adanalı gamer / How to get to Game Park Playstation in Bornova by Bus, Metro, Light Rail or Train?

Adanalı Gamer

adanalı gamer

How to get to Game Park Playstation in Bornova by Bus, Metro, Light Rail or Train?

Public Transit to Game Park Playstation in Bornova

Wondering how to get to Game Park Playstation in Bornova, Turkey? Moovit helps you find the best way to get to Game Park Playstation with step-by-step directions from the nearest public transit station.

Moovit provides free maps and live directions to help you navigate through your city. View schedules, routes, timetables, and find out how long does it take to get to Game Park Playstation in real time.

Looking for the nearest stop or station to Game Park Playstation? Check out this list of stops closest to your destination: Ege Üniversitesi; Suphi Parkı; Bornova Metro.

BusMetro:İZMIR METROSU

Want to see if there’s another route that gets you there at an earlier time? Moovit helps you find alternative routes or times. Get directions from and directions to Game Park Playstation easily from the Moovit App or Website.

We make riding to Game Park Playstation easy, which is why over million users, including users in Bornova, trust Moovit as the best app for public transit. You don’t need to download an individual bus app or train app, Moovit is your all-in-one transit app that helps you find the best bus time or train time available.

For information on prices of Bus, Metro, Light Rail and Train, costs and ride fares to Game Park Playstation, please check the Moovit app.

Use the app to navigate to popular places including to the airport, hospital, stadium, grocery store, mall, coffee shop, school, college, and university.

Game Park Playstation Address: Sok. No:8/A Küçükpark street in Bornova

Tez NoİndirmeTez KünyeDurumu
Geocaching oyunu ile desteklenmiş probleme dayalı öğrenmenin doğal afetler konusunun öğretimine etkisi / The effect of problem based learning supported by Geocaching game on teaching natural disasters
Yazar:RUKİYE ADANALI
Danışman: PROF. DR. METE ALIM
Yer Bilgisi: Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı
Konu:Coğrafya = Geography ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Afetler = Disasters ; Coğrafya öğretimi = Geography teaching ; Doğal afetler = Natural disasters ; Eğitici oyunlar = Education plays ; Küresel konumlandırma sistemleri = Global positioning system ; Oyunla öğretim = Teaching with game ; Probleme dayalı öğrenme = Problem based learning Onaylandı
Doktora
Türkçe

s. Amaç: Bu araştırmanın amacı Coğrafya öğretmenliği Çevre Sorunları dersi doğal afetler konusunun öğretiminde Eğitici Geocaching Oyunu (EGO) ile desteklenmiş Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yaklaşımının, öğrencilerin akademik başarılarını, bilgilerinin kalıcılığını ve problem çözme becerilerini nasıl etkilediğini sorgulamak ve PDÖ-EGO yaklaşımının uygulanabilirliğini ortaya koymaktır. Yöntem: Çalışmada Paralel karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilen 19 Coğrafya öğretmen adayı oluşturmaktadır. Uygulama öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları İklim Kökenli Doğal Afetler Akademik Başarı (İKDABT) ve kalıcılık testi; problem çözme envanteri; açık uçlu anket; odak grup görüşmeleri; sınıf içi ve sınıf dışı gözlem formları, PDÖ oturum günlükleri ile PDÖ-EGO ölçek ve materyalleridir. Nicel veriler ilişkili örneklemler t-testi ve tek faktörlü tekrarlı ölçümler ANOVA testi ile analiz edilmiş; nitel veriler ise betimsel, doküman ve içerik analizlerine tabi tutulmuştur. Bulgular: Nicel veriler, PDÖ-EGO'nun öğrencilerin başarılarında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya çıkarmasına ve bilginin kalıcığını göstermesine karşın problem çözme becerileri üzerinde etkisi olmadığını göstermektedir. Nitel veriler ise öğrencilerin problem çözme becerilerinin arttığını, GPS teknolojisini kullanmayı öğrendiklerini, EGO'nun derse motivasyonu artırıp çevre sorunları ve afet bilincinin gelişmesine katkıda bulunduğunu göstermektedir. Sonuç: EGO, öğrencilerin PDÖ sürecini kolaylaştırmış ve öğrenciler tarafından bir Coğrafya oyunu olarak değerlendirilmiştir; PDÖ'nün ise öğrencilerin aktif olarak kendi öğrenmelerini sahiplenmesine ve meslek hayatlarına hazırlanmalarına katkı sağladığı görülmüştür. Araştırma sonuçları, PDÖ-EGO yaklaşımının Coğrafya ve Çevre Sorunları dersinde uygulanabilir olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin başarıları ve bilginin kalıcılığına ilişkin nicel bulgular, nitel bulgularla örtüşürken, problem çözme becerisinde birbirini desteklememektedir. Ayrıca akademik başarısı düşük öğrencilerin süreçte daha başarılı oldukları gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Eğitici Geocaching Oyunu, GPS (Küresel Konumlandırma Sistemleri) Teknolojisi, Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı, İklim Kökenli Doğal Afetler Başarı Testi, sınıf dışı eğitim, çevre eğitimi. Purpose: The aim of this study was to investigate not only the usability of the PBL-IGG (The Problem-Based Learning Supported by Geocaching Game) in Environmental Problems course to the subject of "Natural Disasters" but also the influence of PBL-IGG on students' achievement, retention of knowledge, and problem-solving skills Method: The Triguangilation mixed method was followed and 19 Geography teacher candidates were selected by convenience sampling method. The application was carried out in the academic year Spring Term. As the data collection tool, Problem-Solving Inventory, İKDABT Achievement Test, focus group interviews, open-ended questionnaires, class and outdoor education observation forms, PBL-IGG portfolios and PBL journals were used. The quantitative data were analyzed by t-test for related samples and one-way repeated measures ANOVA test; qualitative data were analyzed by content, descriptive and document analysis. Findings: Quantitative data results revealed that PBL-IGG had a statistically significant difference in academic achievement; retention of knowledge was positive, but it hadn't effect on problem solving skills. According to the quantitative data results, GPS had learned; PBL-IGG had positive effect on students' problem-solving skills; increased the motivation, environmental awareness and disaster consciousness. Results: IGG facilitated the PBL process and recognized as a Geography game by students. According to the results the PBL-IGG approach was applicable in the Geography and Environmental Problems course. The quantitative and qualitative data supported each other at the students' achievement and retention of knowledge but the results weren't the same for problem-solving skills. Also, the unsuccessful students were more successful in PBL. Keywords: Instructional Geocaching Game (IGG), Global Positioning Systems (GPS) Technology, Problem-Based Learning Approach, Natural Disasters of Climate Achievement Test (İKDABT), environmental education, outdoor education.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir