Ali Coşar
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (), İstanbul Havalimanı - Premium Satış Danışmanı
Üniversitenin konumu, imkan ve olanaklarının yüksek olması büyük avantaj sağlayarak diğer birçok üniversitenin önüne geçmesini sağlamaktadır. İTO’na bağlı olmasından dolayı diğer birçok özel üniversite gibi ticari kazanç amacı gütmeyen bir üniversite olması öğrenci ve velilere güven vermektedir. Kendisine ve İTO’na bağlı firmalara eğitimli ve hazır çalışan yetiştirme amacı olması, mezun öğrencilere İTO’na bağlı firmalarda iş imkanı sunması, öğrenci ve velilerin gelecek kaygısını azaltmaktadır. İTO sayesinde yüksek bağlantılara ve etkin bir çevreye sahip olan Üniversitemiz öğrencilere kaliteli staj imkanları da sunmaktadır. Bu sayede mezun olan öğrenciler deneyimsiz olmuyor ve diğer üniversite mezunlarına kıyasla iş hayatına önde başlıyorlar.
Billur Gürses
Sosyoloji Lisans Programı (), Zenn Medya Group - Müşteri Temsilcisi
İstanbul Ticaret Üniversitesi eğitim öğretim hayatıma tahmin ettiğimden fazla olumlu etki yarattı. İlk başlarda başka bölüm istememden dolayı derslere ve okula ön yargıyla yaklaşıp, okulu bırakıp tekrardan hazırlanmak istemiştim. Ancak ilerleyen yıllarda Sosyoloji Topluluğu’nun faaliyetlerine katılarak ve hocalarımın da ilgi ve alakasıyla birlikte bölümümü çok sevmeye başladım. Hocalarımın samimiyetinin ve Sosyoloji Topluluğu’nun etkisiyle birlikte özgeçmişime çok fazla etkinlik, konferans ve konuşmaları ekledim. Mezuniyetime kadar olan süreçte öğrendiklerim yalnızca iş hayatımda değil, aynı zamanda kişisel gelişimim ve görüşüm için de önemli bir yere sahip oldu. Sosyoloji yalnızca toplumu analiz etmek, birtakım sorunları ortaya çıkarmak ve onlara çözüm bulmak, toplumsal anlamda analitik düşünmek değildir. Benim için sosyoloji bunlarla birlikte dünya görüşü ve kişinin kendisine karşı da analitik ve kapsamlı düşünmesidir. İş hayatımda ise fark edilemeyen veya ilk başta görünmeyen şeyleri görmemi sağladı. Bölümümden dolayı çok fazla kitap okumak cümlelerimin daha yerli yerinde olmasını sağladı. Öğrenim hayatım boyunca yaptığım sunumlar ve katıldığım konferanslar sunum stresimi azaltmama yardımcı oldu. Yalnızca bizim bölümümüzde değil, Üniversitemizin bütün bölümlerinde topluluk dışında da hocaların da etkinlik yapmaları önemli bir yere sahip. Bu sayede sosyalleşmiş oluyoruz. Birçok eğitim, birçok etkinlik mevcut. Aynı zamanda staj yapabilmemiz veya iş bulabilmemiz için Kariyer Merkezi düzenli olarak etkinlik yapmakta ve iş duyurularını sitede paylaşmaktadır. Bazı spesifik alanda eğitimler, Microsoft eğitimleri, sertifikalı etkinlikler, Girişimcilik etkinlikleri, konserler, eğlenceli birtakım etkinlikler de yapılmaktadır. Topluluklar bazında geziler düzenlenmekte, hocalarla daha fazla etkileşimde bulunma gibi faaliyetler düzenlenmektedir. 2 dönem başkan yardımcılığı 2 dönem de başkanlık yaptığım Sosyoloji Topluluğu sosyalleşmem ve kendimi geliştirmem açısından çok önemli bir yere sahip. Topluluklar ve etkinlikler çok fazla oluyor, bunlar da geniş bir arkadaş çevresi ve sosyalleşme imkanı sunuyor. Öğrencilere yönelik tavsiyem hocalarıyla kitap alışverişinde bulunmaları, hocalarına akıllarına takılan her şeyi sormaları olacaktır. Hocalar bu anlamda çok öğretici ve samimi yaklaşıyor. Üniversite boyunca verilen ödevleri ve makaleleri zamanında ve kendi başına yapmak yine önerilerim arasında. Bu, iş hayatına atıldığımızda, çalıştığımız yere ve kendimize bir şeyler katabilmek adına önem atfetmektedir.
Ahsen Demirel
Sosyoloji Lisans Programı (), Yalova Belediyesi - Sosyal Hizmetler
İstanbul Ticaret Üniversitesi’ni tercih ederken bölümün akademik kadrosu, ders içerikleri, staj, burs ve yüksek lisans imkanları benim için önemli ölçütler arasındaydı. Bu ölçütlerin birçoğunun Üniversitem ve hocalarım tarafından karşılandığını düşünüyorum. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde akademisyenler ve öğrenciler arasında kurulan iletişimin oldukça hızlı, ulaşılabilir, destekleyici, yol gösterici ve çözüm odaklı olduğunu söyleyebilirim. Başka bir bölümün öğrencisi olsanız dahi üniversitedeki kadro sizlere birçok konuda destek ve bilgi sağlamaktadır. Lisans eğitimimin ilk yıllarından itibaren öğrenci kulüplerinde aktif görev aldım. Kulüpler sayesinde birçok öğrenci, akademisyen ve farklı çevrelerdeki insanlar ile tanışma imkanı buldum. Üniversitemize yeni kayıt olacak öğrencilere önerim; kendilerini yakın hissettikleri, ilgi duydukları topluluğa üye olmaları ve üye oldukları topluluklarda aktif görev alıp, proje üretmeleridir. Üniversitemizin imkanlar çerçevesinde öğrencilere bu konularda destek sağlayacağına inanıyorum. Lisans hayatımda üniversitemizin ve kulüplerin düzenlemiş olduğu eğitimler, etkinlikler ve sempozyumlardan aldığım bilgilerin kişisel gelişimime ve eğitim hayatıma çok şey kattığını düşünüyorum. Okuduğunuz bölümün yanında üniversitede düzenlenen eğitimlere katılmanın akademik ve kişisel hayatınıza katkı sağlayacağına ve heybenizin dolu bir şekilde üniversiteden mezun olacağınıza inanıyorum.
Merve Alkan
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (), Kanal 7 - İnsan Kaynakları Asistanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi bünyesinde Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler lisans eğitimini tamamladım. Bölümüm bana küresel bakış açısına sahip, analitik düşünebilen bir yön kazandırdı. Bu amaç doğrultusunda ekonomi, siyaset, uluslararası ilişkiler, hukuk, evrensel kültür ve %30 yabancı dil bilgisiyle donatılmış bir eğitim aldım. Akademik kadrosu ile iş dünyasının öncülerini aynı çatı altında toplamış olan İstanbul Ticaret Üniversitesi, biz öğrencilere lisans hayatımızda sadece teoride değil pratikte de destek verdi. Ticaretin öncüsü olan kurumlardaki staj imkanları ve buna zemin oluşturan Kariyer Günlerinin yapılması özellikle önem arz etmekteydi. Eğitim döneminde yapmış olduğum stajlar sayesinde iş hayatımda daha bilinçli ve profesyonel bir iş hayatı sürdürmekteyim. Bütün bunları yaparken en büyük faktörün Kariyer Merkezi olduğunu belirtmeliyim. Öğrenciler için gerçekleştirilen Kariyer Günlerinin, seminerlerin, eğitim programlarına katılmamın iş hayatına yansımalarını hala görmekteyim. Lisans programları devam eden öğrencilerimize tavsiyem, Üniversitenin sağladığı imkanları iyice araştırmaları ve buralardan alınabilecek maksimum faydayı kendilerine kazandırmalarıdır.
Hilal Aydın
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (), Medipol Mega Üniversite Hastanesi - İşe Alım Uzmanı
yıllarında lisans eğitimimi İstanbul Ticaret Üniversitesi - Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi bölümünde tamamladım. Şuan İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi alanında tezli yüksek lisansım devam ediyor. İş bulma odaklı bir bölüm seçmekten ziyade, ilgi alanım olan ve araştırmayı sevdiğim bir alanda ilerlemek istediğim için okumuş olduğum bölümü tercih ettim. Öğrencilik yıllarımı, oldukça verimli bir şekilde geçirmek için okulumun sunduğu tüm fırsatlardan yararlandım diyebilirim. Bu bilincin oluşması ilk iki yılımdan sonra olsa da, kalan yıllarımda kendimi geliştirebilmek ve üniversitemden dolu dolu ayrılmak için birçok hocamdan fikir desteği aldım. Kendime çizmiş olduğum yolda ilerlemem ilk olarak öğrenim gördüğüm süreç içerisinde okulumun sunduğu ek bir yabancı dil olan İspanyolca eğitimi alarak oldu. Sadece İspanyolca değil, diğer tüm dünya dillerinde de başlangıç seviyesinde başlayıp ileri düzeye getirebilecek dil eğitimleri mevcuttu. Bu vesileyle, zaten almış olduğumuz İngilizce derslerine ek olarak, mezuniyet sürecimde artı bir dil daha öğrenerek ayrılmış oldum. Sadece dil eğitimi değil, sunduğu staj imkânları ile de İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bir öğrenci hayatına oldukça katkı sağladığı düşüncesindeyim. Yalnızca okuduğum bölüm ile ilgili bir staj yapma zorunluluğum olmadığından (hatta okuduğum bölümün staj zorunluluğu dahi yok), kendimi alanımda geliştirdiğim süreç içinde aynı zamanda farklı bir alanda da yetkinlik kazanabilmek adına Kariyer Merkezi’ne giderek uygun yerlere başvurularda bulundum. Bu süreçte haftanın belli günlerinde SETA Vakfı’nda da stajyer olarak alanımla ilgili araştırmalar yapıyordum. İlk olarak İstanbul Ticaret Odası’nda stajımı yapmamla çalışma hayatında aktif olmaya başladım. İTO ciddi bağlantılar kurmama yardımcı oldu ve burada tanıştığım yöneticilerin desteklerini sıklıkla hissettim. Böylelikle hem network hem de referans açısından artık bir çevre oluşturmaya başlamıştım. Yine staj başvurularıma olumlu geri dönüşler aldığım yerler arasından Ayaydın Miroglio
İSTANBUL TOPKAPI ÜNİVERSİTESİ FAKÜLTE ADI: İKTİSADİ, İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER BÖLÜM ADI: PSİKOLOJİ |
I. YARIYIL |
Ders Kodu | DERS ADI | Sınıf | Teori | Uyg. | Kredi | AKTS |
PSY | Psikolojiye Giriş I | 1 | 3 | 0 | 3 | 6 |
PSY | Psikoloji Tarihi | 1 | 3 | 0 | 3 | 6 |
PSY | Kişilerarası İlişkiler | 1 | 3 | 0 | 3 | 6 |
FCS | Temel Bilgi Teknolojileri | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
FCS | Felsefe | 1 | 3 | 0 | 3 | 4 |
URC | İngilizce | 1 | 4 | 0 | 4 | 4 |
TOPLAM | 30 |
II. YARIYIL |
Ders Kodu | DERS ADI | Sınıf | Teori | Uyg. | Kredi | AKTS |
PSY | Psikolojiye Giriş II | 1 | 3 | 0 | 3 | 6 |
PSY | Psikolojide Sunum ve Yazma Becerileri | 1 | 3 | 0 | 3 | 6 |
FCS | Bilgi Teknolojileri Kullanımı | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
FCS | Sosyoloji | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
FCS | İstatistik | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
URC | Türk Dili | 1 | 4 | 0 | 4 | 4 |
URC | Kariyer Planlama | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 |
TOPLAM | 30 |
III. YARIYIL |
Ders Kodu | DERS ADI | Sınıf | Teori | Uyg. | Kredi | AKTS |
PSY | Öğrenme Psikolojisi | 2 | 3 | 0 | 3 | 7 |
PSY | Sosyal Psikoloji | 2 | 3 | 0 | 3 | 4 |
PSY | Psikolojide Etik | 2 | 3 | 0 | 3 | 4 |
PSY | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | 2 | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bölüm Seçmeli | 2 | 3 | 0 | 3 | 5 |
URC | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi | 2 | 4 | 0 | 4 | 4 |
TOPLAM | 30 |
IV. YARIYIL |
Ders Kodu | DERS ADI | Sınıf | Teori | Uyg. | Kredi | AKTS |
PSY | Sosyal Bilimlerde İleri Araştırma ve Analiz Teknikleri | 2 | 3 | 0 | 3 | 6 |
PSY | Fizyolojik Psikoloji | 2 | 3 | 0 | 3 | 6 |
PSY | Kişilik Psikolojisi | 2 | 3 | 0 | 3 | 6 |
PSY | Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme | 2 | 3 | 0 | 3 | 6 |
PSY | Gelişim Psikolojisi | 2 | 3 | 0 | 3 | 6 |
TOPLAM | 30 |
V. YARIYIL |
Ders Kodu | DERS ADI | Sınıf | Teori | Uyg. | Kredi | AKTS |
PSY | Deneysel Psikoloji | 3 | 3 | 0 | 3 | 6 |
PSY | Psikopatoloji I | 3 | 3 | 0 | 3 | 7 |
PSY | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi I | 3 | 3 | 0 | 3 | 4 |
PSY | Bilişsel Psikoloji | 3 | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bölüm Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
| Üniversite Seçmeli | 3 | 2 | 0 | 2 | 4 |
TOPLAM | 30 |
VI. YARIYIL |
Ders Kodu | DERS ADI | Sınıf | Teori | Uyg. | Kredi | AKTS |
PSY | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi II | 3 | 3 | 0 | 3 | 4 |
PSY | Psikopatoloji II | 3 | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bölüm Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bölüm Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bölüm Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
Üniversite Seçmeli | 3 | 2 | 0 | 2 | 4 |
TOPLAM | 30 |
VII. YARIYIL |
Ders Kodu | DERS ADI | Sınıf | Teori | Uyg. | Kredi | AKTS |
PSY | Klinik Psikoloji ve Uygulamaları | 4 | 4 | 4 | 6 | 10 |
PSY | Staj | 4 | 0 | 0 | 0 | 6 |
Bölüm Seçmeli | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bölüm Seçmeli | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
Üniversite Seçmeli | 4 | 2 | 0 | 2 | 4 |
TOPLAM | 30 |
VIII. YARIYIL |
Ders Kodu | DERS ADI | Sınıf | Teori | Uyg. | Kredi | AKTS |
PSY | Bitirme Projesi | 4 | 1 | 2 | 2 | 15 |
| Bölüm Seçmeli | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
| Bölüm Seçmeli | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
| Bölüm Seçmeli | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
TOPLAM | 30 |
BÖLÜM SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
Ders Kodu | DERS ADI | Sınıf | Teori | Uyg. | Kredi | AKTS |
PSY | Kültürel Psikoloji | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Eğitim Psikolojisi | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Toplumsal Cinsiyet | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Siber Psikoloji | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Psikolojide Eleştirel Düşünme | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Evrimsel Psikoloji | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Uygulamalı Sosyal Psikoloji | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Algı Yönetim | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Çevre Psikolojisi | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Psikolojide Güncel Yaklaşımlar | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Sanat Terapisi | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Davranışsal Sinirbilim | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Çift ve Aile Psikolojisi | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Psikoterapi Yöntemleri | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Psikodrama | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Çocuk İstismarı ve İhmali | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Atipik Çocuklar | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Adli Psikoloji | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Spor Psikolojisi | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Sağlık Psikolojisi | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Nitel Araştırma Yöntemleri | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Psikoloji ve Yaşam | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Grup Psikolojisi | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Güncel Yaklaşımlar | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Kognitif Sinirbilim | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Çalışma Yaşamında İnsan | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Nöropsikolojik Değerlendirme ve Uygulama Esasları | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Bağımlılık Psikolojisi | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Üstün Zekalı Çocuklar | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Özel Eğitim | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Örgütsel Kültür Üzerine Seçme Konular | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Travma Psikolojisi | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Liderlik ve Motivasyon | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Uyku ve Bilişsel Bozukluklar | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Psikosomatik Bozukluklar | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Bilişsel Davranışçı Terapi | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Psikolojide Sosyal Sorumluluk Projeleri | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
PSY | Gözlem ve Görüşme Teknikleri | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 |
Gönüllülük Çalışmaları | 1 | 2 | 2 | 4 |
nest...
39384 39385 39386 39387 39388