okul öncesi mantar resmi / Ortak mantar Resim Anaokulu 108 Çizim, mantar, suluboya resim, çocuk, gıda png | PNGWing

Okul Öncesi Mantar Resmi

okul öncesi mantar resmi

Mantar Hastalığı

En sık karşılaşılan deri hastalıklarından biri olan mantar, bulaşıcı enfeksiyon hastalıkları arasında bulunur. Vücudun pek çok bölgesinde ortaya çıkabilen mantar hastalığı, zaman içinde çıktığı bölgeden farklı yerlere de yayılabilir. Deride kaşıntı, kızarıklık, dökülmeler ve iltihaplanmaya neden olabilen mantar türleri, enfekte kişilerle aynı eşyaların kullanımıyla başkalarına da bulaşabilir. Belirtilerin şiddeti ve hastalığın seyrine göre kremler, pomatlar ve medikal yöntemlerle tedavi edilebilir.

Mantar Hastalığı Nedir?

Bir enfeksiyon hastalığı olan mantar hastalığı, tek hücreli mantarların cilt üzerinde kızarıklık, kaşıntı, iltihaplanma ve şişliklere neden olmasıdır. Farklı mantar türleri vücudun çeşitli bölgelerinde bu belirtilerin görülmesine neden olabilir. El, ayak, yüz, vücut, kafa derisi gibi bölgelerde cilt üzerinde çoğalan mantar türleri nedeniyle enfeksiyon oluşur.

Başlangıçta sınırları belli gibi görünen cilt anomalileri, zaman içinde mantarın vücudun farklı bölgelerini de etkisi altına almasıyla yayılabilir. Mantar, çevre bölgelerde ya da tamamen farklı bir bölgede yayılım göstererek o bölgelerde de iltihaplanmaya neden olabilir. Bu durumda enfeksiyon çok daha şiddetli semptomlarla seyreder.

Mantar hastalıkları en çok ayak, tırnak, kasık ve vajina, saç gibi bölgelerde deri üzerinde ortaya çıkar. Bununla birlikte nadiren de olsa dil ve lenf bezlerini de etkisi altına alabilir.

Mantar Bulaşıcı Mıdır?

Mantar, doğrudan deri teması yoluyla ya da eşyaların ortak kullanılmasıyla bulaşabilen bir hastalıktır. Özellikle bazı mantar türleri, yüksek bulaşıcılığı nedeniyle kalabalık ortamlarda birden fazla kişiyi etkileyerek salgına dönüşebilir. Çocuklarda görülen mantar enfeksiyonları, okul ortamında hızla yayılabilir.

Ayakkabı, terlik, havlu, peçete, çarşaf ve nevresim, kıyafetler, çoraplar gibi eşyaların yanı sıra ortak kullanılan havuz, hamam, sauna, banyo, otel odası, plajlar gibi alanlar da mantarın başka kişilere bulaşarak yayılmasına neden olur. Mantar aynı zamanda topraktan da bulaşabilir. Bahçe, kumsal, tarla gibi topraklı alanlarda da temas yoluyla insandan insana geçebilir.

Mantar, kişiden kişiye bulaşabileceği gibi hayvandan insana da geçebilir. Bu özellikteki mantar türleri, hayvanlarda deri üzerinde tüy dökülmeleriyle kendini gösterir. Tedavi edilmediği durumlarda insanlara da geçebilir. Bu durumda belirtiler de insanlarda daha şiddetli seyredebilir.

Mantar Hastalığının Çeşitleri Nelerdir?

Mantar hastalığı etki alanına ve belirtilere göre farklı türlere ayrılır:

Tırnak Mantarı (Onikomikoz)

Çoğunlukla ayak tırnaklarında görülen onikomikozun belirtileri tırnak içinde görülür. Tırnak ucundan başlayarak daha geniş bir alana yayılabilen mantar, tırnakta kalınlaşmaya ve renk bozukluğuna sebep olur. Beyaz ya da sarı renkte kendini gösteren tırnak mantarı asimetrik biçimlidir. Tırnakların çabuk kırılmasına ve şekil bozukluklarına neden olur. Genellikle ayak baş parmağında görülen tırnak mantarı, zaman içinde diğer tırnaklara ve ellere de yayılabilir.

Başlangıçta herhangi bir semptoma neden olmayan tırnak mantarı, ilerleyen dönemlerde ağrılara neden olarak bireylerin hareket kabiliyetini kısıtlayabilir. Özellikle gün içinde uzun süreli kapalı ayakkabı kullanımında belirtilerin şiddeti artış gösterebilir.

Ayak Mantarı (Tinea Pedis)

Sporcu ya da atlet ayağı olarak da bilinen ayak mantarı, en sık görülen mantar hastalığı türlerinden biridir. Genel olarak iltihaplı, kaşıntılı ve dökülmelerin görüldüğü ciltle karakterizedir. Ayak tabanında kurulaşma, kalınlaşma ve çatlama; 4. ve 5. parmaklarda nemli bir görüntüye sebep olur. İltihaplar nedeniyle ortaya çıkan koku, ağrılı ve acılı cilt çatlakları ve giderek kabaran deri, ilerleyen dönemlerde ayak mantarının ortaya çıkardığı belirtiler arasında bulunur.

Genç bireylerde daha sık görülen ayak mantarı genellikle yüzme havuzu gibi ortak alanların kullanımı ya da ayakların uzun süre kapalı ayakkabı içinde kalmasıyla ortaya çıkar. Nemli ve sıcak alanlarda daha sık görülen ayak mantarı, bir tür egzama olan pomfolikse de dönüşebilir.

Kasık Mantarı (Tinea Cruris)

Erkeklerde görülen kasık mantarı bu bölgede kaşıntı, kızarıklık ve yanma hissine neden olur. Tek ya da çift taraflı olmak üzere kasığı etkileyen mantar, bazı durumlarda cinsel organ üzerinde de yayılabilir. Kasık mantarı çoğu zaman ayak mantarı gibi farklı bir bölgede ortaya çıkan mantar türleriyle ilişkilidir.

Vajinal Mantar (Kandidiyazis)

Kadınlarda görülen vajinal mantar oldukça yaygın görülen bir enfeksiyondur. Vajina ve vulvada normalde de bulunan yararlı mantar ve bakterilerin değişime uğraması sonucu, kandida olarak da bilinen maya mantarı türünde kontrolsüz çoğalma görülebilir.

Şiddetli kaşıntı nedeniyle kadınların günlük hayatını olumsuz yönde etkileyen vajinal mantar, tedavi edilmediği takdirde genital bölgedeki diğer alanlara da yayılabilir.

Vücut Mantarı (Tinea Corporis)

Bu mantar türü vücudun herhangi bir bölgesine etki edebilir. Genellikle çember şeklinde kızarık lekeler olarak kendini gösterir. Başlangıçta küçük bir alanda görülen bu halkalar giderek büyüyebilir ve iltihaplanabilir. Leke ve kızarıklıklara çoğu zaman kaşıntı ve dökülmeler de eşlik eder. Hastaların çoğunda ayak ve kasıklarda da mantar hastalığı görülür.

Vücut mantarının yaygın görülen alt türlerinden biri tinea versikolordur. Malassezia bakterisinin kontrolsüz çoğalması nedeniyle ortaya çıkan mantar hastalığı çoğunlukla göğüs, sırt, bel ve kol bölgelerinde belirtilere neden olur. Kırmızı, pembe ya da kahverengi halkalar şeklinde kaşıntılı bölgeler görülür.

Saç Mantarı (Tinea Capitis)

Kafa derisinde ortaya çıkan mantar türüdür. Saç mantarı kafa derisini etkilediği gibi saçı da etkiler. Saçın uzamasını engeller ya da kafa derisinin bazı bölgelerinde dökülmelere neden olur. Boyutu değişmekle birlikte genellikle çember şeklinde bir alanda yayılır. Bu alanlarda kızarıklık, kaşıntı, iltihaplanma, kepekli alanlar, kırık saçlar ve deride dökülmeler görülebilir. Bazı durumlarda ise mantar hem kafa derisini hem de saçı etkilemesine rağmen gözle görülen bir belirti yoktur.

Yetişkinlerden daha çok çocuklarda görülen tinea capitis, yüksek oranda bulaşıcı olması nedeniyle özellikle okul dönemlerinde salgın haline dönüşebilir.

Mantar Kimlerde Sıklıkla Görülür?

•Aşırı terleme problemi olanlarda,

•Duş sonrasında vücudunu nemli bırakanlarda,

•Ayakkabı, havlu gibi eşyaları başkalarıyla ortak kullananlarda,

•AIDS gibi enfeksiyon hastalıkları bulunanlarda,

•Ergenlik öncesi dönemde bulunan çocuklarda,

•Obezite ya da diyabet hastalarında,

•Hamilelerde,

•İleri derecede kanser hastalarında,

•Bağışıklık sistemi ve vücut direnci düşük kişilerde,

•Elleri sürekli olarak ıslak kalan bireylerde mantar hastalığı görülme ihtimali daha fazladır.

Mantar Neden Olur?

Mantar türleri, cilt yüzeyindeki keratin hücrelerine etki ederek deride deformasyona neden olur. Bu durumda mantarlar belli bölgeleri enfekte ederek çeşitli belirtiler ortaya çıkarır.

Mantar hastalığının nedenleri arasında;

•Aşırı nemli ve sıcak alanlarda bulunmak,

•Aşırı terlemek,

•Dar kıyafetler giymek,

•Havlu, peçete, ayakkabı gibi kıyafet ve aksesuarları başkalarıyla ortak kullanmak,

•Enfekte hayvanlarla temas etmek,

•Cildi yeterince kuru tutmamak,

•Bazı ilaçların kullanımı,

•Obezite,

•Kadınlarda gebelik,

•Hijyen kurallarına özen göstermemek bulunur.

Mantar türleri sıcak ve nemli hava ya da ortamlarda çok daha kolay çoğalabilir. Bu nedenle, mantar hastalığı genel olarak yaz aylarında daha çok görülür. Bunun en önemli nedeni hava sıcaklığının yüksek olmasıdır. Bulaşıcı bir hastalık olduğu için yaygın nedenlerden biri de enfekte kişilerin eşyalarının ortak kullanılmasıdır.

Mantar türleri farklı sıcaklık seviyelerinde çoğalır. Bazı mantarlar 0-15°C’de, bazıları 15-40°C’de, bazıları ise 40°C’den daha yüksek sıcaklıklarda üreyebilir. Oksijen bulunan ortamlarda daha hızlı çoğalabilen mantarlar, güneş ışınlarına ve nemsiz, kuru ortamlara karşı savunmasızdır. Bu nedenle doğrudan güneş ışığı alan kuru ortamlarda mantarların üremesi durur ya da yavaşlar.

Mantar Belirtileri Nelerdir?

Mantar belirtileri, vücutta görülme bölgesine göre değişiklik gösterir. Bununla birlikte mantar hastalarında yaygın olarak görülen belirtilerden bazıları şunlardır:

•Deri üzerinde halka şeklinde kızarıklık ve şişlik

•Pembe, kırmızı ya da kahverengi gibi cilt renginden farklı lezyonlar

•Ciltte iltihaplanma

•Cilt üzerinde pullanma ve dökülmeler

•Sürekli kaşıntı hissi

Bu belirtilere ek olarak mantarın etki alanına göre farklı belirtiler de görülebilir. Tırnak mantarları tırnak içinde renk değişikliklerine ve şekil bozukluklarına yol açar. Vajinal mantarda ise kaşıntı, kızarıklık ve deri dökülmesine ek olarak kıvamlı akıntı görülebilir.

Vücuttaki yüzeysel mantarlarda ise içi sıvı ya da irin dolu büyük veya küçük kabarcıklar görülebilir. Bu belirtilerden biri ya da birkaçının görüldüğü bireylerin bir sağlık kurumuna başvurması gerekir.

Mantar Tanısı Nasıl Konur?

Mantar hastalığının teşhisinde mantara neden olan mikroorganizmanın ayırt edilebilmesi için laboratuvar testlerinden yararlanılır. Mantarın görüldüğü bölgeden kazıma yoluyla alınan örnek mikroskop altında incelenir. Bazı nadir görülen mantarların teşhisinde ise özel ışık sistemlerinden de yardım alınır.

Vajinal mantar hastalıklarında ise akıntı örneği alınır. Bu sayede laboratuvarda yapılan incelemeler sonucunda hastalığın mantar ya da bakteri nedeniyle ortaya çıktığı ayırt edilebilir.

Bu yöntemlerin dışında, kişiler de bazı belirtileri dikkate alarak mantar hastalığından şüphe edebilir. Hastalığın başlangıç semptomları ve ilerleyişi çoğu hastada benzer belirtilerle seyreder. Bu belirtileri gözlemleyen kişilerin beklemeden tanı için sağlık kurumuna gitmesi önerilir.

Mantar Tedavisi Nasıl Yapılır?

Mantarın tipi ve etki alanı belirlendikten sonra tedavi uygulanmaya başlanır. Hemen hemen tüm tedavilerde oral yolla alınan ilaçlar ya da topikal krem, losyon ve pomatlar kullanılır. Bazı ileri derece vakalarda bu tedavi yöntemlerinden birlikte yararlanılır.

Çeşitli formlardaki antifungal ilaçlar öncelikle tercih edilen yöntemlerden biridir. Bu ilaçlar krem ve losyon, şampuan, hap, fitil, toz ya da sprey şeklinde olabilir. İlaçların dozu ise mantarın tipine ve üreme alanına, belirtilerin şiddetine ve hastaların tıbbi geçmişine göre ayarlanır.

İlaç ve kremlerin düzenli kullanılması tedavinin önemli basamaklarından biridir. Mantar mikroorganizmaları hızlı bir şekilde üreyebilir ve vücudun farklı bölgelerine yayılabilir. Düzenli kullanılan ilaçlar mantarın üremesini yavaşlatarak tedavide başarı oranını artırır.

Tedavi süresi ise mantarın türüne ve yerleşim alanına göre değişiklik gösterir. Vajinal mantarlar ortalama 7-10 içinde iyileşir. Bununla birlikte, vücut ve saç mantarları yaklaşık 30 gün, tırnak mantarları ise ortalama 6 ayda tedavi edilir.

Mantar Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Mantar hastalığının tedavi edilmediği durumlarda, mantarın neden olduğu iltihaplanmalara farklı enfeksiyonlar da eşlik edebilir. Bununla beraber, ilerleyen enfeksiyonların tedavi edilmesi zorlaşır; mantar başka bölgelere de yayılarak kronik hale gelebilir.

Üst düzey mantar ve çilek teması üzerine çizim. Okul öncesi eğitim kurumunun kıdemli grubunda "Mantar" konulu bir çizim dersi düzenlemek ne kadar eğlenceli

Varvara Pavlenko

Hedef: Çocukların ilgisini uyandırmak için resim çizme ormanın sonbahar hediyeleri - mantarlar; Parçalarını, rengini dikkate almayı öğrenin; çocukların yenilebilir ve yenmez mantarlar olduğu bilgisini pekiştirmek. Yenmeyen mantarlardan birini tanıtın - sinek mantarı. Çocuklarda egzersiz yapın fırça boyama, guaj boya. Daha önce edinilmiş becerileri pekiştirin resim çizme. İş yerinde doğruluk geliştirin.

ön çalışma: 1) çizimlere bakmak - mantarlar, sonbahar doğası. 2) Sonbahar hakkında, hediyeleri hakkında bir konuşma. 3) bilmeceler 4) Doğa hakkında şiir okumak. 5) Konuyla ilgili didaktik oyunlar ve alıştırmalar.

Ders ilerlemesi:

Millet, bakın ne mantarlarımız var, Miroslav bugün ormandan getirdi! Onların isimleri ne (sinek mantarı)

bu doğru beyler sinek mantarı! Sinek mantarı çok güzel, aynı zamanda çok zehirli bir mantardır. Bacak sinek mantarı beyazı, beyaz kabarık etekli. Şapka beyaz benekli pullarla parlak kırmızıdır. Eğer görürsen ormanda mantar sinek, ezmeyin ve yok etmeyin! sinek mantarı geyik gibi bazı kuşlar ve hayvanlar ormanda tedavi edilir. İşte hakkında küçük bir ayet o:

Beyaz noktalı kırmızı bir şapka ile Mantarlar burada gösteriş yapar. Sanki herkes resmi bırakmış gibi - Bu yüzden bir sepet istiyorlar, Burada onları bir dağdan alabilirsiniz. Evet bu sinek mantarı! Mantar çok iyidir, Ama bizi kandıramazsınız, Çünkü söylentilere göre sadece sineklere değil herkese zararlıdır!

İşte bir ayet! Ve şimdi sana teklif ediyorum bu güzel mantarı çiz! Deneyelim mi? Nereden başlayalım mantarımızı çiz? Tabii ki bacaklarıyla! Fırçaları ve beyaz boyayı alalım! izle ve tekrar et!

Şimdi şapkamız kururken sizinle çim çizeceğiz! yeşil boya alın ve bacağın yanına çim çizin! Aferin.

Şimdi bir ara verelim! halının üzerine çıkın ve ben:

Eller kaldırdı ve salladı -

Bunlar ormandaki ağaçlar.

Eller salladı, fırçalar salladı -

Rüzgar çiyi devirir.

Elin yanlarına hafifçe sallayın -

Kuşlar bize doğru uçuyor.

Nasıl oturduklarını da göstereceğiz -

Kanatlar geriye katlanmış.

Aferin! Şimdi masalara oturun ve devam edelim! ayrıldık Berabereşapkadaki beyaz noktalar ve mantarımız hazır olacak! Fırçalarınızı ve beyaz boyanızı alın. Noktalar çizelim.

Ne güzel mantarların var! Şimdi çizimlerinizi tüm ebeveynlerin görmesi için bir standa asalım. (Öğretmen çizimleri sehpaya asar). Çizimlerin incelenmesi, son konuşma. Çocukların çalışmalarının değerlendirilmesi. Bu tür bir işimiz var.

Orta gruptaki GCD'nin konuyla ilgili özeti: "Ah, mantarlar, mantarlar"

Komova Lyubov Nikolaevna, MBDOU "90 Nolu Anaokulu" öğretmeni, Cherepovets.
Malzeme Açıklaması: Dikkatinize, "Ah, mantarlar, mantarlar" konulu doğrudan eğitim faaliyetlerinin bir özetini getiriyorum. Bu materyal, bir okul öncesi eğitim kurumunda yaşamın 5. yılındaki çocukların eğitimcileri için faydalı olacaktır.


Hedef:Mantarlara giriş.
Görevler:
eğitici:Çocukların mantar bilgilerini (isim, büyüme yeri, yapı) genişletin; yenilebilir ve yenmeyen mantarları ayırt etmeyi öğrenin.
Geliştirme:Çocukların aktif kelime dağarcığını geliştirin (mantar isimleri)
eğitici:Doğaya saygı, samimiyet geliştirin.
Materyaller ve ekipman:
Bir mendil ile kaplı mantarlı sepet
"Ormanın Sesleri" ses kaydı
Çocuk sayısına göre yenilebilir mantar kapakları
Sincap (arı-ba-bo)
Mantar modelleri (beyaz mantar, çörek, çörek, chanterelles, sinek mantarı, soluk batağan)
Eğitim alanları:
bilişsel gelişim
Sosyal ve iletişimsel gelişim
Ön çalışma:
1. Okuma V. Kataev "Mantar", V. Suteev "Mantarın Altında"
2. Albümün "Mantar" resimleriyle incelenmesi
Felç:
Öğretmen gruba mendille kapatılmış bir sepet getirir. Çocukların ilgisini çeker.

eğitimci:Çocuklar bakın elimde ne var! Orada ne olduğunu bilmek ister misin?
Çocuklar:Evet!
eğitimci:Yaz aylarında ormanda yetişir,
Sepete girmiyor.
Boyun eğmesi gerekiyor
Bacağını kes, tembel olma,
Sonra şapkasını çıkarır
Lezzetli yemek yapar.
Şapkanın altında ne büyür
Sepete gitmiyor mu?
Çocuklar:Mantar.
Öğretmen mendili çıkarır, mantarları çocuklara gösterir.
eğitimci:Çocuklar, sence bu mantarlar nereden geliyor?
Çocuklar:(çocukların tahminleri)
eğitimci:Mantarlar nerede büyür?
Çocuklar:Ormanda.
eğitimci:Ormana gitmeyi ve bize böyle bir hediyeyi kimin gönderdiğini bulmayı öneriyorum.
Çocuklar hemfikir.
Öğretmen "Ormanın Sesleri" ses kaydını açar
eğitimci:
Bugün ormana gidiyoruz. Çocuklar dolaşmak
O orman harikalarla dolu!
Dün ormanda yağmur yağdı - Fırçaları sallayın
Bu çok iyi. Ellerini çırp
Mantar arayacağız Elini alnına koy
Ve bir sepette toplayın. Çömelme, mantar toplama
İşte kelebekler otur Sağa işaret
Güdük üzerinde - mantar. Sola işaret ediyor
Peki, ve sen, sinek mantarı, Parmakla tehdit ediyorlar.
Sonbahar ormanını süsleyin.
İyi orman, eski orman. Çocuklar dolaşmak
Muhteşem harikalarla dolu!
şimdi yürüyüşe çıkıyoruz
Ve sizi bizimle davet ediyoruz!
eğitimci:İşte ormandayız. Bakın etrafta kaç tane mantar var. Hadi daha yakından bakalım.
Çocuklar bir kilim üzerine oturtulur (bir açıklıkta).
1 numaralı slayt Beyaz mantar


eğitimci:Yoldaki tepede
Mantar kalın bir sap üzerinde duruyor.
Yağmurdan biraz ıslak
Porcini mantarı büyük ve önemlidir.
eğitimci:Bu mantara beyaz mantar denir. Bacağı ve şapkası var. ( gösterir)Mantarın kapağı ne renk?
Çocuklar:Şapka kahverengi.
eğitimci:Mantarın sapı ne renk?
Çocuklar:Bacak beyaz.
eğitimci:Porcini mantarının çok kalın ve güçlü bir bacağı vardır. Bu mantar kesilirse ortada beyaz olur. Bu nedenle bu mantarın adı. Beyaz mantar, mantarların kralı olarak kabul edilir (ormandaki asıl mantar). Çünkü ormanın en büyük mantarı ve değerli (lezzetli). Mantar toplayıcılarına çok düşkündür. Ve mantar toplayıcıları kimlerdir?
Çocuklar:Mantar toplayan insanlar.
Slayt numarası 2 Çörek


eğitimci:ne kadar iyi
Kırmızı şapkalı, güçlü adamlar!
onları sabahın erken saatlerinde yerim
Kavak altında toplayacağım.
Bu mantara çörek denir. Bir kavak altında yetişir, bu yüzden kavak denir.
eğitimci:Boletus'ta ne var?
Çocuklar:Bacak ve şapka.
BAKICI: Şapka ne renk?
Çocuklar:Şapka kırmızı.
eğitimci:Ve bacak?
Çocuklar:Bacak siyah beyazdır.
Slayt numarası 3 Çörek


eğitimci:Önümüzde başka bir mantar var.
eğitimci:Bu bir çörek. Sizce neden buna denir?
Çocuklar:Bir huş ağacının altında yetişir.
eğitimci:Önümüzdeki huş ağacının altında -
çörek, bak
Yüksek ince bir bacak üzerinde ...
Küçük noktalı bacak!
Boletustan farkı nedir?
Çocuklar:şapka. Boletus'un kahverengi bir şapkası var.
4 numaralı Slayt Chanterelles


eğitimci:İşte güzel tilkiler.
Çok arkadaş canlısı kız kardeşler.
Saklanmaları kolay değil.
Çok uzak görüldü.
eğitimci:Bu mantarların neden böyle adlandırıldığını kim söyleyebilir?
Çocuklar:Tilkiler gibi kırmızıdırlar.
eğitimci:Çocuklar, açıklıkta hangi mantarlarla karşılaştık?
Çocuklar:Chanterelles, çörek, çörek, beyaz mantar.
eğitimci:Tüm bu mantarları yiyebilir, onlardan farklı yemekler pişirebilirsiniz (kızartma, kurutma, mantar çorbası pişirme). Bu nedenle, hepsi yenilebilir olarak adlandırılabilir.
Açık hava oyunu "Mantar Seçici ve Mantarlar" düzenleniyor
Sayma kafiyesine göre, bir mantar toplayıcı seçilir, çocukların geri kalanı mantardır (mantar görüntüsü ile başlarına bir şapka koyarlar)
eğitimci:İşte bir orman temizliği
Burada yenilebilir mantarlar var.
herkesi oyuna davet ediyorum
Biz oynuyoruz, siz sürün!
Mantarlar bir açıklıkta büyür, öğretmenin “Mantar toplayıcı geliyor” sinyaliyle çocuklar dağılır, mantar toplayıcı yakalar. Oyun birkaç kez oynanır.
Oyundan sonra çocuklar oturur.

Bir sincap belirir.
Sincap:Merhaba çocuklar!
Çocuklar:Merhaba sincap!
Sincap:Ormanda ne yapıyorsun?
Çocuklar:Bize hediye olarak bir sepet mantarı kimin gönderdiğini bilmek istiyoruz.
Sincap:Benim. Yaz aylarında ormanda çok fazla mantar var. Ancak dikkatli olmalısınız, yenilebilir mantarlara ek olarak, yenmeyenler de ormanda yetişir.
eğitimci:Sincap, çocukları yenmeyen mantarlarla tanıştıralım.
5 numaralı slayt


eğitimci:Bu mantar ormanda yetişir
Ağzına koyma!
O hiç tatlı değil
Şapkadaki noktalar
Domates gibi kırmızı
Yenmeyen sinek mantarı!
Sinek mantarının neye benzediğini görün.
Çocuklar:Beyaz bacak, beyaz noktalı kırmızı şapka.
eğitimci:Güzel ve parlaktır, ancak zehirli olduğu için çok tehlikelidir. Hiçbir durumda elinizle dokunmamalı ve hatta ayaklarınızla tekmelememelisiniz.
5 numaralı slayt Soluk batağan


eğitimci:İşte insanlar için başka bir zehirli mantar.
Soluk yüzlü bataklıklar
Açıklıkta bir sürü halinde dolaşıyorlar.
Onlarla oynamayacağım.
Gidip unutacağım.
Bu mantarlardan neden kaçınılmalıdır?
Çocuklar:Zehirlidirler, yenmezler, dokunulmamalıdırlar.
eğitimci:Asla yeme
bilinmeyen meyveler...
Ve mantarlar - mantarlar
Ağzına sürüklemek gerekli değildir:
kafa dönecek
Mide ağrıları
Ve zehirlenmekten
Doktor kurtarmaz.
eğitimci:Hangi mantarlarla tanıştık?
Çocuklar:Yenilebilir ve yenmez.
Didaktik oyun "Mantar seç"
Açıklığa tanıdık mantar modelleri yerleştirilir, çocuklar sadece yenilebilir olanları toplar.
Sincap:Bakın açıklıkta kaç mantar var! Çocuklar, yenilebilir mantarları toplamama yardım edin.
eğitimci:Mantar bulmak zor değil.
Onları dikkatli bir şekilde almanız gerekiyor.
onları bilmek güzel
Grebes ne gol atmaz.
Çocuklar mantar topladıktan sonra öğretmen herkese ne tür mantar bulduğunu sorar.
eğitimci:Topladığımız tüm mantarlara ne ad verebiliriz?
Çocuklar:Yenilebilir mantarlar.
eğitimci:Açıklıkta hangi mantarlar kaldı?
Çocuklar:Yenilmez, zehirli.
eğitimci:Onlara isim verelim.
Çocuklar:Sinek mantarı, soluk batağan.
eğitimci:mantarla oynadık
Ve şimdi bizim için anne olma zamanı.
Çocuklar sincaba teşekkür eder ve gruba geri döner."Mantar Dünyası"

Hedef: Çocukları mantarlarla tanıştırın. Çocuklara görünüşte yenilebilir ve zehirli mantarları ayırt etmeyi öğretmek.
Görevler: Zehirli mantarlar hakkındaki bilgileri pekiştirmek. Dikkat, hafıza, bilişsel ilgi alanları geliştirin. Eğitimcinin bilmece ve açıklamalarında verilen resimlerden ve işaretlerden mantarları ayırt etme yeteneğini pekiştirmek.
Ekipman ve malzemeler: Mantar tasvir eden resimler.

Ders ilerlemesi:

eğitimci: Arkadaşlar bugün yürüyüşe çıkacağız. Ve kendinizi nerede tahmin etmeye çalışıyorsunuz:
Burada bir sürü ağaç yetişiyor
Ihlamur, titrek kavak, huş ağacı ve akçaağaç.
Ayrıca mantar ve çilek
Onları bir yıl bile toplamayın.
Mekan harikalarla dolu
Ve ona diyoruz.. (orman)
eğitimci: Bu doğru çocuklar. Hanginiz ormandaydınız?
eğitimci: Ormanda olmaktan keyif aldınız mı?
Çocuklar: Evet
eğitimci: İnsanlar ormanda ne toplar?
çocuklar: Mantarlar, meyveler.
eğitimci: Çok faydalı bir aktivite mantar toplamaktır.
Mantar yerine ulaşana kadar temiz havada harika bir yürüyüş yapacaksınız. Ve ormanda yürürken kaç kez eğiliyorsunuz?
İşte size biraz jimnastik. Bir mantar bulduğunuzda ne kadar sevinirsiniz!
eğitimci: Çocuklar bilmeceyi tahmin edin.
Bak, babam bana dedi ki,
Bir bacak ve bir bacak - bir şapka.
Onu tanıyor musun oğlum?
Küçük (mantar)
çocuklar: Mantar.
eğitimci: Bu doğru, çocuklar. Şimdi sana mantarlarla ilgili şiirler okuyacağım.
Bal mantarı.
"Kütündeki bal mantarına tırmanın,
Bir gün kaldı
Ve sonra eğildi
neredeyse düştü
ince, ince,
Bacak saman gibidir (Alexey Prokofiev)
eğitimci: Çocuklar, resme bakın!

Mantarlar böyle görünüyor.
Çocuklar mantara bakıyor.
eğitimci: Ama bakın çocuklar, çörek nasıl görünüyor.

Eğitimci: Yol boyunca yürüdük -
Borovik bulundu.
çörek çörek,
Kafasını yosunla kapladı.
onu geçebilirdik
Sakin olmaları iyi oldu.
eğitmen: Ama bakın çocuklar, Cantharellus cibarius mantarı ve çörek neye benziyor.
eğitimci: "Ormana giden yol boyunca gidelim,
Hadi bir çörek bulalım
Kırmızı kız kardeşlerin yanında,
Ben onlara - chanterelles diyorum
Küçük bir mantar korktu
- Beni kenara iten kim?
Yakından baktım: bir düğme başı,
Kızıl saçlı, herkes gibi petrol
Kenara çekil, büyümekte iyi değilim.
Temiz! Küçük kardeşin yanında. (G. Glushko)
eğitimci: Çocuklar, çöreklere bakın. Bu mantar, kavak altında büyüdüğü için bu adla anılır.
eğitimci: Beyler, bu resim Cantharellus cibarius mantarlarını gösteriyor, onlar kırmızı, dalgalı şapkalar. (İle
Mantar arayan çocuklar.
BAKICI : Bütün bu mantarlar yenilebilir.

Jimnastik Mantarları

Bu parmak ormana gitti

Bu parmak mantarı bulundu

Bu parmak temizlemeye başladı

Bu parmak kızarmaya başladı

Bu parmak oturdu ve yedi

Bu yüzden şişmanladı.

eğitimci: - Çocuklar, eve mantar getirdik. Önce onlarla neyiz

yapacağım?

Yıkıyoruz, temizliyoruz.

Mantardan neler yapılabilir?

Kızartma, kuru, tuz.

Ve mantarlı ne lezzetli bir çorba!
eğitimci: Beyler, ama şimdi size "Egor ve sinek mantarı" adlı bir ayet okuyacağım.
Egor ormanda yürüdü.
Görüyor: Bir sinek mantarı büyüdü.
Yakışıklı olsa da, almıyorum, -
Yegor yüksek sesle ormana söyledi.
-Doğru, dedin Yegor!
Böylece Bor ona cevap verdi.
eğitimci: Çocuklar, bana kimin bildiğini söyleyin. Egor neden sinek mantarı almadı?
Çocuklar: Çünkü o zehirlidir.
eğitimci: Bu doğru çocuklar. Agarik zehirli mantarı uçurun. Toplamda 2500'den fazla farklı mantar, yenilebilir ve yenmez mantar ülkemizde yetişmektedir. Bunların arasında ele alınmasına izin verilmeyen çok zehirli mantarlar da vardır. Elinize zehir bulaşacak ve sonra unutkanlıktan bu ellerle ekmeği alıp yerseniz zehirlenebilirsiniz. Neredeyse tüm mantarlar yenilebilir. Bu adamları unutmayın ve dikkatli olun. En tehlikeli ve zehirli mantarlar sinek mantarı, soluk batağandır.
eğitimci: Çocuklar, dikkatlice bakın ve zehirli mantarların neye benzediğini hatırlayın.

(Çocuklar mantarlara bakar)

eğitimci: Bire-çok oyunu oynayalım. Mantar için ormana gittim, ama her biri sadece bir mantar olmak üzere birkaç mantar topladım. Ve iyi mantar toplayıcısınız, çok mantar topladınız (Oyun topla oynanıyor).

Bir russula'm var ve ... çok ... (russula).

Bir bal mantarım var - bir sürü mantar,

Bir Cantharellus cibarius var - birçok Cantharellus cibarius,

Bir boletusum var - bir sürü boletus,

Bir beyaz mantarım var - bir sürü beyaz mantar,

Bir boletusum var - bir sürü boletus,

Bir yağlayıcım var - çok fazla yağ.

eğitimci: Siz ne iyi arkadaşlarsınız, oyun yardımıyla kaç tane mantar topladık.
eğitimci: Mantarları nasıl doğru seçeceğini gören veya bilen çocuklar.
(Bazı çocuklar köklerinden sökülmesi gerektiğini söylüyor, biri mantarın sapını bıçakla kesmesi gerektiğini söylüyor)
eğitimci: Mantar veya daha doğrusu mantar başlığı ve gövdenin bir kısmı bir bıçakla kesilir, eğer mantarı dikkatlice keserseniz, gelecek yıl bu yerde başka bir mantar büyüyecek, bir tane bile değil. Ve mantarı kökünden sökerseniz, miselyum zarar görür ve mantarlar artık burada büyümez.
eğitimci: Şimdi mantar toplayıcılarının temel kurallarını dinleyin:
- Tanıdık olmayan mantarlara dokunmayın, onları ormanda, açıklıkta bırakın.
- Zehirli mantarları yok etmiyoruz, birçok hayvan onlarla tedavi ediliyor.
- Mantarın yakınındaki yosun ve yaprakları bir çubukla yırtmayın, miselyuma zarar verebilirsiniz.
- Mantarı bir bıçakla dikkatlice kesin veya mantarın sapını dikkatlice tutarak kapağını kırın.
- Eski mantarları almayın, böceklere bırakın.
- Ayrıca otoyolun yakınında mantar toplayamayacağınızı da unutmayın. Araba egzoz gazları içeren zehirli maddeleri emerler.
eğitimci: Pekala çocuklar, iyi bir mantar toplayıcısının kurallarını hatırlıyor musunuz?
Çocuklar: Evet.
eğitimci: Yenilebilir mantarları yenmeyenlerden ayırt etmeyi öğrendiniz mi?
Çocuklar: Evet.

eğitimci: Şimdi mantarın hangi kısımlarına sahip olduğunu tekrar hatırlayalım. Bu doğru, mantarın ... (şapka ve bacak.)

Bu doğru, ama mantarların köklerine ne denir? (Miselyum)

Mantar toplayanlara ne denir? (Mantar toplayıcılar).

eğitimci: Çocuklar, ormanda yanınızdayız. Bir sepet mantar toplamanı öneririm. Katılıyor musun? Ve bunu nasıl yapabiliriz? Doğru çizin.

Çocuklar tarafından iş yapmak.

Sonuç.

eğitimci: Ormandaki yürüyüşümüzden keyif aldınız mı?
Kendiniz için ne gibi yeni şeyler öğrendiniz? Mantar toplayıcıların hangi kurallarını hatırlıyorsunuz? Hangi mantarlar yenmez olarak sınıflandırılabilir? Etkinlikten keyif aldınız mı?


ÖZET TANITIM DERSİ

KIDEMLİ GRUPTA DÜNYA İLE

Tema: "Mantarlar"

Program görevleri:çocuklara mantarların ana isimleri, nerede büyüdükleri, yapıları, dış işaretleri hakkında bilgi vermek. Yenilebilir ve yenmeyen mantarları tanımlar. Kırmızı, kahverengi ve turuncu tonlarını ayırt etme alıştırması yapın. Bazı mantarların karakteristik özelliklerini aktarmayı öğrenin.

Ön çalışma:

  1. Okuma V. Kataev "Mantar", V. Suteev "Mantarın Altında".
  2. Çizimlerin incelenmesi: "Mantar", "Yenilebilir mantarlar", "Yenmeyen mantarlar" konulu bir dizi resim.
  3. Didaktik oyunlar "Yenilebilir - yenmez", "Dördüncü ekstra", "Açıklamaya göre tahmin et".
  4. Oyun "Loto", bölünmüş resimler "Mantar".
  5. Test "Mantarlar hakkında ne biliyoruz?"

Demo malzemesi:bir dizi resim "Mantar", "Mantar" konulu bir sunum, ormanın sesleriyle sakin bir melodi, görsel aktivite için malzeme.

Kurs ilerlemesi.

Organizasyon zamanı.

eğitmen: Çocuklar, bir daire içinde duralım ve el ele tutuşalım.

Bir daire içinde birlikte duralım

sen benim arkadaşımsın ve ben senin arkadaşınım

Ellerimizi sıkı tutalım

Ve birbirinize gülümseyin!

Arkadaşlar bugün ormana gidiyoruz. Sihirli kelimeleri söyleyelim: "Bir, iki, üç dön, kendini bir orman açıklığında bul!".

Çocuklar, işte ormandayız. Şimdi yılın hangi zamanı? Hangi aydayız? Hava nasıl?

Çocukların cevapları: Şimdi sonbahar, Eylül ayı, hava güzel, sıcak, güneşli.

Eğitimci: Etrafımıza bakın, bir sürü ağaç var ve ağaçların altında bakın ne büyüyor?

Çocukların cevapları: mantarlar, meyveler.

eğitimci:

Yol boyunca çamın altında

Çimlerin arasında kim duruyor?

Bacak var, ama bot yok,

Şapka var ama kafa yok. MANTAR

Mantar bir bitkidir, ancak bir bitki özeldir. Dalları, yaprakları, çiçekleri yoktur. Mantarlar ormanlarda ve tarlalarda, çayırlarda ve bataklıklarda yetişir. Düşen yapraklar arasında yerde bulunabilirler, kütüklere ve ağaç gövdelerine yapışırlar. Bir mantar bulan gerçek bir mantar toplayıcısı, ilk önce ona hayran kalacak, bu mantarın nerede büyüdüğünü hatırlayacak ve ancak o zaman dikkatlice kesip şapkalı bir sepete koyacaktır.

Ve ormanda hangi mantarları bulabiliriz?

Öğretmen "Mantar" konusunda bir sunum gösterir.

eğitmen: Çocuklar, ormanda mantar topladınız mı?

Çocukların cevapları: Evet

eğitmen: Çocuklar, mantar aramayı kolaylaştırmak için hangi mantarların nerede büyüdüğünü bilmeniz gerekir. Bazı mantarlar size onları nerede bulacağınızı söyleyecektir.

Oyun "Evim nerede?"

Eğitimci: Çocuklar, şimdi size topu atacağım ve mantarın adını söyleyeceğim ve siz de topu bana geri verecek ve mantarın nerede büyüdüğünü cevaplayacaksınız.

Boletus büyür - huş ağacının altında.

Boletus - kavak altında.

Bal mantarları - güdük üzerinde.

Borovik - bir çam ormanında.

Eğitimci: İnsanlar şöyle der: “Nemli olduğunda mantar”, “Bulutlar ormana yapışmaya başlarsa, mantarlara gidin”, “Akşam yağmur - sabah mantarları bekleyin.”

Eğitimci: Ve şimdi biraz ısınalım!

Beden eğitimi dakikası

Grisha yürüdü - yürüdü - yürüdü, (Yerimizde yürüyoruz.)
Beyaz mantar buldum. (Alkışlamak.)
Raz mantarı, (Öne doğru eğilir.)
İki - mantar, (Öne eğilir.)
Üç - mantar, (Öne eğilir.)
Onları bir kutuya koydu. (Yerinde yürüyoruz. Bir şiir okurken çocuklar bir mantar toplayıcısının hareketlerini taklit ederler: yürürler, eğilirler ve mantarları bir sepete koyarlar. Hareketler acelesiz, ritmik olmalıdır.)

Eğitimci: Çocuklar ve şimdi "Dördüncü Ekstra" oyununu oynayacağız.(Öğretmen üç tane mantarlı ve bir tane de çilekli resim gösterir, çocuklar fazladan bir resim bulmalıdır).

Eğitimci: Çocuklar, yenilebilir mantarların isimlerini hatırlayalım.

Çocukların cevapları: Beyaz mantar, çörek, çörek, çörek, chanterelles, bal mantarı.

Eğitimci: Hangi yenmeyen mantarları biliyorsun?

Çocukların cevapları: Sinek mantarı, soluk batağan.

Eğitimci: Doğru beyler, yenmeyen mantarlar çok tehlikelidir. Ormanda bu tür mantarlarla karşılaşırsanız, hiçbir durumda onları almamalısınız, bunlar çok zehirli mantarlardır.

Öğretmen: Pekala, anaokuluna dönme zamanımız geldi. Sihirli kelimeleri söyleyelim: "Bir, iki, üç, arkanı dön ve anaokuluna dön!". İşte yine grubumuzla birlikteyiz.

Ve şimdi beyler, hadi masalarımıza geçelim, her birinizin birer kağıt parçası var. Sinek mantarının neye benzediğini, hangi yapısal özelliklere, renklere sahip olduğunu hatırlayın ve yapraklarınızda tasvir edin. Bu güzel mantarı çizelim ve bunun zehirli bir mantar olduğunu ve onu alamayacağınızı hatırlayalım!

Çocukların bağımsız çalışması. (Bağımsız çalışma sırasında, ormanın sesleriyle müzik çalar.

eğitmen: Çocuklar, dersimiz sona erdi. Hepiniz harikasınız, iyi dinlediniz, soruları yanıtladınız. Hepiniz harika sinek mantarı çizimleri yaptınız. Şimdi bu mantarın zehirli olduğunu ve onu alamayacağınızı kesinlikle hatırlayacaksınız!


3-4 yaş arası çocuklarla çizim. Koldina Darya Nikolaevna sınıflarının özetleri

Haftanın teması "Mantar"

Ders 5. Mantarlar çimenlerde saklanır

(Renkli kalemlerle çizim)

Hedef.Çocuklara kalemi çok sıkmadan doğru tutmayı öğretin; bir kalemle kısa vuruşlar çizin ve bunları sayfanın tüm yüzeyine yerleştirin. Büyük ve küçük nesneleri bulmayı öğrenin.

Demo materyali. Büyük ve küçük sepetler, kartondan kesilmiş farklı boyutlarda mantarlar.

Bildiri.Üzerine mantarların çizildiği albüm sayfası, renkli kalemler.

ders ilerlemesi

Çocukları mantar için ormana gitmeye davet edin: “Çocuklar, bugün ormana gideceğiz. Ormanda kimseyi rahatsız etmemek için birbiri ardına durun ve sessizce yürüyün. Burada bir bataklık var. Yumrudan yumruya zıplamalısın. Hadi atlayalım. Ve burası orman zemini. Üzerinde dans edelim.

ormana gideceğiz

Mantar alacağız.

Annemi yüksek sesle arayalım:

“Ay! Ay! Ay!

Kimse cevap vermiyor

Sadece bir yankı yankılanıyor

Sessizce: "Ah! Ay! Ay!

(Baba, büyükanne, büyükbaba da diyebilirsiniz.) Kartondan kesilmiş mantarları yere koyun ve çocuklara “Açıklıkta mantarlar belirdi” deyin. Büyük mantarları büyük sepete, küçük mantarları küçük sepete koymaya davet edin. Çocukları çok fazla mantar topladıkları için övün. Her çocuğun önüne mantarların çizildiği bir albüm sayfası koyun ve mantarları çimlere saklamayı teklif edin. Çocuklara kalemi doğru tutmayı öğretin: üç parmakla, keskinleştirilmiş kısmın hemen üzerinde, sertçe sıkmadan; çalışırken, sol elinizle bir yaprak kağıt tutun. Yeşil bir kalemle çimlerin kısa vuruşlarla nasıl çizileceğini, bunları yaprağın tüm yüzeyine serbestçe yerleştirerek gösterin.

6-7 yaş arası çocuklarla Modelleme ve uygulama kitabından. ders notları yazar Koldina Daria Nikolaevna

Haftanın konusu “Evim” Ders 21. Ev inşa etmek (Hamurdan Modelleme) Program içeriği. Çocuklarda, yuvarlatılmış sütunlardan bir evi şekillendirme, üst üste yerleştirme ve bunları birbirine sıkıca bağlama yeteneği oluşturmak. Yığını kullanma yeteneğini güçlendirin. Geliştirmek

6-7 yaş arası çocuklarla çizim kitabından. ders notları yazar Koldina Daria Nikolaevna

Haftanın teması “Evim” Oturumu 41-42. Üç Domuzun Evleri (Bölüm 1-2) (Pastel boya kalemleri, sanguin, karakalem, mum boya kalemleri ile çizim) Program içeriği. Peri masalları için illüstrasyonlar yapmayı öğrenmeye devam edin. Bir kağıt parçası üzerinde nesneleri düzenleme becerisini geliştirin. Öğrenmek

4-5 yaş arası çocuklarla çizim kitabından. ders notları yazar Koldina Daria Nikolaevna

Haftanın konusu “Sonbahar” Ders 8. Sonbahar yaprakları (Yaprak baskıları. Guaj) Program içeriği. Çocuklara yapraklarla baskı yapmayı öğretin. Turuncu elde etmek için kırmızı ve sarı guajı karıştırmayı öğrenin. Ağaçları ayırt etmeyi ve adlandırmayı, yaprakları tanımayı öğrenin.

3-4 yaş arası çocuklarla Modelleme kitabından. ders notları yazar Koldina Daria Nikolaevna

Haftanın konusu “Bulaşıklar” Ders 9. Bardak (Pamuk Çubukla Çizim. Guaj) Program içeriği. Çocuklara hayattan büyük mutfak eşyaları çizmeyi basit bir kalemle tüm kağıda yerleştirerek öğretmek. Doğru renkleri kendiniz seçmeyi öğrenin, noktalarla daire içine alın

5-6 yaş arası çocuklarla çizim kitabından. ders notları yazar Koldina Daria Nikolaevna

Haftanın konusu "Mobilya" Dersi 11. Vanyushka Battaniyesi (Keçeli kalemle çizim) Program içeriği. Çocuklara renkli şeritlerle dikdörtgen bir nesneyi süslemeyi öğretmek, onları renkli olarak değiştirmek. Tekerlemenin içeriğini anlamayı ve analiz etmeyi öğrenin. Bir hayırsever yetiştirmek

3-4 yaş arası çocuklarla kitap uygulamasından. ders notları yazar Koldina Daria Nikolaevna

Haftanın konusu “Kıyafet” Dersi 12. Kışlık şapkam (Fırça boyama. Guaj) Program içeriği. Çocuklara basit bir kalemle şapka çizmeyi öğretin; farklı renklerde guaj boya ile boyayın. Düşünme, dikkat geliştirin. Boyalı üç şapkalı büyük bir sayfa (kırmızı,

3-4 yaş arası çocuklarla çizim kitabından. ders notları yazar Koldina Daria Nikolaevna

Haftanın konusu “Benim evim” Ders 21. Bebek yuvaları (Renkli kalemlerle çizim) Program içeriği. Çocuklara kare ve üçgenden oluşan küçük ve büyük nesneler çizmeyi öğretmek. Bir arsa kompozisyonunun nasıl oluşturulacağını öğrenmeye devam edin. Duyarlılık Yetiştirin

Yazarın kitabından

Haftanın konusu “Meslekler” Dersi 24. Horoz ve boyalar (Fırça boyama. Guaj) Program içeriği. Çocukların boyaların görsel olanakları hakkındaki fikirlerini genişletin. Ana renkleri adlandırma yeteneğini pekiştirmek, belirli bir renk oluştururken istenen rengi seçmeyi öğrenmek

Yazarın kitabından

Haftanın konusu "Mantar" Dersi 5. Mantar çayırı (Hamurdan modelleme) Program içeriği. Çocuklara küçük hamuru toplardan sütunları yuvarlamayı ve bunları ek malzeme ile bağlamayı öğretmek. Duyarlılık ve nezaket geliştirin. Gösteri materyali. Yumuşak

Yazarın kitabından

Haftanın konusu “Evim” Ders 22. Tavşan ve horoz için bir ev (Hamurdan modelleme) Program içeriği. Çocukların ürünü hamuru yardımıyla istenen görüntüye getirme yeteneğini pekiştirmek. Resimlere dayalı peri masallarını yeniden anlatmayı öğrenin. kahramanlar

Yazarın kitabından

Haftanın konusu “Evim” Ders 41. Buz kulübesi (Pastel pastel boya ile çizim) Program içeriği. Çocukları soğuk tonlarla tanıştırmaya devam edin. Soğuk renkler kullanarak nesnelerin karakteristik özelliklerini aktarmayı öğrenin. Olasılıkları tanıyın

Yazarın kitabından

Haftanın konusu “Benim Evim” Ders 22. Tavşan ve horoz için bir ev (Renkli kağıt. Konunun hazırlanan bölümlerinden uygulama) Program içeriği. Merhamet ve şefkat geliştirin. Çocuklara birkaç parçadan bir bütün yapmayı öğretin; parçaya yapıştırıcı sürün ve yapıştırın

Yazarın kitabından

Haftanın konusu “Mantar” Dersi 5. Mantarlar çimenlerde saklanıyor (Renkli kalemlerle çizim) Amaç. Çocuklara kalemi çok sıkmadan doğru tutmayı öğretin; bir kalemle kısa vuruşlar çizin ve bunları sayfanın tüm yüzeyine yerleştirin. Büyük ve küçük bulmayı öğrenin

Yazarın kitabından

Haftanın konusu “Evim” Ders 22. Evin yanındaki çit (Fırça boyama. Guaj) Amaç. Çocuklara çizgi kombinasyonlarından oluşan çeşitli nesneler çizmeyi öğretmeye devam edin. Kitaptaki resimlere dayanarak peri masallarını yeniden anlatmayı öğrenin. Konuşma, düşünme geliştirin.

Yazarın kitabından

Haftanın konusu “Bitkiler” Ders 31. Yeşil çalılar (Fırça ve parmaklarla çizim. Guaj) Amaç. Çocukların çeşitli teknikleri birleştirme becerilerini geliştirmek (fırça ve parmaklarla boyama) Gösteri materyali. Üzerine çalı çizilmiş albüm sayfası,

Yazarın kitabından

Haftanın konusu “Paskalya” Ders 32. Boyalı yumurtalar (Renkli kalemlerle şablon çizimi) Amaç. Çocuklara bir şablonla çizmeyi öğretin. Paskalya tatili ile tanışmak için Gösteri materyali. Boyalı Paskalya yumurtaları. Yumurta şeklinde şablon

Kategoride popüler:

Danil Koretsky: Dövmeli cilt

Danil Koretsky: Dövmeli cilt

okuman
Aile hakkında dövme yazı

Aile hakkında dövme yazı

okuman
Skyrim'de taş ocağı taşı nereden bulunur Skyrim'de taş ocağı taşı nereden alınır

Skyrim'de taş ocağı taşı nerede bulunur Taş ocağı taşı nereden alınır ...

okuman
İzografları tahmin ettikten sonra nesnelerin isimlerini öğreneceksiniz.

İzografları tahmin ettikten sonra nesnelerin isimlerini öğreneceksiniz.

okuman

Arama sonuçları

Çok Kolay Mantar Ev Çizimi Şeker Atölyesi
nasıl ev çizilir, mantar ev, mantar ev çizimi, çocuklar için kolay çizim, çocuklar için kolay resim, güzel resimler, kolay boyama, çocuk videoları, boyamalar, resim çizme, coloring videos, coloring...
Mantar EV Çizimi 🍄🌼 nasıl mantar ev çizilir, ev çizimi, kolay çizimler, ev resimleri...
nasıl ev çizilir, mantar ev, mantar ev çizimi, çocuklar için kolay çizim, çocuklar için kolay resim, güzel resimler, kolay boyama, çocuk videoları, araba videoları, at çizimi, kuş çizimi, köpek...
Nasıl Çizilir? - Super Mario Mantar 🍄 Çizimi - ÇizimOkulu
çizim okulu, resim çizme, kolay çizimler, drawing, çocuklar için, easy drawing, for kids, art, how to draw, super mario, super mario mantar, mantarçizimi, mantar, kolay resim çizme, resim yapma...
Mantarçizimi • How to draw mushrooms • Sketches
Mushrooms, Mantarlar, mantar, mantarıçizimi, mantarçizimi, çizimi, çiz, çizdiği, mantar kolay, kolay manatar çizimi, dijital, İllüstrasyon, Kolay, easy mushroomdrawing, kolay mantarçizimi...
"Okul öncesi Mantar çizimi" sorgusunu diğer arama motorlarında bul:YouTube, Google, Bing
Sonuçlar alınamadı.
İnternet bağlantınızı kontrol edin.
Video eklemek için Yandex hesabınıza giriş yapın
Eklenen videolar "Videolarım" sayfasında saklanır ve istediğiniz cihazda izlenebilir.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir