sokratik tartışma yöntemi / One moment, please...

Sokratik Tartışma Yöntemi

sokratik tartışma yöntemi

Öğretim Yöntemleri

  • İçeriği öğretmek, eleştirel düşünme ve tartışma becerileri kazandırmak esastır.
  • Öğrencilere ağır bir metnin inceletilmesi esasına dayanır. Daha sonra öğrencilere düşünme biçimlerini geliştirici sorular sorulur.
  • Sokrat tartışması, Sokrat semineri ve sokratik yöntem (metod) birbirinden farklı kavramlardır. Sokrat tartışması buldurma tekniği olarak da ifade edilen iki aşamalı bir tekniktir. Sokrat semineri ağır bir metnin incelenmesine dayanır.
  • Sokratik yöntem veya sokratik metod olarak ifade edilen kavramsa genel anlamda soru-cevap tekniği yerine kullanılan bir kavramdır.

SOKRAT TARTIŞMASI (BULDURMA) YÖNTEMİ

  • Sokrat tekniğinde amaç, insanların bildiklerinden hareketle önceden hazırlanmış sorular yardımıyla yeni bilgileri öğretmektir. Sokrates’in felsefi tartışmalarda uyguladığı yöntemin öğretime uyarlanmış şeklidir.
  • Sokrat tartışması ile soru-cevap tekniği aynı değildir.
  • Sokrates’e göre insanda tüm bilgiler vardır; ancak uyur, üstü kapalıdır. Bunu uyanık hale getirmek eğitimin görevidir. Öğretme ise sadece soru sorarak yapılır.

UYGULANMASI

  • Yöntemin birinci aşamasında evet hayır sorularıyla öğrenci önceki öğrenmelerinden şüphe eder hale getirilir.
  • Öğretmen öğrenciye meydan okuyarak sorularla onu sıkıştırır. Ardından öğrencilerin yanlış bilgilerini fark etmelerine yardımcı olur. (ironi oluşturma)
  • İkinci aşamada öğrenci yanlışını fark etmiştir ve önceden planlanmış sorularla doğru bilgi buldurulur.

BİLİNMESİ GEREKENLER

  • Öğrenci merkezlidir.
  • Buluş yoluyla öğretim yaklaşımına temel oluşturur.
  • Eleştirel düşünme, tartışma yeterliliği gibi becerilerin kazanılmasını sağlar.
  • Öğrenci bu teknikle öğrenmeyi öğrenir.
  • Çok iyi uygulanabilmesi için soru-cevap yönteminin bilinmesi gerekir.

Bunu beğen:

BeğenYükleniyor...

Sokrat tekniğinde amaç, insanların bildiklerinden hareketle önceden hazırlanmış sorular yardımıyla yeni bilgileri öğretmektir. Sokrates’in felsefi tartışmalarda uyguladığı yöntemin öğretime uyarlanmış şeklidir.
Sokrat tartışması ile soru-cevap tekniği aynı değildir.
Sokrates’e göre insanda tüm bilgiler vardır; ancak uyur, üstü kapalıdır. Bunu uyanık hale getirmek eğitimin görevidir. Öğretme ise sadece soru sorarak yapılır.
Uygulanması
Yöntemin birinci aşamasında evet hayır sorularıyla öğrenci önceki öğrenmelerinden şüphe eder hale getirilir.
Öğretmen öğrenciye meydan okuyarak sorularla onu sıkıştırır. Ardından öğrencilerin yanlış bilgilerini fark etmelerine yardımcı olur. (ironi oluşturma)
İkinci aşamada öğrenci yanlışını fark etmiştir ve önceden planlanmış sorularla doğru bilgi buldurulur.
Bilinmesi Gerekenler
- Öğrenci merkezlidir.
- Buluş yoluyla öğretim yaklaşımına temel oluşturur.
- Eleştirel düşünme, tartışma yeterliliği gibi becerilerin kazanılmasını sağlar.
- Öğrenci bu teknikle öğrenmeyi öğrenir.
- Çok iyi uygulanabilmesi için soru-cevap yönteminin bilinmesi gerekir.

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır