ben bir su damlasıyım / ben bir su damlasiyim drama muzik etk bedava indir, mp3 indir

Ben Bir Su Damlasıyım

ben bir su damlasıyım

2  kiÅŸi beÄŸendi

DRAMA ÖRNEKLERİ

1.      1.      1.      Numaralı etkinlik

Amaçlar:

1.    1.    1.    Çocuklara mat-parlak kavramlarını öğretmek.

2.    2.    2.    Ara renkleri tanıma ve ifade edebilmelerini sağlamak

3.    3.    3.    Ana renkleri tanıma ve ifade edebilmelerini sağlamak.

4.    4.    4.    Dramatik aktiviteler yoluyla rol repertuarlarını geliştirme ve bu sayede kendileriyle diğer akranlarının benzer ve farklı yönlerini keşfetmelerini sağlamak.

5.    5.    5.    Dramatik aktivitelerde hayal etme, etkin olabilme ve ifade etme çalışmaları esnasında kendilerini keşfetmelerini sağlamak.

6.    6.    6.    Dramatik deneyim yoluyla kişilik vurgulama, kendini tanıma ve ifade etme becerisi kazandırmak.

7.    7.    7.    Aktiviteler yoluyla, empatik olma ve işbirliği yapma becerisi kazandırmak.

8.      8.      8.      Dili kullanarak bir konunun içerik, anlam ve karakterlerini ortaya koyabilme becerisi kazandırmak.

Materyaller;

Bir yağlı boya tablosu, pastel boya, resim kağıdı.

Uygulama;

Öğretmen sınıfa yağlı boya bir resim çalışması getirir ve çocukların dikkatini çekecek bir köşeye asar. Çalışmanın çocukların dikkatini çektiği andan itibaren, öğretmen, çocuklarla resim hakkında sohbet etmeye başlar.

Resimde en çok ilginizi çeken şey nedir?

En çok hangi renk kullanılmıştır?

Sizce bu resmin konusu en olabilir?

Bu resme bir ad verseydiniz, bu ad ne olurdu?

Bu resim size ne hissettirdi?

Sizce bu resimde en karanlık renk hangisi?

Sizce bu resimde en soğuk renk hangisi?

Siz bu resmi yeniden çizseydiniz, hangi nesneyi resimden çıkartırdınız veya ne eklerdiniz?

Neden?

Bu nesneyi resimden çıkarsanız resmin anlamı bozulur mu?

Busorulara cevap aldıktan sonra, “siz olsaydınız bu resmi nasıl yapardınız?” sorusu yöneltilerek konuşma sonlandırılır.

Son aşama olarak, çocuklar yapmayı düşündükleri resmi kağıda aktarmaları için yönlendirilir.

2.      2.      2.      Numaralı etkinlik:

Amaçlar

1.      Katı, sıvı, gaz, buhar, nem kavramlarını öğrenmelerini sağlamak

2.      Elektriğin elde ediliş yöntemlerini öğretmek

3.      Dramatik etkinlik yoluyla oyuncu ve veya izleyici konumundayken yaratıcı hayal güçlerini kullanmalarını sağlamak

4.      Karakteri ifade etmede bedenini kullanabilmek

5.      Dili kullanarak konunun içerik, anlam ve karakterlerini ortaya koyabilme becerisi kazandırmak

6.      Kendilerini ifade etmede seslerini etkin biçimde kullanabilme becerisi kazandırmak.

Uygulama:

1.      Aşama:

Öğretmen çocuklara (resimsiz) “Su Damlacığının Gizemli Yolculuğu” isimli öyküyü bir kez okur.

2.      Aşama:

Okunan öyküyü eğitimci bu kez paragraf paragraf okur ve tahtaya yapıştırdığı kağıtlara isteyen çocukların resim çizmesini sağlar.

3.      Aşama:

Resimlerin her birini üçer kişilik gruplara dağıtarak öykünün çocuklar tarafından anlatılmasını sağlar.

4.      Aşama:

Öykü eğitimci ve çocuklar tarafından dramatize edilir:

Çocuklar, öyküde su damlacığı hangi durumlarda özellik değiştiriyordu?

Hava soğuduğunda katı

Hava ısındığında sıvı gaz

Çiğ damlası olması

Yer altı kaynağı olması

Pınar

Kar tanesi oluşu

Baraj

Elektrik elde edilişi

Şelaleden akış

Çarkları döndürüş

Her bir şema dramatize edildikten sonra çocukların eksik kalan bilgileri eğitimci tarafından tamamlanır.

Materyaller

 

“Su Damlacığının Gizemli Yolculuğu” isimli öykü

Su Damlacığının Gizemli Yolculuğu

Açık kalmış bir musluk, biraz sıkılsa, “tamam, ooo hayır, bu musluk bozuk” (öğretmen musluğu sıkar ve arkasını döner.)

Şip şip şip şip...

Bu ses de ne! Tombul su damlası musluğun ucunda düşmemek için elinden geleni yapıyor, ama o kadar tombul ki!

Şap! Tombul su damlası neler olup bittiğini anlamadan lavabonun deliğinden borulardan paldır küldür kaymaya devam ediyor, burası da neresi? Etrafta bir sürü tombul, büyük, küçük su damlaları, kanalda yuvarlanıp duruyorlar. Hep beraber yuvarlanıp duruyorlar. Hep beraber yuvarlanırken farklı bir ses dikkati çekiyor, şşşşşşşş...

“Bu gökte parlayan sıcak şeyin ne olduğunu bilen var mı?”

“Burada ne kadar çok su damlacığı var. Of... ne kadar da sıcak, hey hey bir dakika!”

“Benim şeklime ne oluyor? Hey kim uçuruyor beni gökyüzüne doğru, ben neyim, tanışıyor muyuz?”

“Hayır sanmıyorum, seni buralarda daha önce hiç görmemiştim.”

“Sen kimsin?”

“Ben su buharıyım, senin gibi.”

“Benim gibi mi?”

“Evet yoksa sen bir su buharı olduğunu bilmiyor musun?”

“Şey, ben... bilemiyorum...galiba haklısın. Hey, ben artık bir su buharıyım, ben buharım.”

(Bulut ve şimşek resmi) (Çaat) (Şimşek sesi)

“Bir dakika, bir dakika, ben henüz buhar olmaya alışmamıştım, ben üşüyorum, neler oluyor yine, bu soğuk da nereden çıktı, bu ses de neyin nesi, olamaz ben aşağıya düşüyorum, bakamayacağım.”

Su damlası gözlerini açtığında kendisini bir yasemin çiçeğinin üzerinde güneşin ışınlarıyla pırıl pırıl parlayan bir çiğ damlası olarak buldu.

“Hoop yine ka-yı-yo-rum.”Çiğ damlası toprağın üzerine düştükten sonra toprağın derinlerine doğru inmeye başladı;

“Aaah başım, kim koydu bu taşı buraya.” (Yolculuk başka bir boyutta)

“Benim nereye geldiğimi söyleyecek bir damlacık yok mu?”

“Merhaba!”

“Merhaba, acaba nerede olduğumuzu söyler misin?”

“Burası bir yer altı kaynağı, uzun süredir yukarı çıkmak için fırsat arıyoruz, sanırım yakında şu çatlaktan yukarı çıkacağız. İşte o zaman bir pınar olacağız, hazır mısın, galiba yolculuk başladı.”

“Topraktan yukarı doğru çıkmak ne zormuş, ben çok yoruldum.”

“Eğer oyalanırsan bir süre sonra burada kalmak zorundasın, haydi biraz daha gayret, güneşin sıcaklığını duyar gibiyim. Son defa gökyüzüne yükseldiğimde kar tanesi olarak inmiştim yeryüzüne.”

“Bense bir yağmur damlası.”

“Ooo, çok soğuk.”

“Düüt...Düüt...”

“Bu insanları tanıyor musun?”

“Evet, onlar şu ileride barajda çalışıyorlar, sanırım bizi o baraja götürecekler.”

“Baraj nedir?”

“Baraj, insanların içme suyu, elektrik elde ettikleri büyük setlerin olduğu yerlerdir.”

“Elektrik nereden geliyor baraja, onlar da bizim gibi yeraltından mı çıkıyor?”

“Hayır, elektriği de biz su damlalarının sayesinde elde ediyorlar, bir çok su damlası birleşiyor ve bütün şelaleler oluşturuyorlar. Hızla akan şelaleler büyük çarkları döndürüyor ve şimşeğe benzer enerji elde ediliyor. Böylece elde edilen elektrik enerjisi insanlara hizmet ediyor (radyo, tv...)”

“Bu kadar çok işlevimizin olduğunu bilmiyordum, kendimle gurur duyuyordum. İyi ki bir su damlasıyım. Şıp...”

3.      3.      3.      Numaralı etkinlik:

 

 

3. Sınıf Nova Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Ben Bir Su Damlasıyım Dinleme Metni Cevapları

3. Sınıf Türkçe Öğrenci Çalışma Kitabı Nova Yayınları 6. Tema Sağlık ve Çevre Sayfa 129, 130 Ben Bir Su Damlasıyım Dinleme Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları

3. Sınıf Nova Yayınları Türkçe Çalışma 2. Kitap Cevapları

BEN BİR SU DAMLASIYIM

Ben okyanusta bir su damlasıyım. Bu okyanus, çok büyük. Adı Atlas Okyanusu. Bir gün Güneş’in sıcaklığı birden arttı. Su damlaları, bir bir buharlaşmaya başladı. Ben onlar gibi gidemiyorum diye üzülürken buharlaşmaya başladım. Birden içimi bir korku sardı. Tüm su damlacıkları buhar olmuştu. Havada bir o yana bir bu yana giderken hepimiz buharlaşmaya başladık ve bir şekil aldık. Meğer bu şeklin adı bulutmuş. Bulut bembeyazdı. Ama sonra siyahlaşmaya başladı. Birlikte yere doğru düştüğümüz su damlasına “Bize neler oluyor?” diye sordum. O, bunu çok yaşamış. Bu olayın adı yağmur yağmasıymış. Yaşlı damlaya teşekkür ettim ve o yere düştü. Ben de sokaktan koşarak gelen bir çocuğun başına düştüm. Pek fazla canım acımadı. Yanımda birçok su damlası vardı. Çocuk birden silkindi ve üzerinde taksi yazan bir şeyin üzerine düştüm. İyi ki okuma yazma öğrenmiştim. Taksi aniden durunca tekerleğe, oradan da “yürüyen” bir ekmek parçasının üzerine düştüm.

Epeyce gittikten sonra toprağın altına girdik. Orada fark ettim ki yürüyen şey bir ekmek parçası değil, bir karıncaymış. Yani karıncanın sırtındaki ekmek parçasının üzerine düşmüşüm. Karınca, ekmeği birden yere koyunca toprağın üzerine düştüm. O an fark ettim ki bir bitkinin kökünün yanındaymışım. Bitki, beni köküyle alıp gövdesine oradan da bir dalına taşıdı. Bir iki gün orada kaldıktan sonra bitkinin yaprağına ulaştım. Orada da iki gün kaldım. Güneş, yaprağı öyle bir ısıttı ki beni yaprağın dışına taşıdı. Sonra ısısını daha da artırarak beni yine buhar yaptı. Bir sürü su damlacığıyla tanıştım. Gökyüzünde yaşadığım olayları bir kez daha yaşadım ve Atlas Okyanusu’na yağmur damlası olarak yeniden düştüm. Burada da yeni su damlalarıyla tanıştım. Onlardan öğrendim ki tam bir yıl geçmiş. Yani bu olayları bir yıl içinde yaşamışım. Yaşamımın geri kalanı da bir aşağı bir yukarı böyle sürüp gitti.

3. Sınıf Nova Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 129 Cevabı

1. ETKİNLİK 

Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görselde neler anlatılmaktadır? Yazınız.
Görsellerde suyun buharlaşarak gökyüzüne yükselmesi ve oradanda yağmur olarak yeryüzüne inmesi olayı anlatılmaktadır.

Görselin metinde anlatılan olaylarla ilgisi var mıdır? Nasıl?
Evet vardır. Metinde de suyun bu döngüsü anlatılmıştır.

3. Sınıf Nova Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 130 Cevabı

2. ETKİNLİK 

Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin altındaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.

Sizce içilebilir su kaynaklarımız nasıl kirlenmektedir?
Fabrikaların kirli atıklarını sulara boşaltması, insanların çöplerini sulara atmasından dolayı kirlenmektedir.

Sizce su kaynaklarımızı bilinçli kullanmak için neler yapmalıyız?
Çamaşır makineleri dolmadan çalıştırmamalıyız.
Dişlerimizi fırçalarken suyu kapatmalıyız.

3. ETKİNLİK 

Su kaynaklarının kirlenmesine karşı çözüm önerilerinizi yazınız.

Umarız ki hazırlamış olduğumuz “3. Sınıf Nova Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları” siz değerli öğrencilerimizin Türkçe ödevini yapmalarına yardımcı olmuştur.

2023 Ders Kitabı Cevapları

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası