22 Aralık ,
Harika bayıldım çok teşekkürler eline emeğine sağlık ???
Anonim cevap yazdı 08 Ekim ,
5. sınıf Türkçe kitabı cevap anahtarı sayesinde bir sürü yanlışımı düzelttim. Nereden buluyorsunuz bu kadar sorunun cevabını valla tebrikler. Çok işime yarıyor bu site.
KarAAnkA01 cevap yazdı
5.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan, boğaç han metni cevapları konusunun bulunduğu 5. sınıf türkçe ders kitabı cevapları konusunu cevapladık. Eksik veya hatalı olabileceğini düşündüğünüz kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirin!
2. Türk kültüründe isim verme geleneği ve Dede Korkut Hikâyeleri hakkında neler öğrendiniz? Anlatınız.
Cevap: Dede Korkut hikayelerinde çocuğa ailesi geçici bir isim verirler daha sonrasında çocuğun yaptığı bir kahramanlıkla ona bir isim verilir ve sürekli o isimle anılırdı. Türk kültüründe isim verme geleneği ezan ile isim verme geleneği uygulanır.
Okuma sırasında aşağıdaki soruların cevaplarını tahmin ediniz.
Sizce boğayı neden meydana getirmiş olabilirler?
Cevap: Boğayla baş edebilecek olan biri varmıdır diye getirmiş olabilirler.
Dirse Han’ın oğlu boğadan kurtulmak için ne yapmış olabilir?
Cevap: Dirse Hanın oğlu boğadan kurtulmak için boğaya karşı dururken bir anda çekilmiş boğayı düşürmüş olabilir.
Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını metinden yola çıkarak tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak tahmininizi kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Kudretli
Tahminim: Güçlü.
Sözlük Anlamı: Güçlü, kuvvetli.
Hunerli
Tahminim: Becerikli.
Sözlük Anlamı: Hüneri olan kimse, becerikli kişi.
Kabile
Tahminim: Aynı soydan topluluk.
Sözlük Anlamı: Boy.
Savulmak
Tahminim: Çekilmek.
Sözlük Anlamı: Bir şeyden korkarak çekinerek uzaklaşmak.
“Boğaç Han” adlı metni olay, yer, şahıs kadrosu ve zaman bakımından inceleyiniz.
Cevap:
Yer: Meydan
Zaman: Geçmiş zaman
Olay: Dirse Hanın boğayı yenmesi ve Dede Korkutun çocuğa isim vermesi.
Şahıs ve Varlık kadrosu: Boğa, deve, Bayındır Han, Oğuz Beyleri, Dirse Hanın oğlu, çocuklar, Dede Korkut.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1) Dirse Han’ın oğlu ve arkadaşları meydanda hangi oyunu oynuyorlardı?
Cevap: Dirse Hanın oğlu ve arkadaşları meydanda aşık oyunu oynuyorlardı.
2) Dirse Han’ın oğlu, boğayı yenmek için ne yapmıştır?
Cevap: Dirse Hanın oğlu boğayı yenmek için alnından ittirirken birden önünden çekilmiştir ve boğa yere düşmüştür.
3) Dirse Han’ın oğluna kim isim vermiştir? Verdiği isim nedir?
Cevap: Dirse Hanın oğluna Dede Korkut isim vermiştir. Verdiği isim Boğaç Handır.
4) Dede Korkut, Dirse Han’dan oğluna neler vermesini istemiştir?
Cevap: Dede Korkut, Dirse Handan beylik, taht, on bin koyun, deve, otağ, cübbe vermesini istemiştir.
5) Okuduğunuz metinde Türklerin hangi gelenekleri yer almaktadır?
Cevap: Okuduğum metinde Türklerin isim verme gelenekleri yer almaktadır.
Okuduğunuz metindeki olayı siz anlatsaydınız nasıl kurgulardınız?
Cevap:
Benim Kahramanlarım: Dede Korkut, Boğa, Boğaç Han ve Boğaç Hanın babası.
Olayın Geçtiği Yer: Kasaba
Olay: Boğaç Han evde otururken arkadaşları ona oyun yaparlar, dışarıda futbol oynayacaklarını söylerler. Boğaç Han dışarıya çıkar ve dışarıda kızgın bir boğa görür. Boğa üstüne doğru gelir arkadaşları onu duvarın arkasından izlerler. Boğaç Han ne yapacağını şaşırır sonra var gücüyle boğaya karşı koyar. Dereye doğru koşmaya başlar. O kadar hızlanırlar ki Boğaç Han birden yön değiştirir. Boğa dereye düşer. Bunu gören Dede Korkut Boğaç Han ismini verir ve Boğaç Hanın babasından oğluna taht ve beylik vermesini ister.
Kırgız Türklerinin Manas Destanı’ndan alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz.
a) Bu paragrafta Kırgız Türklerinin hangi geleneğinden bahsedilmiştir?
Cevap: Bu paragrafta Kırgız Türklerinin isim verme geleneklerinden bahsedilmiştir.
b) Boğaç Han’a isim verilme yöntemiyle Manas’a isim verilme yöntemi aynı mıdır?
Cevap: Boğaç Hana isim verilme yöntemiyle Manasa isim verilme yöntemi aynı değildir. Çünkü Boğaç Handa çocuğa geçici isim konulur bir kahramanlık yapar ise isim verilirdi.
c) Kültürel farkındalık oluşturma amacıyla farklı kültürler hakkında bilgi sahibi olmak neden önemlidir?
Cevap: Kültürler arası etkileşim yaşanır, genel kültürümüz artar.
Kısa çizginin kullanım alanları ve bunlara örnek cümleler verilmiştir. Kısa çizginin kullanım alanlarıyla örnek cümleleri eşleştiriniz.
Cevap:
Türklerde isim verme geleneklerini dikkate alarak kendinize bir isim veriniz. Bu ismin size verilmesine neden olan olayı kurgulayarak bir hikâye yazınız.
Cevap:
ASENA
Türk mitoloji tarihinde çok önemli bir yeri olan Asena isimli bir dişi kurt, eski Türklerin en önemli hükümdarlarından birsinin olduğu Aşina, Zena, Şunnu ve Asen adı verilen bir aile bu kurttan türemiştir.
Aşağıdaki tarihî şahsiyetlerden birini seçiniz. Seçtiğiniz kişiyi tanıtan bir konuşma hazırlayınız.
Cevap:
Nasrettin Hoca
Nasrettin Hoca yılında Eskişehirin Sivrihisar ilçesine bağlı Hortu köyünde dünyaya gelmiştir. Babası Hortu köyünün muhtarıdır. Sivrihisara medrese eğitimi görmüştür fakat babası vefat edince köye dönüp imam olmuştur.
Halkın aşırı sevgisinden dolayı hayatı ve adı değişik olağanüstü söylentilere karışmıştır.
5.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa, Boğaç Han Metni Cevapları içerisinde eksik veya hatalı bir durumla karşılaşmanız durumunda bunu bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
5. Sınıf Türkçe ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 5. Sınıf Türkçe ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzeltilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.
Mustafa Kemal’in Kağnısı metni cevapları ve soruları, Anıttepe Yayıncılık 5. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa (Milli Mücadele ve Atatürk)
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 40 Cevabı
1. “Kurtuluş Savaşı” ifadesi size neler çağrıştırıyor?
2. “Millî Mücadele’de kahramanlık gösteren Türk kadınlarıyla ilgili bulduğunuz görselleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 42 Cevabı
Okuduğunuz şiirde geçen bazı kelimeler ve kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri, anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
a) Üzerinde savaşın sürdüğü bölge.
b) Ölüm veya bir felaketten doğan acı ve bu acıyı belirten davranışlar, matem.
c) İki veya dört tekerlekli, dingili tekerlekle birlikte dönen öküz arabası.
ç) Erdemleri bakımından çok büyük, yüce.
d) Üzgün.
e) Belli kimselerde bulunduğuna inanılan, kıskançlık veya hayranlıkla bakıldığında insanlara, eve, mala mülke hatta cansız nesnelere kötülük verdiğine inanılan uğursuzluk, göz.
f) İşlenmemiş sığır derisinden yapılan ve deliklerine geçirilen şeritle sıkıca bağlanan ayakkabı.
kağnı ()
ulu ()
nazar ()
cephe (a)
yas ()
mahzun ()
çarık ()
Aşağıdaki soruları ”Mustafa Kemal’in Kağnısı” şiirine göre cevaplayınız.
1. Elif, kağnısına hangi ismi vermiştir?
2. Elif, kağnısıyla ne taşımaktadır?
3. Elif, asker içinde hangi özelliği ile nam salmıştır?
4. Kocabaş yere yığıldıktan sonra Elif ne yapmıştır?
5. Şiirde geçen ”İnliyordu dağın ardı, yasla” sözüyle ne anlatılmak isteniyordu? Dağın arkasında ne yaşanmaktadır?
6. Günlük hayatınızdaki sorumluluklarınızı yerine getirirken karşılaştığınız sorunlara nasıl çözümler üretiyorsunuz?
a) Okuduğunuz şiirin size çağrıştırdığı kavramları ve hissettirdiği duyguları yazınız.
b) Yazdığınız bu kavramlardan yola çıkarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.
Şiirin ana duygusu…
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 43 Cevabı
Okuduğunuz şiirin kahramanı kimdir? Bu kahramanın fiziksel ve kişilik özelliklerini şiire göre belirleyerek ilgili yerlere yazınız.
Şiirin kahramanı: Elif Bacıdır.
Fiziksel özellikleri: İridir, kuvvetlidir, elma yanaklıdır, elleri kınalıdır. gözleri üzüm üzümdür.
Kişilik özellikleri: Vatan aşkı ile doludur, azimlidir, vazgeçmez yılmaz biridir.
5. Elifin yerinde siz olsaydınız Kocabaş öldükten sonra ne yapardınız?
Aşağıdaki dizelerde altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını bulunuz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Çabuk giderdi, çok götürürdü Elifçik,
Kınalı ellerinden rüzgâr geçerdi, daim:
Uzak cephelerin acısıydı gıcırtılar,
Nam salmıştı asker içinde.
Bu kez yine herkesten evvel almıştı yükünü,
Kocabaş, çok ihtiyardı, çok zayıftı,
Şiirde geçen “iyceden iyceden” ifadesini günümüz Türkçesinde nasıl söylersiniz? Şair, bu şekilde niçin kullanmış olabilir?
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 44 Cevabı
Şiirden alınmış aşağıdaki dizeleri okuyunuz.
Kınalı ellerinden rüzgâr geçerdi, daim;
Toprak gülümserdi çarıklı ayaklarına.
a) Bu dizelerde insana ait davranışlar gösteren varlıkları ve gösterdikleri bu davranışları yazınız.
İnsana ait davranış gösteren varlıklar: rüzgar, toprak
Gösterdikleri davranışlar: toprağın gülümsemesi, rüzgarın geçmesi
b) Siz de aşağıdaki örnekten yararlanarak cümleler kurunuz.
Güneş, bu sabah bizlere sımsıcak gülümsüyordu.
Kedi şarkı söylercesine miyavlıyordu.
Nergis, zarif bir balerin gibi kollarını uzatmıştı.
Ayın insanlara küstüğü bir zamandayız.
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.
1. Görsellerde dikkatinizi neler çekmiştir?
2. Görsellerle “Mustafa Kemal’in Kağnısı” şiiri arasında nasıl bir ilişki vardır?
3. Görsellerden ve “Mustafa Kemal’in Kağnısı” şiirinden yola çıkarak Kurtuluş Savaşı’nda Türk kadınının fedakârlıklarını ve sorumluluklarım anlatan bir konuşma yapınız.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 45 Cevabı
a) Aşağıdaki dizenin sonunda hangi noktalama işareti kullanılmıştır? Bu işaretin kullanılma sebebi nedir?
Nazar mı değdi göklerden, ne?
b) Aşağıdaki cümleleri noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz. Soru işaretinin kullanım özelliklerini dikkate alarak ilgili açıklamayla eşleştiriniz.
1. Kurtuluş Savaşı’nda Türk kadının payı nedir? (c)
2. Cephedeki asker başını kaldırdı:
— Adınız?
— Erzurumlu Seher. (a)
3. Şerife Bacı (? ) Kurtuluş Savaşı’nda yaşlı kadın ve erkekler ile birlikte İnebolu’da bulunan cephanelerin Ankara’ya götürülmesinde çocuğu ve kağnısıyla yer aldı. (b)
a) Soru bildiren ancak soru eki veya sözü içermeyen cümlelerin sonuna konur.
b) Bilinmeyen, kesin olmayan veya şüpheyle karşılanan yer, tarih vb. durumlar için kullanılır.
c) Soru eki veya sözü
Okuduğunuz “Mustafa Kemal’in Kağnısı” adlı şiiri kendi cümlelerinizle hikâyeleştiriniz.
BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK
1. Atatürk’ün vatan sevgisi ve liderlik özelliklerini yansıtan veciz sözlerini araştırınız.
2. “Millî Mücadele yıllarında yaşamış olsaydınız vatanımızın düşman işgalinden kurtulması için neler yapardmız?” konulu bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızdan önce prova yapmayı unutmayınız.
Vatan için canımızı, kanımızı ,malımızı her şeyimizi hiç tereddüt etmeden vermek feda etmek bizim vatana olan borcumuzdur.
Vatan gibi kutsal hiç bir şey yoktur. Çünkü insanın vatandan daha değerli hiç bir şeyi yoktur. İnsan vatanını bir kez kaybetmeye görsün o zaman anlıyor vatan için ölmenin ne olduğunu.
Türkler yıllarca göçebe yaşadıktan sonra yerleşik hayata geçerek kendilerine bir vatan kurmak istediler. Ancak bir çok kez düşmanları tarafından rahat bırakılmadılar ve yurtlarından ayrılmak zorunda kaldılar. Nihayet ’de Malazgirt alındıktan sonra Anadolu kapılarını açmayı başardılar ve bir daha kapanmamak üzere Anadolu topraklarına yerleştiler. Bugün vatan dediğimiz toprakları bizler nice mücadelelerden sonra aldık.
Bundan sonra da öyle kolay terk etmeye de niyetimiz olmayacaktır.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık 2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45 Mustafa Kemal’in Kağnısı Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası