ygs 2017 matematik çıkmış sorular / YGS Temel Soru Kitapçığı ve Cevap Anahtarı

Ygs 2017 Matematik Çıkmış Sorular

ygs 2017 matematik çıkmış sorular



Ana Başlıklar;

Matematik Çıkmış Soruları ve Çözümleri (PDF)

Bu sayfamızda yıllara göre matematik çıkmış sorularına ve çözümlerine yer vereceğiz.

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi yani ÖSYM tarafından önceki yıllardan bu zamana kadar yapılmış olan sınavlarda sorulan matematik soruları ve çözümleri, sınavlara hazırlık sürecinde önem arz etmektedir. Bu soruları ve çözümleri ayrıntılı inceleyen bir öğrencinin başarılı olması kaçınılmaz olacaktır. Türkiye&#;de her yıl dereceye giren öğrenciler ile yapılan röportajlarda Çıkmış Soruların önemi vurgulanmakta, göz önünde bulundurulması gereken önemli bir adım olarak görülmektedir. Bu nedenle önceki yıllardan itibaren yapılan:

  • ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı)
  • ÖYS (Öğrenci Yerleştirme Sınavı)
  • YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı)
  • LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı)
  • YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı)

sınavlarında sorulan matematik soruları ve çözümlerine aşağıdaki listeden yıllara göre tıklayarak PDF formatında indirebilirsiniz.
 

YKS (TYT-AYT) Çıkmış Sorular ve Cevapları

 

TYT Matematik Çıkmış Sorular ve Çözümleri

 

AYT Matematik Çıkmış Sorular ve Çözümleri

 

YGS Matematik Çıkmış Sorular ve Çözümleri

 

LYS Matematik Çıkmış Sorular ve Çözümleri

 

ÖSS-ÖYS Matematik Çıkmış Sorular ve Çözümleri


TYT Konuları
AYT Konuları
Üniversite Taban Puanları



YGS Matematik Soruları ve Çözümleri İndir (PDF)

Bu yazımda yılında yapılan Yükseköğretime Geçme Sınavı yani YGS matematik sorularını ve çözümlerini PDF formatında paylaşacağız.

Yüksek puanlar ve sıralamalar hedefleyen adayların vazgeçilmezi olan geçmiş yılların Çıkmış Soruları ve çözümlerini paylaşmaya başladık. Eğer gerçekten hedefiniz matematikte yüksek netler yapmak ise sadece konu çalışarak bunu yapamayacağınızı üzülerek belirtmek isterim. Söz konusu sınav ile alakalı geçmiş yılların sorularını ve bu soruların çözümlerini dikkatlice incelemek başarınızı arttıracak bir unsurdur. Bu yazımızda paylaşacağımız YGS Matematik sorularını ve cevaplarını aşağıdaki &#;indir&#; butonuna tıklayarak PDF formatında indirebilirsiniz.
 
Diğer yıllara ait çıkmış sorular için Matematik Çıkmış Sorular sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
 


YGS Matematik Soruları ve Çözümleri İndir


 
»TYT Matematik Konuları ve Soru Dağılımı


TYT Konuları
AYT Konuları
Üniversite Taban Puanları

Ygs Matematik Sorulari Ve Cozumleri

Ā—¤ô®ž• Ò¼ð÷šöïÖ Ā—¤ô®ž• Ò¼ð÷šöïÖ
á¡¡¡¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡ á¡¡¡¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡

YGS/Temel Matematik TEMEL MATEMATİK TESTİ

1. Bu testte 40 soru vardır.

2. Cevaplarınızı, cevap kâğıdının Temel Matematik Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz.

1. 3.

işleminin sonucu kaçtır?


işleminin sonucu kaçtır?
A) B) C)

A) B) C)
D) 2 E) 4

D) 2 E) 3

4. A ve B sıfırdan farklı rakamlar olmak üzere,

2.

işleminin sonucu kaçtır? olduğuna göre, toplamı kaçtır?

A) B) C) D) E) A) 9 B) 10 C) 11 D) 12 E) 13

Diğer sayfaya geçiniz.


25

Ā¢ÍŠñ¢Îªò³íŽÊ·Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªò³íŽÊ·Þ«
Ā—¤ô®ž• Ò¼ð÷šöïÖ Ā—¤ô®ž• Ò¼ð÷šöïÖ
á¡¡¡¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡ á¡¡¡¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ´ãŒÑ§Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ´ãŒÑ§Þ«
Ā—¡ô¶À‘œËøÓ îÖïÖ Ā—¡ô¶À‘œËøÓ îÖïÖ
á¡á¡¡¡¡¡ááááá¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡ááááá¡á¡

YGS/Temel Matematik

5. 7. a ve b birer tam sayı olmak üzere,

sayısının tek sayı olduğu biliniyor.


Buna göre,
I.
II.

sayıları için aşağıdaki sıralamalardan hangisi III.


doğrudur? sayılarından hangileri çift sayıdır?

A) B) C) A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve III

D) E) D) II ve III E) I, II ve III

6. Sıfırdan farklı x ve y gerçel sayıları için

8.

eşitlikleri veriliyor.
olduğuna göre, ifadesinin değeri kaçtır?
Buna göre, toplamı kaçtır?
A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 E) 6

A) B) C)

D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


26

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ´ãŒÑ§Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ´ãŒÑ§Þ«
Ā—¡ô¶À‘œËøÓ îÖïÖ Ā—¡ô¶À‘œËøÓ îÖïÖ
á¡á¡¡¡¡¡ááááá¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡ááááá¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¼Ï†Ö£Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¼Ï†Ö£Þ«
Ā—¢Äż»œð°í‘×ÞïÖ Ā—¢Äż»œð°í‘×ÞïÖ
á¡¡¡á¡¡¡ááá¡á¡á¡ á¡¡¡á¡¡¡ááá¡á¡á¡

YGS/Temel Matematik

9. a, b ve c pozitif gerçel sayılar olmak üzere, x gerçel sayısı için

olduğuna göre, ifadesinin alabileceği tam


sayı değerlerinin toplamı kaçtır?
olduğuna göre, toplamı kaçtır?
A) 5 B) 10 C) 15 D) 20 E) 25

A) 9 B) 18 C) 27

D) E)

A ve B kümelerinin eleman sayılarıyla ilgili

x ve y pozitif gerçel sayıları için eşitlikleri veriliyor.


Buna göre, A kümesinin eleman sayısı kaçtır?

A) 9 B) 12 C) 15 D) 16 E) 18
eşitliği sağlanıyor.

Buna göre, oranı kaçtır?

A) 4 B) 2 C) 1

D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


27

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¼Ï†Ö£Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¼Ï†Ö£Þ«
Ā—¢Äż»œð°í‘×ÞïÖ Ā—¢Äż»œð°í‘×ÞïÖ
á¡¡¡á¡¡¡ááá¡á¡á¡ á¡¡¡á¡¡¡ááá¡á¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªò»ò™Â¿Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò»ò™Â¿Ò«
Ā—¡Ãüž¡Ú‰˜ˆ„ÎéÖ Ā—¡Ãüž¡Ú‰˜ˆ„ÎéÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡

YGS/Temel Matematik

k bir gerçel sayı olmak üzere, pozitif gerçel sayılar İki basamaklı AB doğal sayısı, iki basamaklı BA doğal
kümesi üzerinde tanımlı f ve g fonksiyonları sayısından rakamlarının toplamı kadar fazladır.
Buna göre, AB sayısının rakamları çarpımı kaçtır?

A) 14 B) 16 C) 18 D) 20 E) 22
biçiminde tanımlanıyor.

olduğuna göre, f(2) değeri kaçtır?

A) B) C)

D) 2 E) 3

Bir kümenin eleman sayısı o kümenin bir elemanı ise bu


kümeye "gizemli küme" denir.

Örneğin; bir gizemli kümedir.

Buna göre, kümesinin alt


kümelerinden kaç tanesi gizemli kümedir?

A) 16 B) 24 C) 32 D) 40 E) 48

polinomu

polinomuna bölünüyor.
Bu bölümden elde edilen kalan kaçtır?

A) 10 B) 12 C) 14 D) 16 E) 18

Diğer sayfaya geçiniz.


28

Ā¢ÍŠñ¢Îªò»ò™Â¿Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò»ò™Â¿Ò«
Ā—¡Ãüž¡Ú‰˜ˆ„ÎéÖ Ā—¡Ãüž¡Ú‰˜ˆ„ÎéÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªò´ÌË³Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò´ÌË³Ò«
Ā—¡ÒáÀ½„Б–Û¸æïÖ Ā—¡ÒáÀ½„Б–Û¸æïÖ
á¡á¡¡¡¡¡áá¡áá¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡áá¡áá¡á¡

YGS/Temel Matematik

Yamaç, kimya dersindeki deneyde elindeki bir miktar 8 takımın katıldığı bir turnuvada her takım diğer
karışıma her seferinde; karışım kaç gram ise o kadar takımlarla birer kez karşılaşmıştır. Turnuvada
tuz ekleyip elde ettiği karışımdan 4 gram kullanıyor. görevlendirilen 4 hakem arasından her karşılaşma için
Yamaç, üçüncü seferin sonunda elinde karışım 3 hakem belirlenmiş ve tüm hakemler eşit sayıda
kalmadığını fark ediyor ve deneyi sonlandırıyor. karşılaşmada görev almıştır.

Buna göre, Yamaç deney boyunca toplam kaç gram Buna göre, her bir hakemin görev aldığı karşılaşma
tuz eklemiştir? sayısı kaçtır?

A) 14 B) 15 C) 18 D) 20 E) 21
A) 7 B) 7,5 C) 8 D) 8,5 E) 9

İki bölümden oluşan bir parkurda sabit hızlarla hareket


Bir mağazada, tüm gömleklerde etiket fiyatı üzerinden eden üç araçla ilgili aşağıdaki bilgiler verilmiştir.
% 25 indirim yapılmıştır. Ayrıca mağazada, satışları
 Birinci araç, birinci bölümü saatte kilometre
artırmak için iki gömlek alan müşterilere ucuz olanı için
hızla 8 dakikada tamamlamıştır.
indirimli fiyat üzerinden % 20 indirim daha
uygulanmıştır.  İkinci araç, tüm parkuru saatte 95 kilometre hızla
12 dakikada tamamlamıştır.
Bu mağazadan fiyatları farklı iki gömlek alan bir
müşteriye her bir gömlek için etiket fiyatları üzerinden  Üçüncü araç, ikinci bölümü 2 dakikada
eşit miktarda indirim yapılmıştır. tamamlamıştır.

Bu müşteri mağazaya toplam 90 TL ödediğine göre, Buna göre, üçüncü aracın saatteki hızı kaç
müşteriye yapılan toplam indirim kaç TL’dir? kilometredir?

A) 30 B) 35 C) 40 D) 45 E) 50 A) 60 B) 80 C) 90 D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


29

Ā¢ÍŠñ¢Îªò´ÌË³Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò´ÌË³Ò«
Ā—¡ÒáÀ½„Б–Û¸æïÖ Ā—¡ÒáÀ½„Б–Û¸æïÖ
á¡á¡¡¡¡¡áá¡áá¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡áá¡áá¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«ïÁ£Ö« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«ïÁ£Ö«
Ā—¤Ç”ž­®”ûŽÖøîïÖ Ā—¤Ç”ž­®”ûŽÖøîïÖ
á¡á¡¡¡¡¡áá¡¡á¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡áá¡¡á¡á¡

YGS/Temel Matematik

Naneli ve limonlu şekerlerin üretildiği bir fabrikada, Her sırada iki kişinin oturduğu bir sınıfta, kız öğrencilerin
şekerler her bir pakette 10 tane olacak şekilde
'si birer erkek öğrenci ile; erkek öğrencilerin 'ü
paketlenmektedir. Bu paketlerde yalnızca naneli,
yalnızca limonlu ya da eşit sayıda naneli ve limonlu birer kız öğrenci ile aynı sırayı paylaşmaktadır.
şekerler bulunmaktadır.
Bu sınıfta iki erkek öğrencinin oturduğu sıra sayısı
Bu fabrikada tanesi limonlu olmak üzere, toplamda
12 olduğuna göre, sınıftaki toplam sıra sayısı kaçtır?
tane şeker üretilip paketlenmiştir.
Bu fabrikada tek çeşit şeker içeren toplam paket
A) 24 B) 28 C) 30 D) 32 E) 36
sayısı 70 olduğuna göre, yalnızca naneli şeker içeren
paket sayısı kaçtır?

A) 40 B) 45 C) 50 D) 55 E) 60

Bir torbada, her biri 3 kg olan 9 adet kırmızı ve her biri
6 kg olan 12 adet mavi top bulunmaktadır. Bu torbadan
bir miktar kırmızı ile bir miktar mavi top alınıp boş olan
ikinci torbaya atılıyor.
Nagihan, boncuklar ve pullar kullanarak bir kumaş
Bu işlem sonunda; ilk torbadaki topların ağırlıklarının
üzerine tek sıra hâlinde işleme yapmıştır. Bu işlemenin
ortalaması 5 kg, ikinci torbadaki topların ağırlıklarının
bir kısmında 4 boncuk, diğerlerinde ise 5 boncuk
ortalaması ise 4 kg olmuştur.
kullanarak motifler oluşturmuş ve yan yana olan her iki
motif arasına birer pul yapıştırmıştır. Buna göre, ikinci torbaya atılan mavi topların sayısı
Motifle başladığı işlemeyi yine motifle bitiren Nagihan, kaçtır?
toplam adet boncuk ve pul kullanarak 56 adet motif
oluşturmuştur. A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 E) 6
Buna göre, Nagihan'ın 5 boncuk kullanarak
oluşturduğu motif sayısı kaçtır?

A) 15 B) 21 C) 28 D) 36 E) 40

Diğer sayfaya geçiniz.


30

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«ïÁ£Ö« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«ïÁ£Ö«
Ā—¤Ç”ž­®”ûŽÖøîïÖ Ā—¤Ç”ž­®”ûŽÖøîïÖ
á¡á¡¡¡¡¡áá¡¡á¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡áá¡¡á¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤Õ•Ì¯Ö« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤Õ•Ì¯Ö«
Ā—¤Ö‰ÀŸ†ã‰ÄÆéÖ Ā—¤Ö‰ÀŸ†ã‰ÄÆéÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡

YGS/Temel Matematik

Engin, bir kalıp kek tarifi için malzeme olarak Bir fabrikada yılında üretilen toplam adet
 3 bardak un ya da 2 bardak irmik A, B ve C model aracın üretim miktarlarının dağılımı
 1 bardak süt aşağıdaki dairesel grafikte gösterilmiştir.
 2 adet yumurta
kullanmaktadır.
6 bardak unu, 4 bardak sütü ve 10 adet yumurtası olan
Engin, elindeki unun tamamı bitene kadar bu tarife göre
kek yapmıştır. Sonra, elinde un kalmadığından bunun
yerine yeterli miktarda irmik kullanarak sütün tamamı
bitene kadar tarife göre kek yapmaya devam etmiştir.
Buna göre, son durumda Engin'in elinde kalan yılında üretilen bu üç model araçtan toplam
yumurta sayısı kaçtır? adet satılmıştır. Her bir araç modeli için
yılında satılan araç sayısının, o yıl üretilen aynı model
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5 araç sayısına oranı yüzde olarak aşağıdaki sütun
grafiğinde verilmiştir.

Bir çiçekçide çalışan Aslı ve Banu'nun bir gül ve bir


papatya demetini hazırlama süreleri aşağıdaki tabloda Buna göre, C model aracın satış yüzdesi kaçtır?
verilmiştir.
A) 54 B) 57 C) 60 D) 63 E) 66

Bu çiçekçi, 40 gül ve 55 papatya demetinden oluşan bir


siparişi aldıktan sonra; Aslı gül, Banu ise papatya
demetlerini hazırlamaya başlıyor. Siparişteki sayıya ilk
ulaşan kişi, vakit kaybetmeden arkadaşının diğer
demetleri hazırlamasına yardım ediyor.
Buna göre, çiçekçide tüm siparişin hazırlanması kaç
dakika sürer?

A) B) C) D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


31

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤Õ•Ì¯Ö« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤Õ•Ì¯Ö«
Ā—¤Ö‰ÀŸ†ã‰ÄÆéÖ Ā—¤Ö‰ÀŸ†ã‰ÄÆéÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªò£ìŠà³Ú« Ā¢ÍŠñ¢Îªò£ìŠà³Ú«
Ā—£Õ¸š«¶´Æõ —ÖïÖ Ā—£Õ¸š«¶´Æõ —ÖïÖ
á¡¡¡á¡¡¡ááááá¡á¡ á¡¡¡á¡¡¡ááááá¡á¡

YGS/Temel Matematik

Pelin; bir kafeteryaya ait, yalnızca sıcak içecekler kısmı Arda, Berk ve Can'ın oynadığı bir körebe oyununda ebe
yırtılmış olan aşağıdaki menüyü evinde buluyor. olan kişi diğerlerinden birini yakalamakta ve yakaladığı
bu kişi yeni ebe olmaktadır. Sonra, oyun yeni ebe için
de benzer şekilde devam etmektedir. Bu üç kişinin
diğerlerini yakalama olasılıkları ile ilgili bilgiler aşağıda
verilmiştir.
 Arda ebe ise % 60 olasılıkla Berk'i, % 40 olasılıkla
Can'ı yakalar.
 Berk ebe ise % 80 olasılıkla Arda'yı, % 20 olasılıkla
Can'ı yakalar.
 Can ebe ise % 40 olasılıkla Arda'yı, % 60 olasılıkla
Berk'i yakalar.

Bu oyunda ilk ebe Arda olduğuna göre, 3. ebenin


tekrar Arda olma olasılığı yüzde kaçtır?

A) 50 B) 54 C) 58 D) 64 E) 70

Pelin bu kafeteryayı arayıp ''bir çeşit gözleme ve bir


çeşit soğuk içecek'' veya ''bir çeşit poğaça ve bir çeşit
sıcak içecek'' siparişi vermek istiyor. Kafeterya çalışanı
bu siparişi 22 farklı şekilde verebileceğini söylüyor.
Buna göre, bu kafeteryada kaç farklı sıcak içecek
çeşidi vardır?

A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5

Buna göre, x kaç derecedir?

A) 15 B) 18 C) 21 D) 24 E) 27

Diğer sayfaya geçiniz.


32

Ā¢ÍŠñ¢Îªò£ìŠà³Ú« Ā¢ÍŠñ¢Îªò£ìŠà³Ú«
Ā—£Õ¸š«¶´Æõ —ÖïÖ Ā—£Õ¸š«¶´Æõ —ÖïÖ
á¡¡¡á¡¡¡ááááá¡á¡ á¡¡¡á¡¡¡ááááá¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªò¬çšÅ¯Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò¬çšÅ¯Ò«
Ā—£å’±ªÌËì»þïÖ Ā—£å’±ªÌËì»þïÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡

YGS/Temel Matematik

Şekildeki gibi verilen iki kareden; ABCD karesinin alanı,


Aslı Öğretmen, bir etkinlikte ABC eşkenar üçgeninin CEFG karesinin alanının 2 katına eşittir.
içindeki özdeş eşkenar üçgenleri şekildeki gibi
boyayarak 3 rakamını bir kâğıda resmetmiştir. Buna göre, oranı kaçtır?
ABC eşkenar üçgeninin alanı 96 birimkare olduğuna
göre, boyalı alan kaç birimkaredir?
A) B) C)
A) 22 B) 27 C) 33 D) 36 E) 44

D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


33

Ā¢ÍŠñ¢Îªò¬çšÅ¯Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò¬çšÅ¯Ò«
Ā—£å’±ªÌËì»þïÖ Ā—£å’±ªÌËì»þïÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«é Þ¿Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«é Þ¿Ò«
Ā—¢å—´µ®Ñ¸ƒÏÞïÖ Ā—¢å—´µ®Ñ¸ƒÏÞïÖ
á¡áá¡¡¡¡ááá¡á¡á¡ á¡áá¡¡¡¡ááá¡á¡á¡

YGS/Temel Matematik

Kısa kenarı 12 birim, uzun kenarı 18 birim olan ABCD
dikdörtgeni, olacak şekilde AL ve
KC doğruları boyunca B ve D köşelerinden şekildeki gibi
katlanmıştır.

Şekilde, K ve L noktaları sırasıyla AB ve DE çaplı yarım


çemberler üzerindedir.

Sonra, M ve N bulundukları kenarların orta noktaları Buna göre, x kaç birimdir?


olmak üzere, elde edilen bu şekil MN doğrusu boyunca
aşağıdaki gibi tekrar katlanarak bir yamuk
oluşturulmuştur. A) 5 B) 6 C) 9

D) E)

Buna göre, bu yamuğun alanı kaç birimkaredir?

A) B) C) D) 99 E) 96

Şekilde, E ve C noktaları O merkezli çeyrek çemberin


üzerindedir.
Buna göre, x kaç birimdir?

A) B) C)

D) 3 E) 4

Diğer sayfaya geçiniz.


34

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«é Þ¿Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«é Þ¿Ò«
Ā—¢å—´µ®Ñ¸ƒÏÞïÖ Ā—¢å—´µ®Ñ¸ƒÏÞïÖ
á¡áá¡¡¡¡ááá¡á¡á¡ á¡áá¡¡¡¡ááá¡á¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤äÜ¿Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤äÜ¿Þ«
Ā—¤÷«–·²ìþô¢ÜÆïÖ Ā—¤÷«–·²ìþô¢ÜÆïÖ
á¡ááá¡¡¡ááá¡¡¡á¡ á¡ááá¡¡¡ááá¡¡¡á¡

YGS/Temel Matematik

Yukarıda çaplı yarım çemberin içine merkezleri


doğrusal olan , ve çaplı üç yarım çember
çizilmiş ve aralarında kalan bölge şekildeki gibi
boyanmıştır.
Yüksekliği 10 birim olan içi boş bir dik dairesel silindirin
Boyalı bölgenin çevresi birim olduğuna göre,
içine Şekil 1’deki gibi yüksekliği 10 birim olan bir dik koni
alanı kaç birimkaredir?
yerleştirilmiştir. Bu silindirle koninin arasına hacmi
birimküp olan su doldurulmuş ve suyun yüksekliği
A) B) C) D) E) 5 birim olmuştur. Sonra bu cisim, Şekil 2’deki gibi ters
çevrilmiş ve bir miktar daha su eklendikten sonra suyun
hacmi birimküp ve yüksekliği 5 birim olmuştur.

Buna göre, oranı kaçtır?

(Bu işlem sırasında koniye su girişi olmamaktadır.)

A) B) C)

D) E)
Ayrıt uzunlukları 10, 10, 25 birim olan bir kare dik
prizma, ayrıt uzunluğu 1 birim olan küplere ayrılıyor.
Sonra, bu küplerin tamamı kullanılarak aralarında
boşluk kalmayacak biçimde yüksekliği 1 birim olan bir
kare dik prizma oluşturuluyor.
Buna göre, oluşturulan bu kare dik prizmanın yüzey
alanı kaç birimkaredir?

A) B) C) D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


35

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤äÜ¿Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤äÜ¿Þ«
Ā—¤÷«–·²ìþô¢ÜÆïÖ Ā—¤÷«–·²ìþô¢ÜÆïÖ
á¡ááá¡¡¡ááá¡¡¡á¡ á¡ááá¡¡¡ááá¡¡¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªò£î›Ã¯Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªò£î›Ã¯Þ«
Ā—¡÷³¸³¶ñ²ÏÉ°æïÖ Ā—¡÷³¸³¶ñ²ÏÉ°æïÖ
á¡¡áá¡¡¡áá¡áá¡á¡ á¡¡áá¡¡¡áá¡áá¡á¡

YGS/Temel Matematik

Dik koordinat düzleminde, doğruları ile


doğrusunun kesişim noktalarını köşe kabul eden
bir paralelkenarın köşegenleri (0,4) noktasında
kesişmektedir.
Bu paralelkenarın alanı kaç birimkaredir?

A) 16 B) 18 C) 20 D) 22 E) 24

Şekilde, dik koordinat düzleminde birer kenarı


x-ekseni üzerinde olan OABC ve ADEF kareleri
verilmiştir. F köşesi, kenar uzunluğu 4 birim olan
OABC karesinde bulunduğu kenarın orta noktasıdır.
Buna göre, vektörü aşağıdakilerden
hangisidir?

A) B) C)

D) E)

TEMEL MATEMATİK TESTİ BİTTİ.


36
FEN BİLİMLERİ TESTİNE GEÇİNİZ.

Ā¢ÍŠñ¢Îªò£î›Ã¯Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªò£î›Ã¯Þ«
Ā—¡÷³¸³¶ñ²ÏÉ°æïÖ Ā—¡÷³¸³¶ñ²ÏÉ°æïÖ
á¡¡áá¡¡¡áá¡áá¡á¡ á¡¡áá¡¡¡áá¡áá¡á¡

Footer menu

YGS Matematik Sorularının Çözümleri

YGS Matematik Sorularının Çözümleri,Soruların Konulara Göre Dağılımı,Uzman Görüşleri

YGS Matematik Sorularının bize gönderilen, farklı matematik öğretmenlerine ait çözümlerini aşağıda paylaştımonash.pwı çözüm yollarının çözümün anlaşılmasında yardımcı olacağını düşünümonash.pw olan soru çözümleri en kısa sürede eklenecektir.



Yılından itibaren YGS'nin yerini alan TYT monash.pw aldı.TYT nin soruların oldukça farklı olsa da yine daha önceki yıllarda çıkmış soruları çözmenin çok yararlı olduğunu söyleyebiliriz.



LYS-1 Matematik-Geometri Sorularının Çözümleri - YENİ



YGS Sayısal-İstatistiki Bilgiler (YENİ)

YGS-MATEMATİK-GEOMETRİ SORULARININ ÇÖZÜMLERİ

monash.pwn Çözümü:



monash.pwn Çözümü:





monash.pwn Çözümü:


monash.pwn Çözümü:


monash.pwn Çözümü:



monash.pwn Çözümü:

monash.pwn Çözümü:


monash.pwn Çözümü:


monash.pwn Çözümü:

Sorunun Çözümü:


Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü

Sorunun Çözümü (İncik-boncuk,motif sorusu:)

Sorunun Çözümü

Sorunun Çözümü (Torba denklem kurma)

Sorunun Çözümü

Sorunun Çözümü

Sorunun Çözümü

Sorunun Çözümü

Sorunun (Olasılık) Çözümü

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Sorunun Çözümü:

Matematik sorularının tamamının çözümleri en kısa sürede çözülüp paylaşılacak

Ayrıca bir süre sonra da YGS matematik sorularının MEB Kazanım kavrama testlerine benzerliğinin yer aldığı dokümanı da sizlerle paylaşmaya çalışacağız

Hatta şimdiden köklü sayıların sıralanması ile ilgili sorunun DENKLEM VE EŞİTSİZLİK TEST monash.pw NA NE KADAR BENZEDİĞİNİ SÖYLEYEBİLİRİZ


YGS Matematik-Fen Bilimleri-Türkçe-Sosyal Bilimler Soruları ve Cevapları İNDİRİN


İşte O Soru:

YGS SORULARI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELER-YORUMLAR

YGS zor muydu: Türkçe, Matematik, Fizik Uzmanlar yanıtladı

Uzmanlar YGS’de çıkan soruları yorumladı. Sınavın belirleyicisinin matematik olacağını söyleyen eğitimciler, geometri soru sayılarının değişmesinin öğrencileri zorlayan unsurlar olduğunu belirttiler. Türkçe’de ise kolay soruların yer aldığını ifade etti. İşte, uzmanların YGS Türkçe, matematik ve fizik soruları üzerine yorumları!

Eğitimciler YGS’yi yorumladı. Uzmanlara göre bu sınavın belirleyicisi matematik olacak. “Problem sorularının sayısının arttığı yeni nesil, ALES tarzında soruların sorulduğu görüldü” diyen uzmanlar geometri sorularının da arttığını söyledi. Bu yıl anlatım bozukluğu sorusunun çıkmadığı Türkçe testinin ise genel olarak kolay sorulardan oluştuğunu belirttiler. Fizik sorularının seçici olduğunu belirten uzmanlar, sorular için “Yoruma dayalı, işlemden uzak” yorumunu yaptı. Orta düzeyde soruların yer aldığı coğrafya testinde ise uzun zamandır sorulmayan saat hesaplama sorusu ile nüfus piramitleri sorularının öğrencileri zorladığı ifade edildi. Bilfen, Doğa, Kültür ve Açı eğitim kurumları uzmanlarının ders ders yorumları şöyle:

MATEMATİK 

Matematik belirleyici olacak

Bilfen Liseleri:  YGS’nin geçen yıla kıyasla daha zor olduğu görüldü. Türkiye’de geometri sorularının çözülebilme oranının düşük olması ve YGS’de geometri sorularının fazla olmasının Türkiye ortalamasını etkileyeceğini düşünüyoruz. Problem ve geometri sorularının çokluğu süre sıkıntısı doğurmuş, soru başına öngörülen bir dakikalık sürenin yeterli olmadığı gözlendi. Problem sorularının uzun metinli ve zorluk seviyesinin yüksek olması sınav stresi ile odaklanamayan öğrenciler için sıkıntı doğurdu. Aynı sıkıntı geometri soruları için de geçerli. YGS’nin belirleyici dersinin Matematik olacağını düşünmekteyiz.

Doğa Koleji:  Yeni müfredata göre ilk kez yapılan YGS’de matematik –geometri soru dağılımı değişti. 29 Matematik 11 Geometri sorusunun yer aldığı temel matematik testinde problem soruları öğrencilerimizi terletti. Problem sorularının sayısının arttığı yeni nesil, ALES tarzında soruların sorulduğu görüldü. Geometri soruları beklenen zorluk derecesinin üzerindeydi. Yeni müfredata göre ilk kez YGS’de ‘vektör’ konusundan soru çıktı. Önceki yıllarda LYS konusu olan polinom yeni müfredata göre ilk kez YGS’de çıktı. İşlem gerektiren sorular çoğunluktaydı. Müfredat dışı soru sorulmadı. Sorular genel olarak orijinal ve zorlayıcı düzeydeydi.

Açı Eğitim Kurumları:  Matematik testinde ise problem sorular hem fazla hem de zorlayıcıydı. Bu yıl müfredata yeni eklenen karmaşık sayılar, parabol gibi konulardan soru gelmedi. Yalnızca polinomlardan soru soruldu. Geometri dersinden 11 soru geldi ve matematik soruları kadar zorlayıcıydı.

Kültür Eğitim Kurumları: Temel matematik testinde müfredat dışı soru bulunmuyor ve konu dağılımı YGS standartlarında. Bu yıl YGS müfredatına eklenen konulardan sadece polinomlar konusundan soru geldi. Sınavda en önemli değişiklik geometri soru sayısında oldu. Geçmiş yıllarda ortalama 8 geometri sorusu yöneltiliyorken, bu yıl geometri soru sayısı 11’e yükseltildi. Temel kavramlar ve işlem yeteneği ile ilgili sorular kolaylıkla yapılabilecek düzeydeydi. Problem soruları düşünme gücü gerektiren ve çözümü zaman alıcı tarzda sorulduğundan bu yıl YGS’nin yine seçici soruları olarak karşımıza çıktığını gözlemledik. Matematik sorularında tartışmaya açık herhangi bir hataya rastlamadık.

COĞRAFYA

Nüfus piramitleri zorladı

Bilfen Liseleri: Önceki yıllarda olduğu gibi harita yorumlamaya yönelik sorulara ağırlık verilmiş. Uzun zamandır sorulmayan saat hesaplama sorusu ile nüfus piramitlerinin yorumlandığı sorularda öğrencilerin zorlandığı bilgisini aldık. Sınav, coğrafyanın temel kavram ve ilkeleriyle ilgili bilgi birikimi gerektiren; harita okuma, yorumlama, sorgulama ve analiz becerisini ölçen, ancak zorluk düzeyi yüksek olmayan bir sınav olarak değerlendirildi.

Doğa Koleji:  Coğrafya sorularının anlaşılır olduğu, uzun olmadığı, genelde müfredata uygun olmakla birlikte Türkiye’nin nüfus politikaları ve saat hesaplamaları konusu öğrencilerin zorlandığı bir konu olup ve bu iki konu LYS formatında gelmiş. Bu yıl önce ki yıllara oranla Dünya ve Türkiye haritasını tanımaya yönelik soruların ön plana çıktığı görüldü. Dünya ve Türkiye haritasını iyi tanıyan ve yorum yeteneği yeterli olan öğrencilerin rahat yapabileceği bir sınavdı. Genel anlamda YGS’ye göre soruların farklı bir tarzda sorulduğu, soruların zorluk derecesinin orta düzeyde olduğu görüldü.

Kültür Eğitim Kurumları:  Türkiye’nin fiziki coğrafyasıyla ilgili sorular da harita üzerinden yorumlamayı gerektiriyordu. Sorular genel olarak kolay nitelendirilebilecek özellikte olsa da izohips ve yerel saat soruları biraz zorlayıcı nitelikteydi. Zaman alacak soruların olmaması da öğrencilere zaman kazanma avantajı sağladı. Tartışmaya açık ve belirsizlik içeren soruya rastlamadık.

FELSEFE

İlk kez filozof ismi soruldu

Bilfen Liseleri:  Öğrencilerden aldığımız bilgiler doğrultusunda geçen yıllarda olduğu gibi “Felsefe kavram bilgisi ve temel problemlerin” sorgulanmasına yönelik sorular sorulduğu görüldü. İlk defa bu sene felsefi görüş ile filozofun isminin eşleştirilmesi soruldu. Paragrafa dayalı sorular felsefe konularına hakim öğrenciler için kolay bilgi eksiği olan öğrenciler için zor olarak bildirildi. Konuları bilme, bildiğini soru üzerinde çağrışımlı düşünebilme, akıl yürütme, sonuç çıkarabilme, bilgilerini bitişik kullanabilme becerisinin sınav başarısı için gerekli olduğu düşünülüyor. Felsefe sorularının öğrencileri zorladığı düşünülebilir.

Doğa Koleji:  Ağırlıklı olarak kavram ve akım bilgisi soruldu. Sorular zorlayıcı ve bilgiye dayalıydı. Doğrudan filozof ismi ve felsefi akım sorularının bilgiye dayalı sorular olduğu, bunun yanında her zamanki gibi yoruma dayalı soruların da olduğu görüldü. Bilgiye dayalı sorular yer aldığı için ayırt edici özellik gösterecektir. Siyaset felsefesi ünitesinden 1 zorlayıcı soru yer alırken; bu sene ilk defa YGS’de doğrudan filozofun adının bilinmesine yönelik iki soru soruldu. Geçen iki seneden farklı olarak din felsefesinden soru sorulmadı.

Kültür Eğitim Kurumları:  Felsefe YGS’de sosyal bilimler testinin geometrisi olmaya devam ediyor. Bu yıl yapılan YGS de felsefe sorularının zorluk derecesinin yine yüksek olduğunu görüyoruz. Felsefede sorulan bazı soruların cevaplandırılması felsefeyle ilgilenen öğrencilerin yapabileceği tipten sorulardı. Soruların kavram, akım ve bilgi ağırlıklı olduğunu görüyoruz. Uzun bir aradan sonra ilk defa filozof isminin cevap olduğu bir soru tarzının yeniden denendi. Zorlayıcı ama tartışmaya açık soruya rastlamadık.

TÜRKÇE

Anlatım bozukluğu sorusu çıkmadı

Bilfen Liseleri:  YGS Türkçe, bir önceki yılla aşağı yukarı paralellik gösteriyor. Soruların, süresi içinde çözülebildiği gözlemlendi. Anlam soruları geçen yıl 32’yken bu yıl 31’e düşürülmüş ve yazım-noktalama dahil olmak üzere 9 dil bilgisi sorusu sorulmuş. Dil bilgisi sorularının öğrencilerin temel bilgilerini sorgulamasının yanı sıra detay bilgiyi de sorguladığı gözlemlenirken anlam soruları kolay, orta ve zor olmak üzere derecelendirilebilir. Geçen yıldan farklı olarak anlatım bozukluğu konusundan bu yıl soru çıkmamış. Öğrencilerimizden aldığımız bilgiler ışığında sınavın genel olarak öğrencilerimiz için sürpriz olmadığı, okulda karşılaştıkları soru tiplerinin hemen hemen aynısı olduğu gözlemlendi.

Doğa Koleji:  Dil bilgisinin tamamını sorgulayan, karma dil bilgisi dediğimiz tarzdaki soruların sayısı bu sene önceki yıllara oranla artmış görünüyor. Anlatım bozukluğu konusundan soru çıkmadı. Müfredat dışı soru çıkmadı. Dil bilgisi sorusu haricindeki anlam bilgisi soruları beklenen zorluk düzeyinde olduğunu gözlemledik. Öncesi senelere göre zor diyebileceğimiz herhangi bir durumla karşılaşılmadı.

Açı Eğitim Kurumları:  Türkçe testlerine baktığımızda özellikle bu yıl anlatım bozukluğu sorularının olmadığını gördük. Paragraf soruları ortalama düzeyde, ne çok uzun ne çok kısaydı. Bu bölümün sorularını çözerken öğrenciler zorlanmadılar.

Kültür Eğitim Kurumları: Türkçe sorularının önceki yıllara kıyasla daha basit olduğu, müfredat dışı herhangi bir soruyla karşılaşılmadığı, paragraflarda çeldirici şık olmadığı, soruların YGS ve ÖSYM standartlarına uygun olduğunu gözlemledik. Zaman aldırıcı nitelikte sorular yoktu. Dil bilgisi sorularının önceki yıllara göre artması ortalamayı kısmen düşürebilir. Aslında onlar da kolay sorulardı ama öğrencilerin önyargı ile yaklaştıkları sorular olduğu için başarıyı etkileyebilir. Tartışmaya açık soruya rastlamadık. Anlatım bozukluğundan bu yıl soru yöneltilmemiş olması sınavın sürprizlerinden biriydi.

TARİH

Sorular beklendiği gibi

Bilfen Liseleri:  Öğrencilerimiz YGS’ de tarih sorularının beklendiği gibi geldiğini belirttiler. Sorular genel olarak tarihi kavramlar ve dönem bilgisinin yorumlanması üzerine kurgulanmış, paragrafı doğru okumaya dayalı olarak sorulmuş. Doğrudan bilgiyi ölçen düzeyde hazırlanmış soru sayısının azaldığı görüldü. Soruların konulara dağılımı geçmiş yıllara uygunluk gösteriyor. Müfredat dışı herhangi bir soruya yer verilmemiş. 9’uncu ve 10’uncu sınıf müfredatını kapsayan 8 soru sorulduğu, 7 sorunun ise 11’inci sınıf müfredatını kapsadığı anlaşılıyor. Genel olarak iyi hazırlanmış orta düzeyde bir sınav olarak değerlendirildi.

Doğa Koleji:  Bu yıl ÖSYM’nin hazırlamış olduğu tarih branşından gelen sorularda büyük bir sürpriz yaşanmadı. Sorularda daha önceki yıllardan farklı bir tarz uygulanmadı. Konu dağılımında orantısız bir dağılım yoktu.

Kültür Eğitim Kurumları:  Tarihte yorum sorularının anlaşılır, bilgi sorularının ise net olduğunu gördük. Ağırlıklı olarak yoruma açık, tartışmaya kapalı ve kolay soruların geldi. Müfredata, biçim ve yöntem bakımından alışılmışa uygun sorular. Geçen seneki ve daha önceki yıllarda çıkmış sorularla eşdeğer zorluk ve biçimdeydi. Sürpriz ve alışılmışın dışında soru gelmedi. Birkaç sorunun zorlayıcı ve eleyici nitelikte olması da her sınavın olmazsa olması. Bu tarz sorular çok değildi ama vardı.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

Geçen yıla göre kolaydı

Bilfen Liseleri:  Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinden genel olarak okuduğunu anlama ve yorumlama beceresine dayanan paragraf sorularına yer verildiği ve ders konularına ilişkin olarak kelime ve kavram bilgisinin sorgulandığı görüldü.

Doğa Koleji:  Sınav geçen yıl olduğu kadar zor değildi. İki tane bilgi içerikli sorunun yanı sıra yoruma dayalı ve felsefi içerikli sorular yer aldı.

Açı Eğitim Kurumları : Din kültürü soruları bilgi ve yoruma dayalıydı. Zaman açısından öğrencilerin zorlanmadıkları bir bölümden oluşuyordu.

KİMYA

Sürpriz soru yok

Bilfen Liseleri:   YGS’ de, eğitim öğretim yılında uygulanmaya başlayan kimya öğretim programı ilk kez sınandı. Öğrencilerimizin yaptığı değerlendirmelerden, soruların kimya öğretim programındaki kazanımlara göre hazırlandığı görüldü. Sorular bilginin yorumlanması esasına dayandırılmış. Okulumuzda kazanımlara uygun yaptığımız çalışmalar doğrultusundaki sorulardan oluşan bir sınav.

Doğa Koleji:  Kimya sorularında müfredat dışı, beklenmeyen soru çıkmadı. Konu dağılımı beklenen düzeydeydi. Sınava giren öğrenciler genelde kimya sorularını rahatlıkla yapabildiklerini söylediler. Bağıl nem sorusu YGS sınavı için sürpriz soru sayılabilir.

Kültür Eğitim Kurumları:  Kimya soruları oldukça kolay ve beklenen bir dağılım ve yöntemle sorulmuş. Sürpriz bir soru ile karşılaşmadık. Sorular 9’uncu ve 10’uncu sınıf müfredatından seçilen, zaman kaybettirmeyen, işlem gerektirmeyen, yoruma dayalı sorulardı. Çözeltilerle ilgili basit bir soru yöneltilmişti. Müfredatın soru gelme olasılığı yüksek olan konularına ağırlık verildiğini gördük. Genel bir kimya birikimi olan, bu derse hazırlık yapan adayların çelişkiye düşmeden rahat yapabilecekleri sorularla karşılaştık.

FİZİK

Yoruma dayalı, işlemden uzak

Bilfen Liseleri:  YGS soruları fizik müfredat programının kazanımlarına tamamen uygun. Hatta bazı sorularda kazanımlarda verilen rakamlar birebir kullanılmış. Kazanımlara uygun şekilde eğitim materyallerini kullanarak hazırlanmış öğrenciler, rahatlıkla başarılı olacaktır. Kazanımlarda matematiksel işlemlere girilmez şeklinde vurgulanan bölümlerde işlemli sorular sorulmayarak müfredata bağlı kalınmış. Fizik sınavı çok zor olmamakla beraber seçici ve kaliteli sorulardan oluşturulmuş.

Doğa Koleji:  YGS’de fizik soruları beklenen konulardan ve geçen sene uygulanan sınavla uyumlu düzeyde hazırlanmış. Göze çarpan belirleyici düzeydeki iki soru, soru köklerindeki farklılıkla oluşturulmuş. Genelde temel bilgilerin olaylar içinde değerlendirilmesi kabiliyeti aranmış. Sınav, yoruma dayalı, sonuçların tartışıldığı, sıralamaların yapıldığı, işlemden uzak bir formatta hazırlanmış.

Kültür Eğitim Kurumları:  Sorular genel olarak YGS müfredatına uygundu. 9’uncu ve 10’uncu sınıf müfredatına dengeli bir şekilde dağıtılmış olup müfredat dışı bir soru ile karşılaşmadık. Genel olarak son 3 yılın fizik sorularına nazaran daha kolay bir sınav hazırlandı. Başarı düzeyi vasat ve vasat altı çocukların dahi yapabilecekleri sorular vardı. Sorular genel olarak bilgiden ziyade yoruma dayalıydı. Sayısal işlem gerektiren sorulara büyük ölçüde rastlamadık.

BİYOLOJİ

Orta düzeyde sorular soruldu

Bilfen Liseleri:   YGS Biyoloji soruları bilgi ağırlıklı sorular olup, akademik olarak belirli bir donanıma sahip olan öğrencilerin cevaplayabileceği niteliktedir. 9 ve sınıf konularının dışında 11'inci sınıf Biyoloji Programı’nda işlenen İnsan Fizyolojisi ünitesinden iki sorunun sorulduğu görülmektedir. Bu sorular, her ne kadar 6.sınıf düzeyinde Vücudumuzu Tanıyalım ünitesiyle bağlantılı olarak sorgulanmış olsa da bu durum, Biyoloji konuları için her zaman olduğu gibi YGS-LYS ayrımının yapılamadığını göstermektedir.

Doğa Koleji : Sorular müfredata uygun. Genel olarak sınav soruları 9 ve 10’uncu sınıf ağırlıklı. 11’inci sınıf müfredatından 2 soru gelmiş. YGS’den farklı olarak daha düşündürücü, daha orta seviyede sorular ağırlıklı. YGS’den farklı olarak bu sınavda 2 tane insan fizyolojisinden soru gelmiş. Kalıtım konusundan da 1 soru gelirken bu sene 2 soru sorulmuş. Sorular genel olarak müfredata ve YGS formatına uygun, orta düzeyde.

Kültür Eğitim Kurumları:  Bu seneki biyoloji soruları genel olarak beklenenin ötesinde kolay bir nitelikteydi. 9’uncu ve 10’uncu sınıf müfredatı dışında 11’inci sınıfta işlenen sistem konusundan da 2 sorununun bulunması beklediğimiz bir dağılım olgusuydu. Diğer fen bilimleri branşlarına göre daha geniş bir spektrumdan soru yöneltilmesi biyolojinin son yıllardaki karakteristik özelliği oldu. Genel olarak temel düzeyde bir biyoloji nosyonuna sahip adayların zorlanmadan yapabilecekleri nitelikte sorular soruldu. Sadece 2 soru, biraz zaman alıcı nitelikteydi. Genetikten 1 olan soru sayısının 2’ye çıkarılmış olmasını olumlu.

YGS Matematik Çözümleri

LYS Matematik Sorularının Çözümleri

Paylaş:

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır