okul öncesi becayiş / Okulumuz 1 sınıfları ve okul öncesi sınıfların öğrencileri kura ile belirlendi. - Atatürk İlkokulu

Okul Öncesi Becayiş

okul öncesi becayiş

Başbakanlık (Diyanet İşleri Başkanlığı)’tan:

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI ATAMA VE YER

DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Başkanlığın merkez ve taşra teşkilatına ilk defa veya yer değiştirme suretiyle atanacak memurların niteliklerini belirlemek, atama ve yer değiştirme usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Başkanlık merkez ve taşra teşkilatında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (A) bendine göre görev yapan Devlet memurlarının atama ve yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esasları kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 22/6/1965 tarihli ve 633 sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun ile 19/4/1983 tarihli ve 83/6525 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmeliğe dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Başkan: Diyanet İşleri Başkanını,

b) Başkanlık: Diyanet İşleri Başkanlığını,

c) Cami: Başkanlığın denetimindeki cami ve mescitleri,

ç) Cami görevlileri: İmam-hatip ve müezzin-kayyımları,

d) Dini yükseköğrenim: İlahiyat fakültesi, İslami ilimler fakültesi, Yüksek İslam Enstitüsü veya ilahiyat ön lisans programlarından mezun olmayı,

e) Eşdeğer kadrolar: Bu Yönetmelik kapsamındaki personelden il müftü yardımcısı ve daha alt düzeyde bulunan kadrolarla benzer ve eşit düzeyde olan kadroları,

f) İhtisas kursu: Temel İslam Bilimleri alanında uzmanlaşmak amacıyla, en az lisans düzeyinde dini yükseköğrenim görmüş personele yönelik açılan kursu,

g) İhtisas kursu belgesi: Temel İslam Bilimleri alanında uzmanlaşmak amacıyla, en az lisans düzeyinde dini yükseköğrenim görmüş personele yönelik açılan kursu başarıyla bitirenlere verilen belgeyi,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Atamalarda Aranacak Genel ve Özel Şartlar ile İstenecek Belgeler

Genel şartlar

MADDE 5 – (1)Başkanlıktaki kadrolara ilk defa atanacaklarda aşağıdaki genel şartlar aranır:

a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin (A) bendindeki şartları taşımak.

b) Atanmalarında dini öğrenim şartı esas alınan unvanlarda; itikat, ibadet, tavır ve hareketlerinin İslâm törelerine uygunluğunun çevresinde bilinir olduğu şeklinde ortak bir nitelik taşımak.

c) Bu Yönetmelikte zikredilen grup ve sınıf hizmetine tabi personel zorunlu yer değiştirmeye tabi olup, grup ve sınıf hizmetine tabi olmayan personel ise zorunlu yer değiştirmeye tabi değildir.

Özel şartlar

MADDE 6 – (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki kadrolara atanacaklarda aşağıdaki özel şartlar aranır:

a) Başkan olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta müftülük veya üstü görevlerde on yıl veya vaiz olarak yirmi yıl veya ilahiyat fakültelerinde öğretim üyesi olarak toplam on yıl görev yapmış olmak,

3) Kırk yaşını tamamlamış olmak,

b) Başkan yardımcısı olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta en az üç yılını müftülük, dengi veya üstü görevlerde geçirmiş olmak kaydıyla on yıl veya vaiz olarak on beş yıl veya ilahiyat fakültelerinde beş yılı öğretim üyesi olmak üzere toplam on yıl görev yapmış olmak,

c) Din İşleri Yüksek Kurulu üyesi olarak atanabilmek için;

1) 633 sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda belirlenen şartları taşımak,

ç) Mushafları İnceleme ve Kıraat Kurulu Başkanı olarak atanabilmek için;

1) Dini yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Üç yılı Başkanlıkta olmak üzere kamu kurum ve kuruluşlarında toplam on yıl görev yapmış olmak,

3) Hafız olmak,

4) Aşere, takrib, tayyibe kursu mezunu veya bu alanlarda yetkinliği Başkanlıkça yapılacak sınavla tespit edilmiş veya tefsir alanında doktora yapmış olmak,

d) Mushafları İnceleme ve Kıraat Kurulu üyesi olarak atanabilmek için;

1) Dini yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta en az üç yıl görev yapmış olmak,

3) Hafız olmak,

4) Aşere, takrib, tayyibe kursu mezunu veya bu alanlarda yetkinliği Başkanlıkça yapılacak sınavla tespit edilmiş veya tefsir alanında doktora yapmış olmak,

5) Başkanlıkça yapılacak sınavda başarılı olmak,

e) Genel Müdür olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta en az beş yılını vaizlik veya üstü görevlerde veya ilahiyat fakültelerinde beş yılı öğretim üyesi olmak şartıyla kamu kurum ve kuruluşlarında toplam on iki yıl görev yapmış olmak,

3) Yönetim Hizmetleri Genel Müdürü ve Strateji Geliştirme Başkanı olarak atanabilmek için; en az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olup kamu kurum ve kuruluşlarında toplam on iki yıl görev yapmış olmak,

f) Rehberlik ve Teftiş Başkanı, başmüfettiş, müfettiş ve müfettiş yardımcısı olarak atanabilmek için;

1) İlgili mevzuatında öngörülen şartları taşımak,

g) I. Hukuk Müşaviri olarak atanabilmek için;

1) Hukuk Fakültesi mezunu olmak,

2) Başkanlık teşkilatında veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarında en az beş yıl hukuk müşavirliği yapmış olmak,

ğ) Hukuk müşaviri olarak atanabilmek için;

1) Hukuk Fakültesi mezunu olmak,

2) Kamu kurum ve kuruluşlarında mesleğiyle ilgili görevlerde beş yıl veya Başkanlık hukuk müşavirliği büro hizmetlerinde en az üç yıl görev yapmış olmak,

h) Daire Başkanı olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta en az üç yılı ilçe müftülüğü, vaizlik, dengi veya üstü sayılan görevlerde olmak üzere kamu kurum ve kuruluşlarında toplam on yıl görev yapmış olmak,

3) Strateji Geliştirme Başkanlığı ve Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı daire başkanlıkları ile Dinî Yayınlar Genel Müdürlüğüne bağlı Radyo ve Televizyon Daire Başkanlığına atanabilmek için dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak ve kamu kurum ve kuruluşlarında toplam on yıl görev yapmış olmak,

ı) Başkanlık müftüsü olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta il müftüsü veya üstü görevlerde çalışmış olmak,

i) Başkanlık vaizi olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta vaizlik veya üstü sayılan görevlerde toplam on yıl görev yapmış olmak,

j) Diyanet İşleri Uzman Yardımcısı, Diyanet İşleri Uzmanı, Din İşleri Yüksek Kurulu Uzman Yardımcısı, Din İşleri Yüksek Kurulu Uzmanı ve Savunma Uzmanı olarak atanabilmek için;

1) İlgili mevzuatında öngörülen şartları taşımak,

k) Döner Sermaye İşletme Müdürü olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta en az üç yılı şube müdürlüğü dengi veya üstü sayılan görevlerde olmak üzere kamu kurum ve kuruluşlarında toplam on yıl görev yapmış olmak,

l) Yardımcı hizmetler sınıfı kadrolarına atanabilmek için;

1) En az lise veya dengi okul mezunu olmak,

2) Kalorifercilik, teknisyen yardımcılığı ve aşçılık için Milli Eğitim Bakanlığından onaylı sertifika sahibi olmak,

3) Yapılacak sözlü sınavda başarılı olmak,

m) İl müftüsü olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta, en az beş yılını ilçe müftüsü veya dengi görevlerde geçirmiş olmak kaydı ile vaizlik veya üstü sayılan görevlerde toplam sekiz yıl veya ilahiyat fakültelerinde öğretim üyesi olarak beş yıl görev yapmış olmak,

n) İl müftü yardımcısı olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) En az iki yıl ilçe müftüsü olarak çalışmış olmak,

3) İl müftü yardımcısı olarak atanacak bayanlar için Başkanlıkta Kur’an kursu öğreticisi, dengi veya üstü sayılan görevlerde altı yıl görev yapmışolmak,

4) Yapılacak sınavda başarılı olmak,

o) İlçe müftüsü olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) İhtisas kursu belgesine sahip olmak veya ilahiyat alanında doktora yapmış olmak,

3) Kamu kurum ve kuruluşlarında toplam beş yıl görev yapmış olmak,

4) Yapılacak sınavda başarılı olmak,

ö) Dinî yüksek ihtisas merkezi müdürü olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta en az üç yılı eğitim görevlisi, vaiz, dengi veya üstü sayılan görevlerde olmak üzere toplam on yıl veya ilahiyat fakültelerinde öğretim üyesi olarak on yıl görev yapmış olmak,

3) İhtisas kursu belgesine sahip olmak ve ilahiyat alanında yüksek lisans veya doktora yapmış olmak,

p) Eğitim merkezi müdürü olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta en az üç yılı eğitim görevlisi, vaiz, dengi veya üstü sayılan görevlerde olmak üzere toplam beş yıl veya ilahiyat fakültelerinde öğretim üyesi olarak üç yıl görev yapmış olmak,

3) İhtisas kursu belgesine sahip olmak veya ilahiyat alanında doktora yapmış olmak,

r) Eğitim görevlisi olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dini yükseköğrenim mezunu olmak,

2) İhtisas kursu belgesine sahip olmak veya ilahiyat alanında doktora yapmış olmak,

3) Yapılacak sınavda başarılı olmak,

s) Öğretmen olarak atanabilmek için;

1) Alanıyla ilgili en az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Yapılacak sınavda başarılı olmak,

ş) Murakıp olarak atanabilmek için;

1) En az dört yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak,

2) Başkanlıkta en az beş yıl görev yapmış olmak,

3) Yapılacak sınavda başarılı olmak,

t) Cami rehberi olarak atanabilmek için;

1) En az orta öğrenim düzeyinde dini öğrenim görmüş olmak,

2) Türü ve seviyesi Başkanlıkça belirlenecek dillerden Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından (YDS) yeterli puanı almış olmak veya buna denk kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan belgeye sahip olmak,

3) Yapılacak sınavda başarılı olmak,

gerekir.

İstenecek belgeler

MADDE 7 – (1) İlk defa memur olarak atanacaklarda aşağıdaki belgeler istenir:

a) İş talep formu (EK-3).

b) Diploma veya mezuniyet belgesinin aslı veya onaylanmış sureti; öğrenimini yabancı ülkelerde yapmış olanların denklik belgesiyle birlikte diplomalarının onaylanmış suretleri.

c) Kamu Personel Seçme Sınavı sonuç belgesinin aslı veya onaylanmış sureti veya bilgisayar çıktısı.

ç) Hafızlık belgesi şartı aranan için, Başkanlıkça verilmiş olan hafızlık belgesinin tasdikli sureti ve bu belgeye sahip olduğuna dair yazılı beyanı.

d) Dört adet biometrik fotoğraf.

(2) Bu maddede istenilen belgelerin aslı ibraz edilmek kaydıyla suretleri Başkanlık merkez, taşra ve yurtdışı birimlerince onaylanır.

İlk defa Devlet memurluğuna atanacak personel için uygulanacak hükümler

MADDE 8 – (1) Bu Yönetmelikte sayılan kadrolara ilk defa Devlet memuru olarak atanacaklar için bu Yönetmelik ile 23/12/2011 tarihli ve 28151 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vaizlik, Kur’an Kursu Öğreticiliği, İmam-Hatiplik ve Müezzin-Kayyımlık Kadrolarına Atama ve Bu Kadroların Kariyer Basamaklarında Yükselme Yönetmeliği, 26/10/2011 tarihli ve 28096 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Diyanet İşleri Başkanlığı Sınav Yönetmeliği, 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Atama Usul ve Esasları

Atama usulü

MADDE 9 – (1)Başkanlık personeli, 633 sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun 10 uncu maddesi hükümleri çerçevesinde atanır.

(2) Taşra teşkilatında bulunan şoför ile yardımcı hizmetler sınıfındaki kadrolara Başkanlık personelinden ilk defa veya naklen atanacaklar, illerde müftü, dini yüksek ihtisas merkezi müdürü veya eğitim merkezi müdürünün inhası üzerine vali tarafından; ilçelerde ise, müftü, dini yüksek ihtisas merkezi müdürü veya eğitim merkezi müdürünün inhası üzerine kaymakam onayı ile atanırlar.

(3) İlgili mevzuatına göre ücreti, çalışma ve sosyal güvenceleri, muhtarlık, dernekler veya vakıflarca karşılanan cami görevlileri, her ay il müftülüğünce sigorta primlerinin ödenip ödenmediğinin takip edilmesi şartıyla il müftüsü veya kaymakamın teklifi üzerine valilik onayı ile geçici olarak görevlendirilebilir.

(4) Başkanlıkça uygun görülecek kadrolara, hizmet gerekleri göz önünde bulundurularak Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre açıktan atama yapılabilir.

Koordinasyon

MADDE 10 – (1) Taşra teşkilatınca yapılacak atama ve yer değiştirme işlemleri, ek ders ücreti karşılığında görevlendirmeler ile 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesine göre vekaleten atama işlemleri öncesinde, merkez ve taşra faaliyetleri arasında koordinasyonu sağlamak amacıyla elektronik ortamda Başkanlık izni alınması gerekir.

(2) Taşra teşkilatındaki şef unvanı altındaki kadrolarda görev yapan personelin bu Yönetmeliğin 38 inci maddesinde zikredilen mazeretleri sebebiyle görev veya yer değiştirmenin gerekli görülmesi halinde, il içi veya il dışı yer değiştirmeleri Başkanlıkça re’sen yapılabilir.

Vekaleten atamalar

MADDE 11 – (1) Vekâleten atamalarla ilgili olarak, 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesine göre boş kadrolardan;

a) Vaiz kadrolarına, ilgili Daire Başkanının teklifi üzerine İnsan Kaynakları Genel Müdürünün onayı ile,

b) Kur’an kursu öğreticisi, imam-hatip ve müezzin-kayyım kadrolarına, Başkanlığın izni alındıktan sonra il müftüsünün teklifi üzerine vali onayı ile,

açıktan vekil atanabilir.

(2) Kur’an kursu öğreticisi, imam-hatip ve müezzin-kayyım kadrolarına açıktan vekil olarak atanacaklarda, atanacağı kadro için asılda aranan şartları haiz adaylar arasından il müftülüğünce yapılacak sınavda başarılı olanların açıktan vekil olarak ataması yapılabilir.

Cami görevlilerinin atanmaları

MADDE 12 – (1) İmam-hatipler ilk defa köy/kasaba ile il/ilçe merkezleri dışındaki mahallelerde bulunan (D) grubu camilere atanırlar. Buralarda münhal (D) grubu cami bulunmaması halinde il ve ilçe merkezlerindeki münhal (D) grubu camilere de ilk defa atama yapılabilir. Bu gruptaki camilerde görev süresi asgari üç yıldır.

(2) (B) grubu camilere atanabilmek için; (D) ve (C) grubu camilerde toplam beş yıl görev yapmış olmak şarttır.

(3) (A) grubu camilere atanabilmek için ise, diğer grup camilerde en az sekiz yıl görev yapmış olmak ve aşere, takrib ve tayyibe kursunu veya hafız olup tashih-i huruf kursunu bitirmiş olmak veya ihtisas kursu belgesine sahip olmak gerekir.

Göreve başlama

MADDE 13 – (1) Bu Yönetmeliğe göre ilk defa veya yeniden veyahut yer değiştirme suretiyle atamalarda 657 sayılı Kanunun 62 ve 63 üncü maddeleri hükümleri uygulanır.

Seçimlere katılan personelin atanması

MADDE 14 – (1) 633 sayılı Kanunun 10 uncu maddesi gereğince milletvekili ve mahalli idareler genel ve ara seçimlerinde aday veya aday adayı olmak üzere görevinden istifa eden Başkanlık personeli, aday gösterilmemeleri veya seçimi kaybetmeleri halinde eski görev yerlerine dönemezler; bunlar kazanılmış hak aylık derecelerine uygun bir yere atanırlar.

Görev süresi sona eren personelin atanması

MADDE 15 – (1) Görev süresi sona eren ve aynı göreve yeniden atanamayan Din İşleri Yüksek Kurulu Başkan ve üyeleri ile Mushafları İnceleme ve Kıraat Kurulu Başkan ve üyeleri kazanılmış hak aylık derecelerine uygun başka kadrolara atanırlar.

Özelleştirilen kuruluşlardan atama

MADDE 16 – (1) 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanunun 22 nci maddesi hükümlerine göre Başkanlığa yapılacak atamalarda bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz.

Müftü ve il müftü yardımcılarının atanamayacağı yerler

MADDE 17 – (1) Müftü ve il müftü yardımcıları;

a) Kendisinin veya eşinin nüfusa kayıtlı olduğu il veya bu il’e bağlı ilçelere,

b) Nüfusa kayıtlı olmamakla birlikte en az onbeş yıl müddetle devamlı olarak ikamet ettiği veya hizmetini olumsuz yönde etkileyecek maddi ilişkisinin bulunduğu il veya ilçeye,

atanamazlar.

(2) Ancak, resmi nüfus kayıtlarına göre;

a) Bu Yönetmeliğin ekinde yer alan 1 sayılı listede IV üncü grup kapsamında belirtilen il merkezleri ile bunlara bağlı ilçe merkezlerinden nüfusu 50.000’i aşan yerleşim birimlerine,

b) Diğer grup kapsamında olan il ve bu illere bağlı ilçe merkezlerinden nüfusu 100.000’i aşan yerlere,

yapılacak atamalarda birinci fıkra hükmü uygulanmaz.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Atama Yeri, Yer Değiştirme, Gruplandırma, Sınıflandırma

Esasları ve Hizmet Süreleri

Temel ilkeler

MADDE 18 – (1) Temel ilkeler şunlardır:

a) Yer değiştirme suretiyle atamalarda kadro imkânları ve hizmet gerekleri dikkate alınır.

b) Bu atamalarda, memurların grup ve sınıflar arasında adil ve dengeli dağılmasını sağlamak esastır.

Kurumlararası geçiş

MADDE 19 – (1) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlardan Başkanlık kadrolarına 657 sayılı Kanunun 74 üncü maddesine uygun olarak geçmek isteyenler, atanacağı kadronun ilgili mevzuatında aranan niteliklerini taşımak kaydıyla sözlü/yazılı sınav veya mülakat sonuçlarına göre atanabilirler.

Yer değiştirme talebi

MADDE 20 – (1) Atandığı il veya ilçede altı ayı tamamlayanlar il içi; iki yılı tamamlayanlar ise il dışı yer değiştirme isteğinde bulunabilirler. Grup ve sınıf hizmetine tabi olanların il dışı nakillerinde asgari hizmet süreleri dikkate alınır.

(2) Kendi istekleri üzerine unvan değişikliği ile başka göreve atananlar, atandıkları yerde bu unvanla iki yıl çalışmadıkça yeniden önceki unvan veya görev yerine atanma talebinde bulunamazlar.

Grup ve sınıflandırma

MADDE 21 – (1) İller; il müftüleri, il müftü yardımcıları, vaizler ve şube müdürlerinin atama ve yer değiştirmelerine esas olmak üzere hizmet gerekleri dikkate alınarak dört gruba ayrılmış ve EK-1 sayılı listede gösterilmiştir.

(2) İlçeler; ilçe müftüleri, vaizler ve şube müdürlerinin atama ve yer değiştirmelerine esas olmak üzere hizmet gerekleri dikkate alınarak dört sınıfa ayrılmış ve EK-2 sayılı listede gösterilmiştir.

Grup ve sınıf hizmet süreleri

MADDE 22 – (1) 36 ncı maddenin birinci fıkrasının (d) bendi hükmü saklı kalmak üzere bütün grup ve sınıflarda hizmet süresi asgari üç, azami beş yıldır. Hizmet gerekleri bakımından azami hizmet süresini tamamlayan personelin görev süresi bir yıl, vaizlerde ise üç yıl uzatılabilir.

(2) Asgari hizmet süresini tamamlayanlar re’sen başka bir yere atanabilirler.

Grup ve sınıf hizmetinde atama yeri ve yer değiştirme genel şartları

MADDE 23 – (1) Grup hizmetine tabi personelin bütün gruplarda, sınıf hizmetine tabi personelin de bütün sınıflarda çalışması esastır.

(2) Sınıf hizmetine tabi personelden, bir ilde asgari veya azami hizmet süresini tamamlayanlar, çalışmadıkları sınıflardaki asgari hizmet sürelerini diğer illerde tamamlamadan son görev yaptığı ilin ilçelerine atanamazlar.

(3) Grup veya sınıf hizmetine tabi olarak il ve ilçelere ilk defa ataması yapılan personel bu yerlerdeki asgari görev süresini tamamlamadan 38 inci maddenin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentlerinde yer alan hükümlerden yararlanamaz, görevlerinden feragat ederek durumlarına uygun diğer kadrolara ya da öğrenimle ihraz ettikleri kadrolara atanmayı talep etmeleri halinde 38 inci maddenin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentlerinde yer alan hükümlerden yararlanabilirler. Bayan vaizler hakkında bu Yönetmeliğin 38 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde yer alan, aile birliği mazereti sebebiyle yer değiştirme isteğinde bulunabilmek için ayrıca eşlerin aynı seviyede veya daha üst bir görevde bulunmaları gerektiğine ilişkin hüküm uygulanmaz.

(4) Grup ve sınıf hizmetine tabi personelin görev ve/veya yer değiştirme durumlarının değerlendirilmesinde EK-4, EK-5 ve EK-5/A formları dikkate alınır.

Grup hizmetlerinde yer değiştirme özel şartları

MADDE 24 – (1) İl müftülerinin atama ve yer değiştirme işlemleri aşağıdaki esaslara göre yapılır:

a) İlk defa dördüncü grupta yer alan illere, bu grupta yer bulunmaması halinde diğer grup illere atanabilir.

b) İl müftüleri, bulunduğu yerdeki asgari ve azami hizmet sürelerine bakılmaksızın hizmet gereği, aynı veya başka gruptaki illere veya Başkanlık vaizliğine, Başkanlık müftülüğüne veya Başkanlık müşavirliğine atanabilir.

(2) İl müftü yardımcılarının atama ve yer değiştirme işlemleri aşağıdaki esaslara göre yapılır:

a) İlk defa dördüncü veya üçüncü grupta yer alan illere atanır. Bayan il müftü yardımcısı atamalarında bu hüküm uygulanmaz. Atandığı grupta asgari hizmet süresini tamamlayan il müftü yardımcısı, diğer gruplardaki illere atanabilir.

b) Bütün gruplarda asgari hizmet süresini tamamlayan il müftü yardımcısı, grubuna bakılmaksızın daha önce görev yapmadığı illere atanabilir.

c)Beş yıl ilçe müftülüğü yapmış olanlar, grup şartı aranmadan il müftü yardımcısı olarak atanabilir.

İlçe müftülerinin yer değiştirme özel şartları

MADDE 25 – (1) İlçe müftülerinin atama ve yer değiştirme işlemleri aşağıdaki esaslara göre yapılır:

a) İlk defa dördüncü sınıf ilçeye atanır. Buradaki asgari hizmet süresini tamamlayan ilçe müftüsü üçüncü sınıf ilçeye atanabilir.

b) İlçe müftüsünün ikinci veya birinci sınıf ilçelere atanabilmesi için, daha alt sınıf ilçelerde toplam altı yıl ilçe müftülüğü yapmış olması esastır.

c) Bütün sınıflarda asgari hizmet süresini tamamlayan ilçe müftüsü, görev yapmadığı ilçelere atanabilir.

Vaiz ve şube müdürlerinin yer değiştirme özel şartları

MADDE 26 – (1) Taşra teşkilatında şube müdürlerinin atama ve yer değiştirme işlemleri aşağıdaki esaslara göre yapılır:

a) İlk defa dördüncü veya üçüncü grupta yer alan illere veya bu illerin şube müdürü kadrosu bulunan ilçelerinden birine atanır. Burada asgari hizmet süresini tamamlayan şube müdürü, ikinci veya birinci grupta yer alan illere veya bu illerin şube müdürü kadrosu bulunan ilçelerine atanabilir.

b) Bütün gruplarda yer alan illerde veya bu illerin şube müdürü kadrosu bulunan ilçelerinde asgari hizmet süresini tamamlayan şube müdürü, grup veya sınıfına bakılmaksızın daha önce görev yapmadığı illere veya bu illerin şube müdürü kadrosu bulunan ilçesine atanabilir.

(2) Vaizlerin atama ve yer değiştirme işlemleri aşağıdaki esaslara göre yapılır:

a) İlk defa dördüncü veya üçüncü grupta yer alan illere veya bu illerin vaiz kadrosu bulunan ilçelerinden birine veya birinci ve ikinci grup illerin birinci ve ikinci sınıf dışındaki ilçelerine atanır. Burada asgari hizmet süresini tamamlayan vaiz ikinci, azami hizmet süresini tamamlayan vaiz birinci grupta yer alan illere veya bu illerin vaiz kadrosu bulunan birinci veya ikinci sınıf ilçelerine atanabilir. Aile İrşat Bürolarında görev yapmak üzere atanan vaizler ile cezaevi vaizi atamalarında bu bent hükümleri uygulanmaz.

b) Bütün gruplarda yer alan il veya bu illerin ilçelerinde asgari hizmet sürelerini tamamlayanlar, grubuna bakılmaksızın daha önce görev yapmadığı, vaiz veya cezaevi kadrosu bulunan illere veya bu illerin ilçelerine atanabilir.

Yurt dışı sürekli görevden dönen personelin atanması

MADDE 27 – (1) Yurt dışı sürekli görevden dönen grup ve sınıf hizmetine tabi personel, yurt içinde tekrar aynı unvanlı görevlere atanmak istemeleri halinde, ayrıldıkları grup veya sınıftaki hizmetlerini tamamlamamış iseler bu grup veya sınıftaki il veya ilçelere atanırlar. Ayrıldıkları grup veya sınıftaki hizmetlerini tamamlamış olanlar ise, durumlarına uygun il veya ilçelere atanabilirler.

(2) Bakanlıklar arası Ortak Kültür Komisyonu tarafından yurt dışında görevlendirilen il müftüsü dışındaki grup ve sınıf hizmetine tabi personelden yurt içi göreve dönenler, önceki görevlerine atanmak istediklerinde, dördüncü grup illerde ve dördüncü sınıf ilçelerde asgari hizmet süresini tamamlamamış iseler bu grup/sınıf il ve ilçelere atanırlar.

(3) Yurtdışında geçirilen hizmet süreleri, birinci grup/sınıf illerde veya ilçelerde; artan süreler ise bir alt grup/sınıf illerde veya ilçelerde geçirilmiş sayılır.

Grup ve sınıf hizmetinden sayılan süreler

MADDE 28 – (1) Memurun kadrosunun bulunduğu yerin grup ve sınıf hizmetinden sayılacak süreler aşağıda gösterilmiştir:

a) 657 sayılı Kanunun 102 nci, 103 üncü ve 104 üncü maddelerinde öngörülen izinlerin tamamı ile 105 inci maddesi gereğince verilen izinlerin toplamının altı ayı geçmeyen kısmı,

b) Görevden uzaklaştırılan ve görevleri ile ilgili olsun veya olmasın herhangi bir suçtan tutuklanan veya gözaltına alınan memurların 657 sayılı Kanunun 143 üncü maddesinde sayılan durumların gerçekleşmesi halinde bu sürelerin tamamı,

c) Yılda toplam 90 günü geçmeyen geçici görev süreleri,

ç) Hizmet içi eğitimde başarılı geçen sürelerin tamamı.

(2) Yılda toplam 90 günü aşan geçici görev süreleri, aynı unvanda aday memur olarak geçen süreler ile başka yerdeki bir görevin 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesi uyarınca memura vekaleten gördürülmesi halinde bu sürelerin tamamı geçirildiği yerin grup veya sınıf hizmetinden sayılır.

Grup veya sınıf hizmetinden sayılmayacak süreler

MADDE 29 – (1) Aşağıda belirtilen süreler grup ve sınıf hizmetinden sayılmaz:

a) 657 sayılı Kanun veya diğer kanunlar uyarınca aylıksız izin almak suretiyle geçirilen süreler.

b) Yetiştirilmek amacıyla yurtdışına gönderilen memurların yurtdışında geçirdiği süreler.

c) 657 sayılı Kanunun 105 inci maddesi gereğince verilen izinlerin altı ayı aşan kısmı.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Grup ve Sınıf Hizmetine Tabi Olmayan Personelin Yer Değiştirme Esasları

Camilerin gruplandırılması

MADDE 30 – (1) Cami ve mescitler aşağıdaki şekilde gruplandırılır:

a) (A) Grubu camiler: Selatin Camii, Ulu Camii, Merkez Camii olarak nitelenen ve asgari dört cami görevlisine ihtiyaç duyulan camilerdir.

b) (B) Grubu camiler: Bulunduğu bölge, il veya ilçede tanınan ve en fazla dört cami görevlisine ihtiyaç duyulan camilerdir.

c) (C) Grubu camiler: İl, ilçe, belde merkezlerinde ve üniversite kampüslerinde bulunan ve iki cami görevlisine ihtiyaç duyulan camilerdir.

ç) (D) Grubu camiler: (A), (B) ve (C) grubu camilerin özelliklerini taşımayan ve bir cami görevlisine ihtiyaç duyulan cami ve mescitlerdir. Ancak bu grupta yer alan il, ilçe ve belde merkezlerindeki camilere ihtiyaç halinde iki cami görevlisi verilebilir.

d) (E) Grubu camiler: Dönemsel olarak ibadete açık olan cami ve mescitlerdir.

Dinî yüksek ihtisas merkezi ve eğitim merkezi müdürlerinin hizmet süresi

MADDE 31 – (1) Dinî yüksek ihtisas merkezi ve eğitim merkezi müdürlerinin bulundukları yerde görev süresi üç yıldır. Bu süre her üç yılda bir değerlendirme yapılarak dokuz yıla kadar uzatılabilir.

Taşra teşkilatında şeflerin hizmet süresi

MADDE 32 – (1) Zorunlu yer değiştirmeye tabi olmayan taşra teşkilatında görev yapan şeflerin bulundukları yerde hizmet süreleri beş yıldır. Hizmetin gerekleri, özellikleri ile son görev yerlerinin ekonomik, sosyal, kültürel ve ulaşım şartları yönünden benzerlik ve yakınlık göstermesi hususları dikkate alınarak, beş yıllık hizmet süresi sonunda görev yerleri değiştirilir. Bu süre Başkanlıkça bir yıl uzatılabilir.

İl içi veya il dışı yer değiştirmeler

MADDE 33 – (1) Bu Yönetmeliğin 20, 35, 36, 38 ve 40 ıncı maddelerinde zikredilen sebeplerle il içi yer değiştirmeler; il müftüsünün teklifi üzerine,

(2) Bu Yönetmeliğin 20, 35, 36, 38 ve 40 ıncı maddelerinde zikredilen sebeplerle yapılacak olan iller arası yer değiştirmeler; illerde il müftüsünün teklifi, ilçelerde kaymakamların teklifi ve il müftüsünün inhası üzerine,

(3) İlçede bulunan dini yüksek ihtisas merkezi ve eğitim merkezlerinde kaymakamların teklifi; ilde bulunan dini yüksek ihtisas merkezi ve eğitim merkezlerinde ise ihtisas/eğitim merkezi müdürlerinin teklifi üzerine,

elektronik ortamda Başkanlık izni alındıktan sonra vali veya vekilinin onayı ile gerçekleşir.

MBSTS puanının belirlenmesi

MADDE 34 – (1) İl ve ilçe müftülüklerince ilan edilen boş cami kadrolarına yer değiştirme suretiyle atanmak için müracaat edeceklerde, cami gruplarına göre aranacak MBSTS taban puanı Başkanlıkça belirlenir.

Cami görevlileri ve Kur’an kursu öğreticilerinin isteğe bağlı yer değiştirmeleri

MADDE 35 – (1) Cami görevlilerinin mazeret, süre ve karşılıklı yer değiştirme talepleri dışında kalan isteğe bağlı atanmaları Diyanet İşleri Başkanlığı Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre yapılır.

(2) Kur’an kursu öğreticilerinin isteğe bağlı atanmaları aşağıdaki şekilde yapılır:

a) Kur’an kursu öğreticilerinin mazeret, süre ve karşılıklı yer değiştirme talepleri dışında kalan isteğe bağlı atanmalarında, EK-6 formda yer alan puanlama esas alınır. Mazerete binaen yapılacak yer değiştirmelerde de EK-6 formdaki puanlama esas alınabilir.

b) İl müftülükleri tarafından münhal Kur’an kursu öğreticisi kadroları her yıl Temmuz ayında İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi (İKYS) üzerinden sisteme girilir. Yer değiştirme talebinde bulunacak personele 01-15 Ağustos tarihleri arasında on tercih yaptırılır.

c) Yer değiştirmeler her yıl 15-30 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilir.

ALTINCI BÖLÜM

Hizmet Gereği Yer Değiştirme Usul ve Esasları

Hizmet gereği görev veya yer değiştirme

MADDE 36 – (1) Zorunlu grup ve/veya sınıf hizmet süreleri tamamlanmadan ve yer değiştirme suretiyle atanma dönemi beklenmeksizin hizmet gereği görev veya yer değiştirme, aşağıdaki hallerde yapılır:

a) Hizmet için gerekli sayı ve nitelikte eleman ihtiyacının karşılanması.

b) Haklarında yapılan teftiş veya soruşturma sonucu o yerde kalmalarında sakınca görülmüş olması.

c) Bulunduğu yer ve görevde başarılı olamayanlara başka yer ve görevlerde denenme imkânı verilmesi.

ç) Çeşitli sebeplerle görev veya görev yerinin ortadan kalkması.

d) Hizmetlerin daha etkin ve verimli yürütülmesi için il müftülerinin yerlerinin değiştirilmesine ihtiyaç duyulması.

(2) İl ve ilçe müftüleri ile müftü yardımcılarının, görev veya görev yerlerinin birinci fıkranın (ç) bendinde belirtilen sebeple, atanmaları gereken grup ve sınıfta münhal yer bulunmaması halinde alt grup ve sınıflara atanabilirler.

(3) Kur’an kursu öğreticisi, imam-hatip, müezzin-kayyım, memur, mutemet, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, daktilograf, teknisyen, şoför ve yardımcı hizmetler sınıfındaki personelin, bu maddede belirtilen sebeplerle görevlerinin veya yerlerinin değiştirilmesi gereken hallerde, Valiliklerce yapılacak görev veya yer değiştirme işleminden önce, ilgili müftülüklerce, İl müftülüğü sınav kurulunun görüşü alınır ve yapılacak işlemin gerekçesinde bu görüş belirtilir.

(4) Hizmet gerekleri ve cami özellikleri dikkate alınarak ilgili mevzuatında yer alan diğer hükümlere bağlı kalmaksızın Başkan onayı ile naklen Kur’an kursu öğreticisi ve cami görevlisi atanabilir.

(5) Bölgelerin özelliği ve mevsimler itibariyle ikamet eden veya cemaat olmaması sebebiyle din hizmeti verilemeyen yerlerdeki cami görevlileri, mahallin ihtiyaçlarına göre il ve ilçe merkezlerindeki camilerde görevlendirilebilir.

(6) Genel hayatı etkileyen doğal afetlere maruz kalanlardan durumunu belgelendirenlerin yer değiştirmeleri herhangi bir şarta bağlı kalmaksızın yapılabilir.

(7) Doktora eğitimi yaptıklarını ilgili yükseköğretim kurumundan alacakları bir yazı ile belgelendirenler, bulundukları görev yerinde bir yılını doldurmak kaydıyla bu Yönetmeliğin 20 nci maddesinde zikredilen sürelere tabi olmaksızın yer değiştirme talebinde bulunabilirler.

Cami görevlilerinin mahalli hizmet gereği yer değiştirmeleri

MADDE 37 – (1) 36 ncı maddede belirtilen sebepler dışında, cami görevlilerinin yer değiştirmelerine esas olmak üzere illerde il müftüsünün başkanlığında, durumu görüşülecek görevlinin bağlı bulunduğu müftü dâhil beş kişiden oluşan bir Değerlendirme ve Yer Değiştirme Komisyonu kurulur. Bu komisyon; görev yaptığı camide sekiz yılını tamamlayan cami görevlilerinin yer değiştirmelerini her yıl Haziran ayında toplanarak aşağıdaki kıstaslara göre gerçekleştirir:

a) Yer değiştirmeler aynı grup camiler arasında olmak üzere öncelikle aynı ilçe içinde, yer bulunamaması halinde il içinde, il içinde de yer bulunamaması halinde iller arası yapılır.

b) Personelin talebi halinde üst gruptaki camiden alt gruptaki camiye yer değiştirme yapılabilir.

c) İl içi yer değiştirmeler bu Yönetmelikteki atama usulüne ilişkin hükümlerde belirtilen esaslar dikkate alınarak valiliklerce; il dışı yer değiştirmeler ise Başkanlık tarafından yapılır. İl içi yer değiştirmelerinden önce internet ortamında Başkanlıktan izin alınır.

Mazeret sebebiyle yer değiştirme

MADDE 38 – (1) Aşağıda belirtilen mazeretlerin belgelendirilmesi halinde, yer değiştirme isteğinde bulunanların atamaları yapılabilir:

a) Sağlık mazeretine bağlı yer değişikliği: Memurun sağlık mazeretine dayanarak yer değiştirme talebinde bulunabilmesi için; kendisi, eşi, annesi, babası, bakmakla yükümlü olduğu çocukları ve yargı kararı ile vasi tayin edildiği kardeşinin hastalığının görev yaptığı yerde tedavisinin mümkün olmadığı veya mevcut görev yerinin söz konusu kişilerin sağlık durumunu tehlikeye düşüreceğini eğitim ve araştırma hastanesi veya üniversite hastanesinden alınacak sağlık kurulu raporu ile belgelendirenler, tedavisinin yapılabileceği en yakın il veya ilçeye atanabilir.

b) Aile birliği mazeretine bağlı yer değişikliği: Aile birliği mazeretine dayanarak yer değişikliği memurun;

1) Kamu personeli olan eşinin, kurum içi yer değiştirme suretiyle atanma imkânının olmaması veya mevzuatı uyarınca eşin zorunlu yer değiştirmeye tabi tutulan bir görevde bulunması durumunda bu kapsamdaki eşin bulunduğu yere, atanması suretiyle yapılabilir.

2) Eşlerin her ikisinin de Başkanlıkta çalışıyor olması halinde, Başkanlığın daha fazla hizmet ihtiyacı duyduğu yere, atanması suretiyle yapılabilir.

3) Eşlerin farklı kurumda çalışıyor olması halinde kurumlar arasında gerekli koordinasyon sağlanmak suretiyle her iki kurumun da öncelikli hizmet ihtiyacının bulunduğu yere, atanması suretiyle yapılabilir.

4) Kamu personeli olmayan eşinin, talep edilen yerde kesintisiz son üç yıl sosyal güvenlik primi ödemek suretiyle kendi adına veya bir hizmet akdi ile işverene bağlı olarak çalışmış ve halen çalışıyor olması halinde bu durumda olan eşin bulunduğu yere, atanması suretiyle yapılabilir.

5) Milletvekili, belediye başkanı, muhtar veya noter olan eşlerinin bulunduğu yere, atanması suretiyle yapılabilir.

6) Aile birliği mazeretine dayanarak yer değiştirme isteğinde bulunan memur, eşinin kamu kurum ve kuruluşlarında kamu personeli olarak çalıştığına veya atanmayı talep ettiği yerde eşinin kesintisiz son üç yıl sosyal güvenlik primi ödemek suretiyle kendi adına veya bir hizmet akdi ile işverene bağlı olarak halen çalıştığına ya da (b) bendinin (5) numaralı alt bendinde sayılan görevlerde bulunduğuna ilişkin belgeyi kurumuna ibraz etmekle yükümlüdür. Ayrıca yer değiştirme başvurusuna, evlilik durumunu kanıtlayan belgenin de eklenmesi gerekir.

7) Müftü, müftü yardımcısı ve şube müdürlerinin aile birliği mazereti sebebiyle nakil isteğinde bulunabilmeleri için eşlerinin aynı seviyede veya daha üst bir görevde bulunmaları gerekir.

8) Devlet Memurluğunda adaylığı kaldırılmayanlar aile birliği mazeretine bağlı olarak yer değiştirme talebinde bulunamazlar.

c) Can güvenliği mazeretine bağlı yer değişikliği: Memurun can güvenliği mazeretine dayanarak yer değiştirme talebinde bulunabilmesi için; kendisinin, eşinin veya bakmakla yükümlü olduğu çocuklarından birinin bulunduğu yerde kalmasının can güvenliğini tehdit altında bırakacağının adli veya mülki idare makamlarından alınacak belgeyle belgelendirmesi gerekir. 8/3/2012 tarihli ve 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi uyarınca hakkında adli makamlarca işyerinin değiştirilmesine ilişkin koruyucu tedbir kararı alınan memur, bir başka yere atanabilir.

(2) Sağlık ve aile birliği mazeretlerine dayalı olarak yer değiştirmeye tabi tutulan memur, mazeretinin devam ettiğini her yıl Ocak ayında alacağı belgeyle belgelendirmek zorundadır. Zorunlu çalışma süresini sağlık veya aile birliği mazeretine dayalı olarak tamamlamamış olan memur mazeretinin sona ermesi durumunda, zorunlu hizmet süresinin eksik kalan kısmını tamamlamak zorundadır. Sağlık ve can güvenliği mazeretlerine dayalı olarak yapılacak yer değiştirme suretiyle atamalar, atanma dönemine tabi değildir.

Engellilik durumuna bağlı yer değişikliği

MADDE 39 – (1) İlgili mevzuatına göre alınan sağlık kurulu raporunda en az yüzde kırk oranında engelli olduğu belirtilen memurlar ile ağır engelli raporlu eşi veya bakmakla yükümlü olduğu birinci derece kan hısımları bulunan memurlar engellilik durumundan kaynaklanan gerekçelere dayalı olarak yer değiştirme talebinde bulunabilir.

(2) Bu kapsamdaki talepler bu Yönetmelikte yer alan kısıtlayıcı hükümlere tabi olmaksızın Başkanlığın kadro imkânları ve teşkilat yapısı dikkate alınarak karşılanır ve bu haktan bir defadan fazla yararlanılamaz.

(3) Memurun kendisinin veya birlikte yaşadığı eşi ve bakmakla yükümlü olduğu çocuklarının engellilik durumunun tedavisi sebebiyle yer değişikliğini talep etmesi halinde, yer değiştirme suretiyle atama yapılacak yerin, memurun ve bu fıkra kapsamındaki yakınlarının engellilik durumuna uygun olması esastır.

(4) Engellilik durumu devam ettiği sürece isteği dışında memurun yeri değiştirilmez. Engellilik durumu ortadan kalkan memurlar hakkında bu Yönetmelikte yer alan diğer hükümler uygulanır.

Karşılıklı yer değiştirme

MADDE 40 – (1) Atandığı il veya ilçede altı ayı tamamlayanların il içinde; iki yılı tamamlayanların iller arası karşılıklı yer değiştirme istekleri, aynı sınıf ve unvanda olmak kaydıyla merkezde birim amirlerinin, taşrada müftü, dini yüksek ihtisas merkezi veya eğitim merkezi müdürlerinin muvafakati ve atamaya yetkili amirin uygun görmesi üzerine Başkanlığın izni ile yerine getirilir.

(2) Bulunduğu grup veya sınıfta bir defa olmak üzere, grup veya sınıf hizmetine tabi olanların aynı grup, sınıf ve unvanda olmak kaydıyla karşılıklı yer değiştirme talepleri yerine getirilebilir.

Yer değiştirme zamanı

MADDE 41 – (1) Grup ve sınıf hizmetine tabi olanlar ile dini yüksek ihtisas merkezi müdürü, eğitim merkezi müdürü, eğitim görevlisi, uzman, murakıp, sayman ve şeflerin hizmet gereği, mazeret ve karşılıklı yer değiştirme dışında görev veya yer değiştirme istekleri, taleplerini Başkanlığa 1 Mart - 31 Mart tarihleri arasında ulaştırılmak şartıyla 1 Haziran - 31 Ağustos tarihleri arasındayapılır. Diğer görevliler için bu şart aranmaz.

(2) Yer değiştirme müracaatları Başkanlıkça düzenlenecek forma uygun olarak elektronik ortamda yapılabilir.

YEDİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Atama ve yer değiştirme kurulu ve görevleri

MADDE 42 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında Atama ve Yer Değiştirme Kurulunda durumu değerlendirilecek personelin görev veya yerlerinin değiştirilebilmesi için gereken kararları almak üzere, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısının başkanlığında, Din Hizmetleri, Eğitim Hizmetleri ve İnsan Kaynakları Genel Müdürleri, Rehberlik ve Teftiş Başkanı ile I. Hukuk Müşavirinden müteşekkil Atama ve Yer Değiştirme Kurulu oluşturulur. Gündem konularına göre ilgili daire başkanı da Kurul toplantılarına katılır. Sağlık mazereti sebebiyle görev veya yerleri değiştirilmesi gerekenlerin durumlarının görüşülmesinde bir tabibin Kurul toplantısına katılımı sağlanır.

(2) Atama ve Yer Değiştirme Kurulu;

a) Daha önce görevine son verilmiş olanlardan eski görevlerine veya eski görev yerlerine dönmek isteyenlerin,

b) Ortak niteliği kaybetmeleri sebebiyle görevlerine son verilmesi teklif edilenlerin,

c) Dosyaları Başkanlıkta bulunan personelden kendisinin veya kanunen bakmakla yükümlü olduğu kimselerin bulunduğu yerde kalmasının sağlık durumunu tehlikeye koyacağına veya kronik rahatsızlıklarına dair Eğitim Araştırma veya Üniversite hastanelerinden alınan heyet raporuna istinaden görev veya görev yerini değiştirmek isteyenlerin,

ç) Başkanlıkça değerlendirilmek üzere kurula sevkedilenlerin,

durumlarını görüşür ve gereken kararları alır.

(3) Atama ve Yer Değiştirme Kurulu, kurul üyelerinin salt çoğunluğu ile toplanır ve katılanların çoğunluğu ile karar verir. Eşitlik halinde Kurul Başkanının tarafı çoğunluk sayılır.

(4) Atama ve Yer Değiştirme Kurulunun kararları Başkanın onayı ile yürürlüğe girer.

(5) Atama ve Yer Değiştirme Kurulunun yazışma iş ve işlemleri İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülür.

Merkez personelin taşraya atanması

MADDE 43 – (1) Dört yıllık dinî yüksek öğrenim görmüş ve Başkanlık merkez teşkilatında;

a) Daire başkanlığı ve dengi veya daha üstü görevlerde çalışmış olanlar il müftülüğüne, dini yüksek ihtisas veya eğitim merkezi müdürlüklerine,

b) Diyanet işleri uzmanlığı ile Din İşleri Yüksek Kurulu uzmanlığı görevinde en az beş yıl çalışmış olanlar il müftülüğüne,

c) Mushafları İnceleme ve Kıraat Kurulu üyeliği ve şube müdürlüğü görevlerinde en az üç yıl çalışmış olanların il müftü yardımcılığına, ilçe müftülüğüne veya vaizliğe,

bu Yönetmelikte belirtilen diğer şart ve nitelikler ile grup ve sınıf şartı aranmaksızın atanabilirler.

(2) Merkez teşkilatı birimlerinde tecrübe edinmiş personel ile norm kadro fazlası personel, ihtiyaç durumları gözetilerek taşra teşkilatında görevlendirilebilir veya buralara atanabilir.

Eşdeğer kadrolar

MADDE 44 – (1) Başkanlık personelinden il müftü yardımcısı ve dengi ile daha alt düzeyde bulunan kadroların eşdeğerleri aşağıdaki şekilde yedi kademe olarak belirlenmiştir:

a) Birinci kademe: İl müftü yardımcısı, ilçe müftüsü, eğitim görevlisi, başvaiz, uzman vaiz.

b) İkinci kademe: İşletme müdür yardımcısı, şube müdürü, yayınevi satış müdürü, vaiz, cezaevi vaizi, murakıp.

c) Üçüncü kademe: Başimam-hatip, Kur’an kursu başöğreticisi.

ç) Dördüncü kademe: APK uzmanı, din hizmetleri uzmanı, eğitim uzmanı, vakit hesaplama uzmanı, uzman, uzman imam-hatip, uzman Kur’an kursu öğreticisi, baş müezzin-kayyım, tabip, diş tabibi.

d) Beşinci kademe: Öğretmen, sosyolog, psikolog, çözümleyici, mütercim, kütüphaneci, istatistikçi, astronom, mühendis, mimar, imam-hatip, Kur’an kursu öğreticisi, cami rehberi, programcı, ayniyat saymanı, teberrukat saymanı, musahhih, şef, tekniker, sağlık teknikeri, biolog, yönetmen, prodüktör, film yapımcısı, ses kayıtçısı, ışıkçı, montajcı, spiker, muhabir, kameraman, müezzin-kayyım, bilgisayar işletmeni, teknik ressam, teknisyen, grafiker, hemşire, sağlık teknisyeni, laborant, veri hazırlama ve kontrol işletmeni.

e) Altıncı kademe: Memur, mutemet, sekreter, ambar memuru, veznedar, satın alma memuru, santral memuru, daktilograf, şoför.

f) Yedinci kademe: Yardımcı hizmetler sınıfı personeli.

(2) Eşdeğer kadrolardan aynı kademede bulunan kadrolar arasındaki geçişler ile üst kademeden alt kademelerdeki kadrolara geçişlerde, adaylığı kalkmış olmak ve atanılacak kadronun şartlarını taşımak kaydıyla ilgili mevzuatında belirtilen diğer şartlar aranmaksızın sınavsız atama yapılabilir. Personelin talebi halinde imam-hatipler müezzin kayyım; murakıp ve Kur’an kursu öğreticileri imam-hatip veya müezzin kayyım; vaizler Kur’an kursu öğreticisi, imam-hatip veya müezzin kayyım; il müftü yardımcıları ile ilçe müftüleri ise şube müdürü, vaiz, Kur’an kursu öğreticisi, imam hatip veya müezzin kayyım kadrolarına ilgili mevzuatında belirtilen diğer şartlara tabi olmaksızın atanabilirler.

(3) Üst veya aynı kademedeki kadrolardan eğitim görevlisi, şube müdürü, öğretmen, şef, veri hazırlama ve kontrol işletmeni ve şoför kadrolarına geçişlerde Başkanlıkça yapılacak sınavla atama yapılabilir.

Kazanılmış haklar

MADDE 45 – (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki görevlere ilgili mevzuatı uyarınca atanmış olanların kazanılmış hakları saklıdır.

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

MADDE 46 – (1) 25/10/2011 tarihli ve 28095 Mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Aynı yerdeki cami görevlilerinin yer değiştirmesi

GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 37 nci maddedeki kıstaslar dikkate alınarak bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte cami görevlilerinden görev yaptığı camide yirmi yılını tamamlayanların yer değişiklikleri 2015 yılı Haziran-Eylül döneminde, on beş yılını tamamlayanların yer değişiklikleri 2016 yılı Haziran-Eylül döneminde yapılır. Bu Yönetmeliğin 37 nci maddesindeki süreye göre zorunlu yer değişiklikleri ise 2017 yılından itibaren yapılmaya başlanır ve sürelerin hesaplamasında 1 Haziran tarihi esas alınır.

Yürürlük

MADDE 47 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 48 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Başbakan yürütür.

Ekler için tıklayınız


Tweetle

Facebook'ta Paylaş



Milli Eğitim Bakanlığı, özür durumundan yer değişikliği yapılamayan öğretmenlerle bunların görevli oldukları kurumlara atanmak isteyen diğer öğretmenler için karşılıklı yer değişikliği (becayiş) yapacak.

becayişBu kapsamda, özür durumundan yer değişikliği yapılmayan öğretmenler, daha önceki başvurularında beyan ettikleri özürlerinin karşılanacağı yerlere atanacaklarından yeniden başvuru yapmayacak. Özür durumundan yer değişikliği yapılamayan öğretmenler ile karşılıklı yer değişikliği talebinde bulunacak öğretmenlerin adaylığı kaldırılmış ve bulunduğu ilde en az bir yıl çalışmış olması gerekiyor. Başvurular, 28 Eylül-3 Ekim 2012 tarihlerinde internet üzerinden yapılacak. Atamalar ise 5 Ekim'de sonuçlandırılacak.

Dinçer: Atamalar artık ağustosta olacak

Öte yandan Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, bundan sonra öğretmenleri ağustos ayında atayacaklarını belirterek, "Dolayısıyla artık yeni bir atama olmayacak. Ama hiçbir okulumuzda, hiçbir dersimizin de boş geçmesine göz yummayız. İl düzeyinde bunu çözemezsek, başka yöntemlerle öğretmen temin ederiz." şeklinde konuştu.

Yayınlanan köşe yazısı ve haberlerin tüm hakları ESM Yayıncılığa aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.


SORU -1 Polis okullarında geçen 6 aylık, 9 ay ve 1 yıllık hizmet süreleri emeklilikten sayılıyor mu?

CEVAP-1 1990-2001 yılları arasında Polis Okullarında geçen 6 ay, 9 ay ve 1 yıllık süreler Polis mesleğine hazırlamaya yönelik kurs niteliği taşıdığından hizmetten sayılmamaktadır. Hizmetten sayılabilmesi için 5434 sayılı kanunun 14. ve 30. maddeleri gereğince memuriyetinin başlangıcında ilk emekli keseneğinin yapılması gerekmektedir. Polis Okullarında geçen sürelerde Sosyal Güvenlik Başkanlığına emekli keseneği kesilmediğinden bu sürelerin hizmet süresine eklenmesine imkân bulunmamaktadır.

SORU-2 Emekli olmak için nereye müracaat etmeliyim?

CEVAP-2 Aktif olarak çalışan personel emekli olmak için çalışma süresini ve emeklilik yaşını doldurmuş ise en son çalıştığı aktif kadrosunun Personel İşlemlerini yürüten bürosuna müracaat etmesi gerekmektedir. Ayrıca Teşkilatımızdan ilişiği kesilen personelin emeklilik işlemleri Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığınca yürütüldüğünden ilgili kuruma doğrudan başvuru yapması gerekmektedir.

SORU–3 Görevden uzakta geçen sürelerin hizmetten sayılabilmesi için ne yapılması gerekir?

CEVAP–3 Görevden uzaklaştırılan personelin açıkta geçen sürede 2/3 oranında maaş alıp 1/2 oranında Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına emekli keseneği kesildiğinden bu sürelerin yarısı hizmetten değerlendirilmektedir.  Ancak göreve iade edilip kalan 1/3 maaşı ve 1/2 emekli keseneği tam ödendiğinde açıkta geçen sürelerin tamamı hizmetten değerlendirilmektedir. Aylıklarını ödeyen kadronun, son aktif kadrosuna 1/3 maaşı ve 1/2 emekli keseneğinin tam ödendiği bildirdiğinde bu sürelerin tamamı personelin personel şubesince hizmetine eklenmektedir. 

SORU–4 Meslekten ihraç olup Mahkeme kararı ile göreve iade edilenlerin meslekten ayrı kaldığı sürelerin hizmetten sayılabilmesi için ne yapılması gerekir?

CEVAP–4 Meslekten ihraç olup, Mahkeme kararı ile göreve iade edilen personelin meslekten ayrı kaldığı sürelere ait özlük hakları Mahkeme kararına istinaden kendisine ödenmiş ise bu sürelerin tamamı personelin aktif kadrosunun personel şubesince hizmetine eklenmektedir. Şayet ödenmemiş ise bu süreler hizmetten değerlendirilmemektedir.

SORU–5 Emeklilikte ilişik kesme süresi ne kadardır?

CEVAP–5 İsteğiyle ve malulen emekliliği onaylanan kişinin 5510 sayılı kanunun 48. maddesinde “…  emekliye ayrılmak isteyenler için istek tarihinden itibaren 1 aylık süre sonunda ilişikleri kesilmiş sayılır.” hükmü uyarınca emeklilik talep tarihinden itibaren en geç bir ayın sonunda meslekten ilişiği kesilmektedir. 

SORU–6 Ayın 15’inde görev maaşı alıp emeklilik için ilişik kesersem görev maaşımı geri alırlar mı?

CEVAP–6 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 164.maddesinde “….Memurlara aylıkları her ayın başında peşin ödenir. Emekliye ayrılma ve ölüm hallerinde o aya ait peşin ödenen aylık, geri alınmaz.” Hükmü gereğince ayın 15’inde ödenen görev aylığı emeklilik için ilişik keserken geri alınmamaktadır. Ayrıca 5434 sayılı Kanunun 91.maddesinde “….Emekliye ayrılanların ay sonuna kadar olan hizmet aylığı geri alınmaz.” hükmü amirdir.

SORU–7 Dul ve Yetimler için aylık bağlanma şartları nelerdir?

CEVAP–7 Teşkilatımızdan Şehit (Terör Örgütlerince şehit edilen Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığınca 3713 sayılı kanun kapsamına alınan), Görev Esnasında Vefat eden( Toplumsal Olaylar, Asayişe Müessir her türlü Olay, Sosyal Güvenlik kurumunca 2330 sayılı kanun kapsamında işlem yapılan)  Görev Harici Vefat, İntihar, gibi olaylar neticesi ilişiği kesilen personelin geride kalan dul ve yetimleri için olayın meydana geldiği kadro personel birimleri tarafından portal üzerinde belirtilen tüm evrakları hazırlanarak Personel Başkanlığına gönderilir.
Vefat (Görev Harici ve Eceliyle, İntihar)  eden personelin Teşkilatımızdaki Hizmet süresi en az 5 yıl olması halinde dul ve yetimlerine maaş Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından bağlanır. 5 yıl hizmeti dolmayan vefat eden personelin eksik kalan hizmet süresi yakınlarınca fakülte veya yüksekokul veya askerlik yapmış ise bu süreler borçlanılarak 5 yıllık sürenin tamamlanması halinde maaş bağlanabilmektedir. (5510 sayılı Kanunun 32.maddesi)
3713 sayılı Kanuna göre Şehit ve 2330 sayılı Kanuna göre görevi esnasında vefat olaylarında yıl süresi aranmamaktadır. Bir günlük hizmet süresi bulunsa bile dul ve yetimlerine 30 yıl üzerinden maaş bağlanmaktadır.

SORU–8 3713 ve 2330 sayılı Kanunlara göre Vazife Malulü olan personel hem görev yapıp hem de nasıl emekli oluyor?

CEVAP-8 5510 sayılı yasanın Geçici 14’üncü maddesinin (d) fıkrasının ve 5510 sayılı Kanunun 48. Maddesi gereğince personel hem görev maaşı hem de vazife malulü emekli maaşı almaktadır.

SORU–9 Yaş tashihi yaptıranlarda emeklilik için hangi yaş geçerli?

CEVAP–9 5434 sayılı Kanunun 105.maddesinde “….Nüfus hüviyet cüzdanlarındaki doğum tarihleri ile nüfus kayıtlarındaki doğum tarihleri arasında fark varsa, nüfus kayıtlarındaki tarih ve birden fazla nüfus kaydı bulunanların bu kayıtları arasında fark varsa, tarihi eski olan kayıt; sonraki kayıt idare veya kaza mercilerinden verilmiş bir karar ile yapılmış veya düzeltilmiş ise, kararlar nüfus kayıtlarına henüz geçirilmemiş olsa bile iştirakçiler için bu karar 18 yaşın doldurulmasından evvel alınmış olmak şartıyla bu kayıt esas olur.” hükmü gereğince 18 yaşından sonra yapılan yaş tashihi geçerli değildir. 

SORU–10 PBS Portalımdaki göreve başlama tarihi neden yanlış yazılmış?

CEVAP–10  01/10/1987 tarihinden önce memur maaşları ve emekli kesenekleri her ayın 1’inde yapılıyordu, 01/10/1987 tarihinden sonra memur maaşları ve emekli kesenekleri her ayın 15’inde yapıldığından, 5434 sayılı Kanunun 15 ve 31.maddeleri gereğince ilk alınan kesenek tarihten itibaren hizmet hesabı başlangıç tarihi dikkate alınmaktadır. Bu nedenle göreve başladığı tarihten bir sonraki ilk maaş tarihi olarak belirtilmiştir.

SORU–11 PBS Portalımdaki hizmet hesabı doğrumu?

CEVAP–11 Göreve başlama tarihi, askerlik bilgileri varsa SSK, Bağ-Kur ve Geçmiş Hizmetleri bilgileri doğru ise hizmet hesabı da doğrudur.

SORU–12 Malulen emeklilikte maaş bağlama şartları nelerdir?

CEVAP–12 5510 sayılı Kanunun 26. maddesinde;Sigortalıya malullük aylığı bağlanabilmesi için sigortalının;

1- 25'inci maddeye göre malul sayılmasına

Sigortalıya malullük aylığı bağlanabilmesi için sigortalının;

2- En az 10 yıldan beri sigortalı bulunup, toplam olarak 1800 gün veya başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malul olan sigortalılar için ise sigortalılık süresi aranmaksızın 1800 gün prim ödemiş olma şartı aranmaktadır.

SORU–13 Vazife malulü emekli olup görevinden ilişiği kesilmeksizin çalışmaya devam eden personelin emeklilik şartları nelerdir?

CEVAP–13 2330 ve 3713 sayılı Kanunlar kapsamında vazife malulü kabul edilerek sınıf veya görev değişikliği yaparak çalışmaya devam edenler hakkında;
2330 sayılı Kanuna “(Ek cümle:25/3/2020-7226/6 md.) .....aylık bağlandığı tarihten sonra geçen çalışmaları esas alındığından en az 20 yıldan beri sigortalı bulunmak ve en az 5000 gün malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları primi ödemiş olmak şartıyla talepleri halinde ayrıca yaşlılık aylığından yararlanırlar.” hükmü eklenmiştir.     

SORU–14 Personel Bilgi Sisteminde bulunan emekli maaşı ve emekli ikramiye hesabında yanlışlık varmı?

CEVAP–14 Personel Bilgi Sisteminde bulunan emekli maaşı ve emekli ikramiye hesabı bilgilendirme amaçlı olup, kesin hesap emeklilikten sonra Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığınca yapılmaktadır.

SORU–15 Ne zaman emekli olurum?

CEVAP–15 PBS.Ben hizmet hesabı modülü üzerinden emeklilik tarihi bilgilerinize ulaşabilirsiniz.

SORU: Askerlik hizmetimi, ücretsiz iznimi veya öğrenim süremi (ön lisans lisans) borçlanabilir miyim? Borçlanmam halinde zorunlu hizmet süreme ve emeklilik tarihime etkisi ne olur? Nasıl borçlana bilirim?

CEVAP – Personel Askerlik hizmetimi, ücretsiz iznimi veya öğrenim süremi (ön lisans lisans) borçlanabilir. Bu borçlanma işlemleri personele göre farklılık arz etmektedir. Borçlanılan süre toplam hizmet süresine eklenir. Emeklik tarihinin ise değişip değişmeyeceği personelin ilk sigortalılık giriş tarihine göre belirlenmektedir. Personelin (08/09/1999 tarihi ve öncesi sigorta girişi yok ise emeklilik tarihi hiçbir şekilde değişmemekle birlikte borçlanılan süre yalnızca toplam hizmet süresine eklenir. 08/09/1999 tarihi öncesinde sigorta girişi var ise toplam hizmet süresine eklenir, emeklilik tarihini öne çekip çekmeyeceğinin belirlenmesi için hesap yapılması gerekmektedir. (Bu hesap işlemi büromuzca yapılmaktadır)

SORU: Polis Okullarının Borçlanması ve Hizmet Hesabına Eklenmesi Nasıl Yapılır.

CEVAP: - 2001 yılı ve öncesi Polis Okulu (9 aylık) mezunlarının eğitim süreleri kurs mahiyetinde olduğundan 5510 sayılı Kanunun 46. Maddesi kapsamında olmadığı için borçlanılması kanunen mümkün değildir. 

- 2003-2007 yılı dahil Polis Meslek Yüksek Okul (iki yıllık) mezunlarının okul sürelerini borçlanmaları halinde toplam hizmet süresine eklenir ancak emeklilik tarihini değiştirmez.

- 2008 yılı ve sonrası Polis Meslek Yüksek Okul (iki yıllık) mezunlarının kesenekleri okul tarafından yatırıldığından hizmetten sayıldığı için ayrıca bir borçlanma yapılamaz.

- 2012 yılı ve öncesi Polis Meslek Eğitim Merkezi (POMEM- 6 aylık) mezunlarının eğitim süreleri kurs mahiyetinde olduğundan 5510 sayılı Kanunun 46. Maddesi kapsamında olmadığı için borçlanılması kanunen mümkün değildir. 

- 2013 yılı ve sonrası Polis Meslek Eğitim Merkezi (POMEM- 6 aylık) öğrencilerinin kesenekleri okul tarafından yatırıldığından hizmetten sayılmakta olup ayrıca borçlanılması mümkün değildir.

SORU 1- e devlete yeni eklenen çalışma hayatım bölümünde hizmete başlama tarihim 30.09.2008 görünmesinin sebebi nedir?

CEVAP: :Biriminiz 3 nolu kullanıcı yetkisine sahip personelince Hizmet Takip Programı ve 5510 4/1-c (Devlet Memurları) Tescil İşlemleri Entegrasyon Uygulaması / Tescil İşlemleri sayfasından memuriyet giriş tarihi alanın kontrol edilmesi varsa hatalı bilgilerin güncellenmesi gerekmektedir. Ayrı personelin hatalı ise SGK Başkanlığı Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kamu Görevlileri Tescil ve Hizmet Daire Başkanlığına bilgi verilmesi gerekmektedir.

SORU 2- Emeklilik hesaplamasında yıpranma süresinin tamamının değil de yarısının hizmetten sayılmasında herhangi bir hata var mıdır?

CEVAP: 8/9/1999 tarihinden önce sigortalılığı başlayanlar hakkında 5434 sayılı Kanunun geçici 205’inci maddesine, 8/9/1999 tarihinden sonra sigortalılığı başlayanlar hakkında ise 5434 sayılı Kanunun mülga 39 uncu maddesine göre işlem yapılmaktadır. Bu itibarla almış olduğunuz yıpranma süresinin 3 yılı geçmemek üzere yarısı emeklilik yaşınızdan düştüğünden herhangi bir hata bulunmamaktadır.

SORU 3- HİTAP bilgilerinin PBS.Net Sistemi ile uyuşmaması halinde ne yapmalıyım?

CEVAP: SGK HİTAP yetkiliniz tarafından KONTROL sayfasında bulunan verilerin aktarılmasının sağlanması, düzelmemesi halinde ise 21761-21762 numaralı telefonla iletişime geçebilirsiniz.

SORU 4- Tüm bilgilerimde hata olmamasına rağmen HİTAP emeklilik tarihi, PBS emeklilik tarihinden farklı bir tarihi göstermesinin nedeni nedir?

CEVAP: PBS.Net Hizmet hesabında çalışacağınız varsayılarak emeklilik tarihi hesaplaması yapılırken HİTAP sisteminde görüntüleme yapıldığı tarihe göre hesaplama yapılmaktadır. Dolayısı ile personel çalıştıkça tarihler PBS.Net sistemi ile aynı olacaktır.

SORU 5- HİTAP sisteminde FHZ Süresi (Yıpranma) eksik görünmesinin nedeni nedir?

CEVAP: Teşkilatımızda çalışmakta iken hakkında görevden uzaklaştırma tedbiri uygulanan veya herhangi bir ilişik kesme sonrasında iade-i memuriyet yapılan personelin ayrı geçen sürelerinin SGK Kesenek modülüne veri giriş işlemlerinin mutlak suretle yapılması ve SGK HİTAP / Açık Süre sayfasından bu bilgilerin olup olmadığının kontrol edilmesi gerekmektedir. Bu bilgiler mevcut olduğu halde hata var ise HİTAP İşlemleri Büro Amirliği ile irtibata geçilmesi gerekmektedir.

SORU 6- Hizmet Takip Programında hizmet sürem ve emeklilik tarihi hesaplanamamaktadır?

CEVAP: HİTAP sisteminde hizmet hesaplanamamasının başlıca nedeni hizmet çakışmasından meydana gelmektedir.

Başlıca yapılan hatalar;

a) Personel fasılalı sigorta bilgilerinin fasılasız olarak PBS.NET girişinin yapılması,

Çözümü: Personelin sigorta bilgilerinin sigortanın yapıldığı ilgi sigorta müdürlüğünden talep edilerek PBS.Net veri girişinin fasılalı olarak yapılması,

b) İade-i Memuriyet sonrası mükerrer mahkeme kararı gereğince başlama kaydının girilmesi,

Çözümü: HİTAP İşlemleri Büro Amirliği ile irtibata geçilmesi gerekmektedir.

c) Görevden uzak personelin ihraç edilmesi durumunda ihraç tarihi ile görevden uzak bitiş tarihinin aynı olması durumunda,

Çözümü: Görevden uzak devam ederken ihraç edilen personelin EDİP programında veri girişleri esnasında yanlış alana veri girişinin yapılması, EDİP girişinin kontrol edilmesi ve fazla kaydın HİTAP İşlemleri Büro Amirliği personelince silinmesi için yazı ile bilgi verilmesi gerekmektedir.

SORU -7 Hizmet Takip Programı ve 5510 4/1-c (Devlet Memurları) Tescil İşlemleri Entegrasyon Uygulaması üzerinden yanlışlıkla HİTAP naklini aldım. Ne yapmam gerekiyor?

CEVAP: HİTAP İşlemleri Büro Amirliği ile irtibata geçilmesi gerekmektedir.

SORU -8 HİTAP memuriyet başlama tarihi ile PBS.Net memuriyet başlama tarihi hatalı olmasının nedeni nedir?

CEVAP: Memuriyete başlama tarihinin tespitine yönelik olarak; 1-) Kamu idarelerinde belirli bir süre 5434 Sayılı Kanuna tabi olarak fiilen çalışmış olanların ilk göreve başlama tarihinin, (istisnalar hariç 18 yaşını doldurmuş olması kaydıyla) 2-) 657/86. Maddesine tabi açıktan vekil olarak atananların (vekil öğretmenlik, vekil imamlık) açıktan vekil olarak atandığı tarihin, (18 yaşını doldurmuş olması kaydıyla) 3-) Askerliğini yedek subay olarak asteğmenliğe nasp edilmek suretiyle yapanların asteğmenliğe nasp (yedek subay okulundan mezun olunan tarihtir.) edildiği tarihin, 4-) 5.10.2008 tarihinden itibaren Polis Akademisi ile Polis Meslek Yüksek Okullarında (Kanunun çıktığı tarihte eğitime devam edenler için de 15.10.2008 tarihi) ve 02.08.2013 tarihinden itibaren de Polis Meslek Eğitim Merkezlerinde öğrenim gören öğrencilerin okula giriş tarihlerinin, Harp okulları ile fakülte ve yüksek okullarında, Türk Silahlı Kuvetleri hesabına okuyan veya kendi hesabına okumakta iken askeri öğrenci olanlar ile astsubay meslek yüksek okulları ve astsubay naspedilmek üzere temel askerlik eğitimine tabi tutulan adayların eğitime başladıkları tarihlerin, Bu maddede belirtilen okulları tamamlamadan ayrılanlar ile bu okulları tamamlamalarına rağmen göreve başlamadan ayrılanların, bu eğitimde geçen süreleri sigortalılıktan (memuriyetten) sayılmaması, 5-) 2330 veya 3713 Sayılı Kanunlara göreve  vazife malullüğü aylığı bağlanarak görevine devam edenler için aylığın bağlandığı tarihlerinin, (5434 statüsünde çalışmaya devam ederken 15.10.2008 tarihi sonrasında 2330 veya 3713 sayılı Kanunlar kapsamında vazife malulü aylığı bağlanarak görevine devam eden personelin işlemlerinin 5510 statüsünden yapılması) memuriyet başlama tarihi olarak esas alınması gerekmektedir. Bu itibarla geçmiş hizmet, askerlik ve emeklilik (vazife malulü ) tarihlerinin kontrol edilerek doğru kaydın girilmesi gerekmektedir.

SORU 9- Okul Süreleri hangi tarihleri kapsamaktadır.

CEVAP: 15.10.2008 tarihinden itibaren Polis Akademisi ile fakülte ve yüksekokullarında, 02.08.2013 tarihinden itibaren Polis Meslek Eğitim Merkezlerinde (POMEM) eğitime tabi tutulan ve başarılı bir şekilde mezun olan personelin okulda geçen süreleri kanunen hizmete eklenmiştir. Bu tarihten önceki süreler hizmete eklenmemektedir.

SORU 10- 15.10.2008 tarihinden itibaren Polis Akademisi ile fakülte ve yüksekokullarında, 02.08.2013 tarihinden itibaren Polis Meslek Eğitim Merkezlerinde (POMEM) geçen başarılı sürelerim HİTAP hizmet cetvelinde görünmüyor ne yapmam gerekiyor?

CEVAP: Personelin mezun olduğu okula müracaat ederek Öğrenci İşlemleri Modülü üzerinden veri girişi işlemlerinin yapılması gerekmektedir.

SORU:İstifa işlemi süresi nasıl işlemektedir?

CEVAP:İstifa etmek isteyen personel neticesini bekleyerek ya da neticesini beklemeden istifa etmek istediğine dair dilekçesini bağlı bulunduğu birimin idari büro amirliğine vererek memuriyetten çekilme işlemini başlatır.

SORU:İstifa talebi ne kadar sürer?

CEVAP:Personelin istifa etmek istediğine dair dilekçesi Başkanlığımıza ulaştıktan sonra yaklaşık 10 gün içerisinde sonuçlandırılmaktadır.

SORU: Senelik izinde ya da ücretsiz izinde olan personel istifa edebilir mi?

CEVAP:Senelik izinde ya da ücretsiz izinde olan personel istifa etme hakkına sahiptir.

SORU: İstifa etmek isteyen personel dilekçesini senelik iznini geçirdiği ilden verebilir mi?

CEVAP:İstifa dilekçesini senelik iznini geçirdiği ildeki emniyet müdürlüğü aracılığıyla gönderebilir.

SORU: Yardımcı hizmetler sınıfı personelin istifa işlemi Başkanlığınız tarafından yapılmakta mı?

CEVAP:Yardımcı hizmetler sınıfı personelin istifa işlemi çalışmış oldukları iller tarafından gerçekleştirilmektedir.

SORU: Neticesini bekleyerek ya da neticesini beklemeden memuriyetten çekilme işlemleri arasında ne fark bulunmaktadır?

CEVAP:Neticesini bekleyerek memuriyetten çekilmek isteyen personel Bakanlık Makamının onayının kendisine tebliğine kadar çalışması gerekir. Bakanlık Makamının tebliğ edildiği tarih itibariyle memuriyetten ilişiği kesilir. Ayrıca PBS kayıtlarında istifa olarak işlenmekte olup, 6 ay süreyle memuriyete atanamaz.
Neticesini beklemeden memuriyetten çekilmek isteyen personel dilekçesini verdiği tarih itibariyle kimliği ve tabancasını teslim ederek görevini bırakabilir. PBS kayıtlarında Müstafi personel olarak görünür ve 1 yıl süreyle memuriyete atanamaz.

SORU: Aynı zamanda göreve başlayan çalışma arkadaşlarının asaleti tasdik olduğu halde neden kendisinin asaletinin tasdik olmadığı?

CEVAP:657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 54’üncü maddesi “…aday olarak atanmış Devlet memurunun adaylık süresi bir yıldan az iki yıldan çok olamaz”, 58’inci maddesi “Adaylık devresi içinde eğitimde başarılı olan adaylar disiplin amirlerinin teklifi ve atamaya yetkili amirin onayı ile onay tarihinden geçerli olmak üzere asli memurluğa atanırlar.” hükmünü amirdir.

Kanun maddelerinden anlaşılacağı üzere aday memurların asalet tasdik işlemleri bir yıldan az olamaz iki yılı da geçemez. Her personel için yetkili disiplin amirinin (İl Emniyet Müdürünün, Daire Başkanının veya eğitim öğretim kurum müdürünün) asalet teklifin yapılması gerekir.

Her birim farklı tarihlerde teklifte bulanabildiği gibi, devam eden disiplin soruşturması vb nedenlerle de bir personel özelinde farklı tarihte teklifte bulunabilir.

SORU: Adaylık süresi içinde farklı kadrolarda görev yapan personelin asalet teklifinin hangi kadro tarafından yapılması gerekir?

CEVAP:Adaylık süresi içerisinde geçici görevlendirme veya atama gibi nedenlerle birden fazla kadroda görev yapan personelin asaletinin tasdik edilmesi teklifi hangi kadroda daha fazla görev yapmışsa o kadro tarafından yapılması gerekir.

SORU: Herhangi bir mazereti bulunmadan 10 gün işe gelmeyen personel hakkında ne gibi bir işlem tesis edilir?

CEVAP:Devlet Memurları Kanunu 94’üncü maddesi gereğince geçerli bir mazereti bulunmaksızın kesintisiz 10 gün göreve gelmeyen personel hakkında memuriyetten ayrılma (müstafi) işlemi tesis edilir.

Soru - Hamile bayan memura gece nöbeti yazılabilir mi?

CEVAP: Yazılamaz. Hamileliğinin 24.ncü haftasından itibaren ve doğumdan sonra 2 yıl süresince gece nöbeti ve gece vardiyası yazılmaz. DMK-101

Soru - İzinler kanuni bulunduğu yer tarafından mı geçici görevle bulunduğu yer tarafından mı verilir ?

CEVAP: Tüm izinler geçici görevle bulunduğu yer tarafından verilir. (senelik izin, mazeret, doğum, ölüm vb.)(EGM Genelge No: 2009/81)

Soru - Bir personelin hastaneye gitmeme veya sağlık kurulu raporu almama gibi bir dayanağı var mı?

CEVAP: Olamaz, Emniyet Hizmetleri Sağlık Şartları Yönetmeliğinin 20. Maddesinde; “Yönetmelik hükümleri doğrultusunda sağlık kurulu raporu aldırılmak üzere hastaneye sevk edilmelerine rağmen, idarece kabul edilebilir bir mazereti olmaksızın buna direnen veya geciktirme yoluna gidenler hakkında disiplin hükümleri uygulanır.” denilmektedir.

Soru - Ataması yapılan memur mehil izninde iken aldığı raporun bitiminden sonra hemen göreve başlamak zorunda mıdır?

CEVAP: Ataması yapıldığından dolayı mehil izninde rapor alan memurun rapor süresi bittikten sonra eğer kullanmadığı mehil izni varsa bu iznini kullandıktan sonra göreve başlar.

Soru - Ataması çıkan bir personelin Dr. Raporlu olması halinde gıyabında ilişiği kesilebilir mi?

CEVAP: Ataması çıkan personelin Dr. Raporu alması halinde gıyabında ilişiği kesilebilir.

Soru - Tatil günleri il dışına çıkılabilir mi ?

CEVAP: Personelin bir üst amirinden yazılı veya sözlü izin almak suretiyle mesai saatleri dışında ve tatil günlerinde il dışına çıkılabilir. (16 mayıs 2011 tarih ve 2011/28 sayılı genelge)

Soru - Süt İzni kaç saattir ve nasıl kullanılır?

CEVAP:Kadın memura, çocuğunu emzirmesi için doğum sonrası analık izni süresinin bitim tarihinden itibarenilk altı ayda günde üç saat, ikinci altı ayda günde bir buçuk saat süt izni verilir. Süt izninin hangi saatler arasında ve günde kaç kez kullanılacağı hususunda, kadın memurun tercihi esastır. (DMK 6 Nolu tebliğ.)

Soru - İdari Polis görevlerinde çalışan personel nerelerde ve hangi şartlarda çalıştırılır?

CEVAP:Emniyet eş. Sağ. Şart. Yönetmeliğinin 17. maddesinde açıklanmıştır.

Soru - Devlet Memuru Yıllık İzin kullanmayı ne zaman hak eder?

CEVAP:  Devlet Memuru 1(Bir) yıllık hizmetini doldurduğunda Asalet tasdik onayını beklemeden Yıllık İzin kullanabilir. (DMK  102-103.Madde)

Soru -  Devlet Memuru 30 gün yıllık izni ne zaman hak eder?

CEVAP:  Devlet Memuru Memuriyette 10 hizmet yılını doldurduğunda 30 gün yıllık izni hak eder. Bu izin için onay almaya gerek yoktur.

Soru - Devlet Memurunun yıllık iznini yurt dışında geçirebilmesi için onay alınması gerekli midir?

CEVAP:  Devlet memurunun yıllık iznini yurt dışında kullanabilmesi için onay alınmasına gerek yoktur. Personelin izin kağıdında yurt dışı adresini belirterek izne ayrılabilir. (Bazı ülkeler Vize işlemleri için bu onayı talep ediyorlar.)

SORU: Nakdi Tazminat İle ilgili Mevzuat Nelerdir?

CEVAP:2330 Sayılı Nakdi Tazminat Ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun ve bu Kanuna dayalı olarak çıkartılan Yönetmelik hükümleridir.

SORU: Nakdi Tazminat Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

CEVAP:Nakdi tazminat talep dosyasında asılları ve aslı gibidir onaylı olarak bulunması gereken evraklar,

 

Ø Olay Tutanağı, Müşteki ifade tutanağı,

Ø  Olay trafik kazası ise, Trafik Kazası Tespit Tutanağı,

Ø  İlk müdahale raporu,

Ø  Kadrosu tarafından sevk edildiği sağlık kuruluşundan alınan sağlık raporu yapılan yazışmaya ilişkin ve üst yazılar,

Ø  Görev belgesi,

Ø  Daimi arama kararı, iddianame veya Kovuşturmaya Yer Yok kararı,

Ø  İddianame düzenlenmiş ise Gerekçeli Mahkeme kararı,

Ø  Nakdi tazminat talep dilekçesi,

Ø  Personelimizin vefat ettiği durumlarda; Veraset ilamı, vukuatlı nüfus kayıt örneği, ölü muayene ve otopsi tutanağı gerekmektedir

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası