field doğal tarih müzesi / Field Doğal Tarih Müzesi

Field Doğal Tarih Müzesi

field doğal tarih müzesi

Dişi zebra köpekbalığı tek başına üremeyi tercih etti

ABD'nin Chicago kentindeki Field Doğal Tarih Müzesi'nde bir akvaryumda yaşayan dişi zebra köpekbalığı etrafındaki iki sağlıklı erkeğe rağmen kendi yumurtalarını kendisi dölledi.

Müzede görevli uzmanlara göre, "bakire doğum" da denen eşeysiz üreme biçiminin riskleri ve yararlarına dair önceki varsayımlara meydan okuyor.

EŞ BULMANIN ZOR OLDUĞU DURUMLARDA ÜREMEK İÇİN KULLANILAN B PLANI

Bilim insanları bu üreme biçimine partenogenez adını veriyor. Bitkilerde, böceklerde, balıklarda, sürüngenlerde ve hatta kuşlarda bile görülen partenogenez, tek bir döllenmemiş yumurtadan embriyoların gelişmesi anlamına geliyor. Diğer bir deyişle dişilerin erkeğe ihtiyaç duymadan üreyebilmesi demek.

Independent Türkçe'nin haberindeaktardığıgibi canlı grupları, partenogenezi eş bulmanın zor olduğu durumlarda üremek için B planı olarak kullanıyor. Bu nedenle Latince adı Stegostoma fasciatum olan zebra köpekbalığının eşeysiz üremeyi tercih etmesi araştırmacıların hemen dikkatini çekti.

Hakemli bilimsel dergi Journal of Fish Biology'de yayımlanan araştırmanın ortak yazarı Kevin Feldheim, bunun son derece nadir görüldüğünü söyledi.

"Etrafta sağlıklı eşler varken bile köpekbalıklarının partenogenez yoluyla yavruladığını gördüğümüz ikinci vaka" diyen bilim insanı, şöyle ekledi:

Bu yeni makale, 'bakire doğumların' neden gerçekleştiğini öğrenme yolunda atılan bir başka adım.

Araştırmacılar zebra köpekbalığının eşeysiz ürediğini iki yavrusu üzerinde yaptıkları incelemelerde fark etti.

Yavruların DNA'sını inceleyen araştırmacılar, bir babanın genetik katkısına dair herhangi bir ipucu bulamadı. Babanın katkısını yansıtması gereken birkaç gen çifti, annenin genlerinin özdeş kopyalarıydı.

Yavrular normalde kendi başlarına yumurtadan çıkabiliyor. Ancak akvaryum personeli bunların yumurtalarını açmak zorunda kaldı. İki yavru da yalnızca birkaç ay hayatta kalabildi.

Yavrular, muhtemelen zararlı aleller nedeniyle öldü. Diğer bir deyişle anne köpekbalığının genlerinin işlevsiz veya kusurlu kopyaları nedeniyle hayatta kalamadılar. Eşeyli üreme yoluyla dünyaya gelen yavrularda bir ebeveynin kusurlu genleri genellikle diğerinin baskın genleri tarafından telafi ediliyor.

Yine de bilim insanları partenogenezin nesli tükenmekte olan hayvanların kurtarılmasında kilit bir rol üstlenebileceğini düşünüyor. Bu nedenle partenogenezle ilgili çalışmalara büyük önem atfediliyor.


Dişi zebra köpekbalığıKöpekbalığıköpekbalığı üreme

Field Doğal Tarih Müzesi Nerede, Uydu Görüntüsü Haritası, Ulaşım Yol Haritası

Dünya Haritası »  Amerika Birleşik Devletleri Haritası »  Chicago Haritası » Field Doğal Tarih Müzesi Haritası

Field Doğal Tarih Müzesi Haritası

 


Field Doğal Tarih Müzesi, Chicago için Coğrafi Konum Yer Koordinatları; Enlem: 41° 51' 58¨ N Boylam: -87° 37' 1¨ E

GPS Navigasyon Cihazınız için Field Doğal Tarih Müzesi, Chicago Coğrafi Koordinatları ise ; Enlem: 41.866108 Boylam: -87.61702 şeklindedir.


Field Doğal Tarih Müzesi, Chicago Haritası Kullanımı

Şu an "Field Doğal Tarih Müzesi, Chicago Haritası" sayfasındasınız. Field Doğal Tarih Müzesi, Chicago haritasını farenizin sol tuşuyla tutarak yukarı-aşağı, sağa-sola hareket ettirebilirsiniz. Field Doğal Tarih Müzesi, Chicago Google haritasını sol üstteki işaretlerden "+"ya basarak (ya da çif tıklayarak) büyütebilir, "-"ye basarak küçültebilirsiniz. Farenizin üzerinde, ortada bulunan tekerlek tuşunu ileri-geri hareket ettirerek de Field Doğal Tarih Müzesi, Chicago haritasını büyütüp, küçültebilirsiniz. Sağ üstteki bölümden Field Doğal Tarih Müzesi, Chicago Google haritasını, uydu ya da arazi haritası olarak görüntüleyebilirsiniz.
Harita üzerinde sağ üst köşedeki Harita linki sadece karayolları haritasını, Uydu linki bakmakta olduğunuz bölgenin uydu görüntülerini ve coğrafi yapısını Karma modu ise hem karayollarını hem de coğrafi yapıyı birlikte gösterir. Yine aynı bölgedeki Arazi modu ise, haritadaki arazi yapısını görüntüler.

Field Doğal Tarih Müzesi haritasına yakın yerler listesi

nefissanatlarhapishanesi

130910_bricks_kolumba2

Kolumba – Erzbischöfliches Diözesanmuseum ( Müze ) ( Köln,ALMANYA )

Arkeolojik kazılar incelendiğinde insanların kendileri için maddi ve manevi değeri olan çeşitli nesneleri, eserleri eski çağlardan beri biriktirdiği görülür. Müzeler, tüm bu eserleri bir araya getirme ve sergileme isteğiyle doğmuş; zamanla gelişip yenilenerek birçok türe ayrılmıştır.

Müzeler, cinsine, statüsüne, bağlı olduğu kuruma göre vb. sınıflandırılabilir. Ancak en ideal sınıflandırma, müzelerin içerdiği koleksiyonlara göre yapılabilir. Koleksiyonların içerikleri veya nitelikleri, bağlı oldukları kurumlar, hizmet alanları, hizmet ettikleri toplum, koleksiyonlarını sergiledikleri mekânlar ve işlevleri doğrultusunda müzeler çeşitli gruplara ayrılmıştır.

I.) Koleksiyonlarına Göre Müzeler :

Görsel sanatlar eğitiminin uygulama alanı olmaları açısından koleksiyonlarına göre sınıflandırılan müzeler arkeoloji, sanat, tarih, etnografya vb. müze türlerinden oluşur.Görsel sanatlar eğitimine hizmet etmemekle birlikte, koleksiyonlarına göre müzeler grubunda ;

A-Genel Müzeler :Bu müze türleri çok yaygın değildir. İçlerinde birçok koleksiyonu barındırabilirler. Genel müzeler diğer türlere göre en İdeali kabul edilirler.

B -Arkeoloji Müzeleri : Arkeoloji, yok olmuş kültürlere ait maddî kalıntıların tanımı ve bilimsel olarak açıklanmasına dayalı bir bilim dalıdır. Buna göre, arkeoloji müzelerini, koleksiyonları arkeolojik kazılardan çıkarılan eserlerden oluşan müzeler olarak izah etmek mümkündür. Türkiye’de en yaygın müze türü arkeoloji müzeleridir.

penn-museum-winter-2016-1280uw

Penn Arkeoloji ve Antropoloji Müzesi 

C-Sanat Müzeleri : Sanat değeri taşıyan, ancak bilimsel değeri de ihmal edilemeyecek sanat eserlerinin gruplar halinde toplanıp; birkaç yüzyılın sanat birikimini veya bir sanat akımını ya da sadece bir sanatçıyı kronolojik olarak koleksiyonlarında sergileyen ve gelişmeleri izleyen müzelerdir. Sanat müzeleri içerisine sanat tarihi, çağdaş sanat müzeleri ile resim, heykel, fotoğraf, grafik sanatlar, geleneksel el sanatları, sinema gibi diğer görsel sanatlarla ilgili müzeleri de koymak mümkündür.19. yüzyıl Batı Avrupa ve Amerika’sında, bilinen müze türlerinin yanı sıra sadece sanat eserlerinden oluşmuş koleksiyonlara sahip müzelerin de gelişimi, demokratik bir toplumun sanata olan ihtiyacını ve ilgisini yansıtır. Bu anlamda sanat müzeleri kültürel, sanatsal ve tarihi değerleri olan sanat eserlerini barındırma ve gelecek kuşaklara aktarma işlevlerinin yanı sıra, birer eğitim kurumu olma görevini de üstlenmiş olmaktadırlar.

aspen_art_museum_by_shigeru_ban

Aspen Sanat Müzesi ( Aspen – ABD ) 

D-Tarih Müzeleri : Tarih müzeleri, kısmen arkeoloji müzeleri ile bir anılmaktadır. Ancak tarih müzeleri ayrı özellikler taşırlar.Bu anlamda tarih müzeleri genel olarak bir kurumu, bir şehri, bir yöreyi, bir ülkeyi veya toplumu sistemli olarak inceleyen, tarih kronolojisini iktisadi, siyasi, toplumsal açıdan -koleksiyonlarında bir araya toplamış müzelerdir.Müzeler üzerine yapılan son istatistiklere bakıldığında müzelerin büyük çoğunluğunun tarih müzeleri olduğu görülür. Bunlar kentlerin ya da ülkelerin, etnik, dinsel, profesyonel ya da toplumsal grupların, bilim, teknoloji, tarım, endüstri, savaş, eğlence ve bunlarla ilgili günlük yaşamın, bazı nesnelerin, bazı olayların ya da önemli kişilerin ve benzer konuların tarihlerine ait müzelerdir” (Pomian, 2000:17)

history-museum_4887

Chicago Tarih Müzesi ( Chicago – ABD )

E-Etnografya Müzeleri : Etnografya (budun betimi, kavmiyat), kavimleri karşılaştırarak inceleyen, kültür oluşumlarını araştıran, kültür bilimidir. Yunanca ethnos ile graphein kelimelerinin birleşmesinden meydana gelmiştir. İnsanın toplumsal varlığını niteliksel ve niceliksel olarak inceler. Bu incelemeleri alan çalışmasına göre gerçekleştirir. Bütünlükçü bir yöntem tercih eder. Bu yönteme göre insan-toplum ilişkisi birbirinden ayrı ögeler olarak anlaşılamaz. Geleneği gezi yazıları ve sömürgecilik dönemi raporlarına da dayanmaktadır.

Etnografya müzeleri folklor, halk sanatı ve gelenekleri, millî etnografya ile ilgili müzelerdir, ileri kültürlere ait etnografik değerdeki koleksiyonları içine alır.Genel olarak arkeoloji müzeleri, bir toplumun etnograflk kültürlerine ait eserleri kapsayan müzelerdir. Etnografya müzeleri, kendi yöresi dışındaki yakın çevre kültürlerinin etnografik ürünlerini de toplayabilir. Ayrıca buna bağlı olarak bulunduğu çevre ile yakın çevresi arasında kültürel iletişimi sağlayabilir.

ethnographic-museum-of-geneva-outside

Geneva Etnoğrafya Müzesi ( Ethnographic Museum of Geneva , Geneva – İSVİÇRE )

F-Doğa Tarihi ve Jeoloji Müzeleri : Genel olarak doğada mevcut olan, ancak özelliklerine göre sınıflandırılan, eski dönemlerden kalma fosiller, mineraller, taş vb. elemanları bulunduran müzelerdir. Zooloji, bitkiler ve botanik, mineraller ve fosiller başlıkları altında koleksiyonlarına ayrıldıkları görülür. Değişik hayvan, bitki türleri, hayvanat bahçeleri, vivaryumlar, akvaryumlar, botanik bahçeleri, doğal rezervler ve doğal etkileşimler sonucu oluşmuş peyzajlar bu müzenin içeriğini oluşturur.

natural-history-museum-london

Londra Doğa Tarihi Müzesi ( Natural History Museum London , Londra-İNGİLTERE

G-Bilim Müzeleri :Koşay’a (1974:184) göre “İlim-fen müzesi veya teknik müze; insanın varlığını korumak, tabiatın güçlerini kendine ram etmek için yaptığı uzun savaş ve çabaları tanıtan, yine evvelkiler gibi insan icadı olan bir bilim kuruludur”. Yine ona göre bilimler müzesi, “insanlığın mazi, hal ve istikbalini gösteren, umuma açık bir öğretim ve eğitim kurumudur”.

top-3-museums-in-munich-germany-deutsches-museum

Almanya Bilim Müzesi ( Deutches Museum , Münih – ALMANYA )

H-Planeteryumlar:Bilim müzeleri içerisine dahil edilebilecek içeriklere sahiptirler. İçerik olarak, gökyüzünün sanal ortamda canlandırılması söz konusudur. “Planeteryumlarda öğrencilere tamamıyla serbest olarak katılımın olabileceği galaksi, yıldız kümeleri, astrofizik, astronomi tarihi, gök mekaniği gibi dersler verilir. Ayrıca onun konuları arasında astronomiyi gözlemleme, güneş sisteminin yaşı, galaksinin, evrenin ve uzayın derinliklerini araştırma inceleme vardır. Bu derslerin amacı astronomi konusunda ilgiyi sürdürmek ve bu konudaki becerileri ortaya çıkartmaktır” (Subramanian, 1977:51). Planeteryumlar bilim müzelerinden bağımsız olabildiği gibi, Boston Bilim Müzesi’nde (ABD’de) olduğu gibi bilim müzeleri içinde de yer alabilirler.

main

Nagoya Şehri Bilim Müzesindeki Planetaryum Bölümü ( Nagoya – JAPONYA )

I-Endüstri Müzeleri : “Endüstri, maden kaynaklarıyla çeşitli enerji kaynaklarının işlenmesini ve hayvansal, bitkisel ya da madeni hammaddelerin mamul madde durumuna getirilmesini amaçlayan iktisadi etkinliklerle, bu etkinliklerde kullanılan araçların tümüne denilmektedir” (Uygur, 2002:41).
Endüstri müzeleri medeniyetin temsilcileri olup bütün teknolojileri içine alır. Fabrikalar, santraller vb. bu müze türüne girer. Amaçları, ilgili bulundukları bilim kollarının öğretimine ve personellerinin yetiştirilmesine yardım ederek, araştırma, inceleme ve gözlem becerilerini yükseltmektir.

460955752_a95ede20a4_o

Chicago Bilim ve Endüstri Müzesi ( Chicago – ABD )

İ-Ekonomüzeler : İçerik olarak ekomüzelere yaklaşan bu müzeler, koruma, araştırma, sergilemenin yanı sıra ticari faaliyet de gösterirler. Endüstrileşme karşısında hızla gerileyen geleneksel üretim metotlarının tanıtıldığı, uygulama yoluyla canlı tutulmaya çalışıldığı ekonomüzeler kapsamında tarım ve zanaat gibi konular ele alınır. Elma, çikolata, cam üfleme teknikleri vb. (Madran, 1999:10).

image8

Laiterie Charleviox Ekonumüzesi ( Baie-Saint-Paul- QC G3Z 2W7, KANADA )

II-Bağlı Oldukları Kurumlara Göre Müzeler :

Devlet müzeleri, yerel yönetim müzeleri, üniversite müzeleri, askeri müzeler, bağımsız ya da özel müzeler, ticari amaçlı kuruluş müzeleri bu müze türleri içinde sayılabilir.

A-Devlet Müzeleri :Devlete ait oian bu müzeler, korunması gerekli eski eserleri korumak ve değerlendirmek amacıyla kurulmuşlardır. Türkiye’de bu müzelerin büyük bölümü Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı Eski Eserler ve Müzeler Genel Müdürlüğü’nün sorumluluğundadır.

aaeaaqaaaaaaaavqaaaajdgzndm5ntjilwnkngmtndyzms04zwy1lwi2owyymtm4mzu5mw

Indiana Devlet Müzesi ( Indiana State Museum , Indiana – ABD )

B-Belediye Müzeleri :Ortak amaçları genellikle halka hizmettir. Devlet tarafından desteklenebilir ve denetlenebilir.

museu-municipal-aljezur

Aljezur Belediye Müzesi ( Aljezır – PORTEKİZ )

C-Özel Müzeler : Koleksiyonlarının yönetimi özel kişilere bağlı müzelerdir. Ancak devlet kuruluşları tarafından denetlenebilen müzelerdir.Türkiye’de bu anlamda ilk müze 1980 yılında Sadberk Hanım adına kurulmuştur.

arkaplan_kurumsal

Sakıp Sabancı Müzesi ( İStanbul – TÜRKİYE )

D-Vakıf Müzeleri :Koleksiyon yönetimi, vakıflara bağlı olarak kültür varlıklarını koruma amacıyla kurulmuş müzelerdir. Türkiye’de bu tür müzelerdeki eski eserlerin korunması ve değerlendirmesi, Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Günümüzde çağdaş müzecilik anlayışına uygun olarak; Ankara, İstanbul, Bursa, Antalya, Konya, Sivas ve Tokat gibi illerde vakıf eserleri müzeleri kurulmaktadır.

gen-press-guggenheim-foundation-image-3

Solonom R. Guggenheim Vakfı Müzesi ( New York – ABD )

E-Eğitim Kuruluşlarına, Üniversitelere Bağlı Müzeler :Eğitim, araştırma ve inceleme amaçlı kurulmuş müzelerdir. Bu tip müzeler, üniversiteden ortaöğretim kademelerine kadar her kurumda bulunabilir. Müzelerin verimli olabilmesi için uzman personel, nitelikli bir mekan ve müze pedagoglarının olması gerekir.

F-Askeri Müzeler : Askeri müzeler Şapolyo’ya (1936:105) göre üç şekilde eşya toplarlar: Birincisi tarihi bir olaya ait olması, ikincisi askeri bir alet olup sanat değeri yüksek olması, üçüncüsü askeri aletlerin gelişim aşamalarını göstermesi. Bunların dışında askeri eserler sadece o ülkenin aletlerinden oluşmayabilir. Yapılan savaşlar sonucunda başka ülkelerden kalma savaş aletleri de askeri müzenin koleksiyonunu oluşturabilirler. Askeri müzeler bir milletin kahramanlıklarını, fedakarlıklarını göstererek milli gururu yükselten müzelerden biri olarak kabul edilmektedir.

imperial-war-museum

İmparatorluk Savaşı Müzesi ( Londra , İNGİLTERE )

III -Hizmet Alanlarına Göre Müzeler : 

Bu tür müzeler, ulusal, bölgesel ve yerel müzeler olarak üçe ayrılabilir.

1-Bölge Müzeleri : Genelde nüfus dağılımına göre biçimlenir. Bölge, taşra, merkez müzeleri ya da kırsal, bölgesel, ulusal müzeler diye tanımlanırlar. Yeri neresi olursa olsun, büyük bir şehirden uzakta olan bir müze, bölge müzesi olarak kabul edilir. Ancak asıl bölge müzesi, büyük bir merkezden uzakta bulunan, tamamen coğrafik bölgesel ya da yöresel konularla ilgilf bulunan müzedir. Bölge müzesi, insanlara gezdikleri yer hakkında sistematik bilgi vermek durumundadır (Erbay, 1992:51).

watex1

Waterloo Bölge Müzesi ( Ontario – KANADA ) 

2-Halk Müzeleri :Bu tür müzeler genel olarak 19. asırda gelişmiş, bulundukları ülkenin etnografyasında milli veya bölge müzelerinde yer alırlar. Çoğu zaman bağımsız olmazlar. Bunların bir kısmı etnografya müzeleri ile birleşmişlerdir.

678_0_3764857_19334

Skansen Halk Müzesi ( Stockholm – İSVİÇRE )

3-Ekomüze :Bir bölgede halkın katılımıyla, bir yörenin ve bağlı yaşam biçimlerinin araştırılması, korunması, kültürel ve doğal varlıkların değerlendirilmesi etkinliklerini kalıcı olarak sağlayan bir müze türüdür (Madran, 1999:9).

334d9b16-d791-44cc-af5f-cc9e86bf3dae

Alsace Ekomüzesi ( Alsace – FRANSA )

IV -Hizmet Ettikleri Topluma Yönelik Müzeler : 

Bu tür müze sınıflandırması içerisine eğitici, uzmanlaşmış ve genel toplum müzeleri dahil edilebilir.

A-Uzmanlık Müzeleri : Bu müze türleri genel olarak diğer müze türleri içerisine sokulabilirse de belli alanlarda yoğunlaştıklarından ayrı anlamlandırmaları daha faydalı olacaktır.

csm_karikaturmuseum_krems_aussenansicht_c_christian_redtenbacher_d38d57a0f4

Krems Karikatür Müzesi ( Krems , Stein – AVUSTURYA )

B-Çocuk Sanat ve Gençlik Müzeleri : Bu tür müzelerde diğer müzelerden farklı olarak gençlerin müze koleksiyonlarının dizayn edilmesinde katkıları beklenir.

firstfloor13

Boston Çocuk Sanat ve Gençlik Müzesi ( Boston – ABD )

C – Eğitici Müzeler : Bu müzelerde deneyimli pedagogların olması müzenin hedefleri açısından son derece önemlidir. Bu tür müzelerde diğer müzelerden farklı olarak gençlerin müze koleksiyonlarının dizayn edilmesinde katkıları beklenir.Ayrıca bu müzelerde öğrencilerin eserlere dokunabilecekleri ve rahat çalışabilecekleri eğitim amaçlı atölyelerin kurulması gerekir. Bu da o müzelerin belli bir alanda eğitim rolünü üstlenen “eğitici müzeler” içerisinde olduğunu gösterir.

museen-in-nuernberg-039-05-97

Nuremberg Çocuk Müzesi ( Nuremberg – ALMANYA )

 V -Koleksiyonlarını Sergiledikleri Mekanlarına Göre Müzeler : 

Geleneksel, açık hava ve anıt müze örnekleri bu tür müze sınıflamasının arasındadır.

A-Açık Hava Müzeleri : Genellikle eserlerin açık havada sergilendiği müzelerdir. Bu müze türü; kırsal açık hava müzeleri (köy, kasaba), bölgesel açık hava müzeleri (belli bir bölgenin halk kültürünü yansıtan) ve ulusal açık hava müzeleri (bir ulusun kültürünü yansıtan) olarak üçe ayrılır. Bu müzeler kaybolmaya yüz tutmuş olan kültürel maddi değerlerin yaşatılmasına, uluslar arasındaki kültürel değerlerin farklılıklarının karşılaştırılmasına ve çok kültürlülüğün bir zenginlik olarak kabul edilmesine imkan sağlarlar.

281867_papel-de-parede-foto-perfeita-do-coliseu-de-roma_1920x1080

Kolezyum Açık Hava Müzesi ( Roma – İTALYA )

B-Anıt Müzeler : Mimari ve tarihi yönünden değerli olan yapıların müze olarak tahsis edilmesiyle oluşan müzelerdir. Bu bakımdan mimarisi ve içindeki süslemeleriyle önem kazanmış ve değerli bulunan kimi yapılar müze olarak değerlendirilir. Cami, kilise, kale, sur, anıt, tapınak vb. yapıların müzeye çevrilmesiyle oluşturulur.

4316529761_afa2f12409_b

Şili Bellek ve İnsan Hakları Müzesi ( Santiago – ŞİLİ ) 

C-Müze Evler : Tarihi, mimarisi ve içindeki değerler dolayısıyla korunması gereken konak ve evlerdir. Birgi’deki Çakırağa Konağı, Yozgat Nizamoğlu Konağı, Eskişehir Osmanlı Evi, Amasya Haznedarlar Konağı, Sheakspear’in Doğduğu Ev (Fotoğraf 9) vb. evler ve konaklar bu tür müzelerdendir.

photo0jpg

Rembrandt Müze Evi ( Amsterdam – HOLLANDA )

VI -İşlevlerine Göre Farklı Müzeler : 

Yukarıda yapılan sınıflamaların dışında gelişen farklı tür müze örnekleri de vardır. Bunlar, Atatürk (Müze) Evleri, tek kişilik veya nesneyi konu alan müzeler, devrim müzeleri, sanal müzelerdir.

A-Tek Kişilik veya Bir Nesneyi Konu Alan Müzeler : Bir tek nesneyi ve özelliklerini kapsayan müzeler olarak tanımlanabilir. Bir tek nesneyi konu alan müze türüne Bursa’daki Orman Müzesi örnek olarak verilebilir.

eguzmang-musoro_0021_01006_0

Bogata Altın Müzesi ( Bogata – KOLOMBİYA )

B-Atatürk (Müze) Evleri:Atatürk Müzeleri genellikle “Atatürk Evleri” olarak da bilinmektedir. Atatürk Müzeleri, Atatürk’ün yaşadığı süre içerisinde oturduğu, bir süre ikamet ettiği, savaş yıllarında “karargah” olarak kullandığı, gezilerinde konuk olduğu, arkadaşları İle toplantılar yaptığı, dinlendiği, çalıştığı evler, köşkler, saraylar ve resmi yapılardır. Bu yapıların bir kısmı dışarıda olmakla birlikte çoğu Türkiye içerisindedir. Yurtdışındaki Atatürk Müzelerine örnek olarak, bugünde ziyarete açık olan, Selanik’teki Atatürk (Müze) Evi verilebilir.

izmit_muzesi_ve_ataturk_evi

İzmit Atatürk Müze Evi ( İzmit – KOCAELİ )

C- Devrim Müzeleri : Devrim müzelerinin kapsamı diğer müzelerden farklıdır.Diğer müzelerde eserler nesnel bir halde gözler önüne serilirken, devrim müzelerinde özneldir. Asıl amaç nesne değil, amaçtır. Vurgu amaca yapılır. Devrim müzeleri, içinde barındırdıkları nesneler bakımından da diğer müzelerden farklıdır. Devrim müzelerinde fotoğraf agrandismanı, maket, fotomontaj, gazete koleksiyonları, grafikler, afişler, müzikler, müzenin koleksiyonlarını oluşturmaktadır. Müzenin duvarlarını fotoğraflar süslerken, koridorları kahramanların maketleri veya binaların maketleri ile süslenirken, aynı zamanda ulusal müzikler çalmaktadır (Şapolyo,1936:106).

museum-of-the-revolution-havana-cuba_0

Küba Devrim Müzesi ( Havana – KÜBA )

D-Sanal Müzeler : Günümüzün vazgeçilmez iletişim araçlarından biri olan internet, her alanda olduğu gibi müzeler ve müze eğitimi alanında da kendisini hissettirmektedir. internet, bireyler arasında bilgileri karşılıklı paylaşma ortamı yaratması ve diğer kullanıcılar ile fikirlerini tartışma ve istedikleri konuda araştırma yapma imkanı sağlaması, farklı bölgelerdeki insanlarla iletişimi meydana getirmesi, sınırsız bir zaman sürecinde bilgilere ulaşımı hızlandırması ve kolaylaştırması bakımlarından çok etkilidir.

illinois-chicago-field-museum-lr

Field Doğal Tarih Müzesi ( Sanal Müze Uygulaması Olan Bir Müze ) ( Chıcago – ABD )

 

nefissanatlarhapishanesi Sözlüğü : 

Weisman Art Museum, Minneapolis, Minnesota

Wiesman Sanat Müzesi ( Minneapolis,Minnesota – ABD )

Krzysztof Pomian : Polonyalı filozof , tarihçi ve denemeci. Brüksel Avrupa Müzesi’nin 2001’den itibaren ve hala devam eden akademik direktörlüğünü yapmaktadır.

Hamit Zübeyir Koşay : Etnograf,arkeolog,dilbilimci ve şair.Uluslararası Müzeler Konseyi’nin asıl üyeliğinde bulunmuştur.

Burçak Madran : Ortadoğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünü bitirdikten sonra, Provence Üniversitesi’nde Sanat Tarihi ve Arkeoloji lisans programını ile Akdeniz Kültür Varlıkları ve Arkeolojisi Yüksek Lisans Programlarını tamamladı. Müzecilik üzerine çalışmaları devam eden bilim ve sanat insanı.

Enver Behnan Şapolyo :  Türk tarihçisi. Müzeler Tarihi kitabının yazarı.

Kaynakça : 

Bunu beğen:

BeğenYükleniyor...

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası