kaynağı değiştir]
Olumsuz cümle, olumsuzluk anlamı taşıyan cümledir. Olumsuzluk bazen "me" olumsuzluk ekiyle, bazen de diğer olumsuzluk sözcükleriyle sağlanır.
"-mez" eki bazı kaynaklarda ayrı bir olumsuzluk eki gibi gösterilmekle birlikte, özünde geniş zamanın olumsuzudur ve "-me" olumsuzluk eki ile "-z" şahıs ekinden oluşur:
Bazı cümleler "yapı bakımından" (görünüşte) olumlu olmakla birlikte, sorular ve bazı kalıplaşmış yapılarla "olumsuz anlam" yüklenir:
"-lı" yapım ekinin zıddı olan "-sız" yapım eki isim cümlelerinde yükleme olumsuz anlam kazandırır:
Am Olumlu Cümleleri
Am fiili olumsuz takı almadan veya cümlemin başında kullanılmadığı zaman olumlu bir anlam ortaya çıkar.
- I am very happy. (Ben çok mutluyum.)
- I am very tired today. (Ben bugün çok yorgunum.)
Am Olumsuz Cümleleri
Am fiiline 'not' eki geldiği zaman cümle olumsuz olmaktadır.
- I am not a professional basketball player.
(Ben profesyonel bir basketbolcu değilim.)
Am Soru Cümleleri
Am fiili cümlenin başına geldiği zaman soru anlamı ortaya çıkar ve bu cümle soru içermektedir.
- Am I tired? (Ben yorgun muyum.)
Is Kullanımı Örnekleri
Is kullanılan cümlelerde özne olarak 'he, she ve it' kullanılmaktadır.
- He is very excited. (O çok heyecanlı.)
- She is a butcher. (O kasaptır.)
- İt is very cold. (Çok soğuk.)
Is Olumlu Cümleleri
Is olan cümlede 'not' eki olmadığında ve ıs başta kullanılmadığında cümle olumludur.
- Tolga is 27 years old. (Tolga 27 yaşında.)
Is Olumsuz Cümleleri
Is yer alan cümleye 'not' eki geldiğinde cümle olumsuzdur.
- He isn’t a teacher. (O bir öğretmen değil.)
Is Soru Cümleleri
Is fiili başa geldiğinde cümle soru olur.
- Is a teacher? (O öğretmen mi?)
Are Kullanımı Örnekleri
Are kullanımı çoğul özneler içindir. Yani 'we, you ve they' olan cümlelerde are kullanılır.
- We are very Happy familys. (Biz mutlu bir aileyiz.)
- They are very ambitious. (Onlar çok hırslı.)
- You are happy. (Sen mutlusun.)
Are Olumlu Cümleleri
Olumlu bir 'are' cümlesi yapmak için are'ı normal şekilde kullanmak lazımdır.
- They are cousins. (Onlar kuzen.)
Are Olumsuz Cümleleri
Are ile alakalı olumsuz bir cümle yapmak için 'not' eki kullanılır.
- Ali and Ahmet are not brothers. (Ali ve Ahmet kardeş değiller.)
Are Soru Cümleleri
Are için soru cümlelerinde 'are' cümlenin başa alınır.
- Are the dogs in the garden? (Köpekler bahçede mi?)
Diğer Bilgiler:
Kısaltmalar
I am / I'm / I amn't
You are / You're / You aren't
He is / He's / He isn't
She is / She's / She isn't
It is / It's / It isn't
We are / We're / We aren't
They are / They're / They aren't
Soru Cümleleri
Am, is ve are için 'Who, What, When ve Where' gibi soru cümleleride yapılabilir.
Where are you? (Neredesin?)
What is it? (O ne?)
A) Zimmerman
B) Skinner
C) Robertson
D) Krashen
E) Chomsky
A) Sonuç hipotezi
B) Çıktı hipotezi
C) Etkileşim hipotezi
D) Girdi hipotezi
E) Maruz kalma
A) I, II ve III
B) I ve II
C) II ve III
D) III ve IV
E) Yalnız IV
A) Yazmaya başlamadan önce öğrencinin ince motor ve fiziksel becerileri gelişip gelişmediğini belirlemek gerekir.
B) Yazma bir süreçtir.
C) Öğrencilere yazmanın adımlarının büyüklüğü ve karmaşıklığı tanımlanmalıdır.
D) Öğrencini fikirlerini aktarmak ve cümleler kurabilmek için yeterli bilişsel becerilere sahip olup olmadığını belirlemek gerekir.
E) Yazma, yeni bir dil öğrenirken ilk basamakta odaklanmamız gereken çok da karmaşık olmayan bir beceridir.
A) I ve II
B) II ve III
C) I, II ve III
D) I ve III
E) I, II, III ve IV
A) Yüksek frekanslı sürekli görülen kelimeler sınıf duvarına veya panosuna asılabilir.
B) Farklı yazılı metin parçaları üretirken bir kelime duvarına ya da panosuna başvurmaları teşvik edilebilir.
C) Kelimeleri dinleme etkinliğinin bir parçası olarak vermek.
D) “Tüm Fiziksel Tepki” (TPR) ile bir etkinlik yapılabilir.
E) Çok nadir kelimeler sürekli olarak bir dinleme parçası içinde öğrencilere sunulmalıdır.
A) Dil, bilinçli bir şekilde öğrenilemez.
B) Dil, isteklerimizi, ihtiyaçlarımızı aktarabileceğimiz insanoğlunu oluşturan önemli parçalarından biridir.
C) Dil anne karnında edinilmeye başlanır.
D) Dil insanların iletişim kurmak ve anlam yaratmak amacıyla kullandığı bir araçtır.
E) Dil kültürü aktarır, kültür de dil ile yaşar.
A) Çocuklara zevk için ve anlamaya yönelik okumayı pekiştirmek adına desteklenebilir.
B) Diğer çocukların içinden okumasına zarar verebilir.
C) Sınıf içi zamanının etkisiz kullanımına neden olabilir.
D) Her çocuğun kendine güveni aynı derecede olmadığı için bazı çocukların özgüvenlerini zedeleyebilir.
E) Çocuklara çok az zevk verir ve genellikle ilgi kaybıyla son bulur.
A) Gözlem yoluyla
B) Karşılıklı konuşma ile
C) Dinleme yoluyla
D) Taklit etme yoluyla
E) Ezber yoluyla
A) David Nunan
B) Noam Chomsky
C) Stephen Krashen
D) John Dewey
E) Michael Halliday
A) Her iki beceride de ön bilgiye ve çalışmaya gerek olmadan rahatlıkla anlamlandırma sağlanabilir.
B) Her ikisi de aktif anlamlandırma süreci içerir.
C) Her iki beceride de daha uzun kelimelerin depolanması ve kullanılması zaman alır ve daha zordur.
D) Her iki beceri de hedef dilde belirli cümle yapılarını bilmeyi gerektirir.
E) Her iki beceri de fonolojik farkındalık gerektirir.
A) Çocukların dil öğrenmeye başlaması olabildiğince geç yaşlara kadar ertelenmelidir.
B) Öğrenciler ikinci dile sınıf dışında sıkça maruz kaldıkları için dili daha kolay edinirler.
C) Yaşça küçük çocuklar sözlü üretimde, dinleme ve okumayı anlamada ve dil bilgisinde daha avantajlı durumdadırlar.
D) Yaşça büyük çocuklar tutum ve motivasyon geliştirmede daha yüksek notlar almaktadırlar.
E) yaşında dil öğrenmeye başlayan çocuklar daha fazla dil değişimi yapmaktadırlar.
A) Birinci dil edinimi
B) Anlaşılabilir girdi
C) Eğitim
D) Etkileşim
E) Pedagoji
A) Düzenleme/Düzeltme
B) Ön yazma
C) Yayınlama
D) Revizyon/Gözden geçirme
E) Yazma
A) Sesli-Dilsel Yöntem (ALM)
B) Göreve Dayalı Dil Öğretimi (TBLT)
C) İçerik Odaklı Dil eğitimi (CBLT)
D) İletişimsel Dil Öğretimi (CLT)
E) Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (TPR)
Erken Çocukluk Döneminde Yabancı Dil Eğitimi Final
A) Michael Long
B) Rod Ellis
C) James Asher
D) Jeremy Harmer
E) Michael Halliday
A) Sesli dilsel yöntem
B) Göreve dayalı dil öğretimi
C) İletişimsel yaklaşım
D) Dil deneyimi yaklaşımı
E) Tüm fiziksel tepki yöntemi
A) II ve III
B) I ve II
C) III, IV ve V
D) Yalnız IV
E) Yalnız V
A) Derse başlarken komutları öğrenci verir ve tüm sınıf birlikte yaparlar.
B) Öğrenciler söylenen eylemi yaparken kelimeyi de tekrar edebilir.
C) Öğrencilerin sınıf içerisinde öğretmenin bir dairede ortada bulunacak şekilde konumlanmaları en etkili yöntemlerdendir.
D) Sınıfta öğretmen ebeveyn rolünü oynar.
E) Kelime veya kelime öbeği konusunda kendilerine güven duyduklarında öğrencilerden tüm sınıfı yönlendirmeleri istenebilir.
A) Dil bilgisel duyarlılık-Fonemik kodlama yeteneği-hafıza ve öğrenme
B) Fonemik kodlama yeteneği-Dil bilgisel duyarlılık-Hafıza ve öğrenme
C) Fonemik kodlama yeteneği-Hafıza ve öğrenme-Dil bilgisel duyarlılık
D) Hafıza ve öğrenme-Fonemik kodlama yeteneği-Dil bilgisel duyarlılık
E) Dil bilgisel duyarlılık-Hafıza ve öğrenme-Fonemik kodlama yeteneği
A) Çeşitli araçları ve malzemeleri kullanarak kıskaç kavramada kavrama ve serbest bırakma becerileri, makas becerileri ve başparmak/ işaret parmağı kullanma yeteneği oluşturulmalıdır.
B) Yazdırmayı okuma ile ilişkilendirilmemelidir.
C) Çok çeşitli araçlar kullanarak ön yazma ve çizim becerileri geliştirilmelidir.
D) Çizim ve baskı yoluyla fikirlerini ileterek konuşmalarda ve hikâye anlatımında giderek daha karmaşık ve çeşitli kelime, dilbilgisi ve söz dizimini kullanılmalıdır.
E) Kelimeleri, hikâyeleri, fikirleri, deneyimleri veya nesneleri temsil etmek için rastgele işaretler, kontrollü
karalamalar, temel şekiller, harf benzeri işaretler veya harfler gibi artan yazma becerilerini gösterilmelidir.
A) Dil öğrenim içeriği
B) Öğrenim teorileri
C) Yaş
D) Sosyokültürel seviye
E) Öğretim yöntemleri
A) I, II, III, IV
B) I, II, III, IV ve V
C) I ve III
D) I, II, III
E) I ve II
A) Geri dönüş etkisi
B) Dil bilgisi etkisi
C) Konuşma becerisi
D) Yazma becerisi
E) Ket vurma etkisi
A) Yalnız I
B) II, III ve IV
C) I, II, III ve IV
D) II ve III
E) I ve II
A) Almanca
B) İngilizce
C) Svahili
D) Fransızca
E) Arapça
A) Kod kırma
B) Komut
C) Tümevarım
D) Bilinçli dil edinme
E) Tümdengelim
A) Dünya dili
B) Çok dillilik
C) Dil bilgisi
D) Dil aktarımı
E) Dil edinimi
A) Okuma becerisi
B) Yazma becerisi
C) Konuşma becerisi
D) Anlama becerisi
E) Dinleme becerisi
A) İsimler
B) Anlam
C) Sözdizimsel davranış
D) Form
E) Sözcüksel ilişki
A) Yaş aldıkça dilin farklı yönlerini ve işlevlerini keşfederler.
B) Çocuğun bulunduğu çevre dil ediniminde önemli bir rol oynar.
C) Bebekler, anne karnında ve doğdukları ilk zamanlarda maruz kaldıkları seslere ve ses dizimine uyum sağlarlar.
D) Doğduktan iki sene sonra rahat bir şekilde cümle kurabilir ve iletişim sağlayabilirler.
E) Hayatlarının ilk iki senesinde kendilerini sadece bir veya iki kelimelik sesler ile ifade etmeye çalışırlar.
A) Eğitmenler hedef dilde öğrencilere vücut hareketleri ile komutlar verir ve öğrenciler vücut eylemleriyle komutlara yanıt verir.
B) Çocukların ana dillerini öğrenme şekline dayanmaktadır.
C) Dilbilgisi açıkça öğretilmez ancak dil girdisinden öğrenilebilir.
D) Noam Chomsky tarafından geliştirilen bir dil öğretim yöntemidir.
E) Küçük çocukların ilk dillerini öğrenmelerini gözlemleme deneyimleri sonucunda geliştirilmiştir.
Erken Çocukluk Döneminde Yabancı Dil Eğitimi Final
A) Fransa’da yabancı diller olarak İngilizce, Almanca, İspanyolca ve İtalyanca vardır.
B) İtalya’da yabancı dil dersleri ’ten sonra haftada 30 saate kadar çıktığı görülmüştür.
C) Dünyada yabancı dil öğretimi özellikle 1 ve 2. Dünya Savaşı’ndan sonra hareketlenmiştir.
D) İngiltere’deki okullarda yabancı dil olarak Fransızca, İtalyanca ve İspanyolca eğitimi verilmektedir.
E) Türkiye’de yabancı dil olarak İngilizce eğitimi 4.sınıfta başlar.
A) Hedef yabancı dildeki sadece dil bilgisi kurallarının yazılı olduğu kitap
B) Sözlü anlatım içeren video
C) Sınıf veya çocuk grupları tarafından üretilen büyük kitaplar
D) Sınıf tarafından derlenen ve veliler ve diğer sınıflar için fotokopisi alınmış, alt temalarla ilgili makaleler ve resimler içeren bir dergi veya gazete
E) Tema etrafında oluşturulan ve okul internet sitesine yerleştirilen ağ sayfaları
A) Çok dilli kelime karşılaştırması
B) Farklı metinler ya da kaynaklarla eş zamanlı maruz bırakma
C) Dil haritası etkinliği
D) Deyim atasözleri etkinlikleri
E) Ana dile çeviri etkinlikleri
A) Söylem analizlerinin ’lerde başlaması ile oldukça önemli olan sınıf içerisindeki etkileşimi inceleme şansı doğmuştur.
B) Sauver’in yüzyılda geliştirdiği Doğal Metot etkileşim içermektedir.
C) Söylem analizleri dil öğretimine bir etkisi yoktur.
D) Sınıf içi etkileşim sadece iletişim kurma değil aynı zamanda pedagojinin kendisini oluşturduğu için oldukça önemlidir.
E) İkinci dil sınıflarındaki etkileşimin ilk tasvir ve analizi ’larda gözlem ve kodlamayla başlamıştır.
A) Görsel-dokunsal-işitsel
B) İşitsel-görsel-dokunsal
C) İşitsel-dokunsal-görsel
D) Görsel-işitsel-dokunsal
E) Dokunsal-işitsel-görsel
A) Nunan
B) Garcia
C) Schiller
D) Cameron
E) Halliday
A) Öğrenme stilleri
B) Toplum yapısı
C) Yetenek
D) Yaş
E) Cinsiyet
A) Somut öğrenme stili
B) İletişimsel öğrenme stili
C) Analitik öğrenme stili
D) Otorite odaklı öğrenme stili
E) Serbest öğrenme stili
A) Yalnız I
B) I, III ve IV
C) II ve III
D) I ve III
E) I ve IV
A) Öğrencinin rolü, yetkinliklerin kendisi için yararlı ve ilgili olup olmadığına karar vermektir.
B) Sınıfta herkesin hoş karşılandığını hissetmesi için öğrencilerin ihtiyaçlarının farkında olması gerekir.
C) Öğretmen, her öğrencinin uğraştıkları görevi anladığından emin olmak için açık emirler ve açıklamalar vermelidir.
D) Öğrenci pasif öğretmen ise aktif bir roldedir.
E) Öğretmen, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için olumlu ve yapıcı geri bildirim sağlamalıdır.
A) İşitsel öğrenme-kinestetik öğrenme
B) Dışa dönüklük-içe dönüklük
C) İçe dönüklük-dışa dönüklük
D) İçe dönüklük-işitsel öğrenme
E) Kinestetik öğrenme-dışa dönüklük
A) I, II ve III
B) I ve II
C) Yalnız III
D) I ve IV
E) Yalnız IV
A) Freeman & Long, ilk dil edinimi sürecinde kadının erkekten en azından erken aşamada üstün olduğuna inanıyordu.
B) Küçük yaştaki öğrencilerin öğrendikleri, yetişkinlerinkine kıyasla daha kısa ömürlü oluyor.
C) Erken yaşta yabancı dil öğrenimi yetişkinlere oranla dil öğrenimini daha az etkileyecektir çünkü çocukların kişilik ve cinsiyet algısının ve kimliğinin oturması ergenlik döneminde ve hatta bazen daha sonrasında gerçekleşir.
D) Bireysel dil öğrenen farklılıkları üzerine yapılan çalışmalar, kadınların daha fazla bütünleştirici motivasyon ve daha olumlu tutumlar gösterme eğiliminde olduğunu göstermiştir.
E) Bazı araştırmacılar yetişkin öğrencilerin fonoloji konusunda yerli benzeri yeterliliğe ulaşamayacaklarını düşünürler.
A) Çocuklar çekim yapmayı doğal bir şekilde öğrenir.
B) Çocuklar okuma öncesi becerileri öğrenirler.
C) Çocuklar kafiye ve ritmi öğrenirler.
D) Çocuklar yazma becerilerini geliştirirler
E) Çocuklar okumaya katılırlar.
A) Öğretmen merkezlidir, öğrenci sadece dinleyici konumdadır.
B) Gezilerde ve dergilerden otantik materyallerden oluşan bir koleksiyon oluşturmak faydalıdır.
C) Önceden geliştirilmiş bir tema üzerinde olası sonuçları tahmin ederek dinamik yapıyı da koruyarak planlama yapmak gerekir.
D) Çocuklara başlangıçtan itibaren temalar önermelerini veya bir listeden terim için bir tema seçmelerini isteyerek süreçte bir pay verilebilir.
E) Plan sırasında önemli olan beyin fırtınası yapmak ve ağlar kurmaktır.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası