okul öncesi hazine haritası / Hazine Avı – TED MALATYA KOLEJİ

Okul Öncesi Hazine Haritası

okul öncesi hazine haritası

Hazine Avı

&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;-

Kazanım ve Göstergeleri:

BA

K4          Nesneleri sayar.

G1          İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.

G2          Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
G3          Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.

G5          10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce gelen sayıyı söyler.

K1          Nesne/durum/olaya dikkatini verir.

G1          Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;-

Malzeme:

Doğadan bulabileceğiniz çeşitli malzemeler (yaprak, kozalak, taş, vb); plastik hayvan figürleri, legolar, küçük bloklar, vb sınıf içinde bulunan çeşitli malzemeler

&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;-

Uygulama:

  • Çocuklar sınıfa gelmeden sınıfın belirli yerlerine (örneğin, blok köşesi ya da evcilik köşesine) malzemeler saklanır.
  • Çocuklara hazine avı oynanacağı ve bunun için sınıfın çeşitli yerlerine bazı malzemeler saklandığı söylenir.
  • Çocuklar küçük gruplara ayırılır ve her gruptan bir kişinin hazine avına çıkacağı söylenir.
  • Saklanan malzemelerin birer örneği çocuklara gösterilerek neler aramaları gerektiği gösterilir.
  • Daha sonra çocuklara 3 dakika süreleri olduğu ve bu süre içinde en fazla malzemeyi toplayan grubun birinci olacağı söylenir.
  • 3 dakika geçtikten sonra çocuklardan durmaları istenir.
  • Gruplar malzemelerini sayarak birbirlerine toplam rakamları söylerler.
  • “Kimin elinde en çok malzeme var?” “sizce kimin elinde en az malzeme var?” gibi sorular sorularak çocukların ellerindeki malzemeleri diğer gruplardaki malzeme sayılarıyla karşılaştırmaları sağlanır.
  • Hangi grubun kazandığı belirlendikten sonra alkışlanarak kazanan grup ödüllendirilir.
  • Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.

Kavramsal sunum “Eğitimsel yer önbellekleme yoluyla okul öncesi çocukların merakının, bağımsızlığının geliştirilmesi. Konuyla ilgili proje sunumu: Geocaching eğlencelidir

"DOW'da Geocaching oyunu"

Geocaching nedir? Oluşturan geo (dünya) ve önbellek (önbellek) sözcüklerinin anlamlarını toplarsak, ortaya çıkıyor - "yeryüzünde bir önbellek arayın." dünya.

Geocaching, turizm ve yerel tarih unsurları içeren bir macera oyunudur. Geocaching oyuncularının çözdüğü görev, oyundaki diğer katılımcılar tarafından yapılan önbellekleri aramaktır. Bunu yaparken GPS alıcısı olan cihazları kullanırlar. Dizüstü bilgisayar, navigasyon cihazı, akıllı telefon veya PDA gibi. Benzer düşünen insanları, bir tür ulaşım aracını ve aynı GPS alıcısını bulmak önemlidir. Ve eğlenceli bir zaman garantilidir.

Eğitsel geocaching, okul öncesi çocukların eğitim ve gelişim sürecinde bir başka pedagojik araçtır.

Geocaching, hem arama hem de araştırma faaliyetlerini içerir. Modern teknolojiler, çocukların bir oyun şeklinde öğrenmelerine olanak tanır, öğrenmeyi katılımcılar için ilginç, yaratıcı ve anlamlı hale getirir.

Ana fikir, eğitimcinin (veya oyuncuların bir kısmının) önbellekleri gizlemesi, diğerlerinin ise gizli hazineleri bulmak için "Hazine Haritası"nı kullanmasıdır. Oyun aktif bir bilişsel süreçtir, tüm grup tarafından ebeveynlerle oynanabilir, başka bir okul öncesi eğitim kurumu grubuyla bir hazine bulmak için rekabet edebilir veya aileler arasında yarışmalar düzenleyebilir.

Oyunun kuralları: "hazine" önceden hazırlanır. Bir muamele (çikolata, tatlılar), bir oyuncak veya bir hatıra olabilir. "Hazine" su geçirmez bir kutuya (çanta) konulmalı ve kuma veya belirli bir yere saklanmalıdır. Hazineyi verandanın arkasına veya çalıların altına saklamak, yani gerçekten “gizli bir yer” bulmak en iyisidir. Görevde, çocuklar bir yetişkinin yönlendirmeleriyle hazineyi bulmalıdır. Ortalama bir grup için, istemler sıcak veya soğuk kadar basit veya daha karmaşık olabilir: iki adım sola, ardından üç adım ileri, vb.

Kıdemli ve hazırlık gruplarının çocukları için bir "Hazine Haritası" yapabilirsiniz. Haritada, yaklaşık olarak okul öncesi eğitim kurumunun topraklarının şemasına göre çizebilirsiniz: Hazine Adası'nın kendisi (bölge), yuvarlak bir koy (havuz), sallanan bir beşik (salıncak), bir bilgelik vadisi (banklar için banklar). dinlenme), mercan körfezi (spor sahası), muz korusu (çiçek bahçesi), mağaraya giriş (sebze depolamak için kiler), orman (çimen çim), uykulu oyuk (çardak), mamut buzul (verandanın arkasındaki gölge) , volkan (asfaltta güneş ışığı), şelale (sulama musluğu), köprü (gruplardan biri olan sitede oyuncak köprü), yayla (okul öncesi eğitim kurumu önü giriş), soğanlık (bahçe), vb. İdeal olarak, harita çaya batırılmış ve yırtık kenarlı kuru kağıda çizilmelidir.

Geocaching bir oryantasyon oyunudur ve herkes için bir şeyler vardır. Bu nedenle, oyunun kurallarına tüm katılımcılar tarafından uyulmalıdır, aksi takdirde oyun çalışmayacaktır.

  1. Bir önbellek bulun.
  2. Beğendiğiniz öğeyi önbellekten alın.
  3. Alınan öğe yerine önbelleğe bir öğe koyun,

4. Bulduğunuzdan bahsedin.

Okul öncesi çocuklarla geocaching düzenleme yöntemi, çocuklarda büyük bilişsel ilgiye neden olabilir.Çocuklar bu oyun sürecinde bilgilerini, ufkunu genişletir.

Oyunun bir grupta veya okul öncesi çocukları olan bir anaokulunda ayırt edici bir özelliği, haritaların ve diyagramların kullanılmasıdır.

Eğitici yer önbelleklemeokul öncesi çocukların bilişsel etkinliklerinin organizasyonunu yeni pratik içerikle doldurur. Bu teknoloji, öğrenme sürecini gerçekten alakalı, kişisel olarak önemli, ilginç ve yaratıcı, hatta bir dereceye kadar kumar oynamanıza izin verir.

Anaokulu sitesinde oyuna hazırlanmak için ön çalışmalar yapılır:

Bir anaokulu modeli yapmak.

Oryantiring oyunları.

Bu çalışma şu şekilde ilerlemektedir. Anaokulu sitesinin düzeni oluşturuluyor. Ana düzen nesneleri tabandan serbestçe hareket ettirilebilir ve kaldırılabilir. Örneğin, öğretmeni olan çocuklar bir yürüyüş sırasında siteyi keşfederler ve ardından çocuklar düzen üzerinde rotalarını bağımsız olarak geri yüklemeye çalışırlar. Tersi seçenek de mümkündür: yürüyüşten önce, öğretmen çocuklarla birlikte düzende rotayı ana hatlarıyla belirtir ve daha sonra okul öncesi çocuklar bölgede gerekli nesneleri arar. Çocukların sitenin nesneleri ile tanışmasının başlangıcı kademeli olarak gerçekleştirilebilir, örneğin sadece

bir nesne. Gruba geri dönen çocuklar, yalnızca karşılaştıkları nesneyi mizanpaja koyarlar. Böylece, yavaş yavaş düzen tamamen "geri yüklenecek".

Maket, haritanın çizilmesine de yardımcı olabilir. Soyut düşünmenin gelişimi için, daha büyük çocuklar sitenin haritasını ve düzenini karşılaştırabilir, farklı şekillerde gösterilen ilgili nesneleri bulabilir. Ağaçlar, çalılar ayrıca hikayeleri saymak, derlemek için malzeme görevi görebilir. Bir çocuk için bölge

Anaokulu ayrı bölümlerden oluşur: bir spor alanı, çalı çalılıkları, genellikle birbirine bağlanmayan çiçek tarhları. Çocuklar onları boylarında görürler. Model ayrıca çocuğun anaokulunun bölgesini bir bütün olarak, sanki yukarıdan bakıyormuş gibi ("kuş bakışı" dedikleri gibi) hayal etmesine yardımcı olur.

Oryantiring oyunları aşağıdaki görevleri içerebilir:

  1. Sitenin tüm nesneleri mizanpajdan kaldırılır. Öğretmen nesneyi isim vermeden tanımlar ve çocuklar doğru kısmı seçer (ağaç, sıra vb.). Daha büyük okul öncesi çocuklar yetişkinlerin katılımı olmadan oynayabilir.
  2. Sitenin bir veya iki nesnesi saklanıyor ve çocuk "neyin eksik olduğunu" belirlemeli. Veya tam tersine, çocukların bulması gereken fazladan bir nesne eklenir.
  3. Sitenin nesneleri yerlerine değil rastgele yerleştirilir. Çocuğun görevi hataları bulmak ve nesneleri doğru bir şekilde düzenlemektir. Bu çalışmanın sonuçlarını doğrudan anaokulunun topraklarında kontrol edebilirsiniz.
  4. Çocuklara hem içeride hem de dışarıda bir düzen ile bağımsız oyunlar sunulur. Bu amaçla, düzeni, çocuğun kendisi ve arkadaşları ile ilişkilendirdiği küçük erkek figürleriyle tamamlayabilirsiniz. İnsan figürlerini (çocuklar) düzen üzerinde hareket ettirerek, çocuk bağımsız olarak anaokulu sitesi hakkında konuşarak bir tur yürütür. Aynı zamanda, küçük adamlar “kaybolabilir” (o zaman çocuklar onlara yolu nasıl bulacaklarını açıklamalıdır), yorulabilirler (okul öncesi çocuklar onlara bölgede rahatlama seçeneği sunar), vb.

Geocaching'i nasıl oynayacağınızı öğrenmek için, oyun eğitimi durumlarını kullanabilirsiniz: "Plan yapmayı öğrenmek" - öğretmen ve çocuklar birlikte olacak nesnelerin sembollerini kullanarak bir alanın (örneğin, gruplarının) bir planını çizer. "Geocaching" oyunu sırasında kullanılır. Bir yetişkin, çocukların dikkatini nesnelerin kendilerine ve diğer referans noktalarına göre konumuna çeker.

“Bir plana göre bir hazine aramayı öğreniyorum” - öğretmen çocukları bir oyun durumuyla tanıştırır. Durumun kendisi eğlenceli olabilir, masal karakterleriyle ilgili olabilir veya bir gruptaki çocuklarla ilgili sorunlu bir duruma dayanabilir, örneğin, “Korsanlar Su Prensesinden incileri çaldı”, “Korsanlar oyuncak evin anahtarlarını çaldı ” veya “Arkadaşlarına yardım etmek için korsanlar tarafından gömülmüş bir hazine bulmalısın.

Öğretmen bir nesneyi - bir “hazineyi” gizler ve bu yeri planda işaretler. Plan tarafından yönlendirilen çocuklar onu ararlar (oyunun bu aşaması birkaç kez tekrarlanır).

“Hazinenin yerini planda işaretlemeyi öğreniyorum” - öğretmen ve çocuklar rolleri değiştirir. Şimdi çocuklar “hazineyi” saklar ve plandaki yerini işaretler ve öğretmen onu arar. Öğretmen, çocukların kontrol eylemlerini güncellemek için kasıtlı olarak hatalar yapar.

“Başkasına oynamayı öğretiyorum” - bir grubun çocukları başka bir grubun çocuklarını oynamaya davet ediyor ve eğitimciler, ebeveynler ile birlikte başka bir grubun çocuklarına oynamayı öğretiyor (oyunun kurallarını tanıtın, kartlarını, planlarını, sembollerini gösterin) .

Oyun, işbirlikçi geocaching ile sona erer. Oyun için bir peri masalı, eser veya çizgi filmlerden yola çıkarak özel bir oyun alanı oluşturabilirsiniz. Çocuk için oyunun anlamı, koşullu (plan) ve gerçek (site alanı) alanda, bir site planının hazırlanmasında, çocukların “hazineyi” ustaca gizlemek için rekabetçi arzusunda, ödenek üzerine yansımada açık bir yönelimde kendini gösterir. yeni beceriler.

Oyuna hazırlık ve davranışı aşamalara ayrılabilir:

Oyuna hazırlık aşamasıOyunun kendisinin doğrudan oynaması

1. Hazırlık aşaması şunları içerir: Oyun senaryosunun oluşturulması.

Görevler için görev seçimi.

Amacı anaokulu alanındaki önbellekleri bulmak olan bir oyun senaryosu oluştururken, önbelleklerin çok farklı türlerde olabileceği akılda tutulmalıdır.

En yaygın (geleneksel) önbellek, "hazineler" - küçük öğeler (oyuncaklar, tatlılar, kitaplar vb.), Ayrıca bir defter ve kalem içeren kapaklı bir kaptır. Oyuncu, not defterini kontrol etmeli, kutudan herhangi bir öğeyi almalı, ancak karşılığında eşit veya daha yüksek değerde bir öğe bırakmalıdır. Not defteri, önbelleğin zorunlu bir özelliğidir ve önbellek ve ziyaretçileri hakkında bilgi içerir. Önbelleği "ziyaret ettikten" sonra, oyuncu kabı kapatmalı ve orijinal yerine yerleştirmelidir. Önbellek, oyundaki sonraki katılımcıların onu bulmak için daha az çaba harcamaması için dikkatlice gizlenmelidir. Geleneksel önbelleklere ek olarak, "adım adım" önbellekler de vardır.

Kapsayıcıyı bulmak için, geocacher'ın (yer önbelleğe alma oyununa katılan) oyun komut dosyası tarafından belirlenen görevi tamamlaması gerekir. Bazen bu görev, önbelleğin nesnesi veya konumu ile ilgili soruları cevaplamaktan oluşur, bazen arayıcının alanda oryantiring becerilerini kullanmasını gerektirir ve bazı durumlarda oyuncuyu bilgisini göstermeye zorlar.

Oyun komut dosyası aşağıdaki hedeflere sahiptir:

Bir harita üzerinde konumunuzu belirlemeyi öğrenin; bir rehber görevi görebilecek nesneleri vurgulayarak bir harita şemasını okuyabilmek; Haritada işaretlenen rota boyunca hareket edin ve görevi tamamlayın.

Oyun oynamak

Oyunu oynamak aşağıdaki sıralı eylemleri içerir:

Hazineye giden yolun harita şemasının ayrıntılı bir analizi.

Önbelleğin nesnesi veya konumuyla ilgili soruların yanıtları.

Güzergah sayfasında işaretlenmiş saklanma yerinin arka planına karşı grubun fotoğrafı.

Oyuna katılanlar, seyahat kartlarının tüm rotasını takip etmeli, tüm önbellekleri bulmalı ve fotoğraflarını çekmelidir. Oyunun önceliklerinden biri diğer insanlarla iletişimin geliştirilmesi olduğundan, çocuklar ek bilgi için yetişkinlerle iletişime geçmekten çekinmemelidir.

Bilişsel araştırma etkinliklerinin ve mekansal temsillerin oluşumunda eğitsel geocaching'in kullanılması, daha büyük okul öncesi çocukların bilgi ve becerilerinin artmasına katkıda bulunur. Ayrıca,

  • Çocukların odaklanma ve kendileri için düşünme alışkanlığı vardır.
  • Gelişmiş dikkat, yeni bilgi arzusu.
  • Sürüklenen çocuklar, öğrendiklerini fark etmezler: öğrenirler, yeni şeyler ezberlerler, olağandışı durumlarda gezinirler, mekansal temsil stokunu yenilerler.
  • Oyuna büyük bir istekle katılan utangaç çocuklar, oyun arkadaşlarını yarı yolda bırakmamak için her türlü çabayı gösterdiler.
  • Oyuna eşlik eden yaratıcılık, yaratıcılık, oryantasyon, oyun-deneyler, çocukların sayılarla ilgili fikirleri, aralarındaki ilişkiler, geometrik şekiller, zamansal ve uzamsal ilişkiler pekiştirildi.
  • Çocuklar pusulaları, şifreli şemaları, haritaları kullanmayı öğrendi.

Bu sonuçlar, kişinin rahatça oynayarak saymayı, mantıklı düşünmeyi, analiz etmeyi ve uzamsal ve matematiksel temsilleri geliştirmeyi öğrenebileceğini kanıtlıyor. Çocuklarla çalışma pratiği, öğrenme başarısının yalnızca sunulan materyalin içeriğinden değil, aynı zamanda sunum biçiminden de etkilendiğini göstermiştir. Geocaching oyunu çocukların ilgisini, bilişsel etkinliklerini uyandırabilir. Hazine avcılığının eğlenceli formunda, grup oyunu şeklinde verilen bilgiler, sıradan alıştırmalarla sunulanlardan daha hızlı, daha güçlü ve daha kolay özümsendi. Geocaching oyunu aracılığıyla bilişsel yetenekleri geliştirmeyi amaçlayan özel oyun görevlerinin kullanılması, okul öncesi çocukların matematiksel ufkunu genişletir. Oyun, çocukların gelişimine katkıda bulunur, okula hazırlık kalitesini artırır, çocukların çevrelerindeki gerçekliğin en basit kalıplarında daha güvenle gezinmelerini ve matematiksel bilgileri günlük yaşamda daha aktif kullanmalarını sağlar.

Geocaching sadece bir macera ruhu değil, seyahat etme, verilen nesnelerin yerini bulma, nesneler hakkında bilgi arama ve soruların cevaplarını arama, merak ve bilişsel araştırma faaliyetleri geliştirme, iletişim kurma ve bulma yeteneğini içeren heyecan verici bir takım oyunudur. iletişim sonucunda gerekli bilgiler sorunu birlikte çözer.

Okul öncesi çocukların bilişsel yeteneklerinin gelişiminin etkili olması için, sadece bunun için doğru oyunları ve aktiviteleri seçmek değil, aynı zamanda çocuğu bir şekilde ilgilendirmek gerekir. Sadece bu durumda, okul öncesi çocuğun bilişsel yeteneklerinin gelişimi hızlı bir şekilde ilerleyecek ve çocuğun etrafındaki dünyaya olan ilgisi asla kaybolmayacak!


Eğitimciler için danışma

"Eğitimsel geocaching, okul öncesi eğitimin modern teknolojilerinden biridir."

Devlet, okul, okul öncesi kurumlar ve ebeveynler son derece önemli bir görevle karşı karşıyadır: çocuğun sadece sağlıklı ve güçlü değil, aynı zamanda - mutlaka! - meraklı, bağımsız, herhangi bir yaşam durumunda sorunları çözebilecek şekilde büyümesi.

Toplumda süregelen değişimlerle bağlantılı olarak, eğitim sisteminin bireyin bireysel gelişimine yönelik yeni pedagojik teknolojileri kullanması gerekmektedir. Okul öncesi çocukların kişisel niteliklerini geliştirmenin etkili yollarını bilimsel olarak araştırmak, teorik ve pratik bir çözüm gerektiren acil bir sorundur.

Okul öncesi çocukların merakını, bağımsızlığını geliştirme çalışmalarında etkili teknik ve yöntemlerden biri eğitici "geocaching" dir. ».

Geocaching nedir? (“geocaching”), Geo (toprak) ve önbellek (önbellek) kelimelerinin anlamlarını ekleyerek - “yeryüzünde bir önbellek arayın”. dünya çapında milyonlarca insan.

Geocaching turizm ve yerel tarih unsurları içeren bir macera oyunudur. Geocaching oyuncularının çözdüğü görev, oyundaki diğer katılımcılar tarafından yapılan önbellekleri aramaktır. Bunu yaparken GPS alıcısı olan cihazları kullanırlar. Dizüstü bilgisayar, navigasyon cihazı, akıllı telefon veya PDA gibi. Benzer düşünen insanlar, bir GPS alıcısı bulmak önemlidir. Ve eğlenceli bir zaman garantilidir.

Yani"Geocaching", özü saklanma yerleri ve hazineler aramak olan uydu navigasyon sistemlerini kullanan bir turist oyunudur. Bu oyuna dayanarak, okul öncesi çocuklarla çalışırken de kullanılabilecek yeni bir pedagoji yönü olan eğitici "geocaching" var. Zaten genç yaşta, bebek bir "hazine" bulma görevi ile iyi başa çıkabilir. Bir grup okul öncesi çocukta veya okul öncesi çocuklarla oyunun ayırt edici bir özelliği, bir GPS navigatörünün olmamasıdır. Haritalara ve şemalara göre oyunun uyarlanmış bir versiyonunu kullanmak gerekir.

Bir organizasyon yöntemi var.okul öncesi çocuklarla geocaching.

Eğitsel yer önbelleğe alma, aşağıdakileri içerdiğinden, etkileşimli yöntemlerin karakteristik özelliklerine sahiptir:

    İlgi alanları büyük ölçüde örtüşen veya örtüşen katılımcıların varlığı.

    Açıkça tanımlanmış kuralların varlığı (her tekniğin kendi kuralları vardır).

    Açık ve belirli bir hedefe sahip olmak.

    Katılımcıların ciltte ve kendilerinin belirlediği şekilde etkileşimi.

    grup yansıması

    Özetleme.

metodoloji tutma elemanları yer önbellekleme okul öncesi çağındaki çocuklarla 4 aşama içerir:

1. Aşama- ön çalışma. Burada bir grup, anaokulu, okul öncesi eğitim kurumu veya kurumun toprakları dışındaki bölgede bulunan başka bir tesis modeli yapılır). Ayrıca bu aşamada, çocuklarla oryantiring oyunları yapılır, bir düzen ile çalışma yeteneği, bir harita şeması, üzerlerinde çeşitli nesnelerin yerini belirleme yeteneği.

2. aşama- hazırlık. Bu aşamada öğretmen bir senaryo oluşturur, her görev için görevler seçer ve amacı saklanma yerini bulmak olan oyunun kendisi için gerekli her şeyi hazırlar. Çocukların ilgisini çekmek için ilk önbelleklere tatlılar yerleştirilebilir. Çocuklar, kendilerine bırakılan belirtilen işaretlere ve talimatlara göre bir önbellek aramayı öğrenirler. Ardından görev daha karmaşık hale gelir - haritalarda veya diyagramlarda saklanan yerleri aramak. Bunu yapmak için, çocuklara bir harita okumayı öğretmek gerekir, bu nedenle projenin hazırlık aşamasında çalışmanın bir sonraki adımı, çocuklara okul öncesi grup, site, şemaya göre, haritaya göre gezinmeyi öğretmektir. , mekansal temsillerin geliştirilmesi için çeşitli oyun alıştırmalarının kullanılması yoluyla. Görev sırasındaki bu tür görevlerin amacı, ekoloji, coğrafya, edebiyat, güvenli yaşamın temelleri vb. Alanlardaki bilgileri genişletmek ve sistematik hale getirmektir.

Sahne 3- oyunu yönetmek. Bu aşamada çocuklarla birlikte önbelleğe giden yolun bir harita şeması düşünülür, çocuklar önbelleğin saklandığı nesne veya yerle ilgili sorulara cevaplar verir, keşfedilen yerin fotoğrafları çekilir. Eylemler için iyi düşünülmüş motivasyon (kahramanlara yardım etmek, nesneleri aramak, kişinin hünerini ve yaratıcılığını göstermek), birbirine bağlı test görevleri bu oyunu çocuklar için çok çekici kılıyor. Bu durumda faaliyetleri daha az düzenlenir: kendileri kritik bir durumdan çıkmanın bir yolunu bulurlar, kötülüğün güçleriyle yüzleşirler, karmaşık bulmacaları çözerler ve bağımsızlık ve bireysellik gösterirler.

Geocaching oyununun bu aşaması sayesinde, çocuk anaokulunun binasını keşfeder, komşu blokları ve grupları, çeşitli odaları ziyaret eder, bunun sonucunda anaokulu kendisine ve kendi evine aşina olur.

4. Aşama- sonuçların sunumu. Bu aşamada çocuklar sonucu sunarlar, edindikleri bilgileri genelleştirirler ve nihai ürüne dönüştürürler.

Modern teknolojiler, çocukların bir oyun şeklinde öğrenmelerine olanak tanır, öğrenmeyi katılımcılar için ilginç, yaratıcı ve anlamlı hale getirir.

Fantezi burada açığız. Burada, örneğin önbellekler: bu, bazı ilginç öğeler içeren küçük bir kaptır. Burada her şey kullanılıyor: oyuncaklar, kırtasiye malzemeleri, dekorasyonlar. Geocacher'lar yaratıcı önbellekleri memnuniyetle karşılar: bilmeceler, çizimler, fotoğraflar ile. Önbelleklerin konumları çok yakın olabilir ve ciddi engellerin aşılmasını gerektirebilir. Oyunun kuralları oldukça basittir, ancak bunlara uyulmalıdır.

Oyunun kuralları:

Geocaching bir oryantasyon oyunudur ve herkes için bir şeyler vardır. Bu nedenle, oyunun kurallarına tüm katılımcılar tarafından uyulmalıdır, aksi takdirde oyun çalışmayacaktır.

1. Bir önbellek bulun.

2. Beğendiğiniz öğeyi önbellekten alın.

3. Alınan öğe yerine önbelleğe bir öğe koyun,

4. Bulunduğunuz yer hakkında siteye yazın.

Konum haritası oyun için önemlidir. Haritada hazinenin nerede saklandığını işaretlemek gerekiyor. Hazine, bir kap içine yerleştirilmiş bir nesnedir. Sonra onu ilginç bir yere saklarlar: örneğin, grubun farklı yerlerinde, anaokulunun inşasında, anaokulunun arsasında, anıtta, gölde, ormanda.

Birkaç tür önbellek vardır. En popüler olanı bir kalem, bir defter ve bir ödül içeren kaptır. Ödül olarak, herhangi bir önemsememek olabilir - tatlılar, oyuncaklar. Önbellekte, bulguyu yazmak için bir kurşun kalem ve bir defter gereklidir. Adınızı, ödül olarak ne alındığını ve karşılığında ne kaldığını yazmanız gerekiyor.

Hazine arama yöntemi- bu, bilmeceler, işaretler, bir şema arayışıdır. Geocaching oyunu sırasında çocuklar sadece aktif olarak hareket etmez, fiziksel becerilerini ve yeteneklerini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda zihinsel olarak da gelişir. Çocuklar oyuna katılarak kendilerini ifade ederler, insanların ve hayvanların dünyasına, ahlaki değerlere, kendi sağlıklarının ve başkalarının sağlığına ilişkin anlayışlarını zenginleştiren yeni bilgiler öğrenirler ve güvenli davranış kurallarını öğrenirler. Bu yön, her çocuğun kişiliğinin gelişimine kapsamlı ve aktif bir yaklaşımın uygulanmasına yardımcı olduğu için alakalı hale geliyor. Eğitimi anaokulunun ötesine taşımanıza olanak tanır. Bu, çocukları anavatanlarının doğasını, köyümüzün (şehrimizin) manzaralarını ve tarihi önemini tanıtmanın en iyi yoludur. Sonuçta, hazine sadece dünyada değil, çevremizdeki dünyanın tüm çeşitliliğinde bulunabilir. Ama en önemlisi, öğrenciler akranlarıyla, çocuklarla ve yetişkinlerle iletişim kurmanın keyfini yaşarlar.

Organizasyon metodolojisi okul öncesi çocuklarla geocaching yaş, çocuklarda fiziksel egzersizlere büyük ilgi uyandırabilir. Çocuklar bu oyun sürecinde bilgilerini, ufkunu genişletir, çevredeki manzaraların tadını çıkarır.

Geocaching, memleketinizde eğlenmek ve heyecan yaşamak için bir fırsattır ve aynı zamanda bir tür spor analogu. Sonuçta geocaching yarışmaları düzenleniyor, ebeveynler oyuna dahil olabiliyor ve çocuklarıyla birlikte eğlenerek ve keyif alarak oynayacaklar. Büyük veya küçük ekipler toplanır veya önbellekleri tek tek arayabilirsiniz.

yani oyun Geocaching, okul öncesi çağın modern teknolojilerinden biridir.

"Eğitimsel geocaching" teknolojisinin uygulanma sürecinde, çocukların arama etkinliği ile çocukların merak, bağımsızlık düzeyindeki artış ve ebeveynlerin problemdeki rolü arasında yakın bir ilişki araştırılmış ve kurulmuştur.

DOW'da Geocaching teknolojisini uygulamak için aşağıdaki aşamalar ayırt edilir:

    Konu geliştirme ortamının zenginleştirilmesi.

    Arama faaliyetleri sürecinde güvenliğin sağlanması.

    Eğitimci ve çocukların yanı sıra akranları olan çocuğun ortak ve bağımsız faaliyetlerinin organizasyonu.

    Ebeveynlerle etkileşim.

Merakın gelişimi probleminin ilk aşamasında, entelektüel problemleri çözmede bağımsızlık, grubun “yoğun bir yapıya ihtiyacı olduğunu fark ettik. » geliştirme ortamı bir öğretim işlevi gören, çocuğun kişisel niteliklerini geliştirir.

Söz konusu ortamın değişim, uyum ve gelişmeye açık, kapalı olmayan bir sistem karakterine sahip olması son derece önemlidir. Uygulama, bir grupta konu ortamını tamamen değiştirmenin zor olduğunu göstermektedir. Ama yine de, her koşulda, çocuğu çevreleyen nesnel dünyanın yenilenmesi ve güncellenmesi gerekiyor, bizim yaptığımız da bu. Ancak o zaman çevre, çocukların merak, bağımsızlık, aktivite oluşumuna katkıda bulunur. Grup odasındaki tüm merkezlerin çocukların merakını geliştirmeye yönelik olması gerekir. Deneme köşesini daha sık yenileyin.

Grubumuzdaki eğitim sürecinde geocaching'in pratik uygulama görevini uygulamak için şunları yaptım: Oyun aracılığıyla çocukların Geocaching oyununa ilgi duymasını sağladım: Hazine Avı. Oyunlar düzenlemeyi planlıyorum: "Postacı Pechkin", "Bir arkadaş bul" ve diğerleri.

Örneğin, postacı Pechkin gruba bir mektup getiriyor - bir çizim: "Yavru kedi tele dolandı", bu da sahneyi gösteriyor. Alanın tanımına ve karşılaştırmasına göre çocuklar görevleri yerine getirir (derenin yanından geçer, tepeden aşağı iner, uzun bir ağacın etrafından dolanır, Noel ağaçlarını sayar) ve bir yavru kedi arar. Yavru kedi ile tel arasında bir bağlantı kurarız: “Avlularda neden çok fazla çöp var?”, “Anaokulunun topraklarında neden temiz?” Ve çocuklar kapıcının işine saygı duyuyor. "Ve mikro bölgedeki çöpleri kim temizleyebilir?". Anaokulundan geçenlerle ve yetişkinlerle görüştük ve insanların kendileri çöp atmazsa temiz olacağını öğrendik. Çocuklar ayrıca gruptaki düzen ve temizliği kimin belirlediğini, bu konuda nasıl yardımcı olabileceklerini de düşündüler. Böylece basitten karmaşığa çocuklar matematiğin temellerini pekiştirir, doğayı tanır, uzayda gezinmeyi öğrenir, birbirleriyle ve çevrelerindeki insanlarla iletişim kurar ve sebep-sonuç ilişkileri kurar.

Ebeveynlerle çalışmak, araştırma faaliyetlerinde gerekli bir aşamadır.

Aile ile verimli bir temas olmadan tek bir yetiştirme veya eğitim görevinin başarıyla çözülemeyeceği bilinmektedir. Velilerle iletişimimizi işbirliği temelinde inşa ediyoruz. Aile ile çeşitli etkileşim yöntemleri kullanıyoruz: görsel, sözlü, pratik.

Bu amaçla, ebeveynlerin "eğitimsel geocaching" teknolojisinin uygulama biçimlerini, yeteneklerini ve çocuğun gelişimi üzerindeki etkisini öğrenecekleri veli-öğretmen toplantıları düzenleyin.

Ayrıca velilerin geocaching organizasyonu hakkında istişarelerde bulunmaları için bu konuyla ilgili notlar yayınlayın. Ebeveynler ve çocuklar için "amaçlanan nesneye bir tur atın" oyunu şeklinde "ödev" vermek, ebeveynlere ve çocuklara sonunda amaçlanan nesneye yol açan oryantasyon notları sunulur.

Uygulama, biri tarafından öne sürülen sürpriz, merak, sorun veya talebin bir “hazine avı”nın başlaması için bir itici güç olarak hizmet edebileceğini göstermektedir. Bir çocuk ne kadar çok soru sorarsa o kadar iyidir.

Çocuklarla birlikte, gerçek hayatta ortaya çıkan sonucu tartışın ve bunu doğru görünen fikirlere uydurmaya çalışmanıza gerek yok. Deneyler sürecinde, çocuğun hafızasının zenginleştirildiğini, düşünce süreçlerinin aktive edildiğini, çünkü analiz, karşılaştırma, sınıflandırma işlemlerini gerçekleştirmeye sürekli ihtiyaç duyulduğunu not ediyoruz.

Bu, çocuğun bilgiyle zenginleşmesine katkıda bulunur, ona öğrendiklerini analiz etmeyi, yansıtmayı, yansıtmayı öğretir; Çocuğun dünya görüşü, insani, sosyal duygularının gelişimi üzerinde olumlu bir etkisi vardır.

"Eğitimsel yer önbellekleme" teknolojisinin kullanımının aşağıdakiler üzerinde etkisi vardır:

    Merak, bağımsızlık geliştirme düzeyinin arttırılması; çocukların araştırma becerileri (bir sorunu görme ve tanımlama, bir hedefi kabul etme ve belirleme, sorunları çözme, bir nesneyi veya fenomeni analiz etme, temel özellikleri ve bağlantıları vurgulama, çeşitli gerçekleri karşılaştırma, çeşitli hipotezler ortaya koyma, seçim yapma) bağımsız faaliyet için araçlar ve materyaller, bir deney yapmak, belirli sonuçlar ve sonuçlar çıkarmak için);

    Bilişsel süreçlerin gelişim düzeyini artırmak;

    Konuşma gelişimi (çeşitli terimlerle çocukların kelime dağarcığını zenginleştirme, sorulara cevaplarını gramer olarak doğru bir şekilde oluşturma yeteneğini pekiştirme, soru sorma yeteneği, ifadelerinin mantığını takip etme, kanıta dayalı konuşma oluşturma yeteneği);

    Kişisel özellikler (insiyatifin ortaya çıkması, bağımsızlık, başkalarıyla işbirliği yapma yeteneği, birinin bakış açısını savunma ihtiyacı, başkalarıyla koordine etme vb.);

    Çocukların canlı ve cansız doğa hakkında bilgisi;

    "Eğitimsel yer önbellekleme" teknolojisinin kullanımıyla ilgili çalışmaları organize etmede ebeveynlerin yetkinliğinin arttırılması.

Bu nedenle, "eğitimsel geocaching" teknolojisinin kullanımı, bağımsızlığın, merakın, bilişsel aktivitenin, araştırma ve sonuç elde etmede azim gelişimi için okul öncesi çocuklarda daha fazla bağımsız araştırma ve çevrelerindeki dünya hakkında bilgi edinme arzusunda etkili ve gereklidir.

Bu konuyla ilgili daha fazla faaliyet, edinilen deneyimin genelleştirilmesi ve sistemleştirilmesinde ve yazarın "eğitimsel geocaching" kullanımı için programının derlenmesinde görülmektedir.

ALSU ZALILOVA
Kıdemli gruptaki geocaching oyununun "Hazine avcıları" özeti

Belediye bütçe okul öncesi eğitim kurumu Anaokulu No. 1 ile. Tolbazy belediye bölgesi

Başkurdistan Cumhuriyeti'nin Aurgazinsky bölgesi

Geocaching hakkında özet - oyun

« Hazine Avcıları»

içinde kıdemli grup.

İlçede geçirilen

eğitimciler için atölye

BAKICI: Zalilova A.A.

- akademik yılı

Mayıs 'de Amerika Birleşik Devletleri'nde kurulan seyahat oyunu yer önbellekleme(yer önbellekleme, meyvelerini Rusya Federasyonu'nun eğitim sistemine verdi. Bu oyun, coğrafi koordinatlarla ilgili gizli yerleri bulmak veya gizemleri çözmekle ilgilidir. Ana fikir, bazı oyuncuların GPS kullanarak önbellekleri gizlemesidir - navigatörler koordinatlarını belirler ve bunları İnternet'te bildirir. Diğer oyuncular, önbellekleri bulmak için bu koordinatları ve GPS alıcılarını kullanır. Buna karşılık, önbellekler hem geleneksel hem de sanal olabilir.

Kelime « yer önbellekleme» Yunancadan geliyor "coğrafi"- Arazi ve İngilizce önbellek- saklanma yeri. Geocaching- zaten dünya çapında hayran kitleleri kazanmış bir tür turist oyunu. AT « yer önbellekleme» anaokulunda oynayabilirsin, çünkü her çocuk bulmayı hayal eder hazine. Öğrenciler elbette navigatörü kullanmazlar, tarifine, fotoğrafına, çizimine, planına, şemasına, haritasına göre bir yer ararlar. ANCAK hazine şekerdir, tatlılar, oyuncaklar.

Hedef: Eğitici oyunlardan çocuklara neşe ve zevk getirmek.

Görevler C: 1. Sizi geliştirin çocuklar: bir haritaya göre bir yerde gezinme yeteneği - bir şema, rotanın yönünü belirleme, bilişsel, yaratıcı görevleri bağımsız olarak çözmeye ilgi; çocuklarda entelektüel aktiviteye olan ilgiyi sürdürürken oynama arzusunu geliştirmeye devam edin.

2. Çocuklarda temel ekolojik bilgi ve fikirlerin oluşumu; doğa sevgisini geliştirmek; tüm canlılara karşı şefkat ve saygı duygusu.

tuhaflık: Geocaching- oyun, anaokulunun topraklarında yürüyüş modunda gerçekleşir.

Oyun ilerlemesi:

Beyler bir korsan telefonuma görüntülü mesaj göndermiş onu dinleyelim (“Merhaba arkadaşlar oyunu oynamanızı tavsiye ederim. « Geocaching» , Rusçaya çeviriden bul harita üzerinde hazine. sakladım hazine Anaokulunuzda ve onu bulmanızı ve almanızı öneririm. Ama bulmadan önce hazine bazı görevleri tamamlamanız gerekiyor. Tamamlanan her görevden sonra, sandığa gitmesi gereken bir anahtar alacaksınız. hazine.") Korsan.) Ancak, her şey o kadar basit değil, kurnaz bir korsan, haritada hangi ağacın altında kazmanız gerektiğini gösteriyor hazine. Bize bir harita gönderiyor ve haritayı bulmamız gerekiyor. Haritayı bulmak için haritanın bulunduğu yeri tahmin etmemiz gerekiyor.

Bir korsandan ipucu aldım: Kartın bulunduğu ağaç L sesi ile başlar. (Ihlamur).

Çocuklar, şu ağaca bakın ve üzerine balon yapıştırılmış, işte harita. Beyler, kurnaz korsan bizi tamamen şaşırtmaya karar verdi, ancak görevleriyle başa çıkacağız ve bulacağız. hazine.

Çocuklar haritayı inceler. Harita anaokulumuzu, görev rotalarımızı gösteriyor. Çocuklar, rotayı inceleyelim. Rotayı takip ediyoruz.

beyler bulacağız sonuçta hazine"Biz erkeğiz Hazine Avcıları» .

1. Görev. İlk görevi tamamlamak için haritadaki sarı okları takip etmeniz gerekiyor. (yollarda sarı boya kalemleri ile oklar çizilir). İşte geliyoruz.

Nereden geldiğimizi bulmak için tahmin etmeliyiz bilmece: “Burası insanların çiçek yetiştirdiği bir toprak parçası”.(çiçek bahçesi, çiçeklik).Neden denir "Çiçek bahçesi"? Bu doğru, çünkü burada farklı çiçekler yetişiyor. Hangi çiçek isimlerini biliyorsun? Aferin, bir sürü çiçeğe isim verdiler. Bakalım hangi çiçeklerde yetişeceğiz çiçeklik: kadife çiçeği, petunya, sabah zafer - kıvırcık çiçekler, kokya - salkım gibi. Çocuklar, yazın çiçekler nasıldı? Büyümelerine ne yardımcı oldu? Sonbaharda çiçeklere ne oldu? Aferin! Ve şimdi tohumları toplayacağız, çünkü gelecek yıl çiçek bahçemizi süslemeleri için sizinle tekrar çiçek ekeceğiz.

Burada 1. görevi tamamladık.

Bir sonraki göreve geçelim. Çocuklar haritaya bakarlar. Haritadaki yeşil okları takip edin.

Böylece haritadaki 2. göreve geldik. Ve şimdi, nereye geldiğimizi bulmak için, tahmin et bilmece:

Meyveler tatlı değildir, Ama göz neşedir.

Ve orman dekorasyonu,

Ve kuşlar için davranır (Üvez).

Beyler, gizem ne hakkında?

Rowan, Rusya'daki en sevilen ve saygı duyulan ağaçlardan biridir. Üvez külüne adanmış birçok şarkı ve şiir bulabilirsiniz. İnce görünümü, parlak meyveleri. Sonbaharda parlak kırmızı salkımlarına bakabilirsiniz, meyveler dallarda yanıyor gibi görünüyor.

Sonbaharın sonlarında, üvez yaprakları sararır ve düşer ve kışın ağaçta turuncu-kırmızı meyveler kalır. Bu meyveler çok faydalıdır, birçok vitamin içerirler. antik çağ genellikle kış için hasat edildiler, sadece ilk donu beklemeniz gerekiyor, sonra meyve bitkilenecek ve şeker birikecek. Çay, soğuk algınlığı ve şiddetli öksürüklerle başa çıkmaya yardımcı olan saf üvezden demlenir.

Hasat sırasında, kış mevsiminde kuşların beslenmesi için meyvelerin bir kısmı ağaçta kaldı. Hangi kuşlar bu meyveleri yemeyi sever? (pamukçuklar, şakrak kuşları ve ağdalar).

Bu ne düşünceli bir ağaç!

Üvez meyvelerini düşünün.

1. Yaprakların şekli, rengi nedir? (kırmızı, sarı, oval).

3. Çilek ne tutmak için (bir dalda).

4. Meyveler şekil, renk, tat olarak nelerdir?

Aferin çocuklar! Ve biliyorsun, üvez meyvelerinden de süslemeler yapabilirsin! (boncuklar, çelenkler, bilezikler). 2. görevi tamamladık.

Haritamızı takip ediyoruz. Haritadaki mavi oklarla bir sonraki yere gitmeliyiz. Devam et.

3. Görev. Rus güzellik

Kıvrılmaya değer

beyaz çizmeler

Yeşil küpe

ince namlu

Beyaz sundress

Bu bilmece hangi ağaç hakkında?

Çocuklar: Huş hakkında.

BAKICI: Bir Rus güzelinin nasıl bir beyaz sundressi var?

Çocuklar: Bu bir ağaç gövdesi. Sadece huş ağacının beyaz bir gövdesi vardır.

BAKICI: Aynen öyle, huş ağacı kabuğunun üst tabakası ince ipeksi huş ağacı kabuğu ile kaplıdır. Beyler, huş ağacı kabuğundan ne yapıldığını biliyor musunuz?

Çocuklar: Huş kabuğundan sepetler, tabutlar, güzel tablolar yaparlar.

BAKICI: Ve ne tür bir ağaç "küpeler"?

Çocuklar: "Küpeler" huş giyer.

BAKICI: Erken ilkbaharda, tomurcuklar dallarında şişer ve daha sonra yapraklar ortaya çıkar. Küpeler çiçek açıyor - bunlar onun çiçekleri.

Küpelerde minik uçaklara benzeyen tohumlar olgunlaşıyor. Rüzgar onları farklı yerlere götürür. Yere düşerler, çimlenirler. Yavaş yavaş, fideler ince gövdeli genç huş ağaçlarına dönüşür. Huş ağacı ışığı ve alanı sever, dondan korkmaz ve yıldan fazla yaşar. Ancak huş aynı zamanda şifalı bir bitkidir. Böbreklerinin iyileştirici özellikleri var (ilkbaharda hasat edilen, meyve suyu ve hatta yapraklar). Kaynatmalar, infüzyonlar hazırlar, losyonlar yaparlar.

BAKICI: Ve ne tür huş ağacı yaprakları (yeşil sarı).

Huş ağacı yaprakları üzerine araştırma. Çocukları yaprağı okşamaya davet edin eller: önce yukarıdan, sonra aşağıdan. o ne (pürüzsüz, kabarık, pürüzlü, dikenli, kıllı, sert, yumuşak). Üzerinde saç var mı? (Evet ise büyüteçle bakın).Bir parmağınızı çevresi boyunca gezdirin. Bu nedir kenar: düz mü yoksa dişli mi, çentikli mi?

Araştırma: huş tohumları.

Dışarısı güzel, temiz hava, seninle nefes alalım, oyun oynayalım “Sırada kimin yaprağı ”.Sana sararmış huş ağacı yaprakları vereceğim, sen onları avucuna koy ve onları uçurmaya çalış, bakalım kimin yaprağı daha uzağa uçacak.

Aferin çocuklar!

Beyler şimdi ağaca yaklaşacağız ve başka bir oyun oynayacağız.

Oyun "Huş".

Huş ağacına bak ve ona dönüşeceksin.

Dalları daha yükseğe kaldırın

Onları rüzgarda salla

1, 2, 3, nasıl söylenir?

Demek huş ağacına koşuyorsun!

(çocuklar huş ağacına sarılır).

BAKICI: Huş ağacını okşayalım ve sevgiyle arayalım. Bize söylediklerini dinleyelim.

Aferin arkadaşlar, 3. görevi tamamladık.

Bulmak hazine, sen ve ben işaretleri takip etmeliyiz, yani kırmızı oklar.

Beyler, nereye gittiğimizi merak ediyorum? Bu bir korsan atölyesi.

Ve burada babalarınız bizi bekliyor. Beyler, güzel işlerle dolu bir haftamız var. Ve babalarımız yemlik yapmamıza yardım etmeyi teklif etti. Sonuçta, yakında soğuk gelecek ve kuşların yiyecek bir şeyleri olmayacak. Daha sıcak iklimlere uçan kuşların isimleri nelerdir - göçmen kuşlar (kuğu, martı, kırlangıç, guguk kuşu, bülbül, leylek, balıkçıl, sığırcık, kışı kalan kuşlar - kışlayan kuşlar (baştankara, saksağan, serçe, şakrak kuşu, baykuş, ağaçkakan, pamukçuk, küçük karga, güvercin).

mobil oyun "Serçeler, sığırcıklar, kargalar".

Sana kuşların isimlerini söyleyeceğim ve sen de belli hareketler yapacaksın.

Starling - ellerini salla,

Serçe - iki ayak üzerinde zıpla,

Karga - dönüş.

Aferin çocuklar!

mobil oyun "Baykuş".

Hedef: bir süre hareketsiz durmayı öğrenin, dikkatlice dinleyin.

İşte yanınızdayız ve kuşlarımız için yemlikler hazırladık! Söylemek "Teşekkürler" babalarınıza. Yemlik yapımında çok iyi bir ustalık sınıfı gösterdiler. Beyler, tüm görevleri tamamladık ve hazine henüz bulunamadı. Harita gizlendiği yeri gösterir hazine. Ve burası bir haç ile işaretlenmiştir. Şimdi etrafınıza bakın ve kırmızı bir çarpı görürseniz bize gösterin.

Yaşasın! sonunda bulduk hazine! Ama tereddüt edemezsiniz, burayı bir an önce terk etmelisiniz, çünkü bir korsan her an buraya dönebilir. Sitemize geri dönelim.

Sandığı anahtarla açıyoruz (kilidin anahtarını seçiyoruz, tatlılar ve bir korsandan bir mektup var, okuman:

“Arkadaşlar, bu mesajı okuduğunuza göre, buldunuz demektir. hazine. Tebrikler bunu hak ettiniz. Bu şekerleri yemelisin. Her şeyi doğru yaparsanız, aziz arzularınız gerçekleşecek! İyi şanlar! Korsan!".

Sabun diskosu.

Çocuklar dans eder ve baloncuklar üfler.

Özetleme.

Oyunu beğendin mi « yer önbellekleme» ?

Arama sırasında hangi nitelikleri gösterdiniz? dal(farkındalık, beceriklilik, yaratıcılık, dostluk, el becerisi).

Oyunun en önemli bileşeni yer önbellekleme– katılım sevinci, macera ruhu bulundu hazine, akranlar ve yetişkinlerle iletişim, ortak faaliyetlerin keyfi.

Geocaching- bunlar her zaman olumlu duygular, neşeli iletişim, içten içten kahkahalar, sürpriz ve zevk ve olumlu duygular, yaratıcılık iyileşmede en önemli faktörlerdir.

Geocaching, okul öncesi eğitimin modern teknolojilerinden biridir.

Eğitimciler için danışma

Tarafından hazırlandı:

Öğretmen Kulakova N.V.

Toplumda süregelen değişimlerle bağlantılı olarak, eğitim sisteminin bireyin bireysel gelişimine yönelik yeni pedagojik teknolojileri kullanması gerekmektedir. Eğitim kurumlarının öğretmenlerine verilen görev, tamamen yeni bir nesil hazırlamaktır: sağlıklı, aktif, düşünen, meraklı. Bu tür etkili araçlardan biri, öğretmen tarafından etkileşimli yöntemlerin kullanılmasıdır.

Etkileşimli Yöntemler- bu, geliştirilmiş bir pedagojik etkileşimdir, katılımcıların pedagojik süreçteki karşılıklı etkisi, özü, öğrenmenin öğretmenin kendisi de dahil olmak üzere tüm çocukların etkileşiminde gerçekleşmesidir. Okul öncesi çocuklarla çalışan çocukların yaş özellikleri göz önüne alındığında, kendi kendini geliştirme, kendi kendine eğitim ve kendi kendine eğitim için koşullar yaratan etkileşimli bağımsız aktivite teknolojileri en çok tercih edilir. Bu çalışma biçiminin yenilikçi bir yönü, oryantiring ve oryantiringin sentezi olabilir. yer önbellekleme okul öncesi çocuklarla etkileşimli çalışma yöntemlerinin tüm özelliklerini karşılayan.

Geocaching nedir? (“geocaching”), Geo (toprak) ve önbellek (önbellek) kelimelerinin anlamlarını ekleyerek - “yeryüzünde bir önbellek arayın”. dünya çapında milyonlarca insan.

Geocaching turizm ve yerel tarih unsurları içeren bir macera oyunudur. Geocaching oyuncularının çözdüğü görev, oyundaki diğer katılımcılar tarafından yapılan önbellekleri aramaktır. Bunu yaparken GPS alıcısı olan cihazları kullanırlar. Dizüstü bilgisayar, navigasyon cihazı, akıllı telefon veya PDA gibi. Benzer düşünen insanlar, bir GPS alıcısı bulmak önemlidir. Ve eğlenceli bir zaman garantilidir.

Eğitici yer önbelleklemebaşka bir eğitimokul öncesi çocukların eğitim ve gelişim sürecinde bir araç.

Eğitsel yer önbelleğe alma, aşağıdakileri içerdiğinden, etkileşimli yöntemlerin karakteristik özelliklerine sahiptir:

  • İlgi alanları büyük ölçüde örtüşen veya örtüşen katılımcıların varlığı.
  • Açıkça tanımlanmış kuralların varlığı (her tekniğin kendi kuralları vardır).
  • Açık ve belirli bir hedefe sahip olmak.
  • Katılımcıların ciltte ve kendilerinin belirlediği şekilde etkileşimi.
  • grup yansıması
  • Özetleme.

Okul öncesi çocuklarla geocaching organize etmek için bir metodoloji vardır.

Elemanları tutmak için metodoloji yer önbellekleme okul öncesi çağındaki çocuklarla 4 aşama içerir:

1. Aşama - ön çalışma. Burada bir grup, anaokulu, okul öncesi eğitim kurumu veya kurumun toprakları dışındaki bölgede bulunan başka bir tesis modeli yapılır). Ayrıca bu aşamada, çocuklarla oryantiring oyunları yapılır, bir düzen ile çalışma yeteneği, bir harita şeması, üzerlerinde çeşitli nesnelerin yerini belirleme yeteneği.

2. aşama - hazırlık. Bu aşamada öğretmen bir senaryo oluşturur, her görev için görevler seçer ve amacı saklanma yerini bulmak olan oyunun kendisi için gerekli her şeyi hazırlar.

Sahne 3 - oyunu yönetmek. Bu aşamada çocuklarla birlikte önbelleğe giden yolun bir harita şeması düşünülür, çocuklar önbelleğin saklandığı nesne veya yerle ilgili sorulara cevaplar verir, keşfedilen yerin fotoğrafları çekilir.

4. Aşama - sonuçların sunumu. Bu aşamada çocuklar sonucu sunarlar, edindikleri bilgileri genelleştirirler ve nihai ürüne dönüştürürler.

Modern teknolojiler, çocukların bir oyun şeklinde öğrenmelerine olanak tanır, öğrenmeyi katılımcılar için ilginç, yaratıcı ve anlamlı hale getirir.

Fantezi burada açığız. Burada, örneğin önbellekler: bu, bazı ilginç öğeler içeren küçük bir kaptır. Burada her şey kullanılıyor: oyuncaklar, kırtasiye malzemeleri, dekorasyonlar. Geocacher'lar yaratıcı önbellekleri memnuniyetle karşılar: bilmeceler, çizimler, fotoğraflar ile. Önbelleklerin konumları çok yakın olabilir ve ciddi engellerin aşılmasını gerektirebilir. Oyunun kuralları oldukça basittir, ancak bunlara uyulmalıdır.

Oyunun kuralları:

Hazine, bir kap içine yerleştirilmiş bir nesnedir. Sonra onu ilginç bir yere saklarlar: örneğin bir anıtta, gölde, ormanda.

Konum haritası oyun için önemlidir. Haritada hazinenin nerede saklandığını işaretlemek gerekiyor.

Hazine arama yöntemi- bu, bilmeceler, işaretler, bir şema arayışıdır. Bir hazine bir nesne değil, örneğin bir kelime olabilir. Belirli bir kelimeyi kavramak, sonra onu diyagrama harflerle yazmak gerekir. Grubun çocuklarından birinin görünüşü tarif edilir. Katılımcılar bunu gizli işaretlere göre belirler. Cevap, çocuğun adının ilk harfidir (C).Diğer işaretler sunulur, bunlar Çocukların kelimeleri tahmin ettiği Yemek, Sandalye, Saç ve Bacaklar. Ortaya çıkan kelimeyi okumak gerekir.

Geocaching oyunu sırasında çocuklar sadece aktif olarak hareket etmez, fiziksel becerilerini ve yeteneklerini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda zihinsel olarak da gelişir. Çocuklar oyuna katılarak kendilerini ifade ederler, insanların ve hayvanların dünyasına, ahlaki değerlere, kendi sağlıklarının ve başkalarının sağlığına ilişkin anlayışlarını zenginleştiren yeni bilgiler öğrenirler ve güvenli davranış kurallarını öğrenirler. Bu yön, her çocuğun kişiliğinin gelişimine kapsamlı ve aktif bir yaklaşımın uygulanmasına yardımcı olduğu için alakalı hale geliyor. Eğitimi anaokulunun ötesine taşımanıza olanak tanır. Bu, çocukları anavatanlarının doğasını, şehrimizin turistik yerlerini ve tarihi önemini tanıtmanın en iyi yoludur. Sonuçta, hazine sadece dünyada değil, çevremizdeki dünyanın tüm çeşitliliğinde bulunabilir. Ama en önemlisi, öğrenciler akranlarıyla, çocuklarla ve yetişkinlerle iletişim kurmanın keyfini yaşarlar.

Bu nedenle, "eğitimsel geocaching" teknolojisinin kullanımı, bağımsızlığın, merakın, bilişsel aktivitenin, araştırma ve sonuç elde etmede azim gelişimi için okul öncesi çocuklarda daha fazla bağımsız araştırma ve çevrelerindeki dünya hakkında bilgi edinme arzusunda etkili ve gereklidir.

Plan - Doğada güvenlik için Geocaching oyununun özeti

"Beş Anahtarın Gizemi"

Çocuklar için aktiviteler:

Oyun (didaktik oyunlar ve alıştırmalar);

müzikal;

iletişimsel;

Motor.

Entegre form: geocaching elemanları ile seyahat oyunu

Konum: anaokulunun bölgesi.

Eğitim görevleri:

Çocukların ormanın flora ve fauna çeşitliliği hakkındaki fikirlerini genişletmek.

Çocukların ormandaki temel güvenlik kuralları hakkındaki bilgilerini pekiştirmek, acil durumlarda gezinmek.

Fırtına sırasında, yangın sırasında, vahşi hayvanlarla tanışırken çocukların doğadaki davranış kuralları hakkındaki bilgilerini pekiştirmek.

Zehirli bitki ve mantarların çeşitliliği hakkında temel fikirler oluşturmak, zehirli bitki ve mantarların doğada ve insan yaşamındaki önemini, zehirsiz bitki ve mantarlardan farklarını ortaya koymak; öğrencileri zehirlenme durumunda ilk yardım konusunda bilgilendirmek

Geliştirme görevleri:

Akranlarla etkileşim kurma yeteneğini geliştirin: müzakere etme, bir takımda uyumlu çalışma.

Çocuklarda harita - şemaya göre arazide gezinme yeteneğini geliştirmek, rotanın yönünü belirlemek.

Çocuklarda bilişsel, yaratıcı problemlerin bağımsız çözümüne ilgi geliştirmek.

Dikkat, hafıza, problem durumlarını çözmede düşünme, kendini koruma içgüdüsü geliştirmek.

Eğitim görevleri:

Doğal dünyaya bilinçli bir saygı geliştirin.

Entelektüel faaliyete, oynama arzusuna, azim, maksatlılık, karşılıklı yardıma olan ilgiyi koruyun.

Çocuklara ortak bir oyuna katılma sevinci vermek.

Yöntem ve teknikler:

1. Çocukların motivasyon ve teşvik yöntemleri:

Giriş konuşması (bilgilendirici)

Oyun motivasyonu

2. Faaliyetleri düzenleme yöntemleri:

Sözlü (konuşma, sorular, açıklama);

Görsel (gösteri);

Oyun (oyunlar ve alıştırmalar);

Pratik.

3. Çocukların faaliyetlerini izleme ve değerlendirme yöntemleri:

Etkinliğin yansıması.

Materyaller ve ekipman:

Ses kaydı “Doğanın sesleri. Forest”, “Thunder Peeps”, “Bir kuşu ne çağırır…” şarkısı; Kilitli bir sandık, 5 anahtar, bir harita - anaokulunun topraklarının rotası, beş parçaya (parçalara) bölünmüş bir rota haritası.

1. Uyaran materyali: Orman sakini Agafya'nın bir hazine aramaya daveti; seyahat güzergahı

2. Çocuk aktiviteleri için malzemeler:

Bildiri: Kartlar "Yenilebilir ve zehirli mantarlar", 2 şerit 1 metre uzunluğunda, çok renkli mandallar; A3 formatında bulmaca, soru kartları; tuval "Paraşüt"; mumlar, bir şişe su 0,5 l., bir kova kum; "Ormanda nasıl davranılır" serisinden kartlar, çevre güvenliği işaretleri; ormanda yaşayan vahşi hayvanların resimleri;

Eğitim faaliyetinin mantığı

Eğitimcinin faaliyetleri

öğrencilerin faaliyetleri

Beklenen sonuçlar

motivasyon

iyonik

hedef

Grup, Orman sakini Agafya'yı içerir. Çocukların doğadaki güvenlik kurallarını bilip bilmediklerini sorar.

Agafya, çocukları heyecan verici bir oyun olan geocaching oynamaya davet ediyor.

Orman sakini oyunun kurallarını açıklar. Çocuklara saklanacak bir yer bulmak için anaokulundaki rotanın bir haritasını verir.

Çocuklar Agafya ile tanışır, soruları cevaplar.

Oyunun kurallarını dikkatlice dinleyin, sorular sorun.

Bir harita düşünün.

Agafya'nın hikayesine odaklanın.

Önümüzdeki etkinliklere çocukların ilgisi büyük oldu.

tly-

yapan

nostaljik

Orman sakini Agafya, çocuklara hazineyi anaokulunun topraklarında sakladığını söyler ve bulmayı teklif eder.

Bunu yapmak için engellerin üstesinden gelmeniz ve bir dizi ilginç görevi tamamlamanız gerekir.

Tamamlanan her görev için bir ipucu alacaksınız - bir harita parçası ve 1 anahtar. Haritanın tüm parçalarını topladığınızda ve bunları doğru bir şekilde bağladığınızda, size hediye edilen önbelleğin bulunduğu yeri bulabileceksiniz. Ve beş anahtar daha topladığınızda, doğru anahtarı alarak bu önbelleği açabilirsiniz.

Önümüzde, her birinde görevi tamamlamanız gereken birkaç durak bekliyoruz.

Çocuklara, üzerinde istasyonların işaretlendiği seyahat oyununun rota sayfasını gösterir. Önerilen rotayı izleyerek bir önbellek aramayı teklif eder.

Çocuklarla birlikte yol haritasını inceler.

İstasyon Yenilebilir ve zehirli mantarlar»

Agafya çocukları ilk görevi tamamlamaya davet ediyor: Oyunun görevi: Yenilebilir mantarların resimlerini mandallarla üst şeride asın. Alt şeritte - yenmeyen mantarların resimleri.

Görevin ikinci kısmı- Bulmaca "Zehirli bitkiler ve mantarlar"

Çocuklara bir harita parçası ve bir anahtar verilir.

Orman sakini haritaya bakmayı ve rota boyunca daha ileri gitmeyi teklif ediyor.

İstasyon "Groza"

Gök gürültüsü gümbürtüleri duyuluyor (ses kaydı). Bir orman sakini, fırtına sırasında davranış kurallarını netleştirir.

Paraşütle dans eden flash mob "Bir kuşu ne çağırır "

Doğru bir şekilde tamamlanmış bir görev için çocuklara ikinci bir anahtar ve haritanın bir parçasını verir.

İstasyon "Şenlik Ateşi"

Durum: “Birisi ormanda dinleniyor ve sönmeyen bir ateş bıraktı” (yakılan mumlar)

Doğru bir şekilde tamamlanmış bir görev için çocuklara haritanın üçüncü parçasını ve anahtarı verir.

İstasyon "Tehlikeli durumlar"

Agafya, çocukları doğadaki insanlar için tehlikeli durumları tasvir eden resimleri seçmeye ve resim için bir çevre işareti seçmeye davet ediyor.

Dördüncü bulmacayı çocuklara verir.

Agafya haritaya bakmayı ve rota boyunca daha ileri gitmeyi teklif ediyor.

İstasyon "Ormandaki Vahşi Hayvanlar"

Durum: “Ormanda yürürken vahşi bir hayvanla karşılaşabilirsiniz. Tehlikeden korunmak için ne yapılmalı?

Çocuklar son anahtarı ve haritanın bir parçasını alır.

Çocukları, önbelleğin nerede olduğunu bulmak için haritanın tüm parçalarını birleştirmeye davet eder.

Çocuklara bir hediye verir - can güvenliğinin temelleri hakkında bir ansiklopedi "Bunu bilmeniz gerekir".

Orman Sakini'ni dikkatle dinliyorlar, görevlere uyum sağlıyorlar.

Çocuklarla birlikte yol haritasını inceler.

Görevi dikkatlice dinleyin

mantar görüntüsü olan kartları düşünün, arayın. Kartları mandallı bir kasete asarlar, gerektiğinde birbirlerinin hatalarını düzeltirler.

Soruları cevaplıyorlar.

Bir sonraki istasyona geçin.

Bir fırtına sırasında davranış kurallarını hatırlayın ve adlandırın.

Bir sonraki istasyona geçin.

Sönmeyen bir yangın tehlikesini anlatın.

Mum ateşini kum ve suyla söndürün.

Doğru resimleri seçin ve bir kişi için ne gibi tehlikeler oluşturduğunu açıklayın. Doğru çevre etiketini seçin.

Ormandaki davranış kurallarını adlandırın.

Çocuklar Volga ormanında yaşayan hayvanları adlandırır.

Vahşi bir canavarla karşılaştıklarında davranış kurallarını söylerler.

Haritanın parçalarını bağlayın, bir önbellek bulun. Sandığı açmak için anahtarları alın.

gelecekteki faaliyetlere ilgi.

Önceden edinilmiş bilgi ve faaliyet yöntemlerinin bağımsız uygulaması.

Çocukların kelime dağarcığının aktivasyonu.

Haritada gezinme yeteneği.

Önceden edinilmiş bilgi ve faaliyet yöntemlerinin uygulanması.

Çocukların kelime dağarcığının aktivasyonu.

Seçiminizi akıl yürütme ve gerekçelendirme yeteneği.

Çocuklar tartışır, durumları analiz eder, işaretleri doğru şekilde adlandırır.

Vahşi hayvanların alışkanlıkları hakkındaki fikirler sistematik hale getirildi.

Soruları cevaplayabilme, bakış açınızı ifade edebilme.

Yapılan işten memnuniyet duygusu gösterirler.

Tahmini

yansıtıcı

Refleks.

Orman sakini Agafya ilgileniyor - çocuklar geziyi sevdi mi?

En çok neyi sevdin? En zoru hangi görevdi? İlginç?

İyi yapılmış bir iş için çocukları övün.

Çocuklar izlenimlerini paylaşırlar ve oyunla ilgili en çok neyi sevdiklerini söylerler - yolculuk.

Oyundan olumlu duygular.

Kategoride popüler:

Yeni yıl için kendin yap kardan adam

Yeni yıl için kendin yap kardan adam

okuman
Mümkün olan her şekilde kendi elinizle bir sevgililer günü nasıl yapılır!

Mümkün olan her şekilde kendi elinizle bir sevgililer günü nasıl yapılır!

okuman
Noel ağaçları doğaçlama araçlardan yapıyoruz

Noel ağaçları doğaçlama araçlardan yapıyoruz

okuman
Doğum gününü kutlarken eğlenebileceğiniz yerler Bir fikrin yılını nasıl kutlayabilirsiniz?

Doğum gününü kutlarken eğlenebileceğiniz yerler Nasıl

okuman

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası