|
| Ders Tanımlama ve Uygulama Bilgileri Formu | |
---|
|
Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Yüksekokul /Enstitü | Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu | Bölüm / Program / Diğer | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi |
|
|
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teo. | Uyg-Lab | Kredi | AKTS | Genel Matematik | BCT | - Güz Yarıyılı | 4 | | 4 | 5 |
|
|
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Ön Lisans |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersi Veren |
Dersin Amacı | Matematik her biri üzerine kurularak gelişen bir alan olduğundan, ön öğrenmelerin önemi büyüktür. Bu nedenle Matematiğin temelini oluşturan rakam ve sayı kavramlarının tanımlanması ve sayılarla ilgili işlemlerin kavratılması büyük önem taşımaktadır. Bu derste temel matematik kavramlarının yanısıra, denklem çözümleri ve yine matematiğin temelini oluşturan bazı fonksiyon çeşitleri ve özellikleri anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | ÖÇ Trigonometrik kavramları açıklar ve trigonometrik dönüşümleri yapar. | ÖÇ Karmaşık sayıları yazar ve karmaşık sayılarla ilgili işlem yapar. | ÖÇ Geometrik şekilleri tanır, alan ve hacimlerini hesaplar. | ÖÇ Üstel fonksiyon ve logaritma arasındaki bağlantıyı açılar. | ÖÇ Birinci ve ikinci dereceden fonksiyonları tanımlar, grafiklerini çizer. | ÖÇ Denklem çözümlerinde kullanılan temel özdeşlikleri ifade eder ve denklem çözümlerine uygular. | ÖÇ Sayma sayılarından başlayarak doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar ve irrasyonel sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapar. |
|
Dersin İçeriği | Sayılar ve sayı sistemleri, Çarpanlara ayırma, Denklemler ve Eşitsizlikler, Fonksiyonlar, Logaritma, Trigonometri, Karmaşık Sayılar, Geometri |
Haftalık Konular - Öğretim Yöntem ve Teknikleri/Ön Hazırlık Kaynakları | 1 | Sayılar, aritmetik işlemler | [1] Sayfa ; | 2 | Üs ve kök hesapları, ikili, sekizli, onaltılı sayı sistemleri ile ilgili işlemler | [1] Sayfa | 3 | Çarpanlara ayırma, Rasyonel ifadeleri sadeleştirme | [1] Sayfa | 4 | Oran- orantı | [1] Sayfa | 5 | I. ve II. dereceden denklemler | [1]Sayfa | 6 | I. ve II. dereceden eşitsizlikler | [1] Sayfa | 7 | Denklem sistemlerinin çözümleri | [1] Sayfa | 8 | Fonksiyonlar , Doğru denklemi ve grafik çizimleri | [1] Sayfa ; | 9 | Ara Sınav(Akademik Takvime göre yazılacak) | 10 | Logaritma ve üstel fonksiyonlar | [1] Sayfa | 11 | Açılar ve açısal ölçüleri dönüştürebilme | [1] Sayfa | 12 | Trigonometri, trigonometrik oranlar | [1] Sayfa | 13 | Karmaşık sayılar | [1] Sayfa | 14 | Geometri | [2] Sayfa | 15 | Final Sınavı 1. Hafta | 16 | Final Sınavı 2. Hafta |
|
Kaynaklar / Ders Notu | [1] ATASOY,Veysel, Genel Matematik, abp Yayınevi, Trabzon, |
Kaynaklar / Diğer Kaynaklar | [2] TEMİZYÜREK,K.,ÇOLAKOĞLU,N., MYO İçin Uygulamalı Matematik, Beta Yayınevi, İstanbul, [3] ERTUĞRUL, İrfan, Temel Matematik, Ekin Yayınevi, Bursa, |
Materyal Paylaşımı /Dökümanlar |
Materyal Paylaşımı / Ödevler |
Materyal Paylaşımı / Sınavlar | Dönem Başlarında WEB Üzerinde Duyurulacaktır |
Değerlendirme Sistemi | YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI PAYI | Ara Sınav | 1 | 30 | TOPLAM | 30 | Yarıyıl İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | 30 | Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 70 | TOPLAM | |
|
Ders Kategorisi | Destek dersleri |
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Biyomedikal alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek | PÇ-2 | Biyomedikal alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek | PÇ-3 | Biyomedikal alanındaki konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak | PÇ-4 | Biyomedikal alanındaki konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak | PÇ-5 | Biyomedikal alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek | PÇ-6 | Biyomedikal alanında tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek | PÇ-7 | Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek | PÇ-8 | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek | PÇ-9 | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmek (European Computer Driving Licence, Basic Level). | PÇ | Yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak (European Language Portfolio Global Scale, Level A2). |
|
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi |
# | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ | ÖÇ-1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ-2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ-3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ-4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ-5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ-6 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ-7 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 |
|
|
AKTS(ECTS) / İş Yükü Tablosu | Etkinlik türü | Etkinlik Sayısı | Etkinlik Süresi | Toplam İş Yükü | Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 | Yarıyıl Sınavı | 1 | 20 | 20 | Ders süresi(sınav haftası dahildir: toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | Sınıf dışı ders çalışma süresi(ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 | Toplam İş Yükü | | | | Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 | Dersin AKTS (ECTS) Kredisi | | | 5 |
|