felsefe münazara konuları / Münazara Konuları | Münazara Konu Örnekleri ( Adet) | Bilgenç

Felsefe Münazara Konuları

felsefe münazara konuları



Münazara Konuları

Daha önceki Münazara Nedir? ve Münazara Nasıl Yapılır? adlı yazılarımızda Münazara hakkında detaylı bilgi vermiştik. Bu yazımızda sizlere münazaralarda kullanılabilecek örnek münazara konularını paylaşacağız.

Münazara Konu Örnekleri
  1. Çok gezen mi çok bilir, çok okuyan mı?
  2. İlk insanlar mı daha mutludur, günümüz insanı mı?
  3. Savaşta bilgi mi üstündür, kılıç mı ?
  4. Toplumun ilerlemesinde kadın mı, erkek mi daha önemlidir?
  5. Başarıda çalışmak mı, şans mı önemlidir?
  6. Yoğurt beyaz mıdır, siyah mıdır?
  7. Kalkınmada köyden mi, kentten mi başlamalı?
  8. İklim; insanın kişiliğini değiştirir mi, değiştirmez mi?
  9. Turizmin gelişmesinde para mı önemli, eğitim mi?
  10. Uygarlığın gelişmesinde sanat mı, bilim mi önemlidir?
  11. Ormanların korunmasında yasalar mı, çevre bilinci mi etkili olur?
  12. Çocuk eğitiminde aile mi, okul mu etkilidir?
  13. Başarıya ulaşmak için zekâ mı, çalışmak mı önemlidir?
  14. Para; her kapıyı açar mı, açmaz mı?
  15. Çocuk eğitiminde anne mi, baba mı daha önemlidir?
  16. Ülkenin kalkınmasında tarım mı, sanayi mi önde tutulmalıdır?
  17. Ailede kadın çalışmalı mı, çalışmamalı mı?
  18. İnsan mı doğaya, doğa mı insana hâkimdir?
  19. İnsana suç işleten kendisi midir, toplum mu?
  20. Ülkeyi kalkındıracak olan para mıdır, eğitim midir?
  21. Ülkenin hızlı kalkınmasını sağlayan kamu sektörü müdür, özel sektör mü?
  22. Çocuk eğitiminde çevre mi, aile mi etkilidir?
  23. Atomun bulunması insanlık için yararlı mı, zararlı mı olmuştur?
  24. Bir toplumun gelişmesinde sinema mı, tiyatro mu etkilidir?
  25. Savaşlar yapıcı mıdır, yıkıcı mıdır?
  26. Gruplar halinde çalışmak mı, ferdi çalışmak mı daha iyidir?
  27. Teknoloji dünyaya faydalı mıdır, zararlı mıdır?
  28. Sanat sanat için midir, toplum için midir?
  29. Yabancı ülkeye göç eden birisi kendi adetlerini mi yaşamalı; yoksa göç ettiği ülkenin adetlerini mi yaşamalı?
  30. Vaktinizi yalnız mı; yoksa arkadaşlarınızla mı geçirmeyi tercih ederdiniz?
  31. Genç yetişkinlerde, ailenin mi yoksa arkadaşların mı etkisi daha çoktur?
  32. İnsan boş vakitlerini geçirmek için plan yapmalı mı, yapmamalı mı?
  33. Sizce en iyi öğrenme metodu hangisidir: Yaparak yaşayarak öğrenme mi, okuyarak mı, ya da başkalarını dinleyerek mi?
  34. Hayatınızda hep yeni değişiklikler olmasını mı; yoksa hep aynı kalmasını mı isterdiniz?
  35. İnsan hemen mi karar vermeli; yoksa dikkatlice düşünerek mi karar vermeli?
  36. Bir başkası hakkındaki ilk kanı her zaman doğru çıkar. Buna katılıyor musunuz?
  37. İnsan hep elindekiyle yetinmez ve hep daha fazlasını ister fikrine katılıyor musunuz?
  38. İnsanların değişik elbiseler giymesi onların davranışlarına etki eder mi?
  39. İnsanlar gerçek olaylar hakkında kitaplar mı; yoksa hayal ürünü kitaplar mı okumalı?
  40. Öğrenciler için Tarih ve Edebiyat okumak Fen ve Matematik okumaktan daha mı önemlidir?
  41. Bütün öğrenciler ortaokulda sanat ve müzik dersleri almalıdır. Buna katılıyor musunuz?
  42. Gençler yaşlılara bir şeyler öğretebilir mi?
  43. Roman ve kısa hikaye okuma film bakmaktan daha eğlencelidir? Buna katılıyor musunuz?
  44. Her gün okulda jimnastik yapılmalı mıdır? Yoksa öğrenciler sadece akademik çalışmalarla mı meşgul olmalıdır?
  45. Sadece çok para kazanan insanlar mı başarılıdır?
  46. İnsanın çocukluk yılları hayatını en önemli yıllarıdır. Buna katılıyor musunuz?
  47. Çocuklar yapabilmeye başladıkları andan itibaren ev işlerinde yardımcı olamaya başlamalıdırlar? Buna katılıyor musunuz?
  48. Öğrenciler okullarda üniforma giymeli mi?
  49. Oyun oynamak sadece kazandığın zaman mı eğlencelidir?
  50. Grup üyesi olmak mı, grup lideri olmak mı daha güzel?
  51. Öğrenciler okumak istedikleri dersleri mi okumalıdır?
  52. Hipnozla kısa sürede yabancı dil öğrenilebilir mi?
  53. Geleceği bugünden bilmek mümkün müdür?
  54. Size göre insanlar ölüme çare bulabilirler mi?
  55. Bir insanın uzun yaşaması mı, ömrünü değerlendirerek yaşaması mı daha önemlidir?
  56. Ölümün olması mı olmaması mı daha iyidir?
  57. Bazı tablolar, 10 milyon dolara kadar alıcı bulmaktadır. Bunu mantıklı buluyor musunuz ?
  58. İnsanların herhangi bir konuda fanatik olmaları sizce doğru mudur?
  59. Sizce hayvanat bahçelerinin olması gerekli midir?
  60. Tabiatta mükemmel bir düzenin olduğunu söyleyebilir miyiz?
  61. Eğer mitolojik hikayeler ve efsaneler olmasaydı, yazarlar güzel romanlar yazabilir miydi?
  62. Dünyamızdan başka gezegenlerde hayat olabilir mi?
  63. Gelecekten haber veren insanlara inanır mısınız?
  64. Trafik eğitimi adılı bir desin gerekli olup olmadığını tartışınız.
  65. Bir toplumun gelişmesinde ihtiyarların mı, yoksa gençlerin mi katkısı daha büyüktür?
  66. Huzur evleri gerekli midir?
  67. Günümüzde ihtiyarlara gereken saygı gösteriliyor mu? Gösterilmiyor diyorsanız bunun sebepleri nelerdir?
  68. Dünya genelinde insanlar dengeli ve yeterince beslenebiliyorlar mı?
  69. “Kainattaki herşey insanın emrine verilmiştir.” sözü doğru mudur?
  70. Siz iki gözünüzü 1 milyar dolara satar mısınız?
  71. Bir millet, başka bir milletin kültürünü çok kısa bir zamanda benimseyebilir mi?
  72. Sizce gelecekte depremlerin olması engellenebilecek mi?
  73. “Siz mi zamanı yönetiyorsunuz, yoksa zaman mı sizi yönetiyor?” Tartışınız.
  74. Sizce suçlulara idam cezası verilmeli mi, verilmemeli mi?
  75. Öğrencilere okuma kitaplarının seçiminde müdahale edilmeli midir, edilmemeli midir?
  76. Kitap daha çok gençlikte mi yaşlılıkta mı okunmalıdır?
  77. Çok gezen mi, çok okuyan mı daha çok bilir?
  78. İmkânsız olsa yerli araba mı yoksa yabancı araba mı alırsınız? Niçin?
  79. Yabancı firmaların veya yatırımcıların ülkenizde çalışmasını destekliyor musunuz desteklemiyor musunuz?
  80. Teknolojinin çok hızlı bir şekilde gelişiyor olması günümüz insanını mutlu etmeye yetiyor mu?
  81. Bilgisayar öğretmenin yerini alabilir mi?
  82. Zengin olmak, mutlu olmak için yeterli midir?
  83. Şehirler eski tarihi binalarını korumalı mı yoksa, onları yıkıp yerlerine daha modern binalar mı inşa etmeli?
  84. Çocuğun başarısında sınıftaki arkadaşlarının etkisi anne babasından daha çoktur? Buna katılıyor musunuz?
  85. Eğer siz işveren olsaydınız ne tür bir işçi alırdınız? Tecrübesiz düşük ücretli mi yoksa tecrübeli yüksek ücretli mi?
  86. Sizce bir öğrenciye her gün ödev vermek gerekli mi?
  87. Araba insan hayatını geliştirmiş midir yoksa ciddi problemler mi meydana getirmiştir?
  88. Yüksek ücretli, uzun mesaili, aile ve arkadaşlarınıza daha az zaman kalan bir iş mi; yoksa düşük ücretli, kısa mesaili, aile ve arkadaşlarınıza daha fazla zaman kalan bir iş mi, isterdiniz?
  89. Notun öğrencinin öğrenmesine katkısı vardır fikrine katılıyor musunuz?
  90. Bilgisayar hayatı kolaylaştırıp daha elverişli hale mi getirmiştir yoksa zorlaştırıp kompleksleştirmiş midir?
  91. Grup halinde seyahat etmenin en iyi yolu rehber ile seyahat etmektir. Buna katılıyor musunuz?
  92. Üniversitede öğrencilerin bir çok derse katılmaları mı; yoksa tek bir dalda uzmanlaşmaları mı daha iyidir?
  93. Çocuk okula başlar başlamaz yabancı dil öğrenmeye başlamalıdır? Buna katılıyor musunuz?
  94. Erkekler ve kızlar ayrı okullarda okumalıdır? Buna katılıyor musunuz?
  95. Gruplar halinde çalışmak mı, ferdi çalışmak mı daha iyidir?
  96. Teknoloji dünyaya faydalı mıdır, zararlı mıdır?
  97. Çocuk eğitiminde aile mi, okul mu önemlidir?
  98. Başarı çalışmaya mı, şansa mı bağlıdır?
  99. Müstakil bir ev mi apartman hayatı mı daha huzurludur?
  100. Kız evlat mı erkek evlat mı daha hayırlıdır?
  101. Aldatmak mı aldatılmak mı vicdanı daha çok rahatsız eder?


TYT Konuları
AYT Konuları
Üniversite Taban Puanları

Münazara Nasıl Yapılır?

münazara nasıl yapılır

Sınıf etkinliği olarak münazara nasıl yapılır, bunu sırasıyla ve adım adım sizlerle paylaşacağız. Münazarada kuralları önceden belirlemek çok önemlidir. Aksi hâlde münazara, tartışmaya hatta kavgaya dönüşebilir. Amacımızın dil becerilerini geliştirmek olduğu, saygı ve sevgi çerçevesinden ayrılmamak gerektiği en ön planda tutulmalıdır. Münazaraya ilk adımla başlıyoruz:

1) Önce bu etkinlik için bir konu belirlenir. Münazara, konuşmacıların istekli olmalarını gerektirdiğinden grupların niteliğine, yaşına ve ilgilerine göre bir konu belirlenir. Mümkünse birkaç farklı münazara konusu sunularak, en istekli oldukları konu seçilir.

2) Konu belirlendikten sonra tez ve antitez savunucuları seçilir. Kimlerin hangi tarafta olacakları kesin bir şekilde belirlenir. Bu kişilere tartışma konusunda &#;mutlak doğrunun&#; olmadığı, önemli olanın kendi düşüncelerini en iyi şekilde savunmak ve karşı tarafı ikna etmek olduğu anlatılır.



3) Gruplar belirlendikten sonra, en az üç kişiden oluşan bir jüri belirlenmelidir. seçimi, yarışmaya başlamadan hemen önce de belirlenebilir. Bu şekilde kimse etki altında kalmamış olur. Jürilere yansız olmaları gerektiği, kesinlikle grupların kendilerini savunma, düşüncelerine inanma, ikna etme ve dinleyicileri etkileme becerilerini değerlendirecekleri belirtilir.

4) Grupların kendi konuları üzerinde araştırma yapmaları için birkaç gün zaman verilir. Bu süre içerisinde farklı kaynaklardan görsel, işitsel vs. kaynaklar bulmak için araştırmalar yapmaları istenir. Tüm bu kaynakları münazara sırasında kullanabilecekleri belirtilir.

5) Münazara günü geldiğinde, karşılıklı oturacak şekilde bir masa düzeni ayarlanır. Mümkünse iki farklı masa, aralarında mesafe olacak şekilde konulur. Her grubun bir başkanı (sözcüsü) olmalıdır. Sözcü, ilk konuşacak kişidir ve grubun sorumlusudur.

6) Münazara başlamadan kurallar jüri tarafından belirlenir, kimin başlayacağı yazı tura atarak belirlenebilir. Tüm konuşmacıların fikirlerini paylaşabilmeleri için konuşmacıların sırayla söz almaları, bir başkasının sözünü kesmemeleri vs. istenir. Bir grup konuşmacısı fikirlerini savunduktan sonra, karşı gruptan bir kişi cevap niteliğinde görüşlerini paylaşabilir. Veya grup üyelerinin tamamı konuştuktan sonra karşı grup söz alabilir.

7) Münazaranın süresi önceden belirlenir ve jüri grupların bu süreyi etkili kullanmalarını ister. Gruplar sırayla fikirlerini paylaşır, karşısındakileri kendi düşüncelerinin doğruluğuna inandırmaya çalışır ve sürenin bittiği jüri tarafından açıklanır. Süre bitince gruplar yerinde bekler, her bir jüri gruplara puanlar verir. Jüri puanları toplanır ve kazanan grup açıklanır.

Münazarayı kazanan grubu belirlemek hassas bir iştir. Haksızlığa yer vermemek ve grupları üzmemek adına jürinin dikkatli olması gerekir. Puanlamanın kesinlikle tarafsız yapılması, jürilerin ölçütlerini baştan ortaya koyması gerekir. Kazanan grup açıklanırken kazananların üstün yönleri, kaybedenlerin eksikleri üzerinde kısaca açıklama yapılabilir. Münazara bittiğinde taraflar yine saygı çerçevesinde birbirlerine teşekkür ederler.

Orkun KUTLU

Orkun Kutlu

T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI

İSTANBUL / KADIKÖY - Hayrullah Kefoğlu Anadolu Lisesi

Münazara ve Felsefe Kulübü

GELECEĞİN LİDERLERİ YETİŞİYOR MÜNAZARA TURNUVASI GERÇEKLEŞTİ

"Geleceğin Liderleri Yetişiyor" münazara turnuvasının final karşılaşması 10B sınıfının galibiyetiyle sonuçlanmıştır. 10 B sınıfını kutluyoruz. Edebiyat öğretmenimiz Sibel Günalp ve müdür yardımcımız Erdal Zor'un organize ettiği edebiyat öğretmenlerimiz Sibel Günalp, Ömer Faruk Kuru ve Çiğdem Can Gürsoy ' un uyguladığı çalışma için emeği geçenlere teşekkür ederiz.

MÜNAZARA VE FELSEFE KULÜBÜMÜZ GALATASARAY LİSESİ´NDE

Okulumuz Münazara ve Felsefe Kulübü olarak eğitim-öğretim yılına, Ekim´de Galatasaray Lisesi´nin düzenlediği "4. Tevfik Fikret Liselerarası Münazara Turnuvası" na katılarak hızlı bir giriş yaptık. 
         52 ekibin yarıştığı turnuvada okulumuzu Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenimiz Sibel GÜNALP´in eşliğinde Beşamel (Şevval İZGÖRDÜ- Mirace ÇOBAN) ve Kompleks (Melis ÇELİK- Emine TAMGÜÇ) adlı ekiplerimiz temsil etti. Hukuktan ekonomiye, tarihten dünya siyasetine kadar zorlayıcı konuların tartışıldığı iki günlük yorucu  turnuvada Beşamel, finale kadar yükseldi. 
          Şampiyonluğu Robert Koleji´ne bırakan Şevval İzgördü ve Mirace Çoban, üstün performanslarıyla jürinin ve seyircilerin takdirini kazandı. Kendilerini kutluyor sonraki turnuvalarda başarılar diliyoruz

HKAL FELSEFE OLİMPİYATLARINA KATILDI

Türkiye Felsefe Kurumu Derneğinin düzenlediği  İstanbul (Erkek) Lisesinin ev sahipliği yaptığı Felsefe Olimpiyatlarında okulumuzu 10  C sınıfından Mirace Çoban temsil etti. 3 Aralık tarihinde gerçekleşen etkinliğe öğrencimizle birlikte felsefe öğretmenimiz Yeşim Kukul da katıldı. Öğrencinin yaratıcı düşünme ve araştırmacı ruhu geliştirmesi,düşünme uğraşının kendi başına değerini göstermesi bakımından felsefe olimpiyatlarının öneminin vurgulandığı etkinliğe funduszeue.info Betül Çotuksöken, Doç. Dr. Cüneyt Kara sunumları ile katkı sağlamıştır. 

            Ahlak felsefesi alanında “iyi” , “kötü”, “doğru”, “yanlış” gibi değer yargılarının ne anlama geldiği konusunda bir görüş birliğinin olmadığını tekrar belirtmekte yarar görüyoruz.  Esasen ahlak felsefesi alanında temel ahlaki değer yargıları ve normları üzerinde çeşitli tartışmalar çok eski çağlardan beri süregelmektedir. Ahlak felsefesi alanındaki bu tartışmaları kısaca özetlemekte yarar bulunmaktadır.

 

 

Amoralizm: Ahlak Kuralları Gereksizdir!

 

            Ahlak felsefesi alanında ahlak kurallarına karşı çıkan doktrinin adı “amoralizm”dir.  Amoralist ahlak felsefesinde, insanın doğal bir varlık olduğu ve insanın ahlaki davranışları kadar ahlaki olmayan (gayri-ahlaki ) davranışlarının da  sözkonusu olabileceği, bu yüzden toplumda ahlak kuralları oluşturmanın gereksiz olduğu savunulur. Alman düşünürü Friedrich Nietzsche () “amoralist ahlak felsefesi” nin savunucularından birisidir. Nietzsche şöyle demektedir: “Ahlaki gerçekler diye bir şey yoktur.” Nietzsche’ye göre  insan doğal bir varlıktır. Bu yüzden insan davranışlarında ahlak ve erdem kadar ahlaksızlık ve erdemsizlik de normal karşılanmalıdır. Ahlaki ölçüler ve normlar koymak saçma ve gereksizdir.

 

Ortaçağ döneminin islam düşünürlerinden İmam Gazzali ‘nin ahlak felsefesinde ise “amoralizm”  farklı şekilde ele alınmıştır. Gazzali, Nietzsche’den farklı olarak insanların birbirlerini ahlak konusunda yargılamamaları konusunu işlemektedir. Gazzali şöyle demektedir: (Aktaran: Kandemir, ,)

 

 “Günahkarın, cifeden daha pis koktuğunu ve pisliğin başkasını temizlemeyeceğini bilmiyor musun? Böyle iken sen, pis pis koktuğun halde başkasını temizlemeğe nasıl cesaret edersin.”

 

Gazzali bir başka yazısında da  şöyle demektedir: (Aktaran: Kandemir, ,)

 

“Yazık sana, rezaletlerle yoğrulup dururken, insanlara faziletleri nasıl emredersin.”

Bu açıklamalardan anlaşıldığı üzere ahlak ve ahlaksızlık konusuna çok farklı şekilde bakılması mümkün görünmektedir. Gazzali’nin ahlak felsefesinde insanoğlunun her zaman doğru yolu seçmeyebileceği, ve bazen yanlış yola sapabileceği belirtilmekte; ancak bir insanın başka bir insanı ahlak konusunda yargılama hakkının bulunamayacağı ifade edilmektedir. Gazzali’nin ahlak felsefesine göre her insan farklı ölçülerde de olsa - farkında olarak ya da olmayarak- gayri ahlaki davranış ve eylemlerde bulunabilir.

 

Ahlaki Relativizm: Mutlak ve Evrensel Ahlak Kuralları Oluşturulamaz!..

 

            Ahlaki relativizm, toplumda mutlak ve  herkesin kabul edeceği ve her yerde geçerli olabilecek ahlak kuralları oluşturulamayacağını savunur.  Relativistlere göre “doğru”, “yanlış”, “iyi”, “kötü” gibi ahlaki değerlendirmeler birey, grup ve toplumsal kültüre göre değişir. Bu nedenle ahlaki standartlar koymak doğru değildir. Ahlaki relativizm, “ahlaki plüralizm” olarak da adlandırılmaktadır. Bu doktrine göre toplumsal düzende bir değil, daima birden çok ahlak normları ve ilkeleri mevcuttur.

 

Ahlaki  Üniversalizm: Ahlak Evrenseldir

 

Ahlaki relativizme karşı olan doktrin ise “ahlaki  üniversalizm” ya da “ahlaki monizm” olarak adlandırılır. Bu yaklaşıma  göre tek veya belirli bir demetten oluşan ahlak ilkeleri ve değerleri pekala oluşturulabilir. Ahlaki normlar ve ilkeler subjektif değil, aksine objektiftir. Yalan söylemek, hırsızlık

yapmak ve saire davranışlar her kişi, grup ve toplum tarafından kabul edilmeyen ve edilmemesi gereken davranışlarıdır.

 

            Ahlak felsefesi alanında ahlaki üniversalizmi savunanlar bu konuda bazı evrensel ahlak ilkelerini belirtmektedirler. Aşağıda evrensel ahlak ilkeleri için bazı örnekler gösterilmiştir:

 

·        Konfüçyüs’ün evrensel ahlak kuralı :

 

“Sana yapılmasını istemediğini sen de başkasına yapma.”

 

·        Immanuel Kant’ın evrensel ahlak kuralı:

 

“Aynı zamanda genel bir yasa olmasını isteyebileceğin bir maksime (kurala) göre hareket et.”

 

·        Ralph Waldo Emerson’un evrensel ahlak kuralı:

 

“Evrensel kural olacak şekilde davranış ve eylemlerde bulunan birisi ahlaklıdır.”

 

·        Jeremy Bentham’ın evrensel ahlak kuralı:

 

“Kendi özel çıkarlarını en iyi şekilde değerlendirecekleri için bireyleri mümkün olduğu ölçüde kendilerini incitebilecekleri alan dışında davranışlarında tamamen serbest bırak. Bireyler yanılırlarsa ve hatalarını anlarlarsa bir daha aynı şeyi yapmayacaklardır. Bireyler başkalarını incitmedikleri takdirde yasanın gücünü kullanma. Bir kişinin herkesin güvenliğini bozması sözkonusu olduğunda hukuk gereklidir ve cezanın tatbiki yararlıdır.”

 

·        Cesare Cremonini’nin evrensel ahlak kuralı:

 

“İçinden dilediğin gibi, dışından herkes gibi davran.”

 

·        Ernest Hewingway’ın evrensel ahlak kuralı:

 

“Ahlak konusunda inandığım ilke şudur; bir şeyi yaptıktan sonra kendini iyi hissediyorsan o davranışın ahlakidir; eğer kendini iyi hissetmiyorsan o gayri-ahlakidir.”

 

            Sözleşmeci ahlak felsefesi (contractarian moral philosophy) olarak adlandırılan doktrin de esasen bir tür rasyonalist evrensel ahlak oluşturma  projesidir. Çağdaş sözleşmeci ahlak düşünürlerinden birisi olan David Gauthier ünlü “Anlaşmaya Dayalı Ahlak” (Moral by Agreement) kitabında şöyle demektedir: (Gauthier,)

 

“Ahlak temelden bir krizle karşı karşıyadır. Bu krize karşı sadece sözleşmecilik makul çözümler öneriyor.”

 

            Gauthier’e göre insan ilişkilerinde ve aynı zamanda insanlar ile devlet arasındaki ilişkilerde “doğru” kurallar ve normlar oluşturulması konusunda insanlar uzlaşabilirler. Bu uzlaşma neticesinde bir tür “ahlak sözleşmesi” ortaya çıkartılabilir.

 

 

 


 

Ahlak monizmi ile ahlaki monoteizm (ethical monotheism), aynı şey demek değildir. Ahlak monizmi, tek bir evrensel ahlakın varlığını savunan ahlak doktrinidir. Ahlak Monoteizmi ise çok katı ahlak kuralları ve ahlak ilkeleri öngören bir dinsel ahlak felsefesidir.

 

 

 


 

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası

© 2024 Toko Cleax. Seluruh hak cipta.