ağır hafif oyun etkinliği / Hafif ağır çark etkinliği - Öğretim kaynakları

Ağır Hafif Oyun Etkinliği

ağır hafif oyun etkinliği

Ağır Hafif Kavramının Öğretimi

Ağır Kavramının Analizi

1. Aynı türde, aynı tipte ve farklı ağırlıkta iki nesne arasından ağır olanı gösterir.

2. Aynı türde, farklı tipte ve farklı ağırlıkta iki nesne arasından ağır olanı gösterir.

3. Farklı türde, farklı tipte ve farklı ağırlıkta iki nesne arasından ağır olanı gösterir.

Materyaller:

  1. Aşama Materyalleri:

a) Ağır plastik top – hafif plastik top

b) Ağır pinpon topu – hafif pinpon topu

c) Ağır küçük futbol topu – hafif küçük futbol topu

d) Ağır (kumla doldurulmuş) küçük yastık – hafif (pamukla doldurulmuş)  küçük yastık

2. Aşama Materyalleri:

a) Ağır plastik top – hafif plastik top (farklı renklerde)

b) Ağır pinpon topu – hafif pinpon topu (farklı renklerde)

c) Ağır zıplayan top – hafif sünger top

d) Ağır (içi su dolu) balon – hafif (havayla şişirilmiş) balon (farklı renklerde)

3. Aşama Materyalleri:

a) Ağır misket – hafif sünger top

b) Ağır kalıp silgi – hafif sünger

c) Ağır mermer– hafif prizma sünger

d) Ağır (kumla doldurulmuş) küçük yastık – hafif (havayla şişirilmiş) balon

Amaç: Nesneleri ağırlık ve hafiflik yönünden ayırt eder.

Öğretim Süreci: Çocukla masada karşılıklı oturulur. Materyal setleri eğitimcinin kolaylıkla ulaşabileceği ve çocuğun göremeyeceği bir yere bırakılır. Birinci setteki materyallermasanın üzerine bırakılır çocuğun dikkati bunlara çekilir. Çocuğun nesnelere dokunmasına ve eline almasına 5–6 saniye izin verilir. Sonra elini masadan çekmesi istenir. Çocuğa, ağır olan nesne bir eline konularak, “Bu ağır” denir, ardından hafif olan nesne diğer eline konularak, “Bu ağır değil” denir. Daha sonra çocuğa, “Ağır olanı göster,” diye yönerge verilir ve saniye beklenir. Çocuk doğru tepki verirse, sevdiği herhangi bir pekiştireç verilerek ödüllendirilir. “Ağır olmayanı göster” veya “Hangisi ağır değil?” diye ikinci yönerge verilir ve saniye beklenir. Çocuk ağır olmayanı gösterirse pekiştirilir.

Çocuk, yanlış tepki verdiğinde herhangi bir ipucu kullanmadan aynı materyallerle yeniden sunum yapılır. İkinci sunumda da yanlış tepki verirse, aynı setle doğru tepki verinceye kadar öğretime devam edilir. Doğru tepki verdiğinde diğer materyal setine geçilir. Çocuğun doğru tepkileri bütün araç setlerinde ölçütü (ağır olan ve ağır olmayanları 3/4 oranında) karşılayıncaya dek öğretime devam edilir. Her çalışmadan sonra ağır olan nesneler çocuğun görebileceği şekilde masanın bir kenarına bırakılır, hafif nesneler de masada başka bir yere bırakılır.

Böylece bütün amaçlar gerçekleştirilmiş olunur. Aynı öğretim planı "hafif" kavramı için de tekrarlanır. (Hafif kavramı çalışılırken, “Bu ağır bu da hafif” biçiminde sunum yapılmalıdır; çünkü çocuk ağır kavramını öğrenmiştir.)

Ağır ve hafif kavramlarının öğretimi yapıldıktan sonra çocuğun bir eline ağır, bir eline de hafif olan nesne konulur ve ağır olan nesne işaret edilerek “Bu ağır mı, hafif mi söyle” diye yönerge verilir, sonra aynı süreç hafif kavramı için tekrarlanır.

AĞIR KAVRAMI ÖLÇÜT BAĞIMLI ÖLÇÜ ARACI

Bildirimler

Ölçüt

Yönergeler/Sorular

Sonuç

1. Aynı türde, aynı tipte ve farklı ağırlıkta iki nesne arasından ağır olanı gösterir.

¾

1. Ağır olanı göster.

a) Ağır plastik top – hafif plastik top

b) Ağır pinpon topu – hafif pinpon topu

c) Ağır küçük futbol topu – hafif küçük futbol topu

d) Ağır (kumla doldurulmuş) küçük yastık – hafif (pamukla doldurulmuş)  küçük yastık

2. Aynı türde, farklı tipte ve farklı ağırlıkta iki nesne arasından ağır olanı gösterir.

¾

2. Ağır olanı göster.

a) Ağır plastik top – hafif plastik top (farklı renklerde)

b) Ağır pinpon topu – hafif pinpon topu (farklı renklerde)

c) Ağır zıplayan top – hafif sünger top

d) Ağır (içi su dolu) balon – hafif (havayla şişirilmiş) balon (farklı renklerde)

3. Farklı türde, farklı tipte ve farklı ağırlıkta iki nesne arasından ağır olanı gösterir.

¾

3. Kalın olanı göster.

a) Ağır misket – hafif sünger top

b) Ağır kalıp silgi – hafif sünger

c) Ağır mermer– hafif prizma sünger

d) Ağır (kumla doldurulmuş) küçük yastık – hafif (havayla şişirilmiş) balon

Ağır-Hafif Kavramları

Yazar: Sevgili Bebek -

Tahmini Okuma Süresi: 1 Dakika 37 Saniye

Ağır-Hafif Kavramları

Kavramları öğrenmek çocuklar için her zaman kolay olmayabilir. Özellikle çocuğu aktivite veya oyun olmadan bir şeyler öğretmek, o bilgilerin yeterince oturmamasına neden olacaktır. Bu yüzden, hayat içinde kolayca uygulanabilecek ve keyifle oynanacak oyunlar eşliğinde kavramları öğrenmeye ne dersiniz?

Bu hafta, &#;Ağır-Hafif kavramını&#; öğreneceğiz. Bunun için de bu kavramlarla alakalı birkaç kelimeyi aşağıdaki kutucuğa yazıyoruz. Bu kavramları öğretir-öğrenirken, aşağıdaki sözcükleri de kullanmayı unutmayın!

  • Ağır
  • Daha ağır
  • En ağır
  • Hafif
  • Daha hafif
  • En hafif
  • Ağırlık
  • Çocuğunuzla birlikte, ağır-hafif kavramları üzerinde konuşun. Birbirine oranla ağır-hafif nesneleri birbiriyle kıyaslayın. ‘’Bak bu ağır bir torba, bu ise hafif bir torba.
  • Aşağıdaki etkinliği birlikte yapabilirsiniz. Bu etkinlik, ağır- hafif kavramlarını anlatırken jest ve mimiklerimizin nasıl olduğunu gösterirken, bir yandan çocuğun keyifli bir vakit geçirmesini sağlayacak.

Etkinlik

bu bebek çok ağır (elinizde ağır bir şey var ve biraz zor kaldırıyormuşsunuz gibi bir jest-mimik yapın)

bu bebek çok hafif (hafif bir şey taşıyormuşsunuz gibi bir jest-mimik yapın)

bu bebek çok ağır (ağır bir şey taşıyormuşsunuz gibi bir jest-mimik yapın)

bu bebek çok hafif (hafif bir şey taşıyormuşsunuz gibi bir jest-mimik yapın)

güçlü olan çocuklar

her ikisini de taşır.

DİL GELİŞİMİ İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER

  • Çocuğunuzla elinizde olan ağır-hafif nesneler üzerinde konuşun. Örneğiniz, elinizdeki anahtarlıkla çorabı sırasıyla çocuğunuza verin ve hangisinin ağır hangisinin hafif olduğunu, bunları taşımanın nasıl hissettiğini konuşun.
  • Ağır-hafif kelimelerinin geçtiği cümleler kurun. ‘Tatlım bu poşet çok ağır, bana yardım edebilir misiniz?’’. ‘’ bu balon çok hafif, neredeyse uçacak’’ gibi. Nesnelerin ağır ve hafif oluşlarına gönderme yapan cümleler kurun.

 

FİZİKSEL GELİŞİMİLE İLGİLİ ETKİNLİKLER

  • Kum torbası yapıyoruz! Bu aktivite için, iki poşeti kumla doldurmanız gerekli. Öncelikle bir poşeti daha az kumla, diğerini daha çok kumla doldurun. Sonrasında çocuğunuzla birlikte, bu poşetlere vurmaca oynayın. Bunun üzerine, hangi poşete vurmanın daha kolay olduğu, hangisinin daha ağır olduğu, hangi poşetin daha uzağa gittiği gibi sorularla hafif-ağır kavramlarının yerleşmesini sağlayın.
  • Bir tahterevalli de ağır-hafif kavramlarını öğrenmesi için çocuğunuza yardım edebilir. Tahterevalliye binin ve ağırlığınızla onu havaya nasıl kaldırdığınızı görsün. Bu oyuncağın üzerinde ağır-hafif kavramlarına dair duyusu gelişecektir.

 

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER

  • Çocuğunuzla ilk doğduğu zamanki albümüne bakın. Ona kaç kilo olduğunu söyleyin. Sonrasında ise, birlikte tartılın ve şimdi kaç kilo olduğunu söyleyin. Küçükken ne kadar hafif olduğu ve büyüdükçe ne kadar ağırlaştığını gösterin. Eğer bebekken ne kadar olduğunu öğrenmek isterse, doğum kilosu (örneğin 3 kilo doğduysa) kadar şekeri tartın ve onun taşımasını isteyin. Kendi doğum ağırlığı ve ne kadar kilo aldığına dair keyifli bir deneyim olacaktır.
  • Hafif ve ağır eşyaları bir yere koyun. Çocuğunuzla birlikte bunları taşıyın. Bunları taşımanın kolay ve zor yönleri hakkında konuşun.
  • Çocuğunuza ağır şeyleri kaldırmasının yaratabileceği sonuçlarla ilgili konuşun. Çok ağır şeyleri kaldırmanın bel ya da sırtının ağrısına neden olabileceğini söyleyin.

 

BİLİŞSEL GELİŞİM İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER

  • Bir sepete bir yumurta koyun ve taşıyın. Çocuğunuza da taşıması için izin verin. Sonrasında bir tane daha koyun ve taşıyın. Nesnelerin sayısı arttıkça ağırlıklarının artacağına dair bir ışık kafasında yanacaktır!
  • İki benzer kaptan birine pamuk, birine ise su doldurun ve hangisinin ağır, hanginin hafif olduğu konusunda tartışın.

Kavramları öğrenmek çocuklar için her zaman kolay olmayabilir. Özellikle çocuğu aktivite veya oyun olmadan bir şeyler öğretmek, o bilgilerin yeterince oturmamasına neden olacaktır. Bu yüzden, hayat içinde kolayca uygulanabilecek ve keyifle oynanacak oyunlar eşliğinde kavramları öğrenmeye ne dersiniz?

Bu hafta, &#;Ağır-Hafif kavramını&#; öğreneceğiz. Bunun için de bu kavramlarla alakalı birkaç kelimeyi aşağıdaki kutucuğa yazıyoruz. Bu kavramları öğretir-öğrenirken, aşağıdaki sözcükleri de kullanmayı unutmayın!

  • Ağır
  • Daha ağır
  • En ağır
  • Hafif
  • Daha hafif
  • En hafif
  • Ağırlık
  • Çocuğunuzla birlikte, ağır-hafif kavramları üzerinde konuşun. Birbirine oranla ağır-hafif nesneleri birbiriyle kıyaslayın. ‘’Bak bu ağır bir torba, bu ise hafif bir torba.
  • Aşağıdaki etkinliği birlikte yapabilirsiniz. Bu etkinlik, ağır- hafif kavramlarını anlatırken jest ve mimiklerimizin nasıl olduğunu gösterirken, bir yandan çocuğun keyifli bir vakit geçirmesini sağlayacak.

Etkinlik

bu bebek çok ağır (elinizde ağır bir şey var ve biraz zor kaldırıyormuşsunuz gibi bir jest-mimik yapın)

bu bebek çok hafif (hafif bir şey taşıyormuşsunuz gibi bir jest-mimik yapın)

bu bebek çok ağır (ağır bir şey taşıyormuşsunuz gibi bir jest-mimik yapın)

bu bebek çok hafif (hafif bir şey taşıyormuşsunuz gibi bir jest-mimik yapın)

güçlü olan çocuklar

her ikisini de taşır.

DİL GELİŞİMİ İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER

  • Çocuğunuzla elinizde olan ağır-hafif nesneler üzerinde konuşun. Örneğiniz, elinizdeki anahtarlıkla çorabı sırasıyla çocuğunuza verin ve hangisinin ağır hangisinin hafif olduğunu, bunları taşımanın nasıl hissettiğini konuşun.
  • Ağır-hafif kelimelerinin geçtiği cümleler kurun. ‘Tatlım bu poşet çok ağır, bana yardım edebilir misiniz?’’. ‘’ bu balon çok hafif, neredeyse uçacak’’ gibi. Nesnelerin ağır ve hafif oluşlarına gönderme yapan cümleler kurun.

 

FİZİKSEL GELİŞİMİLE İLGİLİ ETKİNLİKLER

  • Kum torbası yapıyoruz! Bu aktivite için, iki poşeti kumla doldurmanız gerekli. Öncelikle bir poşeti daha az kumla, diğerini daha çok kumla doldurun. Sonrasında çocuğunuzla birlikte, bu poşetlere vurmaca oynayın. Bunun üzerine, hangi poşete vurmanın daha kolay olduğu, hangisinin daha ağır olduğu, hangi poşetin daha uzağa gittiği gibi sorularla hafif-ağır kavramlarının yerleşmesini sağlayın.
  • Bir tahterevalli de ağır-hafif kavramlarını öğrenmesi için çocuğunuza yardım edebilir. Tahterevalliye binin ve ağırlığınızla onu havaya nasıl kaldırdığınızı görsün. Bu oyuncağın üzerinde ağır-hafif kavramlarına dair duyusu gelişecektir.

 

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER

  • Çocuğunuzla ilk doğduğu zamanki albümüne bakın. Ona kaç kilo olduğunu söyleyin. Sonrasında ise, birlikte tartılın ve şimdi kaç kilo olduğunu söyleyin. Küçükken ne kadar hafif olduğu ve büyüdükçe ne kadar ağırlaştığını gösterin. Eğer bebekken ne kadar olduğunu öğrenmek isterse, doğum kilosu (örneğin 3 kilo doğduysa) kadar şekeri tartın ve onun taşımasını isteyin. Kendi doğum ağırlığı ve ne kadar kilo aldığına dair keyifli bir deneyim olacaktır.
  • Hafif ve ağır eşyaları bir yere koyun. Çocuğunuzla birlikte bunları taşıyın. Bunları taşımanın kolay ve zor yönleri hakkında konuşun.
  • Çocuğunuza ağır şeyleri kaldırmasının yaratabileceği sonuçlarla ilgili konuşun. Çok ağır şeyleri kaldırmanın bel ya da sırtının ağrısına neden olabileceğini söyleyin.

 

BİLİŞSEL GELİŞİM İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER

  • Bir sepete bir yumurta koyun ve taşıyın. Çocuğunuza da taşıması için izin verin. Sonrasında bir tane daha koyun ve taşıyın. Nesnelerin sayısı arttıkça ağırlıklarının artacağına dair bir ışık kafasında yanacaktır!
  • İki benzer kaptan birine pamuk, birine ise su doldurun ve hangisinin ağır, hanginin hafif olduğu konusunda tartışın.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir