Okul Öncesi Öğretmenliği
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Temelleri, 1982 yılında kurulmuş olan Eğitim Yüksek Okulu´na kadar uzanmaktadır. Temel Eğitim Bölümü içinde; Okul Öncesi Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği olmak üzere 2 ana bilim dalı bulunmaktadır. Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı 1 profesör, 3 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi, 3 araştırma görevlisi ve 1 proje asistanı ile eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır.
Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye´deki okul öncesi öğretmeni gereksinimini karşılamak amacıyla açılmış bir programdır. 1998–1999 Akademik yılından başlayarak öğrenci kabul eden bu programda, öğrencilere alan eğitimi ve öğretmenlik mesleği bilgi ve becerilerini kapsayan dört yıllık bir lisans eğitimi verilmektedir. Öğrencilerimiz, Öğretmenlik Uygulaması 1 ve 2 dersleri kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı bağımsız anaokullarında staj görmektedir.
2011-2012 Eğitim-Öğretim yılından itibaren II. Öğretime de öğrenci alınmaya başlanmıştır.
Bu bölüm, yükseköğretimde Okul Öncesi Eğitimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Okul Öncesi Eğitimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Yükseköğretim Kurumları Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Okul Öncesi Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Programın temel amacı, okul öncesi eğitimin yerini ve önemini vurgulamak, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına ve niteliğinin artırılmasına katkıda bulunabilecek yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni yetiştirmektir.
Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı, okul öncesi öğretmeni yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Programda, zorunlu alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadır. Programda, çağdaş eğitim öğretim teknikleri kullanılarak; yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni adayları yetiştirilmektedir. Bu ana bilim dalından mezun olanlar, öğretmenlik mesleğinin yanısıra çocuk eğitimiyle ilgili çeşitli kuruluşlarda çalışabilme olanağı bulabilmektedirler.
Hedefler:
1. Atatürk İlke ve devrimlerine içtenlikle bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, hoşgörülü, adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlılığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, iletişim becerileri gelişmiş, kendisi ve çevresi ile barışık, yapıcı, yaratıcı, seçkin öğretmenler yetiştirmek,
2. Akademik kadrosu güçlü, fiziki alt yapısı tamamlanmış, ulusal ve uluslar arası düzeyde etkin bir ana bilim dalı haline gelmek,
3. Mesleki bilgilerin dönemin ihtiyaçlarına göre sürekli güncelleştirildiği bir eğitim ve öğretim ortamı oluşturmak,
4. Okul Öncesi alanlarında temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapmak ve bilimsel etkinlikler düzenlemek.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
2. Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler. |
3. Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
4. Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. |
5. Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır. |
6. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
7. Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler. |
8. Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. |
9. Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
10. Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
11. Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda ve genel kültür konularında hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
12. Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
13. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır. |
14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir. |
15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir. |
16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. |
BECERİ | Bilişsel - Uygulamalı |
|
BİLGİ | Kuramsal - Uygulamalı |
|
YETKİNLİK | Alana Özgü Yetkinlik |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
| |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
| |
Öğrenme Yetkinliği |
|
BECERİ | Bilişsel - Uygulamalı |
|
BİLGİ | Kuramsal - Uygulamalı |
|
YETKİNLİK | Alana Özgü Yetkinlik |
| ||||||||||||||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
| |||||||||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
| |||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında okul öncesi öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Okul Öncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, anaokullarında da uzman öğretmen olarak görev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü eğitim programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçları da dahil olmak üzere) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Değerlendirme mutlak veya bağıl değerlendirme olarak yapılır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Handan Asude Başal
Okul Öncesi Eğitimi ABD Başkanı
[email protected]
Dahili: 42295 Oda No: A-215
Doç. Dr. Elvan Şahin Zeteroğlu
Bologna Program Koordinatörü
[email protected]
Dahili: 42219 Oda No: A-208
Arş. Gör. Demet Koç
Bologna Program Koordinatörü Yardımcısı
[email protected]
Dahili: 42294 Oda No: A-202
Bursa Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Yerleşkesi, Nilüfer / Bursa
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Okul Öncesi Eğitim Programında eğitim ve öğretim faaliyetleri teknik donanımlı sınıflarda yürütülmektedir. Okul Öncesi Eğitim Programı öğretim elemanları ve asistanlarının kullanımı için sağlanan bilgisayarlar ve yazıcılar, eğitim hizmetleri ve akademik faaliyetler için kullanılmaktadır.
Temel Eğitim Bölümünde öğrenci kullanımına yönelik bilgisayarlar da bulunmaktadır.
Üniversitemizin merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve çevrimiçi veritabanları açısından zengindir. Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi öğrencilerimiz tarafından aktif olarak kullanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri | |||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | T1 | U2 | L3 | AKTS | |
GZK0001 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
MBZ0001 | EĞİTİME GİRİŞ | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
MBZ0003 | EĞİTİM FELSEFESİ | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
OKU1003 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
OKU1201 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
GKZ1001 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKZ1003 | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
GKZ1005 | YABANCI DİL I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
Toplam | 30 |
2. Yarıyıl Dersleri | |||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | T1 | U2 | L3 | AKTS | |
MBZ0003 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
MBZ0004 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
OKU1004 | BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 5 | |
OKU1202 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
GKZ1002 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GZK1004 | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
GZK1006 | YABANCI DİL II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
Seçmeli dersler için tıklayınız. | 3 | ||||||
Toplam | 30 |
3. Yarıyıl Dersleri | |||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | T1 | U2 | L3 | AKTS | |
MBZ0005 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
MBZ0006 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
OKU2201 | ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6 | |
OKU2203 | ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
OKU2205 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
Seçmeli dersler için tıklayınız. | 8 | ||||||
Toplam | 30 |
4. Yarıyıl Dersleri | |||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | T1 | U2 | L3 | AKTS | |
GKZ0002 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 3 | |
MBZ0007 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
MBZ0008 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
OKU2202 | ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜZİK EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4 | |
OKU2204 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DRAMA | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
OKU2208 | ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | |
Toplam | 19 |
5. Yarıyıl Dersleri | |||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | T1 | U2 | L3 | AKTS | |
MBZ0009 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
MBZ0010 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
OKU3201 | ERKEN ÇOCUKLUKTA SANAT EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4 | |
OKU3203 | ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4 | |
OKU3205 | ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
Toplam | 19 |
6. Yarıyıl Dersleri | |||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | T1 | U2 | L3 | AKTS | |
MBZ0011 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
MBZ0012 | SINIF YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
OKU3202 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
OKU3204 | ÇOCUK RUH SAĞLIĞI | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5 | |
OKU3206 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EDEBİYATI | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
Toplam | 19 |
7. Yarıyıl Dersleri | |||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | T1 | U2 | L3 | AKTS | |
MBOKU01 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 12 | |
MBZ0013 | OKULLARDA REHBERLİK | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
OKU4201 | OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4 | |
SIN4302 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
Toplam | 22 |
8. Yarıyıl Dersleri | |||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | T1 | U2 | L3 | AKTS | |
MBOKU02 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 15 | |
MBZ0014 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3 | |
OKU4202 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARI | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4 | |
Toplam | 22 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri | |||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | T1 | U2 | L3 | AKTS | |
GKS0002 | BESLENME VE SAĞLIK | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0003 | BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0004 | BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0006 | GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0008 | İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0009 | KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0011 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0013 | SANAT VE ESTETİK | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0014 | TÜRK HALK OYUNLARI | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0016 | TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0017 | TÜRK MUSİKİSİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0018 | TÜRK SANATI TARİHİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0039 | TÜRKİYE'DE ÇAĞDAŞLAŞMA | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | |
GKS0043 | OSMANLI MEDENİYETİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri | |||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | T1 | U2 | L3 | AKTS | |
MBS0002 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
MBS0007 | EĞİTİMDE DRAMA | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
MBS0009 | EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
MBS0010 | EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
MBS0011 | ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
MBS0014 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
MBS0016 | MİKRO ÖĞRETİM | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
MBS0017 | MÜZE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
MBS0018 | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
MBS0021 | SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0001 | AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0002 | ÇOCUK VE MEDYA | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0003 | ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0004 | ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0005 | ÇOCUKTA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0006 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0007 | ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0008 | ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0009 | ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIK VE YARATICI ÇOCUK ETKİNLİKLERİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0010 | FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0011 | HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0012 | RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0013 | SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 | |
OKU0014 | TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4 |
T1: Teori | U2: Uygulama | L3: Laboratuvar |
Okul Öncesi Öğretmenliği ders notları
7 ders notu
Öğretim Model ve Yaklaşımları-2
Uludağ Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğretim İlke ve Yöntemleri ders notudur.Öğretim ilke ve yöntemleri öğretim modelleri konusu ders notudur. Yapılandırmacılıkta öğrenme ön plandadır. Çocuğun kendini gerçekleştiren bir birey olmasını ister.Öğretim ilke ve yöntemleri (EBB2003) ders notu içeriğiöğretmenlik eğitim bilimleri öğretim model ve yaklaşımları ders notu bölüm 2 yapılandırmacılıkSEçoklu zeka kuramıişbirlikli öğrenmeaktif öğrenmebeyin temelli öğrenmeyaşam boyu öğrenmekuantum ... Devamını Oku
Öğretim Model ve Yaklaşımları
Uludağ Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğretim İlke ve Yöntemleri ders notudur. Öğretim ilke ve yöntemleri öğretim modelleri konusu ders notudur. Temel öğretime göre, öğrencinin temel ihtiyaçları karşılanırsa her şeyi öğrenir.Öğretim ilke ve yöntemleri (EBB2003) ders notu içeriği:Öğretim Model ve YaklaşımlarıOkulda öğrenmeTam öğrenmeTam öğrenme formulüEk öğretim uygulamalarıBireyselleştirilmiş ÖğretimProgramlı ÖğretimEdimsel koşullanmanın ilkeleriTemel öğretimetkili öğretimanlamlı öğrenmeöğretim ... Devamını Oku
Öğretim İlkeleri
Uludağ Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğretim İlke ve Yöntemleri ders notudur. Öğretim ilke ve yöntemleri öğretim ilkeleri konusu ders notudur. Öğretim ilkeleri, öğretmenlerin gerçekleştirmek istedikleri etkinliklerde kullandığı ölçüdür.Öğretim ilke ve yöntemleri (EBB2003) ders notu içeriği:Öğretim İlkeleri (eğitim bilimleri)Hedefe görelikÖğrenciye görelikEtkin katılımYaşama yakınlıkSomuttan soyuta / piagetAçıklıkGüncellikEkonomiklikYakından UzağaBilinenden ... Devamını Oku
Türk Dili
Uludağ Üniversitesi Türk Dili I
Felsefe Türk Dili I ders notudur. Türk dili 1 ders notudur. Polijenist yaklaşıma göre, yeryüzünde ne kadar dil varsa o kadar kaynak vardır. Her dil ayrı bir kaynaktan çıkmıştır.Türk dili 1 (TUD101) ders notu içeriği: dilin özellikleri dil bilimciler monojenist dil bilimciler polijenist dil bilimciler dil türeyiş teorileri ses bilgisi türkçenin ses özellikleri cümle bilgisi anlam bilgisi kök bilgisi lehçe bilgisi şekil bilgisi konuşma dili yazı dili özel dil argo dil türleri ana ... Devamını Oku
türk dili
Uludağ Üniversitesi Türk Dili I
Uluslararası İlişkiler Bölümü Türk Dili I ders notudur. Türk dili 1 ders notudur. Makamlara ve kurumlara dilekçe yazılır. Kişilere dilekçe yazılmaz. Kısaltma yapılmaz. Siyah dolma kalem yoksa mavi kalem kullanılır. Dilekçe üç bölümde ve paragraf halinde yazılır. Dilekçede eklenen belge varsa istenen belge ekte sunulmuştur yazılarak belirtilmelidir.Türk dili 1 (TUD101) ders notu içeriği: dil ve kültür dil nedir? dil türeyiş teorileri dil türleri kültür kültürün öğeleri kültürün özellikleri ... Devamını Oku
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Uludağ Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri
ögretim yöntem ve teknikleri ders notu,ögretim yöntem ve teknikleri ders notu indir,EBB2003 ögretim ilke ve yöntemleri ders notu,EBB2003 ögretim ilke ve yöntemleri ders notu indir, Uludag Üniversitesi ögretim yöntem ve teknikleri ders notu, Uludag Üniversitesi ögretim yöntem ve teknikleri ders notu indir, sinif ögretmenligi ders notlari, sinif ögretmenligi ders notlari indir, Uludag Üniversitesi ders notlari, Uludag Üniversitesi ders notlari indir, ders notu, ders notu indir, üniversite ders ... Devamını Oku
türk dili ve edebiyatı final
Uludağ Üniversitesi Türk Dili I
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Türk Dili I ders notudur.Türk dili 1 final ders notudur. Anlatım bozukluğunda gereksiz kelime kullanılması, bir kelime cümleden atıldığında cümlenin anlamında daralma olmuyorsa gereksiz kelime kullanılmıştır.Türk dili 1 (TUD101) ders notu içeriği: anlatım bozuklukları ünsüz düşmesi ünlü düşmesi ünsüz yumuşaması ünlü daralması ünsüz türemesi ünlü türemesi kaynaştırma harfleri üç nokta noktalı virgül kesme işareti tırnak işareti parantez soru ... Devamını Oku
Diğer Okul Öncesi Öğretmenliği ders notları
20 ders notu
GRÜ Anne Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım Dersi
Giresun Üniversitesi ANNE ÇOCUK SAĞLIĞI VE BESLENMESİ
Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Anne Çocuk Sağlığı ve İlkyardım ders notudur. Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım ders notudur. Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım ders notu içeriği:Okul öncesi öğretmenliği, anne çocuk sağlığı ve ilk yardım ders notlarıdır. 6 konunun notları bulunmaktadır. Türkiye ve Dünya'da Çocuk SağlığıBüyüme ve GelişmeÜreme Sistemi ve AnatomisiGebelik ve DoğumAile Planlaması ve Kontraseptif YöntemlerYeni Doğan Bebek ve Çocuk Bakımı Diğer anne çocuk sağlığı ve ilk yardım dersi ... Devamını Oku
Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Tarihi
Gazi Üniversitesi TÜRK EĞİTİM TARİHİ
Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Türk Eğitim Tarihi ders notudur. Türk eğitim tarihi ders notudur. Osmanlı imparatorluğunda eğitimin amacı dine yöneliktir. Eğitim kurumlarında yenileşme çabaları askeri alanda olmuştur.Türk eğitim tarihi (OÖ212GK) ders notu içeriği: müslümanlıktan önceki türk eğitim tarihi müslümanlık sonrası türk eğitim tarihi osmanlı imparatorluğunda eğitim osmanlıdaki eğitim kurumları cumhuriyet döneminde eğitim tevhid-i tedrisat kanunu cumhuriyet sonrası eğitim ... Devamını Oku
Fen Deneyleri Dersi Rapor Hazırlama
Mersin Üniversitesi FEN EĞİTİMİ
fen egitimi ders notu,fen egitimi ders notu indir, OÖP307 fen egitimi ders notu, OÖP307 fen egitimi ders notu indir, Mersin Üniversitesi fen egitimi ders notu, Mersin Üniversitesi fen egitimi ders notu indir, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, okul öncesi ögretmenligi ders notlari indir, Mersin Üniversitesi ders notlari, mersin üniversitesi ders notlari indir, ders notu, ders notu indir, üniversite ders notu, üniversite ders notu indir, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi ikinci sinif ... Devamını Oku
Çocukta Oyun Gelişimi Vize
Maltepe Üniversitesi Çocukta Oyun Gelişimi
Okul Öncesi Öğretmenliği Çocukta Oyun Gelişimi ders notudur. Çocukta oyun gelişimi vize ders notudur. Oyun, çocuğun çevresini tanıdığı, uyum sağladığı bir faaliyettir. Oyun çocuğun gelişmesi için sevgiden sonra en önemli ikinci ruhsal besindir.Çocukta oyun gelişimi (OÖE207) ders notu içeriği: oyun nedir? Rubin, Fein ve Vanderburg'a göre oyun tekrarlama kuramı rekaputilasyon kuramı klasik oyun kuramları fazla enerji kuramı rahatlama kuramı gerginliği giderme kuramı yaşama hazırlık kuramı ... Devamını Oku
Okul Öncesi Öğretmenliği Yaratıcılık ve Geliştirilmesi
Hacettepe Üniversitesi Yaratıcılık ve Geliştirilmesi
yaraticilik ve gelistirilmesi ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi yaraticilik ve gelistirilmesi ders notu, okul öncesi ögretmenligi yaraticilik ve gelistirilmesi ders notu, içindekiler: Okul öncesi ögretmenligi yaraticilik ve gelistirilmesi ders notlaridir. yaraticilik nedir, yaraticiligin boyutu, yaraticilik asamalari, ... Devamını Oku
Okul Öncesi Öğretmenliği Anne Baba Eğitimi
Adnan Menderes Üniversitesi Anne Baba Eğitimi
Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Anne Baba Eğitimi ders notudur. Anne baba eğitimi ders notudur. Anne baba eğitimi (IOÖ417) ders notu içeriği: aile yapılarına göre aile biçimleri evliliklere göre aile biçimleri ailenin yerleştiği çevreye göre aile biçimleri ailenin işlevleri aile eğitiminin amaçları aile eğitiminin önemi aile eğitimin ilkeleri aile ve ebeveyn ile ilgili kavramlar yapısal işlevsel kuram aile ekolojisi kuramı bağlanma kuramı aile sistem kuramı aile danışmanlığı kuramları Türkiye'de ... Devamını Oku
Okul Öncesi ÖABT KPSS Drama Notu
Adnan Menderes Üniversitesi Drama
Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Drama ders notudur. Drama ders notudur. Drama (OÖ220) ders notu içeriği:okul öncesinde drama dramada temel kavramlar yaratıcı drama dramanın tarihçesi Türkiye'de drama çalışmaları dramanın önemi yaratıcı dramanın özellikleri dramanın yararları dramanın genel amaçları tiyatro ve drama arasındaki ilişki eğitimde drama drama etkinliği ve planlama süreci drama çalışmalarında karşılaşılabilecek özel durumlar okul öncesi dramada mekan dramanın aşamaları sınıf dışındaki ... Devamını Oku
Okul Öncesi Öğretmenliği Eğitimin Psikolojik Temelleri
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Psikolojisi
egitim psikolojisi ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi egitim psikolojisi ders notu, okul öncesi ögretmenligi egitim psikolojisi ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi egitim psikolojisi ders notudur. tarihi olarak egitimin psikolojik temelleri, egitim, psikoloji, egitim ve psikoloji, egitim psikolojisi, gelisim ... Devamını Oku
Rehberliğe Giriş
Hacettepe Üniversitesi Rehberlik
rehberlik ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi rehberlik ders notu, okul öncesi ögretmenligi rehberlik ders notu, içindekiler: Okul öncesi ögretmenligi rehberlik ders notudur. egitim, ögrenci kisilik hizmetleri, ögretim, rehberlik, rehberlik hizmeti, rehberligin ilkeleri, ... Devamını Oku
ÖABT Yaratıcılık
Adnan Menderes Üniversitesi Yaratıcılık ve Geliştirilmesi
Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Yaratıcılık ve Geliştirilmesi ders notudur. Yaratıcılık ve geliştirilmesi ders notudur. Yaratıcılık ve geliştirilmesi (IOÖ215) ders notu içeriği:yaratıcılık ve geliştirilmesi yaratıcılık nedir? yaratıcılık süreçlerinde rol oynayan süreçler bilimsel yaratıcılık sanatsal yaratma herkes yaratıcı mıdır? yaratıcı kişilik özellikleri yaratıcılığın boyutları ve özellikleri yaratıcılık sürecinin aşamaları yaratıcılığı etkileyen faktörler yaratıcılık ve değişkenleri ... Devamını Oku
Okul Öncesi Öğretmenliği Program Geliştirme
Hacettepe Üniversitesi Özel Öğretim Yöntemleri I
ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi program ders notudur. program gelistirme, program gelistirirken nelere dikkat edilmeli, program çalisma gruplarinin ... Devamını Oku
Oyun ve Çocuk
Hacettepe Üniversitesi Çocukta Oyun Gelişimi
çocukta oyun gelisimi ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi çocukta oyun gelisimi ders notu, okul öncesi ögretmenligi çocukta oyun gelisimi ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi oyun ders notudur. oyun ve çocuk kültürü, oyunun tanimi, oyunun özellikleri, oyunun egitimdeki yeri ve önemi, oyunun çocugun gelisimine ola ... Devamını Oku
4-6 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Okul Öncesi Dönemde Gelişim
okul öncesi dönemde gelisim ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Eskisehir Osmangazi Üniversitesi ders notlari, osmangazi üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, osmangazi üniversitesi okul öncesi dönemde gelisim ders notu, okul öncesi ögretmenligi okul öncesi dönemde gelisim ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi okul öncesi dönemde gelisim ders notudur. 4-5 yas, 5-6 yas, fiziksel ve hareket gelisimi, zihinsel ve bilissel ... Devamını Oku
PSİKOLOJİ DERSİ KİŞİLİK VE BENLİK KONUSU
Gazi Üniversitesi PSİKOLOJİ
psikoloji ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Gazi Üniversitesi ders notlari, gazi üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, gazi üniversitesi psikoloji ders notu, okul öncesi ögretmenligi psikoloji ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi psikoloji ders notu, kisilk ve benlik, kisiligin temel özellikleri, kisiligi olusturan ögeler, kitle iletisim araçlari, kisikle ilgili kavramlar, benlik, algilanan benlik, ideal ... Devamını Oku
GRÜ Eğitime Giriş Temel Kavramlar
Giresun Üniversitesi EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ
Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Eğitim Bilimine Giriş ders notudur. Eğitim bilimine giriş ders notudur. Eğitim bilimine giriş (OMES103) ders notudur. Eğitim Eğitimin amacı Formal eğitim Örgün eğitim Okul öncesi eğitim İlköğretim Ortaöğretim Yükseköğretim Yaygın eğitim İnformal eğitim Diğer kavramlar Eğitim öğretimin karşılaştırılması Hayat boyu öğrenmeOkul öncesi öğretmenliği bölümü eğitime giriş dersi temel kavramlar yani 1. Bölüm notlarıdır. Eğitimle alakalı klasik bilgiler yer ... Devamını Oku
Psikanalitik Kuram
Hacettepe Üniversitesi Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I
erken çocukluk döneminde gelisim ders notu, erken çocukluk döneminde gelisim 1 ders notu, erken çocukluk döneminde gelisim I ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi erken çocukluk döneminde gelisim 1 ders notu, okul öncesi ögretmenligi erken çocukluk döneminde gelisim 1 ders notu, içindekiler: Okul öncesi ögretmenligi Gelisim ders ... Devamını Oku
Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejileri
Hacettepe Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri
ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notudur. ögrenme stilleri, görsel ögrenme, görerek ögrenenler, isitsel ögrenme, isiterek ... Devamını Oku
Öğrenme Stratejileri
Hacettepe Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri
ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notudur. ögrenme stratejileri, tekrar stratejileri, anlamlandirma stratejileri, örgütleme ... Devamını Oku
Bilişsel Gelişim
Hacettepe Üniversitesi Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II
erken çocukluk döneminde gelisim ders notu, erken çocukluk döneminde gelisim 2 ders notu, erken çocukluk döneminde gelisim II ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi erken çocukluk döneminde gelisim 2 ders notu, okul öncesi ögretmenligi erken çocukluk döneminde gelisim 2 ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi gelisim ders ... Devamını Oku
ÖİY-Program Geliştirme
Hacettepe Üniversitesi Öğretim İlke ve Yöntemleri
ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ders notlari, egitim fakültesi ders notlari, Hacettepe Üniversitesi ders notlari, hacettepe üniversitesi okul öncesi ögretmenligi ders notlari, hacettepe üniversitesi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri ders notu, içindekiler: okul öncesi ögretmenligi ögretim ilke ve yöntemleri program gelistirme ders notudur. ögretim ilke ve yöntemleri program gelistirme, egitim-ögretim ... Devamını Oku
Yapmak istediğiniz işlem için sisteme giriş yapmanız gerekmektedir.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası