Video
Matematik Dersini Anlatırken Dayak Atıyormuş Hissi Uyandıran Mustafa Hocayı İzlerken Hayran Kalacaksınız
Mustafa Güler isimli Matematik öğretmeni dinlerken adeta dayak yiyormuş hissine kapılacaksınız...
Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Şanlıurfa’da yaşayan Matematik Öğretmeni Mustafa Güler, Youtube’da anlattığı matematik dersleriyle sadece öğrencilerin değil izleyen herkesin dikkatini çekiyor. 2018 yılından beri Youtube derslerinde kullandığı sert üslupla geniş kitlelere ulaşan ve 562 bin takipçisi olan Güler, ‘Matematiğin Güler Yüzü’ isimli kanalında gülmek bir yana tebessüm bile etmiyor.
Lise düzeyine yönelik matematik dersleri anlatan ve üniversiteye hazırlık konularını işleyen Güler, 2008 yılında herkesin özel ders almaya ve dershaneye gitmeye gücü olmadığını düşündüğü için Şanlıurfa’da yerel bir televizyon kanalında haftada bir gün canlı yayında matematik dersi vermeye başladı. 10 yıl boyunca üniversiteye hazırlanan lise düzeyindeki öğrencileretelevizyondan matematik anlatan Güler, 2018 yılında öğrencilerin isteği üzerine Youtube’da da ders vermeye başladı. Matematik videolarını haftada iki kez müfredatla eş zamanlı olarak paylaşan Güler, derslerinde kullandığı sert üslubun nedenini şöyle anlatıyor:
ASLINDA GÜLER YÜZLÜYÜM
Youtube’daki ders anlatım şeklimin tersine aslında güler yüzlü birisiyim. Ama ders anlatırken8 öğrencinin dikkatinin dağılmasının muhtemel olduğu yerlerde sesimi yükseltebiliyorum. Edindiğim tecrübelerle videolarda da genellikle öğrencilerin nereyi anlamadığını bildiğim için o kısımlarda özellikle gergin ve yüksek tonda bir tavır sergileyerek dikkatlerini çekmeye çalışıyorum.
DİKKATLERİNİ ÇEKMEK İÇİN YAPIYORUM
Genellikle öğrenciler benim Youtube kanalıma bir önyargıyla bakıyor. Videolarımı diğer sosyal medya platformlarında gördüklerinde ‘Hocaya bak dersleri ne kadar sert anlatıyor’ diyorlar. Fakat sonra videolarımı baştan sona izlediklerinde fikirleri değişiyor. ‘Hocamız gerçekten bu dersi öğrenciye en iyi şekilde anlatabilmek için kendini parçalıyor’ diyorlar. Tabii ki dersin her noktasında bağırmıyorum. Önemli gördüğüm ya da öğrencinin hata yapabileceğini tahmin ettiğim yerlerde sesimi yükselterek anlatıma devam ediyorum. Özellikle derslerin 15 ya da 20’nci dakikasında sesimi yükseltiyorum. Çünkü özellikle dersin yarısına doğru öğrencilerde dikkat dağılmaya başlıyor.
ÖĞRENCİLER KARŞIMDAYMIŞ GİBİ ANLATIYORUM
Kamera karşısında çok rahatım. Sanki öğrenciler karşımdaymış gibi kolaylıkla ders anlatabiliyorum. Bunun yanı sıra 562 bin takipçimin olduğu Youtube kanalımın izleyiciler tarafından beğenilme oranı yüzde 98,7. Örneğin dün bir öğrencimden mail geldi. Kendisi sağlık meslek lisesini bitirmiş ve anestezi teknikeri olmuş. Sonrasında benim matematik derslerimi dinleyerek üniversite sınavına girmiş. Kendisi bu sayede tüm matematik sorularını doğru yaparak tıp fakültesini kazandığını söyledi. Böyle şeyler duymak benim için inanılmaz mutlu edici oluyor.
HAYALİM İSTANBUL HARBİYE’DE DERS VERMEK
Ben öğretmen olduğuma değil öğretmen doğduğuma inanıyorum. Tüm çabam öğrencilerimin evine ücretsiz bir şekilde girerek onlara faydalı olabilmek. Eğitimlerimi izleyen öğretmenler de var. Onlar da ders konularını anlatırken neler yaptığıma dikkat ettiklerini ve derslerinde uyguladıklarını söylüyorlar. Böylelikle sadece öğrencilere değil öğretmenlere de katkı sağlayabiliyorum. Bu da motive eden bir durum.Hayallerimden biri İstanbul HarbiyeAçık Hava Tiyatrosu’nda 4 bin kişiye matematik anlatmak. Üniversite sınavına 1 ay kala öğrencilerle orada buluşmak ve öğrencileri matematiğe doyurmak istiyorum.
BİR ÖĞRETİM STRATEJİSİ OLABİLİR
Prof. Dr. Coşkun Bayrak, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi: “Biz normalde öğretmenlere esnek bir yaklaşım öneriyoruz. Ama öğretmenlerin bulunduğu duruma, dikkat çekmeleri gereken anlara ve öğrencilere göre değişen bir şey bu. Ders anlatırken bağırılmasını çok önermiyoruz ama sesin bazı yerlerde alçaltılıp bazı yerlerde yükseltilmesini öneriyoruz. Ama bu yöntemlerin etkili olup olmadığı sınıftaki çocuklara bağlıdır. En nihayetinde sesin yükseltilmesi öğrencilerin dikkatini çekmek için uygulanan bir strateji olabiliyor. Fakat burada dikkat edilmesi gereken öğrencinin korku yaşamaması gerektiği. Öğrenim sırasında hafif bir kaygı olmalı ancak korku olmamalı.”
Derya Çelik, Zeynep Medine Özmen, Serhat Aydın, Mustafa Güler, Osman Birgin, Gökay Açıkyıldız, Kadir Gürsoy, Duygu Arabacı, Gönül Güneş, Ramazan Gürbüz
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni (İMÖ) adaylarının matematik hakkındaki inançlarını ulusal açıdan ortaya koymak ve bölgesel düzeyde karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’de 21 üniversitede dördüncü sınıfta öğrenim gören toplam 1418 İMÖ adayı oluşturmaktadır. Örneklemdeki üniversitelerin seçiminde Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Düzey 1 sınıflamasındaki 12 bölge dikkate alınmıştır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak TEDS-M çalışmasında kullanılan, Türkçe’ye uyarlaması yapılan toplamda beş boyuta sahip “matematiğin doğasına ilişkin inanç” “matematik öğrenmeye ilişkin inanç” ve “matematik başarısı hakkında inanç” ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı yardımıyla gerçekleştirilen betimsel istatistik değerleri, tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Bu araştırmada İMÖ adaylarının matematiğin doğasına yönelik dinamik görüşü üniversite ve bölgeler bazında yaygın olarak benimsedikleri, bununla birlikte matematiğin doğasına ilişkin geleneksel bakış açısını yansıtan statik görüşün de azımsanamayacak düzeyde benimsendiği belirlenmiştir. İMÖ adaylarının matematiğin doğası, matematik öğrenme ve matematik başarısına ilişkin inançlarının üniversiteler ve bulundukları bölgeler bakımından anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Bu anlamlı farklılığı oluşturan faktörlerin tespit edilmesi amacıyla üniversiteler ve bölgeler bazında eğitim fakültelerinde verilen dersler, içerikleri ve sınıf içi uygulamalar gibi değişkenler nitel yaklaşımlarla derinlemesine incelenmesi önerilmektedir.
İlköğretim matematik öğretmeni adayı, Matematiğin doğasına ilişkin inanç, Matematik öğrenmeye ilişkin inanç, Matematik başarısı hakkında inanç, Karşılaştırmalı eğitim araştırması
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Menüyü Kapat
167819 167820 167821 167822 167823
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası