hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı ders kitabı / 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Hazırlık Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları

Hazırlık Sınıfı Türk Dili Ve Edebiyatı Ders Kitabı

hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı ders kitabı

Sınıf (Lise 3) Türk Dili ve Edebiyatı Ders Konuları

Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Üniteleri ve Ünite Süreleri:

1. ÜNİTE: TÜRK DİLİ VE EDEBİYATINA GİRİŞ (Ünite Süresi: 2 Hafta, 2×5=10 ders saati)
2. ÜNİTE: HİKÂYE (Ünite Süresi: 5 Hafta, 25 ders saati)
3. ÜNİTE: ŞİİR (Ünite Süresi: 6 Hafta, 30 ders saati)
4. ÜNİTE: MAKALE (Ünite Süresi: 2 Hafta, 2×5=10 ders saati)
5. ÜNİTE: SOHBET VE FIKRA (Ünite Süresi: 2 Hafta, 2×5=10 ders saati)
6. ÜNİTE: ROMAN (Ünite Süresi: 6 Hafta, 30 ders saati)
7. ÜNİTE: TİYATRO (Ünite Süresi: 5 Hafta, 25 ders saati)
8. ÜNİTE: ELEŞTİRİ (Ünite Süresi: 2 Hafta, 10 ders saati)
9. ÜNİTE: MÜLAKAT/RÖPORTAJ (Ünite Süresi: 2 Hafta, 10 ders saati)

I. DÖNEM
SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÜNİTELERİ-KONULARI
(ÜNİTE, SÜRE VE İÇERİK TABLOLARI)

1. ÜNİTE: TÜRK DİLİ VE EDEBİYATINA GİRİŞ 

(Ünite Süresi: 2 Hafta, 2&#;5=10 ders saati)

OKUMA (3&#;2=6 saat)

1. Edebiyat ve toplum ilişkisi

* Edebiyatın toplum sorunlarını dile getirdiği, bunu yaparken toplumsal değişime etkide bulunduğu üzerinde durulur.

2. Edebiyatın sanat akımları ile ilişkisi

* Edebî eserlerin belli bir sanat anlayışı doğrultusunda yazıldığı, eserler toplamının da edebiyat ve sanat akımlarını oluşturduğu üzerinde durulur. Batı&#;da ve Türk edebiyatında oluşan sanat akımlarına metinler bağlamında kısaca değinilir.

YAZMA (1&#;2=2 saat)

* Öğrencilerin, okuduğu metinlerden hareketle edebiyat ve toplum ilişkisi üzerine kısa bir yazı yazması sağlanır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (1&#;2=2 saat)

* Öğrencilerden sanat akımlarının edebiyat resim, müzik ve mimari gibi farklı sanat dallarına nasıl yansıdığı üzerinde bir sunum yapmaları ve sunumlarını görsel, işitsel ögelerle desteklemeleri istenir.

Dil Bilgisi Konuları:

* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

2. ÜNİTE: HİKÂYE

 (Ünite  Süresi: 5 Hafta, 25 ders saati)

OKUMA (3&#;5=15)

1. Cumhuriyet Dönemi&#;nde () yazılmış iki hikâye örneği

2. Cumhuriyet Dönemi&#;nde () yazılmış üç hikâye örneği

* döneminden seçilecek metinlerin biri olay hikâyesi, bir diğeri de durum hikâyesi olmalıdır.

* döneminden alınan metinler farklı eğilimleri temsil eden (bireyin iç dünyasını esas alan, toplumcu gerçekçi, millî-dinî duyarlılıkları yansıtan, modernist) hikâyelerden seçilir.

YAZMA (1&#;5=5)

* Öğrencilerden inceledikleri hikâyelerden birinin özelliklerine (bireyin iç dünyasını esas alan, toplumcu gerçekçi, millî-dinî duyarlılıkları yansıtan, modernist) uygun olarak bir hikâye yazmaları istenir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (1&#;5=5)

* Öğretmen tarafından sınıfa getirilen seslendirilmiş bir hikâye dinletilir ve öğrencilerden dinledikleri hikâyeyi yorumlamaları istenir.

Dil Bilgisi Konuları:

* Metindeki cümlelerin ögeleri bulunur.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

3. ÜNİTE: ŞİİR

(Ünite  Süresi: 6 Hafta, 30 ders saati)

OKUMA (3&#;6=18)

1. Tanzimat Dönemi&#;nden iki şiir örneği
2. Servetifünun Dönemi&#;nden iki şiir örneği
3. Saf Şiir anlayışından iki şiir örneği
4. Millî Edebiyat Dönemi&#;nden iki şiir örneği
5. Cumhuriyet&#;in ilk döneminden hece ölçüsüyle yazılmış bir şiir örneği
6. Türk dünyası edebiyatından iki şiir örneği

* Servetifünun Dönemi şiirleri incelenirken Fecriati&#;den tema ve dil kullanımı bağlamında kısaca bahsedilir.

* Millî Edebiyat Dönemi&#;nin bağımsız isimlerinden Mehmet Âkif Ersoy&#;un bir şiiri değerlendirilir, &#;manzum hikâye&#; kavramı açıklanır.

* Türk dünyasından alınacak şiirler Bahtiyar Vahapzade ve Şehriyar gibi şairlerden seçilir.

YAZMA (1&#;6=6)

* Öğrencilerin inceledikleri şiirlerden birinin özelliklerine uygun şiir yazmaları sağlanır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (1&#;6=6)

* Öğrencilerin kendilerine yakın buldukları şiir anlayışı ile ilgili kısa bir konuşma yapmaları sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:
* Metindeki cümlelerin ögeleri bulunur.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

4. ÜNİTE: MAKALE

(Ünite  Süresi: 2 Hafta, 2&#;5=10 ders saati)

OKUMA (2&#;3=6 ders saati)

1. Fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarında yazılmış birer bilimsel makale örneği.

2. Edebî bir makale örneği.

YAZMA (2&#;1=2 ders saati)

* Öğrencilere makale türü ile ilgili öğrendiklerinden hareketle araştırmaya dayalı bir metin yazma çalışması yaptırılır.

* Araştırmaya dayalı metinlerin yazımında kütüphanede ve Genel Ağ&#;da kaynak taramasının nasıl yapıldığı ve sınırlandırıldığı örneklerle gösterilir. Öğrencilerden Genel Ağ&#;da yaptıkları araştırmaları bilişim teknolojilerini kullanarak iş birlikli bir rapor hâline getirmeleri istenir.

* Farklı kaynaklardaki bilgilerin bir metinde nasıl terkip edileceği örneklerle açıklanır.

* Metin içinde ve sonunda bilimsel kaynak göstermeye ilişkin temel ilkeler örneklerle açıklanır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (2&#;1=2 ders saati)

* Öğrencilerin münazaranın özelliklerine uygun bir münazara örneği sunmaları sağlanır.

* Yapılan münazaranın değerlendirilmesi sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:
* Metnin seçilmiş bölümündeki cümlelerin ögeleri bulunur.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

5. ÜNİTE: SOHBET VE FIKRA

(Ünite  Süresi: 2 Hafta, 2&#;5=10 ders saati)

OKUMA (2&#;3=6 ders saati)

1. Cumhuriyet öncesi dönemde yazılmış bir sohbet örneği
2. Cumhuriyet Dönemi&#;nden bir sohbet örneği
3. Cumhuriyet öncesi dönemden bir fıkra örneği
4. Cumhuriyet Dönemi&#;nden bir fıkra örneği

YAZMA (2&#;1=2 ders saati)

* Öğrencilerin türün özelliklerine uygun güncel bir konuda sohbet veya fıkra yazmaları sağlanır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (2&#;1=2 ders saati)

* Türk toplumundaki sohbet kültürüne değinilir.
* Öğrencilerin &#;Dostluk&#; konusunda bir sohbet gerçekleştirmeleri sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:
* Metindeki cümlelerin ögeleri bulunur.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

6. ÜNİTE: ROMAN

(Ünite  Süresi: 6 Hafta, 30 ders saati)

OKUMA (3&#;6=18)

1. Cumhuriyet Dönemi&#;nde Roman ( arası iki roman örneği)
2. Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatında Roman ( arası iki roman örneği)
3. Dünya edebiyatından bir roman örneği

* Dünya edebiyatı roman örneği yüzyıldan seçilmelidir.

YAZMA (1&#;6=6)

* Öğrencilerden ders kapsamında okudukları roman üzerine bir inceleme ve değerlendirme yazısı oluşturmaları istenir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (1&#;6=6)

* Öğrencilere Türk veya dünya edebiyatından sinemaya uyarlanan bir romanın filmi seyrettirilip söz konusu roman okutturulur. Roman ile filmin karşılaştırılması sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:
* Anlatım bozukluklarıyla ilgili çalışmalar yapılır.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

7. ÜNİTE: TİYATRO

(Ünite  Süresi: 5 Hafta, 25 ders saati)

OKUMA (5&#;3=15)

1. Cumhuriyet Dönemi&#;nden ( arası) iki tiyatro örneği
2. Cumhuriyet Dönemi&#;nden ( arası) bir tiyatro örneği
3. Dünya edebiyatından bir tiyatro örneği

YAZMA (5&#;1=5)

* Öğrencilerden tiyatro salonunda veya medya ortamında seyrettikleri bir tiyatro üzerine inceleme / değerlendirme yazısı yazmaları istenir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (5&#;1=5)

* Öğrencilerden kendi hazırladıkları tek kişilik veya birkaç kişilik bir oyunu canlandırmaları istenir.

Dil Bilgisi Konuları:
* Anlatım bozukluklarıyla ilgili çalışmalar yapılır.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

8. ÜNİTE: ELEŞTİRİ

(Ünite  Süresi: 2 Hafta, 10 ders saati)

OKUMA (2&#;3=6 ders saati)

1. Cumhuriyet Dönemi&#;nden iki eleştiri örneği
2. Cumhuriyet öncesi dönemden bir eleştiri örneği

YAZMA (2&#;1=2 ders saati)

* Öğrencilerden okudukları bir roman, hikâye veya şiirle ilgili eleştiri yazmaları istenir.
* Öğrencilerin yazdığı eleştiriler sınıfta değerlendirilir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (2&#;1=2 ders saati)

* Öğrencilerden okudukları bir kitabı tanıtmaları ve kitaba dair eleştirilerini sözlü olarak sunmaları istenir.

Dil Bilgisi Konuları:
* Anlatım bozukluklarıyla ilgili çalışmalar yapılır.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

9. ÜNİTE: MÜLAKAT/RÖPORTAJ

(Ünite  Süresi: 2 Hafta, 10 ders saati)

OKUMA (2&#;3=6 ders saati)

1. Cumhuriyet öncesi dönemden bir mülakat örneği
2. Cumhuriyet Dönemi&#;nden bir mülakat örneği
3. Cumhuriyet Dönemi&#;nden bir röportaj örneği

* Mülakat metinleri edebiyat ve sanat alanıyla ilgili olmalıdır.
* Örnek metinlerden hareketle mülakat ve röportajın farklarına değinilir.

YAZMA (2&#;1=2 ders saati)

* Öğrencilerden bir mülakat hazırlamaları istenir.
* Öğrencilerden, yaptıkları mülakatı gerekli düzenlemeleri yaparak yazıya aktarmaları istenir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (2&#;1=2 ders saati)

* Öğrenciler, önceden hazırlık yaparak sınıf ortamında kendi aralarında bir mülakat gerçekleştirirler.

Dil Bilgisi Konuları:
* Anlatım bozukluklarıyla ilgili çalışmalar yapılır.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

9. ve Sınıflar Türk Dili ve Edebiyatı Ders Konuları

02 Ocak ,

Kimseyi hafife almamak gerekir çünkü her insanın iyi olduğu bir alan vardır. Herkese saygı duyulmalıdır ve hor görülmemelidir. Aksi takdirde böbürlenirken kötü sonuçlarla karşılaşabiliriz.

Hazırlık Sınıfı Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı MEB Pdf İndir eba

          Eğitim Öğretim yılının başlamasıyla beraber öğrenciler EBA üzerinden Hazırlık Sınıfı MEB Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı pdf aramalarını yapmaya başladılar.‘’hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı ders kitabı meb ,hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı kitabı pdf,hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı pdf indir,türk dili ve edebiyatı kitabı hazırlık sınıfı pdf,hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı kitabı pdf,hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı ders kitabı pdf,türk dili ve edebiyatı hazırlık sınıfı ders kitabı pdf,hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı ders kitabı pdf indir eba meb,hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı ders kitabı indir,hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı ders kitabı pdf ,hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı ders kitabı pdf eba,hazırlık sınıfı türk dili ve edebiyatı kitabı pdf meb yayınları eba ‘’en çok yapılan aramalar arasında yer aldı.

      MEB Yayınları tarafından hazırlanan meb türk dili ve edebiyatı hazırlık sınıfı ders kitabı indirmeyi tek tıklamayla ve tek linkle öğrencilerin kullanımına hazır hale getirdik.

      Aşağıdaki linki tıklayarak eba girişiniz olmadan Google Drive ile meb hazırlık sınıfı Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı indirebilirsiniz.

Hazırlık Sınıfı Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı meb pdf indirmek için aşağıdaki bağlantıyı tıklayınız.  

The Vıews Of Grade 9 Turkısh Language And Lıterature And Teachers On The Grade 9 Turkısh Language And Lıterature Course Book ( ) (Cıty Of Ankara &#;ankaya Example


Thesis Type: Postgraduate

Institution Of The Thesis: Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstit&#;s&#;, Turkey

Approval Date:

Thesis Language: Turkish

Student: Sultan KILI&#;

Supervisor: AYŞE YÜCEL ÇETİN

Abstract:

In this study, the views of one hundred teachers of Turkish Language and Literature on the 9th grade Turkish language and literature course book used in the educational year were taken. These teachers worked in science high schools, Anatolian schools, vocational and technical Anatolian high schools, imam hatip high schools and high schools of fine art in the Çankaya district of Ankara. The findings were discussed based on the data obtained. In the introduction part of the study, review of the literature is presented. The teaching of Turkish language and literature, them portance of course book and criteria for thein spection of course book is presented in conceptual frame work. In theme thod part, the combined me thodused in our research is explained The teachers were asked to evaluate the visualdesign, content, text choice and assessment and evaluation questions using the questionaire. Based on these evaluations, the weak and strong points of the course book were determined. The majority of Turkish Language and Literature teachers gave positive feedback on the visual design, content, text choice and assessment and evaluation questions of the course book. Based on the findings, it was found out that teachers behaved timidly since they ticked “Partly Agree” to most of the questions under the four themes. A semi-structured interview form consisting of 7 questions was prepared for qualitative evaluation. These questions were directed to ten teachers of Turkish Language and Literature who were chosen randomly. The weak and strong points of the vii course book were presented based on the findings obtained. As a result of the qualitative evaluation it was found out that the activities in the course book were inadequate technologically and that there was too much repetition. In addition, it was suggested that using just the course book as teaching material was inadequate for both teachers and students. The content of the course book received positive comment in terms of text choice, assessment and evaluation questions and connecting the activities to daily life. The course book was found to be strong in terms of visual design. However, it was found to be weak as the visual design was not attractive and did not arouse interest. It was said that under the theme content, the course book was inadequate in motivating students to use technological elements. In addition, it was found out that there was no grammar teaching, and that the subjects were not suitable for different types of high schools. The course was found to be weak under the theme assessment and evaluation as the preparatory activities were not intresting. Based on these results, suggestions were presented to teachers and the institutions and professionals who wrote the course books so that the course book can be prepared according to the developmental characteristics of the students and the needs of the modern age, which in turn will contribute to the success of students and the well-being of our country.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası