mustafi sayılmak / Çalışma Toplum - MEMURİYETTEN İSTİFA EDEREK İŞÇİLİĞE GEÇİŞ

Mustafi Sayılmak

mustafi sayılmak

Müstafi sayılması gereken memura maaş ödemesi Sayıştay'a takıldı!

Sayıştay Başkanlığı tarafından yapılan denetimlerde teknisyen kadrosunda çalışan devlet memurunun göreve mazeretsiz olarak gelmemesi nedeniyle hakkında müstafi kararı uygulanmak için Rektörlüğe bildirimde bulunulmuştur.

Ancak, rektörlük ilgili hakkında müstafi kararı uygulamak yerine soruşturma başlatmış, bunun sonucunda adı geçen hakkında disiplin soruşturması yürütülerek devlet memurluğundan çıkarma cezası verilmiş ve cezanın işleme konulduğu tarihe kadar kişiye göreve gelmediği halde maaş ödenmiştir.

Sonuç olarak, kesintisiz olarak 10 gün işe gelmeyen personel hakkında 657 sayılı Kanun'un çekilme ile ilgili hükmünün uygulanmaması ve . tarihinden, yürütülen disiplin soruşturması sonucu verilen devlet memurluğundan çıkarma cezasının işleme konulduğu . tarihine kadar göreve gelmeyen ve herhangi bir hizmet alınmayan ilgiliye maaş ödenmeye devam edilmesi nedeniyle kamu zararı oluşmuştur.

Sayıştay Dairesi yersiz maaş ödemekten dolayı oluşan kamu zararının Harcama Yetkilisi ve Gerçekleştirme Görevlisinden alınması gerektiğine karar verdi.

SAYIŞTAY KARARI:

. Üniversitesi . Fakültesinde, teknisyen kadrosunda çalışmaktayken . tarihinden itibaren habersiz, mazeretsiz ve izinsiz olarak işe gelmeyen .'ya, . yılı Mayıs ayına kadar maaş ödemesi yapıldığı anlaşılmıştır.

2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun "Yönetim örgütleri" başlıklı 51'inci maddesinde;

"a. Yükseköğretim üst kuruluşlarında başkana, üniversitelerde rektöre bağlı, merkez yönetim örgütünün başında bir genel sekreter ve hizmetlerin gerekli kıldığı daire başkanları, müdürler, danışmanlar, hukuk müşavirleri, uzmanlar ile büro ve iç hizmet görevlerini yapmak üzere, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memurlar ve diğer görevliler bulunur.."

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun "Memurluğun Sona Ermesi" başlıklı 4'üncü Bölümünün;

"Çekilme" başlıklı 94'üncü maddesinde; "Devlet memuru bağlı olduğu kuruma yazılı olarak müracaat etmek suretiyle memurluktan çekilme isteğinde bulunabilir. Mezuniyetsiz veya kurumlarınca kabul edilen mazereti olmaksızın görevin terk edilmesi ve bu terkin kesintisiz 10 gün devam etmesi halinde, yazılı müracaat şartı aranmaksızın, çekilme isteğinde bulunulmuş sayılır".

"Memurluğun sona ermesi" başlıklı 98'inci maddesinde; "Devlet memurlarının
a) Bu kanun hükümlerine göre memurluktan çıkarılması;
b) Memurluğa alınma şartlarından her hangi birini taşımadığının sonradan anlaşılması veya memurlukları sırasında bu şartlardan her hangi birini kaybetmesi;
c) Memurluktan çekilmesi;
ç) İstek, yaş haddi, malullük .sebeplerinden biri ile emekliye ayrılması;
d) Ölümü;
hallerinde memurluğu sona erer."
hükümleri yer almaktadır.

Anılan mevzuat hükümleri gereğince, bir yükseköğretim kurumu olan . Üniversitesinde 657 sayılı Kanuna tabi olarak görev yapan bir memurun kesintisiz 10 gün süreyle göreve gelmemesi durumunda ilgili kişinin çekilme isteğinde bulunmuş sayılması gerekmektedir. Çekilme istediğinde bulunan memurun memuriyeti kendiliğinden sona ermektedir.

Yine 657 sayılı Kanun'un 125'inci maddesinin (E) fıkrasında yer alan ve devlet memurluğundan çıkarma cezasını gerektiren "özürsüz olarak bir yılda toplam 20 gün göreve gelmemek" fiili, memurun bir yıl içinde aralıklarla toplam 10 gün göreve gelmemesi durumunda verilecek disiplin cezasını ifade etmektedir.

. Üniversitesi . Fakültesinde, . tarihinden itibaren mazeretsiz olarak göreve gelmeyen teknisyen .'nun, anılan Kanun'un 94'üncü maddesinin emredici hükmü gereği çekilme isteğinde bulunmuş sayılması gerekirken, adı geçen hakkında disiplin soruşturması yürütülerek devlet memurluğundan çıkarma cezası verilmiş, ancak cezanın işleme konulduğu . tarihine kadar ilgili kişiye maaş ödenmesine devam edilmiştir.

657 sayılı Kanun'un "Deyimler" başlıklı 147'nci maddesinde,

"Bu Kanunda geçen;
A) Aylık: Bu Kanuna tabi kurumlarda görevlendirilen memurlara hizmetlerinin karşılığında, kadroya dayanılarak ay itibariyle ödenen parayı,
.İfade eder"

ve

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun "Kamu zararı" başlıklı 71'inci maddesinde;

"(Değişik birinci fıkra: 25/4/2007-5628/4 md.) Kamu zararı; kamu görevlilerinin kasıt, kusur veya ihmallerinden kaynaklanan mevzuata aykırı karar, işlem veya eylemleri sonucunda kamu kaynağında artışa engel veya eksilmeye neden olunmasıdır.

Kamu zararının belirlenmesinde;
.
b) Mal alınmadan, iş veya hizmet yaptırılmadan ödeme yapılması,
.
g) Mevzuatında öngörülmediği halde ödeme yapılması,
Esas alınır.
Kontrol, denetim, inceleme, kesin hükme bağlama veya yargılama sonucunda tespit edilen kamu zararı, zararın oluştuğu tarihten itibaren ilgili mevzuatına göre hesaplanacak faiziyle birlikte ilgililerden tahsil edilir.
." hükümlerine yer verilmektedir.

Anılan hükümler uyarınca kesintisiz olarak 10 gün işe gelmeyen personel hakkında 657 sayılı Kanun'un çekilme ile ilgili hükmünün uygulanmaması ve . tarihinden, yürütülen disiplin soruşturması sonucu verilen devlet memurluğundan çıkarma cezasının işleme konulduğu . tarihine kadar göreve gelmeyen ve herhangi bir hizmet alınmayan ilgiliye maaş ödenmeye devam edilmesi nedeniyle kamu zararı oluşmuştur.

Bu itibarla, . yılında oluşan . TL kamu zararının Harcama Yetkilisi . ve Gerçekleştirme Görevlisi .'a müştereken ve müteselsilen,

6085 sayılı Sayıştay Kanunu'nun 53'üncü maddesi gereği işleyecek faizleri ile birlikte ödettirilmesine,

Anılan Kanunun 55'inci maddesi uyarınca işbu ilamın tebliğ tarihinden itibaren altmış gün içerisinde Sayıştay Temyiz Kurulu nezdinde temyiz yolu açık olmak üzere, oy çokluğuyla karar verildi.

Karşı Oy Gerekçesi:Üye .'ın karşı oy gerekçesi:

KARŞI OY GEREKÇESİ 1

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun "Memurluğun Sona Ermesi" başlıklı 4. Bölümünün;
"Çekilme" başlıklı 94'üncü maddesinde;
"Devlet memuru bağlı olduğu kuruma yazılı olarak müracaat etmek suretiyle memurluktan çekilme isteğinde bulunabilir. Mezuniyetsiz veya kurumlarınca kabul edilen mazereti olmaksızın görevin terk edilmesi ve bu terkin kesintisiz 10 gün devam etmesi halinde, yazılı müracaat şartı aranmaksızın, çekilme isteğinde bulunulmuş sayılır".

"Memurluğun sona ermesi" başlıklı 98'inci maddesinde;
"Devlet memurlarının
a) Bu kanun hükümlerine göre memurluktan çıkarılması;
b) Memurluğa alınma şartlarından her hangi birini taşımadığının sonradan anlaşılması veya memurlukları sırasında bu şartlardan her hangi birini kaybetmesi;
c) Memurluktan çekilmesi;
ç) İstek, yaş haddi, malüllük . sebeplerinden biri ile emekliye ayrılması
d) Ölümü;
hallerinde memurluğu sona erer." hükümleri ve

Aynı Kanun'un "Deyimler" başlıklı 147'nci maddesinde;
"Bu Kanunda geçen;
A) Aylık: Bu Kanuna tabi kurumlarda görevlendirilen memurlara hizmetlerinin karşılığında, kadroya dayanılarak ay itibariyle ödenen parayı,.
İfade eder" hükmü yer almaktadır.

Anılan mevzuat hükümleri uyarınca, kesintisiz 10 gün boyunca işe gelmeyen ve bu nedenle çekilme isteğinde bulunmuş sayılan, dolayısıyla memurluğu sona eren kişiye maaş ödenmesine devam edilmek suretiyle kamu zararı oluşmuştur.

Oluşan kamu zararından sorumluluk konusunda ise;
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun;
"Atamalar" başlıklı 52'nci maddesinde yer alan;
"Atama esasları
...
c. Memurların atanmaları; fakültelerde ve bağlı kuruluşlarda dekanların, rektörlüğe bağlı kuruluşlarda ilgili müdürlerin, yükseköğretim üst kuruluşlarında ve üniversite merkez örgütünde genel sekreterin önerisi üzerine kadro esas alınmak üzere başkan veya rektör tarafından yapılır."

"Disiplin ve Ceza İşleri" başlıklı Dokuzuncu Bölümünün "Genel Esaslar" başlıklı 53'üncü maddesinde yer alan;

"a. Yükseköğretim Kurulu Başkanı üst kuruluşlar, rektörler ve bağımsız vakıf meslek yüksekokulu müdürlerinin .; rektör, üniversitenin; bağımsız vakıf meslek yüksekokulu müdürü, bağımsız vakıf meslek yüksekokulunun; dekan, fakültenin; enstitü ve yüksekokul müdürleri, enstitü ve yüksekokulların; kadrosu bulunan uygulama araştırma merkezi ile bağımsız enstitü müdürleri, uygulama araştırma merkezi ile enstitünün; bu birimlerin genel sekreter veya sekreterleri de bağlı birim personelinin disiplin amirleridir.

."

hükümleri gereğince, İdare Hukuku prensiplerinden usulde paralellik ilkesi gereği atamaya yetkili olanların memuriyeti sonlandırmakla da görevli ve yetkili olması gerektiğinden, hizmet alınmadan maaş ödeyenlerle birlikte memuriyeti sonlandırmakla görevli ve yetkili olanların da sorumluluğa dahil edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, . Fakültesi Dekanlığı tarafından ilgili kişinin . tarihleri arasında, habersiz, izinsiz ve mazeretsiz olarak kesintisiz 10 gün işe gelmediğine ilişkin Rektörlük Personel Daire Başkanlığı'na yazılan yazıyı iade ederek, şartların oluşması halinde bile 657 sayılı Kanun'un 94'üncü maddesinin uygulanmayacağını ve bu konuda herhangi bir teklif yapılmaması gerektiğini bildiren Personel Daire Başkanlığı İdari Kadro ve Atama Şube Müdürü ile Personel Daire Başkanı'nın da sorumluluğa dahil edilmesi gerekmektedir.

Bu itibarla, hem ödeme süresince görevde bulunan Fakülte Sekreteri, Dekan ve Rektör'e; hem de Dekanlık Makamının . yazısını iade ederek 657 sayılı Kanun'un 94'üncü maddesinin uygulanmayacağını ifade eden Personel Daire Başkanlığı İdari Kadro ve Atama Müdürü ile o tarihte görevde bulunan Personel Daire Başkanı'na da sorgu gönderilerek savunmaları alındıktan sonra düzenlenecek raporun Daireye intikaline kadar konunun hükümdışı bırakılmasına karar verilmesi gerekmektedir.

KARŞI OY GEREKÇESİ 2

2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun;
"Atamalar" başlıklı 52'nci maddesinde yer alan;
"Atama esasları
...
c. Memurların atanmaları; fakültelerde ve bağlı kuruluşlarda dekanların, rektörlüğe bağlı kuruluşlarda ilgili müdürlerin, yükseköğretim üst kuruluşlarında ve üniversite merkez örgütünde genel sekreterin önerisi üzerine kadro esas alınmak üzere başkan veya rektör tarafından yapılır."

"Disiplin ve Ceza İşleri" başlıklı Dokuzuncu Bölümünün "Genel Esaslar" başlıklı 53'üncü maddesinde yer alan;
"a. Yükseköğretim Kurulu Başkanı üst kuruluşlar, rektörler ve bağımsız vakıf meslek yüksekokulu müdürlerinin .; rektör, üniversitenin; bağımsız vakıf meslek yüksekokulu müdürü, bağımsız vakıf meslek yüksekokulunun; dekan, fakültenin; enstitü ve yüksekokul müdürleri, enstitü ve yüksekokulların; kadrosu bulunan uygulama araştırma merkezi ile bağımsız enstitü müdürleri, uygulama araştırma merkezi ile enstitünün; bu birimlerin genel sekreter veya sekreterleri de bağlı birim personelinin disiplin amirleridir.."

hükümleri gereğince, İdare Hukuku prensiplerinden usulde paralellik ilkesi gereği atamaya yetkili olanların memuriyeti sonlandırmakla da görevli ve yetkili olması gerektiğinden, hizmet alınmadan maaş ödeyenlerle birlikte ödeme süresince görevde bulunan Fakülte Sekreteri, Dekan ve Rektör'e de sorgu gönderilerek savunmaları alındıktan sonra düzenlenecek raporun Daireye intikaline kadar konunun hükümdışı bırakılmasına karar verilmesi gerekmektedir.

Bu Habere Tepkiniz

Müstafi Nedir? Müstafi Sayılmak Ne Demek?

Müstafi Nedir? Müstafi Sayılmak Ne Demek? Müstafi Ne Demek? Müstafi Sayılmak Nedir? Devlet memuru olan ve olmak isteye pek çok kişi için önemli olan bu soruyu sizler için cevapladık.

Müstafi kişinin kendi arzusu, kendi isteği ile çalıştığı işinden istifa etmesi demektedir. Çalıştığı herhangi bir işten kendi arzusu ile istifa eden, o işte çalışmaya kendi isteği ile son veren kişiye denmektedir. Devlet memuru olarak çalışan kişilerin görevlerinden ayrılmaları, görevlerinden çekilmeleri durumunda bazı usullere uyulmaması nedeni ile devlet memuru olarak çalışan kişinin istifa etmiş sayılması durumuna müstafi sayılmak denir.

Tercihiniyap Forum Tekrar Aktif Tıklayın

2001 Nitelik Kodu Nedir?

Müstafi Sayılmak Ne Demek?

Pek çok kişi müstafi sayılmak ne demek sorusunun cevabını merak etmektedir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda müstafi sayılmanın ne demek olduğu açıkça belirtilmiştir. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 94. maddesinde şu ifadeler yer almaktadır: ” Mezuniyetsiz veya kurumları tarafından kabul edilen mazeretleri olmadan görevlerin terk edilmesi durumunda ve bu terk edilme durumunun kesintisiz olarak 10 gün devam etmesi halinde, yazılı müraacat şartı aranmaksızın, çekilme isteğinde bulunulmuş sayılır.” 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 94. maddesinde açıkça belirtilen bu durum müstafilik olarak tanımlanmaktadır. İstifa etmek veya müstafi kavramları yerine görevden çekilme olarak tanımlama yapılmaktadır. kamu haber

Devlet memuru olarak çalışan ve devlet memurluğu görevinden çekilmek, ayrılmak isteyen kişi dilekçe yazarak bünyesinde çalıştığı kurumun amirine dilekçesini iletir. Kişi dilekçesini verdikten sonra amir kişinin dilekçesine cevap beyanında bulunacaktır. Şayet dilekçeyi teslim ettiğiniz amiriniz 1 ay içerisinde dilekçenize cevap vermemiş olursa amirinizle iletişime geçerek görevinizden çekilebilir görevinizden ayrılabilirsiniz. Bu durumda yasal olarak istifa etmiş sayılırsınız. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununda bu durum açıkça belirtilmiştir: ”Görevinden çekilmek isteyen memurun yerine atanan kişinin gelmesine veya görevinden çekilme isteğinin kabulüne kadar görevine devam eder. Yerine atanan kişi bir aylık süre içerisinde gelmediği veya yerine bir vekil atanmadığı sürece, üstüne haber vererek görevini bırakabilir.”

Devlet memuru olarak çalışan kişilerin görevlerinden ayrılmaları, görevlerinden çekilmeleri durumunda bazı usullere uyulmaması nedeni ile devlet memuru olarak çalışan kişinin istifa etmiş sayılması durumuna müstafi sayılmak denilmektedir. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 94. maddesinin ikinci fıkrasında bu durum şu şekilde ifade edilmektedir. ”Çekilmek isteyen, ayrılmak isteyen memur yerine atanacak kişinin gelmesine veya çekilme isteğinin kabul edilmesine kadar görevine devam eder.” 

İstifa Eden Memur Göreve Geri Dönebilir Mi?

2179 1 7766bbf3feb3c2eabddfa63db3d4a035

Müstafi sayılma nasıl olur?

Örneğin 10 gün boyunca, herhangi bir gerekçe göstermeden iş yerine gelmeyen memur, müstafi sayılır. Bunun dışında görev yerine gitmemek ve izinden belirtilen süre zarfında geri dönmemek de müstafi sayılma gerekçeleri arasında yer alır. 

Yazımızı Puanlamak İster misin?

Müstafi Sayılmak Memur İçin Ne Anlama Gelir?

Devlet memuriyetine girenler, memuriyetten istifa etmemelerine rağmen bazı hallerde memuriyetten istifa etmiş (müstafi) sayılmakta ve bu durumun ilgililere farklı etkileri olabilmektedir.

İstifa etmiş sayılma hali

Devlet memuriyetinden istifa etmiş sayılma (müstafi) hali, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda “çekilmiş sayılma” şeklinde düzenlenmiş olup, çekilmiş sayılma ise memuriyetle olan ilişiğinin kesilmesi sonucunu doğuran haller olarak karşımıza çıkmaktadır.

Memuriyetten istifa etme yönünde bir başvurusu bulunmaksızın, memurun çekilmiş sayıldığı (istifa isteğinde bulunmuş sayıldığı) haller, 657 sayılı Kanunun çeşitli hükümlerinde düzenlenmiştir.

Kanunda yer alan hükümlere göre, memurun çekilmiş sayılacağı hallerden bazıları şöyle:

*Bir mazeretine istinaden aylıksız izin kullanmakta iken söz konusu mazereti ortadan kalkan memur, 10 gün içinde görevine dönmediğinde memuriyetten çekilmiş sayılır.

*Herhangi bir sebeple aylıksız izin kullanan memur, aylıksız izin süresi bitiminde görevine dönmediğinde memuriyetten çekilmiş sayılır.

*İzin almaksızın veya kurumunun kabul edebileceği bir mazereti olmaksızın görevine kesintisiz olarak 10 gün gitmeyen memur, memuriyetten çekilmiş sayılır.

*Başka yerdeki bir göreve naklen atanan ve mehil müddeti sonunda görevine başlamadığı için kendisine tanınan aylıksız 10 günlük süre sonunda ispatı mümkün zorlayıcı sebepler olmaksızın yeni görevine başlamayan memur, memuriyetten çekilmiş sayılır.

*Mesleğine ait hizmetlerde yetiştirilmek, eğitilmek, bilgisini artırmak veya staj yapmak amacıyla yurt dışına gitmesine izin verilen (seçme veya yarışma sınavlarında başarı göstererek ya da dış burslara dayanılarak veya şahsen özel burs sağlamak suretiyle) memur, izin süresi bitiminde görevine dönmediğinde memuriyetten çekilmiş sayılır.

Müstafi sayılanlar yeniden memur olabilir mi?

Devlet memuru müstafi sayılmış (istifa etmiş) ise, eski kurumlarına ya da başka kurumlara ait durumlarına uygun memuriyet kadrolarına bazı şartların varlığı halinde ilgili kurumların takdiri ile atanabilirler.

Müstafi sayılan birinin yeniden memuriyete girebilmesi için;

*Gerekli bekleme süresini tamamlamış olması gerekir: 657 sayılı Kanun hükümleri uyarınca çekilmiş sayılanlar en az 1 yıl; devir ve teslim yükümlülüğü olup da gerekli işlemleri tamamlamadan çekilmiş sayılanlar en az 3 yıl geçmedikçe yeniden memuriyete dönemezler. (OHAL uygulanan yerlerde görev yaparken çekilmiş sayılanlar hiçbir surette yeniden memuriyete alınmaz)

*Atanabileceği boş bir kadronun bulunması ve bu göreve atanabilmek için aranan nitelikleri taşıması gerekir.

*Bir kurumun (eski kurumu veya başka bir kurum) ilgiliyi atamayı kabul etmesi gerekir: Aday memur iken görevinden çekilmiş sayılan bir kişinin yeniden memuriyete (yeni bir sınav sonucuna dayanmadan) dönebilmesi, sadece ayrıldığı kuruma olabilmektedir.

*Açıktan memur atama usulüne uyulması gerekir: Çekilmiş sayılan ve memuriyete yeniden atanabilmek için gerekli şartları taşıyan kişiyi atamak isteyen kurumun, açıktan atama uygulamaları kapsamında yapılması gereken işlemlere uygun şekilde hareket etmesi gerekir.

*Memuriyetten çekilme ve çekilmiş sayılma halinin iki defadan fazla olmaması gerekir: 16.05.1982 tarihinden sonra memurluktan iki defadan fazla ayrılmamış (istifa veya istifa etmiş sayılma) olmaları (seçimler nedeniyle veya benzeri türde yasal düzenlemeler gereği olan çekilmeler hariç) gerekir.

memurunyeri.com

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası