uludağ üniversitesi okul öncesi öğretmenliği dersleri / Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü kimlere göre bir bölümdür? Nasıl özellikler gerektirir? | Anlatsın

Uludağ Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Dersleri

uludağ üniversitesi okul öncesi öğretmenliği dersleri

Okul Öncesi Öğretmenliği

Genel Tanıtım

1

Programın Kısa Geçmişi

Temelleri, 1982 yılında kurulmuş olan Eğitim Yüksek Okulu´na kadar uzanmaktadır. Temel Eğitim Bölümü içinde; Okul Öncesi Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği olmak üzere 2 ana bilim dalı bulunmaktadır. Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı 1 profesör, 3 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi, 3 araştırma görevlisi ve 1 proje asistanı ile eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır.
Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye´deki okul öncesi öğretmeni gereksinimini karşılamak amacıyla açılmış bir programdır. 1998–1999 Akademik yılından başlayarak öğrenci kabul eden bu programda, öğrencilere alan eğitimi ve öğretmenlik mesleği bilgi ve becerilerini kapsayan dört yıllık bir lisans eğitimi verilmektedir. Öğrencilerimiz, Öğretmenlik Uygulaması 1 ve 2 dersleri kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı bağımsız anaokullarında staj görmektedir.
2011-2012 Eğitim-Öğretim yılından itibaren II. Öğretime de öğrenci alınmaya başlanmıştır.

Bu bölüm, yükseköğretimde Okul Öncesi Eğitimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Okul Öncesi Eğitimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.

Lisans

4

Kabul ve Kayıt Koşulları

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Yükseköğretim Kurumları Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.

5

Önceki Öğrenmenin Tanınması

“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.

6

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Okul Öncesi Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.

Programın temel amacı, okul öncesi eğitimin yerini ve önemini vurgulamak, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına ve niteliğinin artırılmasına katkıda bulunabilecek yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni yetiştirmektir.
Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı, okul öncesi öğretmeni yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Programda, zorunlu alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadır. Programda, çağdaş eğitim öğretim teknikleri kullanılarak; yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni adayları yetiştirilmektedir. Bu ana bilim dalından mezun olanlar, öğretmenlik mesleğinin yanısıra çocuk eğitimiyle ilgili çeşitli kuruluşlarda çalışabilme olanağı bulabilmektedirler.
Hedefler:
1. Atatürk İlke ve devrimlerine içtenlikle bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, hoşgörülü, adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlılığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, iletişim becerileri gelişmiş, kendisi ve çevresi ile barışık, yapıcı, yaratıcı, seçkin öğretmenler yetiştirmek,
2. Akademik kadrosu güçlü, fiziki alt yapısı tamamlanmış, ulusal ve uluslar arası düzeyde etkin bir ana bilim dalı haline gelmek,
3. Mesleki bilgilerin dönemin ihtiyaçlarına göre sürekli güncelleştirildiği bir eğitim ve öğretim ortamı oluşturmak,
4. Okul Öncesi alanlarında temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapmak ve bilimsel etkinlikler düzenlemek.

8

Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı

1. Okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2. Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler.
3. Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4. Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
5. Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır.
6. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
7. Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.
8. Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
9. Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
10. Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
11. Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda ve genel kültür konularında hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12. Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
13. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
BECERİBilişsel - Uygulamalı
  • Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler.
  • Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
  • Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
BİLGİKuramsal - Uygulamalı
  • Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
  • Okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
  • Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.
  • Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
YETKİNLİKAlana Özgü Yetkinlik
  • Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler.
  • Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Öğrenme Yetkinliği
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda ve genel kültür konularında hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.
BECERİBilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.1,22
Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1,2
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 1,24
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.1,2
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.1,2
Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır. 1,24
Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler. 1,25
Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. 1,2
Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1,22
Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 1,22
Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler. 1,22,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
BİLGİKuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 1
Okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 11,2
Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır. 1
Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler. 1
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.1
Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler. 1
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.1
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 1
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.15
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır. 11,2
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
YETKİNLİKAlana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 1,2
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.6
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler. 1,2,3
Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. 1,2,31
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.1,2,3
Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1,2,31,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.1,2,3,4,52,4,5
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.1,2,3,4,5
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.1,2,3,4,5
Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2,3,4,52,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler. 1,2,3
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 1,2,3
Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1,2,31
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.4
Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda ve genel kültür konularında hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 1,2,33
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.

9

Mezunların İstihdam Profilleri

Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında okul öncesi öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Okul Öncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, anaokullarında da uzman öğretmen olarak görev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır.

10

Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü eğitim programlarında öğrenim görebilirler.

11

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçları da dahil olmak üzere) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Değerlendirme mutlak veya bağıl değerlendirme olarak yapılır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

Tam Zamanlı

14

Adres İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Handan Asude Başal
Okul Öncesi Eğitimi ABD Başkanı
[email protected]
Dahili: 42295 Oda No: A-215
Doç. Dr. Elvan Şahin Zeteroğlu
Bologna Program Koordinatörü
[email protected]
Dahili: 42219 Oda No: A-208
Arş. Gör. Demet Koç
Bologna Program Koordinatörü Yardımcısı
[email protected]
Dahili: 42294 Oda No: A-202
Bursa Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Yerleşkesi, Nilüfer / Bursa

15

Bölüm/Fakülte/Program Olanakları

Okul Öncesi Eğitim Programında eğitim ve öğretim faaliyetleri teknik donanımlı sınıflarda yürütülmektedir. Okul Öncesi Eğitim Programı öğretim elemanları ve asistanlarının kullanımı için sağlanan bilgisayarlar ve yazıcılar, eğitim hizmetleri ve akademik faaliyetler için kullanılmaktadır.
Temel Eğitim Bölümünde öğrenci kullanımına yönelik bilgisayarlar da bulunmaktadır.
Üniversitemizin merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve çevrimiçi veritabanları açısından zengindir. Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi öğrencilerimiz tarafından aktif olarak kullanılmaktadır.

1. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
GZK0001BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİZorunlu3005
MBZ0001EĞİTİME GİRİŞZorunlu2003
MBZ0003EĞİTİM FELSEFESİZorunlu2003
OKU1003ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIMZorunlu2003
OKU1201ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞZorunlu3005
GKZ1001ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ IZorunlu2003
GKZ1003TÜRK DİLİ IZorunlu3005
GKZ1005YABANCI DİL IZorunlu2003
Toplam30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
MBZ0003EĞİTİM SOSYOLOJİSİZorunlu2003
MBZ0004EĞİTİM PSİKOLOJİSİZorunlu2003
OKU1004BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİMZorunlu2005
OKU1202ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİMZorunlu3005
GKZ1002ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ IIZorunlu2003
GZK1004TÜRK DİLİ IIZorunlu3005
GZK1006YABANCI DİL IIZorunlu2003
Seçmeli dersler için tıklayınız.3
Toplam30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
MBZ0005TÜRK EĞİTİM TARİHİZorunlu2003
MBZ0006EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZorunlu2003
OKU2201ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİZorunlu3006
OKU2203ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİZorunlu3005
OKU2205OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARIZorunlu3005
Seçmeli dersler için tıklayınız.8
Toplam30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
GKZ0002TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZorunlu1203
MBZ0007ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİZorunlu2003
MBZ0008ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZorunlu2003
OKU2202ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜZİK EĞİTİMİZorunlu3004
OKU2204ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DRAMAZorunlu2003
OKU2208ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİZorunlu3003
Toplam19
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
MBZ0009TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİZorunlu2003
MBZ0010EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZorunlu2003
OKU3201ERKEN ÇOCUKLUKTA SANAT EĞİTİMİZorunlu3004
OKU3203ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRMEZorunlu3004
OKU3205ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARIZorunlu3005
Toplam19
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
MBZ0011EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKZorunlu2003
MBZ0012SINIF YÖNETİMİZorunlu2003
OKU3202ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİZorunlu3005
OKU3204ÇOCUK RUH SAĞLIĞIZorunlu3005
OKU3206ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EDEBİYATIZorunlu2003
Toplam19
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
MBOKU01ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI IZorunlu26012
MBZ0013OKULLARDA REHBERLİKZorunlu2003
OKU4201OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİZorunlu3004
SIN4302KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİZorunlu2003
Toplam22
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
MBOKU02ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI IIZorunlu26015
MBZ0014ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMAZorunlu2003
OKU4202ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARIZorunlu3004
Toplam22
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
GKS0002BESLENME VE SAĞLIKSeçmeli2003
GKS0003BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİSeçmeli2003
GKS0004BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİSeçmeli2003
GKS0006GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARISeçmeli2003
GKS0008İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMSeçmeli2003
GKS0009KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRMESeçmeli2003
GKS0011MEDYA OKURYAZARLIĞISeçmeli2003
GKS0013SANAT VE ESTETİKSeçmeli2003
GKS0014TÜRK HALK OYUNLARISeçmeli2003
GKS0016TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASISeçmeli2003
GKS0017TÜRK MUSİKİSİSeçmeli2003
GKS0018TÜRK SANATI TARİHİSeçmeli2003
GKS0039TÜRKİYE'DE ÇAĞDAŞLAŞMASeçmeli2003
GKS0043OSMANLI MEDENİYETİSeçmeli2003
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
MBS0002ÇOCUK PSİKOLOJİSİSeçmeli2004
MBS0007EĞİTİMDE DRAMASeçmeli2004
MBS0009EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMESeçmeli2004
MBS0010EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMASeçmeli2004
MBS0011ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMESeçmeli2004
MBS0014KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİSeçmeli2004
MBS0016MİKRO ÖĞRETİMSeçmeli2004
MBS0017MÜZE EĞİTİMİSeçmeli2004
MBS0018OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARISeçmeli2004
MBS0021SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİMSeçmeli2004
OKU0001AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMISeçmeli2004
OKU0002ÇOCUK VE MEDYASeçmeli2004
OKU0003ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİSeçmeli2004
OKU0004ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİSeçmeli2004
OKU0005ÇOCUKTA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİSeçmeli2004
OKU0006ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARISeçmeli2004
OKU0007ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİSeçmeli2004
OKU0008ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM, DANS VE ORFF EĞİTİMİSeçmeli2004
OKU0009ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIK VE YARATICI ÇOCUK ETKİNLİKLERİSeçmeli2004
OKU0010FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİSeçmeli2004
OKU0011HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİSeçmeli2004
OKU0012RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİSeçmeli2004
OKU0013SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİSeçmeli2004
OKU0014TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUKSeçmeli2004
T1: TeoriU2: UygulamaL3: Laboratuvar

Okul Öncesi Öğretmenliği ders notları

7 ders notu

Öğretim Model ve Yaklaşımları-2

Uludağ Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğretim İlke ve Yöntemleri ders notudur.Öğretim ilke ve yöntemleri öğretim modelleri konusu ders notudur. Yapılandırmacılıkta öğrenme ön plandadır. Çocuğun kendini gerçekleştiren bir birey olmasını ister.Öğretim ilke ve yöntemleri (EBB2003) ders notu içeriğiöğretmenlik eğitim bilimleri öğretim model ve yaklaşımları ders notu bölüm 2 yapılandırmacılıkSEçoklu zeka kuramıişbirlikli öğrenmeaktif öğrenmebeyin temelli öğrenmeyaşam boyu öğrenmekuantum ... Devamını Oku

Öğretim Model ve Yaklaşımları

Uludağ Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğretim İlke ve Yöntemleri ders notudur. Öğretim ilke ve yöntemleri öğretim modelleri konusu ders notudur. Temel öğretime göre, öğrencinin temel ihtiyaçları karşılanırsa her şeyi öğrenir.Öğretim ilke ve yöntemleri (EBB2003) ders notu içeriği:Öğretim Model ve YaklaşımlarıOkulda öğrenmeTam öğrenmeTam öğrenme formulüEk öğretim uygulamalarıBireyselleştirilmiş ÖğretimProgramlı ÖğretimEdimsel koşullanmanın ilkeleriTemel öğretimetkili öğretimanlamlı öğrenmeöğretim ... Devamını Oku

Öğretim İlkeleri

Uludağ Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğretim İlke ve Yöntemleri ders notudur. Öğretim ilke ve yöntemleri öğretim ilkeleri konusu ders notudur. Öğretim ilkeleri, öğretmenlerin gerçekleştirmek istedikleri etkinliklerde kullandığı ölçüdür.Öğretim ilke ve yöntemleri (EBB2003) ders notu içeriği:Öğretim İlkeleri (eğitim bilimleri)Hedefe görelikÖğrenciye görelikEtkin katılımYaşama yakınlıkSomuttan soyuta / piagetAçıklıkGüncellikEkonomiklikYakından UzağaBilinenden ... Devamını Oku

Türk Dili

Uludağ Üniversitesi Türk Dili I

Felsefe Türk Dili I ders notudur. Türk dili 1 ders notudur. Polijenist yaklaşıma göre, yeryüzünde ne kadar dil varsa o kadar kaynak vardır. Her dil ayrı bir kaynaktan çıkmıştır.Türk dili 1 (TUD101) ders notu içeriği: dilin özellikleri dil bilimciler monojenist dil bilimciler polijenist dil bilimciler dil türeyiş teorileri ses bilgisi türkçenin ses özellikleri cümle bilgisi anlam bilgisi kök bilgisi lehçe bilgisi şekil bilgisi konuşma dili yazı dili özel dil argo dil türleri ana ... Devamını Oku

türk dili

Uludağ Üniversitesi Türk Dili I

Uluslararası İlişkiler Bölümü Türk Dili I ders notudur. Türk dili 1 ders notudur. Makamlara ve kurumlara dilekçe yazılır. Kişilere dilekçe yazılmaz. Kısaltma yapılmaz. Siyah dolma kalem yoksa mavi kalem kullanılır. Dilekçe üç bölümde ve paragraf halinde yazılır. Dilekçede eklenen belge varsa istenen belge ekte sunulmuştur yazılarak belirtilmelidir.Türk dili 1 (TUD101) ders notu içeriği: dil ve kültür dil nedir? dil türeyiş teorileri dil türleri kültür kültürün öğeleri kültürün özellikleri ... Devamını Oku

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Uludağ Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri

ögretim yöntem ve teknikleri ders notu,ögretim yöntem ve teknikleri ders notu indir,EBB2003 ögretim ilke ve yöntemleri ders notu,EBB2003 ögretim ilke ve yöntemleri ders notu indir, Uludag Üniversitesi ögretim yöntem ve teknikleri ders notu, Uludag Üniversitesi ögretim yöntem ve teknikleri ders notu indir, sinif ögretmenligi ders notlari, sinif ögretmenligi ders notlari indir, Uludag Üniversitesi ders notlari, Uludag Üniversitesi ders notlari indir, ders notu, ders notu indir, üniversite ders ... Devamını Oku

türk dili ve edebiyatı final

Uludağ Üniversitesi Türk Dili I

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Türk Dili I ders notudur.Türk dili 1 final ders notudur. Anlatım bozukluğunda gereksiz kelime kullanılması, bir kelime cümleden atıldığında cümlenin anlamında daralma olmuyorsa gereksiz kelime kullanılmıştır.Türk dili 1 (TUD101) ders notu içeriği: anlatım bozuklukları ünsüz düşmesi ünlü düşmesi ünsüz yumuşaması ünlü daralması ünsüz türemesi ünlü türemesi kaynaştırma harfleri üç nokta noktalı virgül kesme işareti tırnak işareti parantez soru ... Devamını Oku

Diğer Okul Öncesi Öğretmenliği ders notları

20 ders notu

GRÜ Anne Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım Dersi

Giresun Üniversitesi ANNE ÇOCUK SAĞLIĞI VE BESLENMESİ

Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Anne Çocuk Sağlığı ve İlkyardım ders notudur. Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım ders notudur. Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım ders notu içeriği:Okul öncesi öğretmenliği, anne çocuk sağlığı ve ilk yardım ders notlarıdır. 6 konunun notları bulunmaktadır. Türkiye ve Dünya'da Çocuk SağlığıBüyüme ve GelişmeÜreme Sistemi ve AnatomisiGebelik ve DoğumAile Planlaması ve Kontraseptif YöntemlerYeni Doğan Bebek ve Çocuk Bakımı Diğer anne çocuk sağlığı ve ilk yardım dersi ... Devamını Oku

Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Tarihi

Gazi Üniversitesi TÜRK EĞİTİM TARİHİ

Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Türk Eğitim Tarihi ders notudur. Türk eğitim tarihi ders notudur. Osmanlı imparatorluğunda eğitimin amacı dine yöneliktir. Eğitim kurumlarında yenileşme çabaları askeri alanda olmuştur.Türk eğitim tarihi (OÖ212GK) ders notu içeriği: müslümanlıktan önceki türk eğitim tarihi müslümanlık sonrası türk eğitim tarihi osmanlı imparatorluğunda eğitim osmanlıdaki eğitim kurumları cumhuriyet döneminde eğitim tevhid-i tedrisat kanunu cumhuriyet sonrası eğitim ... Devamını Oku

Fen Deneyleri Dersi Rapor Hazırlama

Mersin Üniversitesi FEN EĞİTİMİ

fen egitimi ders notu,fen egitimi ders notu indir, OÖP307 fen egitimi ders notu, OÖP307 fen egitimi ders notu indir, Mersin Üniversitesi fen egitimi ders notu, Mersin Üniversitesi fen egitimi ders notu indir, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, okul öncesi ögretmenligi ders notlari indir, Mersin Üniversitesi ders notlari, mersin üniversitesi ders notlari indir, ders notu, ders notu indir, üniversite ders notu, üniversite ders notu indir, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi ikinci sinif ... Devamını Oku

Çocukta Oyun Gelişimi Vize

Maltepe Üniversitesi Çocukta Oyun Gelişimi

Okul Öncesi Öğretmenliği Çocukta Oyun Gelişimi ders notudur. Çocukta oyun gelişimi vize ders notudur. Oyun, çocuğun çevresini tanıdığı, uyum sağladığı bir faaliyettir. Oyun çocuğun gelişmesi için sevgiden sonra en önemli ikinci ruhsal besindir.Çocukta oyun gelişimi (OÖE207) ders notu içeriği: oyun nedir? Rubin, Fein ve Vanderburg'a göre oyun tekrarlama kuramı rekaputilasyon kuramı klasik oyun kuramları fazla enerji kuramı rahatlama kuramı gerginliği giderme kuramı yaşama hazırlık kuramı ... Devamını Oku

Okul Öncesi Öğretmenliği Yaratıcılık ve Geliştirilmesi

Hacettepe Üniversitesi Yaratıcılık ve Geliştirilmesi

yaraticilik ve gelistirilmesi ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi yaraticilik ve gelistirilmesi ders notu, okul öncesi ögretmenligi yaraticilik ve gelistirilmesi ders notu, içindekiler: Okul öncesi ögretmenligi yaraticilik ve gelistirilmesi ders notlaridir. yaraticilik nedir, yaraticiligin boyutu, yaraticilik asamalari, ... Devamını Oku

Okul Öncesi Öğretmenliği Anne Baba Eğitimi

Adnan Menderes Üniversitesi Anne Baba Eğitimi

Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Anne Baba Eğitimi ders notudur. Anne baba eğitimi ders notudur. Anne baba eğitimi (IOÖ417) ders notu içeriği: aile yapılarına göre aile biçimleri evliliklere göre aile biçimleri ailenin yerleştiği çevreye göre aile biçimleri ailenin işlevleri aile eğitiminin amaçları aile eğitiminin önemi aile eğitimin ilkeleri aile ve ebeveyn ile ilgili kavramlar yapısal işlevsel kuram aile ekolojisi kuramı bağlanma kuramı aile sistem kuramı aile danışmanlığı kuramları Türkiye'de ... Devamını Oku

Okul Öncesi ÖABT KPSS Drama Notu

Adnan Menderes Üniversitesi Drama

Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Drama ders notudur. Drama ders notudur. Drama (OÖ220) ders notu içeriği:okul öncesinde drama dramada temel kavramlar yaratıcı drama dramanın tarihçesi Türkiye'de drama çalışmaları dramanın önemi yaratıcı dramanın özellikleri dramanın yararları dramanın genel amaçları tiyatro ve drama arasındaki ilişki eğitimde drama drama etkinliği ve planlama süreci drama çalışmalarında karşılaşılabilecek özel durumlar okul öncesi dramada mekan dramanın aşamaları sınıf dışındaki ... Devamını Oku

Okul Öncesi Öğretmenliği Eğitimin Psikolojik Temelleri

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Psikolojisi

egitim psikolojisi ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi egitim psikolojisi ders notu, okul öncesi ögretmenligi egitim psikolojisi ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi egitim psikolojisi ders notudur. tarihi olarak egitimin psikolojik temelleri, egitim, psikoloji, egitim ve psikoloji, egitim psikolojisi, gelisim ... Devamını Oku

Rehberliğe Giriş

Hacettepe Üniversitesi Rehberlik

rehberlik ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi rehberlik ders notu, okul öncesi ögretmenligi rehberlik ders notu, içindekiler: Okul öncesi ögretmenligi rehberlik ders notudur. egitim, ögrenci kisilik hizmetleri, ögretim, rehberlik, rehberlik hizmeti, rehberligin ilkeleri, ... Devamını Oku

ÖABT Yaratıcılık

Adnan Menderes Üniversitesi Yaratıcılık ve Geliştirilmesi

Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Yaratıcılık ve Geliştirilmesi ders notudur. Yaratıcılık ve geliştirilmesi ders notudur. Yaratıcılık ve geliştirilmesi (IOÖ215) ders notu içeriği:yaratıcılık ve geliştirilmesi yaratıcılık nedir? yaratıcılık süreçlerinde rol oynayan süreçler bilimsel yaratıcılık sanatsal yaratma herkes yaratıcı mıdır? yaratıcı kişilik özellikleri yaratıcılığın boyutları ve özellikleri yaratıcılık sürecinin aşamaları yaratıcılığı etkileyen faktörler yaratıcılık ve değişkenleri ... Devamını Oku

Okul Öncesi Öğretmenliği Program Geliştirme

Hacettepe Üniversitesi Özel Öğretim Yöntemleri I

ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi program ders notudur. program gelistirme, program gelistirirken nelere dikkat edilmeli, program çalisma gruplarinin ... Devamını Oku

Oyun ve Çocuk

Hacettepe Üniversitesi Çocukta Oyun Gelişimi

çocukta oyun gelisimi ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi çocukta oyun gelisimi ders notu, okul öncesi ögretmenligi çocukta oyun gelisimi ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi oyun ders notudur. oyun ve çocuk kültürü, oyunun tanimi, oyunun özellikleri, oyunun egitimdeki yeri ve önemi, oyunun çocugun gelisimine ola ... Devamını Oku

4-6 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Okul Öncesi Dönemde Gelişim

okul öncesi dönemde gelisim ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Eskisehir Osmangazi Üniversitesi ders notlari, osmangazi üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, osmangazi üniversitesi okul öncesi dönemde gelisim ders notu, okul öncesi ögretmenligi okul öncesi dönemde gelisim ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi okul öncesi dönemde gelisim ders notudur. 4-5 yas, 5-6 yas, fiziksel ve hareket gelisimi, zihinsel ve bilissel ... Devamını Oku

PSİKOLOJİ DERSİ KİŞİLİK VE BENLİK KONUSU

Gazi Üniversitesi PSİKOLOJİ

psikoloji ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Gazi Üniversitesi ders notlari, gazi üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, gazi üniversitesi psikoloji ders notu, okul öncesi ögretmenligi psikoloji ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi psikoloji ders notu, kisilk ve benlik, kisiligin temel özellikleri, kisiligi olusturan ögeler, kitle iletisim araçlari, kisikle ilgili kavramlar, benlik, algilanan benlik, ideal ... Devamını Oku

GRÜ Eğitime Giriş Temel Kavramlar

Giresun Üniversitesi EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ

Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Eğitim Bilimine Giriş ders notudur. Eğitim bilimine giriş ders notudur. Eğitim bilimine giriş (OMES103) ders notudur. Eğitim Eğitimin amacı Formal eğitim Örgün eğitim Okul öncesi eğitim İlköğretim Ortaöğretim Yükseköğretim Yaygın eğitim İnformal eğitim Diğer kavramlar Eğitim öğretimin karşılaştırılması Hayat boyu öğrenmeOkul öncesi öğretmenliği bölümü eğitime giriş dersi temel kavramlar yani 1. Bölüm notlarıdır. Eğitimle alakalı klasik bilgiler yer ... Devamını Oku

Psikanalitik Kuram

Hacettepe Üniversitesi Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I

erken çocukluk döneminde gelisim ders notu, erken çocukluk döneminde gelisim 1 ders notu, erken çocukluk döneminde gelisim I ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi erken çocukluk döneminde gelisim 1 ders notu, okul öncesi ögretmenligi erken çocukluk döneminde gelisim 1 ders notu, içindekiler: Okul öncesi ögretmenligi Gelisim ders ... Devamını Oku

Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejileri

Hacettepe Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri

ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notudur. ögrenme stilleri, görsel ögrenme, görerek ögrenenler, isitsel ögrenme, isiterek ... Devamını Oku

Öğrenme Stratejileri

Hacettepe Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri

ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notudur. ögrenme stratejileri, tekrar stratejileri, anlamlandirma stratejileri, örgütleme ... Devamını Oku

Bilişsel Gelişim

Hacettepe Üniversitesi Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II

erken çocukluk döneminde gelisim ders notu, erken çocukluk döneminde gelisim 2 ders notu, erken çocukluk döneminde gelisim II ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi erken çocukluk döneminde gelisim 2 ders notu, okul öncesi ögretmenligi erken çocukluk döneminde gelisim 2 ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi gelisim ders ... Devamını Oku

ÖİY-Program Geliştirme

Hacettepe Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri

ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri program gelistirme ders notudur. ögretim ilke ve yöntemleri program gelistirme, egitim-ögretim ... Devamını Oku

Yapmak istediğiniz işlem için sisteme giriş yapmanız gerekmektedir.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası