Copy For Citation
Karaağaç Z. G., Bölükbaşı Macit Z.
International Science and Academic Congress, Konya, Turkey, 19 - 20 April , vol.3, pp
İletişim, sözlü ve sözsüz sembollerin kullanılmasıyla duygu, düşünce, tutum veya görüşlerin karşı tarafa aktarıldığı bir alışveriş sürecidir. Bu semboller dil, kelime, vurgu, şekil, eylem veya resim olabilir. İletişim hem kişilerarası hem de sosyal bağlamda merkezi bir konuma sahiptir. Her iki bağlamda da kurulan ilişkiler beraberinde iletişimi de getirmektedir. İletişimin günlük hayattaki tartışılmaz konumunun yanı sıra kişilerin ruh sağlığı açısından da önemli bir yeri bulunmaktadır. Sağlıklı iletişimin ruh sağlığı açısından koruyucu bir rolü olduğu görülmektedir. Literatürde iletişim becerilerine yönelik farklı tanımlamalar yer almaktadır. Dinleme, empati, kendini ifade etme, egoyu geliştirici dil, sözel olmayan iletişim gibi farklı iletişim becerileri tanımlanmıştır. Dinleme iletişim becerileri arasında temel bir konuma sahiptir. Çoğu zaman dinleme karşıdakinin ne dediğini duymaktan çok anlama, yorumlama, süzgeçten geçirme gibi daha karmaşık bir süreci ifade etmektedir. Dinleme aktif-pasif, empatik, amaçlı veya eleştirel gibi alt başlıklara sahiptir. İletişim, her yaştan bireyi etkileyen bir güce sahiptir. İlkokul düzeyi öğrencilerde de iletişim becerilerinin kullanılması kişilerarası ve sosyal ilişkilerin kurulmasında ve yürütülmesinde önemlidir. Alan yazın incelendiğinde iletişim becerilerini ölçmek amacıyla geliştirilen ölçeklerin çoğunlukla yetişkinlere yönelik olduğu, ilkokul düzeyindeki bireylerin iletişim becerilerini ölçecek bir ölçme aracının bulunmadığı tespit edilmiştir. Dolayısıyla bu ölçeğin geliştirilmesi ile alan yazındaki boşluğun doldurulması amaçlanmıştır. Ölçeğin dinleme, kendini ifade etme ve iletişim engelleri olmak üzere üç boyuttan oluşması amaçlanmaktadır. Ayrıca gelecekte ilkokul öğrencilerinde iletişim becerilerine yönelik yapılacak çalışmalarda araştırmacılara kolaylık sağlayacağı düşünülmektedir. Tarama yöntemi ile yapılan bu çalışmada ulaşılabilen 21 adet literatür bilgisinin derlenmesi sonucunda elde edilen kuramsal bilgi, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin iletişim becerileri düzeylerini belirlemek için bir ölçme aracı geliştirmeye dayanak olmuştur. Çalışma grubunda Eskişehir il merkezinde öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri yer alacaktır. Kuramsal dayanak doğrultusunda yazılan ölçek maddeleri öğrencilerin dikkat ve bilişsel düzeyi göz önünde bulundurularak ölçek üçlü likert olarak hazırlanmıştır. Anlaşılırlık açısından dil bilim alanından iki uzmanın ve içerik açısından PDR alanından iki uzmanın görüşüne sunulmuştur. Ölçekte iki kısım bulunmaktadır. İlk kısımda yaş, cinsiyet, kardeş sırası ve anne baba eğitim durumlarına ait demografik bilgi formu yer almaktadır. İkinci kısımda ise katılımcıların iletişim becerilerini ölçmeyi amaçlayan ölçek maddeleri yer almaktadır. Son olarak ölçek geliştirme aşamaları doğrultusunda uygulama ve istatistiki işlemler yapılarak ölçeğe son halinin verilmesi, saha ve alan yazına kazandırılması planlanmaktadır.
Bu doküman şimdiye kadar kez indirilmiş. (Bugün:0 , Bu ay)
Bu dosyaya 3 kişi oy verdi. Oy ortalaması 10
Teşekkür Edenler:(3)Hasan Yiğit, Ali Topal, Keymin Keymin,
Bu araştırmada, ilkokul matematik programını değerlendirmede kullanılabilecek bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Ölçeğin ön deneme formu olarak hazırlanan madde, sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği varimax rotasyonlu temel bileşenler analizi ile incelenmiştir. Analizler sonucunda ölçeğin toplam varyansın %’sini açıklayan tek faktörden oluştuğu görülmüştür. Madde analizi sonucunda 12’si olumsuz 66’sı olumlu olmak üzere toplam 78 maddelik bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı (Cronbach Alfa) olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına bakılarak, İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği (İMPDÖ) olarak adlandırılan bu ölçeğin, eğitim alanında kullanılabilecek, geçerli ve güvenilir bir araç olduğu belirtilmiştir.
Anahtar Kelimeler:
In this study, it was aimed at developing a scale for evaluating Primary School Mathematics Curricula. A preliminary form of the scale included Five-point Likert-type items and data was collected from a total of participants who were in-service elementary school teachers. For construct validity, varimax orthagonal rotation connects with principal component analysis was used. In the result of factor analysis, the scale involves in one factor explaining % of total variance. Based on the result of item analysis, scale consisted of 78 items of which 66 were positive and 12 were negative. The overall Cronbach-alpha coefficient of the scale was high (α= ) indicating that it was a fairly consistent funduszeue.info results of the study indicate that the scale named as primary school mathematics curricula evaluation scale (PMCES) has good psychometric properties and is reliable and valid. It can be used reliably in future educational researches
Keywords:
Tam Metin
Bibtex | @araştırma makalesi { pauefd, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {}, volume = {37}, number = {37}, pages = {21 - 33}, title = {İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği}, key = {cite}, author = {Öksüz, Cumali} } |
APA | Öksüz, C. (). İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 37 (37) , . |
MLA | Öksüz, C. "İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 37 ( ): < |
Chicago | Öksüz, C. "İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 37 ( ): |
RIS | TY - JOUR T1 - İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği AU - CumaliÖksüz Y1 - PY - N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 21 EP - 33 VL - 37 IS - 37 SN - M3 - UR - Y2 - ER - |
EndNote | %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği %A Cumali Öksüz %T İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği %D %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P %V 37 %N 37 %R %U |
ISNAD | Öksüz, Cumali . "İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 37 / 37 (Ocak ): . |
AMA | Öksüz C. İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği. PUJE. ; 37(37): |
Vancouver | Öksüz C. İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. ; 37(37): |
IEEE | C. Öksüz , "İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği", , c. 37, sayı. 37, ss. , Oca. |
levolii16 Ocak
Çok teşekkür ediyoruum. Güzel bir proğram. Ancak not girişine müsade etmiyor. Koruma var diyor. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim.
Sencer YAYLACI07 Ocak
Merhaba. Daha önceden günlükte paylaşmış olduğunuz kazanım değerlendirme ölçeğini indirmiştim. Ancak bilgilerimi ve listemi doldurup, makroları etkinleştirdikten ve "bir sefer tıkla" dediğiniz yere tıklayıp sonuna kadar bekledikten sonra bazı derslere not girişi yapıyorum. Ama işlem bitiği zaman sayfa korumasınıd a kaldırdığım halde sizin okulun ismi ve sizin isminiz çıkıyor nasıl düzeltebilirim
hesap Ocak
1.dönem ve 2. dönem toplu sonuçlarında var olan bazı hatalar giderildi.
Dosyanın güncel linki aşağıdadır.
funduszeue.info
Selam ve dua ile güle güle kullanınız.
hesap Ocak
Kazanım değerlendirme ölçekleri, 2. dönem toplu sonuçlarında var olan bazı hatalar giderildi.
Güncel link:
funduszeue.info
Selam ve dua ile güle güle kullanınız.
ERDEM Ocak
Sayın Hocam ,öncelikle emeğinize yüreğinize sağlıfunduszeue.info sadece bende o şekilde hesaplama yapıyor funduszeue.info Beden Eğitimi ve Oyun dersinde toplu sonuç kısmında sürekli geliştirilmeli çıkıfunduszeue.infoılarımla.
hesap Aralık
Sayın hocalarım. Dosya ile ilgili yaşadığınız sorunları aşağıdaki linke yazınız.
funduszeue.info
Linke ulaşmak için adresi kopyalayıp internet tarayıcınızın adres çubuğuna yapıştırınız.
Selam ve dua ile kolay gelsin,güle güle kullanın.
ayaz Aralık
Hocam öncelikle emeğinize sağlık. Ana sayfada yer alan bilgileri değiştirmemize rağmen çıktı alırken okul ismi ve puanlama yapan isimde değişiklik funduszeue.info için ne yapabiliriz
barbaross17 Aralık
Ellerinize sağlık hocam,Allah razı olsun.
cmustafaengin17 Aralık
Hah çok şükür sıkıntı yok iniyor. Çok teşekkürler hocam. Çok sağ olun.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası