8 sınıf mat yıllık plan / 8.Sınıf Bep Planı

8 Sınıf Mat Yıllık Plan

8 sınıf mat yıllık plan

/ EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI

0 ratings0% found this document useful (0 votes)
28 views6 pages

Description:

6.sınıf matematik kurs planı

Original Title

Copyright

Available Formats

PDF, TXT or read online from Scribd

Share this document

Share or Embed Document

Did you find this document useful?

Description:

6.sınıf matematik kurs planı

Copyright:

Available Formats

Download as PDF, TXT or read online from Scribd
0 ratings0% found this document useful (0 votes)
28 views6 pages

Original Title:

Description:

6.sınıf matematik kurs planı

Copyright:

Available Formats

Download as PDF, TXT or read online from Scribd

6. SINIF MATEMATİK DERSİ YILLIK PLAN ÖRNEĞİ

Ders
Ay Hafta Konu Adı Kazanımlar Test No Test Adı
Saati

 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü


1 4 ifade olarak yazar ve değerini hesaplar.

 İşlem önceliğini dikkate alarak doğal sayılarla dört 1 Doğal Sayılarla İşlemler
işlem yapar.
Doğal Sayılarla İşlemler
2 4  Doğal sayılarda ortak çarpan parantezine alma ve
dağılma özelliğini uygulamaya yönelik işlemler yapar.

3 4  Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren 2 Problemler


problemleri çözer ve kurar.
EKİM

 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler.

4 4  2, 3, 4, 5, 6, 9 ve 10’a kalansız bölünebilme


kurallarını açıklar ve kullanır.

Çarpanlar ve Katlar  Asal sayıları özellikleriyle belirler. 3 Çarpanlar ve Katlar

 Doğal sayıların asal çarpanlarını belirler.


5 4
 İki doğal sayının ortak bölenleri ile ortak katlarını
belirler, ilgili problemleri çözer.

4 Kümeler  Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar. 4 Kümeler


KASIM

Tarama Testi – 1
 Tam sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir.
2 4
 Tam sayıları karşılaştırır ve sıralar.
Tam Sayılar 5 Tam Sayılar

3 4  Bir tam sayının mutlak değerini belirler ve


KASIM

anlamlandırır.

 Kesirleri karşılaştırır, sıralar ve sayı doğrusunda


4 4 gösterir.

 Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.

 Bir doğal sayı ile bir kesrin çarpma işlemini yapar ve


anlamlandırır.
1 4
 İki kesrin çarpma işlemini yapar ve anlamlandırır.
Kesirlerle İşlemler 6 Kesirlerle İşlemler
 Bir doğal sayıyı bir kesre ve bir kesri bir doğal sayıya
böler, bu işlemi anlamlandırır.
ARALIK

 İki kesrin bölme işlemini yapar ve anlamlandırır.

 Kesirlerle yapılan işlemlerin sonucunu tahmin eder.


2 4

 Kesirlerle işlem yapmayı gerektiren problemleri


çözer.
 Bölme işlemi ile kesir kavramını ilişkilendirir.

 Ondalık gösterimleri verilen sayıları çözümler.

3 4  Ondalık gösterimleri verilen sayıları belirli bir


basamağa kadar yuvarlar.
ARALIK

 Ondalık gösterimleri verilen sayılarla çarpma işlemi


yapar.

Ondalık Gösterim  Ondalık gösterimleri verilen sayılarla bölme işlemi 7 Ondalık Gösterim
yapar.
4 4
 Ondalık gösterimleri verilen sayılarla; 10, ve
ile kısa yoldan çarpma ve bölme işlemlerini
yapar.

 Sayıların ondalık gösterimleriyle yapılan işlemlerin


sonucunu tahmin eder.
1 4
 Ondalık ifadelerle dört işlem yapmayı gerektiren
problemleri çözer.
 Çoklukları karşılaştırmada oran kullanır ve oranı
farklı biçimlerde gösterir.
OCAK

 Bir bütünün iki parçaya ayrıldığı durumlarda iki


parçanın birbirine veya her bir parçanın bütüne
4 Oran oranını belirler, problem durumlarında oranlardan biri 8 Oran
2 verildiğinde diğerini bulur.

 Aynı veya farklı birimlerdeki iki çokluğun birbirine


oranını belirler.

Tarama Testi – 2

13 OCAK I. DÖNEM KURSLARIN BİTİŞİ


21 OCAK – 1 ŞUBAT YARIYIL TATİLİ

25 ŞUBAT II. DÖNEM KURSLARIN BAŞLANGICI

 Sözel olarak verilen bir duruma uygun cebirsel ifade


ŞUBAT

4 4 ve verilen bir cebirsel ifadeye uygun sözel bir durum


yazar.

Cebirsel İfadeler 9 Cebirsel İfadeler


 Cebirsel ifadenin değerini değişkenin alacağı farklı
doğal sayı değerleri için hesaplar.
1 4
 Basit cebirsel ifadelerin anlamını açıklar.

 İki veri grubunu karşılaştırmayı gerektiren araştırma


soruları oluşturur ve uygun verileri elde eder.
2 4 Veri Toplama ve Değerlendirme 10 Veri Toplama ve Değerlendirme
 İki gruba ait verileri ikili sıklık tablosu ve sütun grafiği
ile gösterir.

 Bir veri grubuna ait açıklığı hesaplar ve yorumlar.


 Bir veri grubuna ait aritmetik ortalamayı hesaplar ve
MART

4 Veri Analizi yorumlar. 11 Veri Analizi


 İki gruba ait verileri karşılaştırmada ve yorumlamada
3
aritmetik ortalama ve açıklığı kullanır.

Tarama Testi – 3

 Açıyı, başlangıç noktaları aynı olan iki ışının


oluşturduğunu bilir ve sembolle gösterir.

4 4 Açılar  Bir açıya eş bir açı çizer. 12 Açılar

 Komşu, tümler, bütünler ve ters açıların özelliklerini


keşfeder; ilgili problemleri çözer.
 Açıyı, başlangıç noktaları aynı olan iki ışının
oluşturduğunu bilir ve sembolle gösterir.

1 4 Açılar  Bir açıya eş bir açı çizer. 12 Açılar

 Komşu, tümler, bütünler ve ters açıların özelliklerini


keşfeder; ilgili problemleri çözer.

2 4  Üçgenin alan bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri


çözer.

 Paralelkenarın alan bağıntısını oluşturur, ilgili


NİSAN

problemleri çözer.

Alan Ölçme  Alan ölçme birimlerini tanır, m²–km², m²–cm²–mm² 13 Alan Ölçme
birimlerini birbirine dönüştürür.
3 4
 Arazi ölçme birimlerini tanır ve standart alan ölçme
birimleriyle ilişkilendirir.

 Alan ile ilgili problemleri çözer.

 Çember çizerek merkezini, yarıçapını ve çapını tanır.


4 4
 Bir çemberin uzunluğunun çapına oranının sabit bir
Çember değer olduğunu ölçme yaparak belirler. 14 Çember

 Çapı veya yarıçapı verilen bir çemberin uzunluğunu


MAYIS

1 4 hesaplamayı gerektiren problemleri çözer.


 Dikdörtgenler prizmasının içine boşluk kalmayacak
biçimde yerleştirilen birimküp sayısının o cismin
2 4 hacmi olduğunu anlar, verilen cismin hacmini
birimküpleri sayarak hesaplar.

 Verilen bir hacim ölçüsüne sahip farklı dikdörtgenler


prizmalarını birimküplerle oluşturur, hacmin taban
alanı ile yüksekliğin çarpımı olduğunu gerekçesiyle
Geometrik Cisimler açıklar. 15 Geometrik Cisimler

 Standart hacim ölçme birimlerini tanır ve cm³, dm³,


3 4 m³ birimleri arasında dönüşüm yapar.
MAYIS

 Dikdörtgenler prizmasının hacim bağıntısını


oluşturur, ilgili problemleri çözer.

 Dikdörtgenler prizmasının hacmini tahmin eder.

 Sıvı ölçme birimlerini tanır ve birbirine dönüştürür.


4 4
 Sıvı ölçme birimlerini hacim ölçme birimleri ile
Sıvı Ölçme 16 Sıvı Ölçme
ilişkilendirir.

4
 Sıvı ölçme birimleriyle ilgili problemler çözer.
5

Tarama Testi – 4

2 HAZİRAN II. DÖNEM KURSLARIN BİTİŞİ

Footer menu

Footer menu

Benzer belgeler

SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI

 SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI Programın öğrencilerde geliştirmeyi hedeflediği becerilerle sınıf matematik öğretim programı ilişkisi; Modelleme/Problem çözme Matematiksel Süreç Becerileri

Detaylı

MATEMATİK BİLİM GRUBU II KURS PROGRAMI

MATEMATİK BİLİM GRUBU II KURS PROGRAMI MATEMATİK BİLİM GRUBU II KURS PROGRAMI funduszeue.infon Adı funduszeue.infon adresi funduszeue.infonun Adı funduszeue.infomın Adı : OĞUZHAN ÖZKAYA ÖZEL ÖĞRETİM KURSU : Onur Mahallesi Leylak funduszeue.info:9 Balçova-İzmir : Oğuzhan Özkaya

Detaylı

Çarpanlar ve Katlar

Çarpanlar ve Katlar Çarpanlar ve Katlar Üslü İfadeler Kareköklü İfadeler Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Verilen pozitif tam sayıların çarpanlarını bulur; pozitif tam sayıları üslü ifade

Detaylı

Polinomlar, Temel Kavramlar, Polinomlar Kümesinde Toplama, Çıkarma, Çarpma TEST D 9. E C B D D C A B

Polinomlar, Temel Kavramlar, Polinomlar Kümesinde Toplama, Çıkarma, Çarpma TEST D 9. E C B D D C A B 1. Ünite: Polinomlar Polinomlar, Temel Kavramlar, Polinomlar Kümesinde Toplama, Çıkarma, Çarpma 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Polinomlarda Bölme, Bölüm ve Kalan Bulma 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Detaylı

5. SINIF MATEMATİK YILLIK PLANI

5. SINIF MATEMATİK YILLIK PLANI 5. SINIF MATEMATİK YILLIK PLANI DOĞAL SAYILAR VE İŞLEMLER funduszeue.info Eylül Milyonlar 6 01 funduszeue.info Eylül Örüntüler 11 02 funduszeue.info Ekim Doğal Sayılarda

Detaylı

İÇİNDEKİLER. Bölüm 2 CEBİR 43

İÇİNDEKİLER. Bölüm 2 CEBİR 43 İÇİNDEKİLER ÖNSÖZ III Bölüm 1 SAYILAR 13 Doğal Sayılar 15 Tek ve Çift Sayılar 15 Asal Sayılar 15 Doğal Sayıların Özellikleri 15 Doğal Sayılarda Özel Toplamlar 16 Faktöriyel

Detaylı

T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi

T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI-1 MATEMATİK TESTİ 11 HAZİRAN PAZAR Bu testlerin her hakkı saklıdır. Hangi amaçla olursa olsun, testlerin tamamının veya bir kısmının

Detaylı

T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi

T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI-1 MATEMATİK TESTİ 11 HAZİRAN PAZAR Bu testlerin her hakkı saklıdır. Hangi amaçla olursa olsun, testlerin tamamının veya bir kısmının

Detaylı

7. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI

7. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI 7. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI Öğrenme Alanları ve Alt Öğrenme Alanları Sayılar ve İşlemler Tam Sayılarla Çarpma ve Bölme İşlemleri Rasyonel Sayılar Rasyonel Sayılarla İşlemler

Detaylı

ÜNİTELENDİRME ŞEMASI

ÜNİTELENDİRME ŞEMASI LENDİRME ŞEMASI ÜNİTE DOĞRULAR VE AÇILAR. Aynı düzlemde olan üç doğrunun birbirine göre durumlarını belirler ve inşa eder.. Paralel iki doğrunun bir kesenle yaptığı açıların eş olanlarını ve bütünler olanlarını

Detaylı

SINIF CEVAP ANAHTARI

SINIF CEVAP ANAHTARI 8. SINIF CEVAP ANAHTARI 1. ÜNİTE: ÇARPANLAR, KATLAR, ÜSLÜ SAYILAR, KAREKÖKLÜ İFADELER ÇARPANLAR VE KATLAR (ASAL ÇARPANLAR) 1-B 2-D 3-A 4-D 5-D 6-C 7-C 8-A 9-B A A D ÇARPANLAR VE KATLAR (EBOB -

Detaylı

KAZANIM SAYISI VE SÜRE TABLOSU

 KAZANIM SAYISI VE SÜRE TABLOSU 3. Öğretim materyalleri hazırlanırken zümre öğretmenleri ve diğer disiplinlerin öğretmenleriyle iş birliği yapılmalıdır. 4. Matematiğin konu ve kavramlarının tarihsel gelişimi ile beraber öne çıkan bilim

Detaylı

İKİNCİ DERECEDEN DENKLEMLER

İKİNCİ DERECEDEN DENKLEMLER İKİNCİ DERECEDEN DENKLEMLER İkinci Dereceden Denklemler a, b ve c reel sayı, a ¹ 0 olmak üzere ax + bx + c = 0 şeklinde yazılan denklemlere ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklem denir. Aşağıdaki denklemlerden

Detaylı

LYS Y OĞRU MTMTİK TSTİ LYS-. u testte Matematik ile ilgili soru vardır.. evaplarınızı, cevap kâğıdının Matematik Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz.. u testteki süreniz 7 dakikadır.. a ve b asal

Detaylı

İÇİNDEKİLER SÖZEL BÖLÜM 1

İÇİNDEKİLER SÖZEL BÖLÜM 1 İÇİNDEKİLER SÖZEL BÖLÜM 1 TÜRKÇE Test 1 Sözcükte Anlam 3 Test 2 Sözcükler Arası Anlam İlişkileri ve Mecaza Dayalı Söz Sanatları 6 Test 3 Deyimler Atasözleri İkilemeler 9 Test 4 Söz ve Sözcük

Detaylı

KPSS KONU GÜNLÜĞÜ 30 GÜNDE MATEMATİK

KPSS KONU GÜNLÜĞÜ 30 GÜNDE MATEMATİK KPSS KONU LÜĞÜ 30 DE MATEMATİK ISBN: Bu kitabın basım, yayın ve satış hakları Kısayol Yayıncılık a aittir. Anılan kuruluşun izni alınmadan yayınların tümü ya da herhangi bir bölümü mekanik,

Detaylı

MateMito AKILLI MATEMATİK DEFTERİ

MateMito AKILLI MATEMATİK DEFTERİ Ar tık Matematiği Çok Seveceksiniz! MateMito AKILLI MATEMATİK DEFTERİ Artık matematikten korkmuyorum. Artık matematiği çok seviyorum. Artık az yazarak çok soru çözüyorum. Artık matematikten sıkılmıyorum.

Detaylı

KPSS KONU GÜNLÜĞÜ 30 GÜNDE MATEMATİK

KPSS KONU GÜNLÜĞÜ 30 GÜNDE MATEMATİK KPSS KONU LÜĞÜ 30 DE MATEMATİK ISBN: Bu kitabın basım, yayın ve satış hakları Kısayol Yayıncılık a aittir. Anılan kuruluşun izni alınmadan yayınların tümü ya da herhangi bir bölümü mekanik,

Detaylı

9. SINIF. Kazanım Sayısı

9. SINIF. Kazanım Sayısı Öğrenme Alanları, Üniteler ve Zaman Dağılımı: Bir kazanımın işleniş süresi başta öğrencilerin seviyesi olmak üzere birçok değişkene bağlıdır. Bu nedenle programdaki kazanımlara yönelik aşağıda verilen

Detaylı

YGS Konuları. Türkçe Konuları

 YGS Konuları. Türkçe Konuları YGS Konuları Türkçe Konuları 1. Sözcük Anlamı 2. Söz Yorumu 3. Deyim ve Atasözü 4. Cümle Anlamı 5. Cümle Yorumu 6. Paragrafta Anlatım Teknikleri 7. Paragrafta Konu-Ana Düşünce 8. Paragrafta Yapı 9.

Detaylı

İl temsilcimiz sizinle irtibata geçecektir.

İl temsilcimiz sizinle irtibata geçecektir. Biz, Sizin İçin Farklı Düşünüyor Farklı Üretiyor Farklı Uyguluyoruz Biz, Sizin İçin Farklıyız Sizi de Farklı Görmek İstiyoruz Soru Bankası matematik konularını yeni öğrenen öğrenciler için TMOZ öğretmenlerince

Detaylı

Yeşilköy Anadolu Lisesi

Yeşilköy Anadolu Lisesi Yeşilköy Anadolu Lisesi TANIM (KONUYA GİRİŞ) a, b, c gerçel sayı ve a ¹ 0 olmak üzere, ax 2 + bx + c = 0 biçimindeki her açık önermeye ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklem denir. Bu açık önermeyi

Detaylı

LYS YE DOĞRU MATEMATİK TESTİ

LYS YE DOĞRU MATEMATİK TESTİ MTMTİK TSTİ LYS-. u testte Matematik ile ilgili 50 soru vardır.. evaplarınızı, cevap kâğıdının Matematik Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz.. u testteki süreniz 75 dakikadır.. a, b ve c birer rakam

Detaylı

9. SINIF Geometri TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR

9. SINIF Geometri TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR 9. SINIF Geometri Amaç Nokta, Doğru, Düzlem, Işın ve Uzayı Kavrayabilme. 1. Nokta, doğru, düzlem ve uzay kavramlarım açıklama. 2. Farklı iki noktadan geçen doğru sayışım söyleme

Detaylı

/uzmankariyer /uzmankariyer /uzmankariyer

/uzmankariyer /uzmankariyer /uzmankariyer Eser Adı TEKNO Matematik Yaprak Test Alt Başlık KPSS HAZIRLIK Yazar Mehmet Akif BÜYÜKSAN Bilimsel Redaksiyon İlyas BAŞPINAR Ahmet TUNCER Redaksiyon uzmankariyer - Redaksiyon Birimi Kapak Tasarımı uzmankariyer

Detaylı

– EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI 1. Doğal sayılarla işlemler [!] Doğal sayılarla ilgili problemler çözdürülürken Geliştirme (Kazanım yapmayı gerektiren önceki bilgi ve beceriler hatırlatılır. 13, 14) problemleri çözer ve kurar. [!] Program kitabının giriş bölümünde yer alan problem çözme ile ilgili açıklamalar dikkate alınır. [!] Bir doğal sayının 0 (sıfır) sayısına bölünmesini içeren günlük yaşam durumları inceletilir. Bu durumlardaki anlamsızlık üzerine tartışma yaptırılır. Doğal Sayılar [!] İşlemlerde gerektiğinde hesap makinesi 3 kullandırılabilir. Bazı hesap makinelerinin işlem sırasının olduğu, bazılarında ise olmadığı, bu nedenle işlem sonuçlarının farklı çıkabileceği belirtilir. [!] Birden fazla işlem olduğu durumlarda önce üslü sayılar, sonra parantez içindeki işlemler, daha sonra çarpma veya bölme işlemleri, en son olarak da toplama veya çıkarma işlemleri yaptırılır. Aynı önceliklere sahip işlemlerde soldan sağa doğru sıra takip edilir. [!] Doğrular, üzerlerindeki herhangi iki nokta ile 1. Doğru ile nokta arasındaki isimlendirilip sembolle gösterilir. ilişkiyi açıklar. Doğru, Doğru Parçası ve Işın [!] Doğruların küçük harflerle de isimlendirilip d, ℓ, k vb. ile gösterildiği hatırlatılır. [!] Aynı bir doğru üzerinde bulunan noktalara doğrudaş noktalar denir. GEOMETRİ [!] Katlama etkinliklerinde şeffaf veya yağlı kâğıt 2 kullanılır. 1 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI 1. Doğru parçası ile ışını açıklar ve sembolle gösterir. [!] Doğru parçasını uç noktaları ile ışını, ucu ile üzerindeki herhangi bir noktayı kullanarak isimlendirmenin ve sembolle göstermenin iki farklı yolundan biri ile yapıldığı vurgulanır. [!] Uzunlukları eşit olan doğru parçalarının eş 3. Bir doğru parçasına eş bir oldukları vurgulanır. doğru parçası inşa eder. [!] “Eşlik” ve “eşitlik” kavramlarının farklı olduğu hatırlatılır. Bu fark, eş şekillerin, ölçüleri eşit ve biçimleri benzer-aynı şekillerden kaynaklandığından eşlik, eşitlik ve benzerlik sembollerinin birleşimi olan Doğru, Doğru Parçası ve Işın “≅” sembolü ile temsil edilir. [!] Üzerinde standart ölçü birimleri olan ve olmayan çizim araçları kullandırılır (Ölçülü çizimlerde cetvel ile ölçüleri olan pergel veya gönye kullanılır. Ölçüsüz GEOMETRİ çizimlerde ise bir kenarı düz olan materyal (çizgilik, çizgeç), ölçüleri olmayan pergel veya gönye 5 kullanılır). [!] Aynı düzlemde kesişmeyen doğruların paralel doğrular olduğu vurgulanır. 4. Aynı düzlemdeki iki [!] Dikliğin, kesişmenin özel bir durumu olduğu doğrunun birbirlerine göre belirtilir. durumlarını belirler ve suur suur suur sembolle gösterir. [!] AB ve CD paralel veya dik ise bu sırasıyla AB suur suur suur // CD ve AB ⊥ CD biçiminde yazılır. Burada “//” sembolünün paralelliği, “⊥” sembolünün ise dikliği temsil ettiği vurgulanır. 5. Uzayda bir doğru ile bir [!] Dikliğin, kesişmenin özel bir durumu olduğu düzlemin ilişkisini belirler. belirtilir. 2 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI 1. ] Ortak uçlu iki ışının oluşturduğu şeklin açı olduğu ve bu ortak uca, açının köşesi denildiği vurgulanır. 1. Açının düzlemde ayırdığı [!] Açı, ışın olan kenarları üzerindeki birer noktayla bölgeleri belirler. ve köşe (ortak uç olan) araya gelecek şekilde isimlendirilip sembolle gösterilir. [!] Açı üzerindeki noktaların, bu açının iç veya dış bölgesine ait olmadıkları vurgulanır. AÇILAR 3 `Fen ve Teknoloji [!] Bir açının açıortayının, ucu bu açının köşesi olan dersi, Işık ve Ses 2. Bir açıya eş bir açı inşa ve bu açının iç bölgesinde bulunan ışın olduğu Ünitesi vurgulanır. / eder ve bir açıyı iki eş açıya (Kazamın ) [!] Üzerinde standart ölçü birimleri olan ve olmayan ayırır. çizim araçları kullandırılır. GEOMETRİ [!] Dinamik geometri yazılımları kullanılarak çokgenler inşa ettirilebilir. [!] Her tip çokgenin sahip olduğu ortak özellikler (köşe, açı, kenar sayısı vb.) incelenir. İnşalarda bunlar dikkate alınır. ÇOKGENLER [!] Bir çokgenin dış bölgesinin, üzerinde bulunduğu 1. Çokgenleri inşa eder. düzlemin çokgenin kendisi ile iç bölgesi dışında kalan 2 bölge olduğu vurgulanır. [!] İkişer ikişer kesişen n tane doğru ile bir n-genin oluşturulduğu vurgulanır (n =3, 4, 5 …). [!] Çokgen çizimlerinde öğrencilerin daha önceki çizim becerileri dikkate alınır. [!] Düzgün olan ve olmayan çokgenler arasındaki fark vurgulanır. 3 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI 1. SINIF YILLIK PLANI İLİŞKİLENDİRME GEOMETRİ [!] Eş şekillerin, aralarındaki herhangi birinin çoğaltılan kopyaları olduğu sezdirilerek aynı biçim ve eşit ölçülere 1. Eşlik ve benzerlik sahip oldukları vurgulanır. arasındaki ilişkiyi açıklar. [!] Eş şekillerin benzer olduğu ancak benzer şekillerin eş EŞLİK VE BENZERLİK olmalarının gerekmediği vurgulanır. 2. Eş ve benzer çokgenlerin kenar ve açı özelliklerini [!] Benzerlikte kenar uzunlukları oranlatılmaz (Benzerlik belirler. oranından söz edilmez.). 5 [!]Eşlik için ”≅” sembolü, benzerlik için “≈” veya “∼”sembolü kullanılır. [!] Benzer çokgenlerin aynı biçimde fakat farklı büyüklükte olduğu vurgulanır. [!] Dinamik geometri yazılımları kullandırılabilir. [!] Benzerliği araştırılan şekillerin aynı özel sınıfa ait olduklarına dikkat edilir (üçgenler üçgenlere, dörtgenler dörtgenlere, paralelkenarlar paralelkenarlara, beşgenler beşgenlere, benzer ). 15 EKİM – 18 EKİM KURBAN BAYRAMI TATİLİ [!] Ötelemede şeklin duruşunun, biçiminin ve boyutlarının aynı kaldığı vurgulanır. DÖNÜŞÜM GEOMETRİSİ 1. Öteleme hareketini açıklar. [!] Bir şeklin kendisiyle öteleme altındaki 2. Bir şeklin öteleme görüntüsünün eş veya simetrik olduğu ve bu tür simetriye öteleme simetrisi GEOMETRİ sonunda oluşan görüntüsünü inşa eder. denildiği vurgulanır. Χ Eşlik ve 5 [!] Dinamik geometri yazılımları Benzerlik kullanılabilir. [!]Ötelemenin farklı bir simetri türü olduğu ve doğru simetrisiyle karıştırılmaması gerektiği vurgulanır. 1. Çokgenler ile R – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI 2. SINIF YILLIK PLANI 2. Doğal sayılar [!] Doğal sayılar kümesinde toplama ve SAYILAR kümesinde toplama ve çarpma işlemlerinin değişme, birleşme çarpma işlemlerinin özellikleri ile çarpma işleminin toplama ve özelliklerini uygular. çıkarma işlemleri üzerine dağılma özellikleri vurgulanır. Kapalılık özelliğinden söz edilmez.. [!] Eski uygarlıkların kullandıkları sayı sistemleri ile ilgili bilgiler verilir. [!] Doğal sayılar kümesinin “N” ile gösterildiği vurgulanır. Sayma sayıları açıklanır. [!] Çarpma işleminde “ .” sembolü de DOĞAL SAYILAR kullanılır. [!]Doğal sayılar kümesinde toplama ve funduszeue.infoM çarpma işlemlerinde 0 ile 1 sayılarının SINAVI 2 etkisi vurgulanır. 0 ve 1’in değişme KASIM özelliğini sağlamadaki önemi üzerinde durulur. [!] Etkisiz eleman ve yutan eleman terimleri kullandırılır. [!] Birden fazla işlem olduğu durumlarda önce üslü sayılar, sonra parantez içindeki işlemler daha sonra çarpma veya bölme işlemleri, en son olarak da toplama veya çıkarma işlemleri yaptırılır. Aynı önceliklere sahip işlemlerde soldan sağa doğru sıra takip edilir. [!] Zihinden hesaplamalarda bu özelliklerin sağladığı kolaylıklar vurgulanır. [!] Belirli bir kümeyi temsil ederken aşağıda belirtilen başlıca gösterim biçimleri vurgulanır: . Nesneleri temsil eden sembolleri, karışıklığa neden olmamak için tırnaklı ayraç içinde aralarına virgül koyarak “{, , , …}” biçiminde sıralama, . Kümeye karşılık olarak bir harf, bir sembol veya özel bir isim kullanmak, . Varsa nesnelerin ortak özelliklerini ifade KÜMELER 1. Bir kümeyi modelleri etme, SAYILAR ile belirler, farklı temsil . Elemanların nokta veya şekillerle temsil edildiği bir düzlem parçası oluşturma 3 biçimleri ile gösterir. (Venn şeması). [!] Kümeler isimlendirilirken genellikle büyük harflerle, elemanlarının da küçük harflerle gösterildiği belirtilir. [!] Boş küme ve evrensel küme açıklatılarak boş kümenin ∅, evrensel kümenin de E sembolüyle gösterildiği belirtilir. 7 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI 2. ] Bu sınıfta en fazla üç küme arasında tek işlem kullandırılır. İşlemler, günlük yaşam problemleri ile anlamlı hâle getirilir. [!] Eşit, denk ve ayrık küme örneklerine yer verilir. [!] E kümesinin elemanı olup A kümesinin elemanı olmayan elemanlardan oluşan kümenin A kümesinin tümleyeni olduğu ve A ′ sembolü ile gösterildiği belirtilir. 2. Kümelerle birleşim, [!] kesişim, fark ve KÜMELER • SAYILAR İki kümenin birleşiminin her iki tümleme işlemlerini 5 yapar ve bu işlemleri kümedeki elemanlardan oluşan küme problem çözmede olduğu, kullanır. • Kesişimin iki kümenin ortak elemanlarından oluştuğu, • Farkın iki kümeden birinde olup diğerinde olmadığı, • Tümleyenin kümede olmadığı ancak evrensel kümenin elemanlarında olduğu uygun modelleriyle fark ettirilir. [!] Program kitabının giriş bölümünde yer alan problem çözme ile ilgili açıklamalar dikkate alınır. SAYILAR KÜMELE 3. Bir kümenin alt [!] Bir kümenin alt küme sayıları 2 kümelerini belirler. R hesaplatılmaz. 8 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI [!] Veri toplamada anket, görüşme, tarama OLASILIK VE İSTATİSTİK 1. Bir sorunla ilgili `Fen ve Teknoloji vb. veri toplama araçları kullanılır. SORULAR araştırma soruları ÈSağlık Kültürü [!] Üzerinde araştırma veya deney dersi, Canlılarda üretir, uygun örneklem (Kazanım 16) yapılacak grup, örneklem olarak Üreme, Büyüme ve seçer ve veri toplar. Gelişme Ünitesi isimlendirilir. [!] Bir soruna dönük makale, araştırma- (Kazanım ) OLUŞTURMA VE VERİARAŞTIRMALARİÇİN inceleme vb. ile ilgili gazete kupürleri incelenerek bu araştırmaların örneklemi buldurulabilir ve veri toplama yöntemleri 3 incelenebilir. Belirli bir soruna yönelik TOPLAMA araştırma soruları üretmeleri istenebilir. 2. ] Birden fazla ölçüte göre tablo oluşturulur. Χ Merkezî Eğilim ve Èİnsan Hakları ve 1. Verileri uygun istatistiksel [!] Farklı istatistiksel temsil biçimlerinin üstünlük ve Yayılma Ölçüleri Vatandaşlık (Kazanım 8) temsil biçimleri ile gösterir sınırlılıkları tartışılır. `Fen ve Teknoloji dersi, È Kariyer Bilincini ve yorumlar. [!] Tablolar, sütun ve çizgi grafikleri istatistiksel temsil Canlılarda Üreme, Geliştirme (Kazanım 11) biçimleridir. Büyüme ve Gelişme [!] Sütun grafiklerindeki çubukların, prizma şeklinde È Afetten Korunma ve TABLO VE GRAFİKLER Ünitesi (Kazanım ) çizildiği örneklere yer verilir. Güvenli Yaşam (Kazanım `Fen ve Teknoloji dersi, 12) [!] Sütun grafikleri yatay ve dikey olarak çizdirilir. Kuvvet ve Hareket [!] Tabloya başlık yazılır. Ünitesi (Kazanım ve ÈGirişimcilik (Kazanım [!] Grafik ve tablolar gerektiğinde numaralandırılır. ) 1) 5 [!] Grafiklerin başlıkları yazılır ve eksenleri isimlendirilir. `Sosyal Bilgiler dersi, 2. Sütun grafiklerinin hangi Ülkemizin Kaynakları durumlarda yanlış yorumlara [!] Tablolama yazılımı kullanılarak çizilen sütun Ünitesi (Kazanım 1) yol açabileceğini açıklar. grafiklerinin, eksenlerindeki ölçekler değiştikçe grafiğin görsel olarak anlamının nasıl değiştiği buldurulur. [!] Eğitim, bilim, teknoloji, çevre,ekonomi, alışveriş vb. ile ilgili ve içeriklerinde sütun grafikleri bulunan gazete kupürleri incelenerek bu grafiklerin uygun yapılandırılıp yapılandırılmadığı tartışılabilir. 9 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI OLASILIK VE İSTATİSTİK 1. Verilerin aritmetik [!] Aritmetik ortalamanın, bir merkezî eğilim ölçüsü YAYILMA ÖLÇÜLERİVE MERKEZİ EĞİLİM ortalamasını ve açıklığını olduğu vurgulanır. hesaplayarak yorumlar. [!] Açıklığın, bir merkezî yayılma ölçüsü olduğu vurgulanır. funduszeue.infoM SINAVI Χ Tablo ve Grafikler [!] Verilerden, en yüksek veya en düşük veri çıkarıldığında bu durumun aritmetik ortalamayı nasıl ARALIK etkilediği vurgulanır. [!] Bir sorunla ilgili makale, araştırma-inceleme vb. ile ilgili gazete kupürlerindeki veri gruplarının aritmetik 3 ortalaması, açıklığı hesaplatılabilir ve yorumlatılabilir. 2. Verilere dayalı olarak [!] Mevcut veya gelecekteki durum tahmin tahminler yürütür. ettirilmelidir. [!] Eğitim, bilim, teknoloji, çevre, ekonomi vb. ile ilgili araştırma-inceleme, makale vb. kupürleri incelenerek verilere dayalı tahminler yaptırılabilir. OLASILIK VE İSTATİSTİK 1. Saymanın temel ilkelerini karşılaştırır, problemlerde [!] Saymanın temel ilkelerinin toplama ve çarpma OLASI DURUMLARI kullanır. kuralları içerdiği vurgulanır. BELİRLEME 2 DEĞERLENDİRME 3. ] Sayıların önüne konulan “+” ve “–” işaretlerinin, sayıların yönünü belirten işaretler oldukları TAM 5 hatırlatılır. 1. Tam sayıları açıklar. 10 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI SAYILAR 2. Mutlak değerin [!] Pozitif ve negatif tam sayıların, “0” ile birleşim anlamını açıklar. kümesine “tam sayılar kümesi” denildiği ve Z harfi ile gösterildiği belirtilir. [!] Tam sayıların mutlak değerlerini içeren işlemler È Afetten Korunma 3. Tam sayıları yaptırılmaz. karşılaştırır ve sıralar. ve Güvenli Yaşam (Kazanım 5) [!] Bir sayının mutlak değerinin pozitif olduğu vurgulanır. [!] Tam sayılar sıralanırken sayı doğrusu modelinden yararlanılır. SAYILAR Χ Örüntüler ve 3. Doğal sayıların [!] Bir doğal sayının çarpanları, kat ve bölenleri İlişkiler çarpanlarını ve katlarını arasındaki ilişki vurgulanır. belirler. [!] Çarpanın aynı zamanda söz konusu sayının böleni DOĞAL SAYILAR olduğu vurgulanır. 5 4. Bölünebilme kurallarını [!] Bölme işlemi yapmaksızın doğal sayıların 2, 3 ve açıklar. 5’e kalansız bölünüp bölünemediği belirletilerek bölünenlerin oluşturduğu örüntüler buldurulur. Χ Örüntüler ve [!] 2, 3 ve 5’e kalansız bölünebilme kurallarından İlişkiler yararlanılarak 4, 6, 9 ve 10’a kalansız bölünebilme kuralları da keşfettirilir. [!] 1 doğal sayısının, asal sayı olmadığı nedenleriyle Χ Alanı Ölçme 5. Asal sayıları belirler. tartışılır [!] 2’nin çift ve asal sayı olduğu vurgulanır. 6. Doğal sayıların ortak bölenleri ile ortak katlarını [!] En küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen DOĞAL SAYILAR belirler ve problemlere buldurulur. SAYILAR uygular. [!] En küçük ortak kat ifadesinin EKOK, en büyük 5 ortak bölen ifadesinin de EBOB şeklinde kısaltıldığı belirtilir. EKOK ve EBOB’u bulmayı gerektiren Χ Kümeler problem durumları inceletilir. [!] Aralarında asal olan sayıların ortak bölenleri ve katları vurgulanır. [!] En çok üç doğal sayının EKOK ve EBOB’unu bulmayı gerektiren durumlar inceletilir. 3. ÜNİTE 11 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. Komşu, tümler, bütünler [!] Komşu tümler ve komşu bütünler açılar açıklanır. ve ters açıların özelliklerini [!] Komşu açıların ortak olmayan kenarlarının da AÇILAR açıklar. başka bir açı oluşturduğu vurgulanır. 2 [!] Bir kenarları ortak, diğer kenarları aynı Χ Açıları Ölçme doğrultuda; fakat ters yönde olan komşu bütünler açıların, aynı zamanda bir “doğrusal çift” oluşturduğu vurgulanır. / ÖLÇME [!] Şekildeki gibi aynı düzlemde bulunan (düzlemdeş Χ Eşitlik ve Denklem açılar) BAC ve CAD açılarının · · · Χ Açılar 1. Tümler, bütünler ve ters m( BAD ) = m( BAC )+m( CAD ) olduğu belirtilir. AÇILARI ÖLÇME açıların ölçülerini hesaplar. [!] Açı ölçüsü olarak “s” ya da “m” harflerinden biri seçilir, diğerinden söz edilir. [!] Açı ölçülerinin tahmin ettirildiği örneklere de yer 3 verilir. [!] Açı çizilirken kenarlarının uzun veya kısa çizilmesinin açının ölçüsünü değiştirmediği vurgulanır. [!] Açıya ölçü karşılık tutulduğunda okuma yönünün önemli olduğu vurgulanır. CEBİR 1. Sayı örüntülerini [!] ”n” harfinin verilen örüntüdeki sayıların sırasını Χ Cebirsel İfadeler modelleyerek bu veya yerini belirten bir işaret, sembol veya notasyon örüntülerdeki ilişkiyi olduğu vurgulanır. Bu yüzden n’ ye; örüntünün harflerle ifade eder. “funduszeue.infoısı”, “temsilci sayısı” veya “genel sayısı” ÖRÜNTÜLER VE İLİŞKİLER denildiği belirtilir. Bu harfin bir değişken olduğu vurgulanır. [!] Örüntünün ilişkisinin değişik biçimlerde bulunabileceği ve farklı gösterimlerle ifade funduszeue.infoM edilebileceği belirtilir. Bu ilişkiler tek işlem içeren SINAVI 2 cebirsel ifadeler (n+1, n-2, 3n vb.) olmalıdır. OCAK 12 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI 3. ] En az bir bilinmeyen ve işlem içeren ifadelerin CEBİR 1. Belirli durumlara uygun “cebirsel ifadeler” olduğu vurgulanır. cebirsel ifadeyi yazar. [!] Cebirsel ifadelerde kullanılan harflerin sayıları temsil ettiği ve “değişken” veya “bilinmeyen” olarak adlandırıldığı belirtilir. EŞİTLİK VE DENKLEM CEBİRSEL İFADELER [!] Bir cebirsel ifadede bir sayı ile bir değişken veya 3 birden fazla değişkenin çarpımına “terim” denildiği, terimlerin sayısal çarpanına ise “kat sayı” denildiği vurgulanır. [!] Sayı örüntülerindeki ilişkinin harflerle belirtildiği ifadelerin de birer cebirsel ifade olduğu vurgulanır. CEBİR 1. Eşitliğin korunumunu modelle gösterir ve açıklar 5 2. Denklemi açıklar, [!] Bilinmeyen içeren eşitliklerin denklem olarak problemlere uygun ifade edildiği belirtilir. denklemleri kurar. [!] Bir bilinmeyen içeren problemler seçilir. [!]Bilinmeyen ve değişkin arasındaki ilişki vurgulanır. Χ Tam Sayılarla CEBİR EŞİTLİK VE DENKLEM 3. Birinci dereceden bir [!] Denklemi doğru yapan değişkenin veya İşlemler bilinmeyenli denklemleri bilinmeyenin değerine denklemin çözümü, bu doğru Χ Doğal Sayılar çözer. değeri bulma işlemine de denklemi çözme denildiği vurgulanır. 5 [!] Doğal sayıların sınırlılıkları içinde kalınır. DEĞERLENDİRME – YARIYIL TATİLİ 13 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI 4. ] Kesirleri sıralamada öğrencilerin verilen kesirleri model 1. Kesirleri karşılaştırır, üzerinde incelemelerine ve akıl yürütmelerine fırsat sıralar ve sayı doğrusunda verilir. gösterir. [!] Program kitabının giriş bölümünde bahsedilen tahmin Χ Çarpanlar ve Katlar stratejilerinden yararlanılır. 2. Kesirlerle toplama ve [!] Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri ile ilgili önceki çıkarma işlemlerini yapar. bilgi ve beceriler hatırlatılarak paydaları aralarında asal olan kesirlerle işlem yaparken payda eşitlemenin gerekliliği üzerinde durulur. KESİRLER [!] Payda eşitlemenin, kesirleri aynı kesrin birimi cinsinden ifade etmek veya kesirlerin eşit paydalı 5 denklerini bulmak olduğu vurgulanır. 3. Kesirlerle çarpma işlemini [!] Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerinde strateji yapar. kullanarak işlem sonuçlarının tahmin ettirildiği örneklere de yer verilir. [!] Çarpma işlemine bir doğal sayı ve bir kesrin çarpımı ile başlanır. [!] İki kesrin çarpımının, bir kesrin diğer bir kesir kadarını bulma olduğu vurgulanır. [!] Kesirlerle çarpma işlemlerinde strateji kullanarak işlem sonuçlarının tahmin ettirildiği örneklere de yer verilir. 14 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI SAYILAR 4. Kesirlerle bölme işlemini [!] Bölme işlemine bir doğal sayının bir kesre bölünmesi ile yapar. başlanır. [!] Ortak payda algoritmasında, kesirlerin paydaları eşitlenerek birinci kesrin payının ikinci kesrin payına 5. Kesirlerle yapılan bölündüğü vurgulanır. işlemlerin sonucunu strateji [!] Bölme işleminde, “ters çevir, çarp” algoritması ortak KESİRLER kullanarak tahmin eder. payda algoritmasından sonra tanıtılır. [!] Bir kesri başka bir kesre bölmenin, birinci kesrin içinde 5 6. Kesirlerle işlemler ikinci kesrin kaç tane olduğunu bulma olduğu vurgulanır. [[!] Kesirlerle bölme işlemlerinde strateji kullanarak işlem yapmayı gerektiren sonuçlarının tahmin ettirildiği örneklere de yer verilir problemleri çözer ve kurar. [!] Program kitabının giriş bölümünde bahsedilen tahmin stratejilerinden yararlanılır. [!] Program kitabının giriş bölümünde yer alan problem çözme ile ilgili açıklamalar dikkate alınır 4. ] “≈” veya “~”sembollerinin yaklaşık değeri ifade 2. Kesirlerin ondalık ettiği vurgulanır. Χ Kesirler açılımlarını belirler. [!] Ondalık açılımlarda tekrar eden rakamlara dikkat ONDALIK KESİRLER çekilerek bu tür ondalık açılımlara “devirli ondalık 5 açılım” denildiği ve tekrar eden rakamların üzerine 3. Ondalık kesirleri çizgi konularak gösterildiği vurgulanır. karşılaştırır ve sıralar. Χ Kesirler [!] Ondalık kesirlerde kesir kısmın sağına eklenen sıfırın, ondalık kesrin değerini değiştirmediği fark ettirilir. SAYILAR 4 funduszeue.infoM 1. Nicelikleri karşılaştırmada oran kullanır ve oranı farklı [!] Oranın, “, , 4’ün 6’ya oranı gibi farklı SINAVI Χ Kesirler 6 biçimlerde gösterir. MART `Sosyal Bilgiler dersi, gösterimleri kullanılır: ORAN VE ORANTI [!] Plan ölçeği gibi oran uygulamaları problem Yeryüzünde Yaşam 2. Orantıyı ve doğru orantılı Χ Yüzdeler ünitesi (Kazanım 1) 5 çözmede kullandırılır. nicelikler arasındaki ilişkiyi Χ Kesirler açıklar. Χ Örüntüler ve İlişkiler [!] İki oran eşitliğinin orantı olarak adlandırıldığı vurgulanır. [!] Orantı tablosunda ortaya çıkan örüntüler incelenerek doğru orantıya ait ilişkiler keşfettirilir. 15 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI ÖLÇME 1. Uzunluk ölçme birimlerini [!] Uzunluk ölçme birimleri işlenirken en çok açıklar ve birbirine UZUNLUKLARI ÖLÇME kullanılan uzunluk ölçme birimlerinden km, m, cm dönüştürür. ve mm’yi ön plana çıkaran etkinlikler yapılır. [!] Kilo, hekto, deka, desi, santi, mili eklerinin metre Χ Ondalık Kesirler 3 birimine kattığı anlam vurgulanır. OLASILIKLA İLGİLİ TEMEL [!] Evrensel kümede her bir eleman bir kez yazılır OLASILIK VE İSTATİSTİK 1. Deney, çıktı, örnek uzay, olay, rastgele seçim ve eş fakat örnek uzayda çıktılar kaç tane ise o kadar olasılıklı terimlerini bir yazılır. KAVRAMLAR durumla ilişkilendirerek [!] Deneydeki her bir çıktının olma olasılıkları eşit açıklar. olmalıdır. Bir başka deyişle bir çıktının olma olasılığını artıran veya azaltan durumlar olmamalıdır. 2 4. SINIF YILLIK PLANI OLASILIK VE İSTATİSTİK İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAROLASILIKLA [!] Bir olayın olma olasılığının kesir, oran, ondalık Χ Tablo ve Grafikler kesir ve yüzde kavramları ile ilişkisi fark ettirilir. 2. Bir olayı ve bu olayın [!] Örneklerde veya problem çözümlerinde olayları Χ Kesirler olma olasılığını açıklar. belirtmede, isteğe bağlı gösterimler kullanılabilir. Χ Ondalık Kesirler [!] Öğrencinin, olasılığın yaşamındaki önemini fark ΧYüzdeler etmesi sağlanır. [!]Bir olayın olma olasılığının 0 ile 1 (dâhil) arasında olduğu vurgulanır. 5 Χ Tablo ve Grafikler 3. Bir olayın olma olasılığı ile ilgili problemleri çözer ve [!] Program kitabının giriş bölümünde yer alan kurar. problem çözme ile ilgili açıklamalar dikkate alınır. OLASILIK VE İSTATİSTİK funduszeue.info ve imkânsız olayları [!] Bir olayın olma olasılığı ile olmama olasılığı açıklar. arasındaki ilişkiden yararlanılabilir. OLAY ÇEŞİTLERİ 3 2. Tümleyen olayı açıklar. DEĞERLENDİRME 5. ÜNİTE 17 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. [!] Ondalık kesirlerin okunması ve yazılması ile ilgili ONDALIK 1. Ondalık kesirleri çözümler. önceki bilgi ve beceriler hatırlatılır. Χ Kesirler 2 [!] Ondalık kesirleri virgül kullanarak yazarken kesir kısmının “0” ile 1 arasında bir kesir belirttiği fark ettirilir. SAYILAR 4. Ondalık kesirleri belirli bir [!] Yuvarlanması istenen ondalık kesrin önce hangi funduszeue.infoM basamağa göre yuvarlanacağı belirlenir. Yuvarlanacak ONDALIK KESİRLER basamağa kadar yuvarlar. SINAVI / basamağın sağındaki rakam ile 5 arasında karşılaştırma NİSAN yaptırılır. Karşılaştırılan rakam 5 veya 5’ten büyük ise yukarı yuvarlandığı hatırlatılır. 5 5. Ondalık kesirlerle toplama [!] Ondalık kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri ile ve çıkarma işlemlerini yapar. ilgili önceki bilgi ve beceriler hatırlatılır. [!] Ondalık kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerinde strateji kullanılarak işlem sonuçlarının tahmin ettirildiği örneklere de yer verilir. SAYILAR [!] Önce bir doğal sayı ile bir ondalık kesrin çarpımı Χ Kesirler daha sonra iki ondalık kesrin çarpımı yaptırılır. Χ Örüntüler ve [!] Ondalık kesirlerle yapılan çarpma işlemlerinde İlişkiler 6. Ondalık kesirlerle çarpma basamak tablosundan da yararlanılır. işlemini yapar. [!] Ondalık kesirlerle 10, ve ile kısa yoldan çarpma işlemleri de yaptırılır. ONDALIK KESİRLER [!] Çarpanları “0 ile 1” arasında olan iki ondalık kesrin çarpımının, çarpanların her birinden küçük olacağı modellerle fark ettirilir. [!] Ondalık kesirlerle çarpma işlemlerinde işlem 5 sonuçlarının strateji kullanılarak tahmin ettirildiği örneklere de yer verilir. 7. Ondalık kesirlerle bölme [!] Önce sonucu bir ondalık kesir olan iki doğal Χ Kesirler işlemini yapar. sayının bölme işlemi daha sonra bir doğal sayının bir Χ Örüntüler ve ondalık kesre bölümü üzerinde durulur. İlişkiler [!] Ondalık kesirlerle 10, ve ile kısa yoldan bölme işlemleri de yaptırılır. [!] Ondalık kesirlerle bölme işlemlerinde strateji kullanılarak işlem sonuçlarının tahmin ettirildiği örneklere de yer verilir. 8. Ondalık kesirlerle yapılan [!] Program kitabının giriş bölümünde verilen tahmin 3 işlemlerin sonucunu strateji stratejilerinden yararlanılır. kullanarak tahmin eder. 18 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI SAYILAR ONDALIK KESİRLER [!] Program kitabının giriş bölümünde yer alan 9. Ondalık kesirlerle işlem problem çözme ile ilgili açıklamalar dikkate alınır. yapmayı gerektiren problemleri [!] Eğitim, bilim, teknoloji, çevre, ekonomi çözer ve kurar vb. ile ilgili gazete kupürleri incelenerek ondalık kesirlerle ilgili güncel problemler oluşturulabilir ve çözdürülebilir. 5. ] Yüzdelerle ilgili önceki bilgi ve beceriler Χ Oran ve Orantı 1. Kesirlerle yüzde arasındaki hatırlatılarak %’den büyük %1’den küçük ilişkiyi açıklar. yüzdeler üzerinde durulur. 2 [!] Yüzdeler karşılaştırılırken önceki bilgi ve becerilerden yararlanılır. SAYILAR [!] Program kitabının giriş bölümünde yer alan problem çözme ile ilgili açıklamalar dikkate alınır. [!] Yüzde problemlerinde strateji kullanılarak sonuçların tahmin ettirildiği örneklere de yer verilir YÜZDELER [!] Etkinlik örneklerinde verilen problem çeşitleri 3 2. Yüzde ile ilgili problemleri esas alınır. çözer ve kurar. [!] Eğitim, bilim, teknoloji, çevre, ekonomi vb. ile ilgili gazete kupürleri incelenerek yüzde hesaplamaları ile ilgili güncel problemler oluşturulabilir ve çözdürülebilir. ÖLÇME 3. Düzlemsel şekillerin çevre [!] Program kitabının giriş bölümünde bahsedilen UZUNLUKLARI uzunluklarını strateji tahmin stratejilerinden yararlanılır. ÖLÇME kullanarak tahmin eder. 2 4. Düzlemsel şekillerin çevre [!] Program kitabının giriş bölümünde yer alan uzunlukları ile ilgili problem çözme ile ilgili açıklamalar dikkate alınır. problemleri çözer ve kurar. ÖLÇME 5. Çokgenlerin kenar UZUNLUKLARI uzunlukları ile çevre uzunluğu arasındaki ilişkiyi ÖLÇME 3 açıklar 19 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI ÖLÇME Χ Ondalık Kesirler 1. Sıvı ölçme birimlerini [!] Sıvı ölçme birimlerinden günlük yaşamda çok SIVILARI ÖLÇME / açıklar ve birbirine kullanılan L, cL, ve mL üzerinde durulur. Diğer 2 dönüştürür. birimler sadece tanıtılır. 3. Sıvı ölçme birimleri ile ilgili problemleri çözer ve kurar. 6. ] Tabanlarının karşılıklı köşelerini birleştiren ayrıtlar funduszeue.infoM 1. Prizmaların temel tabanlara dik ise prizmaya “dik prizma” eğik ise “eğik SINAVI GEOMETRİK CİSİMLER elemanlarını belirler. prizma” denir. MAYIS [!] Dik prizmaların yanal ayrıtlarının uzunluğunun prizmanın yüksekliğine eşit olduğu vurgulanır. [!] Cisim köşegeni tanıtılır. [!] Dik veya eğik prizmaların “karşılıklı paralel yüz 5 çiftlerinden (tabanlarından) birinin kare, dikdörtgen, üçgen, eşkenar dörtgen, paralelkenar olmasına göre sırasıyla kare, dikdörtgen, üçgen, … prizma” olarak adlandırıldığı hatırlatılır. Ayrıca bütün yüzleri 2. Eş küplerle oluşturulmuş dikdörtgensel bölge olan dik prizmaya dikdörtgenler prizması denildiği vurgulanır. yapıların farklı yönlerden görünümlerini çizer. 20 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. SINIF YILLIK PLANI ÖLÇME [!] Atatürkçülükle ilgili konular (konu 1) 2. Atatürk’ün önderliğinde [!] Ölçme araçlarının ve birimlerinin sergilendiği ölçme birimlerine getirilen arkeoloji, etnografya ve cumhuriyet müzelerine gezi düzenlenerek ve buralarda yer alan uzunluk, tartma, UZUNLUKLARI ÖLÇME yeniliklerin gerekliliğini nedenleriyle açıklar. zaman, sıvı ölçme araçları inceletilerek yeniliklerin gerekliliği nedenleriyle tartıştırılabilir (Müzeye gitme olanağı yoksa aynı çalışma okul ortamında gerçekleştirilir). 2 [!] Günlük yaşamda sık kullanılan alan ve arazi ölçme ÖLÇME birimlerini (km2, m2, cm2, , mm2, dekar (dönüm)) ön plana çıkaran etkinlikler yaptırılır. [!] 1. Alan ölçme birimlerini • 1 a (ar) = 1 dam 2 = m2 Χ Ondalık Kesirler açıklar ve birbirine • 1 daa (dekar) = m2 (dönüm) ALANI ÖLÇME dönüştürür. • 1 ha (hektar) = 10 m2 • 1 km2 = hektar • 1 dekar = 10 ar 3 • 1 hektar = 10 dekar ilişkilendirmeleri yaptırılır. 2. Düzlemsel bölgelerin [!] Program kitabının giriş bölümünde bahsedilen alanlarını strateji kullanarak tahmin stratejilerinden yararlanılır. tahmin eder. [!] Öğrencilerin bölgenin gerçek alanı ile Χ Oran ve Orantı karşılaştırma yapabilmeleri için plan ve ölçek uygulamalarından söz edilir. [!] Birim karenin kısaca br2 sembolüyle gösterildiği vurgulanır 6. SINIF YILLIK PLANI ÖLÇME [!] Program kitabının giriş bölümünde yer alan 3. Düzlemsel bölgelerin alanları problem çözme ile ilgili açıklamalar dikkate alınır. ALANI ÖLÇME ile ilgili problemleri çözer ve kurar. [!] Dairenin alanına girilmeyecektir. 3 [!] Dikdörtgensel, karesel, üçgensel paralelkenarsal bölgelerin alanlarının hesaplanmasıyla ilgili bilgi ve beceriler hatırlatılır. ÖLÇME [!] Boyut kavramı vurgulanır. 1. Dikdörtgenler prizması, kare prizma ve küpün hacmine ait [!] Dik prizmaların hacim bağıntılarının sembollerle HACMİ ÖLÇME bağıntıları oluşturur. temsili yapılırken cismin ilgili ayrıtlarının uzunluğunu göstermede çeşitli notasyonlar Χ Geometrik 2 kullanılabilir: Cisimler V=a.b.c, V=x.y.h, H=u.k.y vb. [!] Söz konusu geometrik cisimlerin hacim bağıntıları, yükseklik ve ayrıt uzunluklarından uygun olanları kullanılarak oluşturulur. ÖLÇME 2. Dikdörtgenler prizması, kare [!] Program kitabının giriş bölümünde bahsedilen HACMİ ÖLÇME prizma ve küpün hacmini strateji tahmin stratejilerinden yararlanılır. kullanarak tahmin eder. 5 3. Dikdörtgenler prizması, kare [!] Program kitabının giriş bölümünde yer alan prizma ve küpün hacmi ile ilgili problem çözme ile ilgili açıklamalar dikkate alınır problemleri çözer ve kurar. ÖLÇME [!] Günlük yaşamda sık kullanılan hacim ölçme ÖLÇME HACMİ 4. Hacim ölçme birimlerini açıklar Χ Ondalık Kesirler 2 ve birbirine dönüştürür. birimlerini (km3, m3, cm3 ve mm3) ön plana çıkaran etkinlikler yaptırılır. ÖLÇME [!] Sıvı ölçme birimleri, hacim ölçme birimleriyle SIVILARI ÖLÇME 2. Hacim ölçme birimleri ile sıvı ilişkilendirilerek sıvı ölçülerinin temelde özel birer ölçme birimleri arasında ilişkiyi hacim ölçüsü olduğu vurgulanır. Sıvıları ölçmenin, açıklar. aynı zamanda içinde bulunduğu kabın hacmini 3 ölçme olduğu da fark ettirilir. 6. ÜNİTE 22 – EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 6. ] Cisimlerin açınımları, kareli kâğıt üzerinde gösterilerek alanları hesaplatılır. 4. Dikdörtgenler prizması, kare [!] Tahmin becerisinin gelişmesine önem verilir. prizma ve küpün yüzey alanlarını [!] Dik prizmaların yüzey alanları hesaplanırken hesaplar. aşağıdakilere benzer notasyonlar ALAN ÖLÇME kullanılmayacaktır: A=2(a.b)+2(a.c)+2(b.c) 3 A= 2(u.y) + 2 (u.k) + 2(y.k) 5. Dikdörtgenler prizması, kare prizma ve küpün yüzey alanı ile ilgili problemleri çözer ve kurar. [!] Program kitabının giriş bölümünde yer alan problem çözme ile ilgili açıklamalar dikkate alınır. CEBİR [!] Üslü niceliklerin değeri bulunurken gereksinim ÖRÜNTÜLER VE 2. Doğal sayıların kendisiyle duyulduğunda hesap makinesi kullanılabilir. İLİŞKİLER tekrarlı çarpımını üslü nicelik [!] a, b, n birer doğal sayı olmak üzere; an =b üslü 2 olarak ifade eder ve üslü niceliğinde a’ya “taban”, a’nın kaç kez kendisiyle niceliklerin değerini belirler çarpıldığını belirten sayı olan n’ye “kuvvet” veya “üs” ve b’ye de “değer” denildiği belirtilir. DEĞERLENDİRME 23

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası