veli toplantısı ne zaman yapılır / Veli toplantısında öğretmen nasıl davranmalı?

Veli Toplantısı Ne Zaman Yapılır

veli toplantısı ne zaman yapılır

Hafta sonu veli toplantısı yapılır mı, yasal mı?

Öğretmenler dönemde en az 1 kere olmak üzere veli toplantıları düzenlemektedir. Öğrencilerin not ve davranış konusundaki son durumu öğrencilerin velilerine anlatan öğretmenler söz konusu veli toplantılarını bazen hafta içi, bazen de hafta sonu düzenlemektedir. Bu durum velilerin müsaitlik durumuna göre değişmektedir. Bir çok kişi ise ‘’Hafta sonu veli toplantısı yapılır mı, yasal mı?’’ sorusunun yanıtını öğrenmek için internet üzerinden araştırma yapıyor.

Hafta sonu veli toplantısı yapılır mı, yasal mı?

Bir çok okul yönetimi veli toplantılarını velilerin iş hayatlarından dolayı hafta sonunda gerçekleştirmektedir. Eğitim öğretim yılının başında ve sonunda yapılan veli toplantılarının hafta sonunda yapılmasının kanuni açıdan bir sakınca taşıyıp taşımadığı merak edilmektedir.

Hafta sonu veli toplantısı

Hafta sonu veli toplantısı yapılmasında herhangi bir sakınca yoktur. Hafta sonu ve hafta içi saat ’den sonraki toplantılara katılım zorunlu değildir. Bu saatler dışında yapılan toplantılara katılmayan öğretmenler için cezai yaptırım uygulanamaz. Çünkü bu saatler öğretmenlerin mesai saatlerinin dışında kalmaktadır.

VELİ TOPLANTISI YARKEN SINIF ÖĞRETMENİNİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Okul rehberlik hizmetlerinin etkili ve verimli yürütülmesi, velilerin okulla iletişimlerinin yoğunluğu ve niteliği yönünde orantılıdır. Özellikler sınıf öğretmenlerinin bu konuda oldukça duyarlı olması gerekmektedir. Bu amaçla sınıf veli toplantılarında, sınıf  öğretmenlerinin velilerle iletişimlerinde dikkat etmeleri gereken önemli konular ve yapacakları rehberlikle ilgili değerlendirmeler:

1- Velilerle görüşme yapılırken, veli ile ilgili her türlü ön yargıdan uzak olunmalı, subjektif değerlendirmelere girilmemelidir. Sadece eğitim öğretim düşünülerek tavır alınması ve kararlı bir görünüm sergilenmesi iletişimin olumlu ve sağlıklı yürütülmesi açısından önemlidir.

2- Özellikle davranış ve uyum sorunu olan öğrenci velileri ile görüşürken; öğrencinin durumundan dolayı suçlayıcı, küçümseyici ve önemsenmez bir tavır takınılmaması uygundur. Veli zaten bu konu ile ilgili olarak belli bir rahatsızlıkla okula gelmiştir, bir de böyle bir yaklaşım sergilenirse okulu ziyaret sıklığı daha da azalacaktır. Bunun yerine daha olumlu ve veliyi rencide etmeden sorunun çözümünde velinin de bizzat katılımını da sağlanacağı yöntemlerin değerlendirilmesi veliyi ve öğrenciyi kazanmak açısından önemlidir. Yine bu velilerle görüşürken öğrenciye taraflı ve olumlu yaklaşılması halinde, velinin de çözüme katkı sağlaması daha olasıdır.

3- Veli ile görüşürken sadece görüşülen velinin dikkatle dinlenmesi daha uygundur. Diğer velilerle de iletişim halinde olduğumuzda dinlediğiniz velide dinlemediğiniz kanısı uyanabilir. Bu olay hem velinin size karşı olan güveninin sarsılmasına neden olur hem de dikkatle dinlemediğimiz için durumu anlatmakta güçlük çekmemizi sağlar. Veli dinlendiğini, önemsendiğini ve anlaşıldığını hissettiği oranda olumlu katkısı daha çok olacaktır.

4- Devam ve devamsızlık ile ilgili konularda, öğrencinin okuldan uzaklaşacağı oranda derslere ilgisinin azalacağı ve motivasyonunun kalmayacağı ifade edilmelidir. Yine öğrenci okul veya evde değilse anne-babanın tasvip etmediği atari, kafeterya, kahvehane veya sinema gibi yerlerde olacaktır. Bu da öğrenciyi her yönden etkileyecek olumsuz arkadaş çevresi için birebir imkan sağlayacaktır. Bu sorunlar dile getirilerek okula gelemiyorlarsa bile en azından telefonla bilgi almaları ve bu konunun takibini yapmaları istenmelidir. Havaların ısınması ile beraber bu sorunun daha da önem kazanacağı ifade edilmelidir.

5- Başarısızlık ve dersleri ile ilgili konularda, başarısızlığın aile içinde utanç verici bir durum değil, çaba gösterilince aşılacak bir engel olduğu belirtilmeli ve öğrenciye veli tarafından böyle yansıtılmalıdır. Veliye, özellikle zihinsel düzeydeki bilgi ile ilgili hataların ahlaki hatalarla aynı değerlendirilmemesi yönünde yönlendirilme yapılmalıdır. Yine öğrencinin başkası ile (kardeş, komşu çocuğu ile) karşılaştırılması inatlaşma ve motivasyon eksilmesine neden olabilir. Bunun yerine, öğrenci, veli tarafından birey olarak kendi performansı ile değerlendirilmelidir. Veli, başarısızlığı ve derslerle ilgisizliği nedenlerini ortay çıkararak, problemin çözümüne öğrencinin katılımını sağlayarak; dayatma mantığı yerine kabul görme ve ortak olma çerçevesinde değerlendirmelidir. Ders ve başarı konularında anne-baba ortak hareket etmeli ve tutarlı davranmalıdır. Yine velilerin okulla sıkı iletişimleri başarı konusunda, öğrenci izlenildiği ve ilgilenildiği izlenimi ile birlikte derslere ilgiyi de getirir. Evdeki geçen zamanın planlanması ders, boş zaman ve ev aktivitelerinin olumlu düzeyde değerlendirilmesini, öğrencinin programlı olmasını sağlar. Haftalık plan hazırlanmalı, veli ve öğrenci yönlendirilmelidir. Bu konularda yapılacak bilgilendirme velilerin aydınlatılması açısından önemlidir.

6- Öğrencinin evde ilgi ve yetenekleri doğrultusunda uğraşıları varsa desteklenmesinin gerekliliği velilere belirtilmelidir. Genel eğilim olarak velilerimizin ortak şikayeti ders dışı faaliyetlerle (sporla, kuşla vb.) çok zaman harcandığıdır. Bu noktada ders çalışmak kadar bu uğraşıların da öğrenci için ihtiyaç olduğu belirtilmelidir. Ergenlik döneminin en belirgin özelliklerinden birisi de yoğun bir enerji bulunmasıdır. Sadece ders çalışarak bunu harcamak mümkün değildir. Ailenin kontrolü dahilinde böyle faaliyetler hem derse karşı bezginliği ortadan kaldırır hem de gencin ailesine karşı sevgi, saygı ve güveni pekiştirir. Ailenin bu konuya da duyarlı olması doğrultusunda dikkati çekilmelidir.

7- Bu dönemde ergenliğin duygusal ve fiziksel değişimleri ile gençte duygusal çalkantılar yaşanabilir. Anlayış, hoşgörü ve sevgi ile bu dönemi en az sıkıntı ile aşması sağlanmalıdır. Anne-baba genellikle problemlerin kaynağı olarak görünen davranışları değerlendirdiğinden yanılgıya düşebilir. Bu nedenle gençle arasında çatışma olabilir. Veli, gençle oturup sorunlarını açıklıkla konuşmalı ve duygusal açıdan paylaşım yaşanmalıdır. Gençleri anlamaya yönelik, duygu ve düşüncelerine değer verildiği ifade edilmelidir. Açıklıkla kendisini sevdiklerini söylemelidirler. Gençlerin ve çocukların beklentisi bu yöndedir.

8- Kötü alışkanlığı olduğu düşünülen öğrencilerin velileriyle görüşürken daha dikkatli davranılmalıdır. Veli bu konuyu bilmeyebilir. Bundan dolayı öğrenciyi cezalandırma yoluna gidebilir. Bu durum karşısında genç, velinin karşısına alınarak ve rencide edilmeden arkadaş çevresinin değiştirilmesi gerekmektedir. Bu da oldukça güç ama seviyeli ve ısrarlı olunduğunda başarılacak bir durumdur. Yanlış arkadaşların da bulundu ortamı sosyal açıdan aratmayacak yeni bir uğraşı ve zaman verilmesi gerekmektedir. Veliye bu konuda hassasiyetle yaklaşılması, konu ile ilgili düşüncelerinin alınması uygun olacaktır.

Anasayfa > HABERLER > OKUL-AİLE BİRLİĞİ VE VELİ TOPLANTILARI MESAİ SAATLERİ DIŞINDA YAPILAMAZ

OKUL-AİLE BİRLİĞİ VE VELİ TOPLANTILARI MESAİ SAATLERİ DIŞINDA YAPILAMAZ

 

İlgili mevzuatına göre, yarıyıl ve yaz tatillerinde, cumartesi ve pazar günleri ile mesai günleri saat 'den sonra başlayan saatlerde eğitim öğretimi aksatmamak adına yapılan okul aile birliği ve veli toplantılarına öğretmenlerin ve personelin resen katılmaya zorlanması,

 

Konusu eğitim ve öğretim olmayan her türlü toplantı ve faaliyetlere de mesai saatleri içerisinde olsa bile öğretmenlerin ve personelin resen katılmaya zorlanması yasal ve hukuki değildir. Bu toplantı ve faaliyetlere katılımda gönüllülük esas alınır.

Şöyle ki;

 

  tarihli ve  sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Sayılı Devlet Memurları Kanununun "Çalışma Saatleri" başlıklı maddesindeki; "Memurların haftalık çalışma süresi genel olarak 40 saattir.

Bu süre Cumartesi ve Pazar günleri tatil olmak üzere düzenlenir. Ancak özel kanunlarla yahut bu kanuna veya özel kanunlara dayanılarak çıkarılacak tüzük ve yönetmeliklerle, kurumların ve hizmetlerin özellikleri dikkate alınmak suretiyle farklı çalışma süreleri tespit olunabilir.

Bakanlar Kurulu, yurt dışı kuruluşlarda hizmetin gerektirdiği hallerde, hafta tatilini Cumartesi ve Pazardan başka günler olarak tespit edebilir." hükümleri ile memurların çalışma saatleri tespit edilmiştir.

Sayılı Devlet Memurları Kanununun "Günlük Çalışma Saatlerinin Tespiti" başlıklı maddesindeki; "Günlük çalışmanın başlama ve bitme saatleri ile öğle dinlenme süresi, bölgelerin ve hizmetin özelliklerine göre merkezde Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca, illerde valiler tarafından tespit olunur." hükümleri ile de Günlük Çalışma Saatlerinin illerde valiler tarafından tespit edileceği hüküm altına alınmıştır.

Sayılı Devlet Memurları Kanununun "Yıllık izinlerin kullanılışı" başlıklı maddesindeki; "Yıllık izinler, amirin uygun bulacağı zamanlarda, toptan veya ihtiyaca göre kısım kısım kullanılabilir. Birbirini izleyen iki yılın izni bir arada verilebilir. Cari yıl ile bir önceki yıl hariç, önceki yıllara ait kullanılmayan izin hakları düşer.

Öğretmenler yaz tatili ile dinlenme tatillerinde izinli sayılırlar. Bunlara, hastalık ve diğer mazeret izinleri dışında, ayrıca yıllık izin verilmez.

Hizmetleri sırasında radyoaktif ışınlarla çalışan personele, her yıl yıllık izinlerine ilaveten bir aylık sağlık izni verilir." hükümleri ile de öğretmenlerin yaz tatili ile dinlenme tatillerinde izinli sayıldıkları hüküm altına alınmıştır.

tarih ve Sayılı Resmi Gazetede Yayımlanan Sayılı Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Yüksek ve Orta Dereceli Okullar Öğretmenleri İle İlkokul Öğretmenlerinin Haftalık Ders Saatleri İle Ek Ders Ücretleri Hakkında Kanunu ile ise öğretmenlerin çalışma saatleri düzenlenmiş ve Kanunun açıklaması olan tarih ve Sayılı Resmi Gazetede Yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Ve Öğretmenlerinin Ders Ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar'ın "Aylık karşılığı ders görevi" başlıklı 5. maddesi ve "Ek ders görevi" başlıklı 6. Maddesi ve diğer maddeler ile girilecek dersler belirlenmiştir.

tarih ve Sayılı Resmi Gazetede Yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Ve Öğretmenlerinin Ders Ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar'ın "Tanımlar" başlıklı 4. maddesinde;"(1) Bu Kararda geçen;

b) Aylık karşılığı ders görevi: Aylık karşılığında okutulmak zorunda olunan dersleri,

f) Ek ders görevi: Aylık karşılığı ders görevi dışında ek ders ücreti karşılığında okutulan dersleri,

g) Gündüz öğretimi dışında kalan öğretim: Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında yarıyıl ve yaz tatilleri ile cumartesi ve pazar günleri yapılan yüz yüze eğitim ile diğer günlerde saat 'den sonra başlayan yüz yüze eğitimi,

k) Tam gün tam yıl eğitim: Mesleki ve teknik örgün ve yaygın eğitim kurumlarının fiziki kapasitelerinden azami derecede yararlanılması amacıyla hafta sonu, yarıyıl ve yaz tatilleri de dahil olmak üzere saatleri arasında fiilen yapılan eğitim ve öğretimi, ifade eder." hükümleri bulunmaktadır.

Yukarıda sıralanan Aylık Karşılığı Ders Görevi, Ek Ders Görevi, Gündüz Öğretimi Dışında Kalan Öğretim ve Tam Gün Tam Yıl Eğitim tanımlarından hareketle Gündüz öğretimi dışında kalan öğretimin cumartesi ve pazar günleri yapılan yüz yüze eğitim ile diğer günlerde saat 'den sonra başlayan yüz yüze eğitimi kapsadığı anlaşılmaktadır.

Sayılı Devlet Memurları Kanununun "Ders ve konferans ücretleri" başlıklı maddesi 1. fıkrasında; "Bu Kanunun 89 uncu maddesine göre kendilerine ders görevi verilenlere, ders saati başına gündüz öğretimi için , örgün ve yaygın eğitim kurumlarında yarıyıl ve yaz tatillerinde, cumartesi ve pazar günleri ile saat 'den sonra başlayan öğretim faaliyetleri için gösterge rakamının bu Kanuna göre belirlenen aylık katsayısı ile çarpımından oluşan miktar üzerinden ek ders ücreti ödenir." hükümleri bulunmaktadır.

Bu hükümlere göre de örgün ve yaygın eğitim kurumlarında yarıyıl ve yaz tatillerinde, cumartesi ve pazar günleri ile saat 'den sonra başlayan öğretim faaliyetleri için gösterge rakamının Kanuna göre belirlenen aylık katsayısı ile çarpımından oluşan miktar üzerinden ek ders ücreti ödenmektedir.

Kısacası örgün ve yaygın eğitim kurumlarında yarıyıl ve yaz tatillerinde, cumartesi ve pazar günleri ile saat 'den sonra başlayan öğretim faaliyetleri için ek ders ücreti ödeneceği Sayılı Devlet Memurları Kanun'unun "Ders ve konferans ücretleri" başlıklı maddesi 1. fıkrasında belirtilmektedir.

Tarihli ve Sayılı Resmi Gazete'de Yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Okul-Aile Birliği Yönetmeliğin "Genel kurul" başlıklı 9. maddesinde;"(1) Genel kurul, birliğin üyelerinden meydana gelir. Genel kurul, birlik yönetim kurulunun davetiyle her yıl en geç Ekim ayının sonuna kadar; yeni açılan okullarda ise okul müdürünün daveti üzerine okulun açıldığı tarihten itibaren en geç iki ay içinde okulda toplanır.

(2) Genel kurul, katılan üyelerle toplanır ve bunların çoğunluğu ile karar alır. Ancak toplantı yeter sayısı, yönetim ve denetleme kurullarının asıl ve yedek üye sayısının dört katından, öğrenci mevcudu yüzün altında olan okullarda ise yönetim ve denetleme kurullarının asıl ve yedek üye sayısının iki katından az olamaz. Genel kurulun toplanamaması durumunda, en geç otuz gün içinde çoğunluk aranmaksızın toplantı yapılır ve kararlar katılanların çoğunluğu ile alınır.

(3) Genel kurul toplantılarının yeri, zamanı ve gündemi en az onbeş gün önceden üyelere elden yazılı olarak bildirilir, okul ilan panosu ile okulun internet sayfasında duyurulur.

(4) Genel kurul, gündem maddelerini sırası ile görüşür. Gündem maddelerine ekleme ve çıkarma yapılarak değiştirilmesinde oy çokluğu aranır.

(5) Okul öğrenci kurulu/okul öğrenci meclisi/onur kurulu başkanları ile her sınıf seviyesinden seçilen birer temsilci öğrenci, genel kurula gözlemci olarak katılabilir.

(6) Olağanüstü genel kurul; yönetim kurulu, okul müdürü ve 14 üncü maddenin beşinci fıkrasında yazılı hâllerde denetleme kurulunun çağrısı veya birlik üyelerinin %10'unun yazılı başvurusu üzerine okul müdürünün çağrısı ile yapılır. Toplantı yeter sayısı, yönetim ve denetleme kurullarının asıl ve yedek üye sayısının dört katından; öğrenci mevcudu yüzün altında olan okullarda ise yönetim ve denetleme kurullarının asıl ve yedek üye sayısının iki katından az olamaz. Olağanüstü genel kurul toplantısının yeri, zamanı ve gündemi en az onbeş gün önceden üyelere elden yazılı olarak bildirilir, okul ilan panosu ile okulun internet sayfasında duyurulur. Gündeme bağlılık ilkesi geçerlidir. Kararlar katılanların çoğunluğu ile alınır."hükümleri bulunmaktadır.

 

Dolayısıyla, Okul Öncesi Eğitim, İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında;

Yukarıdaki mevzuat hükümlerine göre;Yarıyıl ve yaz tatillerinde, cumartesi ve pazar günleri ile mesai günleri saat 'den sonra başlayan saatlerde eğitim öğretimi aksatmamak adına yapılan okul aile birliği ve veli toplantılarına öğretmenler ve personel resen katılmaya zorlanamaz.

Konusu eğitim ve öğretim olmayan her türlü toplantı ve faaliyetlere de mesai saatleri içerisinde olsa bile öğretmenler ve personel resen katılmaya zorlanamaz. Bu toplantı ve faaliyetlere katılımda gönüllülük esas alınır.

Bu tür toplantı ve faaliyetler mesai saatleri içerisinde genellikle ters devre olacak şekilde planlanmalıdır. Bu mümkün değilse izin alınarak; yarım gün öğretim yapılarak kalan zamanda veya tam gün tatil yapılarak toplantı gerçekleştirilir.

ANAYASAMIZDA ANGARYA YASAKTIR

Bu durum ayrıca Anayasa'mızın maddesinde yer alan "Hiç kimse zorla çalıştırılamaz. Angarya yasaktır." hükümlerine de aykırılık teşkil edecektir.

ULUSLARARASI SÖZLEŞMELERDE ANGARYA YASAKTIR

 

İLO diğer adıyla Uluslararası Çalışma Örgütü Türkiye'nin imza koyduğu İLO sözleşmeleri veya diğer uluslararası sözleşmeler Anayasası'nın "Milletlerarası Antlaşmaları Uygun Bulma" başlıklı maddesinde yer almaktadır.

Bilindiği üzere Anayasa'da önemli değişiklikler yapılarak kamu görevlilerine sendika hakkı açıkça tanınmış, daha sonra yapılan bir değişiklik ile de Anayasa'nın maddesinin son fıkrasına, tarih ve sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren sayılı yasanın 7. maddesi ile eklenen son cümle uyarınca; "Usulüne göre yürürlüğe konulmuş milletlerarası andlaşmalar kanun hükmündedir. Bunlar hakkında Anayasaya aykırılık iddiası ile Anayasa Mahkemesine başvurulamaz. Usulüne göre yürürlüğe konulmuş temel hak ve özgürlüklere ilişkin milletlerarası andlaşmalarla kanunların aynı konuda farklı hükümler içermesi nedeniyle çıkabilecek uyuşmazlıklarda milletlerarası andlaşma hükümleri esas alınır." hükümleri ile Uluslararası Sözleşmeler iç hukukumuzun bir parçası haline getirilmiştir.

Anayasa'nın maddesi uyarınca iç hukukumuzun bir parçası haline gelen ve bir uyuşmazlık olması halinde yasalardan önce uygulanacak olan temel hak ve özgürlüklere ilişkin uluslararası sözleşmelerin örgütlenme özgürlüğü ve sendikal haklara ilişkin hükümler içerdiği bilinmektedir.

Buna göre; tarih ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İş Sağlığı ve Güvenliği Ve Çalışma Ortamına İlişkin Sayılı Sözleşmesinin 3. maddesi (b) bendindeki; "Bu sözleşmenin amacı bakımından; "b "İşçiler" terimi, kamu çalışanları dâhil olmak üzere istihdam edilen bütün kişileri kapsar." hükümlerince sözleşme metni memurları da kapsamaktadır.

  tarih ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Cebri veya Mecburi Çalıştırmaya İlişkin Sözleşmenin maddesi (b) bendindeki; "Sadece 18'den yukarı ve 45'den aşağı yaşlarda bulunan sağlam yetişkin erkekler cebri veya mecburi çalıştırmaya tabi olabilirler. Bu sözleşmenin 10 uncu maddesinde öngörülen iş türleri hariç, aşağıdaki tedbirler ve şartlar dikkate alınmalıdır.

b-Öğretmenler öğrenciler ve genel olarak idari personelin muaf tutulması;" hükümleri ile memurların cebri ve mecburi çalışmadan muaf tutulacağı kayıt altına alınmıştır.

KANUN, TÜZÜK VE YÖNETMELİK HÜKÜMLERİNE AYKIRI EMİR, YERİNE GETİRİLMEZ

Diğer taraftan Sayılı Devlet Memurları Kanununun "Devlet memurlarının görev ve sorumlulukları" başlıklı maddesinde "?Devlet memuru amirinden aldığı emri, Anayasa, kanun, tüzük ve yönetmelik hükümlerine aykırı görürse, yerine getirmez ve bu aykırılığı o emri verene bildirir. Amir emrinde ısrar eder ve bu emrini yazı ile yenilerse, memur bu emri yapmağa mecburdur. Ancak emrin yerine getirilmesinden doğacak sorumluluk emri verene aittir. Konusu suç teşkil eden emir, hiçbir suretle yerine getirilmez; yerine getiren kimse sorumluluktan kurtulamaz?" hükmü mevcut olup bu hüküm uyarınca yarıyıl ve yaz tatillerinde, cumartesi ve pazar günleri ile mesai günleri saat 'den sonra başlayan saatlerde eğitim öğretimi aksatmamak adına yapılan okul aile birliği ve veli toplantılarına öğretmenlerin ve personelin resen katılmaya zorlanması,

Konusu eğitim ve öğretim olmayan her türlü toplantı ve faaliyetlere de mesai saatleri içerisinde olsa bile öğretmenlerin ve personelin resen katılmaya zorlanması yukarıdaki mevzuat hükümlerine aykırı olup mevzuata aykırı olarak verilen bu görevin yerine getirilme imkânı da bulunmamaktadır.

 

İLGİLİ YARGI KARARLARI

Ayrıca, benzer bir konuda Türk Eğitim-Sen Burdur Şubesi tarafından Burdur İl'inde görev yapan öğretmenlerin her gün saat 'ya kadar görev yerlerinden ayrılmamalarına ilişkin işlemin kaldırılması istemiyle yapılan başvurunun reddine ilişkin işlemin iptali için dava açılmıştır. Isparta İdare Mahkemesinin / E., / K. Sayılı ve tarihli karar ile işlemin iptaline hükmedilmiş olup; kararın gerekçesinde, ilköğretim okulu öğretmenlerinin haftalık çalışma saatleri ile okullardaki günlük ders ve teneffüs sürelerinin mevzuatta ayrıntılı olarak düzenlendiği, bu süreler dışında görev yerinde kalmaya zorlanamayacakları belirtilmiştir.

Ahmet KANDEMİR

Etiketler : OKUL-AİLE BİRLİĞİ VE VELİ TOPLANTILARI MESAİ SAATLERİ DIŞINDA YAPILAMAZ

Yorum Yaz

Kategorinin Diğer Haberleri

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası