sürüdeki tek bakire / (PDF) TEKNİK GÜÇ #1 | Emre ÖZTÜRK and Cem Bakir - funduszeue.info

Sürüdeki Tek Bakire

sürüdeki tek bakire

TEKNİK GÜÇ komplekslerinin yapılmasını da sermaye birikiminin yaratıcı yıkım üzerinden sürdürülmesine örnek olarak gösterebiliriz. Bu bağlamda kentsel dönüşüm olgusunun kendisi de özellikle merkez ülkelerde aşırı biriken para, sermayenin artı değerle mayalanıp kabarabileceği bir fırsat olarak görülmektedir. Türkiye gibi deprem kuşağındaki ülkelerde bir doğa olayı olarak deprem, bu sermaye birikimi fırsatına erişimi kolaylaştır- makta, toplumsal tepkileri minimize etmektedir. Dolayısıyla kentsel dönüşümün sermaye birikimi ile ilişkisinin birinci nedeni dönüşümün sermayeye değerlenme ve kendini büyütme olanağı bahşediyor olmasıdır ki, bu boyut sınıf çalışmaları yapanlar tarafından genelde hem kolayca öngörülebilen hem de iyi bilinen bir boyuttur. Bu ilişkiye biraz daha yakından baktığımızda ise, karşımıza Marx’ın soyut emek ( Toplumsal Emek ) teorisi çıkmaktadır. En açık ve özet ifadesini meta-değerin tanımında2 bulan Marx’ın soyut emek teori- sinde, hiçbir kapitalist kendi işçilerinin yarattığı artı değere el koyamaz, çünkü her bir tekil kapitalistin metalarının satışı aracılığıyla el koyduğu şey, aslında toplumsal artı değerin bu kapitalistlerin yatırılmış sermayelerine oranlanmış bir kesridir. ’lerdeki kar artış oranlarındaki düşüş eğiliminden kaynakla- nan krizin ardından yaşanan hızlı uluslararasılaşma süreçleri bugün geldiğimiz noktada, eskiden ulusal olan soyut emeğin ölçeğini de değiştirmiştir. Öyle ki, artık sermaye sınıfının bölüştüğü şey, dünya ölçe- ğinde yaratılan toplumsal artı değerler toplamının ta kendisidir. Basit bir örnekleme olarak, Türkiye’de bir otomobil yedek parça üreticisini alalım ve bu üreticinin yedek parça metaının değerini keyfine göre ( piyasaya oranla yüksek bir fiyat olsun ) belirleyerek piyasaya sürdüğünü farz edelim. Türkiye’deki tüm yedek parça üreticileri, bu fiyat üzerinde anlaşmış olsalar bile alıcılar, piyasadaki tüccarlar aracılığı ile yedek parçayı belki de yarı fiyatına Brezilya’dan, Almanya’dan, Hindistan’dan satın almayı tercih ede- ceklerdir. Dolayısıyla bu yedek parça üreticisi metasını hangi bedel karşılığında üretmiş olursa olsun, dünyada bu metanın yeniden üretimi için ortalama olarak gerekli toplumsal emek zamanı o anda ne kadarsa, bu emek zamanının parasal karşılığı olan fiyattan satmak zorundadır. Tam da bu nedenle tek tek kapitalist üreticilerin verimsizliği artık sadece onların ya da mensup oldukları ülkelerin sorunu de- ğil, tüm sermaye sınıfının ortak sorunudur. Zira her verimsiz üretim, kapitalistlerin paylaşmak zorunda oldukları ortak değer havuzunda bir küçülmeye, bir daralmaya tekabül etmektedir. Tam da bu nedenle, her yeni üretim organizasyonu, her yeni emek sömürme biçimi sanki düğmeye basılmış gibi hızla bütün dünyada uygulanmaya başlanmaktadır. Şimdi soyut emek ve kentsel dönüşüm arasındaki ilişkiye bakalım. Yapılan pek çok emek çalışma- sında ücretlilerin ev ile iş arasında yolculuk ederken kaybettikleri zamanların giderek uzadığına dikkat çekilmektedir. Marksist iktisatçı Neil Smith, Brezilya’nın Sao-Paolo kentinde ücretlilerin çoğunun iş ve ev arasında, yolda geçen zamanlarının günde 7 saate ulaştığını, Zibabwe’nin başkenti Harrare’de de bu sürenin 6 saat civarında olduğunu belirtmektedir [1]. Bu listeye İstanbul’u da ekleyebiliriz kuşkusuz. İs- tanbul özelinde önce, ’lı yıllar boyunca sermayenin mekânsal işbölümü yaşanmıştır. Bu bağlamda, eskiden Levent, Sanayi, Esentepe funduszeue.info kurulu metal, ilaç ve gıda fabrikaları3 ’larda Çorlu, Çerkez- köy ve Silivri’ye doğru taşınmış fakat bu fabrikalarda çalışan emekçilerin konutları Gültepe, Çeliktepe, Okmeydanı, Kuştepe, Çağlayan başta olmak üzere eski yerlerinde kalmaya devam etmiştir. İşyerleri ve evler arasındaki mesafelerin bu denli uzaklaşması, çalışanların yolda kaybettikleri zamanların pek çok durumda 3 - 4 saate ulaşmasına yol açmıştır. Yolda geçirilen sürelerin uzun olması hiç kuşku yok ki, emek gücünün üretkenliğini olumsuz yönde etkileyecek bir durumdur. Her gün 3 - 4 saat boyunca toplu 2 Bütün metaların değeri o metaların yeniden üreimi için ortalama olarak gerekli TOPLUMSAL EMEK ZA- MANLARI taraından belirlenir 3 Bu fabrikalardan bazıları: Roche İlaç, Squipp İlaç, Eczacıbaşı İlaç, Mustafa Nevzat İlaç, Gripin-Aspirin, Me- tal Kapak, Arı Bisküvi, Tekfen ampul, Bomoni Bira, Mecidiyeköy Likör Fabrikası vd… TEKNİK GÜÇ

“Yüreğimizdeki insan sevgisini ve yurtseverliği, baskı ve zulüm yöntemlerinin söküp atamayacağı- nın bilinci içinde, bilimi ve tekniği emperyalizmin ve sömürgenlerin değil, emekçi halkımızın hizmeti- ne sunmak için her çabayı güçlendirerek sürdürme yolunda inançlı ve kararlıyız” ( Teoman Öztürk’ün TMMOB Genel Kurulu Konuşmasından, 24 Mayıs ) “Biz mühendisler için tek yol, kim için ve ne için çalıştığını bilerek, emekçi halkın yararına üretim yap- ma olanakları yaratmaktır” ( Harun Karadeniz ) Türkiye’de de dünyada olduğu gibi 68’li yıllarda yükselişe geçen işçi sınıfı mücadelesi etkisini “beyaz yakalılar” olarak adlandırılan mühendisler, mimarlar ve şehir plancıları arasında da göstermiştir. Özel- likle bu etki afı ile birlikte serbest kalan devrimci özneler üniversitelerine ve meslek alanlarına dönmesi ile odalar ve bağlı yayınlarında daha açık bir şekilde görülmeye başlamıştır. İşçi sınıfı ile ara- sına perde olarak dikilen ayrı mesleki örgütlenme modelleri tartışılmaya, alternatileri ise denenmeye başlamıştır. İlk başlarda bu minvalde sermayedarların çıkarlarını koruyan bir politikayla alana dair söylemler geliştiren odalar, yılıyla beraber Türkiye Devrimci Hareketi’nin de yükselişiyle TMMOB’de dev- rimci rotaya girmiştir. Sınıfsal konumunu işçi sınıfı ile bağdaştırmış ve eylemsellik dönemine geçmiştir. Öyle ki, günümüzde mühendis ve mimarların dayanışma günü olarak tarihe geçen 19 Eylül ’da ülke genelinde mühendis ve mimarlar 1 günlük iş bırakma eylemi gerçekleştirmişlerdir. Böyle bir rüzgârın estiği bir döneme kadar oda haberleri ve kendi meslek grubunun sorunları ile ilgili yayın hayatına de- vam eden İnşaat Mühendisleri Odası’na ait Teknik Güç bülteni, Zeki Erginbay’ın yazı işleri müdürlü- ğüne gelmesi ile işçi sınıfının rotasına girmiş ve İMO’yu aşan tüm mühendis, mimar ve şehir plancı- larını kapsayan ve toplum ile bağını sağlamlaştıran bir yola girmiştir. Teknik Güç özelinde bu süreç, Zeki Erginbay’ın 23 Ocak günü Şişli - Osmanbey’de çalıştığı İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi’nden çıkışında güpegündüz kaçırılması ve 12 gün sonra, yani 5 Şubat günü Şile yolu üze- rinde cesedinin bulunması ile hemen hemen son bulmuştur. Günümüze geldiğimizde, mesleğimize ve örgütlülüğümüze olan saldırıların yoğunlaştığı, işçi sınıfı ile aramızdaki bağın bilinçlerde silikleştiği fakat hayatın içinde çalışma koşulları ile birlikte giderek kendini dayattığı, toplumun tüm kesimlerinde olduğu gibi örgütlülüğün zayıladığı bir süreçten geç- mekteyiz. Mühendislik - Mimarlık fakülteleri ülkemizde yaklaşık mezun vermekte ve mezunların ise 8 kaynağı değiştir]

Dali'nin kültürel önemi, özellikle avcılık mesleğinin devam ettiği kırsal alanlarda olmak üzere bölgedeki halklar arasındaki devam etmektedir. yılında yapılan bir araştırmada, genç veya eğitimli nüfusun çoğunlukla Dali'yi mitolojik bir figür olarak kabul ettiği, birçok yaşlı avcının ise halen daha Dali'yi gerçek bir figür olarak düşündüğü gözlemlenmiştir. Dali'ye inanan insanlar tarafından araştırmacılara, tanıdıkları avcıların Dali ile karşılaşıp yaralanmasını ya da delirmesini içeren hikâyeler anlatmıştır.

Modern çağda, Dali'ye ithaf edilen eponimler ve edebi göndermeler, Dali'nin kültürel anlatımının devam ettiğini gösterir. Venüs'teki Dali Chasma ve Tkaşi-mapa Chasma, Dali ve Dali'nin Megrel eşdeğeri Tkaşi-Mapa'nın ardından isimlendirilmiştir.[][] Gürcistan'da keşfedilen soyu tükenmiş bir keçi türünün (capra dalii) fosili, Dali'nin ardından adlandırılmıştır.C. dalii fosilinin parçaları, ilk olarak yılında Dmanisi arkeolojik sit alanına yerleştirildi. Fosildeki türün, Batı Kafkas dağ keçisi (capra caucasica) ile ilişkili olduğu düşünülmektedir.

Dali de dahil olmak üzere Gürcü folklorundan sayısız figür Gürcü romancı Konstantine Gamsakhurdia'nın tarihli Stealing the Moon adlı romanında yer almaktadıfunduszeue.info Robakidze'nin yazdığı ve 'de yayımlanan Megi - Ein georgisches Mädchen adlı romanda Dali figürüne, İvlite karakteriyle yer vermiştir. Robakidze, romanda efsanevi Midia figürünün karakteristik özelliklerine sahip gerçekçi bir kadını sunmayı amaçladığını belirtmiştir.[] yılında kazara ölen Svan dağcı Miheil Hergiani'ye ithafen yazılan iki şiirde, dağcının ölümünün yasını tutan Dali'ye gönderme yapılmaktadır.[]

'da, Lentehi kentindeki ana meydana yapılması planlanan çeşme projesinin tasarımından Dali figürü kaldırıldı. Tsageri ve Lentekhi kentlerinin Gürcü Ortodoks cemaatinden Piskopos Stephan, tanrıça figürünün putperestlikle bağdaştırılmasını şiddetle eleştirdi, buna karşın belediye başkanı Badri Liparteliani, bu değişiklikle çeşmenin verimliliğinin ve görsel çekiciliğinin arttırılmasının amaçlandığını belirtti.[][]

yılında düzenlenmeye başlanan Svaneti Uluslararası Film Festivali'nde 1. olan kısa filme "Tanrıça Dali Ödülü" verilmektedir.[][]

Ayrıca bakınız[değiştir 27 alaycı yaklaşımlar ve karşı propaganda, kuşkusuz ki, bu çalışmamıza da yönelecektir. Ancak şundan eminiz ki, ön gördüğümüz tarihin akışını değiştirmeye yetmeyecektir. Kapitalist iş bölümü; günümüz toplum hayatında ekonomi, siyaset, sanat ve kültür gibi alanların yanı sıra eğitim alanında da yabancılaşmaya yol açmaktadır. Kapitalizmin genç nesilleri mahkum ettiği eğitim sistemi, tıpkı emeği mahkum ettiği kapitalist iş bölümü süreci gibi yürütülmektedir. Tek yönlü iş bölümü ile değer ürettikçe fakirleşen ve sefilleşen emek; günümüz eğitim kurumlarında genç nesillerin açlık oyununa [2] benzer bir rekabetin içine sürüklenmesi ve tek bir uzmanlık alanı içinde tüm yetenek- lerinin köreltilmesi ile gerçekleşmektedir. Kapitalizmin yarattığı bu koşullar emeğin kendini çok yönlü ve bir bütün halinde geliştirmesine engel olur. Günümüzde bir zorunluluk değil, bir ihtiyaç olarak görülen «uzmanlaşmış insan» aslında diğer tüm yetenekleri körelmiş, içinde bulunduğu üretimin bütününden bihaber ve tek yönlü bir insandır. Tüm canlılar gibi çok yönlü olarak dünyaya gelen insan bu eğitim sisteminden geçirilerek vahşice sakat ve aciz bırakılmaktadır. Hâlbuki birden fazla yetenek ve beceriye ihtiyaç duymayan bir faaliyet konusu yoktur ve insanın üretebilmesi için tek yeteneğini geliştirerek geriye kalan tüm yeteneklerini köreltmesi gerekmez. Toplum ihtiyaçlarını ve genel üretimi düzenleyebilecek kapasiteye sahiptir. Çok yönlü ve bütünsel olarak gelişmiş insan düşünden Marx şu şekilde bahsetmektedir: « – oysa herkesin bir başka işe meydan vermeyen bir faaliyet alanının içine hapsolmadığı, herkesin hoşuna giden faaliyet dalında kendini geliştirebildiği komünist toplumda, toplum genel üretimi düzen- ler, bu da, benim için, bugün bu işi, yarın başka bir işi yapmak, canımın istediğince, hiçbir zaman avcı, balıkçı ya da eleştirici olmak durumunda kalmadan sabahleyin avlanmak, öğleden sonra balık tutmak, akşam hayvan yetiştiriciliği yapmak, yemekten sonra eleştiri yapmak olanağını yaratır.» [3] Bunun için ihtiyaç duyulan «çok yönlü insan» modelinin inşası politeknik eğitim ile gerçekleştirile- bilmektedir. Komünist talim terbiyenin bir bileşeni olarak politeknik eğitim Orta öğretim kurumlarında uygulanan politeknik eğitim metodu ile Sovyetler, öğrencilerin kişiliklerinde çok yönlü bir gelişimi, mi, materyalist bakış açısı ile komünist ahlakın telkinini, dünya ba- rışı ve tüm halkların kardeşliği için çabalayan bir toplumun inşasında aktif rol oynayacak bireylerin yetiştirilmesini hedeliyordu. Bu hedefe ulaşmanın yolu entelektüel, üretken ve çok yönlü niteliğe sahip estetik, beden ve zihin eğitimi olarak tayin edilmişti [4]. Bu eğitim devrimi ile genel, politeknik ve mesleki eğitimler arasındaki sınırlar Sovyet Rejimi›nin ön gördüğü şekilde çizilmiş oldu. Kısaca genel, politeknik ve mesleki eğitimi tasvir etmeye çalışalım: Genel eğitim Genel eğitimin amacı, günümüz eğitim sisteminin ilköğretim olarak tabir ettiğimiz aşamasında ol- duğu gibi düşünsel kazanımlar ve pratik yeteneklerle birlikte doğa, insan, toplum ve felsefe konusunda temel bilgilerin sağlanmasıdır. Genel eğitim genç bireylerin gelecekteki mesleğinden bağımsız olarak kurgulanır, hayatlarında bir bilimsel bakışın temelini oluşturur ve bilişsel güçleri ile yeteneklerini geliş- tirmeye yardımcı olur. Sovyet eğitim sisteminde genel eğitim ilkokul seviyesini oluşturuyordu ve orta öğretimde uygulanacak olan politeknik eğitim için bir başlangıç oluşturuyordu. Eğitimin bu aşaması sosyal bilimler, fen ve matematik eğitimini kapsıyordu. Sosyal bilimler başlığı altında öğrenci kendi ana dilinde edebiyat, antik çağ, orta çağ, modern çağ ve günümüz tarihi, SSCB’nin inşası, coğrafya, müzik, şan ve güzel sanatlar eğitimi alıyordu. Fen ve mate- matik başlığı altında ise, öğrenci teorik ve pratik olarak temel matematik (aritmetik, cebir, geometri, tri- 28

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası

© 2024 Toko Cleax. Seluruh hak cipta.