gelişim raporu örnekleri / Seviyeye Göre Gelişim Raporu Örnekleri | OkulöncesiTR

Gelişim Raporu Örnekleri

gelişim raporu örnekleri

🙋🏻🙋🏻 Sınıfınızda uygulayabileceğiniz binlerce etkinlik oyun drama ritm çalışmaları deney ve uygulama önerileri icin instgram sayfamıza beklerim 👇 👇  

Buraya tıklayabilirsiniz

                   Buyrun arkadaşlar... beklediginiz paylaşım... e okula kes kopyala yapıştır yapmanın yöntemi... baştan sona izleyelim


Google arama çubuğuna Chrome Web Mağazası yazıyoruz.

Chrome Web Mağazası açıldığında Mağazada Arama Yap kutucuğuna

" Allow right click - simple copy " yazip ilk çıkan görsele tıklıyoruz. Chrome'a Ekle kutucuğunu seciyoruz. Eklentimizi kurup kullanmaya başlayalım.

Chrome Tarayıcımızın sağ üst köşesinde, yapboz gorseline tıklıyoruz.

Açılır menüde  Chrome Tarayıcımıza yüklemiş olduğumuz "Allow right click - simple copy " eklentimizi göreceğiz. 

Eklentimizin üzerine tıkladığımızda Not Enabled ve Unblock Mode seçenekleri cikacak her ikisinin uzerine tiklayip carpi isaretlerini yeşil tik e ceviriyoruz. Artik e-Okul olmak üzere bir çok siteye kopyalama ve yapıştırma işlemi gerçekleştirebiliriz.



Her sene aynı kazanım ve göstergelerden yola çıkarak her öğrenci için gelişim raporu hazırlamak zorundaysak elimizin altında olumlu ifadelerin çoğunlukta olduğu, görüş ve önerilerde geliştirilmesi desteklenmesi gereken alanlara değindiğimiz bir taslağın olmasında fayda var zannımca. Ben de gelişim raporu hazırlarken çok çok işinize yarayacağını düşündüğüm tüm gelişim alanlarını kapsayan öğrencinizin durumuna göre dolduracağınız olumlu ifadelerin yer aldığı kazanım ve göstergeleri öğrencilerin yeterlilik düzeylerine göre "...yapabiliyor, sorabiliyor, açıklayabiliyor" ya da "gelişimi devam ediyor, zaman zaman bireysel ilgiye ve cesaretlendirmeye ihtiyaç duyabiliyor, gelişimi sürüyor, ..." ifadeleriyle düzenledim.. Muhakkak ki her çocuk her beceriyi yerine getiremeyebilir, yaşıtlarından geri veya gözle görülür düzeyde ileri olabilir. Önemli olan bunu nasıl ifade ettiğimiz, önerilerimizle karşı tarafa nasıl yardımcı olduğumuz.. Dışı süslü püslü içi ise neredeyse KES-KOPYALA-YAPIŞTIRLI veya tamamen olumsuz cümlelerden oluşan gelişim raporlarına HAYIIRR..
  

Gelişim raporlarını doldururken sizlere yardımcı olacak cok işinize yarayacak arsivinize ekleyeceğiniz kazanım ve göstergelerin Word dosyasını Buradan indirebilirsiniz 


BİLİŞSEL GELİŞİM
  • Kendisi ve aile bireyleri ile ilgili bilgileri açıklayabiliyor. 
  • Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtabiliyor. Anne/babasının adını, soyadını, mesleğini, Anne/babasının saç rengi, boyu, göz rengi gibi fiziksel özelliklerini söyleyebiliyor. Telefon numarasını, ev adresini  söyleyebiliyor.
  • Sınıfımızda yaptığımız etkinliklerden deney saatinde dikkat edilmesi gereken olaya odaklanıp merak ettiği soruları sorabiliyor. Dikkatini çeken olayı ayrıntılarıyla açıklayabiliyor.
  • Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında gösterilen nesneleri rengine, şekline, boyutuna, miktarına, kullanım amaçlarına göre eşleştirebiliyor/ eşleştirmede gelişimi devam etmekte. 
  • İleriye doğru birer birer ritmik saymada, söylenilen sayı kadar nesneyi göstermede, rakamlardan önce veya sonra gelen sayıyı bulmada, sıra bildiren sayıyı söylemede yaşından beklenilen düzeyde performans gösterebiliyor/gibi becerilerde gelişimi devam etmektedir.
  • Resimde gösterilen nesnenin adını, rengini, şeklini söyleyebiliyor/olumlu bir gelişim sergilemektedir.
  • Duyu organı ile ilgili yaptığımız çalışmalarda nesnenin dokusunu, sesini, kokusunu, boyutunu, tadını kolaylıkla söyleyebiliyor.
  • Geometrik şekillerin ismini söylerken zaman zaman desteğe ihtiyaç duyabiliyor. Geometrik şekillere benzeyen nesnelerle özgün çalışmalar yapabiliyor.
  • Örüntü çalışmalarında eksik bırakılan öğeyi tamamlayabiliyor. Nesnelerle özgün örüntü oluşturabiliyor. En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı söyleyebiliyor. Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturabiliyor/ zaman zaman bireysel ilgi ve cesaretlendirmeye ihtiyaç duymaktadır.
  • Dün, bugün yarın gibi zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanabiliyor. Zaman bildiren araçların işlevini açıklayabiliyor. 
  • Bir problem durumunda probleme çeşitli çözüm yolları önerebiliyor. Çözüm yolları içinden en uygun olanlarını seçip deneyebiliyor.  Probleme yaratıcı çözüm yolları önerebiliyor. 
  • Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekleyip ayırarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapabiliyor/basit toplama ve çıkarma işlemlerinde gelişimi devam etmektedir. 
  • Atatürk’ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyleyebiliyor. Atatürk'ün getirdiği yenilikleri söyleyebiliyor.  Atatürk'ü tanıyor. 
  • Standart ölçme araçlarını kullanarak nesneleri ölçebiliyor. Uzunluk ve kısalıklarına göre ölçme sonucunu söyleyebiliyor.

DİL GELİŞİMİ

  • Sınıfımızda yaptığımız etkinliklerden oyun saatinde sesleri ayırt etmede, sesin geldiği yönü bulmada, verilen sese benzer sesler çıkarmada oldukça başarılı/ zaman zaman bireysel desteğe ihtiyaç duymaktadır.
  • Sınıfımızda yaptığımız etkinliklerde konuşurken, şarkı söylerken nefesini doğru kullanabiliyor. Sesinin tonunu, hızını, şiddetini ayarlayabiliyor.
  • Konuşma sırasında göz teması kurabiliyor. Jest ve mimikleri anlayıp kendisi de konuşurken jest ve mimiklerini kullanabiliyor. 
  • Serbest zaman etkinliklerinde oyun saatinde arkadaşları ile kurduğu oyunlarda konuşmayı başlatıp sonlandırabiliyor. Konuşmalarında nezaket sözcüklerini kullanabiliyor. Konuşmak için sırasını bekleyebiliyor/arkadaşları ile kurduğu oyunlarda zaman zaman bireysel ilgi ve cesaretlendirmeye ihtiyaç duymaktadır.
  • Hikaye saatinde yeni duyduğu bir kelimeyi fark edip anlamını sorabiliyor. Bu sözcük dağarcığını geliştirmesinde önemli bir adım.
  • Zıt anlamlı, Eş anlamlı, Eş sesli sözcükleri kullanabiliyor.
  • İlk defa karşılaştığı bir durumu ifade etmede, durum ile ilgili sorular sormada, sorulan sorulara cevap vermede, duygularını resim, müzik drama, öykü yolu ile sergilemede oldukça başarılı/zaman zaman bireysel ilgiye ve cesaretlendirmeye ihtiyaç duymaktadır.
  • Resimde gösterilen nesnelerin başlangıç seslerini söyleyebiliyor. Aynı sesle başlayan sözcükleri üretebiliyor/zaman zaman bireysel ilgiye ve cesaretlendirmeye ihtiyaç duymaktadır.
  • Kitaplara oldukça ilgili. Kitapların resimlerine bakarak okumayı taklit edebiliyor.  
MOTOR GELİŞİM
  • Yönergeler doğrultusunda yürüme, koşma, belli bir yükseklikten atlama, belli bir yüksekliğe zıplama ,tırmanma hareketlerini yapabiliyor/ benzeri becerilerde gelişimi sürmektedir.
  • Çift ayak, tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerleyebiliyor. Tek ayak üzerinde durup sıçrayabiliyor/gibi becerilerde gelişimi olumlu olarak sürmektedir.
  • Atlama, koşma,başlama, durma ile ilgili denge hareketlerini yapabiliyor/gibi becerilerde gelişimi devam etmektedir.
  • Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapabiliyor. Atılan topu elleri ile tutabiliyor. Koşarak duran topa ayakla vurabiliyor. Küçük topu tek elle yerden yuvarlayabiliyor.
  • Nesneleri toplayabiliyor, kaptan kaba boşaltabiliyor, üst üste yan yana iç içe dizebiliyor. Takıp çıkarıp ipe dizebiliyor.  Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirebiliyor.
  • Büyük kaslarını kullanarak farklı ağırlıktaki nesneleri itme çekme, nesneleri kaldırma ve döndürmede, nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gitmede yaşından beklenilen performansı gösterebiliyor. 
  • El ve göz koordinasyonu gerektiren malzemeleri kesip yapıştırma, değişik şekillerde katlama değişik malzemeler kullanarak resim yapmada oldukça başarılı. 
  • Küçük kaslarını kullanarak nesneleri kopartıp yırtma, sıkma, çekip germe, açıp kapamada yaşından beklenilen performansı gösterebiliyor/gibi becerilerde gelişimi sürmektedir.
  • Malzemelere elleriyle yada araç kullanarak şekil verebiliyor.
  • Kalemi doğru tutabiliyor. Kalem kontrolünü sağlayabiliyor. Çizgileri istenilen nitelikte çizebiliyor/ Kalemi doğru tutma, Çizgileri istenilen nitelikte çizme becerilerinde gelişimi sürmektedir.

SOSYAL- DUYGUSAL GELİŞİM

  •  Kendisine ait özellikleri tanıtabiliyor. Adını/soyadını, yaşını, fiziksel ve duyuşsal özelliklerini söyleyebiliyor.
  • Kendini yaratıcı yollarla ifade edebiliyor. Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade edebiliyor.
  • Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyabiliyor. Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranabiliyor. Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlayabiliyor. 
  • Kendi kendini güdüleyip bir işe başlayarak başladığı işi bitirme çabası gösterebiliyor.
  •  Kendiliğinden iletişimi başlatabiliyor. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılarak grupta  aldığı sorumluluğu yerine getirebiliyor. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterebiliyor. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanabiliyor.  
  • Gerektiğinde lideri izleyebiliyor. Gerektiğinde liderliği üstlenebiliyor. 
  • Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyabiliyor/Etkinliklerin süresine ilişkin yönergede desteğe ihtiyaç duyabilmektedir. Grup etkinliklerinin kurallarına uyabiliyor. 
  •  Hata yapabileceğini kabul edebiliyor. Kendi hatalarını söyleyebiliyor. Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklayabiliyor. Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade edebiliyor. Başkalarının hata yapabileceğini kabul edebiliyor.
  • Kendisinin ve başkalarının farklı özelliklerini kabul edebiliyor. 
  • Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli kullanabiliyor. Günlük yaşamdaki kurallara uyabiliyor. Canlıların bakımını üstlenip onları koruyabiliyor. 
  • Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu aynı kişinin farklı rolleri olduğunu ayırt edebiliyor. 
  • Kendi kültürünün ve farklı kültürlerin belli başlı özelliklerini açıklayabiliyor. 
  •  Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapabiliyor. 
  • Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturabiliyor. Çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturabiliyor. 
  • Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyleyebiliyor. Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklayabiliyor. Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alabiliyor. Çevresinde gördüğü güzel / rahatsız edici durumları söyleyebiliyor. 
  •  Atatürk ile ilgili etkinliklere katılıp etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirebiliyor. 
  • Müzik ve ritim eşliğinde hareket edebiliyor.Bedenini kullanarak ritim çalışması yapabiliyor. Nesneleri kullanarak ritim çalışması yapabiliyor. Vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapabiliyor. Basit dans adımlarını yapabiliyor. Müzik ve ritim eşliğinde dans edebiliyor. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapabiliyor.
  • Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını söyleyebiliyor. Başkalarının duygularının nedenlerini ve sonuçlarını söyleyebiliyor.

ÖZBAKIM BECERİLERİ

  • Saç tarama, diş fırçalama, elini yüzünü yıkama tuvalet gereksinimi gibi bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygulayabiliyor/ bireysel ilgiye ve cesaretlendirmeye ihtiyaç duymaktadır.
  •  Giysilerini çıkarma, giyme, düğmelerini açma-kapama gibi giyinme ile ilgili işlerini yardımsız yapabiliyor/bireysel ilgiye ve cesaretlendirmeye ihtiyaç duymaktadır.
  •  Ayakkabı bağcıklarını bağlama ve çözme gereksiniminde desteğe ihtiyaç duyabiliyor. 
  • Okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanabiliyor. Okuldaki eşyaları toplayabiliyor. Giysilerini yardımsız katlayabiliyor ve asabiliyor.
  • Tabağına konulan yiyecekleri  yeterli miktarda yiyebiliyor. Sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten/içmekten kaçınabiliyor. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterebiliyor.
  • Yorulduğu durumlarda  dinlendirici etkinliklere katılabiliyor.
  •  Beslenme ile ilgili araç gereçleri, beden ve çevre temizliği ile ilgili malzemeleri, günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri doğru bir şekilde  kullanabiliyor.
  • Kendini tehlikelerden ve kazalardan koruyabiliyor. Tehlikeli olan durumları söyleyebiliyor. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyleyebiliyor. Tehlikeli olan durumlardan, kişilerden, alışkanlıklardan uzak durması gerektiğini biliyor. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım isteyebiliyor.
  •  Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyleyebiliyor. Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları açıklayabiliyor. Sağlığını korumak için gerekenleri yapabiliyor.



Gelişim Raporlarını hazırladığınız bugünlerde Ailedenokula.com ekibi olarak Okul öncesi eğitim uzmanları rehberliğinde örnek formlar oluşturduk.

Her öğrencinin gelişimi bireysel olarak devam etse de arkadaşları ile paralellik gösteren noktalar olabilir. Bireysel farklılıklara mutlaka yer vermeliyiz.


Eğer öğrencimizin gelişiminde desteklenmesine ihtiyaç duyduğu alanlar varsa bunları çaba gösterir, desteğe ihtiyaç duyar, özen gösterir, rehberliğe ihtiyaç duyar gibi uygun ifadeler kullanmanızı,


Öğrencimizin gelişimi yaş gelişim özelliğinden öndeyse,  model olur, özgün ürünler oluşturur gibi ifadeler kullanmanızı öneriyoruz.


Sizlere 2. Dönem kullanılması muhtemel kazanım ve göstergelerden yola çıkarak bireysel farklılıklara göre örnek ifadeler oluşturduk. Öz bakım alanı her kuruma göre farklılıklar gösterdiğinden sizlere önerimiz sadece gözlemlediğiniz göstergelere yönelik olarak yazmanızı öneriyoruz.

Hepinize şimdiden iyi tatiller diliyoruz.

Siz tatildeyken biz sizin için çalışıyor olacağız :) 


 

3 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN:  Nesne ve varlıkların büyüklüğünü,uzunluğunu,sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri uygular.Nesnelerle  örüntü oluşturur. Problem durumlarına çözüm üretir. İleriye doğru birer birer ritmik sayar.Nesne, durum, olaya dikkatini verir.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Denge gerektiren hareketleri yapar. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. : Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.  Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

www.ailedenOkula.com

 

4 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN: Nesnelerle toplama ve çıkarma yapar. Nesne ve varlıkların dokusunu, sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Nesne ya da varlıkları miktarlarına, ağırlıklarına ve renk tonlarına göre sıralar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri uygular. Nesneleri standart olmayan nesneleri ölçer.  Nesnelerle  örüntü oluşturur. Problem durumlarına çözüm üretir. Nesnelerle grafik hazırlar.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur. Çevresindeki yazıları gösterir.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Çift-tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler. Denge gerektiren hareketleri yapar.  Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.  Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder.  Gerektiğinde liderliği üstlenir. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Düğme açar, kapar. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

www.ailedenOkula.com

5 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN: Nesnelerle toplama ve çıkarma yapar. Nesne ve varlıkların dokusunu, sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Nesne ya da varlıkları miktarlarına, ağırlıklarına ve renk tonlarına göre sıralar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri uygular. Nesneleri standart olmayan nesneleri ölçer.  Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturur. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar. Problem durumlarına çözüm üretir. Nesnelerle grafik hazırlar.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Sözcüklerin başlangıç ve bitiş sözcüklerini söyler. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur. Okumanın günlük yaşamdaki önemini açıklar. Çevresindeki yazıları gösterir. Gördüğü yazının ne ile ilgili olduğunu tahminen söyler.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Çift-tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler. Denge gerektiren hareketleri yapar.  Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.  Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder.  Gerektiğinde liderliği üstlenir. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Düğme açar, kapar. Ayakkabılarının bağcıklarını çözer, bağlar. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. : Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

www.ailedenOkula.com

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası