Benzer belgeler
ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU PSİKOMOTOR GELİŞİM: ALİSA, YÖNERGELER DOĞRULTUSUNDA YÜRÜR, KOŞAR VE ZIPLAR. JİMNASTİĞE KARŞI İLK BAŞLARDA GÖSTERMİŞ OLDUĞU TEPKİLERİ ARTIK KALMAMAKLA BİRLİKTE, BAŞARMA
DetaylıÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU PSİKOMOTOR GELİŞİM: CAN BARTU, JİMNASTİK GİBİ KABA MOTOR GELİŞİMİN İYİ GÖZLEMLENEBİLDİĞİ BİR BRANŞA ZAMAN İÇİNDE DAHA KEYİFLE VE KENDİNİ GÖSTEREREK KATILMAYA BAŞLADI.
Detaylı48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Çizgi üzerinde yürür. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. Çift ayakla
DetaylıAY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Denge tahtasında ileri - geri ve yan yan yürür. Başlama ve durma komutlarına
Detaylı48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Çizgi üzerinde yürür. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. Çift ayakla
Detaylı48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Çizgi üzerinde yürür. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. Çift ayakla
DetaylıAY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU Aylık Çocuklar için Gelişim Formu (+) Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor ÖĞRENCİ AD-SOYAD : KUZEY BERAT BEYAZ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
DetaylıAY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU Aylık Çocuklar için Gelişim Formu (+) Bağımsız yapabiliyor () Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor ÖĞRENCİ AD-SOYAD : DORUK ATEŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ + - PSİKOMOTOR
DetaylıBRANŞ DERSLERİMİZ ÖZEL YUMURCAK ANAOKULU eğitiminde uygulanan programda Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve öğretim müfredatında yer alan çalışmalar ve bu çalışmalara ek olarak çağın gerekleri
DetaylıBaşarının Önsöz ü 1 2 Eğitim, sevgi Özel Önsöz Anaokulu m² kullanım alanı, oyun salonları, çalışma sınıfları, sınıfların dışında açık ve kapalı oyun bahçesi, kum havuzu, bilim atölyesi, spor salonu,
DetaylıAY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Denge tahtasında ileri - geri ve yan yan yürür. Başlama ve durma komutlarına
DetaylıGELİŞİM DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ yaş arasını kapsayan ve okul öncesi dönem adını verdiğimiz süreç çocukların gelişimi açısından oldukça önemlidir. Okul öncesi dönem çocukta büyümenin ve gelişimin en hızlı
DetaylıEğitim Öğretim Yılı Ders Programı Dersin Adı: Türkçe Dil Bilgisi Yaş Grubu: yaş Ögretmen: İmge Şahin Email: [email protected] Değerli Veliler, Bu yıl okul öncesi ( yaş) sınıfını beraber
DetaylıOYUN ETKİNLİĞİ Çocukların okula geldikleri ilk saatlerde ve günün farklı saatlerinde sınıflarda bulunan öğrenme merkezlerinde (evcilik, kitap, kukla, blok, fen-doğa, yapılandırılmamış oyuncak, müzik, sanat)
Detaylı48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Çizgi üzerinde yürür. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. Çift ayakla
DetaylıHDKG YAZ PROGRAMI 1 GRUPLAR VE KONTENJAN PRE GROUP YAŞ 15 ÖĞRENCİ SMALL GROUP YAŞ 15 ÖĞRENCİ MIDDLE GROUP YAŞ 15 ÖĞRENCİ 1. HD Anaokulları Yaz Programı haftalık modüllerden oluşmuştur.
DetaylıEğitim sistemi değişti. 4+4+4 lük sistemde okula başlama yaşı erkene çekilince velilerin kafası iyice karıştı. İşte uzmanından okula başlama korkusu ile başa çıkmanın yolları ÇOCUK OKULA NASIL HAZIRLANIR?
DetaylıARILAR OCAK AYI BÜLTENİ GİRİŞ Sayın Velimiz, Sizlere öğrenci ve öğretmenlerimiz tarafından yapılan ve yapılacak olan çalışmalar / etkinlikler hakkında bilgi vermek üzere hazırlanan bu bülteni her ay için
DetaylıBağımsız Dil Öğrencisi Kimdir? Öğretim-Öğrenim Yılı Öğrenci Kılavuzu 1 BAĞIMSIZ DİL ÖĞRENCİSİ KİMDİR?* (1) KENDİNİ İYİ TANIR: Dil öğrenimiyle ilgili olarak kendi davranıştutum-yaklaşım-düşünce
DetaylıZEKA ATÖLYESİ AKIL OYUNLAR Akıl Oyunları çocukların ve yetişkinlerin strateji geliştirme, planlama, mantık yürütmemantıksal bütünleme, görsel-uzamsal düşünme, yaratıcılık, dikkat - konsantrasyon, hafıza
DetaylıOkul Öncesinde İyi Örnekler Uygulaması 1 1) Uygulamanın Adı: Çocukların Yüreğinden 2) Uygulayıcı: Meltem KAYAN 3) Branşı ve Unvanı: Okul Öncesi Öğretmeni 4) Uygulandığı Yer: Şenay Öztürk Anaokulu 5) Uygulama
DetaylıÖZEL ÜLKEM ANAOKULU MART AYI BÜLTENİ 3 YAŞ Mart Ayında Temamız HAYVAN DOSTLARIM Mart ayına Hayvanlar teması ile giriş yaptık. Hayvanlar ile ilgili çeşitli sunumlar izledik. Videolarla hayvanların seslerini
DetaylıYENİ BİLİM AMERİKAN KÜLTÜR KOLEJİ ŞUBAT AYI BÜLTENİ STAR CLASS BU AYIN TEMASI KENDİMİZİ DÜZENLEME BİÇİMİMİZ ANA HATLARIMIZ *Toplumların ve bireylerin ihtiyaçları farklı meslekleri ortaya çıkarır
DetaylıLego ile Yaratıcı Yazarlık Türkçe derslerimizde öğrencilerimizin yaratıcı okuryazarlık alanında gelişimlerini güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Yaratıcı yazarlık dersi içerisinde gerçekleştirdiğimiz lego uygulamalarımızda,
DetaylıPsikomotor Gelişim ve Oyun Oyun? Çocuğun, kendini, diğer insanları, doğayı ve nesneleri tanıma etkinliğidir. Çocuğun kendi deneyimleriyle öğrenme yoludur. Düşünülmeden, eğlence amacıyla yapılan hareketlerdir.
DetaylıÇocuğunuz İlköğretime hazır mı OKAN / funduszeue.info Çocuğunuz İlköğretime Hazır mı? 1. sınıfa ya da Anaokuluna kimler devam edecekler? Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan /20 sayılı genelge
DetaylıPSİKOMOTOR GELİŞİM - 2 PSİKO-MOTOR GELİŞİMİ DESTEKLEMEYE YÖNELİK ETKİNLİKLER HEDEFLENEN BECERİLER Kendi vücudunu ve yeteneklerini keşfedebilme Duygu ve düşüncelerini psikomotor hareketler yolu ile ifade
DetaylıMİSYONUMUZ Özel Üsküdar SEV Ana sınıfı, İlkokulu ve Ortaokulu güncel öğretim teknik ve yöntemleri ile zenginleştirilmiş eğitim programlarını uygular. Ulusal kültüre ve evrensel değerlere saygılı, Türkçe
DetaylıEYLÜL AYI BÜLTENİMİZ BÜLTENİMİZDE NELER VAR? SINIF ETKİNLİKLERİMİZ BRANŞ DERSLERİMİZ SOSYAL ETKİNLİKLERİMİZ SİNEMA PARTİ SINIF ETKİNLİKLERİMİZ SINIF İÇİ ETKİNLİKLERİMİZ Okulumuz , Çarşamba günü
DetaylıİSTEK ÖZEL ACIBADEM ANAOKULU Psikolojik Danışma & Rehberlik VELİ BÜLTENİ Ekim YAŞ DÖNEM ÖZELLİKLERİ YAŞ ( AY) Koşabilir. Merdivenlerden yukarı ayak değiştirerek çıkabilir, inerken her basamakta
DetaylıBİREYSEL GELİŞİM RAPORU * AÇIKLAMALAR 1. Her tür ve kademedeki okullara devam eden ve devam ettiği okulda özel eğitim tedbiri kararı alınmış olan ö ğrenciler için Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'nin
DetaylıBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ADDIE MODELİ RENK RİTİM PROJESİ Bengi HOŞSUCU Gizem Güneş EKİM Ceyhun Gizem ALPARSLAN Öğretim Tasarımı Kadir KOZAN Kasım, 1 İÇİNDEKİLER Sayfa İHTİYAÇ ANALİZİ 2 1. Planlama
DetaylıÖZEL OKAN İLKOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI Sayın Velilerimiz, Bu hafta da yeni konular ve etkinliklerle zamanın nasıl geçtiğini fark etmedik. Yönetici, öğretmen ve öğrencilerimizle oldukça yoğun
DetaylıDİL GELİŞİMİ O Dil; Çok geniş anlamıyla dil, düşünce, duygu ve güdüleri, doğrudan doğruya ya da dolaylı olarak bildirmeye yarayan herhangi bir anlatım aracıdır. O Dil gelişimi; seslerin, kelimelerin, sayıların,
Detaylı DNEM PLANI HAZIRLAMA HAFTA funduszeue.info funduszeue.info funduszeue.info funduszeue.info funduszeue.info funduszeue.info funduszeue.info funduszeue.info funduszeue.info HAFTA ALIMALAR ETKNLKLER
Genel bilgiler dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme
TARH
Tanma ve dnem plan hazrlama renciyi gzlemleme Dersin ynetimi ve snfn kontrol Yoklama alma
Soru sormay gzlemleme Test hazrlama, puanlama, analiz Ders plan yapma
Konu anlatm
ETKNLK 1 TANIMA
tarihinde okula giderek hocamzla grtk, ders programn aldk ve retmenlik uygulamas dersini Perembe gnlerinde ilemeye karar verdik. Uygulama Okuluna Gidilen Gn: Perembe Uygulama Okulunda Bulunulan Saatler:
sosyal adan eitsel faaliyetlerde bulunmas gerektii kanaatindeyim. Dersin derste renilecei konusundaki dnceden yola karak rencilere ders esnasnda ilgi ekici olay ve olgulardan bahsedip dersi daha akc bir ilerlie kavuturmak ve fizik dersini rencilerin yaknlk ve ilgi duyduu bir ders haline getirmek iin neler yapmas gerektii konusunda bana yol gsterici fikirler de verdii dncesindeyim.
Arkadalarn rahatsz eden, dersin dikkatini datan ve kendi arasnda konuan rencileri derse kar soutmadan, eitli yntemlerle onlarn derse kar dikkatleri toplamaya alld. retmen konuyu anlatrken gz hkimiyeti asla braklmad ve herkese genelde sz hakk verilmeye alld. rencilerle ayrt edilmeksizin ilgilenildi. retmenimiz tarafndan snfta dersin ileniini etkileyen unsurlar da elinden geldii kadaryla ortadan kaldrlmaya alld. Dersi belli bir plana gre iledii iin; dersin kontroln de rahata yapabildi. Yani ne zaman, nerede hangi soruyu soracan, hangi konuyu benimsetmek istediini, hangi kriterlere gre anlatacan rahata yapabildi. Sonu olarak bu haftaki gzlemimizle ilgili unu syleyebilirim. ncelikle dersin kontrol hakknda ve snf ynetimiyle ilgili bir takm bilgilere sahip olduu apak ortadayd. retmen, snfn iinde olup bitenden haberdar olmaldr. retmen mantkl ve adil olmaldr. retmenin sorunlara getirdii zmler, mantkl ve adil olunduunda her renci tarafndan kabul grr.
Yoklamann fazla zaman almamas iin ilk olarak snf sayld ve snf listesiyle karlatrld. Gelmeyen rencilerin okul numaralar yoklama kdna yazld ve alt izilerek ka kii olduu rakamla gsterildi.
Yoklama alndktan sonra uygulama retmeni gelene kadar rencilerin sessiz olmalar saland.
ilgili soru zdrld. Bylece onlarn da derste aktif olmalarn salam olundu. retmenin rencilerle olan ilikisi olduka iyi. letiim kurarken ses tonuna dikkat ediyor. Gerekli zamanlarda ses tonunu arttryor. rencilerle srekli gz temasnda bulunuyor. rencilere isimleriyle hitap etmeye zen gsteriyor.
renci tarafndan cevaplanamadnda ders kitabndan ilgili blmn bulunarak okunmas istenildi ve sorunun cevab birlikte bulundu. Bylece olabildiince rencilerin derse katlmn salamaya alyor. rencilerin sorduu sorulan ise genelde retmen cevaplyor. Bazen yant beklenmeyen sorular yneltiyor. Dersi genelde snf iinde dolaarak iliyor. Soru sorduu rencilerle yz yze konuuyor. Gz temas kullanarak ilgiyi hep zerinde topluyor.
3) Compton salmasnda gelen fotonun dalga boyu yerine, 3 olursa aadaki niceliklerden hangisi ya da hangileri deimez? I) II) III) IV) Salan fotonun hz Salan elektronun hz Gelen ve salan fotonlarn dalga boylar arasndaki fark Salan fotonun momentumu
4) Bir elektron , bir proton ve bir fotonun de broglie dalga boylar birbirine eit , momentumlar srsyla Pe , Pp , Pf dir. Buna gre Pe , Pp , Pf arasndaki iliki nasldr. (YS)
5) Compton olaynda , dalga boylu bir foton, elektronla etkiletikten sonra, momentumun byklnn 1/3 n kaybederek salyor. Buna gre, salan fotonun dalga boyu ka dr? ( SS)
nite Ad : Ik Teorileri Konu Ad : Compton Salmas Olay ve Madde Dalgalar Sre : 40 dakika
retim Yntem ve Teknikler: Anlatma, rnek zme, Soru-Cevap, Problem zme Kaynak Ara ve Gereler: Ders Kitab, YGS km Sorular Hedef ve Davranlar: a) Tanecik teorisinin aklamada glk ektii k olaylarn ve dalga modeli ile tanecik modelinin bugnk durumunu kavratmak. b) Tanecik modelinin aklayamad olaylar syleyebilme. c) Compton olayn aklayabilme. Kazanmlar: 1)Tanecik teorisinin aklamada glk ektii k olaylar 2) Dalga modeli ile tanecik modelinin bugnk durumu
II. DERSN LEN 1) Dikkati ekme: Fotonun tanecik modeli ile dalga modeli arasnda nasl bir fark olduunu dndklerini sorarak snfta tartma ortam amak. 2) Gdleme: Compton ve madde dalgalar konusunda her yl YGS de soru geldiini sylemek 3) Gzden geirme: Compton salmas olayn tanecik modeli ile ilikilendirmek 4) Aklama/Giri: Compton olayn ve madde dalgalarn anlatma 5) Uygulama : rnek zme 6) zetlemek: Anlatlan konunun ana hatlarn tekrar anlatarak sonuca varmak. 7) Deerlendirme: rencilere kazandrlmas amalanan hedef davranlar szl yoklama eklinde snanmas. Gerekirse ksa bir test verilmesi.
Gözlem yapmak; çocukların davranışlarını anlamak, öğrenme süreci ve gelişimleri hakkında doğrudan bilgi edinmek için kullanılabilecek yöntemlerden biridir. Her çocuğun sınıf içinde ve sınıf dışında, eğitim faaliyetleri süresince ve serbest zamanlarda gözlemlenmesi ve gözlem kayıtlarının tutulması önemlidir. Çocuklar kendilerini yetişkinler kadar rahat ifade edemediklerinden, onları günlük aktiviteleri içerisinde gözlemlemek çocuk hakkında bilgi toplamak adına gerekli veriler sağlar.
Gözlemler çocukların doğal ortamında, üzerinde çalıştıkları faaliyeti ya da oynadıkları oyunu bölmeden ve gözlem yapıldığından haberleri olmadan yapılmalıdır. Gözlemlerin belli bir amaca yönelik yapılıyor olması yani gözlemi yapan kişinin neye dikkat etmesi gerektiğini önceden bilmesi gereklidir. Sanıyoruz mesleğe başladığınız ilk yıllardan bu yana farklı amaçlar için tuttuğunuz çeşitli kayıtlar olmuştur. Bazen etkinlik kayıtları, bazen şarkı, tekerleme, oyun kayıtları, bazen de çocukların yaptığı gelişimsel çalışmalara yönelik kayıtlar ve daha diğerleri
Belirli bir çocuğun ya da grubun davranışını gözlemlemenin birkaç değişik yolu olabilir. Bunlar;
Çocuğun davranışlarının yazılı olarak tanımlanmasıdır. Bu kayıtlar ne yaşandığını, ne zaman ve nerede yaşandığını objektif olarak anlatmaya yarar. İsterse öğretmen kendi yorumlarını ve notlarını da kayıtların altına ekleyebilir.
Örnek Anektod Kayıdı
Çocuk Adı/Adları: Pınar, Özlem, Mert
Yaş: 4
Yer: Anaokulu
Gözlem yapan kişi: Yeşim
Gözlem Yapılan Gelişim Alanı: Sosyal-Duygusal
Pınar ve Özlem Evcilik köşesinde yemek hazırlama sahnesi canlandırıyorlardı. Mert, Pınar ve Özlem’in yanına gelerek yemek yemek istediğini söyledi. Pınar, Mert’e dönerek “burada oynayamazsın, gördüğün gibi meşgulüz” dedi. Mert kızları izlerken “ben de baba oluğ, bulaşıkları yıkayabilirim” dedi. Özlem bir an durup düşündü, Pınar’a baktı ve “peki o zaman sen de bizimle oynayabilirsin” dedi.
ANEKTOD KAYIT FORMU | |
Çocuğun Adı-Soyadı: | Kayıt Tutan Sınıf Öğretmeni: |
Tarih: | |
Gözlenen Durum: | |
Gözlenen Mekan ve Çocuk: | |
Yorumlar: |
Alinin bilişsel gelişimi (mantık-matematik): Ali, oyun zamanında, blok köşesinde, büyük blokları büyükten küçüğe doğru dizdikten sonra, her birinin üzerine çeşitli boylarda taşıtlar koydu. Ve bu büyük köprü, büyük köprüden büyük araba geçer. Bu da küçük köprü, küçük köprüden de küçük araba geçer dedi.
Ali sıralanmış bir dizi cismi, diğer bir sıralanmış dizi ile eşleştirir ama sayılarını karşılaştırmakta zorlanır. Az sayıda olan cisim gruplarına “daha az veya daha fazla” gibi kelimeler kullanarak karşılaştırabilir. Örneğin, küçük grup zamanında yerden topladığı kağıtları Ege’ninkilerle karşılaştırarak “benimki fazla” der.
Ali, 1’den 30’a kadar zorlanmadan sayar, 30’dan sonrası için ise zaman zaman hatırlatmaya ihtiyaç duyar. Önündeki 30 tane nesneyi tek tek parmağı ile nesnelere dokunarak sayabilir.
Ali, yukarı, aşağıya, öne, arkaya, içine, dışına gibi alan ve yöne ile ilgili kelimeleri doğru yerde kullanır. Örneğin, küçük grup zamanındaki hareketli oyunda “iki elimi arkamda tuttum, başımı yukarı kaldırdım ve uzanarak çubuk krakeri yemeye çalıştım” der.
Bir davranışın nedenlerini ve sonuçlarını ortaya çıkarmak için kullanılır.
Örnek:
Çocuk Adı: Elif
Yaşı: 4
Gün ve saat: 03/05/
Gözlemi Yapan Kişi: Yeşim
Gözlem Yapılan Gelişim Alanı: Sosyal-Duygusal
Elif sıklıkla vurma davranışı sergiliyor.
Zaman | Davranış Öncesi | Davranış Anı | Davranış Sonrası | |
Elif ile Pınar krakerlerini yiyorlar. Pınar Elif’in çubuk krakerlerinden alır. | Elif Pınar’a vurur. | Pınar öğretmeni çağırır. | ||
Elif kitabı Efe’nin elinden çeker ve Efe’ye vurur. | Efe de karşılık verir ve Elif’e vurur. Kitabı geri alır. Elif başka bir kitap alır ve oturur. |
Bir davranışın belirli bir zaman dilimi içerisindeki sıklığını gözlemlemek amacıyla kullanılır. Gözlemi yapacak olan kişi gözlemine başlamadan önce hangi davranışı hangi zaman diliminde ve nasıl gözlemleyeceğine karar vermelidir. Belirlenen zaman dilimi içerisinde gözlemi yapılacak davranış dışındaki davranışlar dikkate alınmaz.
Zaman örneklemi genelde okul ortamında uygun olmayan davranışlar gösteren çocukların davranışlarının nedenini anlamak amacıyla kullanılır. (örneğin, sınıftaki diğer çocuklara karşı saldırgan davranışlar sergileyen bir çocuk ya da sınıf kuralları ve rutinlerine uygun davranmayan bir çocuk gibi). Zaman örneklemlerini aldıktan sonra öğretmen, çocukta istenmeyen davranışı değiştirmek adına yapabileceklerini planlar.
Örnek:
Çocuk Adı: Elif
Yaşı: 5
Gün ve saat: 03/05/
Gözlemi Yapan Kişi: Yeşim
Gözlemi Yapılan Davranış: Başladığı etkinlikleri sonlandıramama
Olay | Zaman | Notlar |
Sanat Köşesi-boyama etkinliği masada bitirilmeden bırakıldı | ||
Kitap köşesi-kitaba bakıyor, aldığı rafa geri bırakıyor | ||
Sessiz Köşe-yapbozları birleştirirken zorlanıyor, parçaları masa üzerinde yığılmış halde bırakıyor. Legoları alıyor ve legolarla oynamaya başlıyor. Öğretmen çocuklara oyuncakları toplama zamanı dediğinde, Elif legoları masada bırakıyor ve diğer çocukların yanına gidiyor. | Elif etkinlikleri sonlandırmak için ve de oyuncakları toplamak için sözel ödüllere/teşviklere ihtiyaç duyabilir. |
Her yöntem bir diğerinden önemli ölçüde farklı olmasa da, farklı bilgilere ulaşmamızı sağlamaları açısından önemlidir. Tüm anlamlı olabilecek gözlemler, objektif bilgiler içermelidir. Objektif bilgi, görülebilir, koklanabilir, hissedilebilir, duyulabilir ve dokulunabilirdir. Durumu izleyen herkesin, durumu tanımlarken anlaşmaya varabileceği bilgi objektiftir.
Örnek çocuk gözlem formu için lütfen tıklayınız.
Kayıt tutmak, öğretmenlerin çocukların eylem ve davranışlarının kısa tanımlamalarını yazdıkları en yaygın, aynı zamanda en basit gözlem yöntemidir. Burada öğretmen için en önemli araç küçük bir not defteri ve kalemdir. Öğretmen bu deftere uzun uzun olayı kaydetmez. Bazı anahtar sözcükleri not alır. Daha sonra daha fazla zamanı olduğunda, davranışın ya da durumun daha ayrıntılı bir tanımlamasını yazar.
Bu kayıtlar genellikle, birkaç paragraftan oluşur. Gözlemin yapılacağı önceden belirlenmiş bir zaman ya da yer yoktur. Öğretmen gerçekleşen olayın bir parçası olabilir ya da olmayabilir. Olaylar bir ya da birkaç çocuk hakkında da olabilir.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası