okul öncesi plan 2018 / Cepa Okul Öncesi Yayınları | 4 Yaş Planlar | Minik Dahiler 4 Yaş Planları

Okul Öncesi Plan 2018

okul öncesi plan 2018

 GERİ D&#;N

Lisans Programları


Eğitim Fak&#;ltesi - Okul &#;ncesi &#;ğretmenliği (b) - - Lisans



Program Tanıtımı

Okulöncesi Öğretmenliği programı yılında kurulan Eğitim Fakültesi`nin açılan ilk programlarından biridir.

Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Okulöncesi Öğretmenliği alanında Lisans Diploması" derecesi alırlar.

4 Yıl , 8 Yarıyıl

AKTS

TYYÇ-6

Eğitim

Lisans derecesi

Programa öğrenci kabulü “Ege Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.

Programda mevcut olan (toplam AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve üzerinden en az ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Okulöncesi Öğretmenliği programı, okulöncesi eğitimi ve çocuk gelişimi alanında temel bilgi ve becerilere sahip etkili okul öncesi öğretmenlerini yetiştirmek amacıyla düzenlenmiş bir program yürütmektedir. Program, öğretmenlik mesleği ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre ders seçme imkanı sunulmaktadır. Böylece, Okulöncesi Öğretmenliği Programı, gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalışmalarla yaş dönemindeki çocukların gelişim özelliklerini göz önünde bulundurarak gerekli eğitimi verebilecek ve mesleki gelişimini devam ettirebilecek nitelikte mezunlar yetiştirmektedir.

Bu program mezunları, KPSS`den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından Okulöncesi Öğretmeni olarak atanmaktadır. Ayrıca kişi ve kurumlara bağlı özel okullarda sorumlu müdürlük ve öğretmenliğin yanı sıra, özel gereksinimi olan çocuklara yönelik özel eğitim kurumlarında da öğretmen olarak görev yapabilirler.

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı`ndan (ALES) geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.

Tam Zamanlı

Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Şakire Karabay Tel :+90 E-mail : [email protected] AKTS/DS Koordinatörü Prof. Dr. Hülya Yılmaz Tel :+90 E-mail : [email protected]

Okul Öncesi Öğretmenliği programında 1 profesör, 3 doçent, doktora tez döneminde 1 araştırma görevlisi bulunmaktadır.


Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar

Yılı M&#;fredatı (Okul &#;ncesi &#;ğretmenliği (b))

Program &#;ıktıları

1Okulöncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilme
2Okulöncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilme
3Okulöncesi eğitim alanıyla birlikte Türk eğitim sisteminin yapısını bilme
4Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme
5Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
6Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisi
7Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme
8Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilme, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme
9Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
10En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
11Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilme, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
12Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilme
13Okulöncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
14Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilme, yorumlayabilme, ve sonuçlarını alana aktarabilme
15Disipliniçi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme
16Okulöncesi eğitim kurumlarında yönetim bilgi ve becerisine sahip olabilme
17Okulöncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olma
18Okulöncesi eğitimi alanında çıkan bilimsel yayınları okumaktan zevk alma
19Anadilini doğru, güzel ve etkili kullanma becerisine sahip olabilme
20Formel ve enformel eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilme

Program &#;ıktıları - T&#;rkiye Y&#;ksek &#;ğretim Yeterlilikler &#;er&#;evesi İlişkilendirme

TYY&#;

Program &#;ıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

BİLGİ

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİ

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Investıgatıon Of The Teachers' Plannıng And Implementatıon Of The Pre-School Educatıon Program Of The Natıonal Educatıon Mınıstry


Thesis Type: Doctorate

Institution Of The Thesis: Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstit&#;s&#;, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Turkey

Approval Date:

Thesis Language: Turkish

Student: FİLİZ AYDEMİR

Supervisor: Ümit Deniz

Abstract:

The study aimed to examine the pre-school teachers' planning and implementation of the Ministry of National Education's Pre-School Education Program. The study group of the study; 12 volunteer pre-school teachers working in Adıyaman province center for observation and interview, a total of team documents including a monthly plan prepared by the teacher, daily training flows and activity plans for that month. "Demographic Information Collection Form", "Plan Evaluation Tool", "Observation Form" and semi-structured "Individual Interview Form" were used for collecting data. Mann Whitney-U Test and Kruskal Wallis Test were used to determine whether the scores of the Plan Evaluation Tool were significant in relation to the variables. According to the results of the research, “Daily Education Flow ( rated questions) dimension of teachers between the ages of ; -Daily Education Flow ( yes-no-answer questions) of the teachers between the ages of 26 and 30; Teachers between the ages of were found to have high scores in the “Activity Plan () and ()” dimensions. Daily Education Flow (), () ”dimensions of the teachers with their seniority years; It is determined that the teachers who are 11 years and above have higher scores in the Activity Plan () dimension compared to the teachers in the other professional seniority group. Monthly Plan () “dimension of the teachers working in years group; It was determined that the teachers working in the 6 years group received higher scores in the Daily Education Flow () dimension compared to other age groups. It has been determined that the teachers have knowledge about MEB Preschool Program, but they cannot reflect it clearly in practice, when the plans are in line with the monthly plan, daily training flow and activity plan. It was concluded that the teachers mostly preferred the ready-made plans and that

viii

there were few teachers who were consciously changing on the ready-made plans. Even though the teachers say that providing family participation is important for children, it is reached that it is not included in the activity plan and family participation is not done in practice. Teachers stated that they pay attention to the balance of active-passive when applying the activities; however, it was found that when the activities are applied, the majority of the participants bring the same activity (active-active or passive-passive) consecutively.

Key Words : Preschool Education Program, Montly Plan, Daily Training Flow,

Activitiy Plan

Okul &#;ncesi &#;ğretmenliği

Genel Tanıtım

1

Programın Kısa Ge&#;mişi

Temelleri, yılında kurulmuş olan Eğitim Yüksek Okulu´na kadar uzanmaktadır. Temel Eğitim Bölümü içinde; Okul Öncesi Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği olmak üzere 2 ana bilim dalı bulunmaktadır. Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı 1 profesör, 3 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi, 3 araştırma görevlisi ve 1 proje asistanı ile eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır.
Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye´deki okul öncesi öğretmeni gereksinimini karşılamak amacıyla açılmış bir programdır. – Akademik yılından başlayarak öğrenci kabul eden bu programda, öğrencilere alan eğitimi ve öğretmenlik mesleği bilgi ve becerilerini kapsayan dört yıllık bir lisans eğitimi verilmektedir. Öğrencilerimiz, Öğretmenlik Uygulaması 1 ve 2 dersleri kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı bağımsız anaokullarında staj görmektedir.
Eğitim-Öğretim yılından itibaren II. Öğretime de öğrenci alınmaya başlanmıştır.

Bu b&#;l&#;m, y&#;ksek&#;ğretimde Okul &#;ncesi Eğitimi alanında AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Okul &#;ncesi Eğitimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.

Lisans

4

Kabul ve Kayıt Koşulları

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Y&#;ksek&#;ğretim Kurumları Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.

5

&#;nceki &#;ğrenmenin Tanınması

“Y&#;ksek&#;ğretim Kurumlarında &#;n Lisans ve Lisans D&#;zeyindeki Programlar Arasında Ge&#;iş, &#;ift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Y&#;netmelik” h&#;k&#;mleri uygulanır.

6

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Okul &#;ncesi Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek i&#;in &#;ğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve se&#;imlik derslerin (toplam AKTS karşılığı) t&#;m&#;n&#; başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının &#;zerinden en az olması gerekir.

Programın temel amacı, okul öncesi eğitimin yerini ve önemini vurgulamak, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına ve niteliğinin artırılmasına katkıda bulunabilecek yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni yetiştirmektir.
Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı, okul öncesi öğretmeni yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Programda, zorunlu alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadır. Programda, çağdaş eğitim öğretim teknikleri kullanılarak; yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni adayları yetiştirilmektedir. Bu ana bilim dalından mezun olanlar, öğretmenlik mesleğinin yanısıra çocuk eğitimiyle ilgili çeşitli kuruluşlarda çalışabilme olanağı bulabilmektedirler.
Hedefler:
1. Atatürk İlke ve devrimlerine içtenlikle bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, hoşgörülü, adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlılığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, iletişim becerileri gelişmiş, kendisi ve çevresi ile barışık, yapıcı, yaratıcı, seçkin öğretmenler yetiştirmek,
2. Akademik kadrosu güçlü, fiziki alt yapısı tamamlanmış, ulusal ve uluslar arası düzeyde etkin bir ana bilim dalı haline gelmek,
3. Mesleki bilgilerin dönemin ihtiyaçlarına göre sürekli güncelleştirildiği bir eğitim ve öğretim ortamı oluşturmak,
4. Okul Öncesi alanlarında temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapmak ve bilimsel etkinlikler düzenlemek.

8

Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı

1. Okul &#;ncesi eğitim alanında lisans d&#;zeyinde &#;ğretmenlik mesleği, genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2. Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve &#;&#;z&#;mler.
3. S&#;zl&#; ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4. Okul &#;ncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel y&#;ntem ve tekniklerle inceler.
5. Okul &#;ncesi eğitim alanında &#;ğretim teknolojilerini ve ara&#;-gere&#;leri etkili bir bi&#;imde kullanır.
6. &#;ğrencilerin gelişim &#;zelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının &#;zelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun &#;ğretim strateji, y&#;ntem ve tekniklerini uygular.
7. Konu alanına ve &#;ğrencinin ihtiya&#;larına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları d&#;zenler.
8. Okul &#;ncesi eğitim alanında bireysel ve grup &#;alışmalarında sorumluluk alır.
9. Alanı ile ilgili veya genel k&#;lt&#;r alanında bir &#;alışmayı bağımsız olarak y&#;r&#;t&#;r.
Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Mesleki hizmet i&#;i eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite &#;alışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda ve genel k&#;lt&#;r konularında hayat boyu &#;ğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
Okul &#;ncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal &#;evredeki &#;ocuklar ve aileler i&#;in mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
T&#;rk Milli Eğitim sistemini, &#;ğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını t&#;m y&#;nleri ile tanır.
&#;ğrencilerin gelişim &#;zellikleri doğrultusunda farklı &#;ğrenme yaklaşımlarını bilir.
Program i&#;erisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
&#;ğretmenin rehberlik g&#;revlerini ve &#;ğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
BECERİBilişsel - Uygulamalı
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Alanı ile ilgili veya genel k&#;lt&#;r alanında bir &#;alışmayı bağımsız olarak y&#;r&#;t&#;r.
  • Konu alanına ve &#;ğrencinin ihtiya&#;larına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları d&#;zenler.
  • Program i&#;erisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • S&#;zl&#; ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve &#;&#;z&#;mler.
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında bireysel ve grup &#;alışmalarında sorumluluk alır.
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel y&#;ntem ve tekniklerle inceler.
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında &#;ğretim teknolojilerini ve ara&#;-gere&#;leri etkili bir bi&#;imde kullanır.
  • &#;ğrencilerin gelişim &#;zelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının &#;zelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun &#;ğretim strateji, y&#;ntem ve tekniklerini uygular.
  • &#;ğretmenin rehberlik g&#;revlerini ve &#;ğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
BİLGİKuramsal - Uygulamalı
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında &#;ğretim teknolojilerini ve ara&#;-gere&#;leri etkili bir bi&#;imde kullanır.
  • &#;ğrencilerin gelişim &#;zelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının &#;zelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun &#;ğretim strateji, y&#;ntem ve tekniklerini uygular.
  • &#;ğretmenin rehberlik g&#;revlerini ve &#;ğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında lisans d&#;zeyinde &#;ğretmenlik mesleği, genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Program i&#;erisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • S&#;zl&#; ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • T&#;rk Milli Eğitim sistemini, &#;ğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını t&#;m y&#;nleri ile tanır.
  • Alanı ile ilgili veya genel k&#;lt&#;r alanında bir &#;alışmayı bağımsız olarak y&#;r&#;t&#;r.
  • Konu alanına ve &#;ğrencinin ihtiya&#;larına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları d&#;zenler.
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve &#;&#;z&#;mler.
  • &#;ğrencilerin gelişim &#;zellikleri doğrultusunda farklı &#;ğrenme yaklaşımlarını bilir.
YETKİNLİKAlana &#;zg&#; Yetkinlik
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel y&#;ntem ve tekniklerle inceler.
  • S&#;zl&#; ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Bağımsız &#;alışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Program i&#;erisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında bireysel ve grup &#;alışmalarında sorumluluk alır.
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve &#;&#;z&#;mler.
  • Alanı ile ilgili veya genel k&#;lt&#;r alanında bir &#;alışmayı bağımsız olarak y&#;r&#;t&#;r.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal &#;evredeki &#;ocuklar ve aileler i&#;in mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • &#;ğretmenin rehberlik g&#;revlerini ve &#;ğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
  • Program i&#;erisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • S&#;zl&#; ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
&#;ğrenme Yetkinliği
  • &#;ğrencilerin gelişim &#;zelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının &#;zelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun &#;ğretim strateji, y&#;ntem ve tekniklerini uygular.
  • Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Mesleki hizmet i&#;i eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite &#;alışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda ve genel k&#;lt&#;r konularında hayat boyu &#;ğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Konu alanına ve &#;ğrencinin ihtiya&#;larına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları d&#;zenler.
BECERİBilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
S&#;zl&#; ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.1,22
Alanı ile ilgili veya genel k&#;lt&#;r alanında bir &#;alışmayı bağımsız olarak y&#;r&#;t&#;r. 1,2
&#;ğrencilerin gelişim &#;zelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının &#;zelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun &#;ğretim strateji, y&#;ntem ve tekniklerini uygular. 1,24
&#;ğretmenin rehberlik g&#;revlerini ve &#;ğrenciyi tanıma yollarını kavrar.1,2
Program i&#;erisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.1,2
Okul &#;ncesi eğitim alanında &#;ğretim teknolojilerini ve ara&#;-gere&#;leri etkili bir bi&#;imde kullanır. 1,24
Konu alanına ve &#;ğrencinin ihtiya&#;larına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları d&#;zenler. 1,25
Okul &#;ncesi eğitim alanında bireysel ve grup &#;alışmalarında sorumluluk alır. 1,2
Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1,22
Okul &#;ncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel y&#;ntem ve tekniklerle inceler. 1,22
Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve &#;&#;z&#;mler. 1,22,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
BİLGİKuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Okul &#;ncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel y&#;ntem ve tekniklerle inceler. 1
Okul &#;ncesi eğitim alanında lisans d&#;zeyinde &#;ğretmenlik mesleği, genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 11,2
Okul &#;ncesi eğitim alanında &#;ğretim teknolojilerini ve ara&#;-gere&#;leri etkili bir bi&#;imde kullanır. 1
Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve &#;&#;z&#;mler. 1
Program i&#;erisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.1
Alanı ile ilgili veya genel k&#;lt&#;r alanında bir &#;alışmayı bağımsız olarak y&#;r&#;t&#;r. 1
Konu alanına ve &#;ğrencinin ihtiya&#;larına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları d&#;zenler. 1
&#;ğrencilerin gelişim &#;zellikleri doğrultusunda farklı &#;ğrenme yaklaşımlarını bilir.1
&#;ğrencilerin gelişim &#;zelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının &#;zelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun &#;ğretim strateji, y&#;ntem ve tekniklerini uygular. 1
&#;ğretmenin rehberlik g&#;revlerini ve &#;ğrenciyi tanıma yollarını kavrar.15
T&#;rk Milli Eğitim sistemini, &#;ğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını t&#;m y&#;nleri ile tanır. 11,2
S&#;zl&#; ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
YETKİNLİKAlana &#;zg&#; Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Okul &#;ncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel y&#;ntem ve tekniklerle inceler. 1,2
Program i&#;erisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.6
S&#;zl&#; ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Bağımsız &#;alışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve &#;&#;z&#;mler. 1,2,3
Okul &#;ncesi eğitim alanında bireysel ve grup &#;alışmalarında sorumluluk alır. 1,2,31
Program i&#;erisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.1,2,3
Alanı ile ilgili veya genel k&#;lt&#;r alanında bir &#;alışmayı bağımsız olarak y&#;r&#;t&#;r. 1,2,31,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
S&#;zl&#; ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.1,2,3,4,52,4,5
&#;ğretmenin rehberlik g&#;revlerini ve &#;ğrenciyi tanıma yollarını kavrar.1,2,3,4,5
Program i&#;erisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.1,2,3,4,5
Okul &#;ncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal &#;evredeki &#;ocuklar ve aileler i&#;in mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2,3,4,52,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
&#;ğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Konu alanına ve &#;ğrencinin ihtiya&#;larına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları d&#;zenler. 1,2,3
&#;ğrencilerin gelişim &#;zelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının &#;zelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun &#;ğretim strateji, y&#;ntem ve tekniklerini uygular. 1,2,3
Alanı ile ilgili veya genel k&#;lt&#;r alanında bir &#;alışmayı bağımsız olarak y&#;r&#;t&#;r. 4
Okul &#;ncesi eğitim alanında ve genel k&#;lt&#;r ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1,2,31
S&#;zl&#; ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.4
Mesleki hizmet i&#;i eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite &#;alışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda ve genel k&#;lt&#;r konularında hayat boyu &#;ğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 1,2,33
&#;ğrencilerin gelişim &#;zellikleri doğrultusunda farklı &#;ğrenme yaklaşımlarını bilir.4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.

9

Mezunların İstihdam Profilleri

Mezunlarımız &#;zel ya da devlet ilk&#;ğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında okul &#;ncesi &#;ğretmeni ve y&#;netici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte &#;ğrenciler, Okul &#;ncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan &#;ğrenci kabul eden diğer bilim dallarında y&#;ksek lisans ve doktora yaparak y&#;ksek&#;ğretim kurumlarında &#;ğretim elemanı, anaokullarında da uzman &#;ğretmen olarak g&#;rev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS&#;den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul &#;ncesi &#;ğretmeni olarak atanmaktadır.

10

&#;st Derece Programlarına Ge&#;iş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından ge&#;erli not almaları ve yeterli d&#;zeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisans&#;st&#; eğitim programlarında &#;ğrenim g&#;rebilirler.

11

Sınavlar, &#;l&#;me ve Değerlendirme

Her &#;ğrencinin d&#;nem başında derslere kayıt yaptırması ve d&#;nem sonu sınavına girebilmesi i&#;in teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. &#;ğrenciler her ders i&#;in en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (&#;dev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi &#;l&#;me ara&#;ları da dahil olmak &#;zere) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. T&#;m sınavlar puan &#;zerinden değerlendirilir. Değerlendirme mutlak veya bağıl değerlendirme olarak yapılır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan &#;ğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. &#;ğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması i&#;in genel ağırlıklı not ortalamasının en az olması gerekir.

Programı başarıyla tamamlamak i&#;in programda mevcut olan derslerin t&#;m&#;n&#; ( AKTS karşılığı) ge&#;mek ve &#;zerinden en az ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

Tam Zamanlı

14

Adres İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Handan Asude Başal
Okul Öncesi Eğitimi ABD Başkanı
[email protected]
Dahili: Oda No: A
Doç. Dr. Elvan Şahin Zeteroğlu
Bologna Program Koordinatörü
[email protected]
Dahili: Oda No: A
Arş. Gör. Demet Koç
Bologna Program Koordinatörü Yardımcısı
[email protected]
Dahili: Oda No: A
Bursa Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Yerleşkesi, Nilüfer / Bursa

15

B&#;l&#;m/Fak&#;lte/Program Olanakları

Okul Öncesi Eğitim Programında eğitim ve öğretim faaliyetleri teknik donanımlı sınıflarda yürütülmektedir. Okul Öncesi Eğitim Programı öğretim elemanları ve asistanlarının kullanımı için sağlanan bilgisayarlar ve yazıcılar, eğitim hizmetleri ve akademik faaliyetler için kullanılmaktadır.
Temel Eğitim Bölümünde öğrenci kullanımına yönelik bilgisayarlar da bulunmaktadır.
Üniversitemizin merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve çevrimiçi veritabanları açısından zengindir. Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi öğrencilerimiz tarafından aktif olarak kullanılmaktadır.

1. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
BILBİLGİSAYAR IZorunlu2204
EBBEĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞZorunlu3004
FENİNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİZorunlu3005
FENİNSAN ANOTOMİSİ VE FİZYOLOJİSİZorunlu2003
OKUOKUL &#;NCESİ EĞİTİME GİRİŞZorunlu3005
OKUPSİKOLOJİZorunlu2005
AİTATAT&#;RK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ IZorunlu2002
TUDT&#;RK DİLİ I: YAZILI ANLATIMZorunlu2002
YADYABANCI DİL I (İNGİLİZCE)Zorunlu3003
YADYABANCI DİL I (ALMANCA)Zorunlu3003
YADYABANCI DİL I (FRANSIZCA)Zorunlu3003
Toplam39
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
EBBEĞİTİM PSİKOLOJİSİZorunlu3004
OKUOKUL DENEYİMİZorunlu1405
OKUANNE-&#;OCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIMZorunlu3007
AİTATAT&#;RK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ IIZorunlu2002
TUDT&#;RK DİLİ II: S&#;ZL&#; ANLATIMZorunlu2002
YADYABANCI DİL II (İNGİLİZCE)Zorunlu3003
Se&#;meli dersler i&#;in tıklayınız.7
Toplam30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
EBB&#;ĞRETİM İLKE VE Y&#;NTEMLERİZorunlu3004
OKUERKEN &#;OCUKLUK D&#;NEMİNDE GELİŞİM IZorunlu3005
OKUYARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİZorunlu2207
Se&#;meli dersler i&#;in tıklayınız.14
Toplam30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
İMTMATEMATİK EĞİTİMİZorunlu3005
OKU&#;ĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMZorunlu2205
OKU&#;OCUK RUH SAĞLIĞIZorunlu3004
OKUERKEN &#;OCUKLUK D&#;NEMİNDE GELİŞİM IIZorunlu3005
SINDRAMAZorunlu2205
Se&#;meli dersler i&#;in tıklayınız.6
Toplam30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
EBBSINIF Y&#;NETİMİZorunlu2003
MUZM&#;ZİK EĞİTİMİ IZorunlu1203
OKUBEDEN EĞİTİMİ VE OYUN &#;ĞRETİMİZorunlu2203
OKU&#;ZEL &#;ĞRETİM Y&#;NTEMLERİ IZorunlu2205
OKUBİLİMSEL ARAŞTIRMA Y&#;NTEMLERİZorunlu2003
RESG&#;RSEL SANATLAR EĞİTİMİZorunlu2204
Se&#;meli dersler i&#;in tıklayınız.9
Toplam30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
EBB&#;L&#;ME VE DEĞERLENDİRMEZorunlu3004
EKOİSTATİSTİKZorunlu2004
MUZM&#;ZİK EĞİTİMİ IIZorunlu2203
OKU&#;ZEL &#;ĞRETİM Y&#;NTEMLERİ IIZorunlu2205
OKUMATERYAL GELİŞTİRMEZorunlu2205
Se&#;meli dersler i&#;in tıklayınız.9
Toplam30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
EBBREHBERLİKZorunlu3004
OKUANNE-BABA EĞİTİMİZorunlu2005
OKUARAŞTIRMA PROJESİ IZorunlu1204
OKU&#;ĞRETMENLİK UYGULAMASI IZorunlu2608
Se&#;meli dersler i&#;in tıklayınız.9
Toplam30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
EBBT&#;RK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL Y&#;NETİMİZorunlu2003
OKU&#;ĞRETMENLİK UYGULAMASI IIZorunlu2608
OKUİLK&#;ĞRETİME HAZIRLIK VE İLK&#;ĞRETİM PROGRAMIZorunlu2005
OKUARAŞTIRMA PROJESİ IIZorunlu1206
Se&#;meli dersler i&#;in tıklayınız.8
Toplam30
2. Yarıyıl Se&#;meli Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
EBBEĞİTİM FELSEFESİSe&#;meli2003
OKUKARŞILAŞTIRMALI ERKEN &#;OCUKLUK EĞİTİMİSe&#;meli2003
BILBİLGİSAYAR IISe&#;meli2204
GKSOSMANLI MEDENİYETİSe&#;meli2004
GKSOSMANLI MEDENİYETİSe&#;meli2003
OKUOKUL&#;NCESİNDE SATRAN&#; EĞİTİMİSe&#;meli3004
3. Yarıyıl Se&#;meli Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
EBBEĞİTİM SOSYOLOJİSİSe&#;meli2004
OKU&#;OKLU ZEKA KURAMI VE UYGULAMALARISe&#;meli2004
OKU&#;OCUKTA OYUN GELİŞİMİSe&#;meli2004
OKUOKUL&#;NCESİNDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİSe&#;meli3005
OKUOKUL &#;NCESİ AİLE KATILIM ETKİNLİKLERİSe&#;meli3005
OKUOKUL&#;NCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA G&#;ZLEMSe&#;meli2005
OKUANNE &#;OCUK BESLENMESİSe&#;meli2005
4. Yarıyıl Se&#;meli Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
EBBT&#;RK EĞİTİM TARİHİSe&#;meli2003
OKUOKUL &#;NCESİ D&#;NEMDE YAVAŞ GE&#;İŞLİ ANİMASYON TEKNİĞİ İLE FEN EĞİTİMİSe&#;meli2003
OKU&#;OK K&#;LT&#;RL&#; EĞİTİMSe&#;meli2003
OKUDİKSİYONSe&#;meli2003
OKUOKUL &#;NCESİNDE DEĞERLER EĞİTİMİSe&#;meli2003
OKU&#;OCUK EDEBİYATISe&#;meli2003
5. Yarıyıl Se&#;meli Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
FENFEN EĞİTİMİSe&#;meli2204
OKUFEN EĞİTİMİSe&#;meli2205
SOST&#;RKİYE COĞRAFYASISe&#;meli3004
OKUOKUL&#;NCESİNDE OYUN YOLUYLA FEN EĞİTİMİSe&#;meli3005
&#;EB&#;ZEL EĞİTİMSe&#;meli2005
6. Yarıyıl Se&#;meli Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
OKUGELENEKSEL &#;OCUK OYUNLARISe&#;meli2003
SOSETKİLİ İLETİŞİMSe&#;meli3003
OKU&#;OCUK İHMALİ VE İSTİSMARISe&#;meli2003
OKUOKUL&#;NCESİNDE B&#;T&#;NLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE UYGULAMALARISe&#;meli2003
OKUTOPLUMA HİZMET UYGULAMALARISe&#;meli1203
&#;EBKAYNAŞTIRMA EĞİTİMİSe&#;meli3003
7. Yarıyıl Se&#;meli Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
OKU&#;OCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİSe&#;meli2004
OKUOKUL&#;NCESİNDE TOPLAM KALİTESe&#;meli2004
OKU&#;EVRE VE M&#;ZE EĞİTİMİSe&#;meli3004
OKUOKUL&#;NCESİNDE SOSYAL BECERİ EĞİTİMİSe&#;meli3005
OKU&#;OCUKTA RİTİM VE OYUNSe&#;meli3005
&#;EB&#;ST&#;N YETENEKLİ &#;OCUKLAR VE EĞİTİMİSe&#;meli3005
8. Yarıyıl Se&#;meli Dersleri
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüT1U2L3AKTS
OKUUYGULAMALI &#;EVRE EĞİTİMİSe&#;meli3004
OKUİLK&#;ĞRETİME HAZIRLIK ETKİNLİKLERİSe&#;meli2004
OKUDEĞERLER EĞİTİMİ&#;Se&#;meli2004
OKU&#;AĞDAŞ &#;ĞRENME YAKLAŞIMLARISe&#;meli3004
OKUOKUL&#;NCESİNDE DİL VE KAVRAM EĞİTİMİSe&#;meli2004
T1: TeoriU2: UygulamaL3: Laboratuvar

ÖĞRETMENLERİN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINI PLANLAMAYA YÖNELİK ÇALIŞMALARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Öz:

Araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programını planlamaya yönelik çalışmalarınıncinsiyetlerine, yaşlarına, öğrenim düzeyi ve mezun oldukları programtürüne göre incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunu; Adıyaman il merkezinde görev yapan okul öncesiöğretmenlerinin hazırlamış oldukları bir aylık plan, o aya ait günlükeğitim akışları ve etkinlik planları olmak üzere toplam takımdoküman oluşturmuştur. Verileri toplamak amacı ile Plan DeğerlendirmeAracı kullanılmıştır. Ölçme aracı “Evet-Hayır” seçenekli ve “”arasında dereceli olmak üzere iki türde maddeler içfunduszeue.infoştırmacı tarafından hazırlanan Plan Değerlendirme Aracı uzmangörüşlerine göre yeniden düzenlenmiş ve toplam 36 maddedenoluşmuştur. Aracın toplam 40 takım doküman üzerinde pilot çalışmasıyapılmıştır. Güvenirlik amacı ile araştırmacı dışında iki uzmanadoldurtulan formlar aracılığı ile puanlayıcılar arası güvenirliğe 10’lulikert biçiminde oluşturulan maddeler için Krippendorff’s Alpha ve Evet-Hayır biçiminde oluşturulan maddeler için ise Cohen’s Kappa tekniği ilebakılmıştır. Güvenirlik, Cohen’s Kappa tekniğinde Araştırmacı-Uzman 1ve 2 arasında. 90, ; Krippendorff Alpha da ise , saptanmıştıfunduszeue.info Değerlendirme Aracı puanlarının değişkenlere göre anlamlı olup olmadığı Mann Whitney-U Testi ve Kruskal Wallis Testi ile analizedilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, “Günlük Eğitim Akışı” boyutuaçısından kadın öğretmenlerin, “Etkinlik Planı” boyutu açısından iseerkek öğretmenlerin daha iyi oldukları saptanmıştır. 31 ve üzeri yaştakiöğretmenlerin “Günlük Eğitim Akışı () boyutunda, yaşaralığındaki öğretmenlerin ise “Günlük Eğitim Akışı ()” ve “EtkinlikPlanı ()” boyutlarında yüksek puan aldıkları;lisans mezunuöğretmenlerinin “Günlük Eğitim Akışı”’nda planlamayı daha iyiyaptıkları; “Günlük Eğitim Akışı” boyutunda Okul Öncesi Öğretmenliği(Açık Öğretim) mezunlarının, “Etkinlik Planı”’nda ise AnaokuluÖğretmenliği mezunlarının yüksek puan aldıkları belirlenmiştir.

Anahtar Kelime:


Konular:

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası