kümeler ispat soruları / BOLOGNA | AKTS Bilgi Paketi ve Ders Kataloğu

Kümeler Ispat Soruları

kümeler ispat soruları

1 adet küme ispat sorusu

Çelişki yöntemiyle ispat yapmış, iddia ettiği şey şu:

A, B'nin alt kümesiyse; "A fark B" boş kümedir. Yani "A, B'nin alt kümesiyse; A'da olup da B'da olmayan bir eleman yoktur" diyor.

Alt kümenin tanımı:

Bir A kümesinin tüm elemanları B kümesinde de bulunuyorsa, A kümesi B kümesinin alt kümesidir. İspatta 1. adımda demiş ki:

A, B'nin alt kümesi olsun VE "A\B" boş küme olmasın (yani kanıtlamaya çalıştığı şeyin şimdilik aksini varsayıyor).

II. adımda diyor ki:

A\B boş küme değilse, A\B kümesine ait en az bir x elemanı vardır.

III. adımda:

A\B kümesine ait en az bir x elemanı var ise A'nın elemanı olup B'nin elemanı olmayan en az bir x elemanı vardır.

IV. adım (çelişki bu adımda):

A, B'nin alt kümesi olduğundan bu x elemanı hem B'nin elemanıdır (çünkü A, B'nin alt kümesi olduğu için A'daki her eleman aynı zamanda B'nin de elemanı), hem de B'nin elemanı değildir (çünkü III. adımda böyle bulduk).

Bir elemanın bir kümeye hem ait olması hem de aynı zamanda ait olmaması mümkün olmadığı için çelişti. Bu yüzden iddia ettiği şey doğru,

A, B'nin alt kümesiyse "A fark B" boş kümedir.

(Bu arada TDK'ya göre doğrusu "iddia". Ayrıca yine TDK'ya göre doğrusu "TDK'ye".)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi miGma -- 22 Mayıs 2020; 20:7:2 >




Akademik Birim:Bilgisayar Mühendisliği BölümüÖğrenim Türü:Örgün EğitimÖn Koşullar(Önerilen) Giriş programlama bilgisiÖğrenim Dili:İngilizceDersin Düzeyi:LisansDersin Koordinatörü: Öznur YAŞAR DİNER Dersi Veren(ler): ÖznurYAŞAR DİNER Dersin Amacı:Bu dersin temel amacı öğrenciye problem çözmenin teorik temelleri ile ilgili gerekli bilgiyi ve bilgisayar bilimleri ve hesapsal problemlerde yaygın olarak kullanılan ayrık hesapsal yapılarını kullanabilme becerisini kazandırmaktır.Dersin İçeriği:Ayrık hesaplama yapılarının temel kavramlarını tanıtma. Matematiksel mantık yürütme ve ispat oluşturma için gerekli formel araçlara genel bakış. Bir ispat tekniği olarak, problem çözme ve algoritma dizayn yöntemi olarak ve de program verifikasyon tekniği olarak matematiksel tümevarımın ayrıntılı incelenmesi. Kombinatoryel analize ve kümeler, permütasyonlar, çizgeler, ağaçlar gibi ayrık yapılarda ugulamasına giriş.Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Formel matematiksel mantık yürütmenin temel ilkelerini kavrama.
  • 2- Ayrık yapılarla ilgili kuramlarda ispat yapabilme.
  • 3- Ayrık yapılarda temel ispat tekniklerinden matematiksel tümevarımı kavrama.
  • 4- Matematiksel tümevarım kavramını kullanarak hesapsal problemlere çözüm ve algoritma geliştirme.
  • 5- Öğrenilen ispat tekniklerini kullanarak kod doğruluğu ispatı yapabilme.
  • 6- Bilgisayar bilimi ve mühendisliğinde temel yapılardan kümeler, permütasyonlar, çizgeler ve ağaçlar ile ilgili temel bilgi, öğrenilen ispat/analiz tekniklerini bu yapılarla ilgili problemlerde kullanabilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve TeknikleriAnlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap, Grup Çalışması
HaftaKonularÖn HazırlıkÖÇ1Önermesel mantığa girişRosen Ünite 1 (1.1, 1.2)1, 212Mantık önermelerininde işlemler ve eşdeğerliklerRosen Ünite 1 (1.3)1, 223Yüklem mantığı ve niceleyicilere girişRosen Ünite 1 (1.4, 1.5)1, 234(Kısa sınav 1) Mantıksal çıkarsama kuralları ve ispatlara girişRosen Ünite 1 (1.6, 1.7)1, 245İspat teknik ve stratejileriRosen Ünite 1 (1.8)1, 256İspat teknik ve stratejilerini kullanarak kümeler, diziler gibi kombinatorik yapılarda kuramların ispatıRosen Ünite 2 (2.1, 2.2, 2.4)1, 2, 667Matematiksel tümevarıma giriş. Tümevarım kullanarak ispat yapmaRosen Ünite 5 (5.1, 5.2)1,2,3,578Tümevarım kullanarak ispat yapma. Tümevarımın küme, dizi gibi yapıların özelliklerinin ispatında kullanımıRosen Unit 5 (5.3)2, 3, 4, 589(Kısa sınav 2) Tümevarım ile yinelemeli algoritmalarin ilişkisi. Tümevarım kullanarak algoritma geliştirme ve program verifikasyonuRosen Ünite 5 (5.4, 5.5)1,2,3,4,5910Saymanın temelleri. Güvercin yuvası prensibiRosen Ünite 6 (6.1, 6.2)2, 61011Permütasyon, kombinasyon. Binom katsayılarıRosen Ünite 6 (6.3, 6.4)1, 2, 3, 61112Tekrar bağıntıları ve tekrar bağıntılarını çözmeRosen Unit 8 (8.1)1,2, 3, 41213Tekrar bağıntısı kurarak problem çözme ve bunun tümevarımla ilişkisiRosen Ünite 8 (8.2)1, 2, 3, 41314(Kısa sınav 3) Ağaçlara giriş ve ağaçlarla ilgili bazı kuramların ispatıRosen Ünite 10 (10.1, 10.2) Ünite 11 (11.1, 11.2)2,3, 4,5,614

Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.



ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth H. Rosen, McGraw Hill 6th edition, 2007


DİĞER KAYNAKLAR

Discrete mathematics with graph theory, Edgar G. Goodaire, Michael M.
Parmenter. Pearson Prentice Hall, 2006.
Discrete and Combinatorial Mathematics, Ralph P. Grimaldi, Addison Wesley, 2004.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar360
Final Sınavı 140
Total:4100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14570
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar326
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):121

1 AKTS = 25 saatlik iş yükü



PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#PY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
OC133          
OC233          
OC333          
OC4332         
OC5332         
OC6332         

Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası