okulda arama yaparken telefon nereye saklanır / Web ve Uygulama Etkinliğinizdeki ses kayıtlarını yönetme - Android - Google Arama Yardım

Okulda Arama Yaparken Telefon Nereye Saklanır

okulda arama yaparken telefon nereye saklanır

Apple Watch üzerinde telefon görüşmeleri yapma

Hücresel operatörünüz Wi-Fi ile arama seçeneği sunuyorsa hücresel ağ yerine Wi-Fi üzerinden arama yapmak ve aranmak için Apple Watch aygıtınızı kullanabilirsiniz (eşlenmiş iPhone’unuz yanınızda olmasa veya kapalı olsa bile). Sadece Apple Watch aygıtınızın, iPhone’unuzun daha önce bağlandığı bir Wi-Fi ağının kapsama alanında olması gerekir.

Operatörünüzün Wi-Fi ile arama seçeneği sunup sunmadığını görmek için Wi-Fi ile aramayı kullanarak arama yapma adlı Apple Destek makalesine bakın ve iPhone’unuzda Wi-Fi ile aramayı etkinleştirin.

  1. iPhone’unuzda Ayarlar > Telefon’a gidin, Wi-Fi ile Arama’ya dokunun, sonra hem Bu iPhone’da Wi-Fi ile Arama’yı hem de Diğer Aygıtlar için Wi-Fi ile Arama’yı açın.

  2. Apple Watch aygıtınızda Telefon uygulamasını açın.

  3. Bir kişi seçin, sonra Ara düğmesi simgesine dokunun.

  4. Aramak istediğiniz telefon numarasını ya da FaceTime adresini seçin.

Not: Wi-Fi üzerinden acil arama yapabilirsiniz ama mümkünse iPhone’unuzu hücresel bağlantı üzerinden kullanın; konum bilgileriniz daha doğru olur. Bunu Apple Watch aygıtınızda Wi-Fi bağlantısını geçici olarak keserek yapabilirsiniz.

Google Chrome Gizlilik Uyarısı

Son değiştirilme tarihi: 11 Ağustos

Google Chrome tarayıcısını bilgisayarınızda, mobil cihazınızda veya ChromeOS'de kullandığınızda ve Chrome'da Güvenli Tarama'yı etkinleştirdiğinizde toplanan, depolanan ve paylaşılan bilgileri nasıl kontrol edeceğinizi öğrenin. Bu politikada Chrome'a özgü özellikler açıklanıyor olsa da, Google'a sağlanan veya Google Hesabınızda depolanan kişisel bilgiler, zaman zaman değiştirilen Google Gizlilik Politikası'na uygun şekilde kullanılır ve korunur. Google'ın verileri nasıl ve neden elde tuttuğu Google’ın elde tutma politikasında açıklanmaktadır.

Chromebook'unuzda Google Play uygulamaları etkinleştirildiyse, Google Play veya Android işletim sistemi tarafından toplanan bilgilerin kullanımı ve korunması, Google Play Hizmet Şartları ve Google Gizlilik Politikası'na tabi olur. Chrome'a özel ayrıntılar, bu Bildirim'in ilgili yerlerinde sağlanmıştır.

Gizlilik Uyarısı ile ilgili ayrıntılar

Bu Gizlilik Uyarısı'nda, yukarıda belirtilen Chrome ailesindeki tüm ürünleri ifade etmek üzere "Chrome" terimini kullanacağız. Politikamızda ürünler arasında farklılıklar olursa bunu da belirteceğiz. Bu Gizlilik Uyarısı'nda zaman zaman değişiklikler yaparız.

Chrome'un "Beta," "Geliştirme" veya "Canary" sürümü, halen geliştirilmekte olan yeni özellikleri Chrome'da test edebilmenizi sağlar. Bu Gizlilik Uyarısı Chrome'un tüm sürümleri için geçerlidir, ancak halen geliştirilmekte olan özellikler söz konusu olduğunda güncel olmayabilir.

Gizlilik tercihlerinizi yönetme konusunda ayrıntılı bilgi veren rehberleri, Chrome'un gizlilik denetimleriyle ilgili bu genel bakışta bulabilirsiniz.

İçindekiler:

Tarayıcı modları

Chrome'u kullanmak için hiçbir kişisel bilgi sağlamanız gerekmez. Bununla birlikte Chrome'un tarama deneyiminizi değiştirmek veya iyileştirmek için kullanabileceğiniz farklı modları mevcuttur. Gizlilik uygulamaları, kullandığınız moda bağlı olarak farklılık gösterir.

Temel tarayıcı modu

Temel tarayıcı modu, bilgileri sisteminizde yerel olarak depolar. Bu bilgiler şunları içerebilir:

  • Tarama geçmişi bilgileri. Örneğin, Chrome ziyaret ettiğiniz sayfaların URL'lerini, bu sayfalarda bulunan metinlerin, resimlerin ve diğer kaynakların bir önbellek dosyasını ve ağ işlemlerini tahmin etme özelliği etkinse bu sayfalardan bağlantı verilen bazı IP adreslerinin bir listesini depolar.

  • Formları doldurmanıza veya ziyaret ettiğiniz sitelerde oturum açmanıza yardımcı olmak için kişisel bilgiler ve şifreler.

  • Web sitelerine verdiğiniz izinlerin listesi.

  • Ziyaret ettiğiniz web sitelerinin çerezleri veya verileri.

  • Eklentiler tarafından kaydedilen veriler.

  • Web sitelerinden indirdiklerinizin kaydı.

Bu bilgileri birkaç şekilde yönetebilirsiniz:

Chrome'un depoladığı kişisel bilgiler, senkronizasyonu etkinleştirerek söz konusu bilgileri Google Hesabınızda saklamayı seçmediğiniz ya da şifreler, ödeme kartları ve fatura bilgileri soz konusu olduğunda, belirli kimlik bilgilerinin veya ödeme kartı ile fatura bilgisinin Google Payments hesabınızda saklanmasını belirlemediğiniz müddetçe Google'a gönderilmez. Daha Fazla Bilgi.

Chrome bilgilerinizi nasıl kullanır?

Web sitesi operatörleri için bilgiler. Chrome'u kullanarak ziyaret ettiğiniz siteler, sisteminizin IP adresini ve çerezlerdeki verileri içeren standart günlük bilgilerini otomatik olarak alır. Genel olarak, Chrome'u Gmail gibi Google hizmetlerine erişmek için kullanmanız Google'ın sizin hakkınızda ek kimlik bilgileri almasına neden olmaz. Chrome, Google web sitelerinde ve kaydolan diğer web sitelerinde ağdaki bir kişinin aktif saldırısına ("man in the middle saldırısı") maruz kaldığınıza dair belirtiler algılarsa, saldırının kapsamını ve nasıl yapıldığını belirlemeye yardımcı olmak amacıyla o bağlantıyla ilgili bilgileri Google'a veya ziyaret ettiğiniz web sitesine gönderebilir. Google, katılımcı web sitesi sahiplerine, sitelerinde gerçekleştirilen saldırılarla ilgili raporlar sağlar.

Önceden yükleme. Chrome, ziyaret edebileceğinizi düşündüğü sayfaları önceden yüklediğinde daha hızlı göz atıp arama yapabilirsiniz. Web siteleri, Android uygulamaları veya doğrudan Chrome (ör. çok amaçlı adres çubuğundan), önceden yüklemeyi tetikleyebilir. Önceden yükleme, Chrome'un gizlilik ayarlarından devre dışı bırakılabilir. Önceden yükleme istendiği takdirde, önceden yüklenmiş sitenin, burayı ziyaret etmişsiniz gibi kendi çerezlerini ayarlamasına ve okumasına izin verilebilir. Bunun için önceden yüklenmiş sayfaya gitmiş olmanız gerekmez. Bazı durumlarda, önceden yükleme gizliliği korumaya yönelik bir şekilde gerçekleştirilir. Bu durumda da çerezler istek üzerine gönderilmez ve yalnızca kullanıcı önceden yüklenmiş sayfaya gittiğinde ayarlanabilir. Buna ek olarak, kullanıcının IP adresini maskelemek için sayfalar proxy aracılığıyla önceden yüklenir. Proxy aracılığıyla yüklenen sayfalar, Chrome ve önceden yüklenmiş site arasında uçtan uca şifrelenir. Dolayısıyla proxy, sayfaların içeriklerini göremez. Proxy'nin öğrendiği tüm bilgiler yalnızca gizliliği korumaya yönelik önceden yüklemeyi kolaylaştırmak için kullanılır ve Google hesabınızdaki diğer bilgilerle bağlantılı değildir. Gizliliği korumaya yönelik önceden yükleme, Gizli moddayken devre dışı bırakılır. Daha fazla bilgi.

{@}Konum.{@} Coğrafi olarak daha alakalı bilgiler almak için Chrome, konumunuzu sitelerle paylaşma seçeneği sunar. Chrome, izniniz olmadan sitelerin konumunuza erişmesine izin vermez. Chrome, konumunuzu tahmin etmek için Google Konum Hizmetleri'ni kullanır. Chrome'un Google Konum Hizmetleri'ne gönderdiği bilgiler aşağıdakileri içerebilir:

  • Size en yakın kablosuz yönlendiriciler
  • Size en yakın baz istasyonlarının hücre kimlikleri
  • Kablosuz veya hücresel sinyalinizin gücü
  • Cihazınıza o sırada atanmış olan IP adresi

Google'ın üçüncü taraf web siteleri veya onların gizlilik uygulamaları üzerinde herhangi bir denetimi yoktur. Bu yüzden, konumunuzu web siteleriyle paylaşırken dikkatli olun.

Güncellemeler. Chrome, güncellemeleri denetlemek, bağlantı durumunu almak, geçerli zamanı doğrulamak ve etkin kullanıcı sayısını tahmin etmek için düzenli olarak Google'a bilgi gönderir.

Arama özellikleri. Bir Google sitesinde oturum açtıysanız ve varsayılan arama motorunuz Google ise çok amaçlı adres çubuğunu veya Chrome'da yeni sekme sayfasındaki arama kutusunu kullanarak gerçekleştirdiğiniz aramalar Google Hesabınızda depolanır.

{@}Arama tahmini hizmeti.{@} Bilgileri daha hızlı bulmanıza yardımcı olmak amacıyla Chrome, yazdığınız metnin tamamlanmış muhtemel hallerini sunmak için varsayılan arama motorunuzun sağladığı tahmin hizmetini kullanır. Çok amaçlı adres çubuğunu veya Chrome'da yeni sekme sayfasındaki arama kutusunu kullanarak arama yaptığınızda, yazdığınız karakterler (henüz "enter" tuşuna basmamış olsanız bile) varsayılan arama motorunuza gönderilir. Varsayılan arama motorunuz olarak Google ayarlıysa tahminler kendi arama geçmişinize, çok amaçlı adres çubuğuna veya yeni sekme sayfasındaki arama kutusuna yazdığınız kelimeyle ilgili konulara ve diğer kullanıcıların yaptıkları aramalara dayanır. Daha fazla bilgi. Tahminler ayrıca göz atma geçmişinize de bağlı olabilir. Daha fazla bilgi.

Gezinme yardımı. Bir web sayfasına bağlanamadığınızda, erişmek istediğiniz sayfaya benzeyen alternatif sayfalar hakkında öneriler alabilirsiniz. Chrome, size öneriler sunmak için, ulaşmaya çalıştığınız sayfanın URL'sini Google'a gönderir.

Otomatik doldurma, şifre yönetimi ve ödemeler. Chrome, Otomatik Doldurma ve şifre yönetimi hizmetlerini iyileştirmek için Otomatik Doldurma veya şifre yönetimi etkinken kullandığınız ya da gönderdiğiniz web formlarıyla ilgili sınırlı, anonim bilgileri (web sayfası URL'sinin karma biçimde belirtilmiş hali ve form yapısının ayrıntıları da dahil) Google'a gönderir. Daha fazla bilgi.

Google Hesabınızla Chrome'da oturum açtığınızda Chrome, şifreleri, ödeme yöntemlerini ve Google Hesabınızla ilgili bilgilerinizi kaydetmeyi önerebilir. Chrome ayrıca size Google Hesabınızdaki şifreleri ve ödeme yöntemlerini web formlarına doldurma seçeneğini de önerebilir. Chrome'a yerel olarak kaydettiğiniz şifreleriniz veya ödeme yöntemleriniz varsa Chrome, bunları Google Hesabınıza kaydetmeniz için sizi yönlendirebilir. Google Hesabınızdaki bir ödeme yöntemini kullanırsanız veya ödeme yönteminizi ileride kullanmak üzere Google Hesabınıza kaydetmeyi tercih ederseniz Chrome, bilgisayarınızla ilgili bilgileri toplar ve bu bilgileri, sizi sahtekarlığa karşı korumak ve hizmet sunmak amacıyla Google Pay ile paylaşabilir. Satıcı tarafından destekleniyorsa Chrome, Google Pay'i kullanarak ödeme yapmanıza da olanak tanır.

Dil. Chrome okumayı tercih ettiğiniz dillere göre göz atma deneyiminizi özelleştirmek için, ziyaret ettiğiniz sitelerin dilleri arasından en popüler olanların kaydını tutar. Bu dil tercihi, Chrome'daki deneyiminizin özelleştirilmesi için Google'a gönderilir. Bu dil profili, Chrome senkronizasyonunu açarsanız Google Hesabınızla ilişkilendirilir; ayrıca, Google Web ve Uygulama Etkinliğinize Chrome geçmişini dahil ederseniz, diğer Google ürünlerindeki deneyiminizi kişiselleştirmek için kullanılabilir. Etkinlik Kontrollerini göster.

Android'deki Web Uygulamaları. Android cihazlarda; mobil cihazlarda hızlı, güvenilir performans için, optimize edilmiş bir web sitesini "ana ekrana eklemeyi" seçerseniz Chrome söz konusu web sitesinin yerel Android paketini cihazınızda oluşturmak için bir Google sunucusunu kullanır. Android paketi, web uygulamasıyla bir Android uygulaması gibi etkileşimde bulunmanıza olanak tanır. Örneğin, web uygulaması yüklü uygulamalar listenizde görünür. Daha fazla bilgi.

Kullanım istatistikleri ve kilitlenme raporları. Varsayılan olarak, ürünlerimizi iyileştirmemize yardımcı olması için kullanım istatistikleri ve kilitlenme raporları Google'a gönderilmektedir. Kullanım istatistiklerinde tercihler, düğme tıklama sayısı, performans istatistikleri ve bellek kullanımı gibi bilgiler yer alır. Genel olarak kullanım istatistikleri web sayfası URL'lerini veya kişisel bilgileri içermez ancak "Aramaları ve göz atmayı daha iyi yap / Ziyaret ettiğiniz sayfaların URL'lerini Google'a gönderir" özelliğini açtıysanız, Chrome kullanım istatistikleri, ziyaret ettiğiniz web sayfaları ve bunları kullanmanızla ilgili bilgileri içerir. Chrome senkronizasyonunu etkinleştirdiyseniz, tüm demografik gruplar için daha iyi ürünler geliştirmemize yardımcı olması amacıyla Chrome, Google hesabınızdaki beyan edilmiş yaş ve cinsiyet bilgilerini istatistiklerimizle birleştirebilir. Örneğin, yavaş yüklenen web sayfalarını tanımlamak için istatistikler toplayabiliriz. Bu bilgileri, ürünlerimizi ve hizmetlerimizi iyileştirmek ve web geliştiricilerine sayfalarını iyileştirmeleri için analizler sağlamak amacıyla kullanırız. Kilitlenme raporları, kilitlenme sırasında geçerli olan sistem bilgilerini kapsar ve kilitlenme raporu tetiklendiği sırada olanlara bağlı olarak web sayfası URL'lerini veya kişisel bilgilerinizi içerebilir. Toplu, kimlik bilgileri içermeyen bilgileri herkese açık bir şekilde ve yayıncılar, reklamverenler veya web geliştiricileri gibi iş ortaklarımızla paylaşabiliriz. Kullanım istatistiklerinin ve kilitlenme raporlarının Google'a gönderilip gönderilmeyeceği ayarını istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz. Daha fazla bilgi. Chromebook'unuzda Google Play uygulamaları ve Chrome kullanım istatistikleri etkinleştirilmişse Android teşhis ve kullanım verileri de Google'a gönderilir.

Medya lisansları. Bazı web siteleri, yetkisiz erişim ve kopyalamaya karşı korumak için medya dosyalarını şifreler. HTML5 siteler için bu anahtar değişimi, Şifrelenmiş Medya Uzantıları API'si kullanılarak yapılır. Bu medyaya erişim izni verilirken oturum tanımlayıcıları ve lisanslar yerel olarak depolanabilir. Bu tanımlayıcılar, Chrome'da "Çerezler ve diğer site verileri" seçiliyken Tarama Verilerini Temizle özelliği kullanılarak kullanıcı tarafından silinebilir. Adobe Flash Erişimi kullanan sitelerde Chrome, içerik ortaklarına ve web sitelerine benzersiz bir tanımlayıcı sağlar. Tanımlayıcı, sisteminizde depolanır. İçerik Ayarları, Korumalı içerik bölümünün altındaki ayarlarda bu erişimi reddedebilir ve "Çerezler ve diğer site verileri" seçiliyken Tarama Verilerini Temizle özelliğini kullanarak kimliği sıfırlayabilirsiniz. Android üzerindeki Chrome'da korumalı içeriğe eriştiğinizde ya da ChromeOS'de daha yüksek kaliteli veya çevrimdışı içeriğe eriştiğinizde içerik sağlayıcı, cihazın uygunluğunu doğrulamak amacıyla Chrome'dan sertifika isteyebilir. Cihazınız, şifreleme anahtarlarının Chrome donanımı tarafından korunduğunu onaylamak için web sitesiyle siteye özgü bir tanımlayıcı paylaşır. Daha fazla bilgi.

Diğer Google hizmetleri. Bu bildirimde, Chrome'da varsayılan olarak etkin olan Google hizmetleri açıklanmaktadır. Bunlara ek olarak, Chrome başka Google web hizmetleri de sunabilir. Örneğin, farklı dilde hazırlanmış bir sayfayla karşılaşırsanız Chrome, çevrilmesi için metni Google'a göndermeyi teklif eder. Bu hizmetleri ilk kez kullandığınızda, kontrol seçenekleriniz konusunda size bilgi verilir. Daha fazla bilgiyi Chrome Gizlilik Raporu'nda bulabilirsiniz.

Chrome'daki tanımlayıcılar

Chrome, özellikleri ve işlevsel hizmetleri desteklemek için gereken benzersiz ve benzersiz olmayan çeşitli tanımlayıcılar içerir. Örneğin, push mesajlaşma kullanıyorsanız bildirimleri size ulaştırmak için bir tanımlayıcı oluşturulur. Mümkün olduğunda, benzersiz olmayan tanımlayıcılar kullanırız ve artık gerekli olmayan tanımlayıcıları kaldırırız. Buna ek olarak, aşağıdaki tanımlayıcılar Chrome'u geliştirmemizde, dağıtmamızda ve tanıtmamızda bize yardımcı olur ancak bir Chrome özelliğiyle doğrudan ilişkili değildir.

  • Yükleme izleme. Chrome tarayıcının masaüstü sürümünün her kopyası geçici olarak rastgele oluşturulmuş bir yükleme numarası içerir. Bu numara, Chrome'u yüklediğinizde ve ilk kez kullandığınızda Google'a gönderilir. Bu geçici tanımlayıcı, yüklü tarayıcı sayısını tahmin etmemize yardımcı olur ve Chrome ilk güncellendiğinde silinir. Chrome'un mobil sürümü, Chrome yükleme sayısının takip edilmesi için sürekli olarak cihaz tanımlayıcısının bir çeşidini kullanır.

  • Tanıtım izleme. Tanıtım kampanyalarının başarısını izlememize yardımcı olmak için Chrome, tarayıcıyı ilk kez çalıştırıp kullandığınızda Google'a gönderilen benzersiz bir jeton oluşturur. Ayrıca, kullandığınız Chrome tarayıcısının masaüstü sürümü kopyasını bir tanıtım kampanyası kapsamında aldıysanız veya yeniden etkinleştirdiyseniz ve varsayılan arama motorunuz Google ise çok amaçlı adres çubuğundan yapılan aramalar benzersiz olmayan bir tanıtım etiketi içerir. Chrome tarayıcısının tüm mobil sürümlerinde de çok amaçlı adres çubuğundan yapılan aramalar benzersiz olmayan bir tanıtım etiketi içerir. ChromeOS'de belirli aralıklarla (ilk kurulum dahil) veya Google ile aramalar gerçekleştirirken Google'a benzersiz olmayan bir tanıtım etiketi gönderebilir. Daha fazla bilgi.

  • Saha denemeleri. Bazen yeni özelliklerle ilgili sınırlı testler gerçekleştiririz. Chrome, tarayıcıları deneme gruplarına atamak için ilk çalıştırmada rastgele olarak seçilen bir başlangıç noktası numarası içerebilir. Denemeler ülkeye (IP adresinize göre belirlenir), işletim sistemine, Chrome sürümüne ve başka parametrelere göre de sınırlandırılabilir. Google'a gönderilen tüm isteklere Chrome yüklemenizde etkin olan saha denemelerinin bir listesi eklenir. Daha fazla bilgi.

Oturum açma ve Chrome modlarını senkronize etme

İsterseniz Google Hesabınızda oturumunuz açıkken Chrome tarayıcıyı kullanabilirsiniz (senkronizasyon etkin veya devre dışı olarak).

Oturum açma. Chrome'un masaüstü sürümlerinde, seafoodplus.info gibi bir Google web hizmetinde oturum açtığınızda veya oturum kapattığınızda Chrome'da oturum açmış ya da oturumu kapatmış olursunuz. Bu özelliği ayarlardan kapatabilirsiniz. Daha fazla bilgi. Android ve iOS'te Chrome üzerinden herhangi bir Google web hizmetinde oturum açacağınız zaman Chrome, cihazda halihazırda oturum açılmış olan Google Hesaplarıyla oturumunuzu açmayı önerebilir. Bu özelliği ayarlardan kapatabilirsiniz. Daha fazla bilgi. Google Hesabınızla Chrome'da oturum açarsanız Chrome, şifrelerinizi, ödeme yöntemlerinizi ve Google Hesabınızla ilgili bilgilerinizi saklamayı önerebilir. Bu kişisel bilgiler, Google Gizlilik Politikası'na uygun şekilde kullanılıp korunur.

Senkronizasyon. Chrome tarayıcısında veya bir Chromebook'ta oturum açıp Google Hesabınız ile senkronizasyonu etkinleştirdiğinizde, kişisel bilgileriniz Google'ın sunucularındaki Google Hesabınıza kaydedilir. Böylece başka bilgisayarlar ve cihazlarda oturum açıp Chrome ile senkronize ettiğinizde kişisel bilgilerinize erişebilirsiniz. Bu kişisel bilgiler Google Gizlilik Politikası'na uygun şekilde kullanılır ve korunur. Bu tür bilgiler şunları içerebilir:

  • Tarama geçmişi
  • Yer işaretleri
  • Sekmeler
  • Şifreler ve Otomatik Doldurma bilgileri
  • Diğer tarayıcı ayarları (ör. yüklü uzantılar)

Senkronizasyon yalnızca seçmeniz durumunda etkinleştirilir. Daha fazla bilgi. Senkronizasyonunu etkinleştirdiğiniz belirli bilgileri özelleştirmek için "Ayarlar" menüsünü kullanın. Daha fazla bilgi. Google Hesabınız için depolanan Chrome verilerinin miktarını hesabınızdaki Chrome verileri sayfasında görebilirsiniz. Ayrıca, Family Link'te oluşturulan Google Hesapları haricinde, senkronizasyonu Kontrol Paneli'nde devre dışı bırakabilir ve ilişkilendirilen tüm verileri Google'ın sunucularından silebilirsiniz. Daha fazla bilgi. Family Link'te oluşturulan Google Hesaplarının web sitesi kısıtlamaları gibi ebeveyn yönetimi özellikleri için oturum açmaları gerekir. Bununla birlikte, Family Link hesaplarına sahip çocuklar verilerini silebilir ve çoğu veri türü için senkronizasyonu devre dışı bırakabilirler. Daha fazla bilgi. Family Link'te oluşturulan Google Hesapları için Gizlilik Uyarısı, bu hesaplarda saklanan Chrome senkronizasyonu verileri için geçerlidir.

Chrome, senkronize edilen bilgilerinizi nasıl işler?

Google Hesabınızla senkronizasyonu etkinleştirdiğinizde, Chrome deneyiminizi iyileştirmek ve kişiselleştirmek için tarama verilerinizi kullanırız. Chrome geçmişinizin Google Web ve Uygulama Etkinliğinize dahil edilmesine izin vererek diğer Google ürünlerindeki deneyiminizi de kişiselleştirebilirsiniz. Daha fazla bilgi.

Bu ayarı istediğiniz zaman Hesap Geçmişi sayfanızdan değiştirebilir veya gizli verilerinizi yönetebilirsiniz. Chrome verilerinizi, Chrome dışındaki Google deneyiminizin kişiselleştirilmesi için kullanmıyorsanız Google, Chrome verilerinizi yalnızca anonimleştirildikten sonra ve diğer kullanıcıların verileriyle birlikte toplu olarak kullanır. Google bu verileri hem yeni özellikler, ürünler ve hizmetler geliştirmek hem de mevcut ürün ve hizmetlerin genel kalitesini iyileştirmek için kullanır. Chrome verilerinizi Google'ın bulut sisteminde depolamak ve senkronize etmek istiyor, ancak Google'ın verilerinize erişmesini istemiyorsanız, senkronize edilen Chrome verilerinizi kendi senkronizasyon parolanızla şifreleyebilirsiniz. Daha fazla bilgi.

Gizli mod ve misafir modu

Gizli modu veya misafir modunu kullanarak, Chrome'un sisteminizde depoladığı bilgileri sınırlandırabilirsiniz. Bu modlarda, Chrome belirli bilgileri depolamaz. Örneğin:

  • URL'ler, önbelleğe alınmış sayfa metni veya ziyaret ettiğiniz web sitelerinin bağlantı verdiği sayfaların IP adresleri gibi temel tarama geçmişi bilgileri
  • Ziyaret ettiğiniz sayfaların anlık görüntüleri
  • İndirdiklerinizin kayıtları (bununla birlikte indirdiğiniz dosyalar bilgisayarınızda veya cihazınızda bir yerde depolanmaya devam eder)

Chrome, gizli mod veya misafir bilgilerinizi nasıl işler?

Çerezler. Chrome, mevcut çerezleri gizli modda veya misafir modunda ziyaret ettiğiniz sitelerle paylaşmaz. Siteler, siz bu modları kullanırken sisteminize yeni çerezler bırakabilir. Bu çerezler sadece son gizli pencere veya misafir penceresi kapatılıncaya kadar saklanır ve iletilir.

Tarayıcı yapılandırma değişiklikleri. Tarayıcı yapılandırmanızda bir web sayfasına yer işareti koyma veya ayarlarınızı değiştirme gibi işlemler yaptığınızda bu bilgiler kaydedilir. Bu değişiklikler gizli moddan veya misafir modundan etkilenmez.

İzinler. Gizli modda verdiğiniz izinler mevcut profilinize kaydedilmez.

Profil bilgileri. Gizli modda, web'e göz atarken mevcut profilinizdeki bilgilere (tarama geçmişinize dayalı öneriler ve kayıtlı şifreler gibi) erişmeye devam edebilirsiniz. Misafir modunda, mevcut profillerdeki bilgileri görmeden göz atabilirsiniz.

Chrome'da Kullanıcıları Yönetme

Kişisel Chrome kullanımı için kullanıcıları yönetme

Bir cihazı veya bilgisayarı paylaşan kullanıcılar için kişiselleştirilmiş Chrome sürümleri oluşturabilirsiniz. Cihazınıza erişen herkesin tüm profillerdeki tüm bilgileri görebileceğini unutmayın. Verilerinizi başkalarının görmemesi için tam bir koruma sağlamak istiyorsanız işletim sisteminizdeki yerleşik kullanıcı hesaplarını kullanın. Daha fazla bilgi.

Chrome for Enterprise'da kullanıcıları yönetme

Bazı Chrome tarayıcıları veya Chromebook'lar okullar veya şirketler tarafından yönetilir. Bu durumda yönetici, tarayıcıya veya Chromebook'a çeşitli politikalar uygulayabilir. Bir kullanıcı ilk kez göz atmaya başladığında Chrome, bu politikaları kontrol etmek için Google ile iletişim kurar (misafir modu haricinde). Chrome, politika güncellemelerini düzenli olarak kontrol eder.

Yönetici, Chrome için durum ve etkinlik bildirimine (ChromeOS cihazlar için konum bilgileri dahil) yönelik bir politika ayarlayabilir. Yöneticileriniz ayrıca, yönetilen cihazınızdan eriştiğiniz verilere erişebilir, bu verileri izleyebilir, kullanabilir veya ifşa edebilir.

Güvenli Tarama uygulamaları

Google Chrome ve belirli üçüncü taraf tarayıcılar (Mozilla Firefox ve Apple Safari'nin bazı sürümleri gibi) Google'ın Güvenli Tarama özelliğine sahiptir. Güvenli Tarama özelliği kullanıldığında şüpheli web sitelerine ilişkin bilgiler, kullanmakta olduğunuz tarayıcı ile Google sunucuları arasında gönderilip alınır.

Güvenli Tarama nasıl çalışır

Tarayıcınız, kimlik avı yaptığı ve kötü amaçlı yazılım içerdiği bilinen sitelerin yer aldığı en güncel "Güvenli Tarama" listesini indirmek için Google'ın sunucularıyla düzenli olarak iletişim kurar. Listenin en güncel kopyası yerel olarak sisteminizde saklanır. Google, bu iletişimin bir parçası olarak herhangi bir hesap bilgisi veya kimlik bilgisi toplamaz. Ancak IP adresi ve çerez içeren standart günlük bilgilerini alır.

Ziyaret ettiğiniz her site, sisteminizdeki Güvenli Tarama listesine göre kontrol edilir. Eşleşme bulunması durumunda, tarayıcınız Google'a site URL'sinin karma biçimli, kısmi bir kopyasını göndererek Google'ın tarayıcınıza daha fazla bilgi gönderebilmesini sağlar. Google, bu bilgilerden gerçek URL'yi belirleyemez. Daha fazla bilgi.

Aşağıdaki Güvenli Tarama özellikleri Chrome'a özeldir:

  • Güvenli Tarama'nın Gelişmiş Koruma modunu açtıysanız Chrome ek koruma sağlar ve Chrome ayarlarında açıklandığı gibi Google'a ek veriler gönderir. Daha fazla bilgi. Bu korumaların bazıları, Standart Koruma'nın etkin olduğu, ayrı kontrollere tabi bağımsız özellikler olarak da kullanılabilir.

  • Güvenli Tarama etkinse ve "Aramaları ve göz atmayı daha iyi yap / Ziyaret ettiğiniz sayfaların URL'lerini Google'a gönderir" özelliğini açtıysanız Chrome, ziyaret ettiğiniz her sitenin URL'sini güvenli olup olmadığını belirlemek için Google'a gönderir. Ayrıca tarama geçmişinizi bir senkronizasyon parolası kullanmadan senkronize ediyorsanız daha fazla kişiselleştirilmiş koruma sağlamak için bu URL'ler geçici olarak Google hesabınızla ilişkilendirilir. Bu özellik gizli ve misafir modlarında devre dışı bırakılır.

  • Bazı Chrome sürümlerinde, Google tarafından önceden bilinmeyen zararlı olabilecek siteleri ve tehlikeli olabilecek dosya türlerini tanımlayabilen Güvenli Tarama teknolojisi bulunur. Sitenin ya da tehlikeli olabilecek dosyanın tam URL'si de sitenin veya dosyanın zararlı olup olmadığının belirlenmesine yardımcı olması için Google'a gönderilebilir.

  • Chrome, ayarlarınızı değiştirmenizi önleyen veya başka bir şekilde tarayıcınızın güvenliğine ve kararlılığına müdahale eden istenmeyen yazılımları tespit etmek amacıyla, Güvenli Tarama teknolojisini kullanarak belirli aralıklarla bilgisayarınızı tarar. Daha fazla bilgi. Bu tür yazılımlar algılanırsa Chrome bunları kaldırmak için size Chrome Temizleme Aracı'nı indirme seçeneğini sunabilir.

  • Kötü amaçlı yazılım içerdiği anlaşılan bir siteye eriştiğinizde veya Chrome'un bilgisayarınızda istenmeyen yazılım algılaması durumunda, Güvenli Tarama'yı iyileştirmeye yardımcı olmak için ek veri göndermeyi seçebilirsiniz. Daha fazla bilgi.

  • Chrome’un şifre yöneticisini kullanıyorsanız kaydedilmiş bir şifreyi çok kullanılmayan bir sayfada girdiğinizde Güvenli Tarama, sizi kimlik avı saldırılarına karşı korumak için Google ile kontrol eder. Chrome, bu koruma kapsamında şifrelerinizi Google'a göndermez. Güvenli Tarama ayrıca Google Hesabınızın şifresini de korur. Şifreyi kimlik avı yapması muhtemel bir sitede girerseniz Chrome, Google Hesabınızın şifresini değiştirmenizi ister. Tarama geçmişinizi senkronize ederseniz veya Google Hesabınızda oturum açar ve Google'a bildirmeyi seçerseniz Chrome ayrıca, Google Hesabınızın kimlik avıyla ele geçirilmiş olabileceğini belirtmek için hesabınızı işaretler.

  • Google Hesabınızda oturum açtıysanız Chrome, bir veri ihlalinde ifşa edilmiş olabilecek kullanıcı adı ve şifre kullandığınızda da sizi uyarır. Chrome, bir sitede oturum açtığınızda kontrol etmek için kullanıcı adınızın kısmi bir karmasını ve şifrenizle ilgili diğer şifrelenmiş bilgileri Google'a gönderir. Google, bilinen ihlallerden elde edilen olası eşleşmelerin listesini döndürür. Chrome kullanıcı adınızın ve şifrenizin ifşa olup olmadığını belirlemek için bu listeyi kullanır. Bu süreç kapsamında Google, kullanıcı adınızı veya şifrenizi ya da bunların ifşa olup olmadığını öğrenmez. Bu özellik, Chrome ayarlarında devre dışı bırakılabilir. Daha fazla bilgi.

  • Chrome'un masaüstü ve Android sürümlerinde istediğiniz zaman Chrome ayarlarında Güvenli Tarama özelliğini devre dışı bırakmayı seçebilirsiniz. Chrome'un iOS sürümlerinde Apple, cihazınız tarafından kullanılan Güvenli Tarama teknolojisini kontrol eder ve Google dışındaki Güvenli Tarama sağlayıcılarına veri gönderebilir.

Uygulama, uzantı, tema, hizmet ve diğer eklentilerin gizlilik uygulamaları

Önceden yüklenmiş veya Chrome ile entegre edilmiş olanlar da dahil olmak üzere, Chrome ile uygulamaları, uzantıları, temaları, hizmetleri ve diğer eklentileri kullanabilirsiniz. Google tarafından geliştirilen ve sağlanan eklentiler Google sunucularıyla iletişim kurabilir ve aksi belirtilmediği sürece Google Gizlilik Politikası'na tabidir. Başkaları tarafından geliştirilen ve sağlanan eklentilerin sorumluluğu söz konusu eklentiyi oluşturan taraflara aittir ve farklı gizlilik politikalarına tabi olabilir.

Eklentileri yönetme

Bir eklentiyi yüklemeden önce istenen izinleri gözden geçirmelisiniz. Eklentiler çeşitli işlemler yapmak için izin alabilir. Örneğin:

  • Yerel olarak veya Google Drive hesabınızda saklanan verilere erişme, bunları depolama ve paylaşma
  • Ziyaret ettiğiniz web sitelerindeki içeriği görüntüleme ve bu içeriğe erişme
  • Google sunucuları üzerinden gönderilen bildirimleri kullanma

Chrome, eklentilerle birkaç farklı yoldan etkileşimde bulunabilir:

  • Güncellemeleri denetleme
  • Güncellemeleri indirme ve yükleme
  • Google'a eklentilerle ilgili kullanım göstergelerini gönderme

Bazı eklentiler, dijital haklar yönetimi veya push mesajlarının teslimi için benzersiz bir tanımlayıcıya erişim gerektirebilir. Eklentiyi Chrome'dan kaldırarak tanımlayıcıların kullanımını devre dışı bırakabilirsiniz.

Google, zaman zaman, bir güvenlik tehdidi oluşturan, Chrome Web Mağazası için geliştirici şartlarını veya diğer yasal sözleşmeleri, kanunları, düzenlemeleri ya da politikaları ihlal eden bir eklenti bulabilir. Chrome bu tehlikeli eklentilerin listesini düzenli olarak indirerek bu eklentileri uzaktan devre dışı bırakabilir veya sisteminizden kaldırabilir.

Sunucu Günlüğü Gizlilik Bilgileri

Diğer pek çok web sitesinde olduğu gibi bizim sunucularımız da sitelerimizi ziyaret ettiğinizde istediğiniz sayfaları otomatik olarak kaydeder. Bu "sunucu günlükleri" tipik olarak web isteğinizi, İnternet Protokolü adresinizi, tarayıcınızın türünü, tarayıcınızın dilini, isteğinizin tarihi ile saatini ve tarayıcınızı benzersiz olarak tanımlayabilecek bir veya daha fazla çerezi içerir.

Aşağıda, "arabalar" araması için yapılan tipik bir günlük girişini ve girişi oluşturan bölümlerin dökümünü gösteren bir örnek verilmiştir:

  • , kullanıcının servis sağlayıcısı tarafından kullanıcıya atanan İnternet Protokolü adresidir. Kullanıcının aldığı hizmete bağlı olarak, servis sağlayıcısı, internete her bağlandığında kullanıcıya farklı bir adres atayabilir.
  • sorgunun tarihi ve saatidir.
  • , arama sorgusu dahil olarak istekte bulunulan URL'dir.
  • kullanılan tarayıcı ve işletim sistemidir.
  • , bu bilgisayar ilk kez bir Google sitesini ziyaret ettiğinde ona atanan benzersiz çerez kimliğidir. (Çerezler kullanıcılar tarafından silinebilir. Kullanıcı, Google'ı son ziyaretinden sonra bilgisayardaki çerezi sildiyse bu değer, aynı bilgisayardan Google'ı tekrar ziyaret ettiğinde kullanıcının cihazına atanan benzersiz çerez kimliği olur).

Daha fazla bilgi

Chrome'u kullandığınızda Google'ın aldığı bilgiler, Google Gizlilik Politikası uyarınca kullanılır ve korunur. Diğer web sitesi operatörlerine ve eklenti geliştiricilerine gönderilen bilgiler (çerezler dahil), söz konusu web sitelerinin gizlilik politikalarına tabidir.

Veri koruma kanunları ülkeden ülkeye değişmekte, bazı kanunlar diğerlerinden daha fazla koruma sağlamaktadır. Bilgilerinizin işlenme yeri neresi olursa olsun, Google Gizlilik Politikası'nda açıklanan önlemleri aynı şekilde uyguluyoruz. Ayrıca Veri Aktarımı Çerçeveleri sayfamızda açıklanan Avrupa'da geçerli çerçeveler gibi veri aktarımıyla ilgili belirli yasal çerçevelere uygun hareket ediyoruz. Daha fazla bilgi.

Anahtar Terimler

Çerezler

Çerez, bir web sitesini ziyaret ettiğinizde bilgisayarınıza gönderilen bir karakter dizisi içeren küçük bir dosyadır. Siteyi yeniden ziyaret ettiğinizde, söz konusu çerez bu sitenin tarayıcınız tarafından tanınmasına olanak sağlar. Çerezler kullanıcı tercihlerini ve diğer bilgileri depolayabilir. Tarayıcınızı tüm çerezleri reddedecek veya çerez gönderildiğini gösterecek şekilde yapılandırabilirsiniz. Ancak, bazı web sitelerinin özellikleri veya hizmetleri çerezler olmadan düzgün çalışmayabilir. Google'ın, çerezleri nasıl kullandığı ve iş ortaklarımızın sitelerini veya uygulamalarını kullandığınızda çerezler dahil olmak üzere verileri ne şekilde işlediği ile ilgili daha fazla bilgi edinin.

Google Hesabı

Bazı hizmetlerimize bir Google Hesabı'na kaydolarak ve bize bazı kişisel bilgilerinizi (genellikle adınız, e-posta adresiniz ve bir şifre) sağlayarak erişebilirsiniz. Google hizmetlerine eriştiğinizde, bu hesap bilgileri kimlik doğrulamanızın yapılması için kullanılır ve başkalarının hesabınıza yetkisiz olarak erişmesini önler. Hesabınızı istediğiniz zaman Google Hesap ayarlarınızdan düzenleyebilir veya silebilirsiniz.

Yönetmelik

Millî Eğitim Bakanlığından:

Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim

Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, resmî, özel ilköğretim ve orta öğretimde ders programlarının yanında öğrencide kendine güven ve sorumluluk duygusu geliştirmeye, yeni ilgi alanları ve beceriler oluşturmaya yönelik bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda öğrenci kulübü ile toplum hizmeti çalışmalarıyla ilgili iş ve işlemleri düzenlemektir.

Kapsam

Madde 2 — Bu Yönetmelik, resmî, özel ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında, bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda yapılacak etkinliklerle törenler ve diğer çalışmaların düzenlenip yürütülmesiyle ilgili esasları kapsar.

Dayanak

Madde 3 — Bu Yönetmelik, 14/6/ tarihli ve sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun 62 nci maddesi, 30/4/ tarihli ve sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunun 2 nci maddesi, 5/6/ tarihli ve sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun 11 inci maddesi, 5/6/ tarihli ve sayılı Meslekî Eğitim Kanununun 11 inci maddesi ile 8/6/ tarihli ve sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununun 2 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4 — Bu Yönetmelikte geçen;

a) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,

b) Bakan: Millî Eğitim Bakanını,

c) Kurum: Resmî, özel ilköğretim ve orta öğretim kurumları ile diğer yaygın eğitim kurumlarını,

d) Müdür: Resmî, özel ilköğretim ve orta öğretim ile yaygın eğitim kurumu müdürlerini,

e) Sosyal Etkinlik: Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarını,

f) Öğrenci Kulübü: Öğrencilerin öğrenimleri boyunca bilimsel, sosyal,

kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda okul içi ve okul dışı etkinliklerde bulunmalarını sağlamak amacıyla oluşturulan grubu,

g) Toplum Hizmeti: Öğrencilerin, yaş ve bilgi seviyesine uygun olarak her türlü toplum ve çevre sorunlarının çözümüne katkı sağlamak amacıyla yapacakları çalışmaları,

h) Danışman Öğretmen: Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarının rehberlik, danışmanlık ve gözetim görevini yürüten öğretmeni veya öğretmenleri,

ı) Gönüllü Veli: Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına katkı sağlayan veli veya velileri,

j) Sosyal Etkinlikler Kurulu: Sosyal etkinlikler kapsamındaki öğrenci kulübü ve toplum hizmeti faaliyetlerini koordine etmek amacıyla oluşturulan kurulu

ifade eder.

Sosyal Etkinliklerin Amacı

Madde 5 — Sosyal etkinliklerin amacı, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; öğrencilerin Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı yurttaşlar olarak yetişmelerine, yeteneklerini geliştirerek gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır.

Bu amaçla öğrencilere;

a) İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilme,

b) Kendini tanıyabilme, bireysel hedeflerini belirleyebilme, yeteneklerini geliştirebilme, bunları kendisinin ve toplumun yararına kullanabilme,

c) Çevreyi koruma bilinciyle hareket edebilme,

d) Kendine ve çevresindekilere güven duyabilme,

e) Planlı çalışma alışkanlığı edinebilme, serbest zamanlarını etkin ve verimli değerlendirebilme,

f) Girişimci olabilme ve bunu başarı ile sürdürebilme, yeni durum ve ortamlara uyabilme,

g) Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme,

h) Bireysel farklılıklara saygılı olabilme; farklı görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerleri hoşgörü ile karşılayabilme,

ı) Aldığı görevi istekle yapabilme, sorumluluk alabilme,

j) Bireysel olarak veya başkalarıyla iş birliği içinde çevresindeki toplumsal sorunlarla ilgilenebilme ve bunların çözümüne katkı sağlayacak nitelikte projeler geliştirebilme ve uygulayabilme,

k) Grupça yapılan görevleri tamamlamak için istekle çalışabilme ve gruba karşı sorumluluk duyabilme

gibi tutum, davranış ve becerilerin kazandırılmasına çalışılır.

İlkeler

Madde 6 — Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarında katılımcılık, planlılık, süreklilik, üretkenlik, gönüllülük ve iş birliği temel ilkedir.

Bu ilkeler doğrultusunda;

a) İlköğretim ve orta öğretimde öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarının, öğrencilerin gelişim seviyesine göre belirlenmesine,

b) Çevresine duyarlı ve liderlik özelliklerine sahip bireyler olarak yetişmelerine, ilgi ve istidatlarını geliştirmelerine,

c) Demokratik yurttaşlık bilincini geliştirebilecek eğitim uygulamalarının, hayatın tüm alanlarına yayılarak yapılacak çalışmaların okul içi ve okul dışı etkinlikleri içermesine,

d) Öğrencilerin toplumsal hayata, sorunların çözümüne, yerel düzeyde katılımına ve yöneltici projeler hazırlamaya özendirilmesine,

e) Her bireyin topluma katkı sağlayabileceği göz önüne alınarak tüm etkinliklerde geniş katılımın sağlanmasına,

f) Öğrencilerin yönlendirilmelerine ve kariyer gelişimlerinin desteklenmesine,

g) Sosyal etkinlik çalışmalarının planlanması ve yürütülmesinde öğrencilerin ilgi, istek, yetenek ve ihtiyaçları ile çevrenin imkân ve şartlarının göz önünde tutulmasına,

h) Etkinliklerde verimi sağlamak için okul ve halk eğitim merkezlerinde oluşturulan öğrenci kulüpleri arasında ortak çalışmalar yapılmasına ve bunların imkânlarından yararlanılmasına,

ı) Çalışmaların daha çok ders dışı zamanları kapsayacak ve değerlendirecek şekilde planlanıp uygulanabilmesine,

j) Ders programlarının göz önünde bulundurularak desteklenmesine,

k) Yurt içinde veya yurt dışında bulunan okullardaki öğrenciler ile ortak çalışmalar yapmalarına,

l) Engelli öğrencilerin öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilgi ve istekleri doğrultusunda etkin olarak katılabilmeleri için gerekli ortam ve şartların sağlanmasına,

m) Sosyal etkinlik çalışmalarının danışman öğretmenlerin gözetiminde kulüp üyesi öğrencilerle planlanıp yürütülmesine,

n) Çalışmalarda resmî, özel sivil toplum kurum ve kuruluşlarıyla öğrenci ve veli iş birliğinin sağlanmasına,

o) Sosyal etkinliklerle öğrencilerin estetik, etik ve duygusal yönden gelişmelerinin sağlanmasına

özen gösterilir.

Esaslar

Madde 7 — Sosyal etkinlik çalışmaları aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yapılır;

a) Danışman öğretmenler, ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda ders yılı başında yapılan öğretmenler kurulunda belirlenir. Gerektiğinde bir öğrenci kulübüne veya toplum hizmeti çalışmasına birden fazla öğretmen görevlendirilebileceği gibi bir öğretmene birden fazla öğrenci kulübü veya toplum hizmeti çalışmasında da görev verilebilir. Ders yılı içinde kurulması istenen öğrenci kulüplerine de danışman öğretmenler ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda okul müdürünce görevlendirilir.

b) Sosyal etkinlikler, okul yönetimi ve velilerin iş birliği ile okul içi ve okul dışı imkânlardan yararlanılarak öğrenci kulüpleri ve toplum hizmeti kapsamında yürütülür.

c) Proje önerileri, çevrede bulunan sivil toplum kuruluşları ile kişi veya diğer kurum ve kuruluşlara götürülerek katkıları istenebilir.

d) Danışman öğretmen okul dışından sağlanacak desteklerle ilgili olarak sosyal etkinlikler kurulunu bilgilendirir ve okul müdürünün olurunu alır.

e) Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin yanında gönüllü veliler de sosyal etkinlikler çalışmalarına katılarak öğrencilere yardım ve rehberlikte bulunurlar.

f) Sosyal etkinlikler kapsamında yapılan çalışmalarla ilgili giderler, okul-aile birliklerince veya projeye destek veren kurum/kuruluşlarca sağlanır.

g) Öğrencilerin sosyal etkinlikler kapsamında yapacakları çalışmaları sonuçlandırıp sonuçlandırmadığı, karnelerde düzenlenecek "Sosyal Etkinlik" bölümüne "TAMAMLANDI", "TAMAMLANMADI" şeklinde yazılarak gösterilir.

h) Sosyal etkinlikler; öğrenci, sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu (EK-7) ve Sosyal Etkinlikler Danışman Öğretmen Değerlendirme Formu (EK-8) na göre değerlendirilir. Bu değerlendirmenin sonucu öğrenci dosyasındaki ilgili bölüme işlenir.

ı) Çalışmalar için Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı (EK-3) veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formundan (EK-4) hangisinin düzenleneceğine bu çalışmalarda görev alan öğrencilerle danışman öğretmenler birlikte karar verir. Çalışmaların projelendirilmesi hâlinde Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunun yanı sıra, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi (EK-6) hazırlanır ve çalışmaların sonunda Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporu (EK-5) düzenlenir. Tüm çalışmalar, sosyal etkinlikler kurulu ve okul müdürlüğünce onaylandıktan sonra uygulamaya konulur.

Sosyal Etkinlikler Kurulu

Madde 8 — Sosyal etkinlikler kurulu, müdürün görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında danışman öğretmenlerin aralarından seçecekleri bir danışman öğretmen, kulüp temsilcilerinin aralarından seçecekleri üç öğrenci ile okul-aile birliğini temsilen iki veliden oluşur.

Kurul, kulüp ve toplum hizmeti kapsamındaki etkinliklerin verimli bir şekilde yürütülmesi için danışman öğretmenler, öğrenciler, gönüllü veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği içinde çalışmaları koordine eder. Okul dışı etkinliklerde ilgili birimlerle iş birliği yaparak bu çalışmaların yürütülmesi için gerekli tedbirleri alır.

Gönüllü Velilerin Belirlenmesi

Madde 9 — Öğretim yılı başındaki okul-aile birliği toplantısında, gönüllü velilerin görev ve sorumluluklarının tanıtımından sonra, öğrencilerin sosyal etkinlik çalışmalarına yardımcı olacak gönüllü velilerin seçimi yapılır. Aynı toplantıda Gönüllü Veli Başvuru Formları (EK) dağıtılır ve bu formların doldurularak daha sonra kurulacak olan sosyal etkinlikler kuruluna teslim edilmesi istenir.

Naklen gelen öğrencilerin velilerinin de Kurulca uygun görüldüğü takdirde sosyal etkinlik çalışmalarına katılması sağlanır.

Veli olmadığı hâlde bu çalışmalara gönüllü olarak katılmak isteyenlerin de Gönüllü Veli Formunu doldurarak okula başvurusu istenir. Uygun görülmesi hâlinde gönüllü veli olarak çalışmaları sağlanır.

İKİNCİ BÖLÜM

Kulüpler ve Çalışma Esasları

Öğrenci Kulübü

Madde 10 — Okul açıldıktan ve sınıf temsilcileri seçildikten sonra en kısa sürede; sınıf temsilcileri ile okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin katılacağı toplantıda kurumun türüne, seviyesine, imkân ve şartlarına; çevrenin ekonomik, sosyal, kültürel ve coğrafi özelliklerine göre (EK-1) de yer verilen öğrenci kulüplerinden gerekli görülenlerine ya da öğrencilerin istekleri doğrultusunda farklı kulüplerin kurulmasına karar verilir.

Ayrıca kulüplerin oluşturulması sırasında aşağıdaki alanlar da göz önünde bulundurularak;

a) Zekâ oyunları (satranç, bilardo gibi),

b) Aileye ve çevreye ekonomik katkıda bulunma (ipek böceği, mantar, kümes hayvanı yetiştirmek, halı, kilim, kumaş dokumak, turist rehberliği yapmak gibi),

c) Millî ve insanî değerleri tanıma ve tanıtma (eski eserleri, yazma kitap ve levhaları toplamak, ören yerlerini incelemek, millî folklor ürünlerini araştırmak, öğrenmek ve derlemek)

amaçlı öğrenci kulüpleri de kurulabilir.

Konuları birbirine yakın olan kulüpler ayrı ayrı kurulabileceği gibi birleştirilerek de yeni öğrenci kulüpleri oluşturulabilir.

Öğrenci Kulübü Çalışma Esasları

Madde 11 — Öğrenci kulübü çalışmalarının yürütülmesinde aşağıdaki hususlara uyulur;

a) Öğrenci kulübü ile ilgili işlerin planlanması, yürütülmesi öğrencilerce yapılır.

b) Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenleri, belirlenen öğrenci kulüplerinin tanıtımını, amaçlarını, çalışma esaslarını, öğrencilere kulübü seçmeden önce açıklar.

c) Öğrencilerin ilgi duydukları en az bir öğrenci kulübüne üye olmaları esastır. Her öğrenci, bir öğrenci kulübü üyesi olmakla birlikte, isterse sınıf öğretmeni ve sınıf/şube rehber öğretmeninin bilgisinde diğer bir öğrenci kulübüne ve etkinliklerine de katılabilir. Bu çalışmaların koordinasyonu sosyal etkinlikler kurulunca sağlanır.

d) Sınıf öğretmeni ile sınıf/şube rehber öğretmenleri, sınıflarında oluşturulan öğrenci listesinin bir örneğini danışman öğretmene, bir örneğini de okul yönetimine verir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Toplum Hizmeti ve Çalışma Esasları

Toplum Hizmeti

Madde 12 — Öğrencilerin; ailesine, çevreye ve topluma duyarlı, gönüllü çalışma bilincine sahip, sorun çözen ve çözüm üreten, resmî, özel, sivil toplum kurum ve kuruluşları ile iş birliği içinde çalışma becerilerini geliştirmiş birer fert olarak yetişmeleri için toplum hizmeti çalışmalarına yer verilir.

Toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin yaş ve bilgi seviyelerine uygun öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında, ayrı olarak veya bireysel olarak ya da grupla hazırlanacak çalışma planlarına ve projelere göre yaptırılır.

Toplum hizmeti;

a) Velilerin okulla iş birliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapmak,

b) Okulu ve çevresinin güzelleştirilmesi, bakım ve onarımının yaptırılması yönünde çalışmalar yapmak,

c) Kendi okulunun veya imkânları yetersiz diğer okulların kitap, araç-gereç ve ihtiyaçlarını gidermek için kampanyalar düzenlemek,

d) Alt ve diğer sınıflardaki öğrencilerin ders, ödev ve proje çalışmalarına yardımcı olmak,

e) Toplumda Türkçe’yi doğru, güzel, etkili kullanma bilincini geliştirme ve kitap okuma alışkanlığını kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak,

f) Çevreyi korumak, güzelleştirmek, parklar oluşturmak, tarihî ve kültürel değerlerimizi korumak ve yaşatmak için çalışmalarda bulunmak,

g) Toplum kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,

h) Trafik kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,

ı) Okul bahçesini, çevreyi, boş arazi ve alanları ağaçlandırmak, erozyonla mücadele etmek, yok olmaya yüz tutmuş bitki türlerini korumak ve yetiştirmek için çalışmalar yapmak,

j) İhtiyaç sahibi insanlara yardımcı olmak,

k) Çevrelerindeki yaşlı ve bakıma muhtaç insanlara günlük işlerinde yardımcı olmak,

l) Huzur evlerinde ve çocuk yuvalarındaki insanların hayatlarını kolaylaştırıcı, onların toplumla kaynaşmalarını sağlayıcı çalışmalar yapmak,

m) Kimsesiz, engelli ve sokakta yaşayan çocuklara yardımcı olmak,

n) Sosyal hizmet amaçlı sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına destek sağlamak

gibi etkinlikleri kapsar.

Toplum Hizmeti Çalışma Esasları

Madde 13 — Toplum hizmeti çalışmalarında aşağıda belirtilen hususlar esas alınır.

a) Öğrenciler, bireysel olarak veya grup hâlinde yapacakları toplum hizmeti çalışmalarına Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunu hazırlayıp danışman öğretmenlerine onaylattıktan sonra başlarlar. Projelerini tamamladıklarında Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunu danışman öğretmene verirler.

b) Öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmaları da kulüp çalışmaları kapsamında hazırlanacak Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunda belirtilir, gerekli onaylar alındıktan sonra uygulamaya konur.

c) Öğrenciler, ilköğretim kurumlarının 1 inci, 2 nci ve 3 üncü sınıflarında yılda 15 saat, inci sınıflarında 20 saat; orta öğretim kurumlarının tüm sınıflarında 25 saat olmak üzere toplum hizmeti çalışmalarına katılırlar.

d) Öğrencinin seçtiği toplum hizmeti çalışmaları sonucunda velisinin izni alınır (EK).

e) Öğrenci kulübü kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmalarında halk eğitim merkezleriyle diğer kurum ve kuruluşlar arasında iş birliği yapılarak bunların imkânlarından yararlanılır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Sosyal Etkinlikler ile İlgili Görevler

Müdürün Görevleri

Madde 14 — Müdür, sosyal etkinliklerin mevzuata uygun ve verimli olarak yürütülmesinden sorumludur. Müdür, gerekli gördüğü durumlarda görevlendireceği müdür yardımcılarına veya öğretmenlere yazılı olarak yetki ve sorumluluk verebilir.

Müdür;

a) Velilere gerekli duyuruları yapar ve onları çalışmalara katılmaya teşvik eder.

b) Okulun eğitim-öğretime açılışının 3 üncü haftasında öğrenci kulüp ve toplum hizmeti çalışmalarını başlatır.

c) Danışman öğretmen ve gönüllü velilere rehberlik yapar, gerektiğinde yazışmaları koordine eder.

d) Öğrenci kulübü çalışma planları ile proje önerilerini onaylar.

Danışman Öğretmenin Görevleri

Madde 15 — Danışman öğretmen;

a) Kulübün öğrenci sayısını liste hâlinde sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.

b) Çalışmalarda öğrencileri, yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye teşvik eder.

c) Çalışmaların genel gözetim ve rehberliğini sağlar.

d) Çalışmaların seyrini takip ederek sonucu, sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.

e) Kulüp çalışmaları ile ilgili yazışmaları koordine eder.

f) Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi, Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu, Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formu ve Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunun hazırlanmasına rehberlik eder.

g) Yapılacak tüm çalışmalarda öğrencilerin duygu ve düşüncelerini etkilemeksizin yazım kuralları ve benzeri konularda yardımcı olur.

h) Kulüpteki öğrenciler ile toplanır, onları yönlendirir ve yapılan çalışmaları değerlendirir.

ı) Okul müdürüne karşı sorumludur.

Sınıf Öğretmenleri ile Sınıf/Şube Rehber Öğretmenlerinin Görevleri

Madde 16 — Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin görevleri şunlardır;

a) Öğretmenler, kurulca belirlenen kulüplerin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirir.

b) Öğrencilerin ilgi ve isteklerine göre belirlenen kulüplere göre üye olmalarını sağlar.

c) Kulüplere öğrenci seçiminde danışman öğretmenle iş birliği yapar.

d) Sınıflarda oluşturulan öğrenci listelerinin bir örneğini danışman öğretmene bir örneğini de okul yönetimine verir.

e) Okulda ve çevrede yapabilecekleri toplum hizmetlerini öğrencilere tanıtır.

f) Öğrencileri ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda toplum hizmeti çalışmalarına yönlendirir. Bu çalışmalarda öğrencilere rehberlik ve danışmanlık yapar.

g) Kulüp çalışmaları ve toplum hizmetleri ile ilgili projenin hazırlanmasında ve uygulanmasında öğrencilere rehberlik yapar.

h) Projenin uygulama aşamalarında öğrenci velisiyle iş birliği içinde bulunur.

ı) Projenin uygulama aşamalarında çalışmaları izler, görülebilecek eksikliklerin giderilmesi için gerekli tedbirleri alır.

j) Çalışmaların sonucunda projeyi değerlendirerek öğrenci değerlendirme formu ile sonucunu gizlilikle okul yönetimine bildirir.

Gönüllü Velinin Görevleri

Madde 17 — Gönüllü veli;

a) Proje önerilerinin hazırlanmasında ve proje uygulanması sırasında sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerine yardımcı olur.

b) Etkinliklerin, bireysel veya gruplar hâlinde yapılmasına katkı sağlar.

c) Okul dışı çalışmalarında öğrencilere yardımcı olur.

d) Gerektiğinde çalışmalara maddî destek sağlar.

Ayrıca, "Gönüllü Veliler Hangi İşleri Yapabilir"de belirtilen işleri de yapabilirler (EK-9).

Öğrenci Kulübü Temsilcisinin Görevleri

Madde 18 — Temsilci;

a) Öğrencilerle birlikte yıllık çalışma planlarının hazırlanmasını sağlar ve onaylanması için danışman öğretmene verir.

b) Yapılacak faaliyetlerle ilgili görev paylaşımını ve görev dağılımını danışman öğretmene bildirir.

c) Yapılan çalışmalar hakkında danışman öğretmeni bilgilendirir.

d) Kulüp üyelerinin belirli zamanlarda toplanmasını sağlar.

e) Kulüp çalışmalarıyla ilgili yazışmaları yapar ve dosyalanmasını sağlar.

f) Kulüp üyelerince yapılacak proje çalışmalarında koordineyi sağlar.

Öğrencilerin Görevleri

Madde 19 — Öğrenciler;

a) En az bir öğrenci kulübüne üye olur ve en az bir toplum hizmeti yapar.

b) Toplantı ve çalışmalara düzenli olarak katılırlar.

c) Toplum hizmeti çalışmalarını düzenli olarak kaydeder, çalışmalarında kendilerine rehberlik ve danışmanlık yapan öğretmene her hafta imzalatır.

d) Proje çalışmalarında yapacakları değişiklikleri, sınıf öğretmeni ile sınıf/şube rehber öğretmenine bildirir.

e) Kendisi ile ilgili doldurması gereken formları zamanında danışman öğretmene verir.

f) Okul dışında yaptıkları etkinliklerde okulunu en iyi biçimde temsil etmeye çalışır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Diğer Sosyal Etkinlikler

Diğer Etkinlikler

Madde 20 — Sosyal etkinlikler kapsamında aşağıdaki faaliyetlerde de bulunulabilir. Bu faaliyetlere okul yönetimi ve öğretmenlerin yanında kulüplerde görev alan öğrencilerin aktif katılımı ve bu çalışmaların öğrencilerce planlaması sağlanır.

Okulda;

a) Geziler,

b) Yarışmalar,

c) Beden eğitimi, izcilik, müzik ve halk oyunları çalışmaları,

d) Yayınlar,

e) Gösteriler,

f) Tiyatro çalışmaları,

g) Defile, sergi ve kermes

gibi çalışmalarla çeşitli etkinlikler düzenlenebilir.

Geziler

Madde 21 — Sosyal etkinlikler kapsamında yakın çevre, yurt içi ve yurt dışına inceleme veya ziyaret amaçlı geziler düzenlenebilir. Bu geziler, hazırlanacak gezi planına göre yapılır.

Bu konuda aşağıdaki hususlara uyulur;

a) Herhangi bir dersle ilgili olarak veya sosyal etkinlikler kapsamında çalışma programlarında gösterilen konularla ilgili olarak geziler düzenlenir. Ders öğretmenleri veya danışman öğretmenler, gezi planlarını en az 15 gün önce okul müdürüne verirler.

b) Okul müdürü, geziye katılacak öğrenci velilerinin yazılı izninin alınması şartıyla uygun gördüğü takdirde gezi planını onaylar.

c) Okul müdürü, uygun gördüğü gezilerle ilgili yazıyı en az 7 gün önce bağlı bulunduğu yerin mülkî amirine bilgi verilmek üzere il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne gönderir.

d) Bilgi yazısında, gezilere katılacak yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli isimleri ile gezi planı yer alır.

e) Gezilerde 40 öğrenciye kadar bir yönetici ve en az bir gözetici öğretmen ile gerektiğinde gönüllü veli görevlendirilir. İmkânları yetersiz öğrencilerin gezi giderleri, okul-aile birliğince karşılanır.

f) Geziler, eğitim-öğretimi aksatmayacak şekilde düzenlenir.

Yarışmalar

Madde 22 — Sosyal etkinlikler ve diğer ders faaliyetleri kapsamında öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini geliştirmelerine, kendilerine güven duyabilmelerine, sosyal ilişkilerde anlayışlı ve saygılı olabilmelerine, bilimsel düşünce ve inceleme alışkanlığı kazanabilmelerine imkân sağlamak amacıyla çeşitli yarışmalar düzenlenir.

Bu konuda aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur;

a) Yarışma konuları, sınıfın düzeyine ve programlara uygun olarak belirlenir.

b) Bu Yönetmelikte belirtilen konularda veya inceleme, kompozisyon, şiir, hikâye, resim, müzik, spor, proje, bilgisayar, halk oyunları ve benzeri alanlarda en az bir yarışma düzenlenir.

c) Yarışmalar, sınıf içi, okul içi, okullar arası ve yurt içi düzenlenebileceği gibi uluslararasında da düzenlenebilir.

d) Okul ve sınıf içi yarışmalar ile ilgili esaslar ve yarışma konuları, okul müdürünün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında ilgili kulüp danışman öğretmenlerinden ve temsilcilerinden oluşturulan komisyonca; okullar arası yarışma konuları ile yarışma esasları ise il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince oluşturulan komisyonca belirlenir.

e) Bakanlık dışında kalan kurum ve kuruluşlarca düzenlenecek il düzeyindeki yarışmalara katılım Valiliğin, yurt çapındaki yarışmalar ise Bakanlığın izni ile gerçekleştirilir.

f) Okul ve sınıf içi yarışmaların değerlendirilmesi, bu yarışmalar için oluşturulan komisyonca, okullar arası yarışmaların değerlendirilmesi ise bu yarışmalar için oluşturulan komisyonca yapılır. Okul içi yarışmalarda yarışmaya katılan sınıflardan temsilci birer üye de bulundurulur.

g) Yarışmalar, eğitim- öğretimi aksatmayacak şekilde düzenlenir.

h) Yarışmalarda derece alanlar ödüllendirilir. Başarılı öğrencilere, diğer bakanlık kamu kurum ve kuruluşlarıyla iş birliği sonucunda sağlanan yaz kampı imkânlarından da yararlandırılmalarında öncelik tanınır.

Beden Eğitimi, İzcilik, Müzik ve Halk Oyunları Çalışmaları

Madde 23 — Öğrencilerin psikolojik ve bedensel yönden dengeli ve sağlıklı bir kişiliğe sahip olmalarına, gelişimlerine, serbest zamanlarını değerlendirme alışkanlığı kazanmalarına ve kendilerini ortaya koymalarına imkân sağlamak amacıyla beden eğitimi, izcilik, müzik ve halk oyunları gibi çalışmalara yer verilir. Bu çalışmalar ilgili mevzuatına göre yürütülür.

Yayınlar

Madde 24 — Okullarda; Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri ile sosyal etkinliklerin amaçlarına uygun olarak öğrencilerin, Türkçe’yi doğru, güzel ve etkili kullanma, kendilerini ifade etme, özgür, eleştirel düşünme ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmesi amacıyla öğrenci kulüpleri ile toplum hizmeti çalışmalarını tanıtıcı nitelikte duyuru, dergi, gazete ve yıllıklar çıkarılabilir.

Bu amaçla müdürün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında, biri kültür dersleri öğretmeni olmak üzere iki öğretmen, ilgili sosyal etkinlikler danışman öğretmeninden oluşan inceleme kurulu ile kulüp üyeleri arasından seçilen ve okul yönetimince uygun görülen beş öğrenciden de seçme kurulu oluşturulur.

Bu konuda aşağıdaki hususlar göz ününde bulundurulur;

a) Duyuru, dergi, gazete ve duvar gazetelerinin yazılarından okul müdürü veya görevlendireceği bir müdür yardımcısı sorumludur. Dergilerin sahibi, okul adına dergiyi çıkaran sosyal etkinlikler danışman öğretmeni ya da okul müdürü olabilir.

b) Okullarda bir ders yılında çıkarılacak dergi sayısı okul müdürünce belirlenir.

c) Dergi veya gazetelerin çıkarılabilmesi için gerekli kaynak, okul-aile birliğince sağlanır.

d) Dergi veya gazetelerde yayımlanacak öğrenci yazıları, seçme kurulu ile inceleme kurulunda, öğretmenlere ait yazılar ise inceleme kurulunda değerlendirilir.

e) Dergi ve gazetelerde yayımlanacak öğrenci yazıları, seçme kurulunca değerlendirilerek uygun görülenler inceleme kuruluna sunulur.

f) İnceleme kurulu, seçme kurulunda değerlendirilen yazılarla öğretmenler tarafından hazırlanan yazıları inceler. Dergi ve gazetelerde yayımlanması uygun görülenler, inceleme kurulu kararı ile tespit edilir. İnceleme kurulunun kararları yönetimce dosyasında saklanır.

g) İnceleme kurulunca, dergi veya gazetelerde yayımlanan yazılarda anlatım ve yazım hatası olmamasına ve sade bir dil kullanılmasına dikkat edilir.

h) Okullarca yayınlanan dergi, gazete ve yıllıklarda yer alan yazı, resim ve karikatürlerin birer örneği ile duvar gazetelerinin kaldırılan nüshaları, dosyalarında iki yıl süreyle saklanır.

ı) Okul dergi ve gazetelerinde yer alacak yayınlarda;

1) Öğrencilerin Türk Bayrağı’na, vatanına, milletine, Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Türkiye Cumhuriyetine, demokrasi ve insan haklarına karşı duyulan sevgi, saygı ve bağlılığını yansıtan,

2) Ülkesine, milletine ve insanlığa büyük hizmetlerde bulunmuş bilim adamı ve sanatçıların hayat ve eserlerini tanıtan,

3) Öğrencilerin alanlarında yapacakları bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif çalışmaları tanıtan,

4) Okuldan mezun olmuş ve okula hizmet etmiş önemli kişileri ve eserlerini tanıtan,

5) Okulun bulunduğu yerin tarihini, eski eserlerini, kültür değerlerini, folklorunu ve coğrafyasını çeşitli yönleriyle tanıtan,

6) Devlet büyüklerinin okul ziyaretlerini hatırlatan,

7) Okulda sunulan tiyatro, konser veya gösterilen filmleri tanıtan,

8) Bayramlar, belirli gün ve haftalarla ilgili çalışmaları tanıtan,

9) Sınıfça veya okulca yapılan gezi, gözlem ve incelemeleri gösteren,

10) Endüstri ve teknoloji alanında ortaya çıkan gelişmeleri tanıtan,

11) Toplum hizmeti çalışmalarını yansıtan,

12) Okulla ilgili gezi, inceleme, gözlem, yıl sonu etkinlikleri, sergi, diploma törenleri ve okulun ağaçlandırılması gibi faaliyetleri belirten,

13) Mezun öğrencilerin üst öğrenimde ve meslek hayatında gösterdikleri başarılarını gösteren,

14) Okul kütüphanesine kazandırılan eserleri tanıtan

Resim, fotoğraf, karikatür, şiir, bilimsel ve edebî yazılarla proje çalışmalarına yer verilir.

Gösteriler, Konferans ve Paneller

Madde 25 — Öğrencilere, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine, onların gelişim düzeylerine uygun öğretici, estetik duygularını güçlendiren ve güzel sanatlara ilgilerini çeken çeşitli gösteriler düzenlenir.

Bu konuda aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur;

a) Film ve gösteriler, okul müdürünce görevlendirilen bir müdür yardımcısı başkanlığında iki öğretmenden oluşan komisyonun incelemesi sonucundaki tavsiyesi ve okul müdürünün izni ile gösterilir.

b) Bakanlık dışındaki resmî ve özel kuruluşlarca hazırlanan film, tiyatro, konser ve diğer sanatsal gösteriler, okul müdürlüğünce görevlendirilen alan öğretmeni, varsa eğitim uzmanı, psikolog ve sanat eleştirmeninden oluşan komisyonca incelenir. İzlenmesinde sakınca olmadığına ilişkin rapor, il/ilçe millî eğitim müdürünce onaylanır ve söz konusu etkinlikler, ilgili okul müdürünün sorumluluğunda gerçekleştirilir. Okullar arası etkinlikler, ilgili okul yöneticileri ile eğitim bölgesi koordinatör müdürünün iş birliği sonucunda gerçekleştirilir.

c) Bu etkinliklerin hangi tür okullarda gerçekleştirileceği raporda belirtilir.

d) Okullarda ayrıca konferans, panel ve benzeri etkinliklerin yapılabilmesi için il/ilçe millî eğitim müdürlükleri bilgilendirilir.

Tiyatro Çalışmaları

Madde 26 — Türk Millî Eğitiminin genel amaçları doğrultusunda öğrencilerin millî ve estetik duygularını güçlendirmek, güzel sanatlar alanındaki yetenek ve becerilerini artırmak, serbest zamanlarını değerlendirmek ve okul-çevre arasındaki bağları sağlamlaştırmak amacıyla tiyatro çalışmaları düzenlenir.

Tiyatro çalışmalarında;

a) İlköğretim okullarında skeç türü kısa oyunlara, orta öğretim kurumlarında skeç ve daha uzun oyunlara yer verilebilir. Ders dışı zamanlarda yapılacak bu etkinliklere öğrencilerin geniş ölçüde katılımı sağlanır.

b) Büyük oyunlar; millî bayram, önemli gün, hafta ve yıl dönümlerinde ya da ders yılı sonunda olmak üzere en fazla iki defa gerçekleştirilir.

c) Bakanlıkça tavsiye edilmiş, öğretmen veya öğrencilerce yazılmış ya da çevrilmiş, millî ve manevî duyguları canlı tutan, aile, vatan ve millet sevgisini yücelten; insanlık ve doğa sevgisini kazandıran; Türkçe’nin doğru, güzel ve etkili olarak kullanıldığı öğrenci seviyesine uygun oyunlar temsil edilir.

d) İlköğretimin inci sınıf öğrencilerince oynanan oyunların süresi yarım saati geçemez ve rolleri uzun oyunlar oynatılamaz.

e) Oyunlarda ağırlıklı olarak okulun öğrencilerine, istemeleri hâlinde öğretmenlerine, diğer personeline ve velilerine de rol verilebilir. Diğer kurum ve kuruluşlarca hazırlanan oyunlarda öğrencilerin görev alabilmeleri için velilerinden ve okul yönetiminden izin alınır.

f) Oyunlarda dekor ve kostümlerin sadeliğine ve doğallığına özen gösterilir.

g) Okullarda yabancı dille yazılmış küçük oyunlar da oynanabilir.

h) Oyunlarda ve çeşitli gösterilerde yaralayıcı, öldürücü, zehirleyici araç-gereç ve malzemenin kullanılmamasına özen gösterilir.

ı) Oyunlar, gösteriler için oluşturulan komisyonca incelenir, oynanmasında sakınca olmadığına ilişkin rapor okul müdürünce onaylandıktan sonra tiyatro etkinlikleri gerçekleştirilir.

Defile, Sergi ve Kermes

Madde 27 — Öğrenciler, öğretim yılı içinde toplum hizmeti ve diğer derslerle ilgili projeler kapsamında gerçekleştirdikleri çalışmaları, uygun zamanlarda okulda, çevre okul veya eğitim bölgesindeki diğer okullarla yerel düzeyde, başka eğitim bölgesi, il/ilçedeki okullarla ulusal ve uluslar arası düzeyde ortaklaşa düzenleyecekleri defile, sergi ve kermes yoluyla topluma tanıtırlar.

Eğitsel değer taşıyan çalışmaların defile, sergi ve kermes yoluyla yerel ve ulusal düzeyde tanıtılmasında aşağıdaki esaslara uyulur;

a) Okul içinde sergilenecek öğrenci kulübü ve toplum hizmeti proje çalışmaları, sosyal etkinlikler kurulunca belirlenir. Okul içi defile ve sergiler, belirlenen bir tarihte hafta boyunca eğitim kurumu ve çevre birlikteliğini en üst düzeyde sağlayacak biçimde düzenlenir.

b) Düzenlenecek defile, sergi ve kermeslerde, yakın okullar iş birliği içinde çalışırlar.

c) Eğitim bölgesinde öğrenci, öğretmen ve çevre etkileşiminin en üst düzeye ulaştırılması, öğrencilerin öğrenmeye özendirilmesi, öğretmenlerin meslekî doyumlarının sağlanması amacıyla bir hafta süreyle öğretim yılı sonunda eğitim bölgesi danışma kurulunca belirlenecek tarihte öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmaları ile ilgili proje çalışmalarını tanıtıcı sergiler düzenlenir.

d) Düzenlenecek etkinliklerde il/ilçe millî eğitim müdürlükleri ile eğitim bölgeleri koordinatör müdürleri arasında iş birliği yapılır. Koordinasyon, defile, sergi ve kermesin düzenlendiği il millî eğitim müdürlüğünce sağlanır.

e) Defile, sergi ve kermeslerden sağlanacak gelirlerin kullanımı okul-aile birliklerince organize edilir.

ALTINCI BÖLÜM

Törenler

Törenlerle İlgili Esaslar

Madde 28 — Törenlerde aşağıdaki hususlar göz önünde tutulur;

a) Tören programı her okulda, müdür veya görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında en az iki öğretmen ve bir öğrenci temsilcisinden oluşturulan komisyonca hazırlanır ve uygulanır.

b) Törenlere okulun öğrenci, öğretmen ve diğer görevlileri ile hazır bulunanlar katılır.

c) Törenlere protokol, emekli öğretmenler, veliler ve okuldan mezun olanlar davet edilir.

d) Okul binaları ile Atatürk köşesi; bayrak, flama ve mevzuata uygun afişlerle donatılır ve imkânlar ölçüsünde ışıklandırılır.

e) Okulda ve çevrede varsa bando, folklor ekibi ve yayın organlarından yararlanılmaya çalışılır.

f) Konuşma metinlerinin, şiirlerin ve diğer dokümanların müdürlükçe onaylanan birer örneği, o yıla ait tören dosyasında saklanır.

g) Törenlerde; Atatürk ve Türk büyükleri ile eğitim şehitleri için saygı duruşu ve İstiklâl Marşı’nın söylenmesinden sonra günün anlam ve önemine uygun şekilde hazırlanan programa göre hareket edilir.

h) Tören konuşmalarında, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine, eğitim-öğretimin önemine, okulun tarihçesine ve gelişimine, önceki öğretim yılının değerlendirme sonuçlarına, okulun çevre ilişkilerine ve sağladığı yararlara, programlanan etkinliklere, okul-aile ilişkilerine ve öğrencilerden beklenen davranışlara yer verilir.

Bayrak Töreni

Madde 29 — Bayrak törenleri, Türk Bayrağı’nın ve İstiklâl Marşı’nın anlam ve önemine yaraşır şekilde düzenlenir. Törenlerde Bayrağımıza ve İstiklâl Marşımıza olan sevgi ve saygıyı güçlendirmek amaçlanır ve gerekli her türlü önlem alınır.

Bayrak törenlerinde aşağıdaki hususlar göz önünde tutulur;

a) Bayrak törenlerine, tören sırasında okulda bulunan yönetici, öğretmen, öğrenciler ile diğer görevliler, "Millî Eğitim Bakanlığı ile Diğer Bakanlıklara Bağlı Okullardaki Görevliler ve Öğrencilerin Kılık Kıyafetlerine İlişkin Yönetmelik" hükümlerine uygun bir kıyafetle katılır.

b) Bayrak töreni ve diğer törenler okulun açılışında, ders yılı sonunda, hafta başında ve sonunda, bayram tatili başlangıcında ve sonunda yapılır.

c) Okul yöneticileri, nöbetçi öğretmenler, müzik ve beden eğitimi öğretmenleri ile okulda bulunan öğretmenler ve görevli öğrencilerce hazırlanan törenler, bu Yönetmelik ile 25/1/ tarihli ve 85/ sayılı Türk Bayrağı Tüzüğü hükümlerine göre yürütülür.

d) Okulda millî bayram, genel tatil ve hafta tatili başlangıcı ve bitiminde tören yapmak üzere ayrı bir bayrak direği bulunur. Tek bayrak direği varsa bayrak; törenden önce indirilir ve törenle bayrak direğine çekilir.

e) Konuşmalar, İstiklâl Marşı’nın söylenmesinden önce bitirilir.

f) İstiklâl Marşı’nın ilk iki kıtası, törene katılanlar tarafından birlikte, bestesine uygun ve yüksek sesle söylenir.

g) 22/9/ tarihli ve sayılı Türk Bayrağı Kanunu ile Türk Bayrağı Tüzüğü hükümlerine uymayan bayraklar okullarda bulundurulmaz.

h) Bayraklar, okulda özenle saklanır. Özelliği kaybolan bayrakların kullanımdan kaldırılması mevzuatına göre yapılır.

ı) Törenlerin yürütülmesinden okul müdürü sorumludur.

YEDİNCİ BÖLÜM

Bayramlar, Belirli Gün ve Haftalar

Millî Bayramlar ve Yerel Kurtuluş Günleri

Madde 30 — Okullarda kutlanacak millî bayramlar ve yerel kurtuluş günleri;

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı.

19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı.

30 Ağustos Zafer Bayramı.

Yerel Kurtuluş Günleri.

Millî bayramlar ve yerel kurtuluş günlerinin kutlanmasında aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur;

a) Okullar, millî bayramlar ve yerel kurtuluş günlerinin kutlanması ile ilgili okul içi ve okul dışı etkinliklere bütün imkânlarıyla katılırlar. Millî bayramlar ve yerel kurtuluş günlerinde öğretmen ve öğrenciler kendilerine verilen görevleri yaparlar.

b) Okullar, yaz tatiline rastlayan kutlamalara, kutlama komitesince hazırlanan programa göre temsilî olarak katılırlar.

c) Okullar, kutlamalarda ilgili mevzuat hükümlerince donatılır. Büyük yerleşim merkezlerinde okulların bütünüyle katılamaması durumunda törenler okullarda yapılır. Bu törenlerde ilgili mevzuatta belirtilen esaslara göre hareket edilir.

Dinî Bayramlar

Madde 31 — Pansiyonlu ve yatılı okullarda Ramazan ve Kurban Bayramları yönetici, öğretmen, öğrenci ve diğer personelin katılımıyla kutlanır.

Belirli Gün ve Haftalar

Madde 32 — Okul/kurumlarda anılacak, kutlanacak gün ve haftalar, ekte düzenlenmiştir (EK-2).

Çevrenin özelliği, okulun fizikî durumu ve imkânları göz önünde tutularak okul yönetimince belirlenen bu etkinliklerin hangilerinin sınıf içi, sınıflar arası veya okul düzeyinde gerçekleştirileceği ve bu etkinliklerde hangi kulüp ve öğrencilerin görevlendirileceği öğretmenler kurulunca kararlaştırılır.

Belirli gün ve haftalarla ilgili etkinliklere, öğrencilerin aktif katılımları sağlanır.

Daha kapsamlı yapılması istenen etkinliklerin planlanması, eğitim bölgeleri koordinatör müdürü ile il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince yapılır.

Tutulacak Defter ve Dosyalar

Madde 33 — Öğrenci kulüplerinin çalışmalarında Toplantı Karar Defteri, Evrak Dosyası ve Zimmet Defteri tutulur.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Çeşitli Hükümler

Diğer Eğitim Kurumlarındaki Sosyal Etkinlikler ile Özel Yönetmeliği Bulunan Kollar

Madde 34 — Çıraklık ve Yaygın Eğitim Kurumları ile diğer eğitim kurumları kendi konumlarını dikkate alarak sosyal etkinliklerini bu Yönetmelik hükümlerine göre yürütürler.

Özel Yönetmelikler

Madde 35 — Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce çıkarılmış olan; Okul Spor Kolları, Kooperatifçilik Kolu, Sivil Savunma Kolu yönetmeliklerinin adında ve madde metinlerinde geçen "kol" ibaresi "kulüp" olarak değiştirilmiştir.

Yönetmelikte Yer Almayan Hükümler

Madde 36 — Bu Yönetmelikte yer almayan hususlarda Millî Eğitim Bakanlığının diğer mevzuat hükümlerine uyulur.

DOKUZUNCU BÖLÜM

Son Hükümler

Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat

Madde 37 — 25/5/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İlköğretim, Lise ve Dengi Okullar Eğitici Çalışmalar Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

Madde 38 — Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 39 — Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.

EK-1

ÖĞRENCİ KULÜPLERİ ÇİZELGESİ

Kültür ve Edebiyat Kulübü

Yayın ve İletişim Kulübü

Müzik Kulübü

ResimKulübü

Tiyatro Kulübü

Kütüphanecilik Kulübü

Sivil Savunma Kulübü

Gezi,Tanıtma ve Turizm Kulübü

Çevre Koruma Kulübü

Satranç Kulübü

Hayvanları Koruma Kulübü

Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma, Çocuk Esirgeme, Yeşilay ve BenzeriKulüpler

Sağlık, Temizlik,Beslenme ve Kızılay Kulübü

Spor Kulübü

Bilim-Fen ve Teknoloji Kulübü

Fotoğrafçılı Kulübü

Trafik Güvenliği ve İlkyardım Kulübü

Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma ve Okul Müzesi Kulübü

İzcilik Kulübü

BilinçliTüketici Kulübü

Meslek Tanıtma Kulübü

Demokrasi, İnsan Hakları ve Yurttaşlık Kulübü

Engellilerle Dayanışma Kulübü

Yeşili KorumaKulübü

Çocuk Hakları Kulübü

Felsefe Kulübü

EK –2

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR ÇİZELGESİ

Günler ve Haftalar

İlköğretim Haftası (Eylül ayının 3. haftası)

Gaziler Günü (19 Eylül)

Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim)

Ahilik Kültürü Haftası ( Ekim)

Birleşmiş Milletler Günü (24 Ekim)

Kızılay Haftası(29 Ekim-4 Kasım)

Lösemili Çocuklar Haftası ( Kasım)

Atatürk Haftası ( Kasım)

Afet Eğitimi Hazırlık Günü (12 Kasım)

Dünya Felsefe Günü(20 Kasım)

Öğretmenler Günü (24 Kasım)

Dünya AIDS Günü(1 Aralık)

İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası (10 Aralık gününü içine alan hafta)

Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası ( Aralık)

Enerji Tasarrufu Haftası (Ocak ayının 2. haftası)

Sivil Savunma Günü(28 Şubat)

Yeşilay Haftası (1Mart)

Girişimcilik Haftası (Mart ayının ilk haftası)

Bilim ve Teknoloji Haftası ( Mart)

İstiklâl Marşı’nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’u Anma Günü (12 Mart)

Tüketiciyi Koruma Haftası( Mart)

Çanakkale Şehitlerini Anma Günü (18 Mart)

Türk Dünyası ve Toplulukları Haftası (21 Mart Nevruz gününü içine alan hafta)

Orman Haftası( Mart)

Dünya Tiyatrolar Günü (27 Mart)

Şehitler Haftası(14 Nisan)

Turizm Haftası( Nisan)

Dünya Kitap Günü ve Kütüphaneler Haftası (23 Nisan gününü içine alan hafta)

Bilişim Haftası (Mayıs ayının ilk haftası)

Trafik ve İlkyardım Haftası (Mayıs ayının ilk haftası)

Vakıflar Haftası(Mayıs ayının 2. haftası)

Engelliler Haftası ( Mayıs)

Müzeler Haftası( Mayıs)

Hava Şehitlerini Anma Günü (15 Mayıs)

Çevre Koruma Haftası (Haziran ayının 2. haftası)

Mahallî Kurtuluş Günleri ve Atatürk Günleri ile Tarihî Günler (Gerçekleştiği tarihlerde)

EK-3

SOSYAL ETKİNLİKLER YILLIK ÇALIŞMA PLÂNI

Okulun Adı:

Öğretim Yılı : /

KATILIMCI ÖĞRENCİ SAYISI

HAFTA

AMAÇ

YAPILACAK ETKİNLİKLER

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR

ÖğrenciKulübü TemsilcisiDanışman ÖğretmenOkul Müdürü

Adı Soyadı:Adı Soyadı:Adı Soyadı:

Sınıfı: İmza:İmza:İmza:

EK-4

SOSYAL ETKİNLİKLER PROJE ÖNERİ FORMU

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir