mustafa güler matematik öğretmeni / Profil » DergiPark

Mustafa Güler Matematik Öğretmeni

mustafa güler matematik öğretmeni

etiket Matematik Dersini Anlatırken Dayak Atıyormuş Hissi Uyandıran Mustafa Hocayı İzlerken Hayran Kalacaksınız

Haberler

Video

Matematik Dersini Anlatırken Dayak Atıyormuş Hissi Uyandıran Mustafa Hocayı İzlerken Hayran Kalacaksınız

Mustafa Güler isimli Matematik öğretmeni dinlerken adeta dayak yiyormuş hissine kapılacaksınız...

YouTube'da 'Matematiğin Güler Yüzü' isimli bir kanalda harika dersler anlatan Mustafa hocanın görüntüleri sosyal medyada viral oldu.

YouTube'da 'Matematiğin Güler Yüzü' isimli bir kanalda harika dersler anlatan Mustafa hocanın görüntüleri sosyal medyada viral oldu.

Mustafa Güler videolarında Matematik dersini anlatırken, dinleyenlerin daha sağlam bir şekilde öğrenebilmesi için önemli noktaları bastıra bastıra anlatıyor.

Mustafa Güler videolarında Matematik dersini anlatırken, dinleyenlerin daha sağlam bir şekilde öğrenebilmesi için önemli noktaları bastıra bastıra anlatıyor.

Mustafa Güler'in viral olan o görüntüleri: 👇

👇👇👇

O görüntülere gelen tepkiler: 👇

O görüntülere gelen tepkiler: 👇
twitter.com

👇

👇
twitter.com

👇

👇
twitter.com

👇

👇
twitter.com

👇

👇
twitter.com

👇

👇
twitter.com

👇

👇
twitter.com

👇

👇
twitter.com

👇

👇
twitter.com

👇

👇
twitter.com

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda

‘Matematiğin Güler Yüzü’ gülmüyor

Haberin Devamı

Şanlıurfa’da yaşayan Matematik Öğretmeni Mustafa Güler, Youtube’da anlattığı matematik dersleriyle sadece öğrencilerin değil izleyen herkesin dikkatini çekiyor. 2018 yılından beri Youtube derslerinde kullandığı sert üslupla geniş kitlelere ulaşan ve 562 bin takipçisi olan Güler, ‘Matematiğin Güler Yüzü’ isimli kanalında gülmek bir yana tebessüm bile etmiyor.

Lise düzeyine yönelik matematik dersleri anlatan ve üniversiteye hazırlık konularını işleyen Güler, 2008 yılında herkesin özel ders almaya ve dershaneye gitmeye gücü olmadığını düşündüğü için Şanlıurfa’da yerel bir televizyon kanalında haftada bir gün canlı yayında matematik dersi vermeye başladı. 10 yıl boyunca üniversiteye hazırlanan lise düzeyindeki öğrencileretelevizyondan matematik anlatan Güler, 2018 yılında öğrencilerin isteği üzerine Youtube’da da ders vermeye başladı. Matematik videolarını haftada iki kez müfredatla eş zamanlı olarak paylaşan Güler, derslerinde kullandığı sert üslubun nedenini şöyle anlatıyor:

Haberin Devamı
‘Matematiğin Güler Yüzü’ gülmüyor

ASLINDA GÜLER YÜZLÜYÜM
Youtube’daki ders anlatım şeklimin tersine aslında güler yüzlü birisiyim. Ama ders anlatırken8 öğrencinin dikkatinin dağılmasının muhtemel olduğu yerlerde sesimi yükseltebiliyorum. Edindiğim tecrübelerle videolarda da genellikle öğrencilerin nereyi anlamadığını bildiğim için o kısımlarda özellikle gergin ve yüksek tonda bir tavır sergileyerek dikkatlerini çekmeye çalışıyorum.

DİKKATLERİNİ ÇEKMEK İÇİN YAPIYORUM
Genellikle öğrenciler benim Youtube kanalıma bir önyargıyla bakıyor. Videolarımı diğer sosyal medya platformlarında gördüklerinde ‘Hocaya bak dersleri ne kadar sert anlatıyor’ diyorlar. Fakat sonra videolarımı baştan sona izlediklerinde fikirleri değişiyor. ‘Hocamız gerçekten bu dersi öğrenciye en iyi şekilde anlatabilmek için kendini parçalıyor’ diyorlar. Tabii ki dersin her noktasında bağırmıyorum. Önemli gördüğüm ya da öğrencinin hata yapabileceğini tahmin ettiğim yerlerde sesimi yükselterek anlatıma devam ediyorum. Özellikle derslerin 15 ya da 20’nci dakikasında sesimi yükseltiyorum. Çünkü özellikle dersin yarısına doğru öğrencilerde dikkat dağılmaya başlıyor.

Haberin Devamı

ÖĞRENCİLER KARŞIMDAYMIŞ GİBİ ANLATIYORUM
Kamera karşısında çok rahatım. Sanki öğrenciler karşımdaymış gibi kolaylıkla ders anlatabiliyorum. Bunun yanı sıra 562 bin takipçimin olduğu Youtube kanalımın izleyiciler tarafından beğenilme oranı yüzde 98,7. Örneğin dün bir öğrencimden mail geldi. Kendisi sağlık meslek lisesini bitirmiş ve anestezi teknikeri olmuş. Sonrasında benim matematik derslerimi dinleyerek üniversite sınavına girmiş. Kendisi bu sayede tüm matematik sorularını doğru yaparak tıp fakültesini kazandığını söyledi. Böyle şeyler duymak benim için inanılmaz mutlu edici oluyor.

‘Matematiğin Güler Yüzü’ gülmüyor

HAYALİM İSTANBUL HARBİYE’DE DERS VERMEK
Ben öğretmen olduğuma değil öğretmen doğduğuma inanıyorum. Tüm çabam öğrencilerimin evine ücretsiz bir şekilde girerek onlara faydalı olabilmek. Eğitimlerimi izleyen öğretmenler de var. Onlar da ders konularını anlatırken neler yaptığıma dikkat ettiklerini ve derslerinde uyguladıklarını söylüyorlar. Böylelikle sadece öğrencilere değil öğretmenlere de katkı sağlayabiliyorum. Bu da motive eden bir durum.Hayallerimden biri İstanbul HarbiyeAçık Hava Tiyatrosu’nda 4 bin kişiye matematik anlatmak. Üniversite sınavına 1 ay kala öğrencilerle orada buluşmak ve öğrencileri matematiğe doyurmak istiyorum.

Haberin Devamı

BİR ÖĞRETİM STRATEJİSİ OLABİLİR
Prof. Dr. Coşkun Bayrak, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi: “Biz normalde öğretmenlere esnek bir yaklaşım öneriyoruz. Ama öğretmenlerin bulunduğu duruma, dikkat çekmeleri gereken anlara ve öğrencilere göre değişen bir şey bu. Ders anlatırken bağırılmasını çok önermiyoruz ama sesin bazı yerlerde alçaltılıp bazı yerlerde yükseltilmesini öneriyoruz. Ama bu yöntemlerin etkili olup olmadığı sınıftaki çocuklara bağlıdır. En nihayetinde sesin yükseltilmesi öğrencilerin dikkatini çekmek için uygulanan bir strateji olabiliyor. Fakat burada dikkat edilmesi gereken öğrencinin korku yaşamaması gerektiği. Öğrenim sırasında hafif bir kaygı olmalı ancak korku olmamalı.”

Derya Çelik, Zeynep Medine Özmen, Serhat Aydın, Mustafa Güler, Osman Birgin, Gökay Açıkyıldız, Kadir Gürsoy, Duygu Arabacı, Gönül Güneş, Ramazan Gürbüz

ÖZ

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni (İMÖ) adaylarının matematik hakkındaki inançlarını ulusal açıdan ortaya koymak ve bölgesel düzeyde karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’de 21 üniversitede dördüncü sınıfta öğrenim gören toplam 1418 İMÖ adayı oluşturmaktadır. Örneklemdeki üniversitelerin seçiminde Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Düzey 1 sınıflamasındaki 12 bölge dikkate alınmıştır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak TEDS-M çalışmasında kullanılan, Türkçe’ye uyarlaması yapılan toplamda beş boyuta sahip “matematiğin doğasına ilişkin inanç” “matematik öğrenmeye ilişkin inanç” ve “matematik başarısı hakkında inanç” ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı yardımıyla gerçekleştirilen betimsel istatistik değerleri, tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Bu araştırmada İMÖ adaylarının matematiğin doğasına yönelik dinamik görüşü üniversite ve bölgeler bazında yaygın olarak benimsedikleri, bununla birlikte matematiğin doğasına ilişkin geleneksel bakış açısını yansıtan statik görüşün de azımsanamayacak düzeyde benimsendiği belirlenmiştir. İMÖ adaylarının matematiğin doğası, matematik öğrenme ve matematik başarısına ilişkin inançlarının üniversiteler ve bulundukları bölgeler bakımından anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Bu anlamlı farklılığı oluşturan faktörlerin tespit edilmesi amacıyla üniversiteler ve bölgeler bazında eğitim fakültelerinde verilen dersler, içerikleri ve sınıf içi uygulamalar gibi değişkenler nitel yaklaşımlarla derinlemesine incelenmesi önerilmektedir.

ANAHTAR KELİMELER

İlköğretim matematik öğretmeni adayı, Matematiğin doğasına ilişkin inanç, Matematik öğrenmeye ilişkin inanç, Matematik başarısı hakkında inanç, Karşılaştırmalı eğitim araştırması

TAM METİN: PDFTAM METİN: PDF (English)



DOI: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7133

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü


  • Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi

  • Doçentlik ÜNİVERSİTELERARASI KURUL BAŞKANLIĞI-
  • Doktora KTÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ - İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ
  • Lisansüstü KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİL.ENSTİTÜSÜ - MATEMATİK
  • Üniversite KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ(TRABZON)

  • ÇELİK DERYA,BİRGİN OSMAN,AYDIN SERHAT,GÜNEŞ GÖNÜL,GÜRSOY KADİR,AÇIKYILDIZ GÖKAY,ÖZMEN ZEYNEP MEDİNE,GÜRBÜZ RAMAZAN,GÜLER MUSTAFA,ARABACI DUYGU,İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretmeye Hazır Olma, Öğretmen Eğitimi Programının Tutarlılığı ve Etkililiği Hakkındaki İnançları, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD), 2020, 11, 581 604
  • ASLAN AYŞEGÜL, BATMAN DEMET, DURUKAN ÜMMÜ GÜLSÜM, GÜLER MUSTAFA,An Alternative Learning During Pandemic: Video-Assisted Out-of-School Learning Activities,2nd International Congress of Pedagogical Research,15.05.2021 16.05.2021, MALEZYA
  • ASLAN AYŞEGÜL, BATMAN DEMET, DURUKAN ÜMMÜ GÜLSÜM, GÜLER MUSTAFA, EDUCATIONAL IMPLICATIONS IN THE COVID-19 ERA, An Alternative Learning during Pandemic: Video-Assisted Out-of-School Learning Activities, ISBN:978-625-8499-23-0, S:63 88, Vizetek, 2022
  • (2022), (The Effect of Teacher Characteristics on Student Achievement: A Meta-Analysis Study)
  • (2022), (An investigation on the questions mathematics teachers use in exams)
  • (2022), (A problem-solving process using the Theory of Didactical Situations: 500 lockers problem)
  • (2022), (Critical views of 8th grade students toward statistical data in newspaper articles Analysis in light of statistical literacy)
  • (2022), (Türkiye de Matematik Eğitiminde Kavram Yanılgılarıyla İlgili Çalışmalar Tematik Bir İnceleme)
  • (2022), (İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Meslek Olarak Öğretmenliği Seçmeye Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi)
  • (2022), (Reflections from a Learning Setting Designed to Investigate Mathematical Thinking)
  • (2022), (A meta-analysis of the impact of mobile learning on mathematics achievement)
  • (2022), (The Effect of an Elective Algebra Teaching Course on Prospective Mathematics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge)
  • (2022), (The Factors Effecting Student Achievement)
  • (2022), (A national Comparison of Pre-service Elementary Mathematics Teachers’ Beliefs about Mathematics: The case of Turkey)
  • (2022), (For What Purpose Do the Student Teachers Use DGS? A Qualitative Study on the case of Continuity)
  • (2022), (Breaking with tradition: An investigation of an alternative instructional sequence designed to improve prospective teachers’ noticing skills)
  • (2022), (Gamifying an ICT course Influences on engagement and academic performance)
  • (2022), (Supporting novice mathematics teachers: The impact of e-mentoring on lesson analysis skills)
  • (2022), (İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretmeye Hazır Olma, Öğretmen Eğitimi Programının Tutarlılığı ve Etkililiği Hakkındaki İnançları)
  • (2022), (Enhancing statistical literacy skills through real life activities enriched with gamification elements: An experimental study)
  • (2022), (Improving Prospective Mathematics Teachers Knowledge of Student Through Lesson Analysis)
  • (2022), (Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye'nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma)
  • (2021), (A research on future mathematics teachers instructional explanations The case of Algebra)
  • (2021), (İlköğretim 6 Sınıf Öğrencilerinin Gerçek Yaşam Problemlerini Çözme Becerilerinin İncelenmesi)
  • (2021), (Breaking with tradition: An investigation of an alternative instructional sequence designed to improve prospective teachers’ noticing skills)
  • (2021), (Türkiye de Matematik Eğitiminde Kavram Yanılgılarıyla İlgili Çalışmalar Tematik Bir İnceleme)
  • (2021), (Ortaokul 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin İstatistiğe Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi)
  • (2021), (Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması)
  • (2021), (Reflections from a Learning Setting Designed to Investigate Mathematical Thinking)
  • (2021), (Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi)
  • (2021), (2018 Liselere Giriş Sınavına İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri)
  • (2021), (Uncovering the Relation between CK and PCK: An Investigation of Preservice Elementary Mathematics Teachers’ Algebra Teaching Knowledge)
  • (2021), (Gamifying an ICT course Influences on engagement and academic performance)
  • (2021), (The Factors Effecting Student Achievement)
  • (2021), (Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları)
  • (2021), (A national Comparison of Pre-service Elementary Mathematics Teachers’ Beliefs about Mathematics: The case of Turkey)
  • (2021), (Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri)
  • (2021), (Can Geometry Achievement and Geometric Habits of Mind Be Improved Online? Reflections From a Computer-Aided Intervention)
  • (2021), (The Effect of Teacher Characteristics on Student Achievement: A Meta-Analysis Study)
  • (2021), (For What Purpose Do the Student Teachers Use DGS? A Qualitative Study on the case of Continuity)
  • (2021), (Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye'nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma)
  • Etkili Alan Eğitimi Mentörlük Modeli Oluşturulması Ve Mentörlük Mesleki Gelişim Programının Geliştirilerek Uygulanması, Araştırmacı, BAP, Araştırmacı, (320570,00)
  • Eurasian Journal of Teacher Education, Yardımcı editör,
  • EDUCATIONAL IMPLICATIONS IN THE COVID-19 ERA, Editör,
  • International Journal of Didactical Studies, Yardımcı editör,
  • Matematik Eğitimi Derneği, Üyelik, 2013

Menüyü Kapat

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası