d2 dikkat testi örneği / Ücretsiz Dikkat Testi Yap, Dikkatini Ölç | MentalUP

D2 Dikkat Testi Örneği

d2 dikkat testi örneği

– Uygulama örnekleriyle okullarda ve klinik ortamlarda yapılabilecek çalışmalar

Kontenjan sınırlıdır.

Eğitimimiz Psikoloji/PDR/Çocuk Gelişimi/Sosyal Hizmet Uzmanları bölüm mezunları veya öğrencilerine yöneliktir.

d2 DİKKAT TESTİ

9-60 yaşlar arasındaki bireylere bireysel veya grup hâlinde uygulanabilir. d2 Dikkat Testi zamana bağlı olarak, özellikle seçici dikkat, odaklanma ve dikkat salınımını ölçen, kullanımı kolay bir testtir.

Psiko-motor hız, kurallara uyum ve performans kalitesi, ölçülen alt özelliklerdir. Ayrıca motivasyon, kaygı, öğrenme güçlüğü ve zihinsel engel gibi durumlara ilişkin de bulgulara rastlanmaktadır. Diğer dikkat testleri ile kıyaslandığında uygulama süresinin kısa olması ve yüksek güvenirliği testin avantajlarındandır

 

FRANKFURTER DİKKAT TESTİ

60–72 ay arası çocuklara okullarda okul öncesi sınıflarda, yuvalarda ve rehberlik merkezlerinde bireysel olarak uygulanabilen bir testtir. Çocukların dikkat gücünü ölçmek amacıyla kullanılır.

 

BURDON DİKKAT TESTİ

Bireyin dikkat gücünü ölçmek amacıyla 10 ile 20 yaş arasındaki tüm bireylere uygulanabilir. Eğitim- Öğretim yılı boyunca sınıf içinde dikkat eksikliği yaşayan öğrencileri belirlemek amacıyla bütün sınıfa yada dikkat toplamada güçlük yaşadığı düşünülen öğrencin dikkat gücünü belirlemek amacıyla bireysel olarak da uygulanabilir. Bir sayfalık test formunda üç bölümden oluşan 30 satır vardır. Her satırda çocuklara gelişigüzel dizilmiş harfler verilir. Bu harfler belli ve düzenli aralıklarla dizilmiştir.

 

CONNER’S  DEHB EBEVEYN ve ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

Klinisyenlerin, DEHB olan çocukları ve ergenleri DSMIV tanı ölçütlerine göre değerlendirirken ana-babalarla, öğretmenlerle ve çocuğun kendisiyle görüşme yapması ve bu bilgi kaynaklarının görüşlerine dayalı dereceleme ölçekleri kullanması da gerekmektedir. Conners, bu araçları çocuk ve ergenlerde, öncelikle DEHB olmak üzere çeşitli sorun davranışları belirlemede klinik tanıya yardımcı olmak, uygulanan tedavinin ve/veya eğitimin etkilerini belirlemek amacıyla geliştirmiştir.

48 maddelik anne-baba(ebeveyn) ve 28 maddelik öğretmen olmak üzere iki ölçeği vardır. Her iki Conners ölçeği de  hiperaktivite, öğrenme ve davranım sorunları ile bağlantılı maddeler içermektedirler.

 

D2Testi

Amaç:Günümüzde iletişim teknolojileri çok hızlı bir şekilde gelişmektedir. Bu teknolojilerin başında ise cep telefonları, özellikle de akıllıcep telefonları gelmektedir. Cep telefonları, özellikle de akıllı cep telefonları kullanıcılarına birçok olanağı sunabilmektedir. Bu olanakların başında ise internet bağlanma gelmektedir. Cep telefonunun problemli kullanımı ergenlerde bazı olumsuz durumlara neden olmaktadır. bu durumlardan birisi de akademik erteleme davranışıdır. bu araştırmanın amacı ergenlerde problemli cep telefonları kullanımı ile akademik erteleme arasındaki ilişkide internet bağımlılığının aracılık rolünün incelenmesidir. Yöntem:Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 Eğitim ve Öğretim yılının güz döneminde Elazığ'da okuyan 328’i kız, 248’i erkek ortaöğrenim öğrencisi olmak üzere toplamda 576 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler toplanmasında tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında problemli mobil telefon kullanım ölçeği, internet bağımlılığı ve akademik erteleme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde regresyon analizi kullanılmıştır.Bulgular:Araştırmanın verilerin analizi kısmında aracılık etkisini incelemek amacıylaBaron ve Kenny’nin (1986) belirttiği aşağıdaki koşullar dikkate alınmış ve test edilmiştir. a) Bağımsız değişkendeki değişme, aracı değişkende değişmeye neden olmalı, b) Aracı değişkendeki değişme, bağımlı değişkende değişmeye neden olmalı, c) Aracı değişken ve bağımsız değişken birlikte analize dâhil edildiğinde, bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisi azalmalı ya da tamamen ortadan kalkmalıdır. Bu etkinin tamamen ortadan kalkması güçlü ve tek aracı değişken olduğuna, sıfır olmaması ise, başka aracı değişkenlerin de varlığına işaret etmektedir. a) Bağımsız değişkenin (problemli cep telefonu kullanımı) aracı değişkenini (internet bağımlılığı) istatistiksel olarak anlamlı biçimde yordadığı bulunmuştur (R2=.35; β=.59, t=17,385, p<.05). b) Aracıdeğişkenin (internet bağımlılığı) bağımlı değişkenini (akademik erteleme davranışı) anlamlı şekilde yordadığı bulunmuştur (R2=.11; β=.34, t=8,352, p<.05). c) Aracılık rolünün test edilmesine ilişkin son adım olarak hiyerarşik regresyon analizi yapılmıştır. Analizin birinci adımında bağımsız değişken (problemli cep telefonu kullanımı) ile bağımlı değişken (akademik erteleme davranışı) arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur (R2=.09; β=.29, t=7,144, p<.05). Bağımsız değişken ile aracı değişken regresyon analizine beraberce girdiklerinde, bağımsız değişkenle ile bağımlı değişken arasındaki anlamlı ilişki (R2=.14; β=.14, t=2,767, p<.05) azalmasına karşın aralarındaki anlamlı ilişki devam etmiştir. Ayrıca aracılık etkisinin test edilmesi amacıyla yapılan Sobel z testi sonuçları aracılık etkisinin anlamlı olduğunu göstermektedir (Z= 7.55882846, p<.001).Sonuç:Elde edilen sonuçlar dikkate alındığında ergenlerin problemli cep telefonu kullanımlarının doğrudan ergenlerde akademik erteleme davranışına neden olduğu gibi internet bağımlılığının kısmi aracılık etkisiyle de dolaylı olarak etkisi olduğu görülmektedir. Aynı zamanda elde edilen sonuçlara göre ergenlerin cep telefonu kullanımları, ergenlerde internet bağımlılığına neden olduğu görülmektedir. Bu elde edilen sonuçlara göre ergenlerin teknolojiyi gereğinden fazla bir biçimde aşırı kullanımları, problemli kullanımları ergenlerin akademik hayatlarına olumsuz etki ettiği görülmektedir.SB32 -Çocuk ve Ergen Bipolar Affektif Bozukluk Tanılı Hastaların Tam/Kısmi Remisyon Dönemi Medikasyon ProfilleriBerkan Şahin,Murat Yüce, Zehra BabadağıOndokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları

D2 Dikkat Testi

D2 DİKKAT TESTİ

Psikolojide dikkat, bireyin duyu organlarıyla ulaşabileceği ve duyu organlarıyla farkında olabileceği fenomenlerin çevresinde ortaya çıkan uyarıcıya psikolojik alıcıları yönlendirmesidir. Dikkat, çevredeki yalnızca mevcut ihtiyaçlarımızı ve hedeflerimizi karşılayan birçok uyaranı işlememize izin veren sinir sisteminin bir işlevidir. Gestalt okulu, dikkati şekiller ve zemin arasında ayrım yapma yeteneği olarak ifade eder.

 Dikkatin vurgulanan önemli bir özelliği seçiciliktir. Her zaman dikkat edilmesi gereken birçok uyaran vardır. Tüm bu uyaranlara dikkat etmek imkansız olduğu için hangilerinin önemli olduğunu seçmek bireyler için önemlidir. Seçici dikkat, diğer uyaranları görmezden gelirken bariz ve belirli uyaranlara dikkati çekerek; ilgili uyaranlar ile alakasız uyaranlar arasında ayrım yapar. Bir çok uyaran içinde alakasız uyaranlarla ilgilenmeyip ve yalnızca alakalı uyaranlarla ilgilenmekte ve tepkide bulunmaktadır.
Dikkatin seçiciliği olmadan, organizmalar çevrelerindeki pek çok şey için tutarlı davranışlar sürdüremezler. Yüksek seçici dikkati olan kişiler, özellikle ilgilenmeleri gereken şeyle ilgilenirken, dikkati düşük veya dikkati dağılmış kişiler çevredeki uyaranlarla daha fazla ilgilenirler. Bu uyaranların çoğu, umursamamaları gereken önemsiz uyaranlardır.

Seçici dikkati ölçen veya geliştirmeye çalışan araştırmalar için bu kavramları etkili ve güvenilir bir şekilde değerlendirebilecek ölçme araçlarına ihtiyaç vardır. Böyle bir araç, 1962'de Almanya'nın Essen kentinde geliştirilen d2 Dikkat Testi’dir. Bu testte dikkat, konsantrasyon, algılama hızı gibi özellikleri ölçmektedir. D2 Dikkat Testi Kayseri’de Sarı Psikoloji’nin uzman psikologları tarafından güvenilir bir şekilde değerlendirilerek uygulanmaktadır.

D2 Dikkat Testi Nedir?

D2 Dikkat Testi
; bireyin dikkat düzeyini, psikomotor hızını, öğrenme düzeyini, seçici dikkatini ve zihinsel konsantrasyonunu ölçmek için geliştirilmiştir. Görev tamamlama hızı, kurallara uygunluk ve performans kalitesi ölçülecek alt özelliklerdir. d2 dikkat testinde kullanılan görsel tarama, seçici dikkatin önemli bir parçasıdır. 

D2 dikkat testinin uygulandığı yaş grubu aralığı nedir?
D2 Dikkat Testi; 9-60 yaş arasındaki kişilere bireysel ya da gruplar şeklinde uygulanabilmektedir. 

D2 dikkat testi hangi materyallerden oluşmaktadır?
D2 Dikkat Testinin materyalleri kırmızı kalem, örnek uygulama formu , asıl uygulama formu ve norm tablosundan oluşmaktadır.

D2 dikkat testinin uygulama formunda neler vardır ve nasıl uygulanmaktadır?
Tek sayfalık test tablosu, her biri 47 rakamdan oluşan 14 satır ve toplam 658 figürden oluşmaktadır. Test için "d" ve "p" harfleri kullanılır. Bazı harflerin üstünde veya altında toplam bir, iki, üç ve dört nokta vardır. Testte harfler, puan aldıkları yere ve sayılarına bağlı olarak toplam 16 farklı şekilde bulunabilir. Teste giren kişinin asıl görevi, toplamda iki puan olan "d" harfini bulmaktır. 
Bunlar testte üç farklı şekilde bulunabilir. Adayların her satırda belirtilen görevleri tamamlamaları için 20 saniyeleri vardır. 
Test süresi yaklaşık sekiz dakikadır. Grup uygulamasında yönergeler hazırlık aşamasında verildiğinden ve yönergelerin anlaşılıp anlaşılmadığı ve örnek bir şekilde uygulanıp uygulanmadığı kontrol edildiğinden görev haricinde 7-8 dakikaya daha ihtiyaç vardır. 
Test puanlarını hesaplamak için iki ayrı puanlama anahtarı kullanılır. Test sırasında altı puan oluşur.
 Bunlar; TN (işaretlenmiş satırların toplam sayısı), E1 (işaretlenmemiş atlanan basamak sayısı), E2 (yanlış işaretlenmiş sayı sayısı), CP (toplam işaretlenmiş satır sayısı), TN-E (test performansı) ve %E'dir. (hata oranı) ). Bu testte zihinsel hareket hızı, doğru ve yanlış işaretlemeler ve performansın kalitesi değerlendirilir.

D2 dikkat testinin sonucunda ne elde edilir?
Uzmanlar tarafından gerçekleştirilen D2 dikkat değerlendirmesi sonucunda, dikkat düzeyi ve ne kadar dikkatin sürdürülebileceği, işe uyum sağlama potansiyeli, zamanla çalışma şekli ve hızı gibi birçok konuda bilgi edinilir. Bu test özellikle eğitim çağındaki çocuklar için uygundur. D2 Dikkat Testi sayesinde bir çocuk dikkat dağınıklığı sorunu ile karşılaşırsa, erken tespit ile sorunun çözümü mümkün olan en kısa sürede bulunabilir. Sarı Psikoloji Kayseri’nin psikoloji alanında uzman psikolog kadrosu ile d2 dikkat testini uygulayarak dikkat dağınıklığı olan bireylerin sorununa çözüm bulmaktadır.

D2 dikkat testini kimler uygulayabilir?
D2 Dikkat Testi; psikologlar,  psikolojik danışmanlar, psikiyatristler ve çocuklarla çalışan psikologlar tarafından kullanılabilir.

D2 Dikkat Testi Dokümanları ve Eğitimi için Tıklayınız.

Sarı Psikoloji D2 Dikkat Testi uygulama noktaları aşağıda yer almaktadır. Yorumlarınızı yorum yaz bölümünden iletebilirsiniz.
 

Kayseri Dikkat Merkezi Ücretsiz Dikkat Testi Randevusu için Tıklayınız.
 
İstanbul Dikkat Merkezi Ücretsiz Dikkat Testi Randevusu için Tıklayınız.
 
Uşak Dikkat Merkezi Ücretsiz Dikkat Testi Randevusu için Tıklayınız.
 
Eskişehir Dikkat Merkezi Ücretsiz Dikkat Testi Randevusu için Tıklayınız.
 
Nevşehir Dikkat Merkezi Ücretsiz Dikkat Testi Randevusu için Tıklayınız.

Ücretsiz - Online Dikkat Testi 
Talep Formu için Tıklayınız. 

 


nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir