örgün liseden açık liseye geçiş / Açık Lise TV (@aciklisetv) • Fotografii şi clipuri video pe Instagram

Örgün Liseden Açık Liseye Geçiş

örgün liseden açık liseye geçiş

Özet

Bu araştırma İzmir ilinin altı ilçesinde (Bayraklı, Bornova, Buca, Çiğli, Karşıyaka, Konak) Açık Öğretim Lisesine kayıtlı öğrenciler, aynı ilçelerde resmi ortaöğretim liselerinde kayıtlı öğrenciler ve görev yapmakta olan okul yöneticileri ile öğretmenler ve öğrencisi Açık Öğretim Lisesine kayıtlı velilerin, ortaöğretim öğrencilerinin Açık Öğretim Lisesine geçiş nedenlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ayrıca, katılımcıların açık Öğretim Lisesinin avantajları ve dezavantajlarına ilişkin görüşleri ile Açık Öğretim Lisesi ve örgün ortaöğretim kurumu öğrencilerinin görüşleri ile anne- baba eğitim düzeyi ve aile geliri ilişkisi sınanmıştır. Araştırma, hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı karma yöntemin yakınsayan paralel desen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel boyutundaki hedef evreni, İzmir ilinin altı ilçesinde Açık Öğretim Lisesine kayıtlı olan toplam 22.913 ve kamu ortaöğretim kurumlarında kayıtlı olan toplam 25756 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde tabakalı örnekleme tekniğinden yararlanılmış ve 294 Açık Öğretim Lisesi öğrencisi ile 295 örgün ortaöğretim kurumu öğrencisi araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri araştırmacı tarafından geliştirilen "Açık Öğretim Lisesine Geçişleri Etkileyen Faktörler Üzerine Öğrenci Görüşleri Anketi" ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde SPSS Paket Programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekenas, aritmetik ortamala ve standart sapma gibi betimsel istatistik tekniklere başvurulmuştur. Katılımcıların görüşlerinin cinsiyet ve sınıf tekrarı değişkenlerine göre karşılaştırılmasında t-testi; anne baba eğitim durumu, aylık gelir değişkenlerine göre karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmında ise, İzmir ilinin araştırmaya dahil edilen altı ilçesinde Açık Öğretim Lisesine kayıtlı 20 öğrenci; kamu okullarında görev yapmakta olan 20 yönetici ve öğretmen ve öğrencisi Açık Öğretim Lisesine kayıtlı 17 veli ile görüşülmüştür. Araştırmanın nitel boyutunda, görüşme formlarından elde edilen veriler araştırmacı tarafından analiz edilerek raporlandırılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara dayanarak, ortaöğretim öğrencileri daha çok dokuzuncu sınıfta Açık Öğretim Lisesine geçiş yapmaktadır. Bu geçiş isteğe bağlı olmaktan çok, öğrencilerin devamsızlık ya da akademik başarısızlıkla sınıf tekrarına iki kez kalmalarından ötürü zorunlu bir geçiş olmaktadır. Araştırma sonuçları Açık Öğretim Lisesine geçen öğrencilerin çoğunun Meslek Lisesi ve İmam Hatip Lisesine kayıtlı erkek öğrenciler olduğunu işaret etmektedir. Öğrencilerin, ayrıca okuldaki müfredatı yüklü bulmak, ödev, proje gibi ders gerekliliklerinden sıkılmak, okulda disiplin problemi yaşamak gibi diğer eğitimsel faktörler de Açık Öğretim Lisesine geçtikleri görülmüştür. Araştırma, diğerleri kadar belirgin olmasa da başka bir eğitimsel faktör de, öğrencilerin 12. sınıfta üniversite sınavına daha rahat hazırlanmak için Açık Öğretim Liselerine geçiş yaptıkları şeklindeki sonuçtur. Araştırma bu eğitimsel nedenler dışında, parçalanmış aile ve ekonomik sıkıntılar çekmenin de öğrencilerin Açık Öğretim Lisesine geçişlerini etkileyen ailesel faktörler olduğunu göstermektedir. Okul yöneticileri ve öğretmenler de öğrencilerin sınıf tekrarına kalmaları veya okul terki yaptıkları için Açık Öğretim Lisesine geçtiklerini düşünmektedirler. Yönetici ve öğretmenler, ailenin ekonomik sıkıntı çekmesinin öğrencileri Açık Öğretim Lisesine geçmeye yönelttiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca yönetici ve öğretmenler de, 12. Sınıf öğrencilerinin üniversite sınavlarına daha rahat hazırlanabilmek için Açık Öğretim Lisesine geçtiğinin farkındadırlar. Veliler de, tıpkı yönetici ve öğretmenler gibi, öğrencilerin devamsızlık ve akademik başarısızlıkla sınıf tekrarına kaldıktan sonra Açık Öğreitm Lisesine geçtiklerini belirtmişlerdir. Veliler, öğrencilerin ayrıca ekonomik sıkıntılar ve ailesel promler yüzünden de Açık Öğretim Lisesine geçtikleri görüşündedirler. Tüm katılımcılar, Açık Öğretim Lisesinin, devam zorunluluğu olmamasından ötürü hem çalışıp hem okumaya elvişli olması, örgün eğitim yaşı geçenlere eğitim ve lise vi diploması alma imkanı sağlaması açısından avantajlı bulmaktadır. Ayrıca yine tüm katılımcılar, Açık Öğretim Lisesinde yüz yüze eğitimin olmamasını bir dezavantaj olarak değerlendirmişlerdir. Araştırma sonuçlarına göre, Açık Öğretim Lisesi öğrencileri fırsat verilse yeniden örgün eğitime geçmek istememektedir. Ayrıca bu öğrenciler genel anlamda Açık Öğretim Lisesini dezavantajlı bulmaktadır. Örgün ortaöğretim kurumu öğrencilerinin ise anne ve babalarının eğitim düzeyleri yükseldikçe, öğrencilerin Açık Öğretim Lisesine geçme nedenlerine hak verdikleri ve yine aile gelir ile anne-baba eğitim düzeyi yüksek olan öğrencilerin Açık Öğretim Lisesini daha avantajlı buldukları görülmektedir. The purpose of this study was to determine the opinions of Open High School students, public high school students, the principals and teachers and parents having students who have enrolled to Open High School. Besides, the participants were asked to give opinions about advatages and disadvantages of Open High School and the relationship between the opinions of Open High School students and public high school students and their parents' educational background and income was tested. The study was conducted with both quantitative and qualitative methods in which they were shaped with convergent parallel design. In the quantitative phase of the study, target population consisted 22.913 Open High School students and 25.756 public high school students in six districts of Izmir. In sampling, stratified technique was used for statistical data collection and 294 Open High School students and 295 high school students were included in sampling. Quantitative data were gathered with "Students Survey on the Factors Causing the Enrollment in Open High School" which was devepoled by the reseracher. The data were anaylzed by SPSS program. The descriptive statistical techniques such as percentage, frequency, arithmetical mean and standard deviation were used to make data analysis. T- test was used to determine whether students' opinions differ according to the gender and grade retention. Furthermore, One-way ANOVA and Scheffe were used to determine the relationship between the students' opinions and their parents' educational background and income. As a cut of significance level, .05 was used. viii In the qualitative phase of the study, 20 Open High School students, 20 public school principals and 17 parents in six districts of Izmir were interviewed. The qualitative data were analyzed by the reseracher. According to the results achieved by the research, secondary school students enroll in Open High School mostly at ninth grade, which is not actually a wish, but a obligation because of the grade retention caused by absenteesim or academic failure. The results points that the students who enroll Open High School are generally male and from Vocational High Schools and Imam Hatip High Schools. Results also note that students enroll Open High School because of some educational factors such as intensive curriculum, getting bored with homework, projects and the other schoolworks and having some discipline problems at school. Being not as significant as the other educational factors, enrolling to Open High School for getting ready for the university admission tests better is another result of the research. Moreover, the results point some family factors like poor income or economic trouble and fragmented family as the reasons for enrolling to Open High School. Both principals and teachers think that the students enroll to Open High School because they have a grade retention and/or dropout. The principals and teachers note that poor family income and having economic problems also canalise the students to Open High School. Besides, they are aware that senior students enroll to Open High School because of the university admission tests. Similar to principals and teachers, the parents mention about grade retention and dropout as the reason of enrolling to Open High School. They also suppose that economic problems and other family issues are the other reasons. All the participants talk about not having compulsory attendance, providing both study and work, making it possible to have a high school education and diploma for the over-age out of school people as the advantages of Open High School. As the disadvantage of Open High School, all of them mention about lacking of face-to-face education. According to the results, Open High School students don't want to enroll to formal education if they have the chance to. Moreover, the students evaluate Open High School more disadvantageous than the formal education and there is an inversely proportional relationalship between their mothers' educational level and finding enrolling Open High School meaningful. Furthermore, the higher the income and parental educational level the formal education students have, the more advantageous they think Open High School is.

Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12575/73408

Açık liseye geçiş zorlaşıyor

Milli Eğitim Bakanlığı istatistiklerine göre açık lise diye tabir edilen lise eğitimini tamamlamak isteyenler için açılan açık öğretim liselerindeki öğrenci sayıları son 3 yılda 1 milyon 300'den 1 buçuk milyona çıkmıştı. 2023'de bu sayının 1 milyon 700 bin olması öngörülüyor. Bu öğrencilerin büyük bölümü lise eğitimini tamamlamak isteyenlerden oluşuyor. Ama son yıllarda örgün eğitimde olması gerekenlerin de açık liseye yöneldiği ortaya çıktı.

Kimi öğrenci üniversite sınavına hazırlık gerekçesiyle, kimi öğrenci de salgın döneminin etkisiyle bu kararı aldı. Bu iki nedenin yanı sıra araştırmalara göre ailevi, sağlık, ekonomik, dini ve kültürel sebeplerle de yüzbinlerce öğrenci örgün eğitimden uzak. Milli Eğitim Bakanlığı örgün eğitimden yani yüz yüze eğitimden açık ortaokul ve liselere geçişi mercek altına aldı. Geçişlerin azaltılması için yeni bir adım daha atmaya hazırlanıyor.

AÇIK LİSE GEÇİŞİNE ARTIK KOMİSYON KARAR VERECEK

CNN TÜRK'ün edindiği bilgiye göre; artan açık lise geçişlerini önlemek için yeni bir adım devreye giriyor. Bu adım başta 12'incis sınıf lise öğrencileri olmak üzere açık öğretime geçmeyi düşünenleri yakından ilgilendiriyor. Öğrenciler açık ortaokul veya liseye geçerken kararı öğretmenleri verecek. Okullarda kurulacak komisyonun onayı olmadan öğrenciye tasdiknamesi verilmeyecek.

Mevcutta yüz yüze eğitimden gelen öğrenciler, tasdikname belgesinde yazan sınıf bilgisine göre açık liselere kayıt yaptırıyor. Özellikle lise son Sınıf öğrencileri üniversite sınavlarına da hazırlık gerekçesiyle örgün eğitimden ayrılıp açık liseye kaydoluyor. Şu an itibariyle 12'inci sınıfta okuyan öğrenci sayısı 1 milyon 410 bin 594. 18 yaş altı yani örgün eğitim yerine açık liseyi tercih edenlerin sayısı ise 232 bin. Bu sayının makul gerekçe olmadan artmaması için komisyonlar devrede olacak.

Nakil ve Geçişler

Mesleki Açık Öğretim Lisesinden Açık Öğretim Lisesine Geçiş İşlemleriMAÖL – Meslekî Açık Öğretim Lisesinde okumakta olan öğrenciler isterlerse Açık Öğretim Lisesine maolden-aole-gecis-nasi-yapilirgeçiş yapabilirler. Meslekî Açık Öğretim Lisesinden Açık Öğretim Lisesine geçmek isteyen öğrenciler, isteğine dair dilekçe (dilekçe kanuna göre) ile, bulundukları yerdeki Açık Öğretim Lisesi İrtibat Bürolarına (Halk Eğitim Merkezi) başvurabilirler.  Ayrıntılı bilgi için tıklayınız…

Açık Öğretim Lisesinden Mesleki Açık Öğretim Lisesine Geçiş İşlemleriAçık Öğretim Lisesi öğrencileri isterlerse MAÖL – Mesleki Açık Öğretim Lisesine geçiş yapabilirler. Açık aolden-maole-gecis-islemiÖğretim Lisesinden MAÖL – Meslekî Açık Öğretim Lisesine geçmek isteyen kayıtlı öğrenciler her öğretim yılının başında yüz yüze eğitim veren Meslek Lisesi okul müdürlüğüne dilekçe ile başvurarak geçiş yapabilirler. Öğrencinin Açık Öğretim Lisesinde kazandıkları dönemler ve krediler aynen korunur. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız…

Açık Öğretim Lisesinden Örgün Eğitim Veren Okullara Geçiş İşlemleriBilindiği üzere Açık Öğretim Lisesinde kredili sistem uygulanmaktadır. Örgün eğitim(1) veren okullar iseorgun-egitim sınıf geçme sistemini uygulamaktadırlar. Bu sebeple Açık Öğretim Lisesinde okuyan bir öğrenci,  örgün eğitim veren bir okula nakil yaptırmak  istediklerinde, öncelikli olarak almış olduğu kredi miktarına göre sınıf seviyesinin belirlenmesi gerekmektedir. Örgün eğitim veren okullar, Açık Öğretim Lisesinden tasdikname ile gelen öğrencinin sınıf seviyesini, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının 28.09.2011 tarih ve 200 sayılı kararına göre belirlerler. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız…

 

 

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir