelik->Feodalite->Kapitalist Sistem->komünist sistem-
>sosyalist sistem şeklinde bir süreç işleyecektir.
Marx`ın emek değer kuramı Ricordo`nun emek değer kuramına dayanır.
Emeğin değerinin ölçüsü emeğin geçimi için gerekli olan emek zamandır.
Gayri safi ürün: sabit sermaye(c) + artık değer (s) + değişken sermaye (v)
Artık ürün: kar,rant,faizden meydana gelir
Sömürü Haddi: S/V
Artık Değer Haddi: kart+rant+faiz / ücret
Kar haddi: S/C+V
Marx`a göre emeğin mübadele değeri ödenir fakat kullanım değeri şerefsiz
kapitalist tarafından ele geçirilirçok kızar buna

Henry Gossen
Neoklasik okulun kurucularından Alman iktisatçıdır
Maksimum refaha ulaşılması için üç kanun geliştirmiştir bunlar 1. Azalan
marjinal fayda
2. Tatminin maksimumlaştırılması
3. Faydanın kıtlıktan doğması

Marjinalizmin ilk açıklayıcısıdır.

William Stanley Jevons


İktisadın bir fizik bilimi gibi evrenselleşebilmesi için matematiğe bürünmesini
önermiştir.
Kısmi denge analizi ile fiyat oluşumuyla ilgilenmiştir.
Jevons`a göre zevk veren veya acıyı önleyen herhangi bir eşya,hizmet veya
davranış bir faydadır.
Birey-toplum, sınıf-sınıf ilişkilerini yaptığı matematiksel tahlillerde ihmal
etmiştir.
Emek arzı teorisi vardır. İşçilerin parça baş ücret sistemine göre çalıştığını
farzeder
İngilizdir bu eleman

Carl Menger
İktisadın yerel kimliğinin olamayacağını ve evrensel yasalara ulaşabileceğini
iddia eder.
Azalan faydayı sayısal ifadelerler açıklamaya çalışmıştır.
Menger arz ve talebin ne tarafında belirlendiğini bulmaya çalışmıştır.
Menger faydalı olan her şeyin mal olmadığını söylemiş ve malın dört unsurdan
meydana gelebileceğini söylemiştir.
Menger`e göre mallar alt ve üst mal olarak ayrılırlar. Ayrıca ekonomik olan ve
olmayan mallar diye bir sınıflaması da vardır

Bu abimizde Avusturya okulunun kurucusudur.

Leon Walras
Toprağın kamulaştırılmasından yanadır.
Walras, Jevons`un aksine değişim teorisinin temeline marjinal fayda analizini
yerleştirmiştir.
Genel denge analizini matematik olarak açıklamasıyla tanınır
Walras emmi derki ekonomide hem mal piyasası hem de faktör piyasası aynı
anda dengede olabilir. Buna da kendi ifadesi ile en anlı denge der.
Walras Fransız olmasına rağmen Lozan okuluna mensuptur ve bu okulunun
kurucusu sayılır.

Vilfredo Pareto
Walras hocasına çok yağ çekmiştir oda paretoyu Lozan okuluna kabul etmiştir.
Kendisi italyandır.
Optimalite ve yeni refah teorisi adlı teorilerin öncüsüdür.
Kaynakların etkin dağılımı üzerinde durmuştur.
Ultra liberal iktisatçıdır.
Walras`ın analizlerini matematiksel olarak geliştirmeye çalışmıştır.

funduszeue.infoeter. (çok önemli bu amca iktisat tarihi yüksek lisans yapacaklar bu


notlarla yetinmesin)
Ekonomide meydana gelen istikrarsızlıkların nedenini girişimcilerin yıkıcı
etkisine bağlamıştır.
İktisadi büyümeyi yeniliğe bağlar,yeniliğin olması ise ancak girişimcinin
mevcudiyeti koşulundan mümkündür der ve son olarak derki girişimcinin
oluşabilmesi içinde kredi olması gereklidir.
Ekonomik dengenin yıkılması yeniden yapılması içindir der
Kapitalist toplumun bir süre sonra yıkılmaya mahkum olduğunu enteresan bir
şekilde öne sürer.
Yazdığı eser iktisadın incili olarak adlandırılır.
Kendisinin görüşleri o denli farklıdır ki bu abimizi bir okul mensubu olarak
görmek doğru değildir.

E.Böhm-Bawerk (marx emiceye baya saydırmıştır)


Schumpeterin ifadesi ile “Burjuvanın Karl Marxıdır” Çünkü açıklamaları ile
kapitalist sınıfın kar ve faiz adı altındaki gelirlerini haklı çıkarmıştır.
Avusturya okulunun temsilcisidir.
En önemli katkılarından biri nihai fayda kuralına dayalı olarak fiyat analizidir.
Alt ve üst fiyat sınıflarının olduğundan bahseder ve derki eğer fiyat alt sınıra
yakın oluşmuşsa alıcı üst sınıfa yakın bir noktada oluşmuşsa satıcının
faydasınadır.
Marx`a faiz teorisiyle eleştirmiş ve Marx hakkında öyle böyle bişiler demiştir..

Bawerk Demişki: Bugün mevcut olan mallar, insan ihtiyaçlarının tatmini
yönünden teknik olarak daha üstün mallardır ve gelecekteki mallara nazaran
daha yüksek fayda sağlarlar.
Faiz oranı bir fiyat kavramı olup bugünkü mallar ile gelecekteki mallar
arasındaki değer farkını yansıtır.

Alfred Marshall (adamım büyük iktisattçı)


Politik iktisatdan ziyade iktisat terimini kullanan ilk iktisatçıdır daha öncesinden
politik iktisat şeklinde bir kullanım vardı.
Talep kanununda talebi belirleyen faktörler arası ilişkiyi oraya koymuştur.
Tüketici rantı ve esneklik gibi neoklasik iktisadın temel görüşlerini açıklamıştır.
Üretim zamanlarını çok kısa, kısa ve uzun dönem olarak ayırmıştır.
Say ve Fisher`in kuramları üzerine katkıda bulunarak makro iktisatla da
ilgilenmiştir
Mikro iktisat diye adlandırılan iktisat bölümünün ve neoklasik iktisadın
babasıdır.
Fisher` in miktar teorisini çalışmaları ile doğrulamıştır.
Tam rekabet şartlarının ancak gelir dağılımın optimal olduğu taktirde
maksimum refah yaratabileceğini savunur
İktisat ilminin ünlü isimlerinden J.M. Keynes, A.C. Pigou, Joan Robinson, Piero
Sraffa, D.H. Robertson gibi iktisatçıları funduszeue.infoll yetiştirmiştir (boşuna adamım
demedik )
İktisadı servet ilmi olarak değil insan davranışı ilmi olarak görür
İktisatın içine ahlakın katılabileceği yönde görüşleri mevcuttur.
Walrasın aksine “Kısmı Denge Analizi”ni geliştirmiştir.

funduszeue.info
Amerikalıdır
Bölüşüm kuramını en iyi şekilde açıklamıştır.
Ona göre bölüşüm kuramı azalan verimler yasasına tabi olmalıdıfunduszeue.info yasa hem
toprakta hem emekte hemde sermayede geçerlidir.

Test Sorularına Yönelik Pratik Notlar:


Devlet Müdahalesine Evet Diyenler: Tarihçi okul,Sismondi,Saint Simon,Robert
Owen,Charles Faurier, Prudhon,Karl Rodbertus, F. Lassale,Karl
Marx,Merkantalistler
Devlet Müdahalesine Hayır Diyenler:
Klasikler,Neoklasikler,Marjinalistler,Fizyokratlar
İşçi birlikleri kurulmalı diyenler: funduszeue.info,funduszeue.infoe,Charles faurier
İşçi Birliklerine karşı olanlar: Prudhon
Özel Mükliyete hayır diyenler: Robert Owen,funduszeue.info,Prudhon
Özel Mülkiyete evet diyenler: Sismondi, Saint Simon,klasik ve neoklasikler
Mübadele borsası: funduszeue.info,Prudhon
Klasik okulu eleştirenler: öncü sosyalistler,marx ve engel, tarihçi okul.
Makineleşme ve sanayileşme kötüdür diyenler: sismondi,karl marx,Charles faurier
makineleşme iyidir diyenler: klasik ve neoklasikler,Saint simon
küçük burjuva sınıfının oluşmasını isteyen: sismondi
merkezi planlama yerine yerinden yönetimin olması gerektiğini söyleyen: Charles
faurier
devleti fakirlerin bankeri olarak gören ve Kollektif mülkiyeti savunan : Louis Blanc
sorunların oy mekanizması ile çözülebileceğine inanan ve tunç yasasını çıkaran :
ferdinand lassale marx`a göre : kar haddi: s/v+c , artık değer haddi:
kar+rant+faiz/ücret, sömürü haddi: S/v
faydacılığı ilk bulan : benthamdır
piyasa faydasından bahseder azalan marjinal faydayı ilk bulan: Henry gossen
iktisadın evrenselleşmesi için matematiğe bürünmesi gerekir diyen jevons
iktisadın yerel kimliği olmaz evrensel kimliğe ulaşabilir diyen: menger
malları alt ve üst mal diye sınıflandıran : menger
faydalı olan her şey mal değildir diyen: menger
genel denge analizini matematiksel olarak acıklayan : Walras
kaynakların etkin dağılımı üzerine duran: pareto
istikrarsızlıkları girişimcilere bağlayan: schumpeter
schumpeter iktisadi büyümeyi neye bağlar: krediye,girişimciye yeniliğe
marxı faiz konusunda eleştiren: böhm bawerk
fiyatların alt ve üst sınıfları olduğunu söyleyen : funduszeue.info

Vize öncesi:
"Osmanlı İmparatorluğunda Devlet ve Ekonomi" adlı dev eserinde ilk defa
farklı bir şekilde dile getirdiği "Osmanlı İktisadi Dünya Görüşü İlkeleri"ni 3 başlıkta
toplamış. Bunlar.
İaşe (provizyonizm) İlkesi : İktisadi faaliyetin amacı,insanların ihtiyaçlarını
karşılamaktıfunduszeue.infoaleyh üretilen mal ve hizmetlerin mümkün olduğu kadar
bol,kaliteli ve ucuz olması ,yani piyasada mal arzının mümkün olan en yüksek
düzeyde tutulması hedeftir. (syf)
Gelenekçilik: Sosyal ve iktisadi ilişkilerde yavaş yavaş oluşan dengele,eğilimleri
mümkün olduğuölçüde muhafaza etme ve değişme eğilimlerini engelleme ve
herhangi bir değişme çıktığı taktirde , tekrar eski dengeye dönmek üzere
değişmeyi ortadan kaldırma iradesinin hakim olması şeklinde tanımlanabilir (syf:
48)
Fizkalizm: En genel ve kısa tanımıyla fiskalizm hazineye ait gelirleri mümkün
olduğu kadar yüksek düzeye çıkartmaya çalışmak ve ulaştığı düzeyin altına
inmesini engellemektir(syf)

Merkantalizm yüzyılda Batı Avrupa'da başlamış ekonomik bir teoridir.


Merkantalizm'e göre bir milletin refahı anaparanın miktarına bağlıdır ve küresel
ticaret hacmi değişmez. Ekonomik servet veya anapara devletin elinde tuttuğu,
altın, gümüş miktarı veya ticari değer ile temsil edilir. Bu da diğer devletlerle olan
ticari dengenin olumlu yönde olması ile en iyi yükseltilir. Merkantalizme göre,
yönetim ekonimide korumacı bir rol oynamalı, dış satımı desteklemeli ve dış alımı
sınırlandırmalıdır. Bu fikirler üzerinde duran ekonomik sisteme merkantalist
sistem denir.

Fizyokrasi, insan toplumlarının tabii kanunla yönetilmesi. Tabii kanun


felsefesinin düşünce dünyasına egemen olduğu yüzyılda, Fransa'da gelişen
bir okul da bu adla anılmaktadır. Okul mensupları, "fizyokratlar" diye tanımlanır.
Okulun önde gelen temsilcisi Dr. F. Quesnay’nın eserlerinden biri, Droit Naturel,
yani "Tabi Kanun" başlığını taşımaktadır. Çağlarında çok kısa bir süre etkili
olmakla beraber, Fizyokratlar, iktisadi düşünce biçimlerine getirdikleri yeniliklerle
bugün de anılırlar. İktisadi düzenin işleyişini, soyutlama yöntemi ile kurdukları bir
model çerçevesinde anlama çabaları, toplumu işlevlerine göre birbirinden
ayırmaları, servetin kaynağını mübadele değil üretim sürecinde aramaları, tarım
üretimini düşünce sistemlerinin merkezi yapmaları, başlıca özellikleri arasında
sayılabilir. Fizyokratlar fayda (util) kavramının ölçülebileceğini savunmuşlardır.
Toplam Fayda Maksimum noktada iken Marjinal faydanın sıfır olacağına yönelik
kesin varsayımlarda bulunmuşladır.

Footer menu

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası