hayvanlarla ilgili konuşma / Hayvanlarla İlgili Kompozisyon - funduszeue.info

Hayvanlarla Ilgili Konuşma

hayvanlarla ilgili konuşma

etiket Hayvanlarla Konuşmayı Öğrenebilecek miyiz?

Haberler

Yaşam

Hayvanlar

Hayvanlarla Konuşmayı Öğrenebilecek miyiz?

Microsoft’un kurucusu Bill Gates, internet gibi yıkıcı ve dönüştürücü teknoloji kaymasının yapay zekâ ile olacağını söylemiş. O buna “Asıl büyük şey.” diyor. Ben de düşündüm; dünyada ne olması lazım ki asıl büyük şey gerçekleşmiş olsun. Bir kaç farklı seçenek var ama bence “Hayvanlarla iletişim kurmak, konuşmak.” asıl büyük şey olurdu.

Hayvanlarla konuşmak için artık elimizde “yapay zekâ” gibi harika bir araç var.

Hayvanlarla konuşmak için artık elimizde “yapay zekâ” gibi harika bir araç var.

Gelinen durum şu: Hayvan dilleri üzerinde çalışmalar yürütülüyor ancak henüz hayvanların insanlar gibi kompleks bir dili kullandıklarına dair kanıtlar tam olarak sağlanamadı.

Gelinen durum şu: Hayvan dilleri üzerinde çalışmalar yürütülüyor ancak henüz hayvanların insanlar gibi kompleks bir dili kullandıklarına dair kanıtlar tam olarak sağlanamadı.

Bu alanda üçüncü çalışma alanı da İspermeçet Balinaları.

Bu alanda üçüncü çalışma alanı da İspermeçet Balinaları.

Eski Yunan mitolojisinde, Apollon ve Dionysos gibi tanrıların hayvanlarla konuşabildiği anlatılır.

Eski Yunan mitolojisinde, Apollon ve Dionysos gibi tanrıların hayvanlarla konuşabildiği anlatılır.

Uzaylıların dilinden önce öğrenmemiz gereken, dünyadaki canlıların dillidir.

Uzaylıların dilinden önce öğrenmemiz gereken, dünyadaki canlıların dillidir.

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda

Hayvanlarla konuşmak Kuantum bakış açısı

“Hayvanlar konuşamaz!” bize şimdiye kadar böyle öğretildi. Tek konuşma yeteneğine sahip canlılar insanlardır. Ben de Amelia Kinkade’nin kitaplarını okuyana kadar, hatta bir de binlerce kişinin üye olduğu yahoogrubuna girene kadar aynısını düşünüyordum. Belki size inanılmaz, hatta komik gelecek ama “Hayvanlar konuşuyor! Hem de tüm gün boyunca.”. Aynen Dr. Dolittle filmlerinde olduğu gibi.

Hayvanları duymak hepinizin öğrenebileceği bir yetenek, sadece psişiklere has değil. Şimdiye kadar aileniz, okuldaki öğretmenleriniz, profesörleriniz tarafından hayvanlar hakkında öğretilen her şeyi bir kenara bırakın. Dünün bilimi bugünün bilimadamları tarafından güncelleniyor. Artık süper insan yeteneklerimizi kullanmanın vakti geldi.

Hayvanlarla iletişim konusunu ilk ortaya atan isim Penelope Smith. Binlerle hayvan iletişimcisi arasında bu konuda lider olarak görülüyor. “Animal Talk-Hayvan Dili” adında bir kitabı da var. (funduszeue.info) Hayvanlarla iletişim kurma konusunda öncelikle değiştirmemiz gereken iki önemli paradigma var. İlki onları nasıl gördüğümüz ile ilgili. Hayvanlar bizim düşündüğümüzden daha akıllı ve duygusal olarak karmaşıklar. Onlar düşünebilir, hissedebilir ve sorgulayabilir. Karmaşık ilişkilere sahipler ve bizim “insani” olarak algıladığımız tüm duyguları deneyimleyebilirler. İkinci quantum zıplamasını ise kendimizi nasıl gördüğümüz konusunda yapmamız gerekiyor. Bizim daha önce olmasının muhtemel olduğuna inanmadığımız inanılmaz güçlerimiz var. Zihinlerimiz beş duyunun da ötesinde kapasitelere sahip. Bu bizim nörofizyolojimizde, vücutlarımızda ve beyin kimyamızda. Bunu kontrol etmek, geliştirmek ve arıtmak konsantrasyon ve sabır işi.

Hayatınızda buna inanmayanlar size tüm bu psişik konulara inanmıyorum diyebilir. Ancak sadece kendilerine zarar veriyorlar. Aklın enerjisini reddetmek, elektriğe inanmayanların çalışamayacağını düşündükleri için bilgisayarı fişe takmayı reddetmelerine benzetilebilir. Bu psikokinetik enerji yeni milenyumun elektriği olarak görülebilir.

Kuantum bakış açısı ve “Sıfır Noktası Enerji Alanı”

“Tüm madde bir ‘güç’ ile yerinde tutulur bu gücün arkasında bilinçli ve akıllı bir zihnin olduğunu farzetmemiz gerekir. Bu zihin Yaratılışın Matriksidir.” Max Planck, Nobel Ödülünü geliştirdiği bu kuantum teorisi ile aldı.

Bu yeni konsept ile Max Planck sadece kuantum fiziğinin temellerini atmakla kalmadı, aynı zamanda bilim ile spiritüalite arasındaki boşlukta köprü kurmuş oldu. Günümüzün bilimadamlarının kabul ettiği “en küçük parçacığın duruma göre (!) hem dalga, hem de noktacık şeklinde hareket ettiğini” söylemesi, zamanının bilim adamlarını karşısına almasına sebep olmuş.

’de aya inen NASA astronotu, ise kuantum fiziğinin tüm doğanın birbiri içindeki bağlantısını ifade etmenin mucizevi ve mistik bir dili olduğunu söylüyor. Şimdi içinizde yer alan elektronlar bir zamanlar evrende bir eski yıldız sisteminde yer almış olabilirler. Çünkü temel parçalar sonsuzdur ve bölünemez. Bu noktada içinizdeki atomlar oturduğunuz sandalye ile elektromanyetik alan değişiminde bulunuyorlar. Enerjik olarak tüm çevrenizdeki dünya ile iletişim halindesiniz. Bunu “Sıfır Noktası Enerji Alanı” (zero point energy field) ile açıklayabiliriz. Sıfır noktası enerji alanına göre eğer vücutlarınızı silecek olursak hepimizden geriye elektrikle yüklü, ışıldayarak dönen enerji alanları kalacak. Eğer tüm etrafımıza bakacak olursak her canlı ve cansızda enerji alanı bulunur. Tüm bedensel sınırları kaldırırsak her şeyi bir sıfır noktası enerji alanı içinde, bir birinden ayrı olmayan bir halde görebiliriz. İşte o zaman siz ve sizin dışınızdaki diye bir alan kalmaz, her şey tek olur.

İşte bu sıfır noktası enerji alanı içinde siz kendi alanınızdan çıkıp, büyük enerji okyanusunda yüzerek, karşınızda duran hayvanın enerji alanına ulaşabilir, onun fiziksel, duygusal acılarını hissedebilir, belkide zihnindeki resimleri görebilirsiniz.

Bilim adamlarına göre maddesel dünyayı sıfır noktası enerji alanı ile açıklarsak, tüm evrenimiz bir bölünmez kocaman enerji okyanusudur. Bizler de bu dev bir senfoni şeklinde devamlı titreşen enerji alanı içinde ufacık notalarız ve hayatın orkestrası ile farkında olmadan devamlı bilgi değiştokuşu yapıyoruz. Peki düşünce nedir? Elektrik. Duygular? Yine elektrik.


Dr. Edgar Mitchell hayvanlarla telepatiyi anlatıyor

’de Apollo 13 astronotu “Houston bir sorunumuz var” dediği kişi o sırada dünyada dinlemede olan astranot Dr. Edgar Mitchell idi. Kendi takımı bir sonraki ay yolculuğunu bekliyordu. Mitchell, 3 gün boyunca NASA’daki simülatörde gece gündüz uyumadan çalışarak soruna bir çözüm getirdi ve astranotları dünyaya geri getirtdi. ’de aya gidip geldikten sonra Dr. Mitchell, Noetik Bilim Enstitüsünü (Noetic Science Institute) kurdu ve bilinç, fizik, mistisizm ve evrim hakkındaki yeni teorileri incelemeye başladı.

yılında ünlü hayvan iletişimcisi Amelia Kinkade Dr. Edgar Mitchell ile bir röportaj yaptı. Mitchell’ın kuantum açıklamalarını, Kinkade hayvanlara yönelik yorumluyor.

E. Mitchell: Her fiziksel kütlenin bizim fiziksel varlığımızla etkileşen ve titreşen bir holografik görüntüsü var. Buna kuantum hologramı deniyor. Bunu vücuttaki tüm hücrelerden çıkan ufak kuantum parçacıkları şeklinde düşünebilirsiniz.

A. Kinkade: İşte hayvanınız da aslında kuantum hologramlarından oluşan bir bütün.

E. Mitchell: Prof. Walter Schlemp Magnetic Resonans Teknolojisini (MRI) geliştirmek için Almanya’da çalışmalar yaparken enerjinin tüm fiziksel maddeler tarafından emildiğini ve salındığını buldu. Bu enerji emilimi ve salınımına bakarak bu fiziksel maddelerin tüm geçmişini kuantum seviyesinde anlamak mümkündü.

A. Kinkade: Köpeğiniz barınaktayken hayatı nasıldı? Hayvanınızın geçmişi her hücresinde kayıtlı. Sadece beyin hücrelerinde değil. Hayvanınızın holografik olarak tüm geçmiş hayatı, her bir molekülünde saklı. Hayvanınızın tüm kayıtları fiziksel vücudunda değil, aslında kendi sıfır noktası enerji alanında kayıtlı.

Eğer siz de aşağıdaki sorulara çoğunlukla evet yanıtını verebiliyorsanız o zaman hologramları okumaya başlamışsınız demektir. İşte bu sorulardaki duyguları hayvanlarla iletişim kurarken de hatırlamaya çalışın. Hayvanlarla telepati kurduğunuzda hissettiğiniz şeylerin bu kadar kuvvetli ve doğru olduğunu göreceksiniz.

1. Hiç telefonu duyduğunuzda henüz açmadan kimin aradığını bildiniz mi?
2. Bu ne kadar sık oluyor?
3. Bu bilgiyi nasıl alıyorsunuz?
4. Kişinin suratını mı görüyorsunuz, sesini mi duyuyorsunuz?
5. Kişinin ismini mi duyuyorsunuz?
6. Kişinin kokusunu mu duyuyorsunuz?
7. Kişinin enerjisini etrafınızda mı hissediyorsunuz?
8. Kişi aramadan önce hakkında eski anılarınızı mı hatırlıyorsunuz?
9. Yıllarca konuşmadığınız eski bir arkadaşınızı hiç düşündüğünüz ve ondan bir telefon, mektup aldığınız oldu mu?
Posta kutunuza bakmadan önce ne geldiğini bildiğiniz oluyor mu?
Birisiyle çıkmamanız gerektiğini hissettiğiniz ancak çıktıktan sonra bu duyguda haklı olduğunuzu düşündüğünüz oldu mu?
Birisiyle yeni karşılaştığınız anda ona hiç güvenmediğiniz oldu mu?
Birisinin yalan söylediğini düşündüğünüz ve bunda haklı olduğunuzu bildiğiniz oldu mu?
Daha yeni tanıştığınız biri hakkında kuvvetli bir arkadaşlık hissettiğiniz oldu mu?
Sevdiğiniz biri hakkında bir şeylerin kötü gittiğin hissettiğiniz ve ne yazıkki doğru çıktığı oldu mu?
Gittiğiniz yol yerine alternatif bir yolu denemeniz gerektiğini hissettiğiniz ancak yapmayıp trafiğe sıkıştığınız oldu mu?
Size zarar veren bir şeyi satın almadan önce almamanız gerektiğini düşündüğünüz oldu mu?
Başınıza bir kaza gelmeden önce bir şeylerin ters gideceğini sezinlediğiniz oldu mu?

Kaynak: Amelia Kinkade, The Language of Miracles.

Not: Bir sonraki blogumda size kendi deneyimlerinden bahsedeceğim.

Benzer konuları merak ediyorsanız: funduszeue.info
Bebeklerle ilgili doğal konular için: funduszeue.info

 

Evcil hayvan konuşma terapisti ödevi kıdemli grup. konuşma gelişimi

KONUŞMA GELİŞİMİ. SÖZLÜK KONUSU "Evcil Hayvanlar ve Bebekleri"

ÇOCUKLARIN BİLMESİ GEREKENLER: kedi, kedi, yavru kedi, köpek, köpek, köpek yavrusu, inek, boğa, buzağı, at, at, tay, domuz, domuz, domuz yavrusu, keçi, keçi, oğlak, koyun, koç, kuzu, tavşan, tavşan , tavşan, sürü, sürü, domuz ahırı, çoban, sütçü kız, domuz, boynuzlar, toynaklar, kuyruk, yele, kürk - yün, kıl, kemik, pençeler, çiftlik, toplu çiftlik, meme, burun delikleri, ahır, kutu, toplu çiftçi (tsa ), yulaf, şişkinlik, saman, namlu, kafa, ağız, pençeler, toynaklar, kulaklar, çene, cilt, eyer, dizgin, kırbaç, araba, köpek kulübesi, mera, tavşan, damat, patlama, burun, nikel, hayvanlar

Sıfatlar: kısa, uzun, yumuşak, kabarık, gri, kırmızı, pürüzsüz, tüylü, sert, kalın, kıvırcık, evcil, düz saçlı, nöbetçi, sıhhi, sınır, ateş, sirk, sevecen, kibar, bıyıklı, beceriksiz, güçlü, hızlı, zayıf, uzun kulaklı, sadık, komik, komik, benekli.

VERBS: miyavlar, homurdanmalar, havlamalar, homurdanmalar, kişnemeler, çiğnemeler, melemeler, kemirir, mırlamalar, turlar, sıyrıklar, yer, kazar, koşumlar, kemirir, tekmeler, koşar, izmaritler, besler, bakar, atlar, taşır, süt verir, yakalar, muhafızlar, muhafızlar, zıplama, zıplama, yalama, havlama, oynama, arkadaş edinme.

ÇOCUKLAR, ÇOCUKLARI VE EBEVEYNLERİNİ BULABİLİR OLMALIDIR VE AYETLER:
Kedinin yavru kedisi var, köpeğin yavrusu var, keçinin keçisi var













ÖZELLİKLERİ SEÇİN:
Köpek yavrusu - küçük, uzun kulaklı, komik, aptal, komik ..
buzağı - ,
Kedi - …,
Tavşan - …

HAYVANLARI PLANA GÖRE AÇIKLAYIN:
İsim.
Dış görünüş.
O ne yer.
Nerede yaşıyor.
Nasıl ses verilir.
Ne fayda sağlar.

Çocuklara evcil hayvanların faydalarını anlatın:
- bir köpek ve bir köpek evi korur;
- bir kedi ve bir kedi fareleri yakalar;
- inek süt ve et verir ve boğa sadece et verir;
- at, at, eşek, eşek, deve ve deve, at sırtında mal veya insan taşır;
- domuz ve yaban domuzu et ve kıl verir;
- koyun ve koç - yün ve et;
- bir tavşan ve bir tavşan kürk verir;
- keçi yün, keçi - yün ve süt verir.
Çocuklarla evcil hayvanları ne besledikleri, ne tür evlerde yaşadıkları, damadın, domuzcunun, sütçü kızın ve sığır çobanının kime baktığı hakkında konuşun.

PLANA GÖRE İKİ HAYVANI KARŞILAŞTIRIN:
Hangi vücut?
Ne kaplıdır?
Hangi kulaklar, burun, gözler, kuyruk, namlu?
Ne yiyorlar?
Nerede / yaşamak?























Oyun: "Söyle bana hangisi?" (Görünüşü tanımlayan sıfatlar).
Büyük, küçük, kabarık, benekli, safkan, büyük,

Oyun: "Alışkanlıkları adlandırın" (Hayvanın alışkanlıklarını karakterize eden sıfatlar).
Çevik, hızlı, yavaş, beceriksiz, hareketli, oyuncu, cesur,

Oyun: "Tersini söyle" (zıt kelimelerin seçimi)
Büyük - küçük, kalın - ince, uzun - kısa.

Oyun: "Nasıl hareket eder?" (Fiil sözlüğünün aktivasyonu)
Zıplar, koşar, gevezelik eder, yürür, dolaşır, koşar, uzanır.

Oyun: "Bir - çok (tekilden çoğul isimlerin oluşumu)
Köpek - köpekler, köpek yavrusu - yavrular, kaniş - kanişler, çoban - çoban köpekleri.

Oyun: "Count" (Cinsiyet ve sayıdaki isimlerle sayıların koordinasyonu)
Bir köpek, iki köpek, üç köpek, dört köpek, beş köpek vb.

Oyun: "Kimin, Kimin, Kimin?" (İyelik sıfatları)
Namlu (kimin?) köpeği, pençeleri (kimin?) köpeği, kuyruğu (kimin?) köpeği vb.

Oyun: "Karmaşık kelimeler"
Uzun saç - uzun saçlı, kısa kuyruk - kısa kuyruklu, sarkık kulaklar - sarkık kulaklı.

KÖPEKLER VE AMAÇLARI.

Kaniş bir sirk köpeğidir: eğitime çok uygundur ve komik numaralar sergilemeye sonsuz bir şekilde hazır görünmektedir. Kanişler de mükemmel yüzücülerdir.

İskoç İskoç Teriyeri bir bekçi köpeğidir ve küçük, zararsız bir köpekle karıştırılmamalıdır. İyi gelişmiş bir bekçi köpeği içgüdüsü var.

Dachshund, büyüklüğü ve vücut yapısı nedeniyle yuva yapabilen bir av köpeğidir.

Çoban köpeği - bir gardiyan, suçluları korur, sınırda hizmet eder.

Collie, körlerin karşıdan karşıya geçmesine, mağazaya yürümesine vb. yardımcı olan bir rehber köpektir.

Bobtail koyun sürülerini koruyan bir koyun koruyucusudur.

Laika, insanları kızaklarda taşıyan bir kızak köpeğidir.

L.N. TOLSTOY "YANGIN KÖPEKLERİ"NİN HİKAYESİNİ YENİDEN ANLATMAK

Verandanın altında uyumak
halka kuyruk,
Havlar, ısırır,
Onu eve (köpek) sokmaz.

Bir köpek kızak köpeği, sirk köpeği, hizmet köpeği, bekçi köpeği, bekçi köpeği, rehber köpek vb. olabilir.

En sadık yardımcılarımızın başka bir randevusunu öğreneceğiz.

Çocuklar genellikle şehirlerde yangınların olduğu evlerde kalır ve korkudan saklanacakları ve sessiz kalacakları ve dumandan görülemeyecekleri için dışarı çekilemezler.

Bunun için köpekler Londra'da eğitiliyor. Bu köpekler itfaiyecilerle birlikte yaşıyor ve evde yangın çıktığında itfaiyeciler çocukları dışarı çıkarmak için köpekleri gönderiyor. Böyle bir köpek on iki çocuğu kurtardı.

HİKAYEYİ OKUMAK.

L. N. Tolstoy "Ateş Köpekleri" hikayesini sürekli olarak uygun referans sinyallerini ayarlayarak okuduk.

Ev bir kez alev aldı. İtfaiye ekipleri eve Bob adlı bir köpekle geldi. Bir kadın onlara doğru koştu. Ağladı ve iki yaşında bir kızın evde kaldığını söyledi. İtfaiyeciler Bob'u gönderdi. Bob merdivenlerden yukarı koştu ve dumanın içinde kayboldu. Beş dakika sonra evden kaçtı ve dişlerinin arasında kızı gömleğinden tuttu. Anne, kızının yanına koştu ve kızının hayatta olduğu için sevinçten ağladı.

İtfaiyeciler köpeği okşadı ve yanmış olup olmadığını anlamak için incelediler; ama Bob aceleyle eve giriyordu. İtfaiyeciler evde hala canlı bir şey olduğunu düşündüler ve onu içeri aldılar. Köpek eve koştu ve çok geçmeden ağzında bir şeyle kaçtı. İnsanlar onun ne taşıdığını görünce herkes gülmeye başladı: Kızın en sevdiği oyuncak bebeğini taşıyordu.

Hikayeyi beğendin mi, tam olarak neden?

Metin hakkında ayrıntılı sorular soruyoruz, en eksiksiz ve doğru cevabı ve ayrıca cümlelerin doğru yapısını elde ediyoruz:

Bir kere ne oldu? (Bir kez ev alev aldı)

İtfaiyeciler eve kimlerle geldi? (İtfaiyeciler Bob adında bir köpekle eve geldi)

İtfaiyeciler geldiğinde kim kaçtı? (Bir kadın onlara doğru koşar)

Kadın ne yaptı, ne konuştu? (Ağladı ve evde iki yaşında bir kızın kaldığını söyledi)

Bob kızı nasıl taşıdı? (dişlerinde bir kızı gömleğin yanında taşıdı).

Kızın annesi ne yaptı? (Anne kızının yanına koştu ve kızının hayatta olduğu için sevinçten ağladı)

Köpek kızı dışarı taşıdıktan sonra itfaiyeciler ne yaptı? (İtfaiyeciler köpeği okşadı ve inceledi - yanmışsa)

Bob nereye gidiyordu? (Bob eve koştu)

İtfaiyeciler ne düşündü? (İtfaiyeciler evde hala canlı bir şey olduğunu düşündüler ve onu içeri aldılar)

İnsanlar onun neler çektiğini görünce ne yaptılar? (İnsanlar onun neler çektiğini inceleyince herkes gülmeye başladı: kızın en sevdiği oyuncak bebeğini taşıyordu)

HİKAYEYİ YENİDEN OKUMAK.

Çocuğa ne dediğimizi hatırlat ev, bir kişiyle yaşayan ve ona fayda sağlayan hayvanlar ve bir kişi onları umursar. Evcil hayvanların ve bebeklerinin resimlerine bakın. Çocuğun onları göstermesine ve adlandırmasına izin verin.

Çocukların kelime dağarcığını zenginleştiriyor ve etkinleştiriyoruz isimler: koyun, koç, kuzu, kuzular, at, at, tay, taylar, inek, boğa, buzağı, buzağılar, domuz yavrusu, domuz yavruları, domuz, domuz, keçi, keçi, çocuklar, çocuk, köpek, köpek, köpek yavrusu, yavru köpekler, kedi, yavru kedi, yavru kedi, kedi, domuz ahırı, ahır, ahır, kabin, köpek kulübesi; gövde, göbek, kafa, namlu, boyun, kuyruk, toynaklar, boynuzlar, patiler, bacaklar, pençeler, dişler; çoban, sütçü kız, domuzcuk, buzağı, sürü, sürü, sürü, damat; fiiller: koş, zıpla, zıpla, tırman, uyu, besle, yakala, miyav, havlama, alçak, kişneme, homurdanma, çiğneme, meleme, çimdikleme, hırlama, mırıldanma, kemirme, çiğneme, izmarit, tur, umursa, besleme; sıfatlar: yararlı, evcil, kabarık, sadık, sevecen, boynuzlu, oynak, yumuşak, güçlü, hızlı, nazik, kötü, aptal, akıllı, sevecen, kedi, köpek, inek, keçi, at, kullanışlı, şık, boynuzlu, vahşi, kısır, inatçı; zarflar: hızlı, zeki, tehlikeli, zor, kolay, soğuk, korkutucu, ileri, geri, yavaş, tembel, güzel, soğuk, derin, uzak, yakın, düşük, yüksek, yukarı, aşağı, sıcak.

Oyun "Bir - çok"ilgili isimlerle:

At - atlar Kuzu - kuzular

"Tatlı bir şekilde ara"

kedi - kedicik

At - İnek - vb.

"Bebeğe sevgiyle isim verin"

yavru kedi - yavru kedi

köpek yavrusu - domuz yavrusu -

çocuk - buzağı -

Oyun "Kim kime sahip?".Bir keçinin çocuğu var, vb.

"Bütün aileyi adlandırın" alıştırması yapın.

Örneğin: anne köpektir, baba köpektir, yavru köpek yavrusudur, yavrular yavrudur.

"Kimin, kimin, kimin?"kuyruk, burun, kafa, kulaklar

Örneğin: bir ineğin inek kuyruğu, ineğin kafası, ineğin kulakları vardır.

"Kim kimdi?"

Örneğin: Köpek bir köpek yavrusuydu.

"Bebeğe sevgiyle isim verin"

yavru kedi - yavru kedi

köpek yavrusu - domuz yavrusu -

çocuk - buzağı -

Oyun "Kim nerede yaşıyor?"

Örneğin: Bir inek ahırda yaşıyor.

1 kedi, 2 kedi, , ,

1 kedi, , , ,

1 yavru kedi, , , , vb.

Egzersiz "Yedi'ye kadar say"( yaş arası çocuklar)

Oynak köpek yavrusu

Boynuzlu Keçi Sadık Köpek

Oyun "Açıklamaya göre tahmin et"- Hayvanın bir tanımını verirsiniz ve çocuk kimi tanımladığınızı tahmin etmelidir.

İnek - "mu-u" - mooing. Kedi - "miyav" - miyavlar. Vb.

Hangi hayvan böyle konuşur?( yaş arası çocuklar)

havlar - , kişner - , alçaklar - , meler - , homurdanmalar - , mırıltılar -

Sıfatları isimlerle eşleştirmeyi öğrenin.

Kedi (ne?) - sevecen, eğlenceli, eğlenceli, küçük, safkan.

Köpek - Domuz -

İnek - Koyun -

Egzersiz "Kim ne yapar?"

Kedi - turlar, miyavlar, çizikler, mırlamalar, okşamalar, avlar, yalamalar.

Köpek - muhafızlar, havlar, ısırır, kemirir, muhafızlar, ulumalar, koşar.

Atış -

“Kim (ne) gereksiz ve neden?”

At, koç, toynak, boğa.

Koyun, keçi, inek, geyik.

Evcil hayvanlardan ne aldığımız hakkında bir sohbet yün, süt, et

İnce motor becerilerin gelişimi için egzersiz (3 yaşından büyük çocuklar)

pençeler

kedinin kızında

Pençelerde pençeler.

Onları gizlemek için acele etmeyin

Bırakın çocuklar izlesin.

Sağ elin parmak uçlarını avuç içinin üstüne bastırın. Başparmağınızı işaret parmağınıza bastırın. Yüksek sesle "miyav" deyin.

Parmak egzersizleri yapın.Çocuğunuzla evcil hayvanlar hakkında bir şiir çalışın.

Eğlenceli toplantı (4 yaşındaki çocuklar)

Merhaba kedicik!

Merhaba keçi!

Merhaba köpek yavrusu!

Ve merhaba ördek!

Merhaba, komik, komik domuz!

Küçük parmaktan başlayarak parmaklarını bükerler, her parmağı hareket ettirerek hayvanları selamlarlar.

Köyde ( yaş arası çocuklar)

köyde dinleniyorum

Size hayvan diyorum: Eller ve yumruklarla dönüşümlü olarak alkışlar.

Tavşan, at ve keçi, Hayvanın her adı için bir parmak bükün.

Kedi, inek ve domuz

Ve ayrıca koyunlu bir koç,

Evet, sadık köpek benim asistanım.

Teslim edilen sesleri otomatikleştirmek için şiirler

Kedi Vaska (S, L)

Vaska bir süpürgeyle kovuldu.

Vaska - kedi fareleri yakalamaz.

Vaska kabadayı

Bana ekşi krema ver!

Dün güzellik için değildi

Bıyığını bulaştırdı.

işte bunun için aldı

haydut

Büyük kulaklar (L)

Çimlerde eşek şarkı söyledi,

Ama sinek dedi ki:

Ah, hepiniz ne kadar yorgunsunuz!

Duymanız yok.

Eşek ona geri bağırdı:

Kapa çeneni ve dinle!

Bu nasıl bir söylenti değil?

Vay, ne kulaklar!

V. Popov

*** (P, Pb)

Bir domuz su birikintisinde bir domuz gördü:

Tabii ki, ben değil, bir arkadaş!

Pekala, kirli arkadaşım!

Ben olmamam harika!

V. Orlov

Aptal At (G, Sol, Sağ)

At dört galoş aldı -

Birkaç iyi ve birkaç kötü.

Gün güzel olsaydı,

At iyi galoşlarla yürür.

İlk tozu uyandırmaya değer -

At galoşlarla daha kötü çıkıyor.

Su birikintileri sokağın her tarafındaysa,

At tamamen galoşsuz yürür.

Nesin sen at, galoşlar için mi üzgünsün?

Sağlık senin için daha önemli değil mi?

V. Levin

Amcık (S, L)

Tedavi, Tanyusha, kedi -

Paketi açın ve şekerleme verin.

Onu daha mutlu etmek için

Bir tabağa krema dökün!

Tanya dökülen krema

Tanya kediyi aradı.

Pussy burnunu daldırdı:

Miyav - mur, teşekkür ederim,

Sana bir fare vereceğim!

N. Gorodetskaya

İnek (R, L)

Git, git inek -

Uzun boynuzlar.

İnek neredeydi?

Çayırlara gitti.

bir inek geldi

Evine

Ayağa kalktı, mırıldandı:

"Möö! Mu! mu!"

N. Frenkel

Kedi ve fare (Sh)

Hey küçük fare,

Benimle biraz sohbet et! -

Ve fare kaçıyor

Yanıtlar:

Yapamam!

Yapamazsın? Neden? Niye?

Bir düşünün ve anlayacaksınız!

N. Dabizha

Murka (G, Sağ, Sol)

Hasta, görünüşe göre, bir kedi, -

Bebek Seryozhka diyor. -

Sabah bütün gün yalan

Ve kuyruğunu kıpırdatmıyor.

Değil! Shura ellerini sallıyor. -

Murka'mız dinleniyor,

Çünkü geceleri

Farelerin şaka yapmasını engeller.

V. Kudlaçev

Sıradan hikaye (Sol, Sağ)

Sokakta yürüyen köpek yavrusu

Fluff değil, Druzhok değil.

Bir kar fırtınasında ve güneş ışığında yürüdü,

Ve yağmurda yürüdü ve ıslak,

Ve kar yağsa bile

Sokakta bir köpek yavrusu yürüyordu.

Sıcakta, soğukta ve nemli havada yürüdüm,

V. Levin

Hediye (Sol, Sağ)

Yeni Yılda parlak bir Noel ağacının altında

Hediyemi buldum.

Eski bir ayakkabı kutusunda

Uyuyan altın kedi yavrusu.

Düğmeli emzik, fırçalı at kuyruğu,

Beyaz ayakkabılı patiler

Ve al, al!

Ve yan şeritler.

Onu yatağa götüreceğim.

Sessizce bir şarkı söyle

Böylece tatlı, tatlı uyur,

Sana bir uyku hikayesi anlatacağım!

S. Suvorova

Köpek (S, L)

genç kızgın köpek

Yaban arısı burnuna soktu.

Sızlanma, dedim köpeğe,

Yaban arısını uzaklaştır.

L. Klyushev

Sirota (L)

Kedi mutfakta domuz yağı çaldı,

ganimet ile verandada oturdu

Ve karar verdi, düşündü: - Yeterli değil,

Başka bir şey yiyecektim.

Bir fareden daha sessiz bir şekilde mahzene tırmandı,

krema ve jöle yedim,

Ve kulağımda aniden duydum:

Peki sonunda anladın mı?

Kedi dalı gördü

kedi korktu

Bağırdı: - Yardım edin!

Yetimlerden nefret ediyorlar!!!

V. Şurjik

*** (SCH)

Köpek yavrusu çok zayıftı!

Ona her şeyi shami ile besledim,

Şiddetli soğuktan korunan,

Köpek yavrusu sevinçle ciyakladı.

Yine de olurdu! Mutlu büyüdü!

Şimdi benim köpeğim bir köpek yavrusu değil, bir köpek

Gerçek!

Olga Tyapugina
Üst düzey gruptaki "Evcil Hayvanlar" konulu bir konuşma terapisi dersinin özeti

Kıdemli konuşma terapisi grubunda konuşmanın gelişimi üzerine bir dersin özeti.

Başlık: "Prostokvashino köyünü ziyaret etmek"

Hedefler:

Düzeltici ve eğitici:

1. Çocukların fikirlerini genişletin ve derinleştirin evcil hayvanlar ve yavruları.

2. Dış işaretler hakkındaki bilgileri pekiştirin hayvanlar ne yiyorlar, nasıl oy kullanıyorlar, nerede yaşıyorlar, ne gibi faydalar sağlıyorlar.

3. Konuşmanın gramer yapısını geliştirin (iyelik sıfatlarının oluşumu).

4. Kelime dağarcığını şu şekilde etkinleştirin ve genişletin: sözlüksel konu.

Düzeltme-geliştirme:

1. İşitsel ve görsel algı geliştirin.

2. Düşünce süreçlerini iyileştirin.

Düzeltici ve eğitici:

1. Sevgiyi aşılayın Evcil Hayvan.

2. Dikkatli dinleme yeteneğini geliştirin, bilişsel ilgiyi geliştirin.

3. İletişim becerilerini geliştirin.

Teçhizat: oyun için konuşma terapisi küpü"Ne ne ne?", konuşma terapisi papatya, boş çizimler hayvanlar, evler hayvanlar karton üzerine çizilmiş, elektronik sunum.

Ders ilerlemesi:

Çocuklar bir daire içinde olurlar.

Konuşma terapisti:

Sabahın erken saatlerinde garip biri

pencereme baktı

Avucunuzun içinde belirdi

parlak kırmızı nokta

Bu güneş baktı

Sanki bir el uzanmıştı.

Bir daire içinde yan yana duralım

Söylemek "Merhaba" biz birbirimize.

Çocuklar selamlıyor.

Çocuklar, anaokulunda sesli bir mektup aldık. kimden merak ediyorum. Evet, bu Prostokvashino'dan kedi Matroskin'den. Onu dinleyelim.

Mektup: Sevgili arkadaşlar! Sizi şimdi yaşadığım yer olan Prostokvashino köyüne taze süt için davet ediyorum. Köyün yakınında birçok kişiyle tanışacaksınız. Evcil Hayvanlar ki kesinlikle tanıyacaksınız. Prostokvashino'da görüşürüz.

Beyler, Prostokvashino'ya gitmek ister misiniz? (Evet)

Hadi yola çıkalım!

Müzik çocukları birlikte çalar konuşma terapisti grupla git. Bir at komşudur.

Konuşma terapisti: Ah çocuklar, ne duyabilirim. Merak ediyorum bu kimin sesi?

Çocuklar: Bu bir at.

Ekranda bir at resmi var.

Konuşma terapisti: Gerçekten bir at. Durup bir bakalım.

Bu ne tür bir at vahşi veya evcil hayvan?

At insanlara ne gibi faydalar sağlar?

At nerede yaşıyor?

Bebek ata ne denir?

Atın vücudu neyle kaplıdır?

Bir at ne yer?

Ve atla ilgili tekerlemeyi biliyorum. Dinlemek:

Toynakların takırtısından tarlada toz uçuşuyor.

Hadi öğrenelim.

Tekrar ediyoruz.

Müzik çocukları birlikte çalar konuşma terapisti grupla git. Bir ineğin mırıltısı duyulur.

Konuşma terapisti: Beyler, bu kim? (inek)

Hangi hayvan inek, vahşi veya ev yapımı? (ev yapımı)

İnek nerede yaşıyor? (ahırda)

Bebek ineğe ne denir? (buzağı)

Bir ineğin vücudu neyle kaplıdır? (yün)

Bir inek ne yer? (çimen)

Bir ineğin faydaları nelerdir? (Süt verir)

Sütten ne yapılabilir?

Oyun "küp"

Çocuklar, bakın ne kadar ilginç bir küp. Onunla oynayalım mı?

Küpün her iki tarafında resimler var. Sana bir küp vereceğim ve sen parçalara isim vereceksin gördüğün hayvanlar.

O bir keçi sakalı, o nasıl bir sakal? (keçi sakalı)

Bu inek kuyruğu, nasıl bir kuyruk? (inek kuyruğu)

Bunlar bir kedinin pençeleri, ne tür pençeler? (kedi patileri)

Bu bir atın kafası, bu hangi kafa? (at kafası)

Bunlar bir köpeğin pençeleri, ne tür pençeler? (köpek pençeleri)

Bunlar koç boynuzları, ne tür boynuzlar? (koç boynuzları)

Müzik çocukları birlikte çalar konuşma terapisti grupla git. Bir koyunun sesi duyulur.

Hangi hayvan koyun? (ev yapımı)

Koyun nerede yaşıyor? (ahırda)

Yavru koyunun adı nedir? (Kuzu)

Koyunlar ne yer? (çimen)

Koyunların insanlara faydaları nelerdir? (koyun yün verir)

Yünden ne yapılabilir? (sıcak kıyafetler)

fizminutka

Ne güzel bir açıklık, hadi burada biraz dinlenelim.

İşte bir açıklık ve çevresinde

Bir daire içinde dizilmiş kireç

Geniş bir hareketle kollarınızı yanlara doğru yayın.

Ihlamur taçları hışırdar,

Yapraklarındaki rüzgarlar uğulduyor

Ellerinizi yukarı kaldırın ve iki yana sallayın.

Üstler bükülmüş

Ve salla, salla onları

Öne eğilerek vücudunuzu bir yandan diğer yana sallayın.

Boğma - boğma, topuk!

Kriket dansta döner.

Ayaklarını salla.

Hatasız bir çekirge

Kemanda vals yapar.

Keman çalarken olduğu gibi el hareketleri.

Kelebek kanatları çırpınıyor

Bir karınca ile çırpınır.

Kanat gibi el hareketleri.

Neşeli bir hopachok altında

Bir örümcek ünlü bir şekilde dans eder.

Dans hopaktaki gibi hareket eder.

Ellerini yüksek sesle çırp!

Ellerini çırp.

Ey! Yorgun bacaklar!

Gitme zamanımız geldi.

Müzik çocukları birlikte çalar konuşma terapisti grupla git. Bir keçinin sesi duyulur.

Bu ne hayvan, vahşi veya ev yapımı?

Keçiler nerede yaşar? (ahırda)

Yavru keçiye ne denir? (çocuk)

Keçilerin insanlara faydaları nelerdir? (keçi sütü verin)

Keçinin vücudu neyle kaplıdır? (yün)

Keçiler ne yer? (çimen)

Çocuklar, çimenlerde ne sihirli bir çiçek büyüdüğüne bakın.

Ve çiçeğin ortasında Murka kedisi oturuyor

ne tür bir kedi hayvan? (ev yapımı)

Bebek kedinin adı nedir? (Yavru kedi)

Kedi nerede yaşıyor? (bir erkeğin evinde)

Bir kedi bir insana ne gibi faydalar sağlar? (fareleri yakalar)

Oyun "Kedi"

Çiçeğimizin her yaprağında bir resim var. Sizce kedi ve bu resimlerin ortak noktası ne?

Masanın 4 ayağı ve kedinin 4 ayağı vardır.

İğne keskindir ve kedinin pençeleri keskindir.

Köpek Evcil Hayvan, ve bir kedi Evcil Hayvan.

Eşarp yumuşak ve kedi de yumuşak.

Oğlan kendini yıkıyor ve kedi de kendini yıkıyor.

Palto sıcaktır ve kedinin paltosu sıcaktır.

artikülasyon jimnastiği

Beyler, bir kedi sinirlendiğinde sırtını kamburlaştırır. Ve sen ve ben dili böyle bükmeyi biliyoruz. "Amcık Kızgın"

Amcıklarmış gibi dudaklarımızı yalayalım ve lezzetli süt içelim. "Dudaklarımızı yala"

Köpeğin dilinin ne kadar uzun olduğunu göster "Dilini aşağı çek"

ata biniyormuşuz gibi yapalım "Dili tıklamak"

Ve şimdi arılara dönüşelim ve çiçeğimizin etrafında vızıldayalım "Böcek Vızıltısı"

Beyler, bir insanın evinde bir kedi yaşıyorsa, o zaman zaten çok yakınız. Devam et.

Müzik çalıyor, çocuklar yürüyor grup.

Ve işte köy. Bizimle kim buluşuyor?

Bir köpeğin havlamasını duyabilirsiniz.

Kim o? (bir köpek havlamasıdır)

Hangi hayvan köpek? (ev yapımı)

Yavru köpeğin adı nedir? (köpek yavrusu)

Köpek nerede yaşıyor? (kabinde)

Bir köpeğin faydaları nelerdir? (evi izliyor)

Köpeğin vücudu neyle kaplıdır? (yün)

Bakalım köpeğimiz neyi koruyor.

beyler her şeyi görüyor hayvanlar bahçeye çıktı ve şimdi evlerini bulamıyorlar, onlara yardım edelim.

Konuşma terapistiçocukları boyalı evlere götürür.

beyler bitirmeniz lazım hayvanlar eksik vücut parçaları ve her birini yerleştirin evinizdeki hayvan.

Çocuklar masalarda oturur. Çiz, yapıştır hayvanlar istenilen eve.

peki kime isim verebiliriz Evcil Hayvanlar?

Çocuklar: İLE onları evcil hayvan olarak alacağız,

Kimlerle yakın temas halinde yaşıyoruz;

İnekler ve atlar, koyunlar ve keçiler

Onları soğuktan sıcak tutuyoruz.

Kırmamız gerekirse onları besler ve içeriz,

Onları sevgiyle okşarız, her zaman ilgileniriz.

Bize bağlılar, çok itaatkarlar

Bazıları bize süt ve ekşi krema verir.

Diğerleri bizi amansızca her yere götürür.

Ve üçüncü bekçi evimizi,

Farelerden yiyecek kurtarın.

Harikasınız herkese yardım ettiler hayvanlar ve kedi Matroskin ve ineği size taze süt verdi. Sağlığına iç.

Ders konusu: Evcil hayvanlar, insan yaşamındaki rolleri.

Dersin Hedefleri:Çocukları evcil hayvanlar ve yavruları ile tanıştırmaya devam edin; her hayvanın karakteristik özelliklerini tanımak; hafıza, dikkat, konuşma geliştirmek; doğaya sevgi ve saygıyı geliştirin.

Planlanan sonuçlar: evcil hayvanları ve ayırt edici özelliklerini hatırlayın; bir kişiye neden ihtiyaç duyduklarını açıklayabilir.

Teçhizat: hayvan illüstrasyonları

Dersler sırasında

I. Organizasyonel an.

Selamlar, derse hazır olup olmadığı kontrol ediliyor. Ses şarjı. (çocukların odaklanmasını sağlar)

Gri kedi yürür (dil sol, sağ)
Tatlı, tatlı esnemeler (ağız açık)
Sütü kucaklıyor (dilini çıkar, sonra çıkar)
Kedi dudakları yaladı (dudakları yala)
Kedi dişlerini gösterdi (gülümsüyor)
Ve "SPA-SI-BO" bize "("Teşekkürler" deyin)

II. Bilginin aktivasyonu.
Ev ödevi kontrol ediliyor.

III. Ders konusu mesajı

Bilmeceyi doğru tahmin edersek
Yeni dersin konusunu öğreneceğiz.

Gizem.
Avlunun ortasında bir paspas var,
Önde çatallar, arkada süpürgeler.
(İnek)

İnek evcil mi yoksa vahşi bir hayvan mı? (ev). Bu doğru, bugün evcil hayvanlar, yavruları hakkında konuşacağız ve insan hayatında oynadıkları rolü öğreneceğiz.

III. Yeni materyal öğrenmek.

Tahtada evcil ve vahşi hayvanları betimleyen çizimler vardır. Çizimleri yerli ve vahşi olmak üzere iki gruba ayıran tahtaya iki öğrenci çağrılır. Çocuklar ve öğretmen bir kontrol yaptıktan sonra.

Eski zamanlardan beri insanlar hayvanları avlamayı öğrendiler. Zamanla onları evcilleştirmeye ve evlerinde yetiştirmeye başladılar. Evcil hayvanlar, özel olarak inşa edilmiş tesislerde (ahır, ahır, ahır, domuz ahırı, kabin) bir kişinin yanında yaşar.

Evcil hayvanlar gruplara ayrılabilir. Her grubun temsilcilerini listeleyelim ve ayırt edici özelliklerini adlandıralım.

  • Çiftlik hayvanları (domuzlar, inekler, koyunlar, koyunlar, boğalar, atlar, kediler, köpekler).
  • Bazı hayvanlar (tarımsal) besin kaynağı olarak insanlara fayda sağlar. Ve geri kalanı, malların taşınmasına ve mal sahibinin mülkünün korunmasına yardımcı olmaları açısından faydalıdır.
  • Kümes hayvanları (kazlar, tavuklar, hindiler, bıldırcınlar, ördekler, papağanlar, kanaryalar). Bir insanın yanında iki tür kuş yaşar, bazıları yiyecek olarak yetiştirilir, özel donanımlı kulübelerde yaşarlar.
  • Diğerleri estetik zevk getirir ve evin içine yerleştirilmiş kafeslerde yaşar.
  • Yerli balıklar (lepistesler, discus, makropodlar, akvaryum balığı, melek balığı, neon, yayın balığı, disklid).
  • Akvaryum balıklarının çeşitliliği çok büyük. Farklı boyutlarda ve renklerde gelirler. Sahipler evcil hayvanlarını akvaryumun boyutuna göre seçerler.
  • Yerli böcekler (hamamböceği, örümcekler).
  • Günlük bakım gerektirmeyen egzotik bir hobi. Cırcır böceklerini veya diğer küçük ortaları beslemeniz gerekir. Genç bireyler haftada iki kez, yaşlılar ise her on günde bir yemek yerler. Teraryumlarda yaşarlar.

Evcil hayvanlar bize hangi yiyecekleri verir? (et, domuz yağı, süt, yumurta).

Evcil hayvanlardan başka ne alırsınız? (yün, deri, kuş tüyü, kuş tüyü).

İnek, et ve süt sağladığı için ailenin geçimini sağlayan kişi olarak kabul edilir. Sütten hangi ürünler yapılır? (peynir, süzme peynir, ekşi krema, kefir, peynir).

Koyun, çok sıcak şeylerin örüldüğü et, yün ve kürk mantolar ve koyun derisi paltolar için deri verir. Tavuklar insana et, yumurta, tüy verir. Tavşanlar, sıcak kazakların, çorapların, battaniyelerin örüldüğü tüyler verir.

"Ehlileştirdiklerimizden sorumluyuz" atasözünü açıklayın. Bir kişi kendine bir hayvan alırsa, ona bakmak, beslemek, sulamak ve evcil hayvanın evini temiz tutmakla yükümlüdür.

Kış ve ilkbaharda yavrular evcil hayvanlarda doğar. "Bebeği tahmin et" oyununu oynayalım. Öğretmen hayvan çocukları - yavruları çağırır. (Domuz - domuz yavruları; inek - buzağılar; kaz - kaz yavruları; at - taylar; koyun - kuzular; tavuk - tavuklar).

IV. fizminutka

Beni yakından tanıyorsun. (bir daire içinde parmak uçlarında yürüyün, sinsice yaklaşın)
Ben arkadaş canlısı bir kediyim. (kıvrık kolları göğsün önünde tutarak)
Yukarıda - kulaklarda püsküller, (durun, bir daireye bakacak şekilde durun)
Pençeler yastıklarda gizlidir. (avuç içlerinden “kulaklar”, ardından parmaklardan “pençeler” yapın)
Karanlıkta açıkça görebiliyorum (yine bir daire içinde gizlice yürüyorlar)
rahatsız etmeyeceğim. (tekrar dur, yüzün bir daire çizecek şekilde dur)
Ama benimle alay etmek tehlikeli
çok fena kaşıyorum. (pençeleri göstererek)

V. Çalışılan materyalin konsolidasyonu.

Kapsanan malzeme hakkında sorular sorulur:

  • Bugün hangi hayvanlardan bahsediyoruz?
  • Evcil hayvanlar hangi gruplara ayrılır?
  • Bize hangi yemeği veriyorlar?
  • Başka neden evcil hayvanlar yetiştirilir?
  • Evcil hayvanların yılın hangi zamanında yavruları olur?

VI. Dersi özetlemek.

Çocuklara ders için teşekkür edin. Derecelendirmeleri gönderin.

VI ben. Ev ödevi.

Evcil hayvanınız hakkında bir hikaye yazın.

Sözcük teması "Evcil Hayvanlar",

konuşma bozukluğu olan üst düzey çocuk grubu.


  1. Plan - "Evcil Hayvanlar" dersinin özeti.

  2. "Evcil Hayvanlar" konusunda ebeveynlerle çalışmak.

Konu: "Evcil hayvanlar ve yavruları"

Hedefler:

eğitici:Çocukların evcil hayvanlar, görünüşleri, alışkanlıkları ve davranışları hakkındaki fikirlerini genişletmek ve derinleştirmek, insanlar için önemini ortaya çıkarmak. Hayvanlarla ilgilenen kişilerin mesleklerini tanıtmak. Konuşmanın gramer yapısını geliştirin, sözlük sözlüğü zenginleştirin.

^ Düzeltme - geliştirme: Dikkat, düşünme, hafıza, algı geliştirin.

eğitici: Hayvanlara sevgi ve saygıyı artırın.

^ Sözlük

İsimler domuzcuk

Fiiller: bakmak, otlatmak, korumak.

sıfatlar: küçük, korkak - cesur.

Dilbilgisi:


  1. İyelik sıfatlarının oluşumu.

  2. İsimlerin sayılarla koordinasyonu, "bir - çok" zarfları, zamirler.

  3. Edat - vaka yönetimi (V. s., R. s.)

  4. Küçültme - bir dereceye kadar abartılı isim ve isimlerin sevgi biçimleri.

  5. İsimlerin fiil ve sıfatlarla uyumu.

  6. İsimlerin vakalara göre değiştirilmesi.

Ders ilerlemesi:

1. Evcil hayvanlar hakkında konuşma (resimlere göre)

- Anne, baba, yavru adını verin.

Nerede yaşadıkları (ahır, domuz ahırı, ahır, ahır, köpek kulübesi, kabin, ev), nasıl çığlık attıkları (miyavlar, havlar, alçaklar, kişneler, homurdanmalar, melemeler)

Bir teklif yapmak:

Miyav - miyav, oink - oink - bir kedi, miyavlar ve bir domuz homurdanır

^ 2. Artikülasyon jimnastiği

"İnek sakızı" - çiğnemeyi taklit edin.

"At horluyor" - dudakların titreşimi.

"Kedi sütü kucaklar" - "geniş" dili ağızdan çıkarın, dilin ucunu bir "bardak" ile yukarı kaldırın ve dili ağızda gizleyin.

“Kedi yalıyor” - başınızı sola çevirin - üst dudağınızı yalayın, başınızı sağa çevirin - alt dudağınızı yalayın.

^ 3. Didaktik egzersiz "Kimdi - kim olacak?" (çizimlere göre)

"İrade" kelimesiyle bir köpek yavrusu hakkında bir cümle yapın; "oldu" kelimesiyle bir inek hakkında, vb.

^ 4. Didaktik egzersiz "Lilliputians - devler"

kedi - pisi - pisi

köpek - köpek - köpek

at - at - at

İnek - inek - inek

Domuz - domuz - domuz

Koyun - koç - kuzu

Keçi - keçi - keçi

^ 5. Didaktik egzersiz "Kimin, kimin, kimin?" (çizimlere göre)


  1. Didaktik egzersiz "Bir - çok"
Bir yavru kedi süt içiyor. - Birçok yavru kedi sütü kucaklar.

Bir buzağı mooing. - …..

Bir köpek yavrusu koşuyor.

Bir keçi atlar.

Bir domuz yiyor.

Bir kuzu çiğniyor -


  1. ^ Didaktik egzersiz "Kelimeyi değiştir"
1, 2, 3, 4, 5 –

"Kedi" kelimesini değiştirelim.

Delikte av bekliyor.

Gizlenen gri (kedi).

Fare kuyruksuz kaldı,

Kaçmak (kedi),

Ve şimdi bir mil uzakta

(kedi) yanına gelmeyecek.

Fare yaşlı ve bu

Müthiş görmek (kedi),

Evin altından hızla kaç,

Buluşmamak için (kedi).

Karanlıkta titriyor

(kedi) hakkında hatırlıyor.

8. Didaktik egzersiz "Kim ne yapar?"(öneri yapmak)

9. İnsanların meslekleri(sütçü, damat, domuz, çoban, veteriner)

"Saçmalık", "4. ekstra", "Ne eksik?".

Alt satırda.Özellikle ne hatırlıyorsun?


SÖZLÜK

İsimler hayvanlar: inek, boğa, buzağı, keçi, keçi, çocuk, kedi, kedi, yavru kedi, köpek, köpek, köpek yavrusu, koç, koyun, kuzu, at, at, tay, domuz, yaban domuzu, domuz yavrusu; yele, meme, toynak, pençeler, bacaklar, bıyık, boynuz, kuyruk, namlu; usta, domuzcuk, sütçü kız, damat; ahır, kulübe, kulübe, ahır.

Fiiller: mırıldanma, meleme, mekat, kişneme, miyavlama, havlama, homurdanma, hırlama, bakma, otlatma, bekçilik.

sıfatlar: evcil, kullanışlı, akıllı, kabarık, sadık, boynuzlu - boynuzsuz, güçlü - zayıf, büyük - küçük, korkak - cesur.

^ OYUN OYNAMAK

5'e kadar say İki hayvanı karşılaştırın, nasıl benzerler ve nasıl farklılar?

Kedi ve köpek

inek ve at

keçi ve inek

Çocuğunuzla birlikte en sevdiği evcil hayvan hakkında bir hikaye yazın.

Hikayesini yaz.

Köpek yavrusu olacak (köpek)

Yavru kedi olacak

Tay olacak

Kuzu olacak

Keçi olacak…

Buzağı olacak

Domuz yavrusu olacak…

Önünde bir dağ var - bir dirgen,

Ve arkasında bir süpürge var.

(inek)

Sakallı doğdu

Kimse şaşırmıyor.

Tekerleksiz bir traktör toprağı sürüyor.

Onun için yakıt yulaftır.

Dokuma kalın otlar

Kıvrılmış boynuzlar bile.

bir kuruş var

Ve hiçbir şey satın almayın.

Çocuğunuzla birlikte öğrenin

parmak jimnastiği

İnek buzağılarından memnun, eğilip tek tek

Koyun kuzularından memnun, parmakları yumruktan,

Kedi, büyük olandan başlayarak yavrularıyla mutludur.

Domuzla kim mutlu? Domuzlar!

Keçi çocukları ile mutlu,

Ve adamlarımla mutluyum (mutlu)! işaret hareketleri

Kendiniz ve çocuklar için

Kategoride popüler:

Danil Koretsky: Dövmeli cilt

Danil Koretsky: Dövmeli cilt

okuman
Aile hakkında dövme yazı

Aile hakkında dövme yazı

okuman
Skyrim'de taş ocağı taşı nereden bulunur Skyrim'de taş ocağı taşı nereden alınır

Skyrim'de taş ocağı taşı nerede bulunur Taş ocağı taşı nereden alınır

okuman
İzografları tahmin ettikten sonra nesnelerin isimlerini öğreneceksiniz.

İzografları tahmin ettikten sonra nesnelerin isimlerini öğreneceksiniz.

okuman

İletişimin tek yolunun konuşma olmadığına dikkat çeken bilim insanları, hayvanlar arasındaki iletişimi bir gün çözeceğimizi ve onları daha iyi anlayacağımıza inanıyorlar.

Goril Koko 2, kelimeyi anlayabiliyor, fakat fizyolojik yapısı uygun olmadığı için kendini sözel olarak ifade edemese de işaret diliyle meramını anlatabiliyor. Yani bu 40 yaşındaki dişi goril kendi goril dili, İngilizce ve işaret diliyle toplam 3 dil biliyor!

Ayrıca sadece yemek gibi ihtiyaçları hakkında konuşmakla kalmıyor, insanlarla ilişkilendirdiğimiz sevgi, üzüntü, aşk, yas ve utanma gibi duyguları da anlatabiliyor.

Afrika gri papağanı Alex de yılındaki ölümüne kadar kelimeyi eksiksiz söyleyebiliyor, farklı renk ve şekilleri kullanarak yeni anlamlar üretebiliyordu.

Elbette bir insanın yunusların dilini öğrenmesi, bir yunusun işaret dilini öğrenmesinden çok daha kolay olabilir. Dolayısıyla hayvanlara insan iletişim sistemlerini öğretmek yerine insanlara hayvan dilini deşifre etmeyi öğretmek daha doğru olmaz mı?

Bu noktada bilim insanları yunus, fil, goril, köpek gibi hayvanların dillerini öğrenmeye çabalıyorlar. Hatta araştırmacılardan birisi çayır köpeklerinin dilini çözmeye çok yaklaştı bile. Ancak aşması gereken çok önemli bir engel var: Hayvanların kendilerine ait dilleri olmadığı düşüncesi.

Çayır köpeklerinin dili

Kuzey Arizona Üniversitesi’nden biyolog Constantine Sclobodchikoff, Amerika’nın farklı bölgelerindeki çayır köpeklerini inceleyen bir bilim insanı ve son 30 yılda yaptığı çalışmalar bir kemirgen türü olan çayır köpeklerinin iletişimi hakkında heyecan verici bilgiler içeriyor.

Örneğin yırtıcı bir düşman gördüklerinde çayır köpekleri birbirini yüksek şiddetli sesler çıkararak uyarırlar. Eğitimsiz bir kulak için hemen hepsi aynı olan bu sesler gerçekte bambaşka anlamlar yüklüdürler.

Araştırmada çayır köpeklerinin yırtıcı yaklaştığında çıkardığı sesler kaydedildi ve yırtıcı olmadığı zamanlarda hoparlörden dinletildi. Çayır köpeklerinin bu sesi duyduklarında kaçıp saklandıkları görüldü. Böylece bu seslerin özel mesajlar içerdiği anlaşıldı.

Buraya kadar her şey alışılmış, sıradan uyarılar gibi görünebilir ancak işler bu noktadan sonra başlıyor. Araştırmacılar çayır köpeklerinin farklı yırtıcı türleri için farklı çağrılar ürettiklerini keşfetti. Sözgelimi çakal, insan ve evcil köpekler için uyarılar farklı oluyor. Hatta türlerinin yanında renk, boyut ve şekil bilgisi vermeyi de ihmal etmiyorlar. Yani, kilolu, uzun ve beyaz gömlek giyen bir insanla zayıf, kısa ve yeşil gömlek giyen bir insanı ayırt edebiliyorlar.

İşin en ilginç tarafı ise daha önce hiç görmedikleri yepyeni bir nesne için bile, örneğin siyah, oval bir karton için birbirinden habersiz aynı çağrıyı üretebiliyorlar. Böylece kendi aralarında şeklini, rengini ve boyutunu iletebiliyorlar.

Ve tıpkı insanlar gibi farklı kabilelerden gelen çayır köpekleri birbirinin dilini anlamıyorlar. Sözgelimi Meksika çayır köpekleri ve Gunnison çayır köpekleri birbirinin ürettiği çağrıları yanıtsız bırakıyorlar.

Çayır köpeklerinin iletişimi yırtıcı görmeleri ve birbirini uyarmaları üzerine kurulu gibi görünse de günlük hayatta çok güzel muhabbet de edebiliyorlar. Kendi aralarında farklı sesler çıkarıyorlar ancak bu seslerin sonunda herhangi bir eylem gözlenmiyor. Bazen bütün gün çene çalıyorlar. Maalesef sosyal hayatlarındaki bu tatlı sohbetlerini anlayabilecek mekanizmaları henüz geliştiremedik.

Yunus dili

Eğer çayır köpekleri gibi kemirgenlerin bile kendilerine özgü bir dili olması size ilginç geliyorsa bir de diğer gelişmiş canlılara göz atın.

Fillerin ölen arkadaşlarının ardından cenaze düzenledikleri ve kaçak avlanan insanların köylerine saldırı düzenledikleri biliniyor. Şempanzeler uzun süren savaşlar yapıyorlar. Bu tip karmaşık davranışlar elbette karmaşık iletişim sistemlerini gerektirir. Mesela kurtların nasıl olup da büyük saldırıları düzenlediğini ve koordine ettiğini hiç merak etmiş miydiniz?

Yunusları ele alalım, son yapılan araştırmalarda diğer yunuslarla iletişimlerinde basit şeyleri kullandıkları ve “kültürleri” oldukları görüldü. Islık ve şaklama gibi eslerle birbirleriyle konuşuyorlar. Tüm bunlar anlamsız değil gibi görünüyor, peki biz ne dediklerini ne zaman anlayacağız?

Aslına bakılırsa araştırmacılar yarım yüzyıldan beri hayvan-insan iletişiminin iki yönlü olması için çok uğraşıyorlar ancak kat edilecek daha çok yol var.

Yunuslarla olan serüvenimizde araştırmacılar en büyük engellerden birisinin iletişim birimlerini bilmeyişimiz olduğunu savunuyorlar. İnsanların iletişim birimi olan ses birimleri dilin yapısını oluştururken yunuslarda şakırtıların mı ıslıkların mı iletişimi sağladığı bilinmiyor. Dahası bunların kombinasyonları hakkında öğrenmemiz gereken çok şey var.

Yunusların ıslıkları birbirinin adını söylerken kullandığı biliniyor ancak şaklamaları ve vücut dilleri hala çözülememiş bir gizem. Tabii ki yunusların çözüm gerektirecek bir dilleri olmadığını söyleyenlerin sayısı da epey fazla.

Araştırmacılar yunusların bizim anladığımız manada kelime, cümle ve gramer yapısına sahip olmadığını, dolayısıyla yunus dilini çözmeyi Mısır hiyeroglifi okumaya veya yeni bir dil öğrenmeye benzetmenin mantıksız olduğunu söylüyorlar. İletişim ve dil arasında bir ayırım olup olmadığını ancak zaman söyleyecek.

Sonuç olarak çayır köpekleri de dâhil olmak üzere birçok hayvan iletişim sistemlerine sahiptirler ve eğer çayır köpekleri siyah, oval bir nesneyi zihinlerinde canlandırıp anlatabiliyorlarsa, bilim insanlarının diğer sosyal hayvanların da nasıl anlaştığını araştırmasının zamanı gelmiş demektir.

Derleyen: Furkan Avcı

Kaynak

Bu yazı HBT'nin sayısında yayınlanmıştır.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası