dijital eğitsel oyun / dijital eğitsel oyunlar at emaze Presentation

Dijital Eğitsel Oyun

dijital eğitsel oyun

×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen funduszeue.info web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

funduszeue.infoşisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.

 

funduszeue.infoşisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

funduszeue.infoşisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel:Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (funduszeue.info_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,

5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için funduszeue.info adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

funduszeue.info Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 


Gerçek çevre tabanlı dijital eğitsel oyunların İngilizce kelime bilgisi ile kalıcılığı üzerine etkilerinin incelenmesi / The investigation of authentic environmental based digital educational games on the success of English vocabulary and retention
Yazar:EMRE GÜNEL
Danışman: DOÇ. DR. ERCAN TOP
Yer Bilgisi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Bilgisayar destekli dil eğitimi = Computer assisted language education ; Dil oyunları = Language games ; Eğitici oyunlar = Education plays ; Eğitsel oyunlar = Educational games ; Kelime öğrenme = Vocabulary learning ; Rol yapma oyunları = Role playing games ; Sayısal oyunlar = Digital games ; Söz varlığı = Vocabulary ; Yabancı dil öğrenimi = Foreign language learning ; İngilizce = English Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe

94 s.
Bu araştırmanın amacı, klasik yöntemlerle işlenen derslerde öğretmen gözetiminde ek materyal olarak öğrencilerin yaşadıkları çevreden esinlenerek geliştirilen dijital eğitsel oyun kullanımının, İngilizce derslerindeki kelime öğrenme başarısına, bu öğrenilen kelimelerin kalıcılığına ve öğrencilerin oyun ve oyun ile işlenen dersler hakkındaki görüşlerine etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Bolu ilinde bulunan Gerede ilçesindeki MEB'e bağlı bir ortaokul olan Esentepe Ortaokulu'nda eğitim almakta olan altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinden toplamda 98 öğrenci oluşturmaktadır. Altıncı ve yedinci sınıflardan birer şube kontrol ve deney grubu olarak belirlenmiştir. Her iki gruba da araştırma öncesi araştırmacı tarafından hazırlanan başarı testi ön-test olarak uygulanmıştır. Kontrol grubuna klasik yöntemlerle İngilizce dersi anlatılmıştır. Deney grubu ise klasik yöntemlerle anlatılan derslere ilave olarak araştırmacı tarafından öğrencilerin yaşadıkları çevreden esinlenerek geliştirilen dijital eğitsel bir RPG (Rol Yapma Oyunu) oynamıştır. Uygulama sonunda her iki gruba da başarı testi son-test olarak uygulanmıştır. Son-test sonuçlarına göre her iki deney grubunun içindeki üst, orta ve alt seviyedeki gruplardan seçilen toplamda 18 öğrenciyle de görüşmeler yapılmıştır. Uygulama bittikten bir ay sonra ise her iki gruba da kalıcılık testi uygulanmıştır. Son-test sonuçlarına göre deney grubunun başarısı kontrol grubuna göre anlamlı derecede yüksek çıkmıştır. Aynı şekilde kalıcılık testine göre deney grubundaki öğrencilerin öğrendikleri bilgileri hatırlama düzeyleri kontrol grubuna göre anlamlı derecede yüksek çıkmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda ise öğrencilerin verdikleri cevaplar, bu uygulama esnasında eğlendikleri ve öğrendikleri başlıkları altında toplanmıştır. Anahtar Kelimeler: Dijital Eğitsel Oyunlar, RPG, İngilizce Eğitimi, Kelime Bilgisi, Öğretmen Gözetiminde Oyun Oynama, İngilizce Dersi Hakkında Görüşler, Başarı, Kalıcılık.
The aim of this study is to examine the effect of using digital educational games which has been developed as being inspired by the environment of the students under the supervision of the teacher as an additional material on the lessons which taught in classical methods, on the success of vocabulary learning in English lessons, the retention of these words and the students' views about the game and the lessons taught with the game. The sample of the study consists of a total of 98 students from sixth and seventh grade students studying at Esentepe Secondary School, a secondary school affiliated to the Ministry of National Education in Gerede, located in Bolu province. One branch from each sixth and seventh grades were determined as control and experimental groups. Both groups were pre-tested with an achievement test developed by the researcher before the study. The control group was taught English through classical methods. In addition to the classical methods, the experimental group played a digital educational RPG developed by the researcher which was inspired by the environment of the students. At the end of the application, both groups were post-tested with the achievement test. According to the post-test results, a total of 18 students were interviewed which were selected from the successful, intermediate and low-level groups in both experimental groups. One month after the end of the application, the retention test was applied to both groups. According to the post-test results, the success of the experimental group was significantly higher than the control group. Similarly, retention test scores were significantly higher in the experimental group than it was in the control group. As a result of the interviews, the answers of the students were gathered under the titles of having fun and learning during this application. Key Words: Dijital Educational Games, RPG, Teaching English, Vocabulary, Playing Games Under the Supervision of the Teacher, Views about the English Lesson, Success, Retention.
  • Öğrenme-öğretme sürecinde işlenen konuların daha rahat ve eğlenceli ortamlarda pekiştirilmesi, desteklenmesi amacıyla kullanılan bir tekniktir. Oyunlar, öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşmalarını için yarışmalarında içinde yer aldığı keyifli, eğlenceli, sanatsal ve estetik becerileri geliştirici etkinliklerdir. 
  • Derste konuları ilginç hâle getirmek, derse katılımı az ya da hiç olmayan öğrencileri etkinliklere katmak amacıyla öğrenilen bilgilerin pekiştirilerek bir tekrarı yapılır. Oyunlar oyun çağı da denilen özellikle okul öncesi ve ilköğretimin ilk kademesinde etkin olarak kullanılır. Son dönemlerde bilgisayar teknolojisinin de ilerlemesi ile birlikte eğitsel oyun yazılımları da oluşmaya başlamıştır. Oyun yolu ile öğrenme geleneksel sınıf atmosferinin dışında bir etkinliktir. 
  • Eğitsel oyunlar öğrenilen konuyu ilgi çekici hale getirmek, öğrencileri etkin kılmak, rahat bir ortamda, zevk alarak öğrenmelerini sağlamak amacıyla kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntem uygulanırken şunlara dikkat edilmelidir: 

Kullanımı 

  • Seçilen oyun öğrencilerin düzey ve yeteneklerine uygun olmalıdır. Amacı olmalı ve oyunun sonunda amaca ulaşılıp ulaşılmadığı değerlendirilmelidir. Öğretmen ortamı yapılandırır, oyunu düzenler ve öğrencilere danışma hizmeti verir, hakem olabilir. Her oyuna bir ders saatinin dakikası ayrılmalıdır. Oyun, sınıftaki tüm öğrencilerin katılmasına olanak vermelidir. 
  • Eğitsel oyunlarda ödüller simgesel olmalıdır (alkışlamalar, aferinler vb.) Oyunlar rekabeti artıran uygulamalar değildir. Aksine didaktik (öğretici) bir özellik taşımalıdır. Bu yüzden maddi ödüller tercih edilmemelidir. 

Avantajları 

  • Neşeli ve rahat bir öğretim ortamı sağlar. 
  • Sınıf içi çalışmaları monotonluktan kurtarır. 
  • Öğrenciler kurallara uymayı öğrenirler 
  • Konular oyunlarla ilgi çekici duruma getirilir. 
  • Öğrencilerin sosyalleşmesini sağlar. 
  • Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, psikomotor gelişmelerine yardımcı olur. 
  • Öğrencilerin derste öğrendiklerini pekiştirir.

 

Sınırlılıkları 

  • Oyun amaçlarından sapılabilir. 
  • Oyun iyi anlaşılmazsa amaca hizmet etmez. 
  • Kalabalık sınıflarda kullanımı zordur. 
  • Yarışma ve rekabet duyguları kazanma-kaybetme, galip-mağlup gibi durumlar oyuna hakim olursa di­daktik (öğretimsel) süreçten uzaklaşılır. 
  • Öğretmenin sınıf yönetimi becerileri yeterli değilse amaca ulaşılamayabilir. 
  • Konu dağılabilir. 
  • Ayrılan zaman yetmeyebilİr. 
  • Her oyun tüm öğrencilerin ilgisini eşit düzeyde çekmeyebilir.

 

Kart Eşleştirme 

  • Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi, netleştirilmesi ya da kalıcılığın artırılması gibi amaçlarla uygulanır. 

Uygulanışı 

1. Her biri sınıftaki öğrenci sayısının yarısı kadar kart içeren iki dizi kart hazırlanır. Birinci dizide; öğrenilenlerle ilgili sorular, kavramlar, örnekler vb. yer alır. İkinci dizide ise; birinci dizidekilere eşleştirilebilecek yanıtlar açıklamalar, tanımlar, ilkeler, olaylar bulunur. Dizilerden birindeki kartlar numaralandırılır. 

2. Kartlar sınıfa dağıtılır. 

3. Öğrencilere, kendilerine gelen kartlarla ilgili hazırlık yapmaları için belirli bir süre tanınır. 

4. Öğrenciler, sınıfın içinde dolaşarak ve karşılaştıklarıyla konuşarak ellerindeki kartın eşini ararlar. 

5. Kartlarını eşleştirenler bunun gerekçelerini hazırlar. 

6. Kart numaraları rastgele söylenir ve numarası söylenenler kendi kartlarının içeriğini ve hazırladıkları gerekçeleri sınıfa sunarlar.

 

ÖRNEK OYUN 

Oyunun Adı : Kar Yağmur Oyunu 

Oyunun Yeri : Sınıf 

Oyunun Süresi : 10 dk. 

Oyunun Seviyesi : 10 - 12 Yaş ve Üzeri 

Oyuncu Sayısı : Sınıfın tamamı 

Oyunun Amacı ve Eğitsel Değeri : Dikkat Ve Karar Vermeyi Geliştirebilme 

Oyunun Açıklaması: Bir başkan seçilir. Başkan bütün sınıfı görebilecek bir yerde durur. Oyuna başlama ise “fırtına” deyince bütün sınıf ellerini dizine vurur. “kar” deyince elleri göğsüne “yağmur” deyince elleri yukarda şaklatırlar. Başkan birkaç kez düzenli olarak bu isimleri söyler. Daha sonra oyuncuları şaşırtmak için bu isimleri değişik (karışık) şeklinde söyler. Şaşıranlar oyundan çıkar, en son kalan alkışlanır. Başkan oyunu tekrar etmeli oyuncuların ve yaptığını görebilmelidir. Bu dikkat geliştiren bir oyundur.

Dijital Eğitsel Bir Oyun: KES SESİ

Dijital Eğitsel Bir Oyun: KES SESİ

Teknolojik araçların eğitime sağladığı katkıların yanı sıra, hazırlanan içeriklerin bu araçlarla kullanımı oldukça yaygınlaştı. Bununla birlikte, okul öncesi ve ilkokul öğrencilerine de uygun içerikler üretilmeye başlandı. Küçük yaştaki öğrencilerin hem ilgisini çekmek, eğlenirken öğretmek amacı ile tablet uygulamaları kullanılıyor.

Bu ihtiyacı karşılamak için hazırlanan ve bir “eğitsel dijital oyun” olan Kes sesi,  zengin içeriğiyle karşımıza çıkıyor.  Okul öncesi ve ilköğretim birinci sınıfta eğitim gören yaş aralığındaki öğrencilerine hitap eden oyunda, alfabede bulunan sesli ve sessiz harfler ekrana, doğru telaffuz sesleri ile birlikte geliyor. Oyuncu telaffuz edilen sesin hangi harfe ait olduğunu diğer harfler arasından seçerek bilmeye çalışıyor. Bu sayede ses bilgisi ve yazı farkındalığı oluşturması hedefleniyor.

Uygulama; öğrencilerin evde tek başına, ebevyenleri ile öğretmenleri veya okulda arkadaşları ile grup olarak her an oynanabilir. Öğretmenler özel ayarlar sayesinde kişiye özel programlayabilir, öğrencileriyle birlikte grup çalışmaları yapabilir aynı şekilde veliler, ayarlar menüsünden bireysel öğrenmeyi desteklemesi için gerekli düzenlemeleri yapabilirler.

Seslerin tekrar edilmesi yönünden büyük yardımcı olan bu uygulama sayesinde öğrenciler dikkatini dinlediğine yoğunlaştırıp, dinlediklerini anlamlandırmada sunulan görsellerden yararlanıp ve duyduğu sesleri ayırt ederek  sesler ile harfleri eşleştirebiliyor.

 

Öğretmen ve veliler için en önemli kısımlarından birisi, oyun sonunda verilen geri dönüş tablosunda, hangi harflerin öğrenilebildiği, öğrencinin hangi harflerde eksikleri olduğu ayrıntılı bir şekilde belirtmesi.  Bu sayede hem veliler hem de öğretmenler eksikleri farkederek bireysel gelişim hedeflerini üst noktaya taşıyabilirler.

Kes sesi uygulaması ekranda gösterilen harf sayılarına göre kolay-orta-zor şeklinde seviyelere göre hazırlanmış, kolay arayüzü, hem göze hem de işitsel duyuya hitap etmesi ile birlikte her seviyeye uygun; anaokulu ve ilkokul müfredatına göre öğretilen seslerin gruplarına göre ayarlanabilir olup okul öncesi ve birinci sınıftaki öğrencilerin kendilerini geliştirebildiği, test edebildiği öğrenirkende çok eğlendiren bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır.

Şu an için sadece iPad’lerde oynanabilen oyunu indirmek için: funduszeue.info?mt=8

Oyunun videosu için: funduszeue.info?v=96S7x4iTeik

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası