aöf arapça işaret isimleri / Anadolu Üniversitesi E-Sertifika Programları

Aöf Arapça Işaret Isimleri

aöf arapça işaret isimleri

Tüm Programlar

Tüm Programlar ve Kategoriler

KATEGORİLER

PROTOKOLLÜ PROGRAM

Program Başlığı

Antrenör Temel Eğitimi

Antrenör Temel Eğitimi

DETAYLAR

Program Başlığı

İngilizce-I Sertifika Programı A1 Düzeyi

İngilizce-I Sertifika Programı A1 Düzeyi

DETAYLAR

Program Başlığı

Perakendeciliğe Giriş

Perakendeciliğe Giriş

DETAYLAR

Program Başlığı

Sağlık İletişimi

Sağlık İletişimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Coğrafi Bilgi Sistemleri (ARCGIS)

Coğrafi Bilgi Sistemleri (ARCGIS)

DETAYLAR

Program Başlığı

Temel Düzey Türk İşaret Dili

Temel Düzey Türk İşaret Dili

DETAYLAR

Program Başlığı

Web Tasarımının Temelleri

Web Tasarımının Temelleri

DETAYLAR

Program Başlığı

İşletmelerde Bilgi Yönetimi II

İşletmelerde Bilgi Yönetimi II

DETAYLAR

Program Başlığı

ÇEVFOR-Yeminli Çevirmenlikte Uygulamalı Formasyon

ÇEVFOR-Yeminli Çevirmenlikte Uygulamalı Formasyon

DETAYLAR

Program Başlığı

Perakendecilik

Perakendecilik

DETAYLAR

Program Başlığı

Coğrafi Bilgi Sistemleri (MAPINFO)

Coğrafi Bilgi Sistemleri (MAPINFO)

DETAYLAR

Program Başlığı

Coğrafi Bilgi Sistemleri (QGIS)

Coğrafi Bilgi Sistemleri (QGIS)

DETAYLAR

Program Başlığı

Temel İslam Bilimlerine Giriş

Temel İslam Bilimlerine Giriş

DETAYLAR

Program Başlığı

Tıp Sekreterliği

Tıp Sekreterliği

DETAYLAR

Program Başlığı

Arapça II

Arapça II

DETAYLAR

Program Başlığı

Din Bilimlerine Giriş

Din Bilimlerine Giriş

DETAYLAR

Program Başlığı

Evim ve Ailem

Evim ve Ailem

DETAYLAR

Program Başlığı

İngilizce-II Sertifika Programı A2 Düzeyi

İngilizce-II Sertifika Programı A2 Düzeyi

DETAYLAR

Program Başlığı

Ustasından Öğren Sinema Atölyesi e-Sertifika Programı

Ustasından Öğren Sinema Atölyesi e-Sertifika Programı

DETAYLAR

Program Başlığı

Dış Ticaret Uzmanlığı

Dış Ticaret Uzmanlığı

DETAYLAR

Program Başlığı

Kurumsal İletişim

Kurumsal İletişim

DETAYLAR

PROTOKOLLÜ PROGRAM

Program Başlığı

İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri

İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri

DETAYLAR

Program Başlığı

Arapça I

Arapça I

DETAYLAR

Program Başlığı

İslam Tarihi

İslam Tarihi

DETAYLAR

Program Başlığı

İlmihal Bilgisi

İlmihal Bilgisi

DETAYLAR

Program Başlığı

Web&#;de Görsel Tasarım

Web&#;de Görsel Tasarım

DETAYLAR

Program Başlığı

Web Yönetim Sistemleri

Web Yönetim Sistemleri

DETAYLAR

Program Başlığı

İşletmelerde Bilgi Yönetimi  III

İşletmelerde Bilgi Yönetimi  III

DETAYLAR

Program Başlığı

İngilizce-III Sertifika Programı B1 Düzeyi

İngilizce-III Sertifika Programı B1 Düzeyi

DETAYLAR

Program Başlığı

Osmanlıca II

Osmanlıca II

DETAYLAR

Program Başlığı

Osmanlıca I

Osmanlıca I

DETAYLAR

Program Başlığı

Yaşlı Bakım

Yaşlı Bakım

DETAYLAR

Program Başlığı

Sosyal Hizmetlerin Yönetimi

Sosyal Hizmetlerin Yönetimi

DETAYLAR

Program Başlığı

International Organizations

International Organizations

DETAYLAR

Program Başlığı

Foreign Policy and Diplomacy

Foreign Policy and Diplomacy

DETAYLAR

Program Başlığı

Political and Social Life in Turkey

Political and Social Life in Turkey

DETAYLAR

Program Başlığı

Political Science

Political Science

DETAYLAR

Program Başlığı

World Civilizations and History

World Civilizations and History

DETAYLAR

Program Başlığı

Introduction to International Relations

Introduction to International Relations

DETAYLAR

Program Başlığı

İnsan Hakları

İnsan Hakları

DETAYLAR

Program Başlığı

Ekoturizm Uzmanlığı

Ekoturizm Uzmanlığı

DETAYLAR

Program Başlığı

Seyahat Acentalarında Tur Planlaması ve Biletleme

Seyahat Acentalarında Tur Planlaması ve Biletleme

DETAYLAR

Program Başlığı

Kabin ve Yolcu Hizmetleri Eğitimi

Kabin ve Yolcu Hizmetleri Eğitimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Halkla İlişkiler

Halkla İlişkiler

DETAYLAR

Program Başlığı

Profesyonel Satış Becerileri

Profesyonel Satış Becerileri

DETAYLAR

Program Başlığı

Pazarlama İletişimi

Pazarlama İletişimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Mağaza Yönetimi

Mağaza Yönetimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Introduction to Finance

Introduction to Finance

DETAYLAR

Program Başlığı

Introduction to Business Administration

Introduction to Business Administration

DETAYLAR

Program Başlığı

İnsan Kaynakları Yönetimi

İnsan Kaynakları Yönetimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Temel Sağlık Bilgisi

Temel Sağlık Bilgisi

DETAYLAR

Program Başlığı

Bahçe Tarımı

Bahçe Tarımı

DETAYLAR

Program Başlığı

Web Tasarımı için Kodlama

Web Tasarımı için Kodlama

DETAYLAR

Program Başlığı

Bilim, Teknoloji, Oyun, Drama ve Çocuk

Bilim, Teknoloji, Oyun, Drama ve Çocuk

DETAYLAR

Program Başlığı

Çocukları Tanıma ve Değerlendirme

Çocukları Tanıma ve Değerlendirme

DETAYLAR

Program Başlığı

Oyun, Sanat, Edebiyat ve Çocuk

Oyun, Sanat, Edebiyat ve Çocuk

DETAYLAR

Program Başlığı

Çocuk Gelişiminde Temel Bilgiler

Çocuk Gelişiminde Temel Bilgiler

DETAYLAR

Program Başlığı

Bakım Elemanı Eğitimi

Bakım Elemanı Eğitimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Siyaset Bilimi

Siyaset Bilimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Avrupa Birliği

Avrupa Birliği

DETAYLAR

Program Başlığı

Turizmde Satış ve Pazarlama

Turizmde Satış ve Pazarlama

DETAYLAR

Program Başlığı

Marka İletişiminde Araştırma

Marka İletişiminde Araştırma

DETAYLAR

Program Başlığı

Marka İletişimi Yönetimi

Marka İletişimi Yönetimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Yeni Medya ve İletişim

Yeni Medya ve İletişim

DETAYLAR

Program Başlığı

Habercilik

Habercilik

DETAYLAR

Program Başlığı

Pazarlama

Pazarlama

DETAYLAR

Program Başlığı

e-Perakendecilik

e-Perakendecilik

DETAYLAR

Program Başlığı

Temel Fotoğrafçılık

Temel Fotoğrafçılık

DETAYLAR

Program Başlığı

Türk Mutfağı

Türk Mutfağı

DETAYLAR

Program Başlığı

İşletmelerde Bilgi Yönetimi I

İşletmelerde Bilgi Yönetimi I

DETAYLAR

Program Başlığı

İnsan Kaynakları Yönetiminde İş Hukuku

İnsan Kaynakları Yönetiminde İş Hukuku

DETAYLAR

Program Başlığı

Muhasebe ve Finans

Muhasebe ve Finans

DETAYLAR

Program Başlığı

Yönetim ve Organizasyona Giriş

Yönetim ve Organizasyona Giriş

DETAYLAR

Program Başlığı

Temel Muhasebe Bilgisi

Temel Muhasebe Bilgisi

DETAYLAR

Program Başlığı

Girişimcilik

Girişimcilik

DETAYLAR

Program Başlığı

Sağlık Hizmetleri Yönetimi

Sağlık Hizmetleri Yönetimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Lojistik Yönetimi

Lojistik Yönetimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Sanat Tarihi Uzmanlığı

Sanat Tarihi Uzmanlığı

DETAYLAR

Program Başlığı

Kültürel Miras Uzmanlığı

Kültürel Miras Uzmanlığı

DETAYLAR

Program Başlığı

Gelişimsel Destek Programı (Ebeveynler- Ergenlik)

Gelişimsel Destek Programı (Ebeveynler- Ergenlik)

DETAYLAR

Program Başlığı

Gelişimsel Destek Programı (Ebeveynler-Okul Dönemi)

Gelişimsel Destek Programı (Ebeveynler-Okul Dönemi)

DETAYLAR

Program Başlığı

Gelişimsel Destek Programı (Ebeveynler-Okul Öncesi)

Gelişimsel Destek Programı (Ebeveynler-Okul Öncesi)

DETAYLAR

Program Başlığı

Gelişimsel Destek Programı (Eğitimciler- Ergenlik)

Gelişimsel Destek Programı (Eğitimciler- Ergenlik)

DETAYLAR

Program Başlığı

Gelişimsel Destek Programı (Eğitimciler-Okul Dönemi)

Gelişimsel Destek Programı (Eğitimciler-Okul Dönemi)

DETAYLAR

Program Başlığı

Gelişimsel Destek Programı (Eğitimciler-Okul Öncesi)

Gelişimsel Destek Programı (Eğitimciler-Okul Öncesi)

DETAYLAR

Program Başlığı

Türk Halk Edebiyatı

Türk Halk Edebiyatı

DETAYLAR

Program Başlığı

Yönetici Asistanlığı

Yönetici Asistanlığı

DETAYLAR

Program Başlığı

Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı

Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı

DETAYLAR

Program Başlığı

Yaşlı Psikolojisi ve Stres Yönetimi

Yaşlı Psikolojisi ve Stres Yönetimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Temel Sendikal Haklar

Temel Sendikal Haklar

DETAYLAR

Program Başlığı

İletişim Becerileri

İletişim Becerileri

DETAYLAR

Program Başlığı

Kurumsal Reklamcılık ve İletişim Yönetimi

Kurumsal Reklamcılık ve İletişim Yönetimi

DETAYLAR

Program Başlığı

Özel Olay Yönetimi ve Sponsorluk

Özel Olay Yönetimi ve Sponsorluk

DETAYLAR

Program Başlığı

Siyasal İletişim

Siyasal İletişim

DETAYLAR

Program Başlığı

Görsel İletişim Bilgisi

Görsel İletişim Bilgisi

DETAYLAR

Program Başlığı

Temel Basın Fotoğrafçılığı

Temel Basın Fotoğrafçılığı

DETAYLAR

Program Başlığı

Dış Politika ve Diplomasi

Dış Politika ve Diplomasi

DETAYLAR

Program Başlığı

Temel Mutfak Kültürü

Temel Mutfak Kültürü

DETAYLAR

Program Başlığı

Bilgi Sistemi Tasarımı

Bilgi Sistemi Tasarımı

DETAYLAR

Program Başlığı

Sigorta Acente İşletmeciliği

Sigorta Acente İşletmeciliği

DETAYLAR

YKS saat kaçta başlıyor, kaçta bitiyor? YKS TYT AYT kaç soru kaç dakika sürecek?

Üniversite hayali kuran milyonlarca genç YKS sınavı kapsamında TYT, AYT ve YDT sınavına girecek. ÖSYM’den yapılan açıklamada "17 Haziran tarihinde uygulanacak olan YKS 1. Oturum Temel Yeterlilik Testi (TYT), 18 Haziran tarihinde uygulanacak olan YKS 2. Oturum Alan Yeterlilik Testleri (AYT) ile YKS 3. Oturum Yabancı Dil Testi (YDT) adaylarının sınava girecekleri bina/salonlara atanma işlemleri tamamlanmıştır." denildi.

TYT’de; Türkçe Testi, Sosyal Bilimler Testi, Temel Matematik Testi ve Fen Bilimleri Testi yer alacak.

AYT’de adaylara, Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1, Sosyal Bilimler-2, Matematik ile Fen Bilimleri testlerinden oluşan bir kitapçık verilecek.

YDT, Almanca, Arapça, Fransızca, İngilizce ve Rusça dillerinde yapılacaktır. Her dil için ayrı soru kitapçığı bulunacaktır. Sınavda adaya, başvuruda bildirdiği yabancı dile ait soru kitapçığı verilecek.

YKS TYT, AYT VE YDT saat kaçta başlıyor, kaçta bitiyor?

  1. YKS 1. Oturum Temel Yeterlilik Testi (TYT): 17 Haziran (Cumartesi), , dakika.

  2. YKS 2. Oturum Alan Yeterlilik Testleri (AYT): 18 Haziran (Pazar), , dakika.

  3. YKS 3. Oturum Yabancı Dil Testi (YDT): 18 Haziran (Pazar), , dakika.

YKS sınav konuları hangileri?

Kahramanmaraş’ta 6 Şubat’ta yaşanan, 11 ilde büyük yıkımlara neden olan ve tüm Türkiye’yi derinden etkileyen depremlerin ardından Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bu yıl YKS’de adayların sınıfın ikinci dönem konularından muaf tutulduğunu açıkladı. Buna göre adaylar sınavda, 9, 10 ve sınıfın tüm konuları ile sınıfın ilk döneminin konularından sorumlu olacaklar.

YKS sınavına kaça kişi başvurdu?

YKS'nin birinci oturumu olan Temel Yeterlilik Sınavı'na (TYT) 3 milyon bin 18 aday, Alan Yeterlilik Sınavı'na (AYT) 2 milyon bin aday, Yabancı Dil Testine (YDT) ise bin aday başvurdu. yılında TYT için 3 milyon bin , AYT için 2 milyon 56 bin ve YDT için ise bin kişi başvurmuştu.

YKS sonuçları ne zaman açıklanacak?

YKS sonuçlarının açıklanacağı tarih duyuruldu. ÖSYM, yaptığı duyuruya göre sonuçları 20 Temmuz’da açıklayacak.

YKS Puan Hesaplama ve Sıralama Hesaplama (TYT-AYT-YDT)

Her adayın, testlere verdiği doğru ve yanlış cevapların sayısı belirlenir, doğru cevap sayısından yanlış cevap sayısının dörtte biri çıkarılarak adayın ilgili testten almış olduğu ham puan (adayın net sayısı) bulunur.

TYT, AYT ve YDT'de ağırlıklı puanların hesaplanabilmesi için ne kadar ham puan alınmalıdır?

TYT puanının hesaplanabilmesi için adayların Temel Matematik Testi veya Türkçe Testinde en az 0,5 ham puan almış olmaları gerekmektedir. AYT ve YDT'de ağırlıklı puanların hesaplanabilmesi için adayların ilgili testlerin en az birinden, en az 0,5 ham puan almış olmaları gerekmektedir.

TYT puanının, YKS puan türlerinin (SAY, SÖZ, EA, DİL) hesaplanmasındaki katkısı hangi oranda olacaktır?

TYT'nin katkısı % 40'dır

OBP (Ortaöğretim Başarı Puanı) puanı nasıl hesaplanmaktadır?

Ortaöğretimde üzerinden alınan diploma notu, 5 ile çarpılarak Ortaöğretim Başarı Puanına (OBP) dönüştürülür. Diploma notu bildirilmeyen adayların diploma notu ile 50'nin altında olan adayların diploma notları, 50 olarak değerlendirmeye alınır. Böylece 50 olan en düşük diploma notu için OBP , olan en yüksek diploma notu için de OBP olacaktır.

Yerleştirme puanları hesaplanırken OBP'nin katkısı ne olacaktır?

OBP; 0,12 katsayısı ile çarpılarak sınav puanlarına eklenip yerleştirme puanları hesaplanacaktır.

Arapça İşaret İsimleri- Açıköğretim İlahiyat Arapça Dersleri

 

Türkçeye “İşâret İsimleri” olarak çevirdiğimiz “İsmi İşâretler”, aslında Türkçe gramerindeki “İşâret Sıfatları” veya “İşâret Zamirleri” yerinde kullanılırlar. Ne var ki, Arapça öğrencisinin zihninde ‘sıfat’ veya ‘zamir’ kavramı nahiv bakımından başka bazı çağrışımlar yaptığından, biz bu ünitede “İşâret SıfatlarıZamirleri” tabiri yerine Arapça lafza da bağlı kalarak “İşâret İsimleri” ifadesini kullanacağız.

Türkçede ve Arapçada sıfat ve isim tamlamalarındaki öğe dizilimi birbirinin tam tersi bir durum arz ederken, Arapça “İşâret İsimleri” ile Türkçe “İşâret SıfatlarıZamirleri” arasında tam bir uyumluluk göze çarpar. Bir başka ifade ile Türkçede de, Arapçada da kendisine işâret edilen sözcük, işâret ismi veya işâret sıfatı veya işaret zamiri adını verdiğimiz sözcükten sonra gelir.

(Bu kitap) هَذَا الْكِتَابُ

(O dergi) تِلْكَ الْمَجَلَّةُ

Arapçadaki “İşâret İsimleri” ile Türkçedeki “İşâret Sıfatları Zamirleri”nin, işâret eden kişi ile işâret edilen varlık arasındaki mesâfenin durumuna göre uzak ve yakın için ayrı ayrı kullanımları vardır. Ancak uzaklık ve yakınlık algılaması görece bir durum olup kişiden kişiye değişebileceğinden, bu ayırım iki dilde de çoğu zaman teoride kalır.

Arapça “İşâret İsimleri” ile Türkçe “İşâret SıfatlarıZamirleri”nin kullanımına ilişkin en temel farklılık tesniyelerde ve erildişil ayırımlarda kendisini gösterir. Türkçe işaret sıfatları ve işaret zamirlerinde erildişil ayrımı olmadığı gibi ikil de yoktur.

Son olarak, Türkçede işaret zamiriişaret sıfatı ayırımı yazı dilinde ‘virgül’ ve konuşma dilinde ‘vurgu’ ile ifade edilirken, Arapçada işaret isimlerinden sonra harfi tarifli bir kelimenin gelip gelmemesi kullanım farkının alametidir. Bu husus, Arapça öğrenenlerin uygulamada en çok hata yaptıkları ve zorlandıkları konulardan biridir. Dolayısıyla, aşağıdaki iki örnek cümle arasındaki temel farka Arapçada her zaman dikkat edilmelidir:

İşâret İsimleri

أَسمَْاءُ اْلإِشَارَةِ

(Onlar, yaralılardır ) أُولَئِكَ مُصَابُونَ

(O yaralılar) أُولَئِكَ الْمُصَابُونَ

 

Dilbilgisi  İşaret  İsimleri

 

Kişi, kavram ya da nesnelere işâret etmek üzere kullanılan isimlerdir. Bu isimler yakın, orta uzaklık ve uzak için kullanılmak üzere üç çeşittir. Ancak biz bunlardan en çok kullanılan yakın ve uzağı gösteren ismi işâretleri ele alacağız. İşaret isimleri işaret olunan varlığın cinsiyetine ve niceliğine göre de farklılık arz eder. Şimdi bunları aşağıdaki tablolarda inceleyelim:

 

26

 

Yukarıdaki tabloda görmekte olduğumuz ismi işâretler, yakınımızda bulunan nesne veya kavramlara işâret eder. Uzakta bulunan nesne veya kavramlara işâret etmek için ayrı bir ismi işâretler tablosu varsa da, günümüz Arapçasında artık tamamı kullanılmayan bu ismi işâretlerin hepsi gösterilmeyerek, sadece yaygın olarak kullanılanlar üzerinde durulacaktır

 

27

 

 

İşaret İsminden Sonra Harfi Tarifli Bir Kelimenin Bulunması

İşaret isminden sonra gelen harfi tarifli sözcüğe müşârun ileyh (işâret edilen) denir ve irâb yönünden ismi işârete uyar. Sözgelimi, ismi işâret fâil veya  mübteda konumunda ise müşârun ileyh de merfû, ismi işâret mefûl konumunda ise müşârun ileyh de mansûb, keza ismi işâret harfi cerle mecrûr veya muzâfun ileyh konumunda ise müşârun ileyh de mecrûr olur.

1. Müşârun İleyhe Sahip İşâret İsminin Mübteda Oluşu

Cümle başlarında kullanılan ismi işâretler isim cümlelerinin mübtedası olurlar. Bu işâret isimlerini takip eden harfi tarifli isimler de onların müşârun ileyhi olurlar ve onlarla aralarında hem irâb bakımından hem de cinsiyet ve sayı bakımından uyum söz konusudur.

Yakın İçin Kullanılan İşaret İsimlerinin Mübteda Oluşu

(Bu öğrenci çalışkandır) . هَذَا الطَّالِبُ مُجْتَهِدٌ

(Bu iki adam doktordur) . هَذَانِ الرَّجُلاَنِ طَبِيبَانِ

(Bu çocuklar dürüsttür) . هَؤُلاَءِ اْلأَوْلاَدُ مُخْلِصُونَ

(Bu kız öğrenci çalışkandır) . هَذِهِ الطَّالِبَةُ مُجْتَهِدَةٌ

(Bu iki otobüs yenidir) . هَاتَانِ الحَْافِلَتَانِ جَدِيدَتَانِ

(Bu bayan mühendisler eskidirler) . هَؤُلاَءِ الْمُهَنْدِسَاتُ قَدِيمَاتٌ

(Bu dergiler ucuzdur) . هَذِهِ الصُّحُفُ رَخِيصَةٌ

Uzak İçin Kullanılan İşâret İsimlerinin Mübteda Oluşu

( Şu öğrenci çalışkandır) . ذَلِكَ الطَّالِبُ مُجْتَهِدٌ

(Şu iki kapı kapalıdır) . ذَانِكَ الْبَابَانِ مُغْلَقَانِ

(Şu işçiler çalışkandır) . أُولَئِكَ الْعُمَّالُ نَشِيطُونَ

( Şu kedi güzeldir) . تِلْكَ الْقِطَّةُ جمَِيلَةٌ

(Şu iki genç kız yenidir) . تَانِكَ الْفَتَاتَانِ جَدِيدَتَانِ

(Şu bayan öğretmenler zengindir) . أُولَئِكَ الْمُدَرِّسَاتُ غَنِيَّاتٌ

(Şu bisikletler pahalıdır) . تِلْكَ الدَّرَّاجَاتُ غَالِيَةٌ

هَذَا الطّالِبُ مُجْتَهِدٌ cümlesinde هَذَا mübtedadır ve onu izleyen harfi tarifli isim olan müşârun ileyh mübtedaya nicelik, cinsiyet ve irâb bakımından uymuştur. مُجْتَهِدٌ sözcüğü de isim cümlesinin haberidir. Tesniyesi olan هَذَانِ الرَّجُلاَنِ طَبِيبَانِ cümlesinde هَذَانِ mübteda olup merfuluk alameti tesniye olduğu için eliftir. الرَّجُلاَنِ sözcüğü de müşârun ileyh olup mübtedaya uymuştur. طَبِيبَانِ
sözcüğü de haberdir ve merfuluk alameti tesniye olması sebebiyle eliftir.

Diğer tesniye örnekleri de aynı şekilde irâb yapılmalıdır. تِلْكَ الدَّرَّاجَاتُ غَالِيَةٌ cümlesinde ise تِلْكَ isim cümlesinin mübtedasıdır. Müşârun ileyh gayri âkil çoğul olduğu için müennes gelmiştir. غَالِيَةٌ sözcüğü de haberdir ve zamme ile merfudur.İşaret İsminden Sonra Harfi Tarifli Bir Kelimenin Bulunması İşaret isminden sonra gelen harfi tarifli sözcüğe müşârun ileyh (işâret edilen)
denir ve irâb yönünden ismi işârete uyar. Sözgelimi, ismi işâret fâil veyamübteda konumunda ise müşârun ileyh de merfû, ismi işâret mefûl konumunda ise müşârun ileyh de mansûb, keza ismi işâret harfi cerle mecrûr veya muzâfun ileyh konumunda ise müşârun ileyh de mecrûr olur.

1. Müşârun İleyhe Sahip İşâret İsminin Mübteda Oluşu Cümle başlarında kullanılan ismi işâretler isim cümlelerinin mübtedası olurlar. Bu işâret isimlerini takip eden harfi tarifli isimler de onların müşârun ileyhi olurlar ve onlarla aralarında hem irâb bakımından hem de cinsiyet ve  sayı bakımından uyum söz konusudur.

Yakın İçin Kullanılan İşaret İsimlerinin Mübteda Oluşu

(Bu öğrenci çalışkandır) . هَذَا الطَّالِبُ مُجْتَهِدٌ

(Bu iki adam doktordur) . هَذَانِ الرَّجُلاَنِ طَبِيبَانِ

(Bu çocuklar dürüsttür) . هَؤُلاَءِ اْلأَوْلاَدُ مُخْلِصُونَ

(Bu kız öğrenci çalışkandır) . هَذِهِ الطَّالِبَةُ مُجْتَهِدَةٌ

(Bu iki otobüs yenidir) . هَاتَانِ الحَْافِلَتَانِ جَدِيدَتَانِ

(Bu bayan mühendisler eskidirler) . هَؤُلاَءِ الْمُهَنْدِسَاتُ قَدِيمَاتٌ

(Bu dergiler ucuzdur) . هَذِهِ الصُّحُفُ رَخِيصَةٌ

Uzak İçin Kullanılan İşâret İsimlerinin Mübteda Oluşu

( Şu öğrenci çalışkandır) . ذَلِكَ الطَّالِبُ مُجْتَهِدٌ

(Şu iki kapı kapalıdır) . ذَانِكَ الْبَابَانِ مُغْلَقَانِ

(Şu işçiler çalışkandır) . أُولَئِكَ الْعُمَّالُ نَشِيطُونَ

( Şu kedi güzeldir) . تِلْكَ الْقِطَّةُ جمَِيلَةٌ

(Şu iki genç kız yenidir) . تَانِكَ الْفَتَاتَانِ جَدِيدَتَانِ

(Şu bayan öğretmenler zengindir) . أُولَئِكَ الْمُدَرِّسَاتُ غَنِيَّاتٌ

(Şu bisikletler pahalıdır) . تِلْكَ الدَّرَّاجَاتُ غَالِيَةٌ

هَذَا الطّالِبُ مُجْتَهِدٌ cümlesinde هَذَا mübtedadır ve onu izleyen harfi tarifli isim olan müşârun ileyh mübtedaya nicelik, cinsiyet ve irâb bakımından uymuştur. مُجْتَهِدٌ sözcüğü de isim cümlesinin haberidir. Tesniyesi olan هَذَانِ الرَّجُلاَنِ طَبِيبَانِ cümlesinde هَذَانِ mübteda olup merfuluk alameti tesniye olduğu için eliftir. الرَّجُلاَنِ sözcüğü de müşârun ileyh olup mübtedaya uymuştur. طَبِيبَانِ
sözcüğü de haberdir ve merfuluk alameti tesniye olması sebebiyle eliftir.

Diğer tesniye örnekleri de aynı

 

 

İşaret  İsimlerinin  Cümlede Kullanımı

 

Gerek isim cümlelerinde gerekse fiil cümlelerinde işâret isminin iki çeşit kullanımı vardır. Bunlardan biri işâret isminden sonra harfi tarifli bir ismin kullanılması diğeri de kullanılmamasıdır. Eğer işâret isminden sonra harfi tarifli bir isim kullanılmıyorsa bu işaret ismi tek başına cümlenin bir ögesi olur. Tersi olduğu durumlarda yani işaret isminden sonra harfi tarifli bir ismin gelmesi söz konusu ise işaret ismi yine cümlenin bir öğesidir. Peşinden gelen harfi tarifli isim de irâb bakımından işâret ismine uyar.

 

İşâret İsminin Tek Başına Kullanılması

 

1. İşâret İsminin Mübteda Oluşu İsmi işâret cümle başında gelip onu takip eden sözcük de nekre veya özel isim veyahutta isim tamlaması şeklinde gelirse bu durumda işâret ismi mübteda ve kendisini takibeden sözcük de haber olur.

 

a. İşâret isminin haberinin nekre bir isim olması:

 

Yakın İçin Kullanılan İşâret İsimleri

 

(Bu bir kız öğrencidir). هَذِهِ طَالِبَةٌ (Bu bir öğrencidir). هَذَا طَالِبٌ

 

(Bu ikisi kız çocuğudur) . هَاتَانِ طِفْلَتَانِ (Bu ikisi çocuktur) . هَذَانِ طِفْلاَنِ

 

(Bunlar kadınlardır) . هَؤُلاَءِ نِسَاءٌ (Bunlar adamlardır) . هَؤُلاَءِ رِجَالٌ

 

Uzak İçin Kullanılan İşâret İsimleri

 

(Şu bir kız öğrencidir). تِلْكَ طَالِبَةٌ (Şu bir öğrencidir). ذَلِكَ طَالِبٌ

 

(Şu ikisi dergidir) . تَانِكَ مَجَلَّتَانِ (Şu ikisi kitaptır) . ذَانِكَ كِتَابَانِ

 

(Şunlar müslümanlardır) . أُولَئِكَ مُسْلِمُونَ. /أُولَئِكَ مُسْلِمَاتٌ

 

Yukarıdaki örneklerin hepsinde başta bulunan ismi işâretler isim cümlesinin ilk ögesi olması bakımından mübteda ve onu izleyen nekre isimler de haberdir. İsmi işâretler mebnîdir. Yani cümlenin hangi ögesi olurlarsa olsunlar sonları hiç değişmez. İşaret isimlerinin ikilleri tesniyenin irâbına tabidirler. Merfuluk alametleri elif, mansûbluk ve mecrûrluk alametleri de yâ harfidir.

 

(Bu ikisi Hatice’dir) . هَاتَانِ خَدِيجَتَانِ (Bu ikisi Muhammet’tir) . هَذَانِ مُحَمَّدَانِ

 

(Bunlar Zeyneplerdir) . هَؤُلاَءِ زَيْنَبَاتٌ (Bunlar Halitlerdir) . هَؤُلاَءِ خَالِدُونَ

 

Yukarıdaki örneklerde başta bulunan ismi işâret isim cümlesinin ilk ögesi olması bakımından mübteda ve onu izleyen özel isim de haberdir. Tesniyelerdeki هَذَانِ sözcüğü mübteda merfuluk alameti de elif harfidir. Ondan sonra gelen مُحَمَّدَانِ sözcüğü de haberdir, tesniye olduğu için merfuluk alameti elif harfidir.

 

c. İşâret isminin haberinin isim tamlaması olması:

 

(Bu, Ali’nin arkadaşıdır) . هَذَا صَدِيقُ عَلِيٍّ

 

(Bu ikisi, Ali’nin oğullarıdır) . هَذَانِ ابْنَا عَلِيٍّ

 

(Bunlar, Ali’nin arkadaşlarıdır) . هَؤُلاَءِ زُمَلاَءُ عَلِيٍّ

 

(Bu, kız öğrencinin arkadaşıdır) . هَذِهِ صَدِيقَةُ الطَّالِبَةِ

 

(Bu ikisi, kız öğrencinin arabalarıdır) . هَاتَانِ سَيَّارَتَا الطَّالِبَةِ

 

(Bunlar, kız öğrencinin arkadaşlarıdır) . هَؤُلاَءِ صَدِيقَاتُ الطَّالِبَةِ

 

Yukarıdaki örneklerde başta bulunan ismi işâret isim cümlesinin ilk ögesi olması bakımından mübteda ve onu izleyen muzaf durumdaki isim de haberdir. İsim tamlaması konusunda, tesniye isimler başka bir sözcüğe muzaf olduklarında sonlarındaki nun harfinin düşmesi gerektiği vurgulanmıştı. Bu hususa özellikle dikkat edilmelidir.

 

Bunlar babamın kitaplarıdır) . هَذِهِ كُتُبُ أَبِي

 

(Şunlar dekanın arabalarıdır) . تِلْكَ سَيَّارَاتُ الْعَمِيدِ

 

2. İşâret İsminin Mübteda Dışında Başka Bir Öge Oluşu

 

Kendisinden sonra gelen isimde harfi tarif olmadığında ismi işâret cümlenin mübteda dışında başka bir ögesi de olabilir. Örneğin: جَاءَ هَذَا مِنْ سُورِيَا (Bu, Suriye’den geldi) cümlesinde işâret ismi fâildir. رَأَيْتُ هَذَا فِي السُّوقِ (Bunu çarşıda gördüm) cümlesinde ise işâret ismi, mef’ûlün bihdir. قُلْتُ لِهَذَا (Buna söyledim) cümlesinde ise mecrûr konumundadır. سَيَّارَةُ هَذَا جمَِيلَةٌ (Bunun arabası güzel) cümlesinde de işâret ismi muzâfun ileyh olduğu için mecrûrdur.

 

 

SIFIRDAN ARAPÇA DERSLERİ / İŞARET İSİMLERİ

Sıfırdan Arapça derslerinin bu dersinde Arapça dilinde işaret isimleri konusunu işleyeceğiz. Herhangi bir şeyi veya kimseyi gösterip hakkında bilgi vermek için kullandığımız isim cinsinden kelimelere işaret ismi denir. Şimdi işaret isimleri konusuna giriş yapalım:

Herhangi bir şeyi veya kimseyi gösterip hakkında bilgi vermek için kullandığımız isim cinsinden kelimelere işaret ismi denir. Türkçede “Bu, bunlar, şu, şunlar” anlamlarına karşılık gelirler. Arapçada üç çeşit işaret ismi vardır:

1- Yakın için olan işaret isimleri

2- Orta uzaklık için olan işaret isimleri

3- Uzak için olan işaret isimleri.

Bunlardan en çok kullanılanları; yakın için ve uzak için kullanılan işaret isimleridir. Biz de konu olarak bunları ele alacağız… İşaret isimleri cümledeki konumlarına göre marife bir isimle veya nekre bir isimle birlikte gelebilir. Şimdi, yakın için kullanılan işaret isimlerini detaylı bir şekilde öğrenelim:

Yakındaki bir şeyi veya kimseyi göstermek için kullandığımız işaret isimlerine, “Yakın için kullanılan işaret isimleri” denilir. Bu isimler şunlardır: Âkil için şunları kullanırız:

Cem’i

Müsenna

Müfred

هؤُلاَءِ

هذَانِ

هذَا

Müzekker

هؤُلاَءِ

هتَانِ

هذِهِ

Müennes

Bunlar

Bu ikisi

Bu

 Gayr-ı âkil, yani akıl sahibi olmayanlar için ise şunları kullanırız:

Cem’i

Müsenna

Müfred

هذِهِ

هذَانِ

هذَا

Müzekker

هذِهِ

هتَانِ

هذِهِ

Müennes

Bunlar

Bu ikisi

Bu

Şimdi Arapça dilindeyakın için olan işaret isimlerini örnek cümlelerde görelim:

هذَا عَلِىٌّ  “Bu Ali’dir.” demektir. Aynı zamanda bu bir isim cümlesidir.هذَا  mübteda,  عَلِىٌّ  ise haberdir

هذَاعَلِىٌّ  Bu Ali’dir.

   Haber Mübteda

هذَا طَالِبٌ  -müzekker için- “Bu bir öğrencidir.” demektir. Bu yine bir isim cümlesidir.هذَا  mübteda, طَالِبٌ  ise haberdir

هذِهِ زَيْنَبٌ  “Bu Zeynep’tir.” demektir. Bu yine bir isim cümlesidir. “heezihii” mübteda, “zeynebun” ise haberdir

هذِهِ طَالِبَةٌ  -müennes için- “Bu bir öğrencidir.” demektir. Bu yine bir isim cümlesidir. “heezihii” mübteda, “zaynebun” ise haberdir

هذَانِ عَلِىٌّ وَ عُمَرُ  “Bu ikisi Ali ve Ömer’dir.” demektir. هذَانِ  mübteda, “aliyyün ve umeru” ise haberdir

هذَانِ طَالِبَانِ –müzekker için- “Bu ikisi öğrencidir.” demektir. هذَانِ  mübteda, “taalibaani” ise haberdir

هتَانِ زَيْنَبُ وَ فَاطِمَةُ  “Bu ikisi Zeynep ve Fatma’dır.” demektir. “heetaani” mübteda, “zeynebu ve faatımatü” ise haberdir

هتَانِ طَالِبَتَانِ –müeennes için- “Bu ikisi öğrencidir.” demektir. “heetaani” mübteda, “taalibetaani” ise haberdir

هؤُلاَءِ عَلِىٌّ وَ عُمَرُ وَ حَسَنٌ  “Bunlar Ali, Ömer ve Hasan’dır.” demektir. “heeülaai” mübteda, “aliyyün, umeru ve hasenun” ise haberdir.

هؤُلاَءِ طُلاَّبٌ  –müzekker için- “Bunlar öğrencidir.” demektir. “heeülaai” mübteda, “tullaabun” ise haberdir.

هؤُلاَءِ زَيْنَبُ وَ فَاطِمَةُ وَ سَلْمَى  “Bunlar Zeynep ve Fatma ve Selma’dır.” demektir. “heeülaai” mübteda, “zeynebu, faatimatü ve selmaa” ise haberdir.

هؤُلاَءِ طَالِبَاتٌ  –müeennes için- “Bunlar öğrencidir.” demektir. “heeülaai” mübteda, “taalibaatün” ise haberdir.

هؤُلاَءِ عَلِىٌّ وَ زَيْنَبُ وَ فَاطِمَةُ  “Bunlar Ali, Zeynep ve Fatma’dır.” demektir. “heeülaai” mübteda, “aliyyün, zeynebu ve faatımatü” ise haberdir.

هؤُلاَءِ أَطِبَّاءُ  “Bunlar doktordur.” demektir. “heeülaai” mübteda, “etibbaau” ise haberdir.

هذَا بَيْتٌ  “Bu bir evdir.” demektir. “hezaa” mübteda, “beytün” ise haberdir.

هذَانِ بَيْتَانِ  “Bu ikisi evdir.” demektir. “heezaani” mübteda, “beytaani” ise haberdir.

هذِهِ بُيُوتٌ  “Bunlar evdir.” demektir. “heezihi” mübteda, “buyuutün” ise haberdir.

هذِهِ حَافِلَةٌ  “Bu bir otobüstür.” demektir. “heezihi” mübteda, “haafilatün” ise haberdir.

هتَانِ حَافِلَتَانِ  “Bu ikisi otobüstür.” demektir. “heetaani” mübteda, “haafiletaani” ise haberdir.

هذِهِ حَافِلاَتٌ “Bunlar otobüstür.” demektir. “heezihi” mübteda, “haafilaatün” ise haberdir.

Sıfırdan Arapça derslerinden işaret isimleri dersimizin bu bölümüne kadar, yakın için isimlerini öğrendik ve bu isimleri kısa cümlelerde kullandık. Şimdi sıra geldi “uzak için işaret isimlerine.” Hazırsanız başlayalım:

Uzaktaki bir şeyi veya kimseyi göstermek için kullandığımız işaret isimlerine, “Uzak için kullanılan işaret isimleri” denilir. Bu isimler şunlardır: Âkil için şunları kullanırız:

Bu ve bunun gibi birçok gramer dersini kolaylıkla öğrenmek için TIKLAYINIZ!!!

Cem’i

Müsenna

Müfred

اُولئِكَ

ذَانِكَ

ذلِكَ

Müzekker

اُولئِكَ

تَانِكَ

تِلْكَ

Müennes

Şunlar

Şu ikisi

Şu  

 Gayr-ı âkil, yani akıl sahibi olmayanlar için de ise şunları kullanırız:

Cem’i

Müsenna

Müfred

تِلْكَ

ذَانِكَ

ذلِكَ

Müzekker

تِلْكَ

تَانِكَ

تِلْكَ

Müennes

Şunlar

Şu ikisi

Şu

Şimdi Arapça dilinde uzak için olan işaret isimlerini örnek cümlelerde görelim:

ذلِكَ طَائِرٌ  “Şu bir kuştur.” demektir. Aynı zamanda bu bir isim cümlesidir. “zaalike” mübteda, “taairun” ise haberdir… 

ذلِكَطَائِرٌ  Şu bir kuştur.

  Haber Mübteda

ذلِكَ أَحْمَدُ  “Şu Ahmet’tir.” demektir. ذلِكَ  mübteda, “ahmedü” ise haberdir

ذلِكَ طَبِيبٌ  -müzekker için- “Şu bir doktordur.” demektir. ذلِكَmübteda, “tabiibün” ise haberdir

تِلْكَ زَيْنَبٌ  “Şu Zeynep’tir.” demektir. “tilke” mübteda, “zeynebün” ise haberdir

تِلْكَ طَبِيبَةٌ  -müennes için- “Şu bir doktordur.” demektir. Bu yine bir isim cümlesidir. “tilke” mübteda, “tabiibetün” ise haberdir…  

Mübtedayı ve haberi herhalde tam manasıyla öğrenmişsinizdir. Bu sebeple bundan sonra sadece Arapça cümleyi ve manasını söylemekle yetineceğiz:

ذَانِكَ عَلِىٌّ وَ عُمَرُ  “Şu ikisi Ali ve Ömer’dir.”

ذَانِكَ طَالِبَانِ –müzekker için- “Şu ikisi öğrencidir.”

تَانِكَ زَيْنَبُ وَ فَاطِمَةُ  “Şu ikisi Zeynep ve Fatma’dır.”

تَانِكَ طَالِبَتَانِ –müeennes için- “Şu ikisi öğrencidir.”

اُولئِكَ عَلِىٌّ وَ عُمَرُ وَ حَسَنٌ  “Şunlar Ali, Ömer ve Hasan’dır.”

اُولئِكَ طُلاَّبٌ  “Şunlar öğrencidir.”

اُولئِكَ زَيْنَبُ وَ فَاطِمَةُ وَ سَلْمَى  “Şunlar Zeynep, Fatma ve Selma’dır.”

اُولئِكَ طَالِبَاتٌ  “Şunlar öğrencidir.”

اُولئِكَ عَلِىٌّ وَ زَيْنَبُ وَ فَاطِمَةُ  “Şunlar Ali, Zeynep ve Fatma’dır.”

اُولئِكَ أَطِبَّاءُ  “Bunlar doktordur.”

ذلِكَ بَيْتٌ  “Şu bir evdir.”

ذَانِكَ بَيْتَانِ  “Şu ikisi evdir.”

 تِلْكَ بُيُوتٌ  “Şunlar evdir.”

تِلْكَ حَافِلَةٌ  “Şu bir otobüstür.”

تَانِكَ حَافِلَتَانِ  “Şu ikisi otobüstür.”

تِلْكَ حَافِلاَتٌ “Şunlar otobüstür.”

Şimdi farklı bir örnek vereceğiz:

هذَا الْوَلَدُ عَلِىٌّ “Bu çocuk Ali’dir.” manasındadır. Bu cümlede, “çocuk” manasındaki الْوَلَدُ , mübteda olan هذَا  nin bir parçası olduğu için, marife olarak, yani “elif-lam” takısıyla gelmiştir…

Bu kaideye bir örnek daha verelim:

ذَالِكَ الْبَيْتُ جَدِيدٌ “Şu ev yenidir.” manasındadır. Bu cümlede, “ev” manasındaki “elbeytü”, mübteda olan ذَالِكَ  nin bir parçası olduğu için, marife olarak gelmiştir… Başka bir örnek:

هذِهِ الْمَدْرَسَةُ كَبِيرَةٌ “Bu okul büyüktür.” manasındadır. Bu cümlede, “okul” manasındaki “elmedresetü”, mübteda olan “heezihii” nin bir parçası olduğu için, yine marife olarak gelmiştir…

Şimdi de şu kaidelere dikkat edelim:

1- İşaret isimlerinin müfred ve cemilerinin sonları her zaman aynıdır. Cümledeki yerlerine göre sonları değişmez. Yani bu kelimeler mebnidir.

2- Müsennaları ref durumunda “elif” alır. Nasb ve cer durumunda ise ( ىْ )alırlar. Buna göre ref durumuyla, nasb ve cer durumlarını şöyle gösterebiliriz:

تَانِكَ

ذَانِكَ

هتَانِ

هذَانِ

Ref durumu

تَيْنِكَ

ذَيْنِكَ

هتَيْنِ

هذَيْنِ

Nasb ve cer durumu

 Şimdi de nasba bir örnek verelim:

وَضَعْتُ هذَيْنِ الْقَلَمَيْنِ عَلَى الْمِنْضَدَةِ “Bu iki kalemi masanın üzerine koydum.” manasındadır. Gördüğünüz gibi burada,  هذَانِişaret ismi, meful olduğundan dolayı nasb durumunda geldiği için, هذَيْنِ şeklinde gelmiştir…

Şimdi de cerre bir örnek verelim:

سَلَّمْتُ عَلَى ذَيْنِكَ الْوَلَدَيْنِ “Şu iki çocuğa selam verdim.” manasındadır. Gördüğünüz gibi burada, “zaanike” işaret ismi, cer durumunda geldiği için, “zeynike” şeklinde gelmiştir… O halde kaidemizi bir daha hatırlayacak olursak: İşaret isimlerinin müfred ve cemilerinin sonları her zaman aynıdır. Cümledeki yerlerine göre sonları değişmez. Yani bu kelimeler mebnidir. Müsennaları ise, ref durumunda “elif” alır. Nasb ve cer durumunda ise ( ىْ ) alırlar.

Arapça dilinde yakın ve uzak için olan işaret isimlerini öğrendik ve her bir işaret ismini örnek cümlede kullandık. Şimdi sıra geldi işaret isimlerini Kuran’da görmeye. Hazırsanız şimdi Kuran ayetlerine kulak verelim ve işaret isimlerinin nasıl kullanıldığını görelim:

وَقَالَ هـذَا يَوْمٌ عَصِيبٌ

Ve dedi ki: “Bu çetin bir gündür. (Hud 77)

قَالُوا إِنْ هَذَانِ لَسَاحِرَانِ

Dediler ki: “Muhakkak ki bu ikisi sihirbazdır. (Hud 77)

رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هـذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا

Ey Rabbimiz! Bizi halkı zalim olan bu şehirden çıkar. (Hud 77)

فَمَالِ هـؤُلاءِ الْقَوْمِ لاَ يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ حَدِيثًا

Bu topluma ne oluyor ki, hiç söz anlamaya yanaşmıyorlar! (Nisa 78)

ذلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ

İşte şu kitap, onda şüphe yoktur. (Bakara 2)

تِلْكَ ايَاتُ الْكِتَابِ الْحَكِيمِ

Şunlar hikmetli kitabın ayetleridir. (Yunus 1)

أُولـئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ

İşte şunlar hidayet bulanların ta kendileridir. (Bakara )

İşaret isimlerini Kuranda gördükten sonra, şimdi sıra geldi konu testine. Bakalım konuyu ne kadar iyi anladınız. Hazırsanız başlayalım:  

1- Arapçada kaç çeşit işaret ismi vardır?

A- Yakın ve orta uzaklıkta kullanılmak üzere iki çeşit

B- Yakın ve uzakta kullanılmak üzere iki çeşit

C- Yakın, orta ve uzakta kullanılmak üzere üç çeşit…

Doğru cevap C

2- Şunlardan hangisi uzak için kullanılan işaret ismi değildir?

A-  هؤُلاءِ   B-  ذلِكَ   C- اُولئِكَ     

Doğru cevap A

3-  طُيُورٌ   “Bunlar kuştur.” cümlesinde boş bırakılan yere şu işaret isimlerinden hangisi gelmelidir?

A-  هؤُلاءِ   B-  هذِهِ   C-   هذَا 

Doğru cevap B, çünkü gayr-i akiller için, yakın uzaklığın cemi B şıkkıdır.

4-  كُبْرَى وَ سَلْمَى    boş bırakılan yere yakın uzaklık için kullanılan hangi işaret isimlerinden gelmelidir?

A-  تَانِكَ   B-  هذِهِ   C-   هتَانِ 

Doğru cevap C, çünkü âkillerde, yakın uzaklığın müsennası için kullanılan C şıkkıdır.

5- قَرَاْتُ    الْكِتَابَيْنِ   “Bu iki kitabı okudum.” cümlesinde boş bırakılan yere şu işaret isimlerinden hangisi gelmelidir?

A-  تَيْنِكَ   B-  هذَيْنِ   C-   هذَانِ 

Doğru cevap B, çünkü işaret isimlerinin müsennası nasb durumunda cezimli ye alır. Ayrıca “teynike” diyemeyiz, çünkü “teynike” “uzak için işaret isminin müsennasıdır. Halbuki sorumuzda, “bu” denilerek “yakın için işaret ismi” kullanılmıştır.

Sıfırdan Arapça derslerinden işaret isimleri konusunun da burada sonuna geldik. Dersi tam manasıyla öğrendiğinizden emin olduğunuzda bir sonraki derse geçebilirsin. Tekrar buluşuncaya kadar Allah’a emanet olun. Esselamu aleyküm.

Bu ve bunun gibi birçok gramer dersini kolaylıkla öğrenmek için TIKLAYINIZ!!!

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası