fulya hoca paragraf / TYT Türkçe'de Sorulan ''Masal Dinlememiş Çocuklar" Sorusuna Gelen Birbirinden Derbeder Yorumlar

Fulya Hoca Paragraf

fulya hoca paragraf

FULYA HOCA FULYA HOCA PARAGRAF

FULYA HOCA FULYA HOCA PARAGRAF PARAGRAFTA KONU PARAGRAFTA ANA DÜŞÜNCE Bu parçada ne anlatılıyor? sorusunun cevabı. Soru tipleri: Bu parça aşağıdaki sorulardan hangisine karşılık söylenmiş olabilir? Bu parçada aşağıdakilerden hangisi anlatılmaktadır? Bu parçada aşağıdakilerden hangisi üzerinde durulmaktadır? Başlık, konunun özetidir. Paragrafta, yazarın okuyucuya vermek istediği mesaj, yazıyı yazma amacı ana düşünceyi verir. Paragrafa sorulan “Yazarın vermek istediği mesaj nedir, yazar niçin anlatıyor?” sorularının cevabıdır. Bu paragrafın ana düşüncesi aşağıdakilerden hangisidir?” Bu paragrafta anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? Bu parçada aşağıdakilerden hangisi vurgulanmıştır?

FULYA HOCA ANLATIM BİÇİMLERİ AÇIKLAMA TARTIŞMA *Bilgi verme amaçlı yazılardır. *Açık bir üslup, yalın bir dil kullanılır. *Tanımlama,karşılaştırma ve örneklerden yararlanılır. Yakup Kadri Karaosmanoğlu edebiyatımızın önde gelen sanatçılarından biridir. Roman, hikâye, anı gibi değişik alanlarda eserler vermiş olan sanatçı daha çok romanları ile tanınmaktadır. Romanlarında önceleri kişisel konuları işleyen sanatçı daha sonra toplumsal konulara yönelmiştir. *Okuyucunun düşüncelerini değiştirmeyi amaçlar. *Bir düşünceye karşı çıkma ve ispatlamaya çalışma vardır. Yazının başlığı “Doğa mı, Endüstri mi?” de olabilirdi. Bir yeğleme söz konusu olsaydı hangisini seçerdiniz siz? Bana sorulsa, “Doğa” derdim hiç duraksamadan. Tutuculuk mu bu? Böyle düşünenler de çıkabilir. Endüstrileşmeye karşı çıkmıyorum ben, endüstrinin doğa zararına gelişmesine karşı çıkmıyorum. Buna tutuculuk diyeceklerse varsın desinler.

FULYA HOCA BETİMLEME ÖYKÜLEME *Amaç anlatılanları okuyucunun gözünde canlandırmaktır. *Sözcüklerle resim yapmaktır. *Duyularla ilgili ayrıntılardan yararlanır. Güneşin altında göz kamaştırıcı pırıltılarla yanan deniz, ta uzaklarda açıklı koyulu gölgelere bürünen Midilli Adası'na kadar uzanıyor, bunun sağ yanından geçerek, ufukta sisler içinde gökle birleşiyordu. Kazdağı'nın körfeze kadar yaklaşan eteklerini sayılamayacak kadar çok, her biri başka renk ve biçimde, irili ufaklı dağlar ve tepeler çevi­riyordu. Arkamızda Sarıkız, bu dağların en yüksek * Bir olay ya da durumu; yer,zaman ve kişiler çerçevesinde anlatır. Nuran’ın gitmesiyle zihni hayatı durmuş gibiydi. Sanki genç kadın bu mazi rüyasının bütün canlı ve güzel taraflarını beraberinde götürmüş, yerinde tıpkı Mümtaz’ın hayatı gibi bir kül yığını kalmıştı. O kadar dikkatle hazırladığı, beraberinde yaşadığı kahramanlar, bir daha dirilmelerine imkân olmayan gölgeler, sıska ve cansız kuklalar olmuşlardı.

FULYA HOCA DÜŞÜNCEYİ GELİŞTİRME YOLLARI TANIMLAMA KARŞILAŞTIRMA “Bu nedir?” sorusunun cevabını veriyorsa tanım cümlesidir. İnsan beyninin dayanağıdır kitap. Önce kültür birikiminin saklayıcısı,sonra yaşanan kuşakların oluş halindeki düşünce, duyuş ve görüşlerinin yayılmasını sağlayan araçtır. En az iki varlığın,kavramın ya da düşüncenin benzerliklerini ve karşıtlıklarını ortaya koymaktır. Karşılaştırma paragraflarında genellikle “ise, de, gibi, kadar, en” gibi sözcükler kullanılır. Bir romanın kitap olarak okunması ile filminin izlenmesi arasında büyük farklar oluyor.

Örneklendirme (Örnekleme) Tanık Gösterme (Alıntılama) FULYA HOCA Örneklendirme (Örnekleme) Tanık Gösterme (Alıntılama) Ana düşünceyi belirginleştirmek için konuyla İlgili örnek vermektir. Renklerin insan psikolojisi üzerinde bazı etkileri olduğu belirlenmiştir. Örneğin beyaz, açık sarı insanı dinlendirir; pembe, mavi canlandırır; mor, kahverengi gibi koyu renkler yorar, karamsarlaştırır. Savunulan görüşün desteklenmesi için alanında yetkin kişilerin görüşlerinden alıntı yapmaktır. Jan Paul Sartre şöyle der: "İnsan bazı şeyleri söylemeyi seçtiği için yazardır." Bu görüşe katılmamak mümkün mü? Söz sanatçısı dediğin, herkesin söylemek isteyip de söyleyemediği sözleri, kendine özgü biçimler arasından seçerek söyleyivermeli ve okuyucuya : "Benim söylemek istediğimden daha güzel" dedirtmeli.  

Sayısal Verilerden Yararlanma FULYA HOCA Benzetme Sayısal Verilerden Yararlanma Anlatıma güzellik ve güç katmak için aralarında anlam ilgisi bulunan iki varlık ya da kavramın yakıştırılması. Ovadan bakınca çelikten dev bir testere ağzını andıran tepeler, yaz kış ışıldıyordu. Son yıllarda, zarar gören orman alanları hızla genişlemiştir. Örneğin,’de Almanya’daki ormanların % 8’i çevre kirliliğinden etkilenmişken bu rakam ’te % 50’ye yükselmiştir.

AÇIKLIK:Anlatımın hiçbir tartışmaya yol açmadan, tek bir yargıyı açıkça ifade etmesidir. Açık anlatımdan birden çok yorum çıkmaz, herkes aynı şeyi anlar. DURULUK:Anlatımda, gereksiz sözcüğün bulunmamasıdır. YALINLIK (SADELİK): Anlatımın süsten (söz sanatları, ağır sözcükler ve özenli uzun cümlelerden) uzak olmasıdır. AKICILIK:Anlatımın pürüzsüz olması, hiçbir engele uğramadan akıp gitmesi demektir. Anlatım sırasında ses akışını bozan ses veya sözcüklere yer verilmesi veya söylenmesi güç sözcüklerin metinde kullanılması akıcılığa engel olan durumlardır. DOĞALLIK (İÇTENLİK,SAMİMİYET): Anlatımın zorlamalardan, yapmacıklıktan uzak olarak, içten bir anlatımla samimi bir şekilde yapılmasıdır. ÖZGÜNLÜK: Anlatımın veya düşüncelerin başka bir anlatıma veya düşünceye benzememesi, hiçbir yapıtı veya düşünceyi taklit etmemesidir. ÖZLÜLÜK: Az sözle çok şey anlatmaktır. TUTARLILIK: Anlatımın mantık kurallarına uyması, duygusal ve düşünsel çelişkiler taşımaması, konudan sapılmaması tutarlılıkla ilgilidir.

\n

İktidar cenahı seçim söylevlerinde muhalefeti yine teröristlikle, ama herhalde yenilik olsun diye (!) epey de \"LGBT’ci\" olmakla suçladı. Şu dönemde iktidarın uygulamalarıyla \"yenilik\" sözcüğünü bir araya getiren ancak faşizmin bir başka boyutu olabiliyor. \"Onur Haftası\"nda yürüyüşlerin yasaklanması da aynı çerçevedendi: açıktan cinsiyetçilik, diğer adıyla cinsiyet ayrımcılığı. Duvar gazetesi yazarı Berrin Sönmez’in bu konudaki yazısı gayet aydınlatıcı bir katkı oldu.[1]

\n

Sönmez, konuyla ilgili aydınlatıcı tarihsel karşılaştırmaların yanı sıra, geçen yıl Mersin Valiliği’nce konulan gösteri yasağına karşı açılan davanın Ocak ’te yasağın iptaliyle sonuçlandığını da hatırlatıyor. Gelgelelim, mahkemenin hükmüne rağmen bu yasağın ardı arkası kesilmiş değil. Açık ki kendilerinin \"LGBT’ci\" olmadığını düşündürmek ihtiyacı içinde olanlar ya da bu ısrarlarını oy kazanmanın bir yolu sayanlar var ve bu uğurda mahkeme kararlarını hiçe saymak suçunu bir kez daha işlemeyi de göze alıyorlar.

\n

Bugünlerde bir de bol miktarda \"değerler\"den söz ediliyor sevgili Rumi. Ortaöğrenime \"değerler eğitimi\" için imamların atanması söz konusu. Bu yöndeki haberleri okuyunca aklım ilk elde iki çağdaş düşünüre gidiyor: Biri İrlandalı barış mimarı Richard Kearney, diğeri ise Ioanna Kuçuradi Hocamız.

\n

Kearney, kendi deyişiyle zamanımızın önde gelen kaygılarından biri olarak \"değer kaygısı\"nı konu edinen Poetics of Modernity[2]adlı çalışmasında, \"değerler\" meselesinin yüzyıllardır şu üç ana başlık altında yer bulmuş olduğunu anlatıyor. Biraz serbest bir çeviriyle: 1) İyi olanın ayırt edilmesi (etik); 2) sanat olanın ayırt edilmesi (estetik); ve 3) Tanrısal olanın ayırt edilmesi (din). Bu başlıkları farklı düşünürlerce ortaya konulmuş başlıca tezlerle iç içe, geniş açılardan ele alıyor Kearney. Güncel durum için ise, çağdaş vicdan travmalarının da etkisiyle \"değer\"in gitgide daha kararsız ve kaçamak bir hal aldığı, hatta düpedüz yok olduğu minvalinde gitgide güçlenen görüşlerden söz ediyor. Kitabın ilk fırsatta Türkçeye çevrilmesini dileyelim.

\n

Bizim güncel konumuz olan \"değerler eğitimi\"ne gelince. Bu konuda şanslı sayılırız, çünkü evrensel kültürün üstatlarından hocamız Ioanna Kuçuradi’nin tam da bu konuyu ilgili herkesin ve orta öğretimden itibaren de öğrencilerle öğretmenlerin yararlanabileceği biçimde anlattığı videolar YouTube’da, elimizin altında.[3] Kuçuradi’nin benzer konularda başka konuşmaları da var, tekrar tekrar izlenesi. Burada, onu dinlerken aldığım bazı notları aktaracağım.

\n

Hocamız, eğitimin iki tür yetenek kazandırması gerektiğini söylüyor: Bilgisel yetenekler ve bilgilerin kullanılışına ilişkin, etik yetenekler. Günümüzde bu ikinci tür eğitimin, yani işin etik yönünün hemen hiç kazandırılmadığını, bilgisel ve teknik yeteneklerle yetinildiğini anlatıyor ve aradaki farkı örneklerle açıklamak için dünya edebiyatının Albert Camus’nün ünlü Veba’sı gibi metinlerine başvuruyor Kuçuradi.

\n

Onu dinlerken aklımdan en klasik tarihsel örnek geçiyor: yüzyılın ilk yarısında nükleer enerjiyle ilgili keşif ve icatlar teknik bilgi açısından uç noktalardaki gelişmeler olarak kabul görürken, bu teknolojinin atom bombası yapımında kullanılması ve 2DS’de ABD tarafından Hiroşima ile Nagazaki’nin bombalanması gibi \"uygulamalar\", etik açıdan hiçbir biçimde kabul edilemez sayılmıştır. Hiroşima’ya bombayı atan pilotun sonradan intihar ettiğini biliyoruz.

\n

\"Değerler\" konusunda birbirinden çok farklı gelenekler olabildiğini de biliyoruz. Sırası geldikçe öğrenilmesi ve bilinmesi gerekecek farklılıklar söz konusu. Kuçuradi’nin anlattığı değerler eğitimi, şu ya da bu ideolojiyi, dini ya da mezhebi değil, evrensel, yani tüm insanlığı ilgilendiren bakış açılarını ve ilgili problemleri temel alıyor. Kanımca bu temelden başlanması ve konular dallanıp budaklanırken temelin terk edilmemesi hayati önemdedir.

\n

Kuçuradi, edinilen bilgilerin uygulanması sırasında ortaya çıkabilen önemli sorunlardan birinin çıkar çatışmaları olduğuna dikkat çekiyor. Bireysel çıkarlar, grup çıkarları ve ulusal ya da daha genel çıkarlar arasında olabilen çatışmalar, etik problemlerdendir. Burada ilk adım, problemin adının konulmasıdır ve ilk çatışma da buradan çıkabilmektedir. Sözgelimi Camus’nün Veba romanında hastalığın adının bilgiye dayalı olarak konulması etik açıdan doğru bir edimdir. İşinize gelmediği için adlandırmayı gerektiği gibi, benzerlikleri birleştirmek yoluyla yapmıyorsanız ya ezbere ya da kişisel çıkara dayalı bir değerlendirme yapmışsınızdır. Çıkara dayalı olmayan değerlendirmeler, etik anlamda ahlakidir. Doğru bir değerlendirme yapmaktan kaçındıysak, etik bakış ayrıca bunun nedenini de düşünmemizi gerektirir.

\n

Kuçuradi hoca, \"değerler eğitimi\" konulu konuşmalarının ikincisinde, örnek metin olarak yine bir sanat metnini, Fransız yazar Jean Anouilh’in yazdığı \"Beckett ya da Tanrının Oyunu\" adlı tiyatro oyununu alıyor. Bu metin de bize, ayrı ayrı ele aldığımızda etik açıdan doğru bulabileceğimiz iki edimi bir arada düşündüğümüz zaman ortaya bir problem çıkabildiğini göstermektedir. Bir \"değer\" için bir başka \"değer\"i harcamak diye özetleyebileceğimiz, ilgi çekici problemlerdir bunlar.

\n

Eskiden daha çok \"erdemler\" adı verilen kişi özellikleri, başkalarıyla olan ilişkilerimizde ortaya çıkanlardır. Hocamızın bu konuda verdiği örnek, Kaddafi’nin öldürülmesi olayıdır. O olaya bütün dünyada bir tek karşı ses çıkmış: Birleşmiş Milletler İnsan Hakları görevlisi. Burada karşımıza çıkan etik problem, \"ceza\" kavramı ile \"intikam\" kavramı arasındaki ilişki, daha doğrusu temel farklılık oluyor ve bizi \"değerlerin korunması\" meselesine götürüyor

\n

İçimden bir ses, büyüme çağında olsun olmasın tüm insanların, edebiyat ile etik arasında böyle somut bağlantılar kuran düşünme yaşantılarından hem yararlanacağını hem de hoşlanacağını söylüyor. Cami hocaları dahil. Etik elbette cami mensuplarının da ilgi alanına girer. Ancak, \"değerler\" yani etik eğitimi dinsel ve mezhepsel olandan bağımsız, daha temel ve daha ortak koşullar gerektiriyorsa, ki herhalde öyledir, \"değerler\" de \"öncelikle\" buna uygun kaynaklardan yararlanılarak gerçekleştirilmeli ya da en azından öyle başlatılmalıdır.

\n
\n

[1]  Berrin Sönmez, \"LGBTİ+ aktivizmiyle barışamayan İslam değil ataerki\",

\n

Duvar gazetesi,

\n

funduszeue.info

\n

[2] Poetics of Modernity: Toward a Hermeneutic Imagination, Humanity Books, , funduszeue.info vd.

\n

[3]1. Bölüm (yarım saat): funduszeue.info?v=ipMm5CYdEYYhttps://

\n
    \n
  1. Bölüm ( dakika): funduszeue.info?v=xVefdLeVhPM
  2. \n
  3. Bölüm (20 dakika): funduszeue.info?v=Q88NhXSmK_I
  4. \n
\n

Ayrıca: funduszeue.info?v=4BRLXqBt0c4

\n\n\n\n\n\n\n
\n

Necmiye Alpay kimdir?

\n

Çalışmaları dil üzerinde yoğunlaşan Necmiye Alpay yılında doğdu. yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'ni (Mülkiye) bitirdi.

\n

'de Paris-Nanterre Üniversitesi'nden uluslararası iktisat alanında doktora derecesi aldı. Mülkiye'deki öğretim üyeliği 12 Eylül darbesi ile başlayan süreçte sona erdi. İzleyen yıllarda akademide ‘Türkçe' ve ‘Yaratıcı Yazarlık' alanlarında dersler verdi.

\n

yılından itibaren uzun süre Radikal gazetesinde Dil Meseleleri üzerine yazdı. yılında İsviçre'nin Almanca PEN Merkezi tarafından onur üyeliğine seçildi. 

\n

Kitapları

\n

- Türkçe Sorunları Kılavuzu (Metis Yayınları)

- Dilimiz, Dillerimiz / Uygulama Üzerine Yazılar (Metis Yayınları)

\n

- Dil Meseleleri / Uygulama Üzerine Yazılar II (Metis Yayınları)

\n

- Yaklaşma Çabası (Kanat Yayınları)

- Beklediler Gitmedik (Edebi Şeyler Yayıncılık)

\n

Çevirileri

\n

- Kültür ve Emperyalizm (Edward Said, Hil Yayınları)

- Tarihsel Kapitalizm (I. Wallerstein, Metis Yayınları)

\n


- Aydın Kesimi Üstüne (Vladimir İ. Lenin, Başak Yayınları)

\n


- Modernleşmenin Eşiğinde Osmanlı Kadınları (Madeline C. Zilfi, Tarih Vakfı Yurt Yayınları)

\n


- Şiddet ve Kutsal (Rene Girard, (Kanat Yayınları)- Freud ve Felsefe (Paul Ricoeur, Metis Yayınları)

\n


- Bilge Sokrates'in Ölümü (Jean Paul Mongin, Metis Yayınları / Küçük Filozoflar Dizisi)

\n


- Martin Heidegger'in Böceği (Jan Marchand, Metis Yayınları Küçük Filozoflar Dizisi)

\n


- Diyojen Köpek Adam (Jan Marchand, Metis Yayınları Küçük Filozoflar Dizisi)

\n
\n\n

TYT Türkçe'de Sorulan ''Masal Dinlememiş Çocuklar" Sorusuna Gelen Birbirinden Derbeder Yorumlar

Haberler

Goygoy

TYT Türkçe'de Sorulan ''Masal Dinlememiş Çocuklar" Sorusuna Gelen Birbirinden Derbeder Yorumlar

Milyonlarca aday, bugün sabah saatlerinde YKS'nin ilk oturumu olan TYT sınavına girdi. Üniversiteye geçiş sınavı olarak da adlandırılan TYT'nin sona ermesiyle beraber sosyal medyada hareketlilik de hız kazandı. Matematik, sosyal bilimler ve fen bilimleri sorularını yanıtlayan adayların gündeminde yer alan asıl ders Türkçe oldu. Türkçe soruları arasında yer alan 'Masal dinlememiş çocuklar büyüyünce kendi resimlerini bile cetvelle çizerler' sorusu ise adayları adeta derbeder etti

Üç milyonu aşkın aday bugün ÖSYM tarafından düzenlenen YKS'nin ilk oturumu olan TYT'de ter döktü.

Üç milyonu aşkın aday bugün ÖSYM tarafından düzenlenen YKS'nin ilk oturumu olan TYT'de ter döktü.

İlk oturumun bitmesiyle beraber adaylar soluğu adeta sosyal medyada aldı. Twitter'ın çalkalanmasına sebebiyet veren ders ise Türkçe oldu.

İlk oturumun bitmesiyle beraber adaylar soluğu adeta sosyal medyada aldı. Twitter'ın çalkalanmasına sebebiyet veren ders ise Türkçe oldu.

Zorlu sınavda sorulan ''Masal dinlememiş çocuklar büyüyünce kendi resimlerini bile cetvelle çizerler'' sorusuna gelen tepkiler resmen duygu seli yaşattı.

Zorlu sınavda sorulan ''Masal dinlememiş çocuklar büyüyünce kendi resimlerini bile cetvelle çizerler'' sorusuna gelen tepkiler resmen duygu seli yaşattı.

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

👇

İlginizi Çekebilir

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası